Ahojte,
kúpili sme si so ženou ako druhé auto Fiat 500e r.v. 2015. Úprimne, sme z neho nadšení, akonáhle sme vymenili pôvodné pneu za kvalitnú značku obutia s hlučnosťou 67 DB tak auto radikálne stíchlo a komfort jazdy sa so spalovákom nedá ani porovnať. Ale to som teraz trochu odbočil od témy
Nabíjame ho v garáži rodinného domu štandardne z 230V, dostali sme k nemu aj nejaký easy wallbox na 230V 16A čiže by to malo ísť nejakých 3,6KW. Prvá otázka teda je, či je normálne, že štandardná vidlicová koncovka, ktorá sa pripája do zásuvky, je pri nabíjaní fakt dosť horúca, avšak 16A by samotnej zásuvke nemalo vadiť, je to normálne? Horúci je ešte asi 30cm kábla, potom nasleduje nejaký displej/ kontrol panel, ktorý je už chladný a zvyšných 5m je už taktiež bez známky ohrevu. Nerád by som si poškodil zásuvku či v horšom prípade elektroinštaláciu v dome. A druhá otázka, mám v garáži aj tú 400V zásuvku ako sa pripája napr miešačka. Existuje na to nejaká redukcia resp. môžem 500e nabíjať aj cez túto zásuvku nejakým spôsobom? Čítal som, že max. by sa malo dať nabíjať 6,6 KW striedavým prúdom, ale bol by som rád, za nejaké postrehy či rady. Predošlý majiteľ ju nabíjal len cez 230V pomalým spôsobom a evidentne sa to priaznivo podpísalo pod stav akumulátora, bez problémov sa pri plnom nabití zobrazí dojazd okolo 200km a reálne sme nabehali 160km a ešte tam ostalo 10% batérie s dojazdom 20km.
Ďakujem pekne za akékoľvek info a prajem pekný deň
kúpili sme si so ženou ako druhé auto Fiat 500e r.v. 2015. Úprimne, sme z neho nadšení, akonáhle sme vymenili pôvodné pneu za kvalitnú značku obutia s hlučnosťou 67 DB tak auto radikálne stíchlo a komfort jazdy sa so spalovákom nedá ani porovnať. Ale to som teraz trochu odbočil od témy
Nabíjame ho v garáži rodinného domu štandardne z 230V, dostali sme k nemu aj nejaký easy wallbox na 230V 16A čiže by to malo ísť nejakých 3,6KW. Prvá otázka teda je, či je normálne, že štandardná vidlicová koncovka, ktorá sa pripája do zásuvky, je pri nabíjaní fakt dosť horúca, avšak 16A by samotnej zásuvke nemalo vadiť, je to normálne? Horúci je ešte asi 30cm kábla, potom nasleduje nejaký displej/ kontrol panel, ktorý je už chladný a zvyšných 5m je už taktiež bez známky ohrevu. Nerád by som si poškodil zásuvku či v horšom prípade elektroinštaláciu v dome. A druhá otázka, mám v garáži aj tú 400V zásuvku ako sa pripája napr miešačka. Existuje na to nejaká redukcia resp. môžem 500e nabíjať aj cez túto zásuvku nejakým spôsobom? Čítal som, že max. by sa malo dať nabíjať 6,6 KW striedavým prúdom, ale bol by som rád, za nejaké postrehy či rady. Predošlý majiteľ ju nabíjal len cez 230V pomalým spôsobom a evidentne sa to priaznivo podpísalo pod stav akumulátora, bez problémov sa pri plnom nabití zobrazí dojazd okolo 200km a reálne sme nabehali 160km a ešte tam ostalo 10% batérie s dojazdom 20km.
Ďakujem pekne za akékoľvek info a prajem pekný deň
Komentár