Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 275
    •      

    BMW i4

    Mal niekto uz v rukach i4? Vyzera ze to je konecne auto ktore moze konkurovat TM3 ale pritom stale ostava autom a nie tabletom na kolesach ;-)

    https://www.bmw.co.uk/en/all-models/...a.html#tab-0-0

    Prave som si vyklikal celkom slusne vybavenu konfiguraciu v AT za 68k€
    https://configure.bmw.at/de_AT/configid/a2x75u9q

    Deklarovana spotreba 13,7kWh/100km, skoro ako moj Ioniq ;-)

    Momentalne moj favorit (pokial nepride kombi i5) :-)
    Idem sa objednat na testovacku...
    Naposledy upravené SKolja; 21-04-2022, 08:58.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 351
    •      

    #2
    Akurat, ze je to trosku uzrate, vid napriklad Bjornov test.

    Ale ano, je to pekne spracovane, skvela vybava, ma to slusne parametre, a vzhladom na nie uplne priaznivu spotrebu to ma aj velmi dobry cas pri 1000km Challenge. Ako bonus je vyroba zo 100% obnovitelnych zdrojov a recyklovanych materialov, ktoru ma BMW uz od cias i3 vyborne zvladnutu a asi najlepsie zo vsetkych vyrobcov.

    Celkovo slusne auto, ale spotreba premiova, zjavne sa snazia majitelom priblizit charakter 6-8 valcoveho benzinu 😁 trosku to potom kazi celkovy “zeleny” dojem

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      JJ mne sa tiez paci akurat za cenu LR 4x4 pri Tesle mas "len" zadnokolku. :-)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      400 kg navyse u BMW sa musi nejako prejavit.
      porovnanie: https://www.youtube.com/watch?v=KIDFg_0gdmI

    • Pepo096
      Pepo096 komentoval
      Upraviť komentár
      jux ...ta obrovska predna kapota ma zarazila. A druhy sok bol, ked ju otvoril a uplne plna, zapratana rozvodmi.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, dynosaurom este potrva nejaky cas, dokedy sa naucia vyrabat efektivne BEV. Myslel, som, ze to zvladnu skor. TM3 sa vyraba od polovice 2017, cize onedho 5 rokov. Zatial na nu efektivitou nema ziadne porovnatelne BEV.
      Priaznivcov znacky namotaju na komfort, vypracovanie a mozno lepsie materialy. Mna nie.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux 400kg nie je vaha ako na teplovzdusnom balone. Umelo, navyse. Realne je BMW uplne niekde inde pouzitymi materialmi, odhlucnenim...toto vsetko robi poriadne davky kilogramov. Samozrejme, asi im nevyslo vsetko uplne idealne a mohli to trochu zredukoat, ale pre ne-tesla kupcov sportoveho elektormobilu je to favorit c.1.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 tam musim suhlasit, pred 2 dnami vedla mna jedna i4 M50 parkovala, uz na parkovisku z toho dychala dominancia a urcita davka exkluzivity, a bolo vidiet, ze je to kus auta nielen hmotou, ale aj cenovkou. TM3P bola vedla toho ako taka rozpucena zaba z vypredaja co sice neznamena, ze by som menil, ale myslim, ze trafili klinec presne po hlave pre typicku cielovku zakaznikov BMW. Toto auto bude podla mna velmi uspesne tam, kde je cielene.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo presne tak. Proste tradicneho vodica, co chce nieco od premiovej znacky, tak tam to nesklame. A okrem tej vyssej hmotnosti/spotreby ako teda sa zatial internetom siri to vyzera na poriadne nadupany stroj. Na druhu stranu, majitel takehoto auta nebude riesit ci jazdi za 13 alebo 16.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 To mas pravdu ze nebudu riesit spotrebu ked budu nabijat zdarma pri Kaufe/Lidli. Vacsinou TMS/X, Mercedes, Jaguar ... tam len sedia v aute. Nakupovat v takom obchode je asi pod uroven. TM3 a lacne BEV aj nakupuju. Zvlastne je ze Audi som tam nevidel este ani jediny raz.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ale veď spotrebu neriešime (alebo len ja ?) kvôli cene a či na to máme ale kvôli zdržaniu pri nabíjaní na nabíjačkách - skôr ide o čas. Keď má auto väčšiu spotrebu, tak musí vodič dlhšie stáť na nabíjačke a cestovanie je menej príjemné a hlavne v ne-smart autách, ktoré nemajú na palube internet s videoslužbami alebo hrami na trávenie času. A nemyslím, že zrovna majitelia i4 sú Tí, čo sú odkázaní nabíjať na Lidli, skôr keďže zarobili na také auto, si svoj čas vážia.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ja napr. spotrebu riesim, prave spotreba pri vyssich rychlostiach a cas straveny na nabijackach hra pre mna klucovu rolu. Casova strata je to naj co mi vadi, takze po skoro 4 rokoch s EV som prisiel na to, ze kombinacia dobra spotreba a rychlost nabijania, vratane dostupnosti a funkcnostinabijaciek je pre mna to klucove. Pri eNire bola casova strata na dlhej trase pre mna neakceptovatelna: jednak nizsia rychlost cestovania a nasledne pomale nabijanie. Tak som si zobral co mame na trhu plus ze po tej TM3 tuzim uz od jej predstavenia a je to tu TM3 :-).
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 906
    •   

    #3
    Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
    Mal niekto uz v rukach i4? Vyzera ze to je konecne auto ktore moze konkurovat TM3 ale pritom stale ostava autom a nie tabletom na kolesach ;-)

    https://www.bmw.co.uk/en/all-models/...a.html#tab-0-0

    Prave som si vyklikal celkom slusne vybavenu konfiguraciu v AT za 68k€
    https://configure.bmw.at/de_AT/configid/a2x75u9q

    Deklarovana spotreba 13,7kWh/100km, skoro ako moj Ioniq ;-)

    Momentalne moj favorit (pokial nepride kombi i5) :-)
    Idem sa objednat na testovacku...
    Snad sa mi podari buduci mesiac. Ak ano, poriadne zreferujem. Ale kamarati v inej redakcii to poriadne chvalili. Cistokrvne sportove náčinie.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Uz teraz sa tesim na vysledok :-).
  • esp
    esp
    Member
    • Aug 2015
    • 55

    #4
    https://youtu.be/VzBhqwQfKBg

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1340
      •   

      #5
      Tá hmotnosť i4 je o ničom tak ako je to pri superšportoch alebo aj len športových verziách áut, na hmotnosti záleží nielen kvôli spotrebe ale aj kvôli jazdným vlastnostiam.

      Napr. aj konkrétne BMW robilo CSL verziu M3, kde prácne za tisícové príplatky použitím karbónu na kapote alebo streche, odľahčovali sedačky a niektorých modulárnych jednotkách znižovalo hmotnosť o 20 kg aby auto malo lepšie prejazdy zákrut a celkový zážitok a tu drbnú 300kg navyše ako konkurencia a idú hovoriť o nejakej športovosti - no to sa vylučuje s tým, čo bulíkali zákazníkom predtým u ich športových verzií spaľovákov, kde aj na jednotkách kilov záležalo.
      Ja sa skôr prikláňam k názoru jux, že nedokážu navrhnúť konštrukciu a výbavu auta lepšie a ľahšie, preto je to ťažšie auto - sú zaostalí v technológiách, lebo auto robia starým spôsobom - množstvo modulov namiesto ich zlučovania a nahrádzania zastaralých jednotiek zo spaľovákov. Veď i4 je len ďalší prerobený spaľovák zo štvorkového BMW.

      Rovnaký príklad je z poslednej doby Volvo XC40 - do spaľovacej kastle zo všetkými nadbytočnými protivibračnými a pevnostnými výstuhami kvôli uchyteniu spaľovacieho motora narvali elektrický a ostala hmotnosť u malého SUV s dĺžkou pod 4,5 metra na 2,3 tony ? Bože môj a potom že to žerie aj trávu okolo diaľnice a má to dojazd 200 km pri diaľničnej rýchlosti.

      Na elektromobily sa treba pozerať nie ako na zmenu pohonu nových áut ale ako na úplne nové autá - veľa zaužívaných konštrukčných postupov (ako už vyššie spomínam ťažký spaľovací motor vpredu, vibrácie, vyššie ťažisko a potreba lepšj tuhosti karosérie) je pri EV zbytočných a preto nemôžu tie prerábky až tak konkurovať v efektivite čisto navrhnutým EV (aj keď nie všetkým a vždy je výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo - i3 vs Mini, kde do starej konštrukcie Mini dali techniku z ľahkej karbónovej i3 a mini má menšiu spotrebu, lepšiu efektivitu ako i3).
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko suhlasim ze je to obycajna prerabka spalovaku, radsej by som prijal auto vystavane priamo na elektrickej platforme, ale bohuzial z toho co je na trhu mi nic nevyhovuje. Ako som uz par krat povedal, SUV a elektro dohromady nejde, tu sa popiera zakladny zmysel elektra, ktorym je uspornost. Tesly su svojim tabletovym systemom na mna prilis uzivatelsky zjednodusene az na vynimku TMS, ale 100k€+ nie som ochotny platit za auto. Som zamestnanec, ziaden podnikatel co by si vsetko daval do nakladov.
        Ja tiez vidim nedostatky:
        1. Uplne nevyuzity Frunk
        2. Malo miesta v zadu
        3. Relativne maly kufor
        4. Hmotnost
        Dalsie 2 veci so spominas posudit neviem, este som nemal moznost nazivo si auto vyskusat:
        1. Spotreba - papierovo vyzera dobre a doteraz sa hodnotam udavanym vyrobcami dalo ako tak verit
        2. Integracia riadiacich systemov - z mojho pohladu je vyhodou iba z pohladu vyrobnej ceny (a mozno teraz v dobe nedostatku elektronickych komponentov aj s pohladu dostupnosti), ale dobre navrhnuty decentralizovany system je z hladiska bezpecnosti a poruchovosti vzdy len vyhoda (pozor, to co teraz automobilky robia ze integruju systemy rozlicnych dodavatelov bez toho aby bol cely komplet vyvyjany a ladeny na jednom mieste je uplne nepochopenie toho ako sa to ma robit, ale je to dopad outsorcingu a znizovania nakladov a pravdepodobne toto bude aj pripad i4)
        Bohuzial zatial produkcia elektromobilov nepokryva celu skalu modelov a specialne v kategorii C (stredna trieda) kombi/5 dverak je uplne prazdna a tesim sa ze aspon BMW tu nieco ponuka (plus Polestar - opravte ma ak som na nieco zabudol). Ked bude takych viac, budem rad (cakam takisto na Ioniq 6).

        Na zaver len tolko, ze jazdim Ioniq 28kWh 1st gen denne uz 4,5 roka, co je tiez auto na rovnake platforme ako spalovak. Sluzi dobre, na to na co ho pouzivam uplne staci a je mimoriadne efektivne (auto pre 4 ludi na denne dochadzanie). Minuly rok sa konecne moja firma rozhodla pridat do ponuky firemnych aut aj elektro (konecne). Bohuzial som limitovany iba jednou znackou, ktora doteraz mala v ponuke iba auta neprakticke (i3) alebo SUV (nepocitam i8, na to moj budget nestaci). Som stale vo faze rozhodovania sa ci si nejake firemne auto nakoniec vezmem, alebo si kupim casom aj druhe dialkove auto elektricke sam podla svojho (nelimitovaneho) vyberu. Tato i4 by uz ciastocne tuto volbu splnala, ale je na moj vkus stale kusok mala.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #6
      milan84: "Realne je BMW uplne niekde inde pouzitymi materialmi, odhlucnenim...toto vsetko robi poriadne davky kilogramov. Samozrejme, asi im nevyslo vsetko uplne idealne a mohli to trochu zredukoat, ale pre ne-tesla kupcov sportoveho elektormobilu je to favorit c.1."
      Ano, platilo by to mozno keby tesly neexistovali...
      Skusal som len dve dynosaurie prerabky ICE... Audi a MB. Ziadne by som si nekupil. Rozdiel v materialoch a odhlucneni mozno je, ale mne viac zalezi na vykone, jazdnych vlastnostiach, vahe a spotrebe.
      Keby mala tesla v ponuke mensie auto ako TM3, urcite kupim teslu a nie ID.3, ktoru som objednal. Netvrdim ze ID.3 je zle auto, pretoze ID.3 nie je prerabka spalovaka, no ma kopu nedotiahnutych veci a ani najnovsi komplikovany 6 hodinovy update, ktory snad ID.3 dostanu niekedy na jesen nic pre mna podstatne neriesi. Ja som sice objednal este dobru konfiguraciu, no dnesna ponuka vybav ID.3 je na zaplakanie.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Julo i4 ma zrychlenie v tej vyssej verzi 3,9. Tesla 3,3. Bezne verzie 4,4 vs 5,7. To su cisla, kedy ludom take zrychlenie nie je ani prijemne. Obe auta teda maju vykonu na rozdavanie.
        Naozaj su dolezite aj veci ako odhlucnenie, komfort, vybava, dojem z ovladania atd. Pre teba mozno nie, ale ja to pri presadani medzi testovacimi autami vnimam a ma to nieco do seba.
        Ja som rad, ze BMW elektrifikuje ich auta. Aj ked chyba mala, mestska nahrada za i3, som rad aj za tie velke hebeda. Ide im to celkom fajn a ano, robia to po starom. Ale iny pristup sa ocakava prave od tesly a inych novych znaciek.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nuz co, kazdy preferujeme ine, ja si tazku a zravu prerabku spalovaka urcite nikdy nekupim. No mozno sa poucia a neskor vyrobia lepsie BEV. Aky iny pristup sa ocakava od tesly?
        Naposledy upravené jux; 22-04-2022, 18:20.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Od Tesly sa neocakava nic ine ako to, co robia teraz. A rovnako sa od BMW neocakava nic ine ako to, co robia teraz. Problem je ten, ze Tesla fanusikovia ocakavaju od BMW to co od Tesly, a BMW fanusikovia ocakavaju od Tesly to co od BMW. A neexistuje tu prienik. Ale ani nemusi. Obidve automobilky su jedinecne v tom co ponukaju, obe maju svoju klientelu a obe sa nemusia snazit zapacit sa fanusikom tej druhej strany. A kedze mame volny trh, mame tu miesto pre oboch, a aj mnoho dalsich so svojimi specifikami, negativami aj pozitivami. Ja som za aktualny stav vdacny, kazdy si vyberie, co mu je blizke

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo presne si to vystihol.
        jux iny pristup - tak ako pise Wilo. Proste ne-automobilovy. Zjavne im to vychadza, komu to vyhovuje, kupi si teslu. Ale dajme moznost vybrat si elektromobil aj ludom, ktori chcu BMW a nechcu teslu.
    • play3man
      Junior Member
      • Oct 2020
      • 20

      #7
      Akurát to mám. Zlé to nie je, je to BMW, ale nie je to iX (nie rozmerovo, samozrejme). Je to elektromobil, ale nemá všetky výhody, ktoré z tohto pohonu vychádzajú. Je to ale brutálne rýchle a dobre sa s tým jazdí..

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 275
        •      

        #8
        Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
        ja si tazku a zravu prerabku spalovaka urcite nikdy nekupim
        Ked som kupoval Ioniq, tak na TM3 boli predobjednavky bez realneho datumu a prva TM3 sa objavila po roku mojho jazdenia s Ioniqom. Keby prisla tak ako bola ohlasena, mozno by som uz dnes jazdil s Teslou a tieto veci neriesil ;-).
        Ked Tesla urobi 5dverak/kombi v rozmeroch TM3-TMS za prijatelnu cenu, budem o tom uvazovat. Zatial nemam z coho vyberat. TMY zo svojou SUV postavou mi pride tiez ako zrut elektriny.
        Ako som tu pisal i4 40 ma 172Wh/km a deklarovany dojazd 470km a TM3LR ma 152Wh/km a deklarovy dojazd 602km. To vychadza na ~13% horsiu spotrebu u i4 co sa blizi TMY
        Dojazd u TM3LR ale nevychadza, pretoze ked prepocitam udanu spotrebu na velkost baterie, tak mi vyjde ~495km u TM3LR a ~470km u i440 (cisla som zobral z oficialnych stranok na webe).

        Tej spotreby je skoda, mohla by byt dost lepsia. Z mojho pohladu sa typu karoserie ktory preferujem od Tesly nedockam, tak pozeram inde.
        Spotreby sa ukazu v reale, dufam ze milan84 riadne pretestuje a zreferuje. Predpokladam ze i4 budu vyhovovat normalne dialnicne rychlosti.
        Naposledy upravené SKolja; 22-04-2022, 21:18.

        Komentár


        • play3man
          play3man komentoval
          Upraviť komentár
          Ja budem mať test, predpokladám, do dvoch týždňov, zatiaľ si môžeš pozrieť dojmy z 3-hodinovej zápožičky https://www.techbox.sk/temy/bmw-i4-m...ak-bez-vyfuku/

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Tie zvuky motora a trasenie ma dorazilo. Dufam ze sa to da vypnut (permanentne), lebo inac to je dost velke no-go. Ak je to specifikum M50 paketu ako M-kove prislusenstvo pre ludi ktori musia byt "in" ok, ale pokial to bude aj v obycajnej i40, tak "panboh potes".
          Ak su tieto zvuky defaultne zapnute, treba jednoznacne vsade popisat ako jedno velke minus. Ak je to nieco co si uzivatel moze nastavit dodatocne, preco nie, ale je to pekna blbost. Namiesto toho mal dany inzinier/vyvojove oddelenie riesit ten "bordel" trubiek v motorovom priestore.

        • play3man
          play3man komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja zvuk sa samozrejme vypnúť dá úplne jednoducho cez menu. Trasenie pri launch control sa mi zatiaľ vypnúť nepodarilo.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo So vsetkym co si napisal 100% suhlasim. Mame rok tm3 sr+ lfp, mic. Ze nema kopu blbosti v interieri ani exterieri prave ocenujem. LFP baterie sa mozu/maju nabijat vzdy na 100%. postupne inovacie tm3 podstatne vylepsili, dvojite skla znizili hlucnost. Nabija dobre, zerie malo. LFP ma trojnasobnu zivotnost, cize po case a kilometroch bude mat vecsiu kapacitu ako LR. LFP su robustne, nehoria, len dymia pri poskodeni havariou. Na detailoch nasej TM3 MiC nevidim ziaden problem s nepresnostami licovania a keby aj boli, vobec by ma nezaujimali. Za rok mame na nej najazdenych 15 tis km.
          Spotreba: v aute len vodic: start: Ludrova (vonk teplota 5 stupnou) (Ruzomberok) - cez Donovaly - ciel: BA (vonk teplota 12 stupnou) trasa: 275,7 km. Zimne 18tky, Rychlost podla predpisov + 4kmh, spotreba 150Wh/km. minute 41kWh, v BA ostalo 16%.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1340
        •   

        #9
        Z textu, čo napísal play3man:

        "Sám som bol prekvapený, na akých detailoch si dali inžinieri záležať. Áno, simulovaný zvuk motora tu pochopiteľne je a nie je to nič výnimočné. Nejde však iba o zvuk na výstrahu pre chodcov, ale aj pre pasažierov v interiéri. Umelý zvuk je generovaný pri akejkoľvek rýchlosti, no dá sa to vypnúť. Ďalší detail rovnako súvisí so zvukom motora. Ten je totiž aktívny aj v momente, keď s autom zastavíte na križovatke.

        Z reproduktorov sa stále ozýva zvuk naštartovaného motora, pričom až po pár sekundách na červenej sa vypne spôsobom, ako keby sa vypol bežný spaľovací motor. Veľmi zaujímavý je aj posledný tretí detail, ktorý som si stihol všimnúť. Ak som sa rozbiehal cez launch control, auto začalo v interiéri simulovať zvuk motora, no zároveň sa celé auto začalo triasť. S tým som sa ešte nikdy nestretol."


        Takže skvelé elektromobily už pridávajú nielen umelý trápny zvuk motora ale ešte aj simulujú vibrácie motora - len tak ďalej. Už chýba len poriadny výfuk a simulovaný dym z dymovnice.

        A keď chce niekto ešte porovnávať cenu - testovaná verzia za 85 tis.€ mala zrýchlenie ako Tesla 3 Long Range s priplateným Boost-om - 3,9s. Takže rozdiel 30 tis. €. Určite tie peniaze stoja za tie "prémiové" materiály.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlas. Tu sa ukazuje jedno velke minus a to ze redaktori testujuci elektroauta nemaju ziaden referencny bod. Kazdy jeden by mal v ramci pripravy na zamestnanie stravit minimalne par tyzdnov jazdenim zo zakladnou TM3 aby ziskal zakladnu referenciu. milan84 ma aspon odsedene dlhe dni v Leafe a pojazdene s teslou tiez, ale hlavne chape podstatu elektromobilizmu.
          Elektromobilizmus nie je nahrada spalovacich aut, je to uplne ina filozofia. Pokial sa elektro bude porovnavat so spalovakmi, tak sa nikdy dalej nepohneme a budu vznikat take veci ako elektromobil vrciaci, vibrujuci a dymiaci na semafore na cervenej.
          Z mojho pohladu ma TM3 2 velke minus: typ karoserie, specialne zadny kufor a pracovisko vodica. To druhe ale vychadza z filozfie Tesly, kde konecne stadium nie je sofersky automobil, ale autonomny dopravny prostriedok. Su to moje osobne priority a minusy ktore zatial nedokazem prekonat (mozno v buducnosti zmenim nazor). i4 40 by mi vyhovovalo, ako auto stale orientovane na vodica a som ochotny zniest par nedostatkov ako bordel pod kapotou a absenicia frunku, menej miesta v zadu a mierne zvysena spotreba (stale sme zatial pod vsetkymi SUV). Ale umele zvuky a trasenie neznesiem. Ticho a klud (a ziaden smrad) je jedno z najvacsich pozitiv elektromobilu.
          Pokial sa Tesla rozhodne vyriesit 2 spominane veci, v momente kupujem a neriesim nejake i4

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Prave typ karoserie u TM3 ocenujem, lebo pomaha znizovat spotrebu a vlastne nikto nevyraba podobny typ mensieho sedanu. Najblizsie je ID.3, preto ju mam objednanu aj ked ma na nej zopar veci hneva. Vsetci sa blaznia za SUV No tie nikdy nemozu mat taku spotrebu a jazdne vlastnosti ako nizky a relativne lahky sedan.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          jux denne prevazam 2 velke skolske tasky, 2 laptopove ruksaky, k tomu nakupy, 2x do tyzdna k tomu plna ikea taska balikov. Prevazam aj bednicky s ovocim a rozne zahradkarske naradia. Bezny vikendovy nakup je 3-4 skladacie Metro prepravky. Na toto vseko by mi ID.3 nestacilo kedze potrebujem skoro permanentne 4 sedadla obsadene posadkou. Pre to som aj odmietol Konu, na ktoru som originalne cakal, a po prvej skusobnej jazde som si to rozmyslel a zobral Ioniq (ten ma kufor velky ale relativne plytky, ale presne plocha kufra a jej dostupnost je jeden zo zakladnych parametrov ktore su pre mna dolezite (a to golfove palice nevozim ;-)).
          Samozrejme aerodinamicky profil karoserie je dolezity, tam TM3 , Ioniq a aj i4 maju navrch, ale pristupnost kufra na TM3 to celkom zabija. Ale verim ze golfisti kufor na TM3 ocenia.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Na potreby ako mas ty mame X-ku. No 3-ka je super na cestovanie - aj tak na nej jazdime max. dvaja, takze vecsie veci davame cez bocne zadne dvere. Keby bolo malo za X-ku aj za 3-ku mozme dat prives. Mame maly 350kg a vecsi 750kg.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          jux na TMX pre mna su 2 limitujuce faktory: SUV format a cena. Na dlhe trasy a velke naklady mam stale klasicke velke kombi spalovak. Truhla + prives a nemam problem. Tym ze s nim jazdim iba dlhe trasy, spotreba je na 5,6l (truhla zhruba na 40% jazd) a to jazdim s ~190HP dost dynamicky. Ale cas sa blizi ked vymenim aj toto auto za elektro. Momentalne ale stale nie je na trhu nieco co by ho 100% nahradilo. Ale jazdim ho relativne malo, za 4 roky ma najazdenych ~25k.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja praveze ja som bol par rokov dozadu veeeelky Tesla a z ostatnych som mal posmech. Posledne dva roky striedam skoro vsetko, co je na trhu a vidim to aj z druhej strany. Preto som ciastocne vytriezvel a velakrat sa musim zastat tradicnych znaciek.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja: My zrejme nejazdime pravidelne dlhe trasy ako ty. Ja som v r 2016 chcel teslu, tak som kupil X-ko. Ma 150 tis. km, bezplatne nabijanie na SC. Je to nas workhorse, tahava 1000+ km prives s nalozenym autom.
          Minuly rok o takomto case sme dokupili tm3 sr+, ma za rok takmer 20 tis km, kazdy si radsej berie 3-ku.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Som rad kazdemu novemu BEV na trhu, no ak sa mi nieco na nom nepaci, tak to napisem. Tvoje testy su jedny z najlepsich aj ked nie vzdy so vsekym v nich suhlasim.
          Naposledy upravené jux; 23-04-2022, 14:13.

        • play3man
          play3man komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja ak je v tom prvom komente akýkoľvek odkaz na mňa, tak ja testujem iba elektromobily, maximálne plug-in hybridy. Sedel som za volantom prakticky každého u nás dostupného BEV, teda mám odjazdené desiatky BEV a aj ako jediné auto využívam BEV...

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          jux ja na oboch autach najazdim cca 25-30k rocne, drviva vacsina elektro (predkorovony stav). Vsetko sukromne jazdy. TMX sa mi v momente predstavenia pacilo, keby som mal volnu danu hotovost, tak by som si pravdepodobne aj objednal aj napriek SUV formatu. Ale ako hovorim, 100k+ nie je pre mna realne investovat do auta cisto pre sukromne pouzivanie.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          play3man komentar nebol mysleny osobne. Ale to s tymi zvukmi a vybrovanim je nechutne. Prednostou elektromobilu je ticho. Ked uz treba o takychto zbytocnostiach informovat pozitivne, vzdy by som zacal s poznamkou "pre tych ktorym v elektromobile vadi ticho a absencia zvuku motora je tu ...". Naozaj ti inzinieri ktori tu zabijali cas mohli upratat pod prednou kapotou. V niektorej recenzii som zachytil ze vraj BMW nechce dat do predu frunk aby v pripade narazu obsah frunku nesposobil zranenia posadke, ale do vzduchu trciace rozne poohybane hadice a rurky schladiacich okruhov vobec nikomu nevadia.
          Zaujimave ze pod kapotou (kde sa vraj nikto nepozera) nemecka premia vyzera nepekne. V niektorych modeloch uz ju preventivne ani normalne nejde otvorit. Ked uz nic, tak by som tam privital drziak na rezervu. Hovorim, pre mna nech to tam daju ak si niekto naozaj potrpi na (fake) zvuku. Ale tak aby to bolo default vypnute, nie default zapnute.
          Este raz sa ospravedlnujem ak som Ta nejakym sposobom urazil, komentar bol viac reakciou na to co napisal Miroslav Rojko a to co citam/pocuvam vo viacerych recenziach roznych autorov.
          Kazde taketo auto a specialne i40 ktore priamo konkuruje TM3 by malo byt porovnavane s referenciou Tesly (v podstate kazdy elektromobil s vynimkou malych mestskych aut, kde Tesla nema nic a referencia je podla mna momentalne ID.3) .

        • play3man
          play3man komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja treba si ten článok prečítať, nie iba to čo tu bolo vytrhnuté 🙂 Ale jasné, ja som s tým v pohode, iba upresňujem, aby neprišlo k nedorozumeniu.

          Hneď predtým je: "Nie každý dokáže stratu výfuku a spaľovacieho motora predýchať. Je zaujímavé sledovať, ako sa BMW snaží tento bolestivý prechod uľahčiť mnohými spôsobmi."

          Čiže naozaj neviem, kde o tom informujem pozitívne. Ak to ale má niekomu pomôcť s prechodom, tak budiš...
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #10
        Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
        Ale jazdim ho relativne malo, za 4 roky ma najazdenych ~25k.
        Zle som si to precital, myslel som 25k rocne. Potom nasa Xka s takmer 150 tis/neceych 6 rokov jazdi viac.

        Komentár

        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #11
          BMW i4 som porovnal s Teslou Model 3. Aj napriek tomu, že je BMW i4 prerobené BMW radu 4, tak v priamom porovnaní s Teslou Model 3 je v mnohých parametroch lepšie vozidlo. Viac sa dozviete v článku nižšie:

          https://www.techbox.sk/temy/americke...l-3-vs-bmw-i4/

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Cakal som realny test a porovnanie, nasiel som prehlad katalogovych udajov a subjektivnych vnemov 😕 pri rozmeroch uplne absentuje porovnanie batozinoveho priestoru. Pri porovnani spotreby sa beru anonymne udaje z webu, namiesto priameho porovnanie v terene face-to-face. Narazky na spracovanie su uplne zbytocne nakolko vacsina problemov bola so spustenim cinskej tovarne odstranenych. Zaujimave, ze pri hodnoteni BMW sa neaktualne problemy z minulosti nespominaju, ale pri Tesle sa vzdy vytiahnu. Pri cene takisto velmi dobre vieme, kde skonci BMW po naklikakani par extras, ktore su v Tesle standard. Kozene sedacky, panoramaticka strecha, vyhrievane sedadla atd.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Zrealizovať porovnávací test dvoch elektromobilov a Tesly vôbec v našich podmienkach je dosť problematické, nenašiel som takýto porovnávací test ani v zahraničí. Model 3 má väčší batožinový priestor, keďže je aj pod prednou kapotou, vzhľadom na typ karosérie sedan vs. liftback z praktického hľadiska je batožinový priestor dostupnejší v BMW. Nemyslím si, že údaje z ev-database.org budú anonymné, viac sa približujú realite ako napr. WLTP štatistika. Samozrejme najviac by nám prezradilo priame porovnanie ideálne s hodnotami dosiahnutými z nabíjania, keďže Tesla nezobrazuje reálnu spotrebu celého vozidla vrátane vybavenia vozidla. Pokiaľ mi je známe nie všetky verzie Modelu 3 sú vyrábané v Číne, ak sa mýlim tak ma prosím opravte. Ak mám záujem o verziu Performance tak vozidlo sa stále vyrába v USA. Kvalita výroby v čínskej továrni stúpla, každopádne úroveň prémiových európskych výrobcov nedosahuje, čo môžem aj potvrdiť z reálnej skúsenosti. To, že BMW ponúka veľké množstvo príplatkovej výbave je možno dané aj tým, že do Modelu 3 reálne okrem autopilota, iných kolies, ťažného zariadenia a možno inej farby ani nie je čo z výroby dokúpiť. neponúka taký stupeň personalizácie. Neviem, ktoré problémy z minulosti Tesly sa vyťahujú, popisujem ročnú Teslu Model 3, s ktorou som mal možnosť si zajazdiť.
            Tesla Model 3 je každopádne dobrý elektromobil, článkom som len chcel naznačiť, že to vozidlo je značne preceňované a v danej cenovej kategórii nemusí ísť o úplne najlepšiu voľbu.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo neviem ako to robíš ale posledných niekoľko príspevkov je písaných ako keby si mi čítal myšlienky a to sme v minulosti mali veľmi opačné debaty

            E-Up! len čo budeš vyčítať na kvalitu, keď tú Teslu bude Tesla dodávať z Berlína a budú ju tam robiť kvalifikovaní nemci, češi a poliaci a nie turci bez záujmu ako robia BMW

            nechcem moc prezrádzať, hádam si to veľa z Vás nevšimne, ale dodávky od Marec 2023 (teda väčšina teraz objednaných Model 3 nakoľko sa čaká rok) budú vyrobené v Berlíne

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Praveze tie udaje o spotrebe su uplne nepouzitelne. Keby ste tie auta jazdili, tak zistite, ze BMW sa k tym udajom ani nepriblizi, a rozdiel v dojazde medzi TM3P a i4M50 bude citelny. Preto je teoreticke porovnanie podla katalogovych udajov uplne zbytocne. Nechapte ma zle, mne sa i4 velmi paci a je to velmi solidne auto, ale tie cisla co pisete su nerealne. A aj ked TM3 vyzera pri i4 ako chudobny pribuzny, efektivitou a skutocnym dojazdom si s BMW vytrie zadok. A toto su tiez nezanedbatelne naklady, nielen kupna cena. Pri dlhych trasach je BMW horsie aj o 40%.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko
            Je zrejmé, že kvalita dielenského spracovania bude v nemeckom závode na lepšej úrovni ako v USA. Myslieť si však, že poskočí na úroveň premiovych značiek je naivne. Kvalifikovanejšia pracovná sila nie je všetko, pokiaľ automobilka nedosahuje štandardy premiovych výrobcov. Ako príklad uvediem závod VW v BA a závod PSA v TT. Pracujú tam rovnako kvalifikovaní zamestnanci ale z hľadiska dielenského spracovanie je napr VW e-up na lepšej úrovni ako pri Peugeote e-208 z Trnavy.

            Wilo
            Na základe recenzií a videotestov spotreba BMW i4 nie je výraznejšie vyššia ako pri Tesle Model 3. Takže nám to chápať tak, že keď Model 3 dosahuje spotrebu pri 130 km/h 20 kWh tak i4 bude atakovať viac ako 26 kWh alebo až 28 kWh? Nakoľko som aktuálne mal zapožičané BMW iX3, ktoré je skôr porovnateľné s Modelom Y tak realita je iná.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            E-Up! Odporúčam si sadnúť do BMW za tie ceny od, ktoré sú v článku a sú porovnávané s cenami Tesiel a potom porovnávať, čo vyzerá prémiovo. Resp. spomenúť cenu auta na fotkách a bude to vyrovnané hodnotenie vyzerať úplne inak.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko
            Práveže som to aj urobil, ono problém je, že Model 3 aj v najvyššom stupni výbavy Performance nepôsobí hodnotnejšie ako i4 v základe. Jazdu radšej nebudem ani porovnávať, nechcem sa dotknúť majiteľov Modelu 3.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Z článku mám dojem, že zadanie znelo - dokázať, že to BMW je lepšie.
            Mno, moc sa ti to nepodarilo…

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Možno na prvý pohľad to tak vyzerá, skúste ma však presvedčiť, že to tak v skutočnosti nie je a Model 3 je komplexnejšie vozidlo. Patrím medzi nadšencov Tesly, bohužiaľ jazda v tomto aute je pre mňa sklamaním. Tým nechcem povedať, že je to vyslovene zlé auto, jednoducho je stále vidieť, že tie roky vývoja a produkcie Tesle stále chýbajú.

            Každopádne ako sa tu spomínalo aby to nezostalo len pri subjektívnych pocitoch a dojmoch ak sa tu nájde majiteľ Modelu 3 pripadne aj Modelu Y, ktorý by bol ochotný zúčastniť sa porovnávacieho testu veľmi by som to privítal a určite nebum jediný.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko ano no, tiez som si to vsimol… to bude nejaka Tesla diagnoza 😁

            E-Up! Tak ako pises… na TM3P mam “nieco” odjazdene od jesene, i4 som skusal, aj ked len par km. V zasade sa stotoznujem s meraniami Bjorna. i4 je uzrate hovado, a na usekoch, kde mam na Tesle 220Wh/km, nemalo BMW problem davat 280-300Wh. Tie dojazdy co pises pri i4 das s velmi silnou davkou sebaovladania a sebazapretia. A to je sedan/liftback, ziadne neforemne SUV. V meste bol rozdiel minimalny, ale zas kupovat si do mesta take vykonne auto je tiez trosku blbost. I ked pre cielovku BMW je to asi ich teritorium, hlavne nech v Auparku vidia, ze na to mam. Btw mam za sebou 4x vlastnictvo BMW. Po 3 spalovakoch, ktore boli v servise 3x rocne kvoli tazsim zavadam bola i3 moje prvy bezproblemovy bavorak. Takze vyzdvihovat “kvalitu” BMW je otazne. Vsetky isli prec z domu po 2 rokoch. Tiez nie som plne stotozneny s interierom TM3, ale na zaklade skusenosti, radsej uprednostnim minimalizmus s jednoduchsim spracovanim, ako nadupany interier na aute, ktore je kazdu chvilu nepojazdne. Ale niekomu to mozno nevadi, subjektivne priority.

            Btw, na margo iX3 a spotreby, uz som to tu raz pisal, ale je to dane technickym riesenim, ktorym sa BMW az tak nechvali, lebo je to slusna kuleha na zakaznika. Externe budeny elektromotor, ktory pouzili, ma nadstandardnu ucinnost, ale aj nestandardne opotrebenie stykacov, ku ktoremu dochadza pri kazdom jednom stlaceni akceleratora. Zatial co klasicke motory s permanentnym magnetom / indukcne su teoreticky nesmrtelne, tieto externe budene zvyknu klaknut uz po 60-70tis km. Hadaj, kto plati vymenu? BMW to nema v zarucnych podmienkach osetrene, a davaju od toho ruky prec. A konstrukcia znemoznuje vymenu, takze sa meni cely motor kus za kus, pekne cash na drevo. Ale daju ti pocas pobytu v servise dieslovu 320d alebo X3 20d ako nahradne vozidlo, nech si pripomenies, preco si chcel EV. Hlavne, ze je pekne a kvalitne spracovane auto, v zmysle bavorskej filozofie “osklb sliepku ked rada plati” 😉 iX3 je nalestena bieda a buduca kasicka, Tesla je po technickej stranke diamant v kabate zobraka. Za mna je vyber jednoznacny, kedze pozlatko ti neprinasa ani dlhodobu usporu, ani spolahlivost, v podstate nic… cim nehovorim, ze je TM3 technicky dokonala, ale je aspon navrhnuta ako “nepriestrelna”, narozdiel od iX3, ktora ma jednoznacne a umyselne znizenu zivotnost motora, a zakaznik o tom nie je ani informovany. Elektronika BMW uz je kapitola sama o sebe, ale nechcem byt zly. Gut gemacht! Meine Herren, halten Sie Ihre Kreditkarten bereit, bitte.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            A len na zaver, E-Up! tu je cely ten problem. Stale sa pozeras na Teslu optikou spalovacieho auta, a to je chyba. Vtedy vzdy dojdes k rovnakemu a vopred preddefinovanemu zaveru. Ciastocne ta chapem, kedysi som bol tiez taky a na Tesle mi vadilo kopec veci. Mnohe mi vadia doteraz. Lebo som si vytvoril konstrukt, ze auto musi mat dokonaly podvozok, vycancany interier, vsetky tie vecicky co vidno navonok, ale pritom som sa nezaujimal uplne o to, co sa deje vnutri. Jasne musel byt radovy 6-valec, zadny nahon alebo xDrive, premiovy zvuk zabuchnutia dveri, keramicke ovladace… ale bolo mi ukradnute ako to funguje, len nech to proste ide ako urvate a nech to vyzera dobre na fotkach. Potom som skusil viacere EV a priority aj moj pohlad sa zacali preklapat. Do toho prisiel aj vek, zmena pouzivania a vnimania auta. Zrazu mi je uplne jedno, ako zneju zatvarajuce sa dvere. Je mi jedno, ze auto nema RGB ambientne podsvietenie vyduchov klimy a dalsich 15 LED pasikov na palubovke a dverach. Ovladace z kristalu, keramiky, hliniku. Je mi fuk, aky to ma odznak na kapote. Zacal som vnimat auto ako prostriedok, ktory ma dostane kam chcem, co mozno najrychlejsie a bez zbytocnych starosti. A vsetko ostatne je vata. Chcem sadnut a odist, bez zbytocnych ukonov ako mackanie tlacitka. Chcem si zadat ciel trasy dakde v Toskansku a ist, bez planovania, bez overovania, ci mam vsetky potrebne karticky, registracie, appky. Proste idem, auto mi povie kadial, a kde mam kolko stat. A aj mi ukaze, kolko ludi na tom Superchargeri je. Pichnem, pockam, odchadzam. Pocas toho, co si vypijem kavu, sa syn hra zavodnu hru a vytesuje sa, ako je to najlepsie auto, co sme v rodine kedy mali. Nie najdokonalejsie, ale najlepsie. A ta radost v jeho ociach je na nezaplatenie pre kazdeho fotra. To, ze cestou prdime, je tak infantilne, az je to najlepsi vynalez na zabavenie otravenych deti, a musim sa pytat, preco doteraz okrem Tesly NIKTO nevyriesil zabavu deti na palube. Ani take “rodinne” sa tvariace znacky ako Skoda. Hen mas dazdnik a drz hubu, mozte sa s nim sermovat. Nechcem byt viazany servisnymi intervalmi… mate 29.880km a vozidlo vam hlasi povinny zarucny servis, ale ty mas za 5 dni naplanovany 4-dnovy trip do Chorvatska a v servise maju prvy volny termin o 3 tyzdne (co je zo skusenosti mimochodom celkom bezna vec). Ale servis robi potom bububu, ze sa nedodrzal servisny interval. Proste chcem ist vtedy, ked mam problem alebo citim, ze je to potrebne. Co chce kto na EV kontrolovat pocas fixnych intervalov? Olej? Brzdy?

            Hovorim ako vodic, pracujuci clovek, rodic dvoch deti a psa, nikdy som nemal lepsi furik ako Tesla. Zivot nie je o riadeni so spatnou vazbou, dokonale rozlozenej hmotnosti, interierovych obkladoch, dokonalom podvozku a mikronovo presnom zlicovani. Ano su to fajn veci, ked zijete len pre auto. Ale eventualne pride v zivote kazdeho cloveka chvila, ked na tom vsetkom prestane zalezat. Zacnete si vazit svoj cas, svoje peniaze, ludi okolo. A aktualne ziadna znacka neponuka taky uzivatelsky a rodinny komfort a bezstarostnost, ako prave Tesla. Je to prve a zatial jedine auto, ktore mi sluzi, a nie som ja jeho otrokom, ako to bolo pri vsetkych predchadzajucich, vratane premie. Proste chodim, a neriesim. Viem, asi som nenarocny (uz). Ale som vysmiaty a stastny 😁

            Tam, vylial som sa, dobru noc. Nepite v pondelok.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Amen! Pod toto sa 100% mozem podpisat, tiez som mal pred Teslou BMW 5GT. Minuly tyzden som chvilu jazdil BMW ix4 a teda nevratil by som sa nikdy. Uz len kvoli rychlosti infotainmentu/navigacie.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            E-Up! ako spravne Wilo v niekolkych prispevkoch zosumarizoval, Tesla je zmena filozofie pouzivania auta, a v BMW sa mi zatial podarilo zmenit akurat pohonnu jednotku.
            Sluzby ako ma Tesla by mali byt samozrejme pre vsetky elektromobily:
            - Riadenie a platby za nabijanie priamo z auta
            - Integracia nabijacej siete do navigacie
            - Servisny interval podla potreby (diagnostiky auta)
            - Vzialene riadenie a updatovanie systemu OTA
            - Frunk
            - Mobilny servis u zakaznika
            Interier a jazne vlastnosti su tiez dolezite, ale pre kazdeho trocha inak (ja sa z interierom Tesly zatial neviem zmierit, fyzicke tlacitka a instrument cluster mi chybaju).
            Co mi ale vylozene vadi u Tesly ze diferencuju Core/Non-core countries, minimalne v EU je to na povazenie, pretoze sluzby v celej EU by uz mohli byt unifikovane.
            Zato v BMW celu elektromobilitu pojali tak, ze dame ludom elektrifikovane auta, je to teraz modne a podporovane dotaciami a o celom koncepte ako budu tieto elektroauta fungovat, budeme rozmyslat az potom ked nas do toho bude nieco tlacit. Je to velka skoda, pretoze BMW zacalo z elektrovozidlami ako jeden s prvych, ale vyzera ze filozoficky su stale klasicka automobilka.
            Je naozaj na povazenie je z takym ucinnym elektromotorom a profilom aerodinamickeho odporu vychadzaju spotreby i4 az tak zle.
            i4 je pekne auto, peknym interierom a celkom dobrymi jazdnymi vlastnostami ale ako elektromobil v nicom nevynika.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Preco cena TM3 60kWh, LFP 55k, ved stoji 53k? To je o 5k menej ako i4. Za cenu i4 ma TM3 LR 4x4.
            Naposledy upravené mozeg; 17-05-2022, 10:21.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg
            Konfigurátor pre SK začína na sume 45870 bez DPH.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ale preco Sk configurator? At alebo DE neexistuje? Tesla priniesla aj iny pristup k predaju. Objednas online a vyzdvihnes alebo si ho nechas doviest. Zaroven si vies vybrat kde si auto kupis. Kolko malo i4 predobjednavok? TM3 500k? Mal som i3, eNiro a po rokoch som prisiel na to ze to prave je TM3. Nejde len o auto ale o celkocu sluzbu, Objednanie, SCH, planovanie zastavok a pod. Nic z toho standardne automobilky neponukaju. Co mi pomoze pekny interier ked ani neviem kde mam nabijat a ci bude nabijacka funkcna, fakturu mi posle 5 prevadzkovatelov a auto zerie aj travu okolo cesty. Proste po rokoch clovek prisiel na to ze: potrebuje kombinaciu dobrej spotreby, rychlosti nabijania, popskytovanych sluzieb, velkosti a cena. A to zatial vie dodat iba Tesla. Ale BMW i4 sa dizajnovo aj mne paci ale ked som videl cenu ze za cenu zakladnej i4 ma clovek TM3 LR. Uvidime predaje a co realne budu vediet dodat.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg

            Asi mám iný konfigurátor, v AT začína Model 3 na 56000 v DE 54000. Kde za necelých 59000 možno kúpiť TM3 LR?
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #12
          Willo
          Pokiaľ vedľa seba na rovnakej trase nepostavíme Model 3 a i4 nebudeme vedieť aký je rozdiel v spotrebe. S BMW iX3 som pri diaľničnej 130ke dosahoval spotrebu 23 - 24 kW je to podstatne väčšie auto ako i4 je nereálne si myslieť, že Model 3 bude mať pri tejto rýchlosti spotrebu 16 - 17 kWh. Rozdiel v spotrebe medzi i4 a Modelom 3 reálne bude 10 - 15 % v neprospech BMW.
          Ale súhlasím ak je zákazník menej náročný Model 3 mu bude vyhovovať. Za posledných 18 mesiacov som na mestskom VW e-up! najazdil viac ako 70000 km, možno aj preto som mal určité očakávania z Modelu 3. Len nerozumiem ako dokáže niekto absolvovať dlhšie jazdy po diaľnici, keď to auto je porovnateľne hlučné ako spomínaný e-up!, a to naozaj nie sú moje subjektívne pocity, potvrdzuje to Tesla Bjorn vo svojich meraniach. Model 3 je konštrukčne zaujímavé vozidlo, ale za tie peniaze by som čakal minimálne viac komfortu.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To je v poriadku, ja som obe auta jazdil na rovnakej trase a hovorim zo skusenosti. iX3 vie jazdit uspornejsie ako i4, aj napriek nepriaznivej karoserii, ale je to vymenou za nestastne technicke riesenie. To nie je cesta. A nehovorim, ze TM3 pojde za 160Wh, hovorim, ze ta i4 pojde za viac ako to, co si napisal i4 vie bez problemov konkurovat povodnemu eTronu, to auto proste zerie. Btw ked sme uz pri Bjornovi, pozri jeho Range Test i4 M50, kde pri 120kmh ma o 700Wh vyssiu spotrebu ako TM3P, rovnaka trasa a dokonca aj rovnaka teplota, i4 mala este o 2 stupne teplejsie. A pri 130-140kmh sa tie rozdiely este viac prehlbuju, nie je problem sa s i4 dostat cez 300-320Wh a pri sviznejsej dialnicnej jazde budes mat realne problem dat 230km. Na TM3P som nevidel 30kWh spotrebu ani pri 180kmh. Tam by uz asi palubak bavoraku ukazoval len pomlcky. Proste nemozes robit porovnavacku z katalogu. Aj ked nevies ziskat obe auta v rovnaky cas, treba si to osobne nazivo zmerat, hoc aj v rozne dni. Ten rozdiel neuvidi len slepy clovek. Alebo nerob porovnanie, ked na to nemas auta. Urob len recenziu. Mne je jedno co napises, ale ty zo seba robis kona. Potom to fakt vyzera bud amatersky, alebo ako zaplateny clanok. Ale ako hovorim, mne je jedno, tvoje meno tam svieti.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo So vsetkym co si napisal 100% suhlasim. Mame rok tm3 sr+ lfp, mic. Ze nema kopu blbosti v interieri ani exterieri prave ocenujem. LFP baterie sa mozu/maju nabijat vzdy na 100%. postupne inovacie tm3 podstatne vylepsili, dvojite skla znizili hlucnost. Nabija dobre, zerie malo. LFP ma trojnasobnu zivotnost, cize po case a kilometroch bude mat vecsiu kapacitu ako LR. LFP su robustne, nehoria, len dymia pri poskodeni havariou. Na detailoch nasej TM3 MiC nevidim ziaden problem s nepresnostami licovania a keby aj boli, vobec by ma nezaujimali. Za rok mame na nej najazdenych 15 tis km.
            Spotreba: v aute len vodic: start: Ludrova (vonk teplota 5 stupnou) (Ruzomberok) - cez Donovaly - ciel: BA (vonk teplota 12 stupnou) trasa: 275,7 km. Zimne 18tky, Rychlost podla predpisov + 4kmh, spotreba 150Wh/km. minute 41kWh, v BA ostalo 16%.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Porovnanie vozidiel na rovnakej trase za podobných podmienok nemá dostatočnú výpovednú hodnotu. Pokiaľ nie sú obe vozidlá súčasne testované na rovnakej trase rozdiely v spotrebe môžu byť aj 20 %. Môže byť rovnaká teplota vzduchu, suchá vozovka, stačí protivietor, alebo aj bočný vietor a spotreba na diaľnici porastie o 3 - 5 kWh. Ale aby sme nezostali pri subjektívnych pocitoch, stále sa tu uvádza ako je i4 v porovnaní s Modelom 3 rozožratá. Keď nemáme možnosť priameho porovnania použime metodiku WLTP, ktorá je jednotná pre všetkých výrobcov. Model 3 Performance má podľa WLTP dojazd 547 km, i4 M50 510 km, kde je ten rozdiel 40 %?
            Keď už sme pri tých rozdieloch, zrejme len hluchý človek nerozozná výrazné nedostatky v odhlučnení aj v porovnaní s výrazne lacnejšími modelmi.
            Nebudem tu riešiť hlúposti, kto z koho robí kona , nech si každý vyberie čo mu vyhovuje. Spotreba nižšia o pár kWh nemusí byť pre niekoho najdôležitejší prvok pri kúpe nového elektromobilu.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ale o odhlucneni tu nikto nehovori Ani len necitas, co kto pise. Sam som pisal, ze su veci, ktore mi na Tesle vadia. Ano je to tak. Nie je dokonala. Odhlucnenie je skutocne slabsie, nie som hluchy a pocujem to velmi dobre. Dokonca som to tu na fore viac krat kritizoval, rovnako ako podvozok alebo servisnu siet. Ja sa uplne nestotoznujem ani s interierom. Ako “auto” je Tesla velmi kompromisna. Avsak ked zmenis optiku, a zacnes sa na nu pozerat ako na “elektromobil”, tak je tym najlepsim na trhu. Proste skutocnost je taka, ze sme v dobe, kedy pojmy “auto” a “elektromobil” stale nie su prepojene. BMW i4 je primarne auto, a elektromobil len okrajovo a velmi kompromisne. Tie “autove” veci zvlada bravurne, ako EV v mnohych oblastiach uplne prepada. Tesla to ma presne opacne. Problemom tohto odvetvia je, ze urobit “auto” uz nie je taky problem, a Tesla sa v tom zlepsuje kazdym rokom. Takmer kazdy rok prichadzaju vylepsenia, svetla, podvozok, odhlucnenie, detaily v interiery. Rozdiely medzi TM3 2020 a 2022 su velke, a pribudaju s kazdym rokom. K lepsiemu. Urobit dobre EV vsak stale je problem. Tesla ma naskok takmer 10 rokov a je to citit, to nie je nieco, co sa da naucit a rychlo dohnat. Zapasia s tym uplne vsetky automobilky, od baterii, termomanazmentu, konstrukcie motorov, infotainmentu, UIX, konektivity. A po rokoch vyvoja sa stale tocia v kruhu a nahanaju si chvost. Posledny trend je taky, ze namiesto dobre navrhnuteho pohonu a platformy zoberu co maju, pouziju hocijake dostupne riesenie, capnu tam velku baterku a tym to konci. Nevadi, ze EV ma byt ekologicke a udrzatelne. Ved nech to zerie ako V8, hlavne ze je to akoze eko. Nech tam je velka, tazka a draha baterka, tym dozenieme nasu chybajucu efektivitu, aby nevyzerali cisla dojazdu v katalogu zle. Zaklincujeme to pomalym infotainmentom, ktory nevie ani plynulo otacat a zoomovat mapu, co vie uz aj hocktory lacny smartphone. A tych veci je tam proste vela. Vies, niekto chce mechanicke hodinky, ktore pekne vyzeraju. Niekto chce smarthodinky, ktore vyzeraju lacnejsie, ale prinasaju cosi viac. A niekomu staci na prehlad o case mobil. Da sa pozicat aj Tesla na tyzden, mame tu na to firmy. Skus s tym autom zit dlhsie, vela cestuj, a zistis, v com je vlastnictvo Tesly ine. Kompletne zmenis pohlad, nielen na filozofiu elektromobility, a zistis, ze veci sa daju robit aj inak. Lepsie. A potom si skus to vlastnictvo financne prepocitat aj s i4, vratane spotreby, servisu atd. A ten tvoj argument o WLTP bol dufam len vtip. Celkom zaujimavy by bol prepocet nakladov za vlastnictvo auta vratane nabijania za usek 2 rokov /60tis km. Tam by to uz pre to BMW nevyzeralo tak ruzovo 😉

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo
            Viac menej sme sa v tomto zhodujeme, Model 3 ponúka asi to najlepšie čo je na trhu z hľadiska pohonu, batérií, infotainmentu. Ale ten náskok 10 rokov je prehnaný. To, že Tesla robí veci inak je všeobecne známe. Nepotrebujem jazdiť s autom týždne aby som si vytvoril názor. Niekomu tie nedostatky nemusia vadiť. Spomínané nedostatky ako hluk, podvozok, servisná sieť by ma od kúpy odrádzali aj napriek pozitívnym stránkam, ktoré Model 3 prináša.
            Je logické, že Tesla, ktorá v podstate nemá žiadne servisné intervaly by mala mať nižšie prevádzkové náklady ako prémiový nemecký výrobca. Ale úprimne zákazník, ktorý za nové vozidlo zaplatí 70000 EURO asi nebude riešiť cenu servisu.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Joooj to by si sa divil, aj preto majitelia drahych EV, z ktorych mnohe prekracuju 100.000€ zneuzivaju free nabijacky a blokuju ich cele dni. A to sa bavime o jednotkach €. Alebo jazdia na cinskych gumach, lebo vysolit 1000€ za sadu 20 palcovych premioviek je prilis. To, kolko nemeckych premioviek po prvom majitelovi najdes na webe, a nemaju kompletnu servisku alebo to plataju kde-akym lacnym dedinskym servisom, len aby usetrili par stovak za garancku. Si este malo videl 😁 Ver, ze minimalne v SR plati, ze cim vacsi prachac, tym je to casto vacsi a lakomejsi sedlak (nechcem teraz aplikovat vseobecne). I ked tento trend vnimam casto uz aj v Rakusku.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Len chcem poopravit, aby sa niekto neurazil. Kazdy clovek aspon trosku financne gramotny, ktory si svoje peniaze zarobil sam, riesi naklady. To, ze to majetni ludia neriesia je mytus. Neriesia to ti, ktori neminaju vlastne peniaze, ale nakradnute z DPH, dotacii a pod. Ked niekto nieco zarobi vlastnymi rukami, vazi si to a prepocitava. Bez ohladu na to, kolko zaraba. Lebo vie, co za tym vsetkym bolo. A dostal sa tam kde je aj vdaka tomu, ze drzal naklady pri zemi. To je ekonomicke minimum.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Mas pravdu. Ked som robil v Izraeli tak som dostal niekolkokrat otazku ci viem, preco patria Zidia k najmajetnejsim ludom - no lebo obracaju kazdy $ 2x kym ho vydaju. Aj ked v ich pripade je to uz ozaj extrem, na tom koncepte nieco je.
        • MilanR
          Junior Member

          #13
          Ja som teda mal vypožičanú i4M50 na dve hodiny a tiež spomeniem pár poznatkov. Veľkosť zadného kufra super, chýbajúci frunk veľká škoda, tragicky málo miesta na zadných sedačkách v porovnaní s TM3.

          Spotreba - diaľnica 130km/h - 28kWh/100km, 120km/h - 25-26 kWh/100km. Celkovo za tie približne dve hodiny jazdy 27,6kWh/100km, či je to veľa alebo málo na auto s takým výkonom si netrúfam odhadnúť, len dodám, že to bola kombinácia diaľnice, okresky, mesto pri cca 17stupňoch vonku a dva krát som skúšal aj 0-100 na prázdnej ceste. Ešte dodám, že od začiatku dňa auto ukazovalo priemernú spotrebu 36,2kWh/100km takže ostatní vodiči ho určite nešetrili.

          Infotainment na môj vkus strašne zložitý, preklikať sa k nastaveniam rekuperácie, ku spotrebe a tak ďalej dá zabrať - neporovnateľné s TM3 kde mi na to stačia dva kliky na obrazovku. Podvozok v comforte dobre tlmil nerovnosti, v sporte citeľne tvrdší tak ako to má byť. Umelý zvuk mi vôbec nevadil. Adaptívny tempomat sa síce po zastavení auta v kolóne sám nerozbehne ale brzdenie bolo pekne plynulé. Športové sedačky pohodlné, dalo sa dosť výrazne dofúknuť bedrovú opierku čo bolo fakt super.

          Posledná vec, po jazde na tomto BMW som mal z neho fakt super pocit, následne po krátkom výlete na TM3 zo mňa ten super pocit z BMW trochu opadol

          Komentár

          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 275
            •      

            #14
            Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
            mozeg

            Asi mám iný konfigurátor, v AT začína Model 3 na 56000 v DE 54000. Kde za necelých 59000 možno kúpiť TM3 LR?
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2022-05-17 15_19_04-Konfigurieren Sie Ihr Model 3 _ Tesla .jpg
Videní:	686
Veľkosť:60,4 KB
ID:	84696

            Komentár


            • klikar
              klikar komentoval
              Upraviť komentár
              treba davat pozor na to ze konfigurator ma predvolene take prvky konfiguracie ktore nemusia byt najlacnejsie ale znizuju dobu dodania auta. Zaroven dalsi chytak je ze v uvodnej cene nie je poplatok za dokumentaciu a dodanie. Preto ak som spravil konfiguraciu ja, tak som dosiel k tejto cene - 58470.
          • klikar
            Junior Member
            • Feb 2020
            • 14

            #15

            Komentár

            Pracuje...
            X