Povinnosti ma zaviedli na celý tento týždeň do Česka do oblastí mimo ich šiestich superchargerov, tak som sa musel prvý raz poohliadnuť po nejakej komerčnej sieti. Nakoniec som si zvolil ČEZ. Pokrytú majú slušne celú ČR, viď. https://www.futurego.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic
Nechcelo sa mi objednávať RFID kartu, tak často ich nebudem používať. Prednedávnom spustili vlastnú appku FUTUR/E/GO a zároveň prestali podporovať Polyfazer. Registrácia v appke je jednoduchá, stačí zadať základné údaje a kreditku, následne si stiahne a vráti 1Kč kvôli overeniu. Dá sa používať aj bez registrácie, ale je to úplne iracionálne, lebo vtedy sú vyššie sadzby a zadávať kreditku pri stojane je naozaj nepohodlné.
ČEZ používa nabíjačky ABB so všetkými svojimi neduhmi, t.j. kábel CCS na ľavej strane, kábel CHAdeMO na pravej strane stojanu. AC má len konektor spredu, treba použiť vlastný kábel. Zvykol som si už, že ak niekto nabíja AC alebo CHAdeMO s portom na prednej maske, zásadne sa postaví naľavo od stojanu natruc teslákom, aby im CCS kábel nedočiahol, ak musia zacúvať napravo od stojanu.
Po cca troch nabíjaniach som sa naučil, že najprv treba v appke spustiť nabíjanie a až potom pripojiť kábel, inak zahlási, že port je obsadený. Vtedy treba položiť niekam mobil, odpojiť kábel (ak treba aj CCS adapter, radšej dvoma rukami), zdvihnúť mobil, spustiť nabíjanie, pripojiť kábel. Človek je z tesláckych nabíjačiek zhýčkaný, že pripojím kábel a viac sa nestarám. Myslím, že na komforte v appke by ešte mohli popracovať. Správny postup som v nej nakoniec našiel, viď priložený screen dump, avšak malé biele písmená na dosť svetlom pozadí som bez okuliarov nevedel prečítať.
Celý postup potom je:
Kým sa nezavedú nejaké univerzálne formy platby plošne na všetkých komerčných nabíjačkách, tak takéto appky pre jednotlivé siete mi pripadajú ako schodné riešenie. Mám v mobile aj Polyfazer Direct a eCharge, ale nikdy som ich nepoužil.
Nechcelo sa mi objednávať RFID kartu, tak často ich nebudem používať. Prednedávnom spustili vlastnú appku FUTUR/E/GO a zároveň prestali podporovať Polyfazer. Registrácia v appke je jednoduchá, stačí zadať základné údaje a kreditku, následne si stiahne a vráti 1Kč kvôli overeniu. Dá sa používať aj bez registrácie, ale je to úplne iracionálne, lebo vtedy sú vyššie sadzby a zadávať kreditku pri stojane je naozaj nepohodlné.
ČEZ používa nabíjačky ABB so všetkými svojimi neduhmi, t.j. kábel CCS na ľavej strane, kábel CHAdeMO na pravej strane stojanu. AC má len konektor spredu, treba použiť vlastný kábel. Zvykol som si už, že ak niekto nabíja AC alebo CHAdeMO s portom na prednej maske, zásadne sa postaví naľavo od stojanu natruc teslákom, aby im CCS kábel nedočiahol, ak musia zacúvať napravo od stojanu.
Po cca troch nabíjaniach som sa naučil, že najprv treba v appke spustiť nabíjanie a až potom pripojiť kábel, inak zahlási, že port je obsadený. Vtedy treba položiť niekam mobil, odpojiť kábel (ak treba aj CCS adapter, radšej dvoma rukami), zdvihnúť mobil, spustiť nabíjanie, pripojiť kábel. Človek je z tesláckych nabíjačiek zhýčkaný, že pripojím kábel a viac sa nestarám. Myslím, že na komforte v appke by ešte mohli popracovať. Správny postup som v nej nakoniec našiel, viď priložený screen dump, avšak malé biele písmená na dosť svetlom pozadí som bez okuliarov nevedel prečítať.
Celý postup potom je:
- Spustiť appku a odskenovať ňou QR kód na stojane
- Vybrať v appke požadovaný port
- Swipnúť Start charging
- Keď zasvieti v appke modrá obrazovka, pripojiť kábel
Kým sa nezavedú nejaké univerzálne formy platby plošne na všetkých komerčných nabíjačkách, tak takéto appky pre jednotlivé siete mi pripadajú ako schodné riešenie. Mám v mobile aj Polyfazer Direct a eCharge, ale nikdy som ich nepoužil.
Komentár