Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skúsenosti s modelom Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 145
    •   

    #16
    toto mi pride uz prehananie, no proti gustu...
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	1292
Veľkosť:997,1 KB
ID:	88797

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Jak prehnane? Este mi tam chyba premietanie navigacie na celne sklo. Zicher je zicher.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Silne mi to pripomína moje 5-7 displejové set-upy v Nire :-D Ale tam sa to dá aspoň ospravedlniť, keď infotainment nevie plánovať EV trasy a nabky.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 203
    • lubos1519
    •   

    #17
    Na margo diskusie Waze vs Tesla navigácia ukážka ako to v Tesle vyzerá. Ponuka alternatívne trasy, ma dopravné informácie (červené ciary) takže to berie do úvahy.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Potom to vyzerá tak, že WAZE v Tesle potrebujú vlastne iba ľudia, čo Teslu nevlastnia. :-D Keď sme išli s TMY do KE, v RK bola nejako upchatá hl.cesta, mali sme pustený aj Waze. Aj Tesla navigácia aj Waze hneď presmerovali po uličkách RK a obišli to.
      Kvalita tej Tesla nav nie je vôbec zlá a reaguje rýchlo na zmenu dopravnej situácie.

      Ja osobne waze, nie len na hliadky - ale aj iné hlásenia - odstavené autá, výtlky, zver na ceste a pod. V Tesle mi to stačilo mať na tel. na podložke aj tak to navigácia oznámi hlasom. Na EQS hyperscreen - tej strednej 18"obrazovke Waze vyzeral otrasne, žiadne detaily mapy/len akoby zväčšené. Neviem si predstaviť, kto si to tam reálne púšťa. Tiež sme tam mali radšej natívnu navigáciu a waze len na telefóne.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Je možné že Tesla je na tom oveľa lepšie ako oem iných výrobcov. Waze je špecifická vec, ktorú mám rokmi odskúšanú a vďaka vcelku jedinečnému spôsobu fungovania je predurčená na poskytovanie takých dát, ktoré ani Tesla nemá objektívne ako získavať. Ak niekedy budem vážne zvažovať obstaranie Tesly, určite tejto téme povenujem extra pozornosť a minimálne na pár dní to budem chcieť vyskúšať na vlastnej koži.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tá prvá veta aj pobavila, aj je pravdivá.

      Ja mam Waze rad, bol som medzi prvymi uzivatelmi na SK, co este mapy kreslili svojim autom, nemam voci nej averziu ale okrem ohlasovania hliadok a nebezpecenstiev na ceste ju nemam dovod pouzivat.
      A keby este Tí zastancovia Waze v Teslách vedeli, ze data o premavke ma uplne rovnake ako google - od INRIX providera. Routovanie open-source Valhalla tiez je hodnotene lepsie ako google.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Uvidíš aká to bude dilema v build-in navigácií na EV6, keď dostane update rozplánovanie nabíjačiek, ukazovanie zostatkov %SoC, a priamo v mape ikony s kW a obsadenosťou stojanov ako má ME3.1+. Waze pôjde do telefónu na držiak s zámerne odstaveným AA/CP (aspoň u mňa). Súčasne totiž nevie bežať Waze navigácia v AA/CP a interná navigácia auta. Vzájomne sa vyraďujú - beží tá posledná. Pri Tesle, ME3.1+, Google automotive (eTech, Volvo), atď. je to iné, keď tie "ostatné" benefity výrazne prekračujú schopnosti Waze (tam okrem dopravnej situácie už nie je nič).

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som už spomenul, Waze mi dnes plní potreby na bežné jazdenie a na občasné dlhé trasy možno použiť niečo iné. Súbeh zabudovanej Navi a Waze uvidíme. Už v autách VW nevedeli naraz navigovať. Ale vedeli bežať obe a jedna z nich pritom navigovať. Asi to bude podobné aj tu. Takže na dlhú trasu navigácia ev6 a Waze bez navigácie s alertami by mohlo fungovať.
      Naposledy upravené PistaTT; 10-01-2023, 22:49.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 717
    • viera8131
    •      

    #18
    Evidentne tu nikto nepozna tuto adresu:
    https://teslawaze.azurewebsites.net/
    Zadas do browsera v Tesle a mas Waze aj s alertami, vratane navigacie. Nie to to rovnake ako na mobile ale funguje to v pohode. Da sa to pozriet aj na PC. Ale nepouzivam to, netreba...

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snap1.jpg
Videní:	1495
Veľkosť:106,0 KB
ID:	88821

    Komentár

    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 145
      •   

      #19
      pekny pokus, ale u nas nepouzitelne. resp. nielen u nas ale kdekolvek kde pre jazdu po dialnici potrebujes dialnicnu znamku.
      viac info: https://www.wazer.sk/novinky/dialnicna-znamka/

      v nastaveniach toto nema moznost pridat si znamky. mozno by to autor vedel doplnit a potom by to fungovalo.
      ale 2D pohlad zhora s locknutym severom nie je to co by som chcel pouzivat a turn-by-turn instrukcie som tam nejako nenasiel.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ty si fakt nekonecny hnidopich. To je z browsera na PC. V aute to vyzerá inak. Az budes mat Teslu tak sa sem vrat diskutovat o skusenostiach s Modelom Y.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Pockaj pockaj, ked pomenujem veci pravymi menami som hnidopich?
        Sam si napisal ze je to browser based, takze som to hodil do browsera, povolil mu polohu a rovno vidim, ze to berie routing z waze livemapy (www.waze.com/livemap) bez parametrov dialnicnych znamok. BTW rovnako ako na tvojom obrazku. V takomto stave je to u nas nepouzitelne, lebo bude navrhovat trasy len po okreskach.

        V nastaveniach co su na tom webe taka polozka nie, je tak mi prosim skus spustit tuto vec v aute a daj sa navigovat niekam, kam by si ocakaval trasu po dialnici, ze co ti da. napr. z Ivanky do Trnavy jak je na tom obrazku vyssie. Nepredpokladam, ze by to v aute malo vyzerat vyrazne inak, kedze je to webova stranka. N mozem sa mylit a browser v aute je specialny a v nom to robi cosi ine. (nieco na sposob desktop a mobile browser optimalizacie webu)

        V defaultnom stave nevie Waze webova livemapa narabat so ziadnym typov "povoleni" tak ako to je vo Waze apke v nastaveniach. No existuju URL parametre, ktore nasledne dokazu pouzit vybrane konkretne povolenia (napr. konkretnu dialnicnu znamku). Takze ak by niekto chcel tuto sluzbu vylepsit, tak by som mu vedel poskytnut konkretne URL parametre pre livemapu a mohol by ich potom nechat pouzivatelov zapinat/vypinat v nastaveniach (napr. uzivatel by si vedel vybrat ci ma SK, CZ, AT alebo HU dialnicne znamky).
    • asrock
      Junior Member
      • Jan 2023
      • 6

      #20
      https://www.youtube.com/watch?v=FeaA5_3v3i4

      chlapík hodnotí novu Tesla Model Y Performance 2023 Fremont California. Na to ,že to čerstvo vyrobená je tamtoho celkom dosť. Vyhodenie bedrovej opierky u spolujazdca je zlý vtip.
      Môžte mi niekto potvrdiť či je tak aj TMY z Berlína ?
      Dík.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Zbytocne si stracal cas. TMY sa z USA sem nevozi.
    • petercompact
      Junior Member
      • Jul 2022
      • 14

      #21
      Skôr nechtiac sa stávam v pondelok majiteľom TMY, to na úvod. Mám Zoe, Ioniq 5, EV6 ( allroad 235kw, SQ7 320kw, Seat Cupra 330kw) - to aby ste chápali že viem trochu porovnať. A v neposlednom rade som tvrdým odporcom nútenia užívania niečoho, čo si niekto myslí, že mne musí vyhovovať. preto ani po 2 pokusoch nepoužívam Apple iphone. Osobne, ako tablet má všetko perfektné, iba na volanie sa to nepoužíva ľahko. A to je primárne telefón.

      To je aj dôvod, prečo má trápi a znechucuje zaslepenost ľudí, či už Apple alebo Tesla pozitívnych.

      Tesla je úžasný počítač, vážne nie je na trhu nič lepšie v dostupnej cene, ALE, AKO AUTO JE AZ NA DRUHOM MIESTE .
      Ako auto to funguje biedne, 3ka sa nedá jazdiť kvôli perovaniu, ( kto ju má určite vie potvrdiť že na rozbitých cestách je to utrpenie ak už chcem tvrdé auto tak fakt čistokrvný športiak bmw m atď, nie auto s ktorým denne jazdím ) modlím sa aby moja berlínska 23ka už mala vylepšené perovanie, riadenie je dosť ostré a voľné, AP vážne nefunguje, stále sa vypína ak s autom chcem niečo spraviť ( neviem či si uvedomujete že tempomat je veľmi výhodný práve v zníženej viditeľnosti kedy vás radar , ktorý ovšem Tesla nemá, zachráni pred vecami ktoré ani očami ani kamerami nevidíte), stierače sú na hovno lebo stierajú kedy chcú a nie kedy chcete vy ( tu by vás moja žena poslala do .... Keby jej nezotreli už pri jemnom zaroseni skla dažďom ) a ďalšie veci....
      Tesla má úžasný prístup ku intuitivnemu ovládaniu, veci sa samé zapínajú keď majú, napr kúrenie sedadiel, kalendár atď, ale ak chcete niečo iné, máte smolu.

      Ku navigácii, Tesla a Zoe sú na tom podobne, tie automatické trasy na Zoe zbožňujem, Kia a Hyundai sú ďaleko za nimi,
      plánovanie zastávok, K/H sú v praveku, tu iba Tesla funguje, ALE sorry, ja nie som idiot a Tesla nieje pánboh aby vedela čo ja na trase chcem, síce mi podľa seba vypočíta zastávky ale ja viem čo ešte potrebujem na ceste mimo spraviť a akú rezervu potrebujem navyše. Tiež iba ... Bude nabíjať na hyerch. Za xy Eur keď ZSE stojí polovicu.

      A nech ma Tesla najlepší infotaiment na trhu, ale JA CHCEM pripojiť cez AA svoj telefón aj keby ma tu niekto nazýval zadubencom, a veľmi mi vadí, že sa Musk rozhodol, že to nepotrebujem

      I z celej diskusie vyššie vidno, že zástanca Tesly , apple bude vždy vidieť iba pozitíva a negatíva bagatelizovať, a nezoberie do úvahy vecné zhodnotenie od niekoho iného.

      Ináč, tak pekne a slušné odpovede na zahmlievanie a zaslepenost som už dávno nevidel a vzdávam hold.

      Po pondelku budem mať aj vlastné skúsenosti, tak pridám.

      P.s. český obchod je otrasný, neochota aj za peniaze nabiť Teslu pred odovzdaním, po nezadani kódu do poznámky pri platení neschopnosť spárovať platbu, a presunúť termín odovzdania auta aj keď už mám kúpenú letenku, no čo budem hovoriť.

      PS2, nabíjanie, kiu nabijem aj v zime na ceste ak naplánujem nabíjačku na Navi za cca 20 minút, Tesla to kvôli krivke nedá skôr ako za 35 40 minút. Reál na Budči 350kw vedľa seba obe autá.

      Komentár


      • Pepo096
        Pepo096 komentoval
        Upraviť komentár
        Fuuha, celkom obsiahly test Tesly na to, ze ju este nemas :P

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Počkať to si ju ešte nemal a už si pridal skúsenosť?

        V každom prípade, áno, patrím medzi tú kategóriu Tesla/Apple pozitívnych, ale zas nie som hlupák. Jasné, stierače sú hrozné, žena mi to vkuse pripomína keď ideme v daždi, áno náprava je taká aká je, mal som iné autá, viem, že to ide lepšie. Mne osobne vadí aj servis, je ďaľeko a na auto ktoré nepotrebuje servis som tam často, vždy deň dovolenka a niekedy povedia, že objednajú diel a prídte nabudúce. Nie je to ideálne, ale napriek všetkému si myslím, že lepšieho niet.

        Mal som predtý 3ku a bola z prvých a preto to bolo super, lebo tam boli veci, ktoré iný nemali, lebo to neskôr odstránili, ale mne to veľmi vyhovovalo. Pri tomto Y to zase nie je a chýba mi to, ale čo už. Jazdím cca 4000 km mesačne a preto mám bohaté skúsenosti a mne to vyhovuje aj napriek tým muchám.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Tak nech ti dobre slúži a snáď sa tvoje obavy z jazdných vlastností nenaplnia. Na tvoju recenziu budem sám veľmi zvedavý.

      • asrock
        asrock komentoval
        Upraviť komentár
        Sebapoškodzovanie je stav, keď si človek úmyselne ubližuje a spôsobuje si svojím konaním bolesť.

      • patapuf
        patapuf komentoval
        Upraviť komentár
        Akože stierače stierajú kedy chcú? Nie je tam možnosť ich normálne manuálne zapnúť?

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        patapuf samozrejme ze je. Stierace su predvolene v AUTO rezime, ked nezotru staci kliknut na tlacidlo na lavej packe a zotru. ZAROVEN vtedy na display hned vyskoci nastavenie stieracov, takze mas moznost hned prestavit na rychlost 1, 2, 3. Nemusis lovit neviemkde v menu ako sa casto hovori.

        Ja mam pocit, ze posledne aktualizacie stierace vylepsili, ja ich mam standardne v AUTO rezime a sem tam proste tuknem na tlacidlo na packe aby zotreli (ked sa mi zda, ze to je horsie, alebo ked predbiehas nejaky kamion). Vynimocne prepnem na manualny rezim.

        Co sa tyka Apple/Android, Tesla je skor Apple svet. JE LEPSIE sa prisposobit, a potom si v komforte, ako od zaciatku bojovat a hladat cesty ako si nejaku cinnost robil doteraz na starom aute.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        petercompact Ako sa môžem stať nechtiac majiteľom Modelu Y? Please help.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        ivan32 Ved tak ze si ho sice nechcel, ale kupis si ho kym ti pride objednany I6.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ty si iný expert. Čo takto si prečítať manuál alebo sa nechat niekým vyškoliť ako sa to auto vlastne používa? Ani jedna z tých tvojich akože “skúsenosti” nie je čiernobiele a má riešenie, len musíš vedieť ako.
        RTFM

      • petercompact
        petercompact komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa - "len musíš vedieť ako." Sorrač, presne toto je odpoveď APPLE/TESLA ľudí. Do auta máš vstúpiť, naštartovať, odísť a nie študovať návod atď.( mám za sebou 30 rokov jazdenia na rôznych autách a posledné boli myslím dobré ) ale je to zbytočné, stále si nájdeš dôvod prečo ti nevadí čo v Tesle nejde úplne OK.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, je to vsetko v autach premiovych znaciek tak intuitivne, ze vacsina ludi seferuje s mobilom v ruke, lebo si nevedia ani mobil pripojit cez Bluetooth, v lete ma polovica aut otvorene okna, lebo si nevedia ani klimu nastavit, ieto este pustit automatiku. ako zapnut tempomat, to vidiet na dialnici, ked idem s adpativnym po autach ako hore dole stale plynovym pedalom jazdia. A to su veci, co su s nami 20 rokov.
        Takze argument, ze mas sadnut a vediet je mozno pre Teba relevantny, ked mas stale to iste ovladanie auta.
        Ale keby bol clovek normalny a nie lajdak, tak si pri novom aute, ktore nema kazdy mesiac, niektori ani rok, venuje jeden vecer prelistovaniu navodu, aby aspon vedel, co vsetko sa da robit a ako co ovladat, rozne shortcut-y. Aby z toho nebol blby.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlas. Vzhladom na sucasne cakacie doby na auta je dost casu naucit sa navod naspamat, nieze len precitat. Mne stacilo par dni kym mi postavili auto na znacky aby som ho cely preluskal predtym nez sa s nim vobec pohnem. A na nabkach je tiez dost casu na studium.
        Vacsinou je tam balast, ale zopar uzitocnych veci som sa dozvedel a i ked si ich nepamatam vsetky viem ale ze tam su a v pripade nudze/potreby si ich mozem nalistovat.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        petercompact som zvedavý čo ti po tomto teste zostane v garáži.

      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        petercompact Mne vobec nevadis. Kludne pouzivaj android a auto neTesla, ktore Ti vyhovuje. Davno ma prestalo bavit vysvetlovat, preco je najlepsie pouzivat dokonaly Apple ekosystem a preco chcem pouzivat najlepsiu, aj ked zatial nedokonalu Teslu. S radostou a vierou v radovo lepsiu buducnost jej tolerujem vyvojove chyby a nedostatky. Take care
    • petercompact
      Junior Member
      • Jul 2022
      • 14

      #22
      A prečo Tesla? (Dúfam že ma tu niektorý za to nezabije )

      Objednaný Ioniq6 v plnej paľbe mal prísť v marci ale kua príde možno o 4 mesiace!!!! A možno aj neskôr. A to ja nedám.

      Ten servis, je to tak zlé? To je jeden z najväčších mínusov a moja najväčšia obava. Z Košíc je to všade kua ďaleko.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Mam TM3 2018, v servise som zatial bol len raz aj to preto, ze som mal cestu do Prahy (v podstate len vymena filtrov a kontrola). Z Kosic mas servis v Budapesti, jeden z technikov hovori/je Slovak.

        Zalezi ci budes riesit (pre mna) prkotiny, alebo sa na ne vykasles a budes uzivat auto. Aj od toho zalezi ako casto budes v servise ;-)

      • petercompact
        petercompact komentoval
        Upraviť komentár
        A čo sú to prkotiny skús nejaké pomenovať prosím

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Lebo Tesla je najlepšie EV. Nie je zďaleka najlepšie auto ale ELEKTROauto ano.
        Bodka. Zvysok si prečítaj v debatách tu.
        Ostatne firmy sa stále zlepšujú, čo je dobre, ale tá svina Tesla furt uteká.
        V pomere cena/výkon je to jednoznačné.

      • patapuf
        patapuf komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to musím uznať, že čo sa techniky týka a pomeru ceny a toho, čo za tú cenu dostanem v porovnaní s ostatnými automobilkami, tak je Tesla neskutočne vpredu. A aj čo sa dizajnu týka. Perfektne jednoduchý dizajn, žiadne sprostosti po karosérii, žiadne výstupky a podobné kraviny, len aby to bolo "šik". Aj tvarovo je to super. A konečne je nejakú dobu preč ten sprostý chróm. To ma na väčšine áut tiež riadne irituje. Lenže bohužiaľ, je aj veľa vecí, ktoré ma od kúpy odrádzajú. Samozrejme uznávam to, kam to až dotiahli za relatívne krátku dobu.
    • petercompact
      Junior Member
      • Jul 2022
      • 14

      #23
      1, koľko stojí kW na superchargeroch?
      2, majitelia, nechajme chvalenie bokom, dajte tu čo vám vadí a trochu čo sa pokazilo

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        kW stoji rovnako ci nabijas 50kW alebo 200kW na SuperChargeroch a ak chces vediet cenu za 1 kWh, tak je nizsia ako bezpausalna cena na Ionity alebo inych UFC s takym vykonom a pri kazdom SCH je napisana v mape v aute aj so stavom nabijacky (pocet volnych konektorov) a tiez zavisi od casu (menej vytazene hodiny ke este lacnejsie)

      • petercompact
        petercompact komentoval
        Upraviť komentár
        To znamená cca 0,55€?
        Zobrazuje mapa aj ZSE? A predhrieva na ne batériu?

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Navigacia zobrazuje aj ne-Tesla nabijacky a da sa triedit podla vykonu ale iba na tri kategorie +, ++, +++. Bateriu na nich tiez predhrieva.

      • asrock
        asrock komentoval
        Upraviť komentár
        Tu máš čerstvé video po roku
        https://www.youtube.com/watch?v=1En6pmcGJdk


        Osobne ma nasrali tie sedačky.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Len nech nakupuje. Aspon nebudeme cakat tolko my co ju chceme.

      • petercompact
        petercompact komentoval
        Upraviť komentár
        Čauko, to tu nik nenapíše aké sú Vaše negatívne skúsenosti?
    • petercompact
      Junior Member
      • Jul 2022
      • 14

      #24
      Tak mám prvú cestu za sebou. Veľmi rýchlo:

      + ak nabíjate a máte zadaný ďalší cieľ úžasne vám to ukazuje koľko v ňom budete mať batérie, (ale stále to preferuje pri plánovaní cesty iba superchargre , alebo som nenašiel nastavenie preferencií a dôvod nabíjania za 0,55€ oproti 0,29€ nevidím)
      + automatické funkcie, auto sa otvorí zamkne príchodom odchodom, zapne sa samo kúrenie, atď
      + priestor, ale to majú všetky EV
      +- spotreba - to ešte neviem, prišiel som domov neskoro a nechcelo sa mi hľadať v menu koľko som mal

      - nabíjanie - potvrdila sa krivka rovná čiara klesania od max do konca ( je pravde že stále rovnako, kia je trochu o náhode ako rýchlo nabíja ), kia to zvládne Vážne rýchlejšie
      - pérovanie - z dialnice mám vzadu na hlave placku ako mi ju stále búchalo o opierku, je to hrozné a mám dojem že majitelia Tesiel ktorý to nekritizujú asi nemali iné auto
      - "AP" to že to udrží v strede pruhu auto je fajn, ale aký debil to nastavil tak, aby po zmene smeru funkciu stále vypínalo, no sorry. je pravda, že osobne chodím trochu rýchlejšie a hlavne nie za inými autami ak nemusím ( čelné sklo napr , neviete čo komu skrsne v hlave pred vami a zabrzdí) ale je to neskutočne otravné - možno Vás chce donútiť aby ste si kúpili vyššiu verziu AP
      - adaptívny tempomat sa na dialnici nedá používať ak tam sú kamióny, bojí sa ich , zo 133 to vzdy zhodí na 126 a potom sa vráti naspäť, otravné a pre za mnou idúce autá nepochopiteľné prečo spomaľujem pri predbiehaní.
      - riadenie, umelé ako na PS5. točíte a auto to buď za vami stihne alebo nie ak ste riadili nejaké BMW, lepšie AUDI alebo hoci EV6 nech tu je aj EV viete o čom hovorím, ak nie, tak netušíte.
      - HLUK , ja dúfam že to je od pneu Hankook či čo to tam mám, po 700km mi dunela hlava, tu fakt záleží na dB pneu. moja skúsenosť s Michelinkami čo majú 69dB, vôbec ich v aute nepočuť oproti štandartu 72dB ( pre tých čo to nevedia +-3dB sú +-50% čo je veeeľmi veľa )
      - a ešte jedno, AKÝ debil dá do auta 15" displej a potom tam dá písmenká o veľkosti 2-3mm? pre mňa a verím že pre všetkých nad 45 je to nečitateľné za jazdy ( a to vám ešte auto pekne trasie hlavou ) to isté tlačítka, trafiť na dialnici na zelený telefón na prijatie hovoru je umenie ( možno sa to dá aj inak prijať ale to iba ako príklad) hore vpravo som mal napísané niečo červeným za výkričníkom ale netuším čo boli 2° tak asi upozornenie na poľadovicu? neviem, detto pod autom zeleným, asi že vedenie v pruhoch je nedostupné alebo niečo také? po odfotení mobilom som si to prečítal
      - stierače? AUTO mód? však to si žije vlastným životom! buď nestiera, čo mi až tak nevadí alebo vkuse, čo mi už vadí veľmi

      krátke zhrnutie: že ho sústavne vyvíjajú to je pravda, ale to musia aby dali preč veci čo nie sú až tak dobré. ale aspoň že sa snažia.

      určite sa nájde ešte pár vecí aj + aj - čo som nepostrehol, niečo mu budem musieť odpustiť tak potom ešte pridám

      a píšte čo máte radi ale aj čo nie

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ja sa neviem vyjadrit k Y, kedze mam TM3, ale:
        - AP a vypinanie je tak standard v zaklade, ja mam FSD, takze sa to vie same preradit a nemusim vypinat (staci kupit EAP)
        - kamiony ano spomaluje, pretoze spomaluje na zaklade rozdielu rychlosti, cim je rozdiel vyssi tym viac spomaluje. Naucis sa predbiehat skorej, je to aj bezpecnejsie ako kopec aut, ktore zacne predbiehat kamion az tesne za nim. Je to zvyk.
        - riadenie na 3 mne pride ako motokara, presne a jasne, mal som pred tym Mazdy a BMW
        - velkost pismen na displayi je pre mna OK, mam 45
        - stierace som uz pisal niekde hore

      • asrock
        asrock komentoval
        Upraviť komentár
        Kde je vyrobená ? Dík

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Viac menej vsetko co si napisal sedi s mojimi skusenostami s TM3, male pismena mi nevadia no co mi vadi su automaticke dialkove ktore si v noci autopilot vzdy zapne a nedaju sa vypnut. Ak je dialnica v noci poloprazdna tak je autopilot kvoli tomu nepouzitelny kedze to vsetkych oslnuje. Bojujem s tym kazdy den cestou z prace...po znizeni ceny TMY som nad nou silno uvazoval no kvoli tomuto a veciam co si napisal pojdem do ID4.

      • petercompact
        petercompact komentoval
        Upraviť komentár
        Je z Berlína,
        Dá sa zapnúť samostatné vedenie v pruhoch? Bez tempomatu?
        Ide by som nebral, nabíjanie ešte horšie, pri rozbehu skočí, dotykové ovládanie horšie, ak jazdia veľa diaľky, Ioniq5 6 veľmi pohodlné, rýchle nabíjanie na ceste, Y je tiež dobrá. Ine na trhu nemajú na tieto dve autá.
        Naposledy upravené petercompact; 16-02-2023, 22:03.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        juris ano dialkove to prepina same a zapne AUTO rezim pri zapnuti Autopilot, ale staci kliknut packou dopredu (akoze blik dialkovymi) a rezim AUTO sa vypne a ides na klasickych stretavackach, Autopilot funguje v pohode dalej.

        petercompact - samotne navadzanie v pruhoch bez tempomatu sa neda zapnut. Da sa zapnut len tempomat bez navadzania, naopak nie.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff diky za tip, vyskusam
    • Miro Pallo
      Junior Member
      • Mar 2022
      • 20

      #25
      Chalani asi som úplný debil ale neviem si zmeniť jazyk v aplikacii. Ako to mám urobiť?

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Jazyk v aplikácii Je rovnaký ako jazyk telefónu. Nedá sa zmeniť manuálne.
    • JozkoPucik
      Member
      • Aug 2018
      • 132

      #26
      Chcel by som sa opýtať, či má ešte niekto tento "problém".

      Pri pomalej rýchlosti, keď šlapnem na brzdu počuť hlasné kliknutie z prednej nápravy. Je to pri jazde dopredu a dozadu. Bol som pred týžďňom s tým v servise a mechanik povedal, že to je normálne, že je to brzda a tá je žiaľ tak konštruovaná. Keď som mu povedal, že predtým som mal Model 3 a tam také niečo nebolo tak povedal, že Y má iné brzdy. Napriek tomu som trval na kontrole kde zistil, že mám celkom vybitý čap na FRONT LOWER LATERAL LINK ASSEMBLY, číslo dielu 1188341-00-C. To mi dávalo celkom zmysel, keď som to potom pár krát vyskúšal už to prestalo, ale na druhý deň znovu. Síce sa to deje menej, ale aj tak. Možno aj druhá strana je naprd.

      V každom prípade počujete nejaké hlasné klikanie pri zastavení v pomalej rýchlosti?

      Komentár

    • cyber_yan
      Junior Member
      • Jun 2022
      • 17

      #27
      Premium connectivity - YT už ide iba v 360p? Ďakujem, ruším to…

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Je na to trik, stlač ozubené koliesko, tam výber rozlíšenia a keď to máš označené, ľavým koliečkom na volante ťukaj doľava dokedy neprepneš na 1080p. Pamätá si to potom pre všetky videá do zavretia youtube.

        Príčina: youtube detekuje prehrávač v Tesle ako mobilný a automaticky ponúka len 360p ako na malých displejoch.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A prečo chceš rušiť premium connectivity, keď je pre SK zadarmo a netreba za ňu platiť ?

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Nereagovalo to na zmenu ukazovalo stale predvolených 360p. Je pravda ze som netocil kolieskom iba dotykom ale neukazalo mi vyber rozlisenia. Ja som mal default 4K. Preto som bol zaskoceny? A preco rusit? Lebo svojou nevedomostou za to platim

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nie tocit ale klikat dolava kolieskom

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Dakujem za tip, dal si mi cennu radu, ze platim to co platit nemusim
    • petercompact
      Junior Member
      • Jul 2022
      • 14

      #28
      netreba platit premium? ako sa to nastavi? dik

      Komentár


      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Toto by ti mali automaticky strhávať z platobnej karty, ktorú máš priradenú k účtu, rovnako ako supercharging.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        JozkoPucik nesleduješ novinky na FB :-)

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Jaaaaj, to sa myslí to?
    • cyber_yan
      Junior Member
      • Jun 2022
      • 17

      #29
      Prosim vas je normalne ze auto po aktivovani do par sekund vyda taky vrzgajuci az skripajuci zvuk? Robi to len niekedy, ked som sa to snazil natocit,tak to ako naschval nerobi. Zacal som to badat v minusovych teplotach ale deje sa to aj teraz ked je +12. Ale skutocne to je velmi random cize tazko sa mi to zachytava na video ale uz mi to urobilo najmenej 20x. Mal s niecim podobnym niekto skusenost?

      Komentár


      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Ak je to počas pohybu asi je to kamienok v brzde. Je to typické pre toto ročné obdobie keď sú kamienky na ceste ja som to mal tiež a znelo to hrozne, ľudia po mne čumeli, že auto tak ticho a ten zvuk kovu.... Brzdy sú veľmi neštastne konštruované, že ten priestor je tam malý medzi tanierom a diskom a keď sa tam raz dostane tak už nejde von.

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Ano s kamienkami mam skusenost taku ze za tuto zimu 4x v tanieri kamen, za tie vsetky km najazdene co neviem zratat sa mi to nestalo na ziadnom premiovom aute bud to bola nahoda jeda k milionu alebo… tak asi tolko k tym brzdam.. ale nie robi to po tom ako otvorim auto do par sekund kym nastupim sa ozve taky skripavy zvuk neviem to zadefinovat ale nikde vo videach som sa s tym nestretol.. urcite to nieje v poriadku chcem sa objednat na servis len sa pytam ci s tym niekto nemal skusenost.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Aha, tak to potom fakt neviem.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Rozmýšľam, čo také by mohlo vydať zvuk po "naštartovaní" ešte pred pohybom auta. Spustenie vetrania interiéru / kúrenia / tepelného čerpadla?
        Termomanažment studenej batérie?
        Ak je to ešte pred pohnutím auta, tak ne môžu byť "prilepené" brzdy. Ak by to bolo súčasne s rozbehom, tak by to bolo možné vysvetlenie, hlavne pri vlhkom počasí.

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT take zakladne veci to nebudu, skusal som vsetko vypnut chvilu som si myslel ze to robi klimakompresor ale nie. Moj laicky odhad je ze ten zvuk bude robit nejaka pumpa. Nieco co sa zopina po aktivovani auta do par sekund.. ja sa mozem iba domnievat a tym ze to urobi aj v teple kedy baterie nepredhrieva tak neviem… objednam sa na servis a dam vediet. Uz len tym ze nikto k tomu nevie nic povedat znamena ze to nieje bezny jav

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        https://youtu.be/UhIN4pDq4dk

        Nasiel som ten zvuk, toto je ono… len ten zvuk je niekedy vyraznejsi niekedy nie…

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Tepelné čerpadlo tipuje aj autor toho videa.
    • 11Michal11
      Member
      • Jul 2021
      • 34

      #30
      K tomu plateniu premium účtu. Zrušil som mesačnú platbu a nejde mi internet ani dalšie spojené služby. Tak neviem M.Rojko ako to robíš .

      Komentár


      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Čítaj pozornejšie fórum, je tu na to založená téma

      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Ak máš krajinu AT ani ti to nepôjde.
    Pracuje...
    X