Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Aký reálny dojazd majú Škoda ENYAQ a Mercedes EQA? Topspeed test

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    Aký reálny dojazd majú Škoda ENYAQ a Mercedes EQA? Topspeed test

    2x zmenili trasu, lebo sa bali ze nedojdu. Tak co vi nato?
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 240
    •   

    #2
    Zbytocny test, kto uz len takto bude jazdit, len blbecek. Ak mam len 50 kW nabijacky na ceste tak nejdem 130 km/h, ale 100-110 km/h, ak mam HPC na ceste (a auto ich vie vyuzit) tak idem 130 km/h a nabijam castejsie, ale idem rychlejsie.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ved rovnaky fail spravil aj motoring s Dubravskym nie? cestovali k moru cez 50kW stojany.

      Skoda venovat cas testom topspeedu a podobnych. Tam je cesta zarubana.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Presne na TA3 bolo toto pred dvoma tyzdnami, s enyaq z Kosic do Chorvatska dialnicnou rychlostou po 50 kW stojanoch, naozaj Ti novinari len ukazuju ako su neschopni si nieco precitat alebo uvazovat. Ten pako sa vola Dubravsky ?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Pre skuseneho elektromobilistu su tie testy nocnou morou a ukazkou lajdactva a neznalosti.

      Ale na druhu stranu, ukazuju realny stav vlastnictva elektromobilu, ked si ho kupi bezny Lojzo z Hornej Dolnej. Elektromobil v zivote nemal, desiatky rokov jazdil spalovakom, az teraz sa v nom cosi pohlo, a rozhodol sa jazdit ekologicky. Odkial ma vediet o existencii roznych DC nabijaciek? Nie kazdy spotrebitel travi hodiny na internete studiom faktov. Pomoze mu v tom samotne auto (vyrobca)? Nie, zada v navigacii ciel, auto ho cestou slahne na prvu nabijacku a neriesi pri tom rychlost dobitia. A to sa chudak Lojzo este nestretol so studenou bateriou a coldgatom 🙈 Ci isiel uz niekto z vas dlhu trasu do zahranicia len tak, podla GPS, ako bezny smrtelnik? Asi nie, vacsinou ste pred cestou studovali ABRP a vsetky moznosti/scenare. Toto bezny clovek robit nebude. Taktiez sa nebude automaticky obmedzovat na rychlosti. Cely zivot je zvyknuty na svojej Octavii jazdit 130kmh po dialnici, zvyk je zelezna kosela. Vedzte, ze keby kazdy jeden buduci vlastnik BEV vopred vedel o vsetkych kalkulaciach s obmedzovanin rychlosti, rychlostiach nabijania (a este aj cenovej zavislosti na vykone nabijania), vplyve pocasia atd, tak tych EV sa preda podstatne menej.

      Mozme nadavat kolko chceme na neschopnost redaktorov, v skutocnosti ukazuju, ako bude auto vnimat bezny clovek a ako sa k nemu bude spravat. A tam pride pre mnohych vytriezvenie. Cast sa prisposobi a zmeni navyky, ale cast zostane poriadne sklamana a nabuduce si kupia PHEV alebo rovno diesel.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, treba to brat ako simulaciu bezneho spotrebitela nie EV fandu. Predvcerom som stretol na nabke takeho ktory si kupil eUP zrejme od dotacneho priekupnika a nemal sajnu o elektromobilite. Nevedel ani len ze je DC a AC a ze je medzi tym rozdiel. Tazko cakat ze si taky bude planovat cestu podla vykonu nabiek a nabijacej krivky jeho modelu.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Presne ako pise Wilo a Taur, ze stale ludia o tom vedia malo, alebo nevedia nic. Respektive pri cene vozidla a dojazde a este otazke kde to budu nabijat, vela ludi konci a viac ich to nezaujima. Novinari, ktory su tu aj cez 20 rokov a su znami a povazuju ich za odbornikov a volaju ich do televizii okomentovat trebarz EV, tak tito ludia ovplivnuju kopec ludi. Oni budu mat vzdy vacsciu skupinu sledujucich, ktorych ovplivnia ako EV nadcenec co ma EV a YT kanal. A tu je problem, ak sa ma elektromobilta pohnut dalej bez novinarov to nepojde. Dal som sem 3 videa roznych redakcii a boli okomentovane tak ako boli. Rasto Chvala zvolil dovolenku kde siel na mestskom EV, ktore prepravil do Chorvatska vlakom. Neriesil cenu co ho to stalo, ale ukazal moznost, ze aj z mestskym EV sa da ist k moru. Zaroven ukazal, ze su tam nabijacky a keby mal kabel, ktory si neskontroloval, co aj priznal, tak by to nabil na roznych miestach. Filip Garaj z KE do Chorvatska siel na 3 zastavky nabijania na Enyaqu a dosiel v noci. Oba tieto videa su dobre natocene a ukazuju, ze sa to da. Topspped to, ale zfusoval na celej ciare. A to Stefucu povazujem za dobreho motoristickeho novinara, len sa vobec z kolegom nepripravili na jazdu z EV. Povedat na Skodu Enyaq a Mercedes EQA, ze su vhodne len do mesta bola od nich pekna blbost. A to vyratali, ze dojazd by bol cca 440km pri Skode ak si dobre pamatam. Keby na tych zastavkach co spravili boli aj pri tej pauze nabijacky a boli by tam ukazali, ze pauza bola cca 15 minut a kratkym nabitim som si dojazd predlzil o tolko a tolko, bolo by to dobre video a aj by to bolo bez stresov a presli by to tak ako si naplanovali. Ak majitelia EV mavnu nad timto rukov a ze to nestoji za komentar, tak tu mame 3 skupiny ludi. Zaritych fosilakov a presvecenych elektromobilstov. No a tretia je nerozhodnutych. A tito ludia budu ovplivnovany jedinymi alebo druhymi a stale budu tapat. milan84 mas svoj kanal, ale keby si sem tam spravil nejake video na svojom s Michalom Karpatom a hostoval aj na kanali Michala Karpata Autozurnal a porozpravali sa raz za cas o nejakych novinkach v elektromobilte, to by bola cesta. On na svojom kanali bude robit fosilne, EV auta ci hybridy, alebo PHEV a ty u seba len EV. Ale sledovanost je dolezita. U neho na kanaly ked on povie, ze si majitel a mas realne skusenosti a povies o nich, tak ti to prinesie aj veciu seldovanost na tvojom kanaly a naopak, ty mozes pomoct aj jemu. Lebo on je vnimany ako motorsiticky novinar, ktory ak ma pamat neklame zatial nema vlastne EV. Toto je cesta, ktora moze zlepsit povedomie a pomoct elektromobilte. A nie to nesledujte, to nema cenu sledovat a ten je trapny a podobne. Eventy raz ci dva krat v roku venovane elektromobite to je malo. Stat teraz ide vodikovou cestou to tiez nieje pomoc pre elektromobitu a dalo by sa pisat aj dalej. Proste riesit teraz dojazd na 100% baterky pri papierovom dojazde niektorych EV cca do 500km a nabijanie doma z 0-100% ci na cestach z 20-80% je sice dolezite vediet, ale je dobre vediet a v podmienkach SR kolko nabijem trebarz za cca 15-20minut co si spravim vramci cesty nejaku pauzu. (WC strava, alebo len prestavka od soferovania) Toto je dolezite pri novych EV a moze to vela ludi presvdcit.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      @ICE666 mas skvele napady, ale odporucam ti pozriet si uz niektory z testov elektromobilu od Autožurnalu. To co pises uz realizujem od zaciatku vlastneho kanalu. S Misom sme stale v kontakte, kym bezala spolupraca s autoservisom, najdes ma vo vacsine jeho videii nielen o elektormobile. Ked sme uz ale zo spodu pozerali elektormobil, vzdy ma uviedol ako velkeho elektromobilistu s vlastnym kanalom a mal som to aj v popiske. Koniec koncov, prave od neho a z jeho videii mi prislo velmi vela odberatelov a aj divakov celkovo.
      "bojovat" s topspeedom a podobne je zbytocne. Nie len ich divaci su vacsinou ortodoxni petrolheadi a tak aj novinar musi opatrne vazit slova chvaly na elektromobilitu. Inak sa to vypomsti a takato skupina ludi mu to "vrati". To je zacarovany kruh a problem tradicnych medii.
      Kto uvazuje nad EV, kazdy mesiac ma viac a viac moznosti cerpat info od majitelov, na stretutiach, z videii, na konferenciach atd.
Pracuje...
X