Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi EQ 4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jurajsun
    Member
    • Jun 2020
    • 114

    Audi EQ 4

    Vyzera to lepšie ako Enyaq za tie peniaze... ako dať 60 litrov za nabúchanú Škodu...
    Audi zverejnilo oficiálny slovenský cenník pre svoj ďalší elektromobil Audi Q4 e-tron, ktorý sa pomaly dostáva na slovenský trh.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2
    No len ked nabuchas toto, tak asi neskoncis len pri 60tis€ plus mensi kufor, vyssia poistka a servisne naklady, viac nezelanej pozornosti okolia a v zasade za to iste auto v inom kabate. Uhol pohladu

    Komentár


    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Ano , ale... Celkovo sa mi viac páči, ale... videl si cenník Škodovky, som v podstate ako u Audi čo sa týka servisu, poistky detto, už to nie je trieda ala Fabia , proste Audi na Mňa pôsobí prémiovejšie , ak to mám zoradiť najhoršie na tom je ID4, potom ide Eniaq a Audi, uvidíme ešte na základe cenníka čo je v základnej výbave...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Cenník je na stránke Audi - má 14 strán. Čítanie na cely deň aby clovek zistil, čo nič je v cene a za čo chcú príplatky. V základe nie je ani tepelne čerpadlo ani adaptívny tempomat.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Áno , ale osobne skúsenosti sú také že treba s predajcom jednať o cene, nikdy nekupujem auto podľa cenníkovej ceny...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Dokonca je fajn vyjednavat s viacerymi predajcami/salonmi, ich pristup byva velmi odlisny. Mozno z principu, mozno podla sympatii, mozno podla toho ako (ne)maju splneny plan, alebo ktovie podla coho...

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Spravne, treba jednat, a podla tej zasady nebudes za plnu cenu kupovat ani Enyaq. Ci chces ci nechces, vzdy za tu Audi zaplatis viac, a pritom to je rovnake auto. Len ma trosku krajsie tricko a tenisky, a mensi ruksak na chrbte
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 323

    #3
    EQ4 Sportback k videniu v Auparku.
    Zial, vela tvrdych plastov a vela kozenky.

    https://denial.rajce.idnes.cz/Audi_Q4_Sportback


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210824_161507.jpg
Videní:	474
Veľkosť:108,6 KB
ID:	75988

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 858
      •   

      #4
      pekna porovnavacka zaklad vs. vrcholova verzia:
       

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #5
        Vcera som mal moznost si posediet v plne nabuchanej Q4 50 hned vedla ID4 GTX a kratko sa previezt, a nakolko som bol zo zaciatku voci Q4 etron dost zaujaty, a nevedel som zmysel toho auta pochopit, pri priamom porovnani musim skonstatovat, ze som sa doteraz mylil, a to auto dava dost velky zmysel

        Benefity Q4 nevie v ramci toho premioveho priplatku ocenit kazdy, ale verim, ze pre velku cast ludi to moze byt game-changer. Hned prva vec bola infotainment. Ten v ID4 je stale daky zasekany a spomaleny, a je zdielany s Enyaqom. Q4 vsadilo na vlastny Audi system, ktory ma sice podobny zaklad, ale vyzera to na uplne iny produkt. Je to podstatne sviznejsie, skrolovanie aj zoom plynulejsi, logickejsie usporiadane. Neviem ci je to len lepsie odladene, alebo je tam vykonnejsi hardware, ale pocitovo to je moderne auto, zatial co ID4 sa plynulostou tvari ako priekopnik dotykovych displejov z roku 2007. Dalsia vec bolo audio. Vsetky ID4 koncia pri tom setupe 6+1, a uprimne, hra to uplne na prd. Dalsi navrat do roku 2000, ked vyrobcovia davali do auta noname papierove repraky. V Audi bolo priplatkove audio SONOS vratane subwooferu, a hra to neskutocne lepsie. Sice sa to stale nedotahuje na kvality Mark&Levinson, pripadne Meridianu, ale hra to velmi slusne, a je to obrovsky posun od zakladneho audia. Odhlucnenie auta na 21 kolesach bolo tiez citelne lepsie. Bocne aj celne skla boli akusticke 2-vrstvove. Sice pri oboch sa moja TM3 javi ako Felicia, najme do tych 80-90kmh, ale Q4 to posuva oproti VW este dalej, a aj pri dialnicnych tempach si to moze smelo hovorit premia. Sportove S sedacky s cervenym presivanim boli tiez prijemnejsie a pohodlnejsie ako sportove v GTX, mali lepsie bocne vedenie a prijemnejsiu kozku. Manualne ovladanie klimy tlacitkami skvele, detto smart display pred volantom je uplne inde ako tie vietnameke digitalky v ID/Enyaqu. Prve recenzie Q4 vacsinu tych rozdielov vobec nespominali, a auto sa tvarilo len ako prekapotovany VW. Neviem ci to bolo zle zvolenou importerskou vybavou, alebo sa tie veci dostavali do aut az neskor, ale nikde sa o tom nezmienovalo, a potom to auto vypadne fakt blbo. Skoda niektorych lacnejsich plastov, ale ak sa podari vyjednat dobru cenu, tak za mna je Q4 jednoznacne lepsia volba. Q4 je dospelak, zatial co GTX je taky cerstvy absolvent Ale radsej uz skoncim, skor ako to zacne vyzerat ako platene promo 😂 len som chcel povedat, ze Q4 vobec nie je marna a v recenziach byva dojem z nej dost skresleny. Avsak ponuka dost vela dovodov preco ju uprednostnit, ak vie zakaznik ocenit jej vyhody, co samozrejme nie kazdy vie/chce. Za mna aktualne subjektivna volba c.2 hned po TMY v tejto kategorii, GTX musi ist na 3. miesto a EV6 na stvrte

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          6+1 a pod.. Mňa mrzí, že je to stále všetko len stereo. Pustili sme si na Enyaqu surround test a všetko hralo iba "v predu".. Myslíš, že Q4 má to už konečne poriadne spravené?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Napocital som setup 9.1 (basak v kazdych dverach, vysky v stlpikoch a zadnych dverach, stredovy reprak na palubovke a sub v kufri. Nemal som so sebou kluc s mojimi testovacimi skladbami, celkovo to bola dost neplanovana akcia a ani som netusil, ze sa tam dava nejake priplatkove audio. Mal som za to, ze VAG zamrzol pri tom komickom 6+1. Takze bol som odsudeny na stream z telefonu. Mal som slot 5 minut na jazdu a hranie sa takze vsetko bolo hrrrr. V nastaveniach je funkcia Panorama co ovlada priestor, ale na telefone robi zbytocnu ozvenu, skor to bolo na skodu, chce to asi lepsie nastavit ak sa da, pripadne skusit skladbu v normalnej kvalite. Ale celkovo to bez Panoramy vie navodit pocit podia a koncertu, urcita forma priestoru tu je.

          Skusal som Stinga - Hounds of Winter, Norah Jones - Come away with me a Eagles - Hotel California Live MTV. Z telefonu tak 5/10, verim ze Lossless z USB by bolo lepsie, je tam potencial na extra bod. GTX bolo tak na 2/10, tam nebol ani priestor ani hlbka. Najvacsim problemom je nemoznost presnejsieho nastavenia EQ. Vysky a stredy su spojene do jedneho “hejbatka”, potom basy a priestor (panorama). Vysky su skvele, stredy trosku utlmenejsie, a basam treba kusok pomoct. Problem je, ze basy poriesis, ale stredy sa nedaju upravit bez vysok. Teoreticky to moze byt SW zalezitost, na Q4 ma vraj na jar prist velky update (tym ze pouzivaju vlastny system su na inej update scheme ako ID/Enyaq). Otazne je, ci sa niekto bude venovat audio veciam alebo su v Ingolstadte spokojni s tymto. Ja by som nebol 🙈 Chcelo by to sadnut si tam na hodinu dakde na samote alebo v zatvorenej garazi… ako nebola to topka, ani zdaleka. Ale oproti tomu seriovemu to bola ina liga a za mna velky argument pre Audi, na priplatkove audio si potrpim.
          Naposledy upravené Wilo; 30-11-2021, 13:41.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo a kolko stala ta nabuchana Q4 oproti VW s ktorym to porovnavas? Asi tam bude aj rozdiel v cene a potom by som aj ocakaval nieco extra

          Inac toto je sranda nikdy som sa tak nad tym nezamyslal az po tvojich odach - co sa tyka audia tak doma si na to relativne potrpim v ramci toho aky (ne)mam hudobny sluch ale v aute mi je to viac menej jedno

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Cenovky som nevidel. Rozdiel v cene samozrejme bude, ved VW je ludovka a Audi premiovka. Tipujem okolo 7-12tis€ u dilera. Potom to uz pada na individualnej zlave/podmienkach. Zas vzhladom na to, ze drviva vacsina aut sa preda na leasing/uver tak mesacne to mozno ani nebude taky rozdiel. Netusim, skus nejaku kalkulacku leasingovu 🙈

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo neviem, v ktorej si sedel, modra je tusim nad 70000, ten sportback je takmer 80ooo. To sme uz uplne v inej lige a ani lepsie audio a subjektivne lepsi displej to nespasi
          Ja som mal tu zakladku na par hodin a nedokazal som tam donutit navigaciu, aby planovala nabijacky po ceste ako enyaq a ID, ktore to robia automaticky. Tiez som za tu kratku chvilu nenasiel moznost, ako prepnut ten velky displej pred vodicom do stavu, aby ukazoval rychlost nabijania.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          No neviem sedel som vo verzii Q4 etron zaklad 35 je za 43 000 v akcii, sice hola, ale vyssi model je za 49 230. Bol tom moj 3 favorit, riadil som ho ale, akoze ten hluk od kolies voci Ioniq 5 sorry , komfort jazdy ehm ee v tej cenovke cakam viac, ale to nedam za tu cenu. Inac pekne auto, z vnutora je to topka to priznam, ale v tej dobe bol ten infotaiment zabugovany ako prasa, mal prvy soft na promo akcii, predpokladam že teraz je už po update. Ked tak z tých 3iciek tak asik Audi, ID je taka hola kosť, v Audi to aspon ako tak vyzera, ale u mna vedie Korea.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 sedel som vo fialovej so zlatymi kolesami vo Viedni, nebola to SK predvadzacka cena je subjektivna. Ano je vyssia, ano dostava za nu clovek extra veci. A ano, tieto dve znacky bude asi cross-shopovat velmi malo ludi, takze lamentovat nad tym nema zmysel. Model Y je tiez drahy, a ma veci lepsie, a takisto niektore horsie. Kazde auto ma svojho zakaznika. Ja len pisem, ze zacinam vnimat cenovy rozdiel aj v pozitivach oproti VW, ktore som pred tym nevidel a v ziadnej recenzii sa neobjavili. Ale je tam uplne ina cielovka takze cenu nema zmysel rozoberat. Kto kupuje ID4/Enyaq, bude riesit aj Korejcov. Kto pozera po Q4, bude riesit mozno TMY alebo Polestar.

          jurajsun na hluk sa stazuje viacej ludi, a je to zjavne sposobene nevhodnymi pneu. Na vela importerskych vozidlach su obute Bridgestony, co je asi najhlucnejsi variant na trhu 🙈 UDAJNE uz prezuvaju za Dunlopy, ktore by mali byt podstatne tichsie. Na mojom boli Continental a bolo to uplne tiche, prave oproti Ioniqu 5, na ktory mam spomienku dakedy z prelomu september/oktober.

          Edit: a cena je vzdy predmetom diskusie. Na premiove auto sa da vacsinou vybavit vyssia zlava ako na mainstream, marze su vyssie a obchodnik ma viac priestoru na manevre. Detto ak clovek patri k vybranym profesiam (advokati, lekari atd), premiove automobilky maju velmi zaujimave cenove zvyhodnenia kludne v hladine 20-30%. Tych premennych tam je vela a kazdemu je jasne, ze za cennikovu to nikto nekupi.
          Naposledy upravené Wilo; 30-11-2021, 21:06.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Ked sa na to pozrieš z uhla neskorsieho predaja, na Východe chce mať každý z hornej dolnej Audi ,lebo je to zabehnutá luxusná značka pre začínajúcich šoferov vo veku 18+ a najlepšie v starej ročníkovej verzii aby bolo lacné a výkonnej verzii, aby to šlo po okreskách 200 takže cenu nestratí, svoju klientelu si nájde , sorry nechal som sa uniesť , tu si veľa mladých kupuje staré výkonne autá a potom su bohužial v správach...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo nie som si isty, ci sa este kona stale take rozhadzovanie zliav v sumach, ako pises. Dnes nie je panom zakaznik, ale diler, lebo auta nie su a zdrazuju.
          Za 70-80 (co stale nebude max vybava v tomto audi) uz mas s trochou stastia aj auta ako EQC, Ipace a podobne. skratka, premiovejsie, vacsie.
          Suhlasim s tymi pneu a hlukom, to je dobry poznatok. teraz som mal enyaqa na zimnych pirelli a to bolo tak tiche od kolies, ze som bol az v soku. Bridgestone v lete na 21 bol znacny rozdiel-v neprospech.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Zaujímavý komentár. Tu v Bratislave je Audi takmer štandard a nikto s nim ziadnu dieru do sveta nespraví.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Ano dnes vedie dealer, má auto po ktorom je dopyt a môže si vyberať komu a za koľko ho strelí, pred 2 rokmi si zakaznika nadbiehal aby vôbec predal niečo, aut bolo ako smetí , takže teraz je dosť horšia situácia pre nás kupujúcich.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 to su oficialne zlavy Audi pre vybrane profesie. To nie je ziadna svojvola dilera ale rakuskym importerom naordinovany system, ktory funguje uz roky (Audi Business für Ärzte, Rechtsanwaltskammer Rabatt, a je ich tam viac). Nemusis nic zjednavat, len dolozis doklady a ides. Ako bezna fyzicka osoba to bude asi horsie, ale biznis sa toci inde pokial viem, v SR ma tiez viacero automobiliek fixne zlavy a zvyhodnenia pre rozne profesie, a takisto sa nedoprosujes nikomu.

          Ja som si z prdele nakonfiguroval v podstate full vybavu Q4 e50, presivana koza s top sedackami za 4400€, tazne, matrixy, najdrahsia navigacia PRO, audio, panorama okno, akusticke skla boky aj predok, S-line exterier, proste vsetko. Dostal som sa na 77.000 bez dotacie. Jedine co sa dalo este pridat boli 21’ kolesa. Takze cez 80.000 sa nedostanes. Ked si vyskladam takto iPace, dostanem sa cez 100.000€, co je rozdiel dalsieho auta, a zodpoveda kategorii, a iPace je podstatne zastaralejsie auto. Podobny rozdiel cca 20.000€ budes mat aj pri GTX vs Q4. Pri EQC tiez nemam problem liznut 90.000€.

          Zas ti obchodaci nie su blbi, oni dobre vedia co si mozu este dovolit a kam to auto zaradit 😉 realne, ak zijes v krajine kde funguju dotacie (AT, DE) tak mas hned 6000-8000€ dole, a ak si sa dobre ucil a mas este stastie na spravnu profesiu tak mas dalsich 10-15.000€ dole. Plne nabuchane nemecke premiove EV za 50-60.000€ mi vobec nepride ako prehnana cena. Tolko vysolis aj za smradlaveho surodenca Q5 v nafte. Minimalne netreba skakat hned na cennikove ceny, aj ako obycajna fyzicka osoba sa oplati radsej pobehat nemeckych handlerov a poriesit auto s dotaciou. V SR je ten trh zial taky aky je…

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo aj u nas ma kopec znaciek zlavy presne pre tie iste profesie - lekari, advokati atd aj ked nerozumiem tomu preco by mali mat zrovna oni zlavy Ako fyzicka osoba tiez mozes dostat velmi dobru zlavu ale niekedy to zavisi aj od modelu. Na jeden model znacky davaju take zlavy ze to mas lacnejsie ako keby si kupoval jazdenku z bazaru a ine sa zase az tak moc neoplatia. Zavisi od toho ake maju zlavy predajcovia od importera predpokladam ze sa to casom meni.

          +este niektore korporacie ponukaju maju zlavy na niektore znacky ako spominane profesie v ramci nejakeho fleetoveho predaja. A ked ides do inej znacky a spomenies to tak vedia to u vedenia niektori pretlacit aby ti dali taku istu zlavu aj ked nemaju zamluvneneho tvojho zamestnavatela len aby boli konkurencieschopni.

          Zhrniem to tak, ze kto kupuje za cennikovu cenu je blazon Co sa tyka porovnania ceny treba podla mna vzdy porovnavat cennikovu cenu pretoze nevies aku zlavu na konkretny kus/model kde dostanes.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To je v pohode… mne skor vrta v hlave, ci tu vskutku riesime porovnanie ceny VW vs Audi. Ani neviem, ci niekto niekde s plnou vaznostou porovnava ceny ludoveho modelu s premiovkou. Zachvilu sa zacnu na forach porovnavat digitalky Casio s Breitlingami 🙈

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo asi to sklzlo nespravnym smerom. Len ty si ich dost porovnaval a teraz si vlastne uznal ze to Audi ma nieco do seba a naozaj je to lepsie auto ako VW tak som len skonstatoval ze ved by aj malo byt ked je drahsie. No a potom sa to rozbehlo

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Hej no, oni sa casto objavuju vedla seba ako koncernovi surodenci, tak to porovnanie je nanutene A vzdy som mal za to, ze su to vyhodene peniaze. Co pre niekoho moze byt, nie kazdy potrebuje vsetky “features”, ale to zas sklzneme k tomu, ze ved staci aj Fabia, tiez splni ucel. Ale po takom dokladnejsom preskumani ma to auto zmysel, uz ho neodsudzujem ako kedysi. Len sa na to treba pozerat zo sirsieho uhla. A tuto vacsina recenzentov zlyhala, ze sa nezamerali na detaily, ktore to auto odlisuju. Vacsinou to bolo ID4 tu, ID4 tam, tvrde plasty, ina kasna, vyssia cena, vlastne o nicom. Ked poviem, ze stoji viac, je potrebne povedat aj to, co za to dostavam. Neuzavriet to len tym, ze mam iny interier a vonkajsi vzhlad, a zbytok je vlastne ID4.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ako byvaly skalny Audi fan (mal som asi 10 roznych modelov) mozem potvrdit, ze vyrobky VW ma nikdy designovo ani kvalitou neoslovovali. Ani ma v minulosti nenapadlo ist pozriet Golfa namiesto A3.
          K Tesle som "zdrhol" kvoli (pred par rokmi) nulovej ponuke Audi v oblasti EV. Musim priznat, ze cim viac pozeram tu Q4, tym viac sa mi paci a Model Y to bude mat so mnou dost tazke sa presadit.
          Ak Tesla otvori SC inym znackam v celej Europe potom uz skutocne nevidim dovod si MY kupit. Bohuzial argumentov "proti kupe Tesly" neubuda (vsetci poznate) ale argumentov ku kupe ineho EV stale pribuda, az sa v blizkej buducnosti (do 5 rokov) tie misky vah preklopia.
          Pretoze Tesla kladie stale viac doraz na (pre bezneho uzivatela) uplne nepodstatne ptakoviny, ale chronicke nedostatky neriesi. Super kvalitna pohonna jednotka a SW nebudu stacit.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Predpokladam ze ide o prestiz znacky, ked lekari, advokati, bankari ... budu jazdit na Audi, tak bude znacka vnimana premiovejsie ako ked bud nimi jazdit upratovaci a smetiari.
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 253
        •      

        #6
        Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
        Tu v Bratislave je Audi takmer štandard a nikto s nim ziadnu dieru do sveta nespraví.
        Tam u Vas v Bratislave je naozaj kompletne divna struktura vozoveho parku. Viac drahych/premiovych aut na meter stvorcovy nie je skoro nikde v europe :-D. Vzdy ked idem skrz tak sa len cudujem.

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Plný súhlas, dávam like

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Tak vieš BA je podľa mňa iná krajina v SR

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Pche. Bol si v poslednej dobe v Bukuresti? Alebo v Prahe? Kazde hlavne mesto je take, bohuzial. Lebo ta koncenracia ludi do jednoho mesta v krajine je na nic.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Žil som aj v iných hlavných mestách ale, toto je výnimočné iba u nás , inde to nie je také citeľné ale toto už je mimo danú tému nechajme to tak , Peace

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Je to aj inde, ale ja by som to poupravil, ze nie je to bezne vo svete, ale je to bezne v kazdom hlavnom meste vychodnej Europy 😉 V Kodani by krutili hlavou a tukali na celo, ale ako povedal Jiri, staci zajst do Bukuresti, Prahy, Budapesti, Tirany atd, a je to ako cez kopirak vsade
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #7
        Bola pridaná podpora Audi Q4 do evDash https://github.com/nickn17/evDash/co...86a753464781d9

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1316
          •   

          #8
          Náskok vďaka technike najnovšie nebude dávať tepelné čerpadlo do Q4 etron. Inšpirovali sa v Škode Citigo, kde si koncern vystačil so špirálou.
          Audi has stopped putting heat pumps in the Q4 e-tron due to ongoing supply chain issues.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            No ved e-Trony su zname ze zozeru aj travu okolo cesty tak ci to zozeru s tepelnym cerpadlom, alebo bez je uplne jedno :-).

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko No to treba len obdivovat taku techniku co dava naskok ze uz netreba TC, pokrok v Audi nezastavis.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            * Toto obmedzenie sa zatial tyka iba niektorych blizsie nespecifikovanych trhov. Jednym z nich je USA. Europsky trh je tymto rozhodnutim (ZATIAL) nedotknuty. Ako dlho, sa uvidi.

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja vcera som akurat utrusim par slov s majitelom etronu 100kw bateria a dojazd na dialnici cca 300km, no....

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            rapid - nic nehovoriaca informacie bez znalosti priemernej rychlosti. Bjorn robil 1000 km chalenge (mozno poznas) a tam sa e-tron umiestnil dost vysoko vdaka tomu, ze nabija 150 kW az do 80% SOC.Takze celkova doba na tej trase je vyznamne ovlyvnena tymto.
            Ina vec je, kolko to majitela stoji, to je fakt...

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa dialnicna rychlost je 130km/h. pisal som o dojazde a nie o priskokoch na trase dlhej 1000km. Ja beriem auta ako obuv. amg je sportova obuv a elektromobily vychadzkova. a podla toho striedam pre mna je financna stranka podstatna a ked mam dat za nabitie rovnako alebo viac ako za ICE, tak volba je jasna. Niesom fanatik, ale pragmatik.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            rapid a ktorýže ETRON má 100kW batériu ? Ja o takom vozidle neviem.
            Každé vozidlo je súbor viacerých vlastností a výsledné rozhodnutie robí zákazník. Je veľa zákazníkov ktorým vadí ak firma nemá servis a zastúpenie v SR.
            Absencia tepleného čerpadla je problém ak je v oblasti zima. Skutočne to redukuje dosah. V TEXASE alebo na FLORIDE to moc nepocítia.

            Ja momentálne pre kolegov na firmu kupujem 4ks TMY a je to neuvertieľné dobrodružstvo. Dokonca je ľahko možné, že k obchodu nedôjde a to len preto, že v SR neexistuje oficiálny manažér importu (importér) tak aby som kupoval vozidlo podľa jurisdikcie a zákonov v SR.
            Naposledy upravené cio; 17-01-2023, 10:48.

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            cio nepatral som, mozno to bola brutto kapacita, mna to zaujimalo len povrchne,

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Inac s tymi krajinami to vskutku nemusi byt take zle, a mozno je to len dalsia nafuknuta bulvarna sprava. Ak skrtli tepelne cerpadlo na trhoch, kde je vacsinu roka teplo, tak to zakaznik naozaj ani nepociti. Ved toto iste robil aj Hyundai a Kia (a stale robia) uz od zaciatku, ze na niektore trhy vobec neponukal moznost tepelneho cerpadla, a nikoho to nevzrusovalo ani o tom nikto nepisal 🤷‍♂️ myslim ze to tiez boli tie “mild climate” krajiny ako UK, Spanielsko, USA (kde asi vedia, ze vacsina objednavok je z juznej casti) atd. Vo VW si mozno len povedali, ze je tam tepelne cerpadlo zbytocne, a ked to robia ostatni, skrtnu ho aj oni a usetria pre trhy, kde sa vyuzije. Kym je vo vacsine Europy cerpadlo dostupne, tak nevidim problem.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To máš asi pravdu, pri tej účinnosti čerpadla v koncernových modeloch (že ešte vracali zákazníkom peniaze ako je neúčinné) to môže byť v teplejších podnebiach jedno. Keby dávali poriadne efektívne TČ, bolo by za čím banovať aj na Floride, lebo je tam síce teplejšie ale nemajú núdzu na teploty pod 10 stupňov, kedy TČ pomáha dosť.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ak je koncernove TC neucinne a zakaznikom ho preplacaju, tak je v tom pripade uplne jedno ci ho odstranuju v akomkolvek podnebi, ci? Ak nieco nefunguje, tak jedine spravne ekonomicke, technicke aj manazerske rozhodnutie je, odstranit to. V tom pripade ocakavam odstranenie aj na EU trhoch. Takze ako hovorim, robia z komara somara 🤷‍♂️

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Podla zistovani aj europskych cakatelov, nebude tepelne cerpadlo nikde. Dokonca ho prestanu davat aj do inych koncernovych znaciek, VW ID a Enyaq. Dealeri v CZ potvrdili par zakaznikom, ze TC nedostanu. Vyzera to byt na dalsi velky fail koncernu.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            rapid, žiadny ETRON memá väčšiu využiteľnú kapacitu ako 86.5kWh, ani Q8
            Q4 je úplne iné vozidlo na zdieľanej platfome MEB VW

            Wilo áno je to presne tak. v EÚ je čerpadlo dostupné
        Pracuje...
        X