Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kto sú majitelia EV?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    Kto sú majitelia EV?

    V posledných dňoch ma znova vytočil na inej sociálnej sieti majiteľ elekromobilu, ktorý napísal na tému mať alebo nemať EV toto: "...elektromobil je výhodné mať, lebo z 95% ho nabijete doma cez noc". Občas som sa stretol s týmto názorom aj tu na fóre, ale väčšinou sme si to vysvetlili. Podľa mňa nie každý má rodinný dom, určite viac ako 50% ľudí býva v panelákoch a nemá možnosť nabíjať doma. O to viac by sme mali oceniť tých, ktorí si kúpia elektromobil a pritom bývajú v paneláku. Je to o ochote a presvedčení, že EV je dobrá vec a sú pripravení zniesť určité obmedzenia spojené s prevádzkou elektromobilu. Buďme vďační za každý 1 elektromobil, ktorý pribudne, je úplne jedno, či ho vlastní majiteľ bývajúci v rodinnom dome alebo paneláku.
    Ďakujem za vypočutie a nerozdeľujme ľudí na tých....a tých....
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #2
    Mať EV v paneláku bez AC poblíž je dosť odvaha :-) Teda môj prípad. Bežnému človeku určite kvôli diskomfortu neodporúčam. A zvlášť, keď predajcovia zatajujú coldgate a zatiaľ ho nijako neriešia.

    Ja som s tým rátal, že to nebude úplne komfort (nabíjanie mimo, s coldgate som nerátal, nevedel som aký silný bude na Kia). Som nadšenec - tak to akceptujem a myslím je to otázka času kedy nejaké AC bude. Potom je to samozrejme luxus. Je mi jedno či nočný prúd, alebo FVE, alebo AC do napr. 0.25e/kWh. Hlavne že to bude za ešte normánu cenu.

    Čo sa týka návratnosti - nekupoval som EV kvôli návratnosti. Diesel som mal 9 rokov a posledné robil v zime dosť veľké mraky dymu, malé deti čakali dnu v zime, po rozmrazení to nasálo ten smrad dnu. To bola u mňa bodka za ICE . Teraz si len doma kliknem rozmraziť, prídeme ku auta, nastúpime a ideme. Vyhriate, žiadny smrad .. Toto je pre mňa v panelákových podmienkach pre rodinu naj benefit.

    Cena auta. Argumenty ako je spaľovák napr. o xx lacnejší. Ale ja to moje auto s veľkou baterkou po pár rokoch predám určite o kus drahšie. Takže tá cena +baterka sa veľmi z auta nestratí.

    Treba to brať komplexne. Ak je AC pri bytovke a peniaze na kúpu, je to dobrá voľba.

    Komentár

    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      #3
      Zaklad je prisposobit volbu EV takych parametrov ktore koresponduju s prevazujucim ucelom pouzitia, moznostami nabijania v lokalitach pouzitia, ale aj potrebam, zivotnemu stylu a naturelu uzvatela.
      Pre mna ako bytovkara, momentalne dokonca bez verejnej nabky v blizkom (do 15min pesi) okoli padla volba na Zoe s AC-22kw. Nieje problem ho napichnut na AC v meste/OC a stravit tam 1-3h kym sa nabije a zatial v klude vybavit nakupy a odkladane vybavovacky - postu, banku, poistovne, teleoperatora ci urady. Alebo navstivit kamosov/rodinu v okoli nabky a len tak pokecat na co nebol nikdy cas. A podobne veci. Robim to niekedy aj tri dni po sebe a obcas je nabite auto skor ako stihnem vybavit vsetko co mi treba.

      V pohode sa s BEV zit da ak ho clovek nechce uzivat PRESNE AKO ICE, ale prisposobivo vyuzije jeho vyhody a nevyhody otoci na pohodu.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        S týmto súhlasím. Ak by bolo AC kľudne aj v centre Pezinka. Rád sa prejdem peši 2x20 minút, aspoň by som mal pohyb. Vôbec by ma to neobmezovalo raz za x dní. Ale voči tomu teraz nabíjať 14km mimo domu na DC s coldgate 22/43kW 1.5 hod v zime + cesta 2x20min. Toto je diskomfort s ktorým som nepočítal. Tomu sa hovorí obetovať sa kvôli EV :-D
    • Savi
      Gold Member
      • Dec 2019
      • 141
      • peter68691
      •   

      #4
      V Bratislave je to urcite uplne v pohode aj v panelaku bez moznosti nabijania “doma”. Mam sice aj garaz a mozem si dam dat spravit zasuvku, no zatial som nedal, pretoze sa mi neoplati do toho investovat tisicku, ked tolko neminiem na elektrinu ani za cely rok. V BA je tolko moznosti nabijania, ze skoro kamkolvek v ramci BA idem, tak nabijem.
      Ine je to samozrejme v Pezinku a dalich mestach a obciach, kde nie je ziadna nabijacia stanica v okoli.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Som zo ZA a som na tom presne rovnako

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Je to len otázka času. Keď už toľko dedín má ejoin. Ale je to funny PK, či Hlohovec- okresné mestá a nič.. Primátor sa pýtal kam treba AC pred 2 rokmi, a úplne to stíchlo .

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        v Poprade tiez uplne ziadny problem pre panelakovych ludi. Do 15 minut pesej vzdialenosti od bytu mam na vyber 4 nabijacie lokality, k tomu v zalohe su este 2 rychlonabijacky trochu dalej (Aquacity a Slovnaft). A to mi este priamo pri bytovke prave stavaju novy parkovaci dom, kde pribudnu 2 AC nabijacky - a kedze tu na mojom sidlisku som este zatial ziadne EV okrem mojich nevidel, tak to vyzera tak, ze zatial tie nabijacky budu len pre mna

      • Ivan91
        Ivan91 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker ako to je v ZA? je tam nejake extra stanice okrem tych co su na webe? minuly utorok som sa tam celkom vytrapil - k ejoinom som sa v noci nedostal, slovnaft vypnuty a od GW nemam kartu. Nakoniec som siel do MT na ZSE

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Mám elektromobily nepretržite 7 rokov a aj keď občas s problémami, vždy som nabil.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ivan91 GW nainštalovať apku, a kým príde kľúčenka sa dá cez apku aktivovať? Paušál 0. Minimálne do zálohy, keď ZA je baštou GW

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám EBV rok ale a som velký technický nadšenec EBV. Ale ak by som nebýval v rodinnom dom, tak EBV URČITE nekúpim. A to jazdím prevažne len mesto a max 60 km tam a 60 km nazad.
        Ja som presvedčený, źe emisie od osobných ICE sú dôležité len v mestkej prevádzke. Určite by sa malo niečo robiť s kamiónmi. Tovary sa vozia tisícky km tam a nazad. Ja by som sa určite dokazal uskromniť vo výbere.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #5
      Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
      "...elektromobil je výhodné mať, lebo z 95% ho nabijete doma cez noc"
      Ja by som sa tu zastal kolegu a mozno trocha korigoval ten vyrok. Elektromobil je v prvom rade zmena uvazovania. Uz len v dosledku vlastnictva elektromobilu clovek prichadza castejsie do styku s informaciami na temu energeticka efektivnost a sebestacnost a zacina o nich viac premyslat. V kazdom pripade je to trocha aj zmena stylu zivota.
      Pre ludi ako ja, byvajucich na dome alebo s moznostou nabijania v praci, pouzivajucich elektromobil na denne mestske dochadzanie, je elektromobil este komfortnejsie riesenie ako spalovak.
      Pre nadsencov ktori nemaju moznost nabijat v case ked sa automobil nepouziva je to hlavne zmena stylu a nejake to spomalenie zo sucasneho (predkoronoveho) hektickeho stylu zivota. Obmezenia stale existuju, nie su velke, ale stale su. To by ale nemalo znamenat ze pred nimi budeme zatvarat oci a tvarit sa ze neexistuju. Mali by sme hladat riesenia aby sa zivot ulahcil aj majitelom ktori nemaju pevne nabijacie miesto, ale vyuzivaju spolocnu infrastrukturu. A tu by sme mali hladat odpovede.
      Ja som vdacny kazdemu nadsencovi ktory sa na toto podujal, pretoze len viac hlasov pomoze presadit pokrok v tejto oblasti. Nikoho nezatracujem (i ked mi kolenovrtaci a taxikari nabijajuci previdelne na bezplatnych nabijackach celkom lezu na nervy, ale pokial pouzivaju infastrukturu tak ako bola zamyslana, je to v poriadku), naopak fandim tym ktori do elektromobility idu aj napriek tomu ze vedia ze sa im znizi komfort cestovania.
      Je zaujimave ze vo svedsku dokazali dat zasuvky pomaly na kazde parkovacie miesto uz davno pred elektromobilitou len aby udrzali spalovaky v zime pri zivote. Myslim si ze taketo riesenie by sa dalo zorganizovat skoro vsade. tak ako sa stavaju poulicne lampy sa mozu stavat aj zasuvky na pomale nabijanie. Riadiaca elektronika a kapacita transformatorov sa da na sidliskach celkom lahko vyriesit. Pri kazdom novom obytnom dome to uz moze byt. Staci aby stat zacal vyzadovat pripojky pri parkovacich miestach a dodavatelia elektriny navrhli dobry model.
      A rozlicne cold/warm gaty sa tiez vyriesia len tak ze bude dostatocne mnozstvo ludi/zakaznikov pozadovat zlepsenie. Pokial sa uspokojime so stavom aky je teraz a nechame to len na vyrobcov a zakonodarcov bez toho aby sme pozadovali posun spravnym smerom tak je to este velmi dlha cesta.
      Preto tak ako 1fisker hovori budme vdacni za kazdy jeden novy elektromobil, ale zaroven sa nebranme tomu pomenovat plusy a upozornit na minusy, aby sa system niekam pohol.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Každý kto ma pozná vie, že som za celých asi 7 rokov propagácie EV nikdy situáciu neidealizoval (na rozdiel od niektorých takmer fanatikov), vedel som ľuďom povedať o výhodách, ale aj nevýhodách EV. Ale situácia sa nustále zlepšuje, EV áut pribúda, nabíjacích staníc tiež, takže dnes je to už jasná voľba.
    Pracuje...
    X