Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Supercharger Zvolen

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 2093
    • juraj1702
    •   

    Supercharger Zvolen

    96231 Sielnica, Hotel Kaskády
    Popis: DC: Tesla Supercharger, 4 stojany
    GPS: 48.627353, 19.103584
    Platba: Zdarma, bez karty, hesla a identifikácie. Len pre Tesla autá.
    Ováracia doba: 24/7
    Prevádzkovateľ: Tesla Motors
    Webstranka: www.teslamotors.com
    Na mape:

    Foto: Click image for larger version  Name:	fetch?photoid=7228.jpeg Views:	2 Size:	399.3 KB ID:	7281
    V albume v podstate zaznamenaný celý priebeh výstavby.

    Majú tam jeden bar otvorený od 7.30 do 23.00 a dve dobré reštaurácie, jedna priamo v hoteli a druhá pred hotelom v kolibe.

    Toto je nabíjacia stanica Supercharger Zvolen. Tu môžete zdieľať svoje skúsenosti (fotky, videa) s nabíjaním na tejto nabíjačke, prípadne napísať čo si myslíte, že je dôležité vedieť o tejto nabíjacej stanici. Je to prepojené s našou mapou nabíjacích staníc, na ktorej je odkaz k tomuto vláknu keď kliknete na "Odkaz na fórum". Viac info tu.

    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Vlado
    Member
    • Apr 2015
    • 33

    #2
    Supercharger Zvolen:

    Výkon: 135 300 W (dodávka 480 V)
    Príkon: 159 626 W
    Učinnosť : 84,8 %
    Výstupný prúd: 330 A (na začiatku má maximálnu hodnotu, časom klesá)
    Výstupné napätie: 50-410 V (časom rastie, na konci nabíjania má svoju maximálnu hodnotu)
    Vstupný prúd: 192 A
    Vstupné napätie: 380-480 V 3xAC+N
    frekvencia: 50/60 Hz
    Ochrana: IP55
    Príkon zabezpečuje kogeneračná jednotka na spaľovanie zemného plynu.
    Niečo o kogeneračnej jednotke:
    http://www.techpedia.sk/technologie-...ktriny-a-tepla

    Komentár

    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 33

      #3
      Tak toto nejak nechápem.
      Ak si správne pamätám, Superchargre sú vždy v pároch - výkon sa delí na dva stojany.
      Tu sú 4 stojany - dve nabíjačky po 135 kW s celkovým možným maximálnym príkonom 320 kW?
      Podla odkazovaného článku fungujú ako ostrovný systém a kogeneračná jednotka má maximálny výkon 200 kW. Tzn. jedna vybitá Tesla im spotrebuje 80 % ich doterajšieho možného výkonu.
      Ak budú nabíjať naraz 4 vybité Tesly, tak budú mať k dispozícií aj v prípade odpojenia hotela od elektriny maximálne 42,4 kW každá?
      To sa mi nejak nezdá. Môže to vysvetliť niekto zbehlejší?
      Vďaka!

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1235
        •      

        #4
        Predpokladam, že kogeneračná jednotka je primárne náhradný zdroj energie pre hotel v čase, keď nie je dodavka elektriny zo siete. Prevadzka hotela len na energiu z náhradného zdroja by bola zrejmä neekonomická. SC asi nebude fungovať, ked nebude elektrina v sieti, pretože hotel asi potrebuje podstatnu casť výkonu kogeneračky. Prípadne može fungovať kogeneračka aj prívod zo siete súčastne - kvoli dohodnutému režimu odberu v zmluve s dodavatelom elektriny v kombinácii s optimalizáciou využitia tepla z kogeneračky na kúrenie, či ohrev vody.
        Max prikon SC bude (nie 420kW - preklep, ale 2x160=320) su tam dva systemy po dva stojany.
        Naposledy upravené jux; 05-02-2016, 07:32.

        Komentár

        • romiix
          Member
          • Oct 2015
          • 33

          #5
          jux V článku sa píše, že ide o ostrovnú inštaláciu. Bežne to znamená samostatný systém odpojený od siete.
          Prevádzka z kogenerácie je práve v tomto prípade výhodná, keďže elektrinu spotrebujú a teplo pre wellness potrebujú vo veľkých výkonoch celoročne.
          Ako si vypočítal tých 420 kW na SC? Vlado píše, že príkon jedného sysému je ~160 kW. To je spolu 320 kW, nie 420.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            samozrejme 320. a neverim, ze lokalna vyroba elektriny v malom hoci aj plynom s vyuzitim tepla je efektivnejsia... Navyse nesedi vykon aby to utiahlo hotel aj SC. Navyse teplo do wellness asi moc nepotrebuju, pisu, ze maju geotermal.
            Pri nafte vychadza lokalna vyroba elektriny motorgeneratorom aj na 5-nasobok ceny (treba zaratat cenu stroja a jeho udrzbu), pri zemnom plyne urcite menej, ale keby to bolo efektivne - mal by to kazdy.
            Naposledy upravené jux; 05-02-2016, 07:10.
        • Vlado
          Member
          • Apr 2015
          • 33

          #6
          Údaje sú zo štítka superchargeru. Výkon, príkon, účinnosť som vypočítal podľa uvedených hodnôt. Viac o tom neviem. Viac už asi vie iba samotná Tesla.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1235
            •      

            #7
            [ATTACH=CONFIG]n7616[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n7617[/ATTACH] Tu su stitky z 120kW aj z 135kW Superchargera. Pozeral som to podrobnejsie a dovolim si nesuhlasit s Vladom vypocitanymi hodnotami prikonu, vykonu a ucinnosti. Predpokladam, ze uciinost bude podstatne lepsia, pretoze vykonove moduly superchargerov nemaju chladenie ventilatorom a keby bola ucinnost taka ako pisete, muselo by sa v skrini elektroniky odchladit viac ako 20kW co je bez ventilatora urcite nemozne. Z stitku sa ucinnost zariadenia neda vypocitat.
            Na Slovensku, kde mame rozvod elektriny 3x400V, bude maximalny prikon Superchargeru podla vstupneho prudu 192A len cca 132,5kW, takze minus ucinnost je vykon, co doda Supercharger 3 na Slovensku do dvoch nabijacich stojanov.
            Pripojené súbory
            Naposledy upravené jux; 05-02-2016, 21:46.

            Komentár

            • Vlado
              Member
              • Apr 2015
              • 33

              #8
              Tu je štítok z SC:
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	CAM00379.jpg
Videní:	379
Veľkosť:392,4 KB
ID:	7620

              Komentár

              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1902

                #9
                Tu je reportaz o kongeneracke z hotela Kaskady v relacii Svet Technologie na TA3. Je to hned na zaciatku nech vas nepomyli, ze to v uvode relacie spominaju az ako poslednu reportaz. Posledny zaber z reportaze je zobraty a zaroven zastaveny tak, aby nezosnimaly stojany superchargrov od Tesly.
                http://www.ta3.com/clanok/1076062/ko...ektronika.html
                Naposledy upravené ICE666SVK; 09-02-2016, 18:46.

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Technicky riaditel, co si myli energiu s vykonom (kWh s kW) :-(
              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1902

                #10
                !!!!!!!!!!!!!!! POZOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                Prace na R1 smer Zvolen - Banska Bystrica odbocka na Sielnicu. Je tam vystavba vozovky a stavba vraj bude do leta 2017 aspon tak to vraveli na TA3. Z tohto dovodu sa zo Zvolena nebude dat z dialnice odbocit na Sielnicu k Hotelu Kaskady, kde je supercharger. Od Banskej Bystrici sa nic nemeni. Ale od Zvolena hladajte inu cestu asi najschodnejsie je odbocit do Kovacovej a ist ku kupalisku ale pred nim odbocit do prava a popri Narodnom Rehabiltacnom centre v Horne Zeme ist po asi polnej ceste smerom do Sielnice pridete aj tak najskor k hotelu Kaskady. Tato trasa ma 4,8km a prejdete ju za 12minut aspon podla googlemaps.

                NDS: http://www.zjazdnost.sk/situation/vi...c-a57b62beb867

                http://www.ta3.com/clanok/1091093/ne...inulostou.html

                V reportazi bolo povedane, ze sa budu robit obe strany, takze do novembra smer zo Zvolena a na buduci rok smer z Banskej Bystrici. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	obchadzka SC.jpg
Videní:	379
Veľkosť:151,6 KB
ID:	10863
                Naposledy upravené ICE666SVK; 20-09-2016, 13:48.

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Stavaju len odbocovacie pruhy na rychlostnej komunikacii. Na moste nebudu robit nic. Nepredpokladam ze niekto bude chodit po polnej ceste ako si naznacil. Je jasne, ze do Sielnice sa bude chodit po starej ceste, teda cez Sliac z oboch smerov.

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ale betonove zatarasy su dane tak, ze z R1 do Sielnice od Zvolena neodbocis ani na Sliac a zrejme je odstavena aj cesta medzi Sliacom a Sielnicov.a neviem ci sa na most dostanes, ked je pri nom stavenisko. Ten odbocovaci pruh sa napoji na zjazd z mosta co ide ponad R1ku. V reportazi sice kameraman stal na moste, ale ci je odstaveny, alebo nie, tak to nevieme.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Sliac je na tom rovnako ako Sielnica - treba ist na staru cestu.
                  Z juhu sa na staru cestu odbocuje v Kovacovej, Zo severu sa na staru cestu odbocuje na konci Banskej Bystrice.

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano ale stale neviem, ci ten most ponad R1ku je v prevadzke, alebo ho docasne odstavili, kym vybuduju tie odbocky. Ak je odstaveny, tak sa zo Sliaca na druhu stranu ani zo Sielnice na druhu stranu nedostanes. Ty co maju Tesly tak im mozno google maps vie povedat, ci tam je alebo nieje mozne prejst, alebo nejaka ina appka co to dokaze.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Preco by odstavovali most, ked na nom nic nerobia? Pozri si este raz video z TA3 - je tam jednoznacne vidno, ze po moste chodia auta...
                  Naposledy upravené jux; 20-09-2016, 10:21.
              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1902

                #11
                OK v reportazi po moste auta jazdia. Tak potom ak nechcete ist cez mesto Zvolen aj tak treba odbocit do Kovacovej a potom pri motoreste Formula odbocit vpravo a ist az do Sliacu a nasledne prejst mostom ponad R1ku do Sielnice k hotelu Kaskady. Trasa ma 7,4km a prejdete ju za 9 minut aspon to tvrdi google maps.
                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	SC ZV obchadzka.jpg
Videní:	382
Veľkosť:154,1 KB
ID:	10874
                Naposledy upravené ICE666SVK; 20-09-2016, 13:48.

                Komentár

                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1235
                  •      

                  #12
                  Tesla navigacia doteraz nevie o nemoznosti odbocit k Superchargeru Zvolen rovno z dialnice. Keby som o tom nevedel z tohto webu, musel by som ist do Banskej Bystrice a naspat do Sielnice.
                  Pre porovnanie: Waze zareaguje na zmeny v doprave takmer ihned. Nechapem, preco to Tesla nema, ved (pokial viem) Tesla ma info o dopravnej situacii od Googla a ten od Waze.
                  Naposledy upravené jux; 17-11-2016, 10:00.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pri tom ci si napisal, ma napada, ze naco su im tie data na autopilota, ked z nich nevedia nacitat veci ako chyby v navigacii. Predca autonomne vozidlo ak k tomu smeruju a vraj bude bezpecnejsie jazdit ako vodic, by malo mat okrem riadenia auta aj co najmenej chybovu navigaciu. Ked si dam navigovat od Zvolena z R1ky na SC v google v pocitaci, tak mi to da riadne. Takze chyba je cisto v navigacii tesly.

                  • Vrso
                    Vrso komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pred 2 rokmi Elon na Townhall meeting v Holandsku reagoval na otazku, ze kedy bude mat Tesla inu navigaciu ako Garmin. Povedal: "Tesla nema Garmin ale Navigon" A Navigon je zasa uplne ine ako Google. Inac ani Google neprebera data z Waze, aj ked Google vlastni Waze. Ked otvorili novu dialnicu pri Presove, Waze zacal po nej navigovat asi o pol dna. Google maps asi 2-4 tyzdne navigoval po starej ceste a o novej dialnici nevedel. A to bolo asi pred rokom. Takze ostava tu stara poziadavka, nech Tesla umozni aplikaciu Waze do Tesly a je to vyriesene ...

                    Doplene: Na Wikipedii som nasiel : On July 26, 2011, Garmin confirmed that its acquisition of Navigon was complete. Co znamena, ze Garmin je majitel Navigonu, tak neviem ako to Elon myslel ... Mozno tak, ze aj ked ich vlastnia, su to ine produkty. Podobne ako Google a Waze (Wikipedia: Waze Mobile was founded in Israel, funded by early-stage American venture capital firm Bluerun Ventures, and eventually acquired by Google in 2013.)
                    Naposledy upravené Vrso; 17-11-2016, 13:08.

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    No neviem ako to ma Tesla, ale hovorilo sa o navigacii cez internet a google mapy a na internete je video, ze ta zalozna naviagacia cez satelit je TOM TOM, tak neviem. Osobne som siel autom do Zakopaneho a navigoval ma pomali uz 8 rocny navigacny Garmin Nuvi 200 (uz sw OS pre pristroj nieje podpora, ale mapy mam dozivotne a zhruba kazde 3 mesiace sa aktualizuje) a siel som cez jednu krizovatku a druhy rok som siel tade znova a to valec este valcoval asfalt na kruhaci a mne ho uz hlasilo a navigacia onom vedela. Cize krizovatku prerobili na kruhac. Ono navigacie vyrabaju jedny, mapove podklady don davaju druhy. Takze clovek vyber si potom. Osobne po skusenostiach z touto navigaciou by som siel si kupit Garmin navigaciu znova. Waze nepouzivam ani som nepouzival a pocuvam radio a tam hlasia nehody a podobne situacie na ceste. Samozrejme 100% to nebude nikdy a u nikoho. Vkuse sa niekde nieco stane alebo sa meni.
                    Naposledy upravené ICE666SVK; 17-11-2016, 13:43.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ja pouzivam Waze, momentalne podla mna najlepsia navigacia. Tesla ma zrejme rovnake aktualne data o priepustnosti ciest ako Waze, posledne cez Nemecko ma Teslacka navigacia poslala na rovnaku trasu obchadzky zapchy na dialnici ako Waze.
                    Google aj Waze poznaju ako treba ist do Sielnice, Tesla nie, aj ked aktualnu priepustnost ciest ukazuju vsetky tri aplikacie rovnako.

                  • Marcel Pavlík
                    Marcel Pavlík komentoval
                    Upraviť komentár
                    k Waze - jedna vec je spätná väzba (jazda viacerých po novej trase), odklepnutie výstrahy (inak výstrahu zmaže); vec druhá je komunita, ktorá z tepla domova zanáša zo svojho okolia, zo svojich trás novinky (nové cesty, zjazdnosť, prekážky, ...). google podobne - ale sygic je natvrdlý, aj na upozornenie nereaguje.
                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1235
                  •      

                  #13
                  Ako je to s pracami na odpbocovacich pruhoch na krizovatke Sielnica - Sliac v smere Zvolen - Banska Bystrica ?, Posledne som tam bol asi pred dvoma tyzdnami a este to bolo stale oficialne zatvorene - od SC smerom na BB sa dalo s problemami prekluckovat medzi zabranami a potom plnym vykonom ostro vypalit na dialnicu.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Podla SSC je to stale obmedzene smer od ZV do BB. Tak netusim, ale malo to byt spravene do zimy a teraz na jar sa ma robit druha strana. Aka je realita netusim.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tak som volal znamemu do Sliacu a on hovori, ze asi pred tyzdnom zavreli aj druhu stranu - odbocenie do a z Sielnice v smere z BB do Zvolena. Takze Supercharger je uz odrezany od priameho napojenia na dialnicu v oboch smeroch.
                    Naposledy upravené jux; 11-04-2017, 08:54.

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Takze sa musi ist od BB do ZV a naspat na Sliac a az tak do Sielnici na SC. A z opacnej strany od ZV cez Sliac do Sielnice na SC.
                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1235
                  •      

                  #14
                  Odbocka z stvorprudky z juhu na Sielnicu a Sliac a vyjazd zo Sielnice na stvorprudku smer Banska Bystrica je otvoreny. (mozno uz dlhsie, no nikto to sem zatial nedal)
                  Na opacnom smere dnes pracovali aj po 19-tej.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Super asi si tade siel co? A na tej druhej strane treba este vela robit. Ci tazko povedat.

                  • Juro
                    Juro komentoval
                    Upraviť komentár
                    V tomto sa ja spolieham na waze.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ano, dnes som nabijal na Kaskadach. Zhutnovali hruby makadam, netrufam si odhadnut ako dlho potrva to dokoncit... Smer na BB bol stavebne hotovy davno a otvorili ho az niekedy teraz.
                    Na nds o tejto stavbe pisu tu:
                    https://www.ndsas.sk/stavby/vystavba...vatka-sielnica
                    ze Zmluvné ukončenie výstavby: 06/2017

                    To je ako s Superchargermi. Niektore nedokoncia ani za rok a niektore zvladnu dat do prevadzky za 3 tyzdne od prveho kopnutia do zeme aj s budou :-)))
                    Naposledy upravené jux; 24-05-2017, 22:42.
                • ICE666SVK
                  Senior Member
                  • Jul 2014
                  • 1902

                  #15
                  https://www.ta3.com/clanok/1115678/d...tky-na-r1.html
                  Je to dokoncene a otvorene od dnes 3.11.2017

                  Komentár


                  • luboccc
                    luboccc komentoval
                    Upraviť komentár
                    trosku stara info... uz pred mesiacom som tadial siel bez obmedzeni

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    No to si mohol ist, ale teraz je to oficialne otvorene.
                Pracuje...
                X