Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ČS TANKER , Čaradice / ZSE Drive

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 613
    •   

    ČS TANKER , Čaradice / ZSE Drive

    Vo vystavbe !

    Zjazd z R1 na Čaradice

    Popis:
    DC: 4 x 150kW CCS, priprava na 8 x CCS
    GPS: 48.355442, 18.497939
    Platba: ZSE cenník
    Otváracia doba: 24/7
    Prevádzkovateľ: ZSE
    Email: elektromobilita@zse.sk
    Mapa:


    Click image for larger version  Name:	ZSE_Tanker_Caradice.jpg Views:	152 Size:	123.8 KB ID:	85885
    Naposledy upravené Juro; 27-09-2022, 19:49. Dôvod: Vložil som mapu.
  • Rob72
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 24
    •      

    #2
    Nerozumiem preco tam lebo Beladice su na 40km. Je deficit rychlych dobijaciek medzi ZV a KE.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Na 90 km su 4 UFC miesta (Caradice,Pohranice,Beladice,Budca)

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nie aby ste boli radi. Nabijaky sa nebuduju tak, ze si niekto praje: dajte sem nabijacku. Mam pripraveny rozhovor o Ionity do videa, kde to velmi dobre povie ich zastupca. Slovensko je jedina krajina, kde sa neda nikomu dohodnut s NDS aby bolo mozne budovat huby na dialniciach. Co je za tym si odpovedzte sami, alebo zistujte. Takze vsetci poskytovatelia vyuzivaju moznosti ake su. Ked sukromnik ako Tanker spravi 100m od dialnice lokalitu, kde je kapacita a da sa to vybudovat, preco by to nevybudoval?
      Slovensko je byrokraciou a skorumpovanim presiaknuta krajina, kde sa neda nic na urovni statu robit ferovo.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      čím bližšie štát k východu, tým prehnitejšie, ale keď už tu má človek korene a zázemie, ťažko ísť robiť imigranta na západ

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ja sa nestazujem. Je to super, ze su. Dolezite je, aby tych stojanov bolo viac a rozne vykony. Nie kazdy potrebuje/chce 200kW

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Obavam sa ze zaujem bude budovat hlavne UFC a ved cim vyssi vykon tym viac sa da inkasovat za kwh. Ale zssa ked bud nahusto mozno konkurencia udrzi ceny na uzde...
      Vyhoda u ZSE je aspon ze ja na UFC ak neprekroci vykon auta 50kw, tak uctuju ako DC a nie UFC sadzbu. Neviete ako to maju ostatni operatori?
      Naposledy upravené Taur; 25-11-2022, 10:27.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Prečo tam? Lebo dúfam že takto to bude vyzerať za 5 rokov na našich diaľniciach všade. UFC na každom odpočívadle.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      dango aj zse aj gw dnes uz davaju stojany, co delia vykon. Na takychto huboch a vytazenych lokalitach uz nedavaju chademo. Takze ten 200+kW stojan ti moze pripadat ako zbytocna rozkos pre sem-tam auto schopne prijat to. Ale zabudas, ze ked sa tam stretnu dve priemerne auta, tak nikto z nich nebude mat obmedzeny vykon a nabiju rovnako rychlo.
      A to sa bavime o stave, ktory vidis teraz. Myslim, ze coskoro budes vo viacero veciach prekvapeny

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 - a prave toto moze byt aj kamenom urazu. Ze pried fesak a stiahne mi rychlost, lebo ved zdielany stojan. Aj ked fakturovane budem mat za gigafast. Pointa mojho komentu bola, ze nech je moznost volby roznych vykonov (kludne aj 50kW stojany), ale nech to mam garantovane. Dialnicne cestovanie nemusi znamenat, ze potrebujem len 15min cikpauzu. Na mnohych pumpach sa da aj rozumne najest a teda minimalne polhodinova pauza sa urobit da a za ten cely cas sa moze auto nabijat pomalsie a idealne aj lacnejsie.
      Ja to nahananie sa za rychlostami proste raz nepochopim (nech su, ale nech su k volbe aj pomalsie)

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      dango nahananie za rychlostami je nutne, ved vidis, ze to je stale hlavny argument vsetkych ne-elektro. Chces mi povedat, ze radsej by si sa nabijal pomalsie, len aby si to vedel vyuzit raz do roka, ked chces na pumpe obedovat? Ved auto si mozes ist preparkovat. A vacsina aut ma stale 10-80 nad 30minut.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Nejde o ten obed, ale ludia chcu nabijat pomalsie setrnejsie k baterii a kvoli cene. Dango pise ze chce mat na vyber. Ak nie viac stojanov s roznym vykonom/cenou, tak mohla by byt moznost na UFC nabke (kedze v aute sa neda) si nastavit max vykon pre session.
      Cim budu EV rozsirenejsie medzi beznymi ludmi ktori majju vic casu ako penazi (alebo vo firemac/zivnost kde ide o ekonomiku prevadzky) tym viac bude nabijajucich, ktori uprednostnia nizsiu cenu pred rychlostou aj na tahoch/dialnici.
      A kedze teraz na pomalych nabkach 50kw zdarma veselo sockuju luxusne Tesly, Ioniq5/EV6, Jaguare, MB ... tak o tom nepochybujem ze priorita vacsinou nieje v max rychlosti nabijania.
      Ja sam aj pri cestach vonku kludne nabijam aj na AC kedze mam 22kw kvoli cene, lebo cas na nabke nieje strateny ak ho dokazem plodne vyuzit.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Prepac, ale dnes funguje svet tak, ze cas su peniaze. Nadavali tu narocnejsi majitelia, ze 50ky su malo na cestovanie. Buduju sa 200+ a zasa je zle, ze je to rychle a AC je lacnejsie. Trochu mi to pripada ako rozdvojene osobnosti. Pouzivat ludi bez chrbtovej kosti a nemenovanu taxikarsku bandu ako priklad, ze nejde vzdy o rychlost, je scestne.
      Nikto ti nezakazuje cestovat po wallboxoch po SR. Mozes stat v kazdej dedine, kde nejaky najdes tri hodiny, lebo je to lacnejsie a cas dokazes vyuzit. Ale pindat, ze na dialniciach su iba rychle nabijania.....sorry, to je fakt mimo
      Asi kilometer od Tankeru mas staru GW nabijacku 50kW. Na D4 aj juh aj sever pri BA mas 5x UFC a 1x 50kW DC. V Trnave, Nitre vsetko mas 50ky, Zelenec detto. Vlastne zatial je skoro cela severna vetva o 50kach. Moze spokojne cestovat a kochat sa.

    • Rasto6
      Rasto6 komentoval
      Upraviť komentár
      Pre mňa na diaľnici je rýchlosť dôležitá a aj 150kW je dnes už málo. V okolí je na výber 50 kW Greenway motorest Zubor, alebo Shell Beladice. Súhlasím s tým že je tam vysoká koncentrácia UFC nabíjačiek, ale už teraz sa stáva že UFC Beladice sú nárazovo komplet obsadené, takže do blízkeho budúcna je to OK.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 a tak ako to je na D4 je super, ze mas moznost vyberu. Poviem ti tak. Teda napisem. Budca take nieco ponuka - UFC od ZSE a 50tka MOL. Vies si vybrat a nie je problem pri dlhsej zastavke "odbehnut preparkovat" a vratit sa na pumpu dokoncit fyziologicke potreby. Ako som uz viackrat spominal, zvykli sme si zastavit v BB v Europe. Predosly stav GW: 50kw + 25 kW. Pre OC ideal. Ak planujem tam stravit hodinu, vyberiem si kolko potrebujem nabit (volbou stojanu). Teraz je tam 100,150 a 25kW. Ak niekto potrebuje UFC, nechce stracat cas, urcite nebude zachadzat do centra BB a tratit min.10minut kym pride na toto UFC. Citat to vela aj na FB stranke, ked CEZ osadi dalsie 50tky stojany, kolko je picungu, ze to sa uz davno take nepouziva a treba UFC a blabla. Vravim, ze treba vsetko. Nech je aj AC, aj DC 25/50/100+. Snad pochopene

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      dango
      50tka MOL v Budči je ešte pozostatok z čias, keď Slovnaft získal dotácie a budoval nabíjacie stanice. Na diaľničných odpočívadlách, alebo ČS dnes už nebude nikto montovať slabšie stojany ako 150 kW. Pre človeka, ktorý absolvuje dlhšie trasy 2 - 3x do roka možno má zmysel čakať na 50 kW nabíjačke, ale pri častom jazdení sa bude každá minúta rátať. Úprimne aj so 150 kW nabíjačkami elektromobil stále ťahá za kratší koniec, jazda trvá dlhšie ako s ICE a náklady na kilometer sú vyššie, ale to do tejto témy nepatrí. Na margo GreenWay v BB, ja si navýšenie výkonu na UFC pochvaľujem. Nabíjacia stanica je dostupná nonstop a mám ju hneď na trase, nemusím zbytočne zachádzať do mesta tak ako napríklad v OC Europa Zvolen. Čakať 20 - 25 minút v Budči, kde okrem ČS nič nie je mi príde ako strata času. V OC Europa môžem zatiaľ vybaviť nákup a podobne.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Druhy uhol pohladu je ze pri častom jazdení sa bude každe euro rátať. Pri mojom najazde ak by som mal za UFC platit o tych 25-35% oproti DC50kw viac je to 700-1000eur rocne, za co mam obe poistky, garancky a neviem co este na moje auto, alebo dovolenku, alebo 5 akcii Tesly momentalne.
      Aj z hladiska casu ak za 50kwh nabitia zaplati o 5-8e viac za UFC rychlost co je pre bezneho cloveka 1-2h cistej mzdy tak ma jedno ci strati 1-2h pomalsim nabijanim, alebo travenim nadcasov v praci aby na to zarobil. Teda nieje jedno, lebo s DC50kw nabije rychlejsie alop zarobi na UFC priplatok. takze pomalsim nabijanim strati menej casu.
      Chapem ze pre tych co si kupuju EV za 70-150tis eur su to smiesne poocty lebo sa pohybuju v inych cislach, ale pre bezny lud nie.
      A tiez je tam aspekt setrnejsieho nabijania baterie kvoli zivotnosti. Vravi sa ze nabijat do 1C je setrnejsie ako nabijat 2-4C
      A za dalsie, ako bdues nervozne zazerat ked na UFC bude niekto tkacit pomaly 30-50kw so starsim EV a ty budes cakat 1-1,5h kym sa on nabije? Asi ako ja zazeram na hybrid tlaciaci na AC 2-3kw ked ja by som mohol 22kw. Skripem zubami.

      Preto suhlasim s Dangom ze mat vyber nabky roznych vykonov na jednej lokalite je rozumne.
      S masovym rozsirenom lacnych EV bude ta vacsina pozerat na ekonomiku nabijania. Ci uz sukromne alebo pracovne. Uz nebudu jazdit len bosovia na luxusnych EV ktorych je cas drahsi ako cena nabijania. Ale napr. aj bezny referenti/obchodaci ktori cas pomalsieho nabijania vyuziju na pracu, tak ako ja.

      Este mozem ;pouzit fosil analogiu: Preco na dialnicnych pumpach nemaju len 100oktanovy benzin? Ved je lepsi ako 95ka
      Naposledy upravené Taur; 28-11-2022, 18:04.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ludia, co jazdia vela maju vacsinou minimalne u jedneho z dvoch poskytovatelov najvyssi pausal a tam su ceny za kWh uplne niekde inde. Detto karticky ku samotnym znackam. Ked si platis mesacne, mas ine ceny. Takze opat sa tu motame o zbytocnych teoretickych info, ktorymi sa asi nikto pravidelne cestujuci neriadi.
      Osobne keby som mal auto za 60000, tak fakt neriesim ci zaplatim 0,50 alebo 0,60 za kWh ak je nabijacka vykonna a je po ceste.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Taur
      Bez ohľadu nato, že tvoj elektromobil nedokáže využiť vyšší nabíjací výkon ako 50 kW a tým pádom je pre teba UFC bezpredmetné si treba uvedomiť, že všetko to smeruje k tomu, aby v budúcnosti elektromobil plnohodnotne nahradil ICE vozidlá. Ako skúsený užívateľ elektromobilu mi určite dáš za pravdu, že dlhší čas strávený nabíjaním je najčastejšie negatívne vnímaný zo strany vodičov ICE.

      Súhlasím s tebou, že 50 kW nabíjacie stojany aj v dobe elektromobilov typu EV6, Taycan a pod. majú stále svoje opodstatnenie, určite však nepatria na diaľnice, kde potrebuješ čo najrýchlejšie prijať energiu a pokračovať ďalej v jazde. Povedzme si to na rovinu, pre dlhšie presuny po diaľniciach (200 a viac km) je minimum akumulátor o využiteľnej kapacite 75 kWh. Čokoľvek menšie bude zbytočne predlžovať dobu jazdy, ktorá už aj tak je dlhšia ako pri ICE.

      Keď už spomínaš masové rozšírenie elektromobilov, v tejto kategórií budú elektromobily, ktorých reálny dojazd bude max. 200 - 250 km a tým pádom budú určené hlavne do mesta. Samozrejme, že zvládnu aj niekoľkonásobne dlhšie jazdy, nemôžeš však očakávať, že pre takéto elektromobily budú umiestňovať 50 kW stojany na diaľniciach. Stačilo by nám porovnať vyťaženie UFC a DC na Budči, možno milan84 má takéto informácie.

      Mám ešte v pamäti, ako si mi radil v článku venovanom starostlivosti o akumulátor, že "nerobis otroka baterke, ale nabijas ako potrebujes, ked mas prilezitost, kedy sa ti to hodi, vyuzivas jej kapacitu a neskracujes si dojazd". Ak mám elektromobil vybavený vyšším nabíjacím výkonom, tak miesto 150 kW nebudem nabíjať na 50 kW nabíjačke. Ako si písal auto má slúžiť mne a to, či bude degradácia 10 % alebo 12 % je absolútne nepodstatné, ak si auto neplánuješ ponechať 10 rokov

      S tou benzínovou anológiou si to netrafil, miešaš jablká s hruškami. Pokiaľ nemáš výkonný spaľovací motor, je jedno či tam natankuješ 95ku alebo 100ku. Tankovanie ti bude trvať rovnako dlho, tak ako aj cesta jedno či tam máš 95ku alebo 100ku. Pri UFC však získavaš časovú výhodu, ktorá je vo všeobecnosti slabinou elektromobilov. No a ešte jedna podstatná vec, jedno či mám Fabiu za 15.000 EURO alebo 760ku za 150.000 EURO, obe vozidlá zvládnu absolvovať minimálne 500 km v diaľničných podmienkach bez potreby zastavovania. A aj preto nemá zmysel budovať na diaľniciach nabíjacie stojany nižších výkonov ako 150 kW, ideálne do budúcna 350 kW.
      Naposledy upravené E-Up!; 28-11-2022, 19:10.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      @e-up Budca sa aktualne neda rozsirit (slovnaft,NDS monopol,byrokracia) takze budme radi za tanker, beladice a v GW napr Zvolen s vykonnou nabkou, ktora vie delit vykon. A buduci rok na trasach na vychod pribudne aj nieco velmi podstatne, vydrzte.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 1. A j pri najvyssich pausaloch mas rozdiel medzi DC a UFC, napr. pri ZSE +10c (19vs29c +35%). U znackovych karticiek pokial viem ttiez.
      2. Verim ze nechces povedat ze BEV do 60tiseur ktore 25-35% pirplatok za UFC riesit asi budu nemaju chodit po dialniciach.

      E-Up! Najlepsie riesenie by bolo mat niekolko portov so zdielanym vyjkonom priemerne 150kw, ale s garantovanim min 50kw na kazdy port a s moznostou nastavit si max pozadovany vykon a podla toho mat sadzbu. Tak by kazdy dostal co potrebuje.

      Ta idea ze lacne malobaterkace budu len do mesta je utopia, aspon u nas. Pozri si kollko je na dialniciach malych aut triedy A,B. Mozno az budu BEV so 75+kwh bat za 15-20tis eur ze si ich budu moct dovolit rodiny a firmy pre referentov/ocbchodakov tak to bude po tvojom.

      Ta vytazenost UFC by zaujimala aj mna. Napr. GW UFC HUB Solivaria v PO by ma fakt zaujimalo kolko aut sa tam denne nabija. Lebo chodim okolo aspon 10x do tyzdna a za pol roka som tam videl raz nabiijat sa auto. ZSE DC v LM je permanentne obsadene, tak musim chodit na 10km vzdialenu UFC Kozi vrsok kde nestretam nikoho (raz jeden Enyaq), ani na UFC McD PP. Niet s kym pokecat. GW na OMV v RK je na tom lepsie, tam sem tam vidim auto.

      No nerobim otroka baterii prave preto ze mam auto v ktorom mozem bateriu trapit max 0,9C. Keby som namiesto Zoe kupil vtedy e208 kde by mohlo byt 2,2C tak by som musel volit rozvaznejsi pristup nabijaniu. Kedze si mozno auto necham aj vyse 10r, alebo ho budem chciet rozumen predat skor.

      Analogia s benzinom nebola o case, ale ze ludia maju aj na dialnici na vyber roznu kvalitu v roznej cene. Ak vyhoda EV oproti ICE ma byt aj v tom ze maju mat dlhsiu zivotnost ako ICE tak BEV ktorym je UFC zbytocna tu budu este dlho chodit po dialniciach. Osobne kym mi ZSE aj na UFC uctuje DC tarif (kedze neprekrocim 50kw) mi je to u prdele, len ma mrzi ze obsadzujem UFC niekomu kto by ju vyuzil lepsie, teda ak by prisiel.
      Naposledy upravené Taur; 28-11-2022, 21:31.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Taur
      Všetko je to hlavne o peniazoch. Či už ZSE alebo Greenway si za požadovaný výkon, ktorý majú od dodávateľa elektrickej energie priplácajú. Jednoducho nemôžeš čakať, že ak nabíjaš na stojane s výkonom 350 kW, tak budeš platiť ako za 50 kW. Jednoducho UFC má slúžiť na rýchle nabíjanie na diaľnici a nie ako si písal, že ho v úvodzovkách blokuješ so svojim slabším elektromobilom.

      Dúfam, že nie si taký naivný, že nás čaká budúcnosť cenovo dostupných elektromobilov v cene 15 - 20000 EURO s kapacitou 75 kWh. Elektromobily sa cenou vyrovnajú ICE vozidlám, len s tým rozdielom, že ICE zdražejú na úroveň elektromobilov, ktoré cenou pod 25000 EURO neklesnú.

      V Solivaru som nabijal asi 2 x a taktiež som tam nikoho nestretol. Skôr by som privítal UFC v blízkosti D1ky smerom na KE. McDonalds v PP okrem spomínaného fastfoodu nič neponúka, to uz si radšej zájdem do MAXU, kde mám 81 kW a aspoň môžem zrealizovať nákupy alebo stravovanie. Ale uznávam, každému vyhovuje niečo iné.

      ZOE ma vynikajúcu palubnú nabíjačky, to sa musí uznať. Peugeot e208 má ale lepší teplotný manažment a rýchlejšie nabíjanie. Aj napriek menšej batérii ako ma ZOE bude pri dlhších trasách rýchlejšia.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      e-up v tomto sa mylis - lebo ZSEDrive ti uctuje podla priemerneho nab.vykonu. Cize ak si na UFC a priemerka ti klesne pod 50kW, uctuju ti nizsiu sadzbu za kwh, co je fajn. Taur takto nabija na UFC za lacnejsiu sadzbu, lebo auto mu rychlejsie nabijat nevie a vyuziva takuto vyhodu

    • Rasto6
      Rasto6 komentoval
      Upraviť komentár
      Dnešná skúsenosť z KE do TN. UFC Poprad keď som prišiel nabíjalo sa nové EQE, zostal som zdielane len chvíľu aby som dobil dostatočne na dojazd na Kozí vŕšok, kde akonáhle som skončil prišiel Taycan a vodič sa zjavne tešil že s e-tronom odchádzam. Solivaria má zlú polohu pri tranzite, ale viac krát sa stalo že som tam nebol sám. Minule som na Kozom vŕšku tiež zdialane nabíjal Enyakom. Na Kozom vŕšku je aj 50kW nabíjačka SMINN za predajňou a v LM je aj 50kW Greenway, takže je na výber. Na severnej trase je stále žalostne málo UFC nabíjačiek, napriek 2 novým lokalitám ktoré pribudli tento rok a už teraz nestíhajú. Všetkých ktorý nevyužijú plný výkon UFC prosím, ak netreba nenabíjajte tam. Skúsenosť z leta Aupark BA UFC ZSE Nissan LEEF 98% SOC, výkon 2kW, druhý stojan ZSE obsadený a Greenway pokazený, 15 minút som čakal na Ejoine, pretože pani na LEEFE vôbec netušila čo jej hovorím a nebola ochotná sa prepnúť na AC, Za ten čas som mohol ja mať e-trona nabitého. Podobný prípad na UFC Brno kde Vietnamec dotláčal IX na 100%, výkon 9 kW, ale toho som vyriešil - pochopil.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ja som sa asi narodil pod stastnou hviezdou ked som skoro vzdy na platenych nabkach sam.
      Uzavrel by som to tak ze ak niesu za sucasneho stavu ele infrastruktury a legislativy/byrokracie schopny stavat huby s mnzostvom portov, tak nech sa len nabky buduju hoci aj kazdych 10km kde sa da ci uz UFC ci DC na co im vyda, lebo inak s pribudajucim poctom EV sa budu tvorit rady.
Pracuje...
X