Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijaci kabel

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • loki
    loki
    Junior Member
    • May 2022
    • 1

    Nabijaci kabel

    Ahojte,

    chcel by som vas poprosit o radu. Kupil som plugin hybrid, max. 7.2 kW nabijacia rychlost, velkost baterky 13.8 kW. Do buducna uvazujem aj nad kupou elektrickeho vozidla.

    Zvazujem kupu kabla type 2 -> type 2, aby som mohol nabijat na verejnych staniciach, lebo vela z nich ma iba zastrcku. Kedze do buducna uvazujem nad el. vozidlom, bol by som rad, keby kabel uz bol aj na toto pripraveny.
    Mam kupit 16A alebo 32A? 1 fazovy alebo 3 fazovy? Vykon 11 kW alebo radsej, aby zvladol aj 22 kW ? Nie su mi jasne hlavne Ampere a fazy, aky to ma na mna dopad.
    Taktiez kriterium je aj cena kabla. Pozeral som, ze stoji od 150 - 300 Eur, co sa mi zda pomerne dost, kedze nabijam raz za tyzden a cca o pol roka budem mat moznost nabijania normalne zo zastrcky vo vlastnej garazi, vtedy predpokladam, ze sa nabijanie "vonku" znizi na minimum. Nepoznate nejakeho overeneho predajcu kablov, ktory by mal ceny kablov tak do cca 100 Eur? Pretoze investicia do kabla a nasledna navratnost je pre mna pomerne nerentabilna.

    Dakujem.

  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 278
    •   

    #2
    Ci uz kupis nove, alebo jazdene BEV v buducnosti je pravdepodobne ze k nemu type2 kabel dostanes. Zatial by som kupil 3x16A/11kw mozno aj nejaky z inzeratu. Fungl novy taky kabel kvalitny za 100e asi nekupis.
    Samozrejme zalezi este aku mas OBC v hybride, ak mas 1f/32A tak budes taky kabel potrebovat aby si dostal 7kw..
    Nad 100e skus sa poobzerat na https://inchanet.cz Zaruku davaju 4 roky.
    Naposledy upravené Taur; 09-05-2022, 08:36.

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 132
      •   

      #3
      Pre novsie elektromobily vacsinou postacuje trojfazovy kabel 3x16A =>11kW kabel. 3x32A =>22kW kabel je uz dost hruby/tazky a nie vsetky nabijacky disponuju takymto vykonom, pretoze potom sa uz oplati nabijat DC 50kW.
      Bohuzial hybridy maju casto iba jednofazove nabijacky, tam je 1x32A skor nutnost pre rychlejsie nabijanie. Jednofazove kable existuju, ale ja by som do takeho neinvestoval, v buducnosti bude nanic...
      Takze pokial chces riesenie pre oba pripady, neostava nic ine ako kupit 3x32A kabel. Pre vacsie auta treba brat minimalne 7m, lebo pri verejnych nabijackach niekedy 5m kable nedociahnu a treba sa rozne krutit z autom...
      Do dobreho kabla by som sa nebal investovat, prezije niekolko aut.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 308
        •   

        #4
        Ja mam doma 3x32A 5m a 3x16A 10m. Ten 32A som kupoval pred niekolkymi rokmi, tiez v domneni, ze je to investicia do buducna, aj ked moje vtedajsie auto podporovalo len 1f 32A. Ale pokrok ide dopredu a ktovie akym vykonom budeme nabijat v buducnosti. Figa borova a trt barani. Vytiahol som ho za 6 rokov asi 2x, a jeho vykonovy potencial som nevyuzil nikdy. Je to sakra nemotorne na manipulaciu, mala dlzka znamena nutnost manevrov a casto aj tak nedociahne. Dlhsi by pri tej hrubke zaberal uz polku kufra. Zato ten dlhy 16A pouzivam realne denno-denne. 10m dlzka znamena, ze dociahne uplne vsade, bez ohladu ako je stlpik situovany a kde ma auto nabijaci port, je tenky, lahky a jednoduchy na manipulaciu. Ja by som uz druhy krat taku blbost ako kupit 3x32A neurobil, vyhodene peniaze 🙈 aj 1x32A ma podla mna velmi obmedzene moznosti.

        3x16A pokryje 99% tvojich potrieb aj do buducna, je to bezne dostupna zasuvka, takze aj sanca, ze wallbox bude 3x16A je vysoka. Ale urcite by som volil minimalnu dlzku 7m.

        Komentár

      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 61
        •   

        #5
        Mal som japonské EV a malo originál Typ2/Typ2 kábel 1x32Amp.
        Mal som japonské PHEV a malo originál Typ2/Typ2 kábel 1x16Amp.
        Mám kórejské EV a má originál Typ2/Typ2 kábel 3x16Amp.

        To, že výrobca mi dal k nabíjateľnému autu aj kábel mi ušetrilo kopec času škrabania sa za uchom, čo sa viac oplatí. Ešte, že to nerobia všetky značky, veď o čom by sme tu potom debatili

        Ak som si nejaký kábel dokupoval, tak to bol za pár stoviek CEE/Typ2 1x32Amp, ktorý obhospodaril prvé dva uvedené vozy. Následne sa za pár stoviek predal, keď už nedokázal plne zamestnať ObC.
        Skôr som sa stretol so situáciou, že mi auto práve cez kábel stavaný na 3x16Amp ťahalo 1x32Amp, čo mu pocitovo dávalo celkom zabrať. Vtedy by sa 3x32Amp hodil zrejme viac ale to bol raz v živote, čo nemá význam riešiť.

        Osobne to robím tak, aby som vždy a za každých okolnosti dokázal naplno využiť výkon ObC. Dôležité je ale podotknúť, že 100% času nabíjam na komerčných nabíjačkach, doma nikdy. No a s PHEV to bolo takmer denne a niekedy aj pár krát do dňa.

        Tu riešená situácia mi príde ako kosiť 2000m2 záhradu s ručnými nožnicami lebo veď možno ju raz predám a potom by mi už poriadna kosačka bola na nič

        Komentár

      Pracuje...
      X