Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabíjanie Fiat 500e

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Pa3x
    Pa3x
    Junior Member
    • Jun 2022
    • 8

    Nabíjanie Fiat 500e

    Ahojte,
    kúpili sme si so ženou ako druhé auto Fiat 500e r.v. 2015. Úprimne, sme z neho nadšení, akonáhle sme vymenili pôvodné pneu za kvalitnú značku obutia s hlučnosťou 67 DB tak auto radikálne stíchlo a komfort jazdy sa so spalovákom nedá ani porovnať. Ale to som teraz trochu odbočil od témy
    Nabíjame ho v garáži rodinného domu štandardne z 230V, dostali sme k nemu aj nejaký easy wallbox na 230V 16A čiže by to malo ísť nejakých 3,6KW. Prvá otázka teda je, či je normálne, že štandardná vidlicová koncovka, ktorá sa pripája do zásuvky, je pri nabíjaní fakt dosť horúca, avšak 16A by samotnej zásuvke nemalo vadiť, je to normálne? Horúci je ešte asi 30cm kábla, potom nasleduje nejaký displej/ kontrol panel, ktorý je už chladný a zvyšných 5m je už taktiež bez známky ohrevu. Nerád by som si poškodil zásuvku či v horšom prípade elektroinštaláciu v dome. A druhá otázka, mám v garáži aj tú 400V zásuvku ako sa pripája napr miešačka. Existuje na to nejaká redukcia resp. môžem 500e nabíjať aj cez túto zásuvku nejakým spôsobom? Čítal som, že max. by sa malo dať nabíjať 6,6 KW striedavým prúdom, ale bol by som rád, za nejaké postrehy či rady. Predošlý majiteľ ju nabíjal len cez 230V pomalým spôsobom a evidentne sa to priaznivo podpísalo pod stav akumulátora, bez problémov sa pri plnom nabití zobrazí dojazd okolo 200km a reálne sme nabehali 160km a ešte tam ostalo 10% batérie s dojazdom 20km.
    Ďakujem pekne za akékoľvek info a prajem pekný deň
  • milan84
    milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 740
    •   

    #2
    Aku staru a kvalitnu elektroinstalaciu mas v garazi? Tiez nabijam vykonom 3,5kW, ale mam novy dom a som pol metra od hlavnej domovej pripojky. Nabijaci kabel s krabicou sa v lete vie pekne zohriat. Autu ani kablu by to nemalo vadit, tam bude nejaka teplotna poistka. Ide o to, aby si mal OK stav zasuvky a dotiahnutie jej kontaktov.
    Ak nemas na nabijanie vyhradeny 32A istic, nepomoze ti cerveny 5kolik. Aj keby si si to dal redukciami tak, aby si to vedel zapojit, stale sa dostanes na rovnaky vykon - 16A ako z 230V zasuvky a stale budes tahat iba jednu z tych troch faz.

    Komentár

    • tommik
      Member
      • Jun 2021
      • 70
      •   

      #3
      Môj prípad:
      Istič pre nabíjanie 3x25A. Z neho CYKY 5x4mm2 do CEE 32A. Následne "redukcia" z CEE 32A na Typ2 a z nej Typ2/Typ2 kábel do auta. Nabíjam 3x16 A, nič sa nehreje, nič nesmrdí ani podobne.
      Klasické domové 1f zásuvky síce uvádzajú až 16A ako max zaťaženie ale to je krátkodobé teoretické maximum, nie na pravidelné "nočné" nabíjanie. Využi skutočnosť, že máš rodinný dom a urob si poctivé 3f nabíjanie

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        to je vsetko krasne, ale stara Fiatka mala iba 1f a tych 6,6 tahala z nej.
        U mna frci 3,6 aj dlhe hodiny. Na noc davam len 2kW. Ale ked cez den FVE vyraba nad 3kW tak pustam plny. Realne to aj tak nie je 3680 ale povedzme 3500.
    • Pa3x
      Pa3x
      Junior Member
      • Jun 2022
      • 8

      #4
      Dom je z roku 2012, nemám elektrikárske znalosti, takže rady "prehoď si" "urob si" sú pre mňa bohužiaľ bezcenné. V podstate nepotrebujem nabíjať rýchlejšie, za deň urobíme cca 60km a pri príchode domov to pichnem na kábel a za dve hodky je to zas nabité na 100%, čo mne maximálne vyhovuje. nepraktizujem žiadne nočné nabíjanie. Skôr ma zaujímalo, či aj vám sa hreje kábel idúci zo zásuvky, alebo mám niečo zle. V celom dome aj v garáži mám normálne štandardné zásuvky, sú to nejaké legrandy. Skôr mi išlo o to, či mám fakt volať elektrikára, aby mi tam dal nejakú kvalitnejšiu zásuvku, alebo to teplo vydrží aj štandardná Legrand zásuvka? Nabíjam fakt iba 2 až 3 hodky denne, len to, čo sa za deň minie. Ak je nabíjanie trojfázou komplikované a nestačí na to len jeden kábel poprípade nejaká redukcia, nemám moc chuť tomu venovať čas, energiu či peniaze. Keby mám nejakú veľkú batériu, alebo jedno elekro auto na všetko, určite zainvestujem a riešim nejaký wallbox a pod. ale mne sa dlhšie nabíja telefón ako auto samotné. Navyše pomalé nabíjanie životnosti akumulátora evidentne len prospieva. Takže dík za rady.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 308
        •   

        #5
        A taha vobec ten nabijaci kabel 16A? Vacsina vyrobcov ma tieto mobilne nabijacky obmedzene na 9-12A, co by zasuvke nemalo uskodit ani ked je kusok starsia, pokial sa nebavime o antikvariate. Zahrievanie kolikov na vidlicovej koncovke je normalne pri dlhom nabijanix

        Komentár

      • Pa3x
        Pa3x
        Junior Member
        • Jun 2022
        • 8

        #6
        A neviete mi náhodou poradiť nejaký kábel / redukciu / spôsob, akoby som mohol nabíjať z tej trojfázovej 400V zásuvky Fiat 500e prosím? Mám k autu nejakú nabíjačku menekes ale jej koniec samozrejme nepasuje do tej 400V a taktiež mám v auteo d predošlého majiteľa nejakú redukciu z typu 2 na typ 1... alebo také niečo... ale potreboval by som niečo, čo pripojím do tej 400V 3fázy/ ideálne nejaká redukcia, lebo kábel na ten menekes mám... díky moc za radu

        Komentár

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa
        Senior Member
        Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 679
        • viera8131
        •      

        #7
        Ked na Fiatku to už radšej toto bez medzičlánkov.
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	50CAC62A-90C0-4D01-8FED-6726F14AD8B0.png
Videní:	142
Veľkosť:60,2 KB
ID:	85598

        Komentár

        Pracuje...
        X