Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model 3 a Y po novom bez radaru

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    Model 3 a Y po novom bez radaru

    Cez media a diskusne fora prebehla info, ze do Modelu 3 a Y sa uz nebude montovat radar. Trochu chore nie? Znizovat schopnosti pre zvysenie bepecnosti za ucelom cost cutingu.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Clovek tiez nema radar a zvlada soferovat. Kamery vidia lepsie ako clovek. Kedze su vsade okolo auta, vidia naraz na vsetky strany auta. Kamery vidia obstojne aj za situacie, ked clovek nevidi takmer nic. Radar je aktivne zariadenie, musi vysielat, takze moze byt "popleteny" vysielanim inych radarov a mnozstvom odrazov. Kamery su v podstate pasivne, vyuzivaju len okolite svetlo a svetlo produkovane autami vo viditelnom, ci neviditelnom pasme. Viem si teda predstavit, ze radar zrusia ani nie kvoli cene, ale kvoli nadbytocnosti, resp moznosti ziskania potrebnych informacii kamerami.
    Cize je mozne, ze v novsich softveroch aj na autach co maju radar, nebude radar pouzivany.
    Pri dostatocnom vykone pocitacov a kvalitnom softveri mozu kamery ako vstup bohate postacovat a vysledok moze byt podstatne lepsi ako pri soferovani clovekom.

    Komentár


    • demo
      demo komentoval
      Upraviť komentár
      Radar popletený vysielaním iných radarov nebude. Kamere stačí vysielanie zo slnka a nič nevidí, zato radar stále áno. Pokiaľ je tma a osvetlí kameru protiauto, tak vidí rovnaký p*d ako vodič. Na fungovanie radaru protiauto nemá vplyv.
  • Dus
    Dus
    Member
    • Sep 2020
    • 84
    •   

    #3
    Pokiaľ FSD nemá fungovať aj v hustej hmle (tam nefunguje ani človek okrem pár darcov, normálny vodič ide v takom prípade krokom), tak kamery by mali stačiť.

    https://www.teslarati.com/tesla-pure...ent-elon-musk/

    Komentár

    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #4
      Ja mam skusenost stretu s divou zverou, takze ten radar by som tam ocenil.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Zver ti vyskoci z krikov tesne pred autom, radar ani nic ine ti nepomoze, to skor bocna kamera, ktora reaguje na infra nieco zbada.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Také infrakamery sa asi často na autá nedávajú. To už sú termokamery a sú dosť drahé. Ešte by bolo možné infra podsvietenie okolo auta. Ale to už by bola šialenosť.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #5
      No Elon sa od zaciatku stavia proti Lidaru, ktory je momentalne jediny senzor schopny reagovat na dlhe vzdialenosti s dostatocnou presnostou. Kombinaciu radaru a kamier pouzili hlavne z dovodu ze automne riadenie iba s pomocou kamier na zaciatku bolo iba v plienkach a bolo treba vytvarat 3d mapy okolia auta, ale s casom sa posunulo do pouzitelnej roviny iba s pomocou kamier, co umozni odobranie radaru.
      Na dosiahnutie plnej autonomie ale lidar potrebny bude. Elon si mysli ze nie, ze sa vsetko vyriesi kamerami, ale uz bolo zopar incidentov kde si kamery pomylili jednoliate plachty nakladiakov z oblohou a nezaregistrovali prekazku dostatocne vcas.
      Napriek tomu nedavno Tesla uzatvorila partnerstvo z firmou vyrabajucou lidary: https://www.theverge.com/2021/5/24/2...omous-vehicles
      Momentalne Tesla pouziva Lidary pocas vyvoja na potvrzovanie dat ktore AI vypocita cisto na zaklade kamier.
      Lidar da 3D obraz situacie na ceste pred autom okamzite, kdezto z kamier musi AI strojovo vytvarat 3D situaciu z 2D dat. 99,9% urobi spravne, ale prave tie male chybajuce zbytky mozu byt zasadne. Je to ciste business rozhodnutie, kde SW riesenie s pomocou kamier je momentalne radovo lacnejsie ako HW riesenie lidarom. Nic ine by som za tym nehladal.

      Komentár

      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 192
        • lubos1519
        •   

        #6
        Odstranenie radaru nie je financny problem, ale problem nezhody medzi datami radaru a kamier. Vsetcia co mame Teslu pozname phantom braking, kedy radar zachyti most, alebo inu plochu. Presnost radaru je velmi miziva, on vie, ze tam nieco je, ale nevie presne co a spravit spojenie dat medzi radarom a kamerou je zjavne velmi tazke. Tesla sa rozhodla, ze namiesto riesenia problemu so spajanim tychto dat (a rozhodovaniu, ci verime radaru alebo kamere) jednoducho odstrania podstatu problemu - radar.

        Je to sice sialene rozhodnutie, ale presnost ktoru dosahuju dnes kamerami je uz asi dostatocna (na internete je viacero videi, kde vidno data z AP3 aj s urcenim vzdialenosti, rychlosti, velkosti objektu). Preto aj prvotne nastavenie je limitovane znizenou rychlostou AP a vzdialenostou od auta pred vami, kazdopadne je predpoklad, ze SW sa postupne doladi a bude lepsia funkcnost ako povodne. Staci si pockat na vysledky testov z US.

        Komentár

        • matchke
          Member
          • Apr 2015
          • 328
          •   

          #7
          Nezhody medzi datami od radaru a kamier sa daju riesit prioritizaciou. Ak radar nieco zachyti a kamery to neupresnia tak data budu mat nizsiu vahu. Bez radaru ti uz pomoze jedine nieco co bude vyhodnocovat data zo vsetkych Tesiel na danom mieste.
          Naposledy upravené matchke; 03-06-2021, 08:00.

          Komentár

          Pracuje...
          X