Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ČS TANKER , Čaradice / ZSE Drive + Greenway

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Kale
    odpovedal
    Dnes som nahlasoval GW supportu, ze tie stojany su 150kW. Neviem preco ich v appke maju ako 200.

    EDIT: "Ospravedlňujeme sa Vám za nepríjemnosti, stanice skutočne mali výkon iba 150 kW. Zároveň sa Vám chceme veľmi poďakovať za nahlásenie.

    Na staniciach je už dostupný plný výkon 200 kW."
    Naposledy upravené Kale; 14-09-2023, 17:42.

    Pridajte komentár:


  • dango
    odpovedal
    GW 200kw stojany uz su v prevadzke

    Pridajte komentár:


  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    lebo nabijanie na 200 alebo 300kw stojane je uz prakticky jedno. vo vysledku by to urobilo rozdiel nepodstatnych jednotiek minut

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Na kazdy kabel nie. Ale ak mas raz 1x300 co deli vykon je viac ako 1x200, kde to ide pol na pol myslim vzdy. Teda ZSE tam ma realne 2x300 plny vykon rezervovany. Pripravujem prave o tychto rozdieloch video.
    Neviem ci GW ma na kazdy stojan 200 alebo je to nieco zdielane. Zistim.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    tie Alpi maju dedikovany vykon na kazdy kabel? Na paradu...

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    GW to ma vramci svojej siete, ZSE v roamingu, takze pozor na ceny.
    Na druhu stranu GW bude mat bud 2x200 alebo 2x150, pricom ta Delta to rozdeluje pol na pol pri dvoch autach a Alpitronic nakrmi rychlejsie. Ale je super, ze si kazdy vie vybrat.
    Je tam aj normalna restika, takze povinny Mekac na Beladiciach uz nebude nutny.

  • dango
    odpovedal
    Dalsie 2 privodne kable su uz osadene stojanmi GW (zatial neaktivne, vykony teda nevieme). Toto je teda perfektne miesto, ze tam budu zastupeni obaja operatori s ich UFC

    Pridajte komentár:


  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Tak ja som sa asi narodil pod stastnou hviezdou ked som skoro vzdy na platenych nabkach sam.
    Uzavrel by som to tak ze ak niesu za sucasneho stavu ele infrastruktury a legislativy/byrokracie schopny stavat huby s mnzostvom portov, tak nech sa len nabky buduju hoci aj kazdych 10km kde sa da ci uz UFC ci DC na co im vyda, lebo inak s pribudajucim poctom EV sa budu tvorit rady.

  • Rasto6
    komentoval k 's odpoveď
    Dnešná skúsenosť z KE do TN. UFC Poprad keď som prišiel nabíjalo sa nové EQE, zostal som zdielane len chvíľu aby som dobil dostatočne na dojazd na Kozí vŕšok, kde akonáhle som skončil prišiel Taycan a vodič sa zjavne tešil že s e-tronom odchádzam. Solivaria má zlú polohu pri tranzite, ale viac krát sa stalo že som tam nebol sám. Minule som na Kozom vŕšku tiež zdialane nabíjal Enyakom. Na Kozom vŕšku je aj 50kW nabíjačka SMINN za predajňou a v LM je aj 50kW Greenway, takže je na výber. Na severnej trase je stále žalostne málo UFC nabíjačiek, napriek 2 novým lokalitám ktoré pribudli tento rok a už teraz nestíhajú. Všetkých ktorý nevyužijú plný výkon UFC prosím, ak netreba nenabíjajte tam. Skúsenosť z leta Aupark BA UFC ZSE Nissan LEEF 98% SOC, výkon 2kW, druhý stojan ZSE obsadený a Greenway pokazený, 15 minút som čakal na Ejoine, pretože pani na LEEFE vôbec netušila čo jej hovorím a nebola ochotná sa prepnúť na AC, Za ten čas som mohol ja mať e-trona nabitého. Podobný prípad na UFC Brno kde Vietnamec dotláčal IX na 100%, výkon 9 kW, ale toho som vyriešil - pochopil.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    e-up v tomto sa mylis - lebo ZSEDrive ti uctuje podla priemerneho nab.vykonu. Cize ak si na UFC a priemerka ti klesne pod 50kW, uctuju ti nizsiu sadzbu za kwh, co je fajn. Taur takto nabija na UFC za lacnejsiu sadzbu, lebo auto mu rychlejsie nabijat nevie a vyuziva takuto vyhodu

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Taur
    Všetko je to hlavne o peniazoch. Či už ZSE alebo Greenway si za požadovaný výkon, ktorý majú od dodávateľa elektrickej energie priplácajú. Jednoducho nemôžeš čakať, že ak nabíjaš na stojane s výkonom 350 kW, tak budeš platiť ako za 50 kW. Jednoducho UFC má slúžiť na rýchle nabíjanie na diaľnici a nie ako si písal, že ho v úvodzovkách blokuješ so svojim slabším elektromobilom.

    Dúfam, že nie si taký naivný, že nás čaká budúcnosť cenovo dostupných elektromobilov v cene 15 - 20000 EURO s kapacitou 75 kWh. Elektromobily sa cenou vyrovnajú ICE vozidlám, len s tým rozdielom, že ICE zdražejú na úroveň elektromobilov, ktoré cenou pod 25000 EURO neklesnú.

    V Solivaru som nabijal asi 2 x a taktiež som tam nikoho nestretol. Skôr by som privítal UFC v blízkosti D1ky smerom na KE. McDonalds v PP okrem spomínaného fastfoodu nič neponúka, to uz si radšej zájdem do MAXU, kde mám 81 kW a aspoň môžem zrealizovať nákupy alebo stravovanie. Ale uznávam, každému vyhovuje niečo iné.

    ZOE ma vynikajúcu palubnú nabíjačky, to sa musí uznať. Peugeot e208 má ale lepší teplotný manažment a rýchlejšie nabíjanie. Aj napriek menšej batérii ako ma ZOE bude pri dlhších trasách rýchlejšia.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 1. A j pri najvyssich pausaloch mas rozdiel medzi DC a UFC, napr. pri ZSE +10c (19vs29c +35%). U znackovych karticiek pokial viem ttiez.
    2. Verim ze nechces povedat ze BEV do 60tiseur ktore 25-35% pirplatok za UFC riesit asi budu nemaju chodit po dialniciach.

    E-Up! Najlepsie riesenie by bolo mat niekolko portov so zdielanym vyjkonom priemerne 150kw, ale s garantovanim min 50kw na kazdy port a s moznostou nastavit si max pozadovany vykon a podla toho mat sadzbu. Tak by kazdy dostal co potrebuje.

    Ta idea ze lacne malobaterkace budu len do mesta je utopia, aspon u nas. Pozri si kollko je na dialniciach malych aut triedy A,B. Mozno az budu BEV so 75+kwh bat za 15-20tis eur ze si ich budu moct dovolit rodiny a firmy pre referentov/ocbchodakov tak to bude po tvojom.

    Ta vytazenost UFC by zaujimala aj mna. Napr. GW UFC HUB Solivaria v PO by ma fakt zaujimalo kolko aut sa tam denne nabija. Lebo chodim okolo aspon 10x do tyzdna a za pol roka som tam videl raz nabiijat sa auto. ZSE DC v LM je permanentne obsadene, tak musim chodit na 10km vzdialenu UFC Kozi vrsok kde nestretam nikoho (raz jeden Enyaq), ani na UFC McD PP. Niet s kym pokecat. GW na OMV v RK je na tom lepsie, tam sem tam vidim auto.

    No nerobim otroka baterii prave preto ze mam auto v ktorom mozem bateriu trapit max 0,9C. Keby som namiesto Zoe kupil vtedy e208 kde by mohlo byt 2,2C tak by som musel volit rozvaznejsi pristup nabijaniu. Kedze si mozno auto necham aj vyse 10r, alebo ho budem chciet rozumen predat skor.

    Analogia s benzinom nebola o case, ale ze ludia maju aj na dialnici na vyber roznu kvalitu v roznej cene. Ak vyhoda EV oproti ICE ma byt aj v tom ze maju mat dlhsiu zivotnost ako ICE tak BEV ktorym je UFC zbytocna tu budu este dlho chodit po dialniciach. Osobne kym mi ZSE aj na UFC uctuje DC tarif (kedze neprekrocim 50kw) mi je to u prdele, len ma mrzi ze obsadzujem UFC niekomu kto by ju vyuzil lepsie, teda ak by prisiel.
    Naposledy upravené Taur; 28-11-2022, 21:31.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    @e-up Budca sa aktualne neda rozsirit (slovnaft,NDS monopol,byrokracia) takze budme radi za tanker, beladice a v GW napr Zvolen s vykonnou nabkou, ktora vie delit vykon. A buduci rok na trasach na vychod pribudne aj nieco velmi podstatne, vydrzte.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Taur
    Bez ohľadu nato, že tvoj elektromobil nedokáže využiť vyšší nabíjací výkon ako 50 kW a tým pádom je pre teba UFC bezpredmetné si treba uvedomiť, že všetko to smeruje k tomu, aby v budúcnosti elektromobil plnohodnotne nahradil ICE vozidlá. Ako skúsený užívateľ elektromobilu mi určite dáš za pravdu, že dlhší čas strávený nabíjaním je najčastejšie negatívne vnímaný zo strany vodičov ICE.

    Súhlasím s tebou, že 50 kW nabíjacie stojany aj v dobe elektromobilov typu EV6, Taycan a pod. majú stále svoje opodstatnenie, určite však nepatria na diaľnice, kde potrebuješ čo najrýchlejšie prijať energiu a pokračovať ďalej v jazde. Povedzme si to na rovinu, pre dlhšie presuny po diaľniciach (200 a viac km) je minimum akumulátor o využiteľnej kapacite 75 kWh. Čokoľvek menšie bude zbytočne predlžovať dobu jazdy, ktorá už aj tak je dlhšia ako pri ICE.

    Keď už spomínaš masové rozšírenie elektromobilov, v tejto kategórií budú elektromobily, ktorých reálny dojazd bude max. 200 - 250 km a tým pádom budú určené hlavne do mesta. Samozrejme, že zvládnu aj niekoľkonásobne dlhšie jazdy, nemôžeš však očakávať, že pre takéto elektromobily budú umiestňovať 50 kW stojany na diaľniciach. Stačilo by nám porovnať vyťaženie UFC a DC na Budči, možno milan84 má takéto informácie.

    Mám ešte v pamäti, ako si mi radil v článku venovanom starostlivosti o akumulátor, že "nerobis otroka baterke, ale nabijas ako potrebujes, ked mas prilezitost, kedy sa ti to hodi, vyuzivas jej kapacitu a neskracujes si dojazd". Ak mám elektromobil vybavený vyšším nabíjacím výkonom, tak miesto 150 kW nebudem nabíjať na 50 kW nabíjačke. Ako si písal auto má slúžiť mne a to, či bude degradácia 10 % alebo 12 % je absolútne nepodstatné, ak si auto neplánuješ ponechať 10 rokov

    S tou benzínovou anológiou si to netrafil, miešaš jablká s hruškami. Pokiaľ nemáš výkonný spaľovací motor, je jedno či tam natankuješ 95ku alebo 100ku. Tankovanie ti bude trvať rovnako dlho, tak ako aj cesta jedno či tam máš 95ku alebo 100ku. Pri UFC však získavaš časovú výhodu, ktorá je vo všeobecnosti slabinou elektromobilov. No a ešte jedna podstatná vec, jedno či mám Fabiu za 15.000 EURO alebo 760ku za 150.000 EURO, obe vozidlá zvládnu absolvovať minimálne 500 km v diaľničných podmienkach bez potreby zastavovania. A aj preto nemá zmysel budovať na diaľniciach nabíjacie stojany nižších výkonov ako 150 kW, ideálne do budúcna 350 kW.
    Naposledy upravené E-Up!; 28-11-2022, 19:10.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Taur ludia, co jazdia vela maju vacsinou minimalne u jedneho z dvoch poskytovatelov najvyssi pausal a tam su ceny za kWh uplne niekde inde. Detto karticky ku samotnym znackam. Ked si platis mesacne, mas ine ceny. Takze opat sa tu motame o zbytocnych teoretickych info, ktorymi sa asi nikto pravidelne cestujuci neriadi.
    Osobne keby som mal auto za 60000, tak fakt neriesim ci zaplatim 0,50 alebo 0,60 za kWh ak je nabijacka vykonna a je po ceste.
Pracuje...
X