ČS TANKER , Čaradice / ZSE Drive + Greenway

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! Druhy uhol pohladu je ze pri častom jazdení sa bude každe euro rátať. Pri mojom najazde ak by som mal za UFC platit o tych 25-35% oproti DC50kw viac je to 700-1000eur rocne, za co mam obe poistky, garancky a neviem co este na moje auto, alebo dovolenku, alebo 5 akcii Tesly momentalne.
    Aj z hladiska casu ak za 50kwh nabitia zaplati o 5-8e viac za UFC rychlost co je pre bezneho cloveka 1-2h cistej mzdy tak ma jedno ci strati 1-2h pomalsim nabijanim, alebo travenim nadcasov v praci aby na to zarobil. Teda nieje jedno, lebo s DC50kw nabije rychlejsie alop zarobi na UFC priplatok. takze pomalsim nabijanim strati menej casu.
    Chapem ze pre tych co si kupuju EV za 70-150tis eur su to smiesne poocty lebo sa pohybuju v inych cislach, ale pre bezny lud nie.
    A tiez je tam aspekt setrnejsieho nabijania baterie kvoli zivotnosti. Vravi sa ze nabijat do 1C je setrnejsie ako nabijat 2-4C
    A za dalsie, ako bdues nervozne zazerat ked na UFC bude niekto tkacit pomaly 30-50kw so starsim EV a ty budes cakat 1-1,5h kym sa on nabije? Asi ako ja zazeram na hybrid tlaciaci na AC 2-3kw ked ja by som mohol 22kw. Skripem zubami.

    Preto suhlasim s Dangom ze mat vyber nabky roznych vykonov na jednej lokalite je rozumne.
    S masovym rozsirenom lacnych EV bude ta vacsina pozerat na ekonomiku nabijania. Ci uz sukromne alebo pracovne. Uz nebudu jazdit len bosovia na luxusnych EV ktorych je cas drahsi ako cena nabijania. Ale napr. aj bezny referenti/obchodaci ktori cas pomalsieho nabijania vyuziju na pracu, tak ako ja.

    Este mozem ;pouzit fosil analogiu: Preco na dialnicnych pumpach nemaju len 100oktanovy benzin? Ved je lepsi ako 95ka
    Naposledy upravené Taur; 28-11-2022, 18:04.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    dango
    50tka MOL v Budči je ešte pozostatok z čias, keď Slovnaft získal dotácie a budoval nabíjacie stanice. Na diaľničných odpočívadlách, alebo ČS dnes už nebude nikto montovať slabšie stojany ako 150 kW. Pre človeka, ktorý absolvuje dlhšie trasy 2 - 3x do roka možno má zmysel čakať na 50 kW nabíjačke, ale pri častom jazdení sa bude každá minúta rátať. Úprimne aj so 150 kW nabíjačkami elektromobil stále ťahá za kratší koniec, jazda trvá dlhšie ako s ICE a náklady na kilometer sú vyššie, ale to do tejto témy nepatrí. Na margo GreenWay v BB, ja si navýšenie výkonu na UFC pochvaľujem. Nabíjacia stanica je dostupná nonstop a mám ju hneď na trase, nemusím zbytočne zachádzať do mesta tak ako napríklad v OC Europa Zvolen. Čakať 20 - 25 minút v Budči, kde okrem ČS nič nie je mi príde ako strata času. V OC Europa môžem zatiaľ vybaviť nákup a podobne.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 a tak ako to je na D4 je super, ze mas moznost vyberu. Poviem ti tak. Teda napisem. Budca take nieco ponuka - UFC od ZSE a 50tka MOL. Vies si vybrat a nie je problem pri dlhsej zastavke "odbehnut preparkovat" a vratit sa na pumpu dokoncit fyziologicke potreby. Ako som uz viackrat spominal, zvykli sme si zastavit v BB v Europe. Predosly stav GW: 50kw + 25 kW. Pre OC ideal. Ak planujem tam stravit hodinu, vyberiem si kolko potrebujem nabit (volbou stojanu). Teraz je tam 100,150 a 25kW. Ak niekto potrebuje UFC, nechce stracat cas, urcite nebude zachadzat do centra BB a tratit min.10minut kym pride na toto UFC. Citat to vela aj na FB stranke, ked CEZ osadi dalsie 50tky stojany, kolko je picungu, ze to sa uz davno take nepouziva a treba UFC a blabla. Vravim, ze treba vsetko. Nech je aj AC, aj DC 25/50/100+. Snad pochopene

  • Rasto6
    komentoval k 's odpoveď
    Pre mňa na diaľnici je rýchlosť dôležitá a aj 150kW je dnes už málo. V okolí je na výber 50 kW Greenway motorest Zubor, alebo Shell Beladice. Súhlasím s tým že je tam vysoká koncentrácia UFC nabíjačiek, ale už teraz sa stáva že UFC Beladice sú nárazovo komplet obsadené, takže do blízkeho budúcna je to OK.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Prepac, ale dnes funguje svet tak, ze cas su peniaze. Nadavali tu narocnejsi majitelia, ze 50ky su malo na cestovanie. Buduju sa 200+ a zasa je zle, ze je to rychle a AC je lacnejsie. Trochu mi to pripada ako rozdvojene osobnosti. Pouzivat ludi bez chrbtovej kosti a nemenovanu taxikarsku bandu ako priklad, ze nejde vzdy o rychlost, je scestne.
    Nikto ti nezakazuje cestovat po wallboxoch po SR. Mozes stat v kazdej dedine, kde nejaky najdes tri hodiny, lebo je to lacnejsie a cas dokazes vyuzit. Ale pindat, ze na dialniciach su iba rychle nabijania.....sorry, to je fakt mimo
    Asi kilometer od Tankeru mas staru GW nabijacku 50kW. Na D4 aj juh aj sever pri BA mas 5x UFC a 1x 50kW DC. V Trnave, Nitre vsetko mas 50ky, Zelenec detto. Vlastne zatial je skoro cela severna vetva o 50kach. Moze spokojne cestovat a kochat sa.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Nejde o ten obed, ale ludia chcu nabijat pomalsie setrnejsie k baterii a kvoli cene. Dango pise ze chce mat na vyber. Ak nie viac stojanov s roznym vykonom/cenou, tak mohla by byt moznost na UFC nabke (kedze v aute sa neda) si nastavit max vykon pre session.
    Cim budu EV rozsirenejsie medzi beznymi ludmi ktori majju vic casu ako penazi (alebo vo firemac/zivnost kde ide o ekonomiku prevadzky) tym viac bude nabijajucich, ktori uprednostnia nizsiu cenu pred rychlostou aj na tahoch/dialnici.
    A kedze teraz na pomalych nabkach 50kw zdarma veselo sockuju luxusne Tesly, Ioniq5/EV6, Jaguare, MB ... tak o tom nepochybujem ze priorita vacsinou nieje v max rychlosti nabijania.
    Ja sam aj pri cestach vonku kludne nabijam aj na AC kedze mam 22kw kvoli cene, lebo cas na nabke nieje strateny ak ho dokazem plodne vyuzit.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    dango nahananie za rychlostami je nutne, ved vidis, ze to je stale hlavny argument vsetkych ne-elektro. Chces mi povedat, ze radsej by si sa nabijal pomalsie, len aby si to vedel vyuzit raz do roka, ked chces na pumpe obedovat? Ved auto si mozes ist preparkovat. A vacsina aut ma stale 10-80 nad 30minut.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 - a prave toto moze byt aj kamenom urazu. Ze pried fesak a stiahne mi rychlost, lebo ved zdielany stojan. Aj ked fakturovane budem mat za gigafast. Pointa mojho komentu bola, ze nech je moznost volby roznych vykonov (kludne aj 50kW stojany), ale nech to mam garantovane. Dialnicne cestovanie nemusi znamenat, ze potrebujem len 15min cikpauzu. Na mnohych pumpach sa da aj rozumne najest a teda minimalne polhodinova pauza sa urobit da a za ten cely cas sa moze auto nabijat pomalsie a idealne aj lacnejsie.
    Ja to nahananie sa za rychlostami proste raz nepochopim (nech su, ale nech su k volbe aj pomalsie)

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    dango aj zse aj gw dnes uz davaju stojany, co delia vykon. Na takychto huboch a vytazenych lokalitach uz nedavaju chademo. Takze ten 200+kW stojan ti moze pripadat ako zbytocna rozkos pre sem-tam auto schopne prijat to. Ale zabudas, ze ked sa tam stretnu dve priemerne auta, tak nikto z nich nebude mat obmedzeny vykon a nabiju rovnako rychlo.
    A to sa bavime o stave, ktory vidis teraz. Myslim, ze coskoro budes vo viacero veciach prekvapeny

  • ivan32
    komentoval k 's odpoveď
    Prečo tam? Lebo dúfam že takto to bude vyzerať za 5 rokov na našich diaľniciach všade. UFC na každom odpočívadle.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    dango Obavam sa ze zaujem bude budovat hlavne UFC a ved cim vyssi vykon tym viac sa da inkasovat za kwh. Ale zssa ked bud nahusto mozno konkurencia udrzi ceny na uzde...
    Vyhoda u ZSE je aspon ze ja na UFC ak neprekroci vykon auta 50kw, tak uctuju ako DC a nie UFC sadzbu. Neviete ako to maju ostatni operatori?
    Naposledy upravené Taur; 25-11-2022, 10:27.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Ja sa nestazujem. Je to super, ze su. Dolezite je, aby tych stojanov bolo viac a rozne vykony. Nie kazdy potrebuje/chce 200kW

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    čím bližšie štát k východu, tým prehnitejšie, ale keď už tu má človek korene a zázemie, ťažko ísť robiť imigranta na západ

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    nie aby ste boli radi. Nabijaky sa nebuduju tak, ze si niekto praje: dajte sem nabijacku. Mam pripraveny rozhovor o Ionity do videa, kde to velmi dobre povie ich zastupca. Slovensko je jedina krajina, kde sa neda nikomu dohodnut s NDS aby bolo mozne budovat huby na dialniciach. Co je za tym si odpovedzte sami, alebo zistujte. Takze vsetci poskytovatelia vyuzivaju moznosti ake su. Ked sukromnik ako Tanker spravi 100m od dialnice lokalitu, kde je kapacita a da sa to vybudovat, preco by to nevybudoval?
    Slovensko je byrokraciou a skorumpovanim presiaknuta krajina, kde sa neda nic na urovni statu robit ferovo.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Na 90 km su 4 UFC miesta (Caradice,Pohranice,Beladice,Budca)
Pracuje...