Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
800V vs 400V Systémy
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Catchcash O izolaciu ide v prvom rade, Je to vsetko o bezpecnosti, izolacia musi byt navrhnuta s velkou rezervou. Tvoj priklad je v suchom vzduchu, no v EV miusi byt izolacia odolna vode, rozdielom teplot, otrasom a starnutiu vseobecne. Izolacny stav kabelaze nesmie byt znizeny ani po 10+n rokoch intenzivneho pouzivania auta.
-
Jiri GrandPa izolaciu by som nevidel ako nejaky velky problem co si pamatam matne zo skoly ked som robil VN zdroj tak prierazne napatie vo vzduchu pri 1cm bolo hadam 25kV, opravte ma dakto ak si to pletiem
-
To som nepredpokladal, že ak majú byť vodiče kábla manipulovateľne a teda mať rozumný prierez, tak musia byť chladené vodou. Potom ale stratyv kábli musia byť radove v stovkách W ak nie viac. Rozdiel v priereze je šak nie tak dramatický 1,4 x. Dopad zvýšenej izolácie pre 800 V nevidím podstatnejši ani na konštrukciu ani na cenu (nepojde o ľudové autíčka).
Vo vozidle sa pri 800 V ušetri 1,4 x na váhe HV kabelaže, čo je ale k váhe HV baterie asi nepodstatné.
Ešte by tu mohla byť pri 800 V výhoda v konštrukcii motora s výkonom stoviek KW.
Mám nepríjemný pocit, že súčasna špičková elektromobilita smeruje do slepej uličky. Potvrdzuje mi to aj relevantný názor (nespominam si hoho presne asi z DE), že pokial nedôjde k zásadnemu prelomu v energetickej hustote baterii, tak sa budu štandartne použivať len malé ľahké baterie s dojazdom cca 300 km a budeme si musieť zvyknúť STÁLE nabíjať. Pre takéto batérie budú možno stačiť 120 kW nabíjačky. Ale to je len hypotéza budúcnosť môže byť prekvapivá.
Možno však Nemci pretlačia syntetické palivá, ktoré sú uhlíkovo neutrálne (ak sa na ich výrobu použije elektrina z obnoviteľných CO2 neprodukujúcich zdrojov).
Ak je pravda, že osobné vozidlá na celom svete produkuju len 0,17% celkových svetových emisii CO2, tak cely ten obrovský tlak EU na elektomobilitu je neopodstatnený, EBV by mali byť povinné len v mestách. A špičkove BEV ale aj ICE by boli len pre fajnšmekrov tj nepovinne.Naposledy upravené palo47; 30-04-2021, 08:47.
-
Mozno este povedat, ze vyhoda vecsieho napetia pri rovnakom priereze a materiale vodicov su nizsie straty pri nabijani, no nabijanie velkym prudom trva velmi male percento casu nabijania (~ 10min), takze je otazne ci je to argument co zavazi. Novinari casto 800V technologiu ospevuju ako bohvieaky prelom, prisudzuju jej vyhody ktore v skutocnosti nema a na nevyhody nepoukazuju.
-
Ak sa nemýlim tak Cybertruck a Tesla Semi majú mat 800V architektúru.
-
Toto opäť nie je žiadna výhoda. Obidva káble musia byť aj tak chladené kvapalinou. Naopak konštrukcia nabíjacieho konektora musí zniesť dvojnásobne väčšie prierazové napätie (u 400V musí izolácia zniesť 1000V, pri 800V to bude zrejme 2000V). A keďže rozmer musí byt rovnaký tak vyžaduje kvalitnejšie materiály = vyššia cena.
-
Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevkynižšie opotrebenie článkov, možnosť použitia článkov s nižšími nabíjacími prúdmi
Jediny rozdiel je v nabijacich a vybijacich prudoch celku, cize pri 800V stacia slabsie ci menej chladene vodice. No na druhej strane silova elektronika na 800V bude drahsia ako silova elektronika na 400V, aj izolacia na 800V musi byt lepsia ako na 400V, otazka bezpecnosti pri 800V bude tiez na inej urovni ako pri 400V. Je otazne, ci slabsie, ci menej chladene vodice stoja za vymenovane negativa.
-
V com realne su negativa 800V? Z toho co chapem je najhorucejsi problem cena, ale zas pri nizsom zahrievani to mozu vyrobcovia ciastocne kompenzovat tensou kabelazou. A nakolko je Hyundai schopny dorucit tuto technologiu v kompletnom baliku do mainstreamu za nizsiu cenu, aku pyta Tesla, mi uz ani ten cenovy argument nepride ako skutocne negativum. Popravde sa trosku cudujem, ze s tym Tesla neprisla skor. Po tolkych rokoch vyvoja by uz aj cenu mali stlacenu na rozumnu uroven.
V ramci svetovej produkcie sa podla viacerych klucovych automotive dodavatelov zjavne pocita od 2023-2025 s kompletnym prechodom na 800V sustavu, len Tesla sa zatial drzi 400V. Rozmyslam, co tym sleduju a ake maju plany… ale ocividne je/bude 800V novym standardom.
Pridajte komentár:
-
nizsie prudy znamena mensie zohrievanie-mensie naroky na chladenie.
Sam som zvedavy, ci obe technologie budu fungovat bok po boku alebo sa prejde na 800 vylucne.
Pridajte komentár:
-
800V vs 400V Systémy
Skúsme si načrtnúť reálne rozdiely 400V a 800V systémov. Do budúcna sa možno na základe tohto bude človek ľahšie rozhodovať.
800V: nižšie prúdy v prípade rovnakého nabíjacieho výkonu, úspora materiálu. Drahšia technológia.
400V: zabehaná technológia za dostupnú cenu. Vyššie opotrebenie článkov.Tagy: -
- Likes 1
Pridajte komentár: