Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Prúdové zaťaženie N vodiča pri AC dobíjaní

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • romiix
    Member
    • Oct 2015
    • 82

    Prúdové zaťaženie N vodiča pri AC dobíjaní

    Zdravím,

    pri montáži rôznych EVSE sa používajú napr. 40A relé aj pre N vodič, pri čom sa to tvári ako 3x32A nabíjačka.

    Nemeral som to na svojom aute, ale ak som dobre postrehol, viacfázové dobíjačky integrované vo vozidlách sa spravidla používajú ako viac jednorazových dobíjačiek.
    V tom prípade nejde o zapojenie do hviezdy, ale prúd vždy ide aj cez N vodič.

    V prípade trojfázového dobíjania ide tým pádom cez N vodič trojnásobný prúd a teda aj kabeláž by tomu mala zodpovedať. Tzn. N vodič bude pri 3x16A dobíjačke zaťažovaný 48A.

    Správne?
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Pôvodne zverejnené od romiix Pozrieť príspevky
    Zdravím,

    pri montáži rôznych EVSE sa používajú napr. 40A relé aj pre N vodič, pri čom sa to tvári ako 3x32A nabíjačka.

    Nemeral som to na svojom aute, ale ak som dobre postrehol, viacfázové dobíjačky integrované vo vozidlách sa spravidla používajú ako viac jednorazových dobíjačiek.
    V tom prípade nejde o zapojenie do hviezdy, ale prúd vždy ide aj cez N vodič.

    V prípade trojfázového dobíjania ide tým pádom cez N vodič trojnásobný prúd a teda aj kabeláž by tomu mala zodpovedať. Tzn. N vodič bude pri 3x16A dobíjačke zaťažovaný 48A.

    Správne?
    UPLNE nespravne: Pri trojfazovom nabijani nejde cez nulovy vodic ziadny prud, pretoze fazy su posunute a spetny prud ide cez fazy, medzi ktorymi je 400V. Nedaj sa zmiast, ze BEV ma tri jednofazove nabijacky, pri trojfazovom napajani sa v nulovom bode v aute prudy oproti fazam vykompenzuju a vysledny prud nulakom je nulovy. Prud sa vracia cez fazy.
    No ak sa cez trojfazove EVSE nabija jednofazovo, tak nulakom tecie rovnaky prud ako jednou (prvou) aktivnou fazou. Ak sa cez trojfazove EVSE nabija dvojfazovo (napr. citigoe, e-up) tak prud tecie dvoma aktivnymi (prvou a druhou) fazami a nulakom tecie tiez prud, ktory je ale mensi ako pri jednofazovom nabijani, pretoze cast prudu sa vracia cez fazy ako pri trojfazovom nabijani.
    Cize nulakom nikdy netecie vecsi prud ako fazou, bud rovnaky, mensi, alebo ziadny.
    Rele na nulaku EVSE nie je nutnostou. Niektore EVSE spinaju aj nulak niektore maju nulak pripojeny stale bez rele. Z prevadzkoveho hladiska je jedno ci pre nulak kontakt rele je alebo nie je.. Napriklad tesla HPWC ma kontakt rele aj na nulaku, no tesla 1 gen UMC kontakt rele na nulaku nema. Lacnejsie nabijacie kable spravidla nulak nespinaju, drahsie vecsinou spinaju aj nulak.

    Komentár


    • romiix
      romiix komentoval
      Upraviť komentár
      Veľmi pekne ďakujem! Presne toto ma zaujímalo.
      Drobná poznámka, podla špecifikácie sa nulák má pripájať tiež pomocou relé v okamihu fázy, alebo skôr. Takže odpájaný by mal byť, ale zjavne to nie je tak dôležitá podmienka, že by sa nabíjanie nespustilo.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Specifikacia nespecifikacia... odpajanie nulaku je podla mna uplne zbytocne a povedal by som, ze az nevhodne. Pri jednofazovom nabijani tecie nulakom rovnaky prud ako fazou, v podstate zbytocny spinany kontakt v silovom obvode len zvysuje straty a moznost poruchy.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #3
    Pred casom som prerabal typ1 jednofazovy wallbox na typ2 trojfazovy wallbox. Vo wallboxe je trojkontaktove rele, kde bol povodne spinany nulak, spinana jedna (prva) faza a jeden kontakt rele bol nepouzity. Tak som jednoducho nulak prepojil na priamo bez spinania a tri kontakty rele som pouzil pre tri fazy. Samozrejme funguje, nema inu sancu...

    Komentár

    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 698
      •   

      #4
      Doveruj, ale preveruj

      Kliestovy ampermeter pri akejkolvek symetrickej zatazi pocas nabijania ukazal na N vodici cca 0,2 - 0,3 A

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        To je normalne, fazy nemavaju presne rovnake napetie, takze nieco tecie aj nulakom. Tiez kliestovy ampermeter pri tak malych prudoch neukazuje presne.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez nieco malo berie elektronika EVSE, co tiez sposobuje nesymetriu. a sposobuje prud nulakom. Prudy v malych desatinach amperov si netreba vsimat.
    Pracuje...
    X