Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ELEN

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    ELEN

    Tak náš drahý ELEN, s ktorým sme nabíjali celé roky v Chorvátsku aj na diaľniciach UFC, sa pokazil a spoplatňuje od 24.1.2022:


    EV CHARGING PRICE LIST:
    Charging type Charging from connectors at up to 22.1 kW of rated power Charging from connectors from 22.2 kW to 50 kW of rated power Charging from connectors at above 50 kW of rated power
    Price per kWh during higher rates (VAT included)* HRK 2.70 HRK 3.50 HRK 4.95
    Price per kWh during lower rates (VAT included)* HRK 2.31 HRK 2.90 HRK 4.45
    Allowed charging time 180 min 60 min 45 min
    Allowed charging time overrun (VAT included) 1.00 HRK/min 1.00 HRK/min 1.00 HRK/min
    *Duration of higher and lower daily rates:
    - daylight savings time (winter time): higher rates from 7.00 am – 9.00 pm; lower rates from 9.00 pm – 7.00 am.
    - daylight savings time (summer time): higher rates from 8.00 am – 10.00 pm; lower rates from 10.00 pm – 8.00 am.

    Please do not hesitate to contact us in case of any additional information.

    [priezvisko]@me.com
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #2
    Konečne, aspoň sa nebude infraštruktúra stagnovať. Ceny v norme, akurát by mohli byť ešte v roamingu, nech sa nemusí šaškovať s ďalšiou apkou. A to isté aj molplugee.

    Komentár


    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      Mne appky az tak nevadia. Skor by som uz teraz po spoplatneni chcel, aby ELEN rozsiril siet nabijaciek na dialnici, kedze 150 kW stojany maju iba na 3 lokalitach smerom do HR, cestou naspat su zatial na opacnej strane dialnice iba 50 kW, aj to niekedy iba jeden stojan. Zatial som mal stastie, ze som nikdy nenatrafil na plne obsadenu stanicu, ale kvoli mne uz parkrat muselo ine EV cakat.
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    #3
    Dám do € reči

    EV CHARGING PRICE LIST:
    Charging type Charging from connectors at up to 22.1 kW of rated power Charging from connectors from 22.2 kW to 50 kW of rated power Charging from connectors at above 50 kW of rated power
    Price per kWh during higher rates (VAT included)* € 0,36 € 0,47 € 0,66
    Price per kWh during lower rates (VAT included)* € 0,31 € 0,39 € 0,59
    Allowed charging time 180 min 60 min 45 min
    Allowed charging time overrun (VAT included) 0,13 €/min 0,13 €/min 0,13 €/min
    *Duration of higher and lower daily rates:
    - daylight savings time (winter time): higher rates from 7.00 am – 9.00 pm; lower rates from 9.00 pm – 7.00 am.
    - daylight savings time (summer time): higher rates from 8.00 am – 10.00 pm; lower rates from 10.00 pm – 8.00 am.

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      A teraz počítajme. Priemerka pri diaľničnom tempe 20 kWh/100km. Do lower rates sa nezmestim čiže cestujem za cca 10+ €/100 km?
      To je pri cene N95 1,5 €/l ekvivalent spotreby cca 7 l/100km...
      Či zle počítam?

      Na Veľkú noc ma čaká Dubrovnik tak zrejme zvážim, či vziať Konu alebo PriusPHV.
      Naposledy upravené tommik; 19-01-2022, 13:14.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      tommik ale to vsetci vieme ze dialnicne cestovanie elektromobilom je drahsie ako spalovakom

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      tommik zatial spoplatnili len dialnicne nabijacky, takze ak sa chce clovek hrat na socku, co riesi na dovolenke kazde e-cko, stale ma moznost robit zachadzky na mimodialnicne nabijacky, napr. Zagreb atd..

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future To by ma teda nebavilo. To radšej prejdem z ELEN na MOL Plugee. Aspoň človek spozná nové odpočívadlá. Ale zchádzať kvôli tomu z diaľnice to neee

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik Ionity paušál náhodou nemáš (0.3e/kwh) ? Sú tam po ceste 2 huby. Nedá sa vylúčiť, že ešte ďalšie nepribudnú.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Posledný Ionity je len pri Zadare a až dole za Bosnu je to ešte ďaleko. Čiže aj tak musíš využiť inú sieť. Ak by som celý trip hore dole vedel urobiť iba s Ionity, neváham ani minútu.
      Ale vravím, toto spoplatnenie nevidím ako problém. Zrejme teda na prvé tohtoročné Chorvátsko skúsim MOL ak sa dovtedy niečo nezmení. Skôr to beriem tak, že budú voľnejšie nabky. V Apríli teda určite

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik Áno treba momentálne vykombinovať, ale uvidíme čo pribudne do leta. Ionity sa konečne po "kríze" rozbehlo. Cca 30-35 hubov v 2021 za pol roka dokončili.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To, ze to stoji tolko alebo viac ako spalovak nie je az tak podstatne. Tuna ides raz za cas a vyssiu cenu prekusnes, ale zbytok roka jazdis doma za minimalne naklady. Skus si urobit priemer nakladov za obdobie jedneho roka BEV vs ICE a potom mozme diskutovat o vyhodnosti 😉 ak mas este aj FVE tak budes dlho hladat, co vlastne das do nakladov pri tom FEV… mozno pelovy filter.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ono to aj trocha podstatné pre niekoho je, zober si že ja za jednu cestu do Chorvátska zaplatím toľko ako za 11-násobok kilometrov doma, keďže doma nabíjam v najhoršom (keď nesvieti slnko) za 6 centov za kWh (0,66€ elen UFC vs 6 centov distribúcia z virtuálnej baterky). Teda hypoteticky, lebo lacnejší asi bude SCH od Tesly.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo - vies co som dal do nakladov? Celu FVE . Uvidime co na to danova kontrola ak nejaka bude.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      No, to ked otvori Tesla SCH pre vsetkych tak v Karlovaci bude natresk 🤣🤣🤣 0,29€.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      0,29€ je dobrá cena. Nabíjal som tam aj na konci októbra ale keďže stále mám ešte free SCH, ceny som nepozeral. Tak tá Tesla nemá len lacnejšie autá ako konkurencia ale aj to nabíjanie je lacnejšie ako platená konkurencia.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko no jo, zas niekomu kto ma vacsi najazd to vychadza inac… asi to bude individualne. Ale tak snad to spoplatnenie ELENu zas nebude dovod, aby sa neurobil vylet

      Jiri GrandPa tak to je ocakavana odpoved 😅 u mna sa instalacia FVE volala tusim kompletnou rekonstrukciou elektrickych rozvodov v prevadzkovych priestoroch… raz darmo, nebudem riskovat poziar kvoli starej elektrike.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo to by musel mat extra velky najazd. Jedno Chorvatsko je okolo 2000 km, dvakrat do roka 4000 km. Za tu cenu urobim 40000 km s domacim nabijanim, ake percento ludi najazdi viac ? 2% ?

      Nastava doba, kedy nie je uz problem nabijat, nabijaciek je plno, problem je nabijat lacnejsie ako na naftovom aute. Dufam ze predaj EV potiahnu ine vyhody, lebo ekonomika ide do uzadia.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko stale porovnavas dovolenku vs kazdodennu jazdu. Chapem, ze idealne by si chcel rovnake naklady, ale zial aj dovolenku treba chapat ako nadstandard a za ten sa plati. Zas dat 2x do roka stovku na cestu nie je katastrofa, najma ked usetris este viac na nepovinnych servisnych prehliadkach. Ja najazdim rocne bezne 30-45tis km, tak u mna by to bola jednoducha matika, aj ked zas nechodim do Chorvatska. Neekologicke lietadlo mi pride stale komfortnejsie. Kedysi si spominal, ze ty si cestu do HR uzivas a kochas sa okolim, spoznavas nove miesta. Tak to ber ako dan a “vstupne” za tento zazitok, a to vsetko s dobrym pocitom, ze si to podstupil bezemisne 😉

      A v SR mame tiez este take eldorado… danove zatazenie aut je mimo registracneho poplatku minimalne az ziadne. Obyvatelia niektorych krajin, kde vyrubuju mesacnu/rocnu dan aj za emisnu triedu by nam mohli nase naklady na prevadzku aut zavidiet. Eventualne pride snad k tomu aj u nas, a zas sa tie misky vah naklonia viac spravnym smerom.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #4
    Zoznam spoplatnenych nabijaciek.

    50kW na hraniciach s Madarskom stale free aj Karlovac. S Konou a Nirom viac zastavok do okolia Zadaru netreba.

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Karlovac?
  • temik.sk
    Member
    • Nov 2017
    • 44
    • artem25777
    •      

    #5
    lacnu a rychlu cestu k moru a po dialnici zrejme si zasluzi tento rok len Tesla 🤣 a pre niekoho aj zdarma.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Robíte z toho všetci tragédiu, akoby to stálo všetko iba na ELEN alebo Tesle. :-)
      Ionity Power (0,29), GW Energia Max roaming (0,29). Kto nemá, použije ZSE roaming (Ionity 25eur za 70kWh nie je bad), Molplugee.... Trochu viac sa len zapojí ABRP cez OBD2, aby sa nabilo najviac tam, kde je to najvýhodnejšie.
      Vždy sa dá všetko "lacnejšie" poriešiť.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Neuvadzas, ze vacsina tych cien je pri nemalom mesacnom pausale, ktory si vacsina z nas neplati, lebo proste nabija 90% doma. Takze to porovnanie s 66 centami nesedi.
      Jedina Tesla ma tieto ceny bez pausalu.
      Bez zdrzania (odbocovania z dialnice, prechodu cez mytnicu) nie je ina UFC alternativa ako ELEN.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tesla - bez paušálu ale tiež musíš schádzať cez mýtnice. A cenovo už tiež nie si najnižšie 0,37e.
      V tej cene máš bez paušálu ZSE roaming (25e/hod) a keď budeš nabíjať full napr 70kWh si na 0.35e/kWh. A ten predsa pokrýva aj spomínaný ELEN.

      "Neadekvátne" spoplatnený ELEN spôsobí, že na diaľnici vyrastie lacnejšia konkurencia. Resp. ELEN posilní viac UFC stojany (pre ZSE roaming).

      Doteraz ste sa vozili celé roky po HR zadarmo a to ste už rýchlo zabudli. Akurát sa touto deformáciou zbytočne blokoval rast infraštruktúry.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nabijanie zadarmo nebola deformacia ale kompenzacia kazdorocne rastucich mytnych poplatkov.
      Tesla SCH v Chorvatsku je 0,29€, nie 0,37€ a okrem Karlovac, kde sice treba prejst mytnicu ale je par metrov za ňou, sa všade inde ide niekoľko km mimo a preto som ELEN bral ako najpouzitelnejsi.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Deformácia to je, inak by tu bola dávno poriadna infraštruktúra a nie 50kW stojany po 1-2 ks.

      Čo sa tu kritizuje 0,66e/kWh, ale na tých 50tkách je "len" 0,49e. :-)
      A na diaľnici má ELEN aj MOL prakticky všetko iba 50kW (okrem mol 1ks 160kW 0.5eur/kWh na Krk).

      Tesla najrýchlejšie? No nie, lebo schádzanie mimo cez plné mýtnice čas neušetrí.
      Najlacnejšie? No nie lebo konkurencia má podobné ceny a keď aj neriešime paušál vytešujeme sa tu nad úsporou 20eur na 1000km.

      Vieš ako to dopadne? Kde bude voľno zíde sa na SuC/Ionity a ostané sa pretrpia tie 50tky.

      PS: SuC croatia https://tm3een.home.blog/2021/06/06/...gers-20210606/
      Toto je potom zlá cena? Croatia = HRK 2.80 / kWh
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    #6
    Ono tie 50 kW stojany ELEN na diaľniciach ešte minulé roky stačili, nebolo toľko áut čo nabíjali viac v nejakom širšom rozsahu SOC. Áno tento rok sa situácia aj s príchodom ID. famílie a koncernových súrodencov otočila.
    Pred pár mesiacmi som prešiel celú Chorvátsku diaľnicu až po Dubrovník a myslím, že UFC sú tam tri a dá sa celá cesta tam absolvovať len s UFC, sú vlastne na začiatku, v strede aj pri konci diaľnice, takže ak ďalší rok pridajú UFC v opačnom smere - domov, nie je ELEN-u okrem ceny čo vytknúť.

    Informáciu o 0,29€ som prevzal od mozeg, ktorý ju tu včera či dnes uviedol a myslel som, že ju má overenú. Išiel som do auta a aktuálna cena na SCH v Chorvátsku je 3,05 HRK, čo je dnešným kurzom 0,41€.

    Čo sa týka cien za nabíjanie, ako som postrehol názor väčšiny je, že by nemali byť väčšie ako za porovnateľné spaľovacie auto a to sa začína meniť. S pribúdajúcimi EV sa zvyšuje využiteľnosť stojanov a neustále zvyšovanie cien za nabíjanie nemá opodstatnenie aj pri prechodnom zdražení elektriny, nakoľko väčšinu ceny pri takto vysokých sadzbách za kWh tvorí amortizácia (splácanie) stojanu a backend-ové zázemie a samozrejme zisková marža, čo s pribúdajúcim počtom nabíjaní sa spláca výrazne rýchlejšie.

    My dvaja sa nikdy nezhodneme, ty platíš rád a si naučený, lebo musíš nabíjať stále platene, ja zaplatím ročne menej ako ty za mesiac, lebo môžem nabíjať doma a preto tie ceny vnímam citlivejšie, lebo som musel zainvestovať do svojej nabíjacej infraštruktúry (FVE,Wallbox).

    A zober to podľa seba, ten argument o priemerovaní cien DC a domáceho nabíjania ako sa pri obhajovaní tých cien zaužíval medzi prevádzkovateľmi staníc, zrovna pre ľudí ako ty, ktorí musia nabíjať stále na platených nabíjačkách, nie je relevantný.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-01-2022, 11:46.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Cena ELEN nebude problém, ak to preženieš cez ZSE drive roaming a nabiješ z prázdna si potom na cene SuC.

      Ja rád platím? V našom meste a paneláku nemám na výber. Ja som aj premýšlaľ, že napr. GW max zruším. Ale dosť chodím do zahraničia a páči sa mi tá sloboda, že nemusím hľadať alternatívne stanice a idem za fajn cenu. Všetko si nájdem cez 1 apku. Pri paneláku navyše tych 100kW mesačne v GW max miniem.

      Chodím občas na free LIDL do Modry. Ale v zime coldgate je taký silný, že tam musím byť vyššie hodiny a 2x aktivovať polhodinový interval. Viem, že niektorí z vás s tým nemáte problém. Ale na to tie stanice neboli určené. Nepotrebujem byť označovaný za socku, a že tu blokujem stanicu. Ja mám Modru ešte od ruky.

      Ty si len neuvedomuješ, že nie každý má dom a FVE. Potom sú to iné šupy, ak nemáš paušál a v okolí "vhodné" stanice. Nesťažujem sa, len ja ICE nechcem ... :-) Hlavne komfort, ty zastrčíš type2 a si doma. Lenže mňa to nebaví stale niekde čakať. Čas - byť s rodinou skôr je pre mňa dôležitejší ako pár eur na viac.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja si uvedomujem, že nie každý má možnosť nabíjať doma a aj tak som to písal. Že proste niektorí sú donútení a naučili sa platiť a neberú to už tak citlivo ako druhí, ktorí nie sú na to zvyknutí. Tvoja prvá reakcia hore na cenník bola "Konečne", tak som myslel, že je to radostná reakcia.

      ZSE to čiastočne rieši (z 25€ je možné odrátať DPH pre plátcov, takže za 21 € sa dá nabiť aj 70 kWh za hodinu a dostať sa na 30 centov a teda ukázať SCH ukazovák ale neviem či nabíjačky sú tak rozložené aby človek prišiel bez plánovania s akurát pár percentami v baterke.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Netreba s pár% kľudne s 15-20%. Ak to bude o pár eur viac, je to lepšie ako stresovať pri obsadenej/nefunkčnej.

      Čo píšeš naučili sa platiť. Naučil som sa šetriť. Lebo bez paušálov to bolo oveľa drahšie (platil som 2-3x viac). Teraz okolo 100 aj s paušálmi (časť free) a mám 5000km mesačný nájazd. Hlavne mám za dobrú a rovnakú cenu všetko vrátane zahraničia. A to už za to stojí nemusieť "plánovať". Môcť si nabiť prakticky hocikde bez riešenia cien a vyberania nabiek. Všetko má svoje pre aj proti.
      Naposledy upravené nick81; 20-01-2022, 12:39.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      No ja sa priznam ze pri mojom najazde, sposobe pouzivania auta uz rzmyslam aj o tom ze ani ZSE nebdem platit pausal. Jednak tie ich stojany v mojom pripade uz nabijaju iba 3,7kWh a uz to nevyjazdim, uz mam moznost nabijat v praci. Co sa tyka HR s eNirom sa da nabijat stale na hranicnom priechode s madarskom, tak ci tak tam treba stat, toaleta, ranajky a potom v Karlovaci fakt kusok z dialnice na INA benzinke. Cez mytnicu bez zastavenia na ENC. Je to kusok od SCH. Takze aj v prpipade Tesiel sa len zlezie bez zastavenia dole a fakt kustek od zjazdu je SCH.

      Niekolko rokov jazdim ine BEV ako Tesly a za mna len to ze pri Teslakoch na SCH som videl na 99% usmev na tvari, co sa o mne za tie roky na inych ako SCH nabijackach povedat nedalo. Stale planovat, strachovat sa funkcne/nefunkcne, co potom, co ak bude ta 1 obsadena. Uz ma to proste nebavi. Ale ako vravim je naozaj kazdeho vec co si kupi, kazde BEV na cestach je velke plus.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      USMEV - TO je to podstatne ! Mas palec hore.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa , jirko prave vyberam jazdenu TM3 LR, ceny su od 39-48k eur. Cenova relacia 39-42k su take nejake "vyzite", vybyvane, 43-48k su fajn len dobre vybrat. Asi pojdem do niecoho okolo 45k.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg 45-48k jazdena TM3? Kolko jazdene? To nestoja nove okolo 50, ved tusim pod 50 kupovali aj na dotaciu. Alebo tak podrazeli, ci je az taky rozdiel medzi SR a LR, alebo nabuchana vybava?

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur

      Novy LR stoji 57k € s DPH, 2019 jazdeny od 39k do 50k € podla vybavy najazd od 40-80k km

      Novy SR+ teda uz TM3 LFP stoji 48k s DPH, jazdene SR+ rozne tiez od cca 35k do 45k

      Ja som vravel o cene cca 45k s DPH za 46k sa da kupit aj jazdeny Performance s FSD. takze rozdiel v cene stary/novy 12k €. Vsetko 2019.

      Ak to clovek dokonca kupuje jazdenku od Tesla predajcu (zvacsa cena o 2k eur vic ako trh) po skonceni tovarenskej zaruky mu davaju dalsi rok zaruky k dobru (max +20k km rok).


      Ine BEV: za 46k € ak sa postasti da sa kupit nove ID4, zatial som takto videl jedno. EV6 po zlave 48k € (I5 sa mi nepaci), Enyaq po zlave v nakonfigurovanej vybave 48-50k EUR s DPH. Zvysne BEV pridrahe alebo polovicate. A opat je clovek na to istom SCH nabijanie nikde, planovanie trasy naprd, vysoka spotreba a pod. Proste ma to nebavi a po rokoch sa mi len ukazalo ze treba kupit Teslu a uzivat si ju- dora spotreba, vykon, minimalisticky interier a neriesit zarovnanie dveri, listicky a dalsie pajcovinas. Ruku na srdce ti ktori ste presli od neTesla k Tesle, pojdete do niecoho ineho co je na trhu? Ak ano asi to bude BMW alebo Mercedes popripade Taycan, urcite nie KIA/HYundai/VWúRenault/opel a pod.


      Takze takato je situacia na trhu.
      Naposledy upravené mozeg; 20-01-2022, 18:30.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Az prejdem na Teslu dam ti vediet. Ale vtedy uz Tesla nebude mat "pajcovinas", aspon chcem tomu verit ze sa uz naucia aj HW.
      No dat vyse 80% za 3r auto sa mi zda dost mala zlava zeby to stalo za to. Idem kuknut ci aj ine BEV sa tak drzia.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ak najdes TM3 LR za povedzme 38k ja budem len rad. Ine EV 3r vlastnie su, mozno Kona a pod. Ceny su vsak privysoke.

      A este treba prirata E autopilot 3800eur takze final je zhruba 61k s DPH novy LR verzus cca 45k 2-3rocny.
      Naposledy upravené mozeg; 20-01-2022, 19:33.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Tu ciernu X 2019 za 46k si videl predpokladam. Bola byt to fajna cena keby nebola po zalave.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur jasne tu som videl a bral lenze je uropena. Tam nikdy nevies co pride. Lutujem ze somnpredcasom nakoniec nezobral jednu 1r trojku lr po krupobiti. Trebalo opravit strechu a celne sklo a na zvysok sa zatial vyprdnut.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg - ja byt tebou by som skúsil nájsť najlepšiu cenu (ešte stále Slovinsko?) na novú SR+. S tou batériou ktorú môžeš bez problémov nabíjať do 100% a TČ máš (hlavnevteraz v zime) takmer rovnaký dojazd ako 2019 LR.
      Nedavno to porovnával nejaký Angličan na YT. A máš nové auto s plnou zárukou a aj tá kvalita z Činy je vraj OK.
  • EV_Future
    Member
    • Mar 2018
    • 74
    •      

    #7
    Od 1. marca 2022 budu spoplatnene uz aj nabijacky mimo dialnice, tu su ceny:


    EV charging off highways
    Charging type Charging from connectors at up to 22.1 kW of rated power Charging from connectors from 22.2 kW to 50 kW of rated power
    Price per kWh during higher rates (VAT included)* HRK 2.20 HRK 2.95
    Price per kWh during lower rates (VAT included)* HRK 1.80 HRK 2.55
    Allowed charging time 180 min 60 min
    Allowed charging time overrun (VAT included) 0.50 HRK/min 0.50 HRK/min
    *Duration of higher and lower daily rates:
    - standard time (winter): higher rates from 7.00 am – 9.00 pm; lower rates from 9.00 pm – 7.00 am.
    - dayling savings time (summer): higher rates from 8.00 am – 10.00 pm; lower rates from 10.00 pm – 8.00 am.

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      asi zostaneme pri klasickej leteckej dovolenke niekam....trepať sa do Chorvátska autom nemá zmysel, ale fajn, odskúšal som si, stačilo

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ak chce niekto isť do Chorvatska zdarma, tak to ide aj pri spoplatnení ELEN..Nepoznám termín...nejde to...nedá sa...

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to vyzerá, že 0,3 €/kWh na AC začína byť nový štandard.
      Schválne to tento rok otočím raz s EV a raz s PHV, že ako to vyjde bez nejakého obmedzovania sa v trase.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      S PHV chodiť na dlhé trasy je nezmysel. To sa môže ísť rovno s klasickým spaľovákom.
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    #8
    Tak ELEN od 1.4. už nie je najdrahším nabíjaním na HR diaľniciach. MOL Plugee ich svojim novým cenníkom dorovnal na 3,5 HRK/kWh pri DC nabíjaní v rámci celého dňa, čo spôsobilo, že v "nočných" hodinách je dokonca ELEN lacnejší.

    Komentár

    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 82

      #9
      Pekne prosim, aky operatori funguju v chorvatsku a madarsku?
      Karty si asi nestiham vybavit, ale aspon appky by bolo fajn. Aky operatori funguju v madarsku a chorvatsku? MOL poznam v HU a ELEN v chorvatsku.
      Okrem toho mam, ak by fungoval roaming, Greenway, ZSE, ejoin, EON, PRE, CEZ, Skoda Powerpass

      Nejake tipy triky? Diky!

      Komentár


      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        HU: MOL Plugee, Mobiliti

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        V Chorvátsku ti stačí ELEN aj MOLPLUGEE. Pozor na MOL - Tifon Dobra appka neukázala, na web mape áno aj v abrp ano. Apkou cez QR sa dal tento "neviditeľný" stojan aktivovať. ELEN apka má zas bug. Pri 2 nabíjaní v poradí kliknutím na lištu charging, zobrazilo detail charging stopped z minulého nabíjania. Nabíjanie som nevedel cez apku vypnúť. Musel som stopnúť nabíjanie núdzovým vypínačom na nabke a lankom uvoľniť konektor. Tu si daj pozor lebo som sa na jednej apke ELEN vypiekol. Písalo tam na displeji, že nabka nejde, niečo s energiou. Neskôr som zilstil, že tá hláška zodpovedala tomu zatlačenému emergency tlačidlu Pritom možno stačilo uvoľniť vypínač - vtedy zmizne. Maďarsko preskakujem. Z PK - HR Goričan, cca 30% ostane. Ak ti to nestačí použi MOL.
        Tie karty čo máš si pozri aké sú tam ceny. Mne sa s KiaCharge/ZSE/GW/Plugsurfing/Chargemap/..... nechcelo babrať a vyhodnocovať kvôli pár eur, mimo Ionity mám na KiaCharge všetko predražené, tak sme išli len MOL a ELEN. Celá cesta (na pag, obchody a späť) stála do 80 eur.
    Pracuje...
    X