Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • electri5
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 4
    •   

    #61
    Ahojte ev komunita, moj prvy prispevok. Tento tyzden by som mal preberat Kiu EV6 RWD 77kWh - mate tipy na problemy na ktore si treba dat pozor pripadne veci co ste do svojho EV riesili?

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      prva vec, co vyskusaj, ci ti bude EV6 kurit malo to SW bug

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      dango hej, to novinarske studene a zralo celkom dost Malo polrocny infotainment. Updatol som na posledny a uz dnes ok aj spotreba.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      FB pisal, ze "zvolavacka" tak neviem no..

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Môže byť, že ešte niečo chýba. Nevieš či je nejaká stránka ako na ioniq, kde sa dá VIN auta a vypíše tam aké zvolávačky mu chýbajú.

    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      Zdravim komunita, tiez prvy prispevok, ale uz hodnu chvilu vsetlp ohladom svojho noveho EV6-tatosa hltam ako na nu upenlivo cakam (05/22). Pevne dufam, ze kym pride tak taketo bugy budu dovtedy odstranene (hlavne ten cold/rapid-gate). A ak to nie je tvoj pripad a problem s kurenim/predohrevom pretrva, odporucam mrknut link nizsie ohladom "B-planu" #wait for it

      https://www.youtube.com/watch?v=XqacYugWRAg

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      ev6 ma dva zasadne doteraz nevyriesene bugy a to problem s nezapinanim tepelneho cerpadla a potom zoombie mode,,ked sa neda zaradit mod dopredu alebo spiatocka... nema bezdrotovy android auto ani carplay,takze vhodne dokupit na to dalsiu "krabicku"
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #62
    Ostrosť HUD. Prosím, dá sa na E-GMP nastaviť nejako ostrosť HUD? V menu som nič nenašiel.
    Keď zatvorím jedno oko je to OK, pri 2 vidím HUD rozmazane, resp. zdvojený. Pri Ioniq5/EV6, ale aj MEB (VW/ENYAQ) rovnaký problém.
    Asi som vadný :-) Ostatní to vidia ostro.

    Pri EQS bol obraz HUD pekne čistý.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Pokiaľ nebola vzdialenosť HUD ku očiam (až k fyzickému display-u HUD) na oboch autách rovnaká, tak predpokladám že to bude očami ;-). Zatiaľ som v žiadnom aute nevidel optiku na zaostrovanie obrazu v HUD.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Cize tvoj problem s ostrostou HUD vyriesi piratska paska cez oko, alebo kupa EQS, problem solved.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      BMW vedelo odjakziva nastavovat ostrost HUD plus poziciu v nejakom rozmedzi, takze technicky to mozne je. Na neostry HUD pri Ioniqu5 som pocul uz viacero staznosti aj cital par komentarov, a vela z nich od ludi co maju s HUDom uz predosle skusenosti. Pravda bude niekde uprostred, ale vzhladom na to, ze nie si sam, to asi nebude technicky uplne dotiahnute u Korejcov.

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Mal som pozicany Enyaq aj EV6 na 3dni. EV6 HUD sa mi na rozdiel od enyaqu nepodarilo nastavit tak aby som ho videl ostro. Kazdpadne to je link EV6 online manual (HUD sekcia konkretne) mozno niekomu pomoze - https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_18.html

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      HUD som poriešil z väčšej časti. Vypol som automaticke umiestnenie podľa výšky sedačky, dal som ho ručne čo najvyššie a a rotoval som ho na max. Aby nebol trochu nakrivo.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #63
    Včera sme spravili test kapacity baterky. EV6 2000km RWD.

    Podobne ako MEB, už nie je plných 77kWh.

    Dostupné na jazdu 74,1 kWh. Len tu poznámka, že auto podchladilo baterku na 7C. Jar až jeseň môže byť k dispo 75kWh.
    Dobité do baterky 78,9 kWh, podľa stojana 80kWh (vrátane BMS auta).

    Posledný test Škoda Enyaq Sportline 80x AWD. Dostupná kapacita 73,1kWh.

    Cca 112km/h sa držalo celú trasu. Dojazd 316, 23.2 spotreba.
    Tá spotreba inak vôbec na displeji nesedi ako niro. Písalo 23,9kWh a reálna podľa diag bola 20,0 dlhú časť cesty. Až keď sa veľa najazdilo sa to približovalo ku realite.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	ev6.jpg
Videní:	864
Veľkosť:53,4 KB
ID:	81788

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd 316 je celkom bieda nie? Ved to ani nebola dialnicna rychlost...Ja som bol v tom ze pri dialnicnej tych 300 sa bude aspon dat na 100% baterky cize na tych povedzme 70-80 co jazdis tych 250 by sa dalo co by bola zastavka na nabijanie cca kazde 2h.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Enyaq sportline 4x4 sme išli 120 gps a 277km dojazd / 2:35h / 27,1kWh/100.. No žerú obe platformy :-( Subjektívne Kia lepšie rekuperuje, aj keď nie tak dobre ako Kona/Niro. Ale hmm minimálne od 800V a nového allinone motor/prevodovka som čakal viac. Nie že to bude žrať ako MEB. Spotreba mesto je ok. Pritom tento RWD EV má v techničáku 1985 kg (o 120 cca viac ako niro). Sportline mal myslím 2280kg.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      hmm, keby som mal aktaulne e-Niro, tak viem ze nic nemusim riesit, tieto auta neodpovedaju cene 50-60 tis.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino eNiro strašne pomaly nabija.. a pri 0C 130 neprejde zas o vela viac. Pri 0 do 100 nabíjaní zhltne 70kWh a tu EV6 80kWh. Klame tou baterkou.
      Som zvedavy na dalsie spotreby v najbl dnoch. Budem robim aj ciste 130tky. Tacho je potom uleteny, nie tak moc ako niro ale 135 vs gps 130.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 eNiro je ale 6 rocna platforma, toto je uplna novinka. Ja uz som svoj nazor vyjadril i ked nemam tolko dat co ty, je to opat polovicate rovnako ako eNiro. hudino realne mas pravdu ak mas eNiro v tejto dobe tak vlastne nemas v pomere cena vykon za co vymenit. A ak mas nabijanie doma alebo pri bytovke a nemusis sa spoliehat na DC nabijanie v decembri a januari tak coldgate ta moc netrapi. Na dlhych dialnicnych trasach to min 50kW nabijat bude.
      Naposledy upravené mozeg; 26-01-2022, 10:03.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Všetko je polovičaté. :-) Jediné auto nie je poriadne spravené. Stále je to žiaľ o kompromisoch. Možno čím ďalej aj väčších. :-)

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81..pri dialnicnej rychlosti spotreba dost zavisi od aerodynamickeho odporu..

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Áno aj, vidno to na TMY a EQS. Ale aj na iných faktoroch záleží.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja teda neviem ale kde sa podela ta efektivita ktoru ma Kona? Ved ten dojazd to je dost velka bieda.,
      Taky dojazd mam s 5 rocnym Modelom S so 75 kWh bateriou (teraz mam realne dostupnych 69 kWh) co je o dost tazsie auto.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa jednoducha odpoved, ani Hyundai nebol nikdy tak efektivny ako sa o nom hovorilo, resp. bol ale nie vylucne kvoli technologii. Ich efektivita spocivala jednoducho v nizkej hmotnosti, co bolo super na kludne presuny, ale auta od zaciatku plavali akoby boli z cesta a bocny vietor ich tiez znacne znekludnoval. Ioniq bol ako nafukovaci cln, Kona zas malicka krabicka s velkou baterkou. Teraz urobili konecne auta, ktore drzia na ceste a maju na palube vsetko potrebne, ponukaju solidny vykon a vedia ho preniest aj na cestu, k tomu moznost AWD a hromada priestoru s 3 metrovym razvorom. Hmotnost sa obratom zvysila a efektivita isla “do kytek”. Proste len konecne postavili robustne rodinne auto a zistili, ze stratili svoju doterajsiu vyhodu osklbanej sliepky, ktora nic nepotrebuje, malo ponuka, ale vydrzi behat cely den

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Tesla je Tesla, hlavne S je trochu iná cenová trieda.. :-)

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To je síce pravda, za nu by som mal dnes 2 Kie ale to je 5 rokov stará technológia. Oni tuším ti dinosauri tu Teslu vôbec neodbiehajú. Práve naopak. Blbé.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Ako v čom. Sú veci, ktoré sú inde lepšie a inde horšie. V princípe to netreba riešiť. Zo všetkým sa dá jazdiť a fungovať normálne.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 premisa ze so vsetkym sa da jazdit je spravna iba z technickeho pohladu. Problem nastava pri psychologicko-sociologickom vnimani cloveka. Kazdy jeden z nas sme nejaky zaroven vsak z pohladu osobnosti spadame do 4 skupin alebo ich kombinacii. Poznate to: 1. MELANCHOLIK, 2.FLEGMATIK, 3.SANGVINIK, 4. CHOLERIK. Dnes mame tuto kategorizaciu danu do farieb: 1. MODRA, 2. ZELENA, 3. ZLTA, 4. CERVENA. Kazda kategoria sa chova nejako.

      Ak si to dame na temu auta tak podla mna by to podla spravania malo byt takto:

      1. Modry: silne sklony k organizovaniu, kona obozretne, o vztahy zaujem nema a nezapaja sa- takze v tomto pripade elektromobil zvoli a je mu prakticky jedno aky, pomer cena/vykon vyhrava. Tu osobne poznam niekolko modrych a bud uz maju BEV alebo hybrid alebo plug-in hybrid. Na znacke im nezalezi, pochopili enviro aspekt a usporu na nakladoch a to im staci. Je im jedno na com svoj zadok vozia KIA, VW, Tesla.

      2. Zeleny: slaby zaujem o zmenu, doraz na pritomnost, vyhybanie sa konfliktom- takze tyto ludia idu s vacsinou a dokial vacsina ludi nema EV tak proste nepreskocia, zmena je u nich zla a tazko sa jej prisposobuju. Pozn. vacsina svetovej populacie je ZELENA.

      3. Zlty: rychle reakcie, silne sklony zapajat sa, rutina ho zabija, doraz na buducnost, impulzne konanie. Skusme hadat: toto su early adopters, zaroven vsak su aj dost pocitovi a preto u nich nebude platit kupim si hocico. Rozhodovanie na zaklade racia ich zabija, chcem mat pocit a to dobry pocit ak tu nie je nikdy nebude s autom spokojny, nikdy. Zlti evidentne nebudu mat problem prejst na EV, auto vsak musi sadnut aj pocitovo inak je zle.

      4. Cerveny: prudke reakcie, silne sklony ovladat, doraz na pritomnost, priame konanie, tendencia zavrhovat necinnost: MUSK ako vysity ze? No a hadajte co, takyto clovek si tazko kupi eNiro, Konu a pod. Ten chce premiovku: AUDI, MB, BMW, TESLA, TESLA, TESLA....


      Urcite ak si vyssie precitate zistite ktora farba ste alebo ktora kombinacia.

      ZDROJ mudrosti: "Obklopeny idiotmi", THOMAS ERIKSON. Vzhladom na to ze sa venujem manazmentu ludi a ich rozvoju, mne osobne tato kniha velmi pomohla a pomaha pri riadeni ludi a pochopeni aki su a vediet ako nastavit svoje ocakavania a plnit tie ich.
      Naposledy upravené mozeg; 27-01-2022, 09:41.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Celé je to aj o peniazoch. Čo si ochotný za "nedokonalosti" zaplatiť, resp. aj nejaký fin.limit. Tiež si nekupuješ Teslu S, eTron GT, BMW iX... Na výber máš z pár modelov a každé má nejaké svoje...Robíš kompromisy, nie je to len o povahe osobnosti.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #64
    Takze uz mozme na zaklade merani povedat, ze vcetci vyrobcovia si zacali netto vysvetlovat po svojom? rozdiel 1-2kWh kia vs skoda je prakticky zanedbatelny. Ak by si mal enyaq zadokolku, spotrebu by si mal o malo nizsiu a teda aj ten dojazd by bol velmi, velmi podobny az identicky.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tazko sa to porovnava. Z kazdeho by sa dalo vystrieskat nieco viac. Toto boli hodnoty v defaulte.. Chcelo by to auto na dlhodobo .. Ale tak este mam EV6 na par dni, skusim zozbierat co sa bude dat.

      Ale vo finale tazko povedat co je lepsie. Obe auta nie su zle (MEB GTX/Sportline vs E-GMP). Kazde ma svoje klady/zapory.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 v zasade mas pravdu, zaroven kvalita prevedenia pri rovnakej cenovej hladine konfiguracii je pri Enyaqu podla mna vyssia. Smutne je ze EV6 malo byt plne lektricke auto so vsim vsudy a k tomu aj 800V nabijanim a uplne sa to podla mna nepodarilo. Vysoky odpor vzduchu, lacne plasty, vaha. I ked samozrejme nie je to zle auto ale dat za to cez 50l je fakt moc.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #65
    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    Ale hmm minimálne od 800V a nového allinone motor/prevodovka som čakal viac.
    Od 800V nemozes ocakavat nic, len tensie vodice, teda usporu u vyrobcu auta a vyrobcu DC nabijacky. Pre majitela BEV ziadny prinos. Podla mna je 800V len marketingova hra, na nachytanie zakaznikov a novinari to zeru. Pre baterie standardnych elektromobilov nizsej a strednej triedy do 80 az 100kWh je 400V bohate postacujucich. Paralelne/seriove zapojenie polovic baterie, alebo dokonca riesenie s vykonovym DC/DC menicom (dalsie straty) su len dalsie komplikacie, co zvysuju pravdepodobnost poruchy, navysuju cenu a vahu auta.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Áno hej, z tohoto pohľadu je to jedno. Skôr som čakal, že pri novom allinone riešení sa s tým viac vyhrajú s efektivitou. Veď viď Tesly maličké efektívne motory s veľkým výkonom, keď tie rozmery porovnáš napr. voči MEB. Tak je jasne, že sú inde

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No otazne bude este porovnat spolahlivost, ale na to bude potrebnych este par rokov. Nie je vsetko o efektivite. Ked si pozries starsie bazarove Tesly, tak 99% z nich preslo vymenou elektromotora/-ov. Je teraz otazne, ci to bolo nejakou starsou technologiou, a novsie v TM3/Y vydrzia dlhsie, a tiez je otazne, kolko vydrzia tie v Kia/VW. Ale zas mat mensi a efektivnejsi motor, ak to ma byt na ukor zivotnosti, tiez nemusi byt vzdy vyhra. Za par rokov ked bude viac dat sa ukaze, ktora cesta je lepsia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      H/K sa už snáď z vadných motorov poučilo. Ale hej. Zas teraz ako sa switchujem medzi EV6 a NIRO.. Viem si EV6 predstaviť, či ďalej viac tomu prichádzam na chuť. Ale aj Niro má niečo do seba.. :-) Ak by spravili eNiro 150kW AWD s odpájateľným 1 motorom, 150kW nabíjaním, 77kWh baterkou, matrix, interiér nového Nira, tak beriem :-)

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      stare tesly (S aj X) mali indukcne asynchronne motory, nove maju uz "klasicke" synchronne. TM3 aj Y maju od pociatku synchronne motory..
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #66
    nick81 komentoval
    dango hej, to novinarske studene a zralo celkom dost Malo polrocny infotainment. Updatol som na posledny a uz dnes ok aj spotreba.
    Smutné. Aká je potom starostlivosť o autá zákazníkov, keď nikto z Kie si nedá tú robotu, aby updatol infotainment, ktorý každotýždenne posudzujú novinári a hodnotia podľa neho auto v médiách.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Napr. Honza (elektrodad) mal nedávno niro či konu. A starý soft 202012 bez online služieb, kde si zadával miesto cez polička stat, mesto, ulica a nie fulltext. Veľmi smutný stav. Už nech sú vsade ota🙂
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #67
    Tie spotreby vôbec nie sú tak tragické. Dnes sme išli BA-ZA-BA 130. Teploty 7->2C
    V porovnaní s TMY v 8C 21,5kWh/100km (merana iba časť 130 TT-ZA) ... To len pre predstavu, o čo je to od TMY horšie.
    EV6 130kmh časť TT-ZA 25,5kWh a spať 26,0
    BA (aupark) -ZA (metro) 100%->40%, ZA->BA 80%->17% (späť bola celý čas 130, okrem obchvatu)

    Spravili sme aj PK-Častá (mierne do kopca) - tu sme vypli kúrenie. Toto mám s Nirom milión krát.
    Tam cluster 17,7kWh/100 zavádzal :-)... diagnostika 13,5kWh/100, 17,6 bola bez započítanej rekuperácie.
    Cesta späť 10,7kWh/100, diagnostika 10,7, resp 16 bez reku.
    Spotreby 13,5/10,7 mám na Nirovi v lete.

    Clusteru Kia neveriť, často klame uvodné desiatky km.

    Kia Matrixy sú super.. Majú málo pixelov, skôr sú to len také vertikálne slíže. Pracujú super, rýchle spoľahlivé reakcie.
    Presne to čo sa od nich očakáva. Tj. zbytočne nepražiť na auta na ceste a osvetliť kraje a mimo cesty (zver).


    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Som zvedavy na celu recenziu. Takye Bjorn mal realne dobre testy aj pravdive dojazdy a EV6 77 je na dojazd na dlhych rychlich presunoch to co TM3 60kWh. Tie svetla su za tu cenu tragedia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EV6 vs TM3 60 môže byť, ale to máš úplne iné váhy aj kategórie auta, vrát. odporu vzduchu. Prečo si myslíš, že sú tie svetlá tragédia? Jazdili sme celú noc na matrixoch od VW aj na 2x 1.3 mil pixelových EQS a tiež majú slabé miesta čo sa týka funkčnosti. Dnes idem s EV6 okolo SR, tak som zvedavý na Kia Matrix, ako sa im bude dariť. Všetko nie je len o pixeloch a keď ti stále vyblikávajú protiidúce autá, je to dosť na nervy.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ze to nie je len o pixeloch. Mal som mazdu cx-5, rocnik 2015. Ta mala len styri segmenty, ale ich vypinanie fungovalo super. Velmi malo sa stavalo, ze mi niekto blikal. Takmer vobec. Proste som mal stale zapnute dialkove a neriesil som to.

      Model X 2019, nema ziadne segmenty, ale ovela viac mi vadi, ze automaticke vypinanie dialkovych je tragedia. Vypina ich neskoro a oslepuje vodicov co idu oproti. Oproti Mazde sa na to vobec neda spolahnut.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      head Rovnako Niro HBA bez segmentov je pomalé a vypína sa neskoro. Napr. to EQS s 1,3mil px/svetlomet dokonale orezávalo. Ale medzi ZV-KE snáď 10 áut nám bliklo. Keď bola kopcovitá cesta svetlomety sa korigovali aj vertikálne a tu to orezávanie lietalo hore, nestíhalo to pri zmene terénu. Enyaq podobne, tiež občas niekto blikol. Ale tu bolo dosť otravné aj pre vodiča, orezávalo to presne, ale stále nejaké "ostré" lúče zhasínali/zažínali. Tu pri Kia, som sa potešil, že je to také prirodzené a funguje. No uvidím dnes ZV-KE a východ SR. Zatiaľ mám s tým len 2 hodky. Možno to tiež nebude stíhať. :-)
      PS: Menej pixelov = lacnejší svetlomet pri oprave

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nemam matrix v Zoe len autoprepinanie a blikaju mi len kamiony na dialnici, lebo ich svetla za stredovou barierou asi senzor nezbada a oni sedia vysoko tak su oslapovani. Ale na okreskach v pohode. Skor by mohol viac dialkace zapinat, ja by som si aj v meste /dedine zapol iduc po ulici/ceste kde su lampy len na jednej strane alebo daleko od seba, a jemu je vidno dost tak ide len na stretkach.

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      po 3000km na ev6 (polovica jazd v noci) som s matrixami nemal ziaden problem ani nikto v protismere neblikal. funguju velmi rychlo a spolahlivo..

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Potvrdzujem. Išli sme na nich ešte celú noc a super z tohoto pohľadu.
  • play3man
    Junior Member
    • Oct 2020
    • 20

    #68
    Čaute, akurát som pustil von na Techboxe môj test EV6. Je toho strašne veľa čo by som o tom aute napísal a všetko sa sem nezmestilo. Čiže viac asi v ďalšom článku...

    https://techbox.dennikn.sk/recenzie/...ovym-prejavom/

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Pekny test. Som rad, ze sa aj dalsi ludia a redakcie zacinaju seriozne venovat cold-gate a tymto temam. Aku app prosim ta pouzivas? Predpokladam, ze v nej si vycital hodnotu 5kW na vyhrev baterie?!

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 díky! ja som to riešil, myslím, že vždy Toto konkrétne bol Carscanner

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      A da sa ten ohrev baterie vypnut? Viem ze asi vacsina sa pachti za co najrychlejsim nabijanim, ale co ak mam cas tych par minut navyse a nechcem platit 5kwh naviac pri drahom DC/UFC nabijani? Idealne ak by si mohol clovek nastavit ohrev baterie manual-on/off alebo auto.

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      Taur presne na to som myslel a nefungovalo nič z toho čo som skúšal. Aj som vypol zimný režim a nič 🤷‍♂️ Bol som na 50ke a chcel som nabiť rýchlejšie...

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur obmedzenie rychlosti DC nabijania nema ziadne BEV co je na trhu. Jedine co vies spravit ak to spadne pod 50kW tak zrusit nabijaciu session a znova ju zapnut. Potom ti pojde nizky tarif, ale asi nie u vsetkych providerov nabijania musis popozerat.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Ja som nemyslel obmedzit vykon nabijnaia pre zmenu tarifu/sadzby, ale o vypnuti ohrevu bat aby som zbytocne neplatil kwh za vykurovanie bat ked sa neponahlam (a nikomu neblokujme nabku) a nejde mi o to dosiahnut co najvyssi nabjaci vykon pre co najrychlejsie nabitie, ved bateria sa ohreje nabijanim aj sama.

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      Taur na druhú stranu, vychádzalo mi, že ev6ka asi dokáže pracovať aj s teplou baterkou ako zdrojom tepla, lebo potom bola spotreba nižšia.. ale nemám to potvrdené, iba som to pozoroval

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      ohrev sa da vypnut,,v menu pre platformu egmp je to nazvane WINTER mod... v preklade ohrev baterie pri zacati dc nabijania.. skoda,ze sa skor neda zapnut aj bez nabijania,ked sa k DC nabijacke blizite..

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo však to píšem hore, že som to vypol a nepomohlo to...

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      to som prehliadol a je to pruser,,potom je to tlacidlo uplne zbytocne........ a ked si ho vypol,tak aku teplotu ti ukazoval car scanner na invertorovom okruhu?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Nie je zbytočné. Winter mode chráni elektrolyt vo vysokých mrazoch, kedy hrozí jeho zamrznutie. Je tam viac tých podmienok čo to rieši.

      Taur PTC sa zapína do 5-15-20C podľa potreby, V coldgate, keď výkon nie je dostatočný dopomáha.
      Netreba to prežívať, pri cestovaní z 10 na 20C to ide 15min. Ak je aj 5kW PTC tak je to spotreba 1,25kWh, čo je nič.

      Renderujem akurat okuh okolo SR EV6 do grafov. Pekne tam vidno kolko PTC bezi z akej na aku cielovu teplotu aku. Mozeme to potom zanalyzovat.

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 asi necitas co piseme,. auto mu pri DC nabijani zohrieva bateriu bez ohladu na to, ci ma winter mod zapnuty alebo nie... a mimo nabijania winter mod nerobi nic, asi mas auto kratko.. poradim ti test. vypni si "heating" a klimatizaciu a nastartuj auto.. pripoj car scanner a mozes sledovat,ze teplota baterie sa nezmeni ani o prd (pokial sa nezmeni okolita teplota) a takisto teplota okruhu vyhrievania baterie sa nezmeni

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Je tam skopčená logika z Kona/eNiro. Winter mód sa chová podľa tých pravidiel (už sme ich tu pár krát publikovali, ak ich nevieš nájsť môžem ich zas pohľadať). Elektrolyt mrzne v hlbokých mínusoch okolo -18 či tak nejak. Takže, ak je (-15C auto aj vypnuté) ti zohreje bat na -5C aby sa nezničil aku. Ak je aku pod 30% a pod xC dohrieva sa na 5C aj počas jazdy. Tj. chráni sa pri nízkom SOC. Oni neriešia vypnutie PTC, nezaujimajú ich vaše ušetrené 1-2 kWh. Aku sa zohrieva pri nabíjaní vždy ak je pod xC .. (niro obyčajne cell.min.temp pod 15C vždy spustil PTC a pri 15C to vypne).

    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      dik za info... take podmienky som zatial nemal..inak,ak to ma byt ochrana pred zamrznutim elektrolytu,,tak by sa mala potom spustat automaticky,bez ohladu na to,ci mas zvoleny winter mod... nedava mi to moc velky zmysel, umoznit ochranu pouzivatelom vypnut

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Historická vec. Netreba za tým hľadať logiku. Je to z rokov, keď sa výrobcovia učili na prvých BEV a kapacity bat. boli 27-28kWh. Už pri mojom Niro 2020 to malo byť celé inak, vrátane krivky, LTR/predohrevu. Aj zastúpenia a servis ma odbíjali pri coldgate... ale veď tam je winter mode :-)

      Toto bola odpoveď zo zastúpenia čo robi Wintermode.

      1) Zimný režim spravuje vysokonapäťovú batériu v chlade. Napríklad, Počas nabíjania alebo pred jazdou, AVN automaticky nastaví za podmienok, ako je výber zimného režimu a plánovaná klimatizácia. - Pracovná teplota: Ak pracuje pri teplote pod -15 stupňov, reguluje aktuálnu teplotu batérie na požadovanú teplotu.
      2) Skrátený čas nabíjania a zlepšený výstupný výkon v zime pomocou ohrievača / nastaveného z ponuky AVN. Zvyšovanie teploty počas jazdy: pracuje pri teplote batérie pod -5 stupňov, je riadená od aktuálnej teploty batérie do +5 stupňov (cieľová teplota)- Môže ísť o malú vzdialenosť (DTE) pri jazde
      3) Zahrievanie pred jazdou: Automatické, ak je zvolený zimný režim s plánovanou klimatizáciou nastavenou z AVN
      4) Zahrievanie počas jazdy: Funguje na základe teploty mimo vozidla.
      Podmínky pro spuštění ohřevu za jízdy jsou (splněny za ráz):
      1) V menu spuštěný "Zimní režim".
      2) Teplota všech čtyř modulů pod -5°C
      3) Baterie má méně než 33%.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #69
    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    PTC
    Aku je pri jazde okolo 10C ... Zohrieva sa potom takmer vždy na 20C. Vačšinou ide vtedy cca 15 min.

    Na 50kW zo studenej bat. 1C ide na 20C asi 30 minút. PTC má odber okolo 4,5kW.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	ptc.jpg
Videní:	637
Veľkosť:77,1 KB
ID:	81983

    Komentár


    • vilcoo
      vilcoo komentoval
      Upraviť komentár
      to mas DC nabijanie? mimo nabijania winter mod nic nerobi,,

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      vilcoo Toto bolo nabíjanie DC 50kW. Úloha Wintermódu je iná ako riešiť PTC pri nabíjaní. Viď príspevok vyššie.

      Uvidíme aké nastanú pre EV6 zmeny tento rok. Ak tam pridajú predohrev na štýl Tesly ako sa avizuje, musia všetko prekopať. Aj to nezmyselné dochladovanie cez LTR v mrazoch. Dá sa čakať, že táto logika z 2018 pôjde preč.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten graf bez popisu farieb je dost o nicom

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Ignoruj. Nestiham teraz riesit auta. To je scrolujuci graf z videa, to vyjde niekedy o tyzden alebo aj neskor... Chcel som si len narychlo pozriet ako sa PTC chova pri X nabijaniach. Bez videa tam chybaju aj tak meniace sa side info.

      PS: Modra je teplota MIN aku ... horizontalne ciary su po 10 ... Cervena je PTC, Fialova je teplota kvapalneho okruhu, a zelena vykon kW.
      Naposledy upravené nick81; 03-02-2022, 09:49.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #70
    Pre mna uz je KIA a Hyundai s coldgate a uz aj s rapidgate fixom ako cakanie na Godota. Obdivujem tych co este veria realnemu poriadnemu fixu, ani zaplata neprisla nie to plny fix.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EV6 aj s coldgate je relatívne pohoda. Pri 5C baterke máš 75kW.. pomerne rýchlo vyskakuje hore. Na druhú stranu si nerobme ilúzie, MEB má tiež slušný coldgate a čo je horšie drží si krivku a už cez to počas nabíjania nevystúpa. Príklad, prevzali sme auto v BA, 130kmh na Ionity pri SC, 10C baterka.. 80kW max, navyše krivka rýchlo padá... Nabiť 77kWh trvalo dosť dlho. Z MEB a EGMP mi určite viac vyhovuje EGMP. V mrazoch sa s EV6 rýchlejšie cestuje - efektívnejšie, kratšie nabíja.

      Treba počkať na VW 3.0 čo poriešia a ten sľubovaný update I5/EV6 s predohrevom do pol roka.

      PS: eNiro zabila Kona s horiacimi LG. Neviem či dostaneme na to niekedy spätne fix. Myslím, že len nové Kony (tam prešla požiadavka v Nošoviciach pre facelifty) a eNiro.
      Naposledy upravené nick81; 03-02-2022, 14:04.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #71
    EV6 aj s coldgate je relatívne pohoda. Pri 5C baterke máš 75kW..
    EV6 je pohoda voči modelom spred 5 rokov ale nie je to pohoda ako nový model.
    Toto je pohoda: S Teslou, ktorá mala cez noc premrznutú baterku, boli teploty pod -5 st. som ráno prešiel z LM do Jasnej nejakých 19 km (SOC pod 20%, takže nerobilo zohrievanie baterky), tam celý deň stála a potom po 10 km dole do doliny, kedy sa trocha rekuperovalo ale predhrev žiadny, pripojím na SuperCharger a išlo plných 125 kW. To je pohoda, nie nejakých 75 kW na aute, čo reklamne píše 250 kW.

    eNiro zabila Kona s horiacimi LG.
    A ako zabila Kona eNiro, ktoré od začiatku výroby malo inú batériu ? Nič iné ho nezabilo a nezabíja, len neschopnosť výrobcu urobiť poriadny manažment batérie. Keď sa objavilo pár horiacich Kona, veď už dávno mohlo byť naprogramované.

    nick81 Ja Ti nechcem brať tvoju vieru ale inak ako slepá viera sa to už nazvať nedá. Odkedy máš auto, nadávaš na neohrievanie baterky, po petíciách a neviem čom výrobca na to kašle ako na všetko okrem zdražovania servisu (pridávania zbytočných úkonov, krátkych intervalov), tam vie aktuálne pridávať úkony ako si zažil aj sám (najprv Ti hovorili, že chaladiaca v batérii sa nemení, potom zrazu vymenili). Na nápravu stavu neurobili nič a v novom modeli dokonca pridali ku coldgate ešte rapidgate. Stačí zmeniť značku a prejsť tam, kde to berú seriózne. Vynakladáš na to veľa svojho času, energie ale od kompetentných odozva alebo poďakovanie žiadne.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 03-02-2022, 16:12.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      HMC dlho nevedelo, kde je problém. Kia kvôli pár 10 tis ks sa netrhala. Zmenu sa už podarilo dosiahnúť. Nebola to úplne vyhodená energia. A som vďačný, že som sa dostal s tými vedomosťami aj do iných BEV na diaľkové trasy.

      Až tak seriózne, že na 25kW DC kúria baterku do 40°C. Vieš po čase zistíš, že každý menežment má chyby, alebo coldgate :-) Aj EQS má coldgate/rapidgate. Tesla... Cez 125kW nemáš veľmi kde nabíjať a iné ako SuC si stále nevyhreješ. Ak by to robila Tesla seriózne, tak by to už dávno poriešili. Sry. Pozor, nezhadzujem Teslu. Tesly sú na diaľkové trasy stále medzi TOP. O tom snáď niet pochýb.

      Len ja Teslu pre svoje dôvody nechcem. Z ostatných značiek má najbližšie ku tomu čo chcem teraz EV6. MEB 77 tiež nie je zlé (GTX/Sportline - super podvozok, odhlučnenie), len efektivitou a dojazdom v zime je za čiarou. EV6 je mi na sídlisko zbytočne veľké, počkám radšej na EV4, resp. nejaké iné AWD.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nielen na 25 kW, Billa v Trenčíne ide 12 kW a aj tam mi začalo kúriť a nabíjalo 2 kW. Ale to len bola moja hlúposť, že pripájam kábel na pár minút k takej tragédii ako Billa nabíjačka. Tesla predpokladá normálnu infraštruktúru a tá v dnešnej dobe je. Veď aj Ty nabíjaš na Ionity.

      Tie úchylky s DC 12kW alebo 25 kW, to sa rozmohlo len tu u nás, lebo Delta chcela robiť lacný produkt a GW ušetriť alebo poskytovateľ ušetriť ako keď Kaufland obmedzí DC na 11 kW. Pred pár rokmi boli všetko 50 kW alebo 44kW stojany a že Tesla nepočíta s 0,1% stojanov, to sa jej dá prepáčiť.
      Nakoniec aj ten ohrev baterky nechá v baterke použiteľné teplo cez Octovalve na kúrenie, takže je to vlastne zvyšovanie kapacity batérie auta.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Všeličo sa dá prepáčiť aj iným značkam :-) Je to jedno, každý má iné požiadavky na auto.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      pacik za ten posledny odstavec
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #72
    Test od Radka.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #73
      Článok z týždňového testu EV6 Earth 77 RWD.

      https://www.mojelektromobil.sk/test-...-drobnohladom/

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #74
        Podobne ako pre Enyaq, ešte test aku novej Kia EV6 RWD 77,4 s nájazdom 2071km.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          vdaka za cenne info, pomalicky, velmi pomaly zaciname mat nejaku predstavu o pojmoch netto v dnesnej generacii elektromobilov.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Nz. Koncom marca by som mal mať Ioniq 5 72. Postupne bude viac dát. Len škoda, že nikto si od novoty nemeria degradáciu. Bolo by dobré vedieť ako ktoré modely degradujú.

        • electri5
          electri5 komentoval
          Upraviť komentár
          Mam 650km na ev6. Ako kapacitu / degradacii najlepsie odmerat? OBD dongle by sa u mna nasiel. Skuste ma pls nasmerovat.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          electri5 Najjednoduchsie je na dvore.. nabit do 100%... odcitat si citace a vybit pri kureni napr na 24-25°C (nie full aby plasty/palubovka nedostali zabrat).... a pri 0% SoC odcitat zas tie total charged/discharged. Len toto trva 2-3-4 dni.. (2 dni som vybijal niro pri 0C). Alebo potom ako robim ja ~0.3C-rate test cez citace na D1/~110-125kmh. Bez rekuperacii, ale to chce trochu praxe, nesmu tam byt rekuperacie, ani prilis nakladat baterke (130-140kmh), ani nesmie byt moc studena. Prip. toto viem zaskolit v terene ak je zaujem (alebo rovno aj zalogujeme cez evdash).

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som sa vybíjať bateriu kúrenim neodvážil kvôli aj kvôli životnosti PTC výhrevnej jednotky.
          Jazdiť 100% bez rekuperácie sa podľa mňa nedá na žiadnom aute (e-up určite nie). Ja vyjazdením z SOC 100% na cca 3% z čítačov stanovujem aj rekuperáciu ako rozdiel dodanej energie s korekcoiu na účinnosť baterie (cca 97%) a rekuperačnú energiu odčítam od rozdielu čitačov energie dodanej z baterie. Ale samozrejme sa snažím jazdiť tak aby som podľa možnost´ minimálne rekuperoval, a využíval cca 20% výkonu čo je cca 90km/h po rovine. Treba ísť po dialnici v čase minimálnej prevádzky
          Veľmi dôležité je merať aj teplotu baterie. LG pre članky v e-up uvádza pre teplotu batérie 0 Celzia kapacitu len 90,4 % kapacity pri 25 Celzia (pri 45 Celzia je 102,1 %).
          Použil som aj iné metódy napr. energiu pri nabíjani z cca 3% na 100% a vyčitanie PID - “Využiteľná enegia v baterii” s a žiaľ medzi metódami zistené SOH varíruje cca +- 3 až 4%. Dosť prekvapivé, že z energie nabíjania vychádza nižšia.

          Pri niektorých výrobcov nemusí uvedené meranie poskytnúť skutočnú degradáciu pretože sa nedá vylúčiť že BMS konkrétneho auta pri postupujúcej degradácii dynamicky mení buffre a snaži sa udržiavať využiteľnú kapacitu na konštanrnej úrovni a teda SOH na 100%. Otvorene to myslím priznáva Renautl a uvádza to ako prednosť. Keby sa to nerobilo tak prvé roky (kedy je buffer zbytočne veľký) by mohlo mať auto citeľne väčši dojazd. To je ale zaležitosť marketingovej politiky.
          Naposledy upravené palo47; 14-02-2022, 11:19.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Pri posledných MEB testoch sme mali rekuperácie okolo 30Wh na celú trasu. Dá sa to celkom. Do 0% - môže použiť evDash, ktorý vyhodnotí kapacitu už pri 5%, nemusí sa ísť do 0%. Pri E-gmp to sedí na 0,1-0,2kWh -- čo je úplne dostačujúce. Teplota baterky, áno to opakujem stále, že pri 10C baterke eNira mám kapacitu o 1kWh menej ako napr pri 20C. Ale dávam si na to pri testoch pozor. Dôležité je nejako začať a učiť sa o svojom aute. MEB napr. udrží teplotu, resp. nechladí tak rýchlo ako Niro/EV6. S Nirom mám cca 2 desiatky testov kapacity, tak už viem čo na čo vplýva. Aj keď nejaký test niekedy uletí, viem už prečo, krivku si interpolujem. Super presné to nebude nikdy, ale je to výpovednejšie ako hocičo iné.
          "Využiteľná enegia v baterii" - toto e-GMP vôbec nemá. U MEB to rôzne lieta, ale napr. teraz keď robim testy, logujem všetko, už aj tieto údaje.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Ako ze sa neda bez rekup, v eUP nevies dat neutral a brzdit brzdami?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Pri malých autách je to o náročnejšie. Pri 110-120kmh je aj Niro oveľa náročnejšie udržať nad 0kW, stačí trochu kopec. Oproti napr. ID.4/Enyaq, ktoré sa dajú bez extra námahy. Ale hej cez neutrál sme robili všetky testy.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur@
          Aj keď zvolím čas malej prevádzky tak keď zaradím neutrál a plachtím tak je potrebné občas pribrzdiť. Brzdový pedál pri stlačení vždy začne najprv len rekuperovať a až pri silnejšom stlačení pridá aj tlak na brzdovem doštičky. Teoreticky sa dá mierne pribrzdiť ručnou ale tá je pri rýchlosti 90 kmh len značne nevýrazná a asi sa nerozsvietia ani brzdové svetlá. Naviac je potrebné dôsledne pred každym povolením brzdového pedálu preradit na N a nasledne na D1 ( D1 tiež veľmi mierne rekuperujej).

          Udržať výkon na 20% nie je ani u slabom ne-up problém pokial nejde o vyrázne stúpanie, stačí znížiť týchlost.

          Nevidím dôvod prečo zas až toľko na ceste “šaškovat” keď je rovnako jednoduché zistit´ energiu dodanú rekuperáciou ako minutú a rekuperačnú odčitať. Mám dosť indícii, že u e-up je dosť veľa údajov nekonzistentných (aj z OBD). Napr spotrebu MFD (zhodne s WeConnect) podhodnocuje minnimálne o 5%. Snažiť sa dosiahnuť presnosť merania okolo 1% nie je podľa mňa reálne.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 MEB pri neutrále odstaví rekuperáciu. Odstavujeme ešte aj prediktívne tempomaty. Argumenty prečo bez rekuperácie, lebo "s" to nemáš presne. Dodaná energie, rovnako ako rekuperácie nie je tá z aku dostaneš. Tj. ak narekuperuješ 10kWh dostaneš z toho už len 9,3kWh napr. Algoritmus, ktorým meriam je postavený na eNiro. Vychádza z toho, že sa test končí v 4,9%, lebo s Nirom je divočina ísť na diaľnici 0%. Vylúčenie rekuperácie spresní výpočet. V hranách, kde sa robia odpočty by to skreslilo o ďalšiu neminutú energiu.

          Ako meraj si ako uznáš za vhodné. Mne jazda bez reku nerobí problém a keď si mám stáť za údajom, chcem to mať zmerané poriadne. Pre predstavu jedno meranie veľkého aku ma stojí 30-40 eur len na nabíjaní a hodiny času (príprava, 100-0, 0-100, vyhodnocovanie). Je to najmenej ako opakovať test. Pár som ich už pri Nirovi musel zopakovať, keď som sa učil ako na to a robil chyby. Zbytočne vyhodených ďalších 6-7 hod. a kopec peňazí.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          nick81@
          Maral si aj tvojou metodou aj e-up/citigo? K:čomu si došiel?

          Mne vychadza platforma, ktorú trojičky používaju ako dosť nekonzistentna- obdobné udaje z rôznych jednotiek, dosť často nekorešpondujú.
          Mnoho PID má stanovené formule na prepočet z raw dát empiricky. Ja používam CarScanner a custom PIDs z Wiki na goingelectric.de. Ale ani u čítačov nemám 100% istotu, že osemmiestna konštanta vo formuli PID je dostačne presná. U OBD eleven a Ross Technik tiež nie je istota, že si kúpili drahý pristup k orginál VW podkladom a len to nejak aproximovali.

          Ak sú moje pochybnosti o hodnovernosti PID opdstatnené, tak to by mohlo vysvetlovať mnou zistený rozptyl +-3-4%.

          V apríli idem na garančku, možno mi vyhovejú a vyčitajú mi čitače pomocou orginal VW diagnostiky keď mi budú prehrávat FW (druhá zvolávačka).

          Ešte poznámka, že na hodnotenie stavu baterioveho packu sa dobre hodí aj meranie vnútorneho odporu blokov článkov pri
          nízkom SOC a maximálnom prúdovom zaťaźeni. Degradácia kapacity a vnútorného odporu sú dosť silne korelovane. Metóda by mala byť schopná odhaliť aj počínajúce zlyhavanie niektorej skupiny paralelne zapojených článkov packu. Žial píšem na iPade,v Safari a nedá sa mi vložit moje grafické vyhodnotenie takéhoto merania. (pošlem z PC)
          Naposledy upravené palo47; 15-02-2022, 16:23.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Vo svojom sw viem presne ako sa zaokrúhluje. V evDash nemáme integrované eUp a Citigo. Nikto vtedy nechcel, keď som ponúkal :-). Iba Hyundai/Kia a MEB platformu. Konštantu MEB som si tiež spochybnil a overoval už viac krát voči stojanom. Je veľmi presná pri veľkých battery packoch. Používame túto 8583.07123641215
          Tu sme inak vo vlákne EV6. EV6 má priamo z BMS údaje v kWh. Žiadne konštanty. Merania E-GMP sú jednoduchšie. Aj prepínanie do neutrálu je lepšie. MEB je náročnejšie, chce to trochu cviku inak aj pri prepnutí do N to tam vie trochu na sekundu hodiť rekuperáciu. Priamo EV screen EV6 zobrazuje realtime kW pre pohon, MEB napr. takéto vôbec nemá.
          Anyway preto všetky testy čo robím v poslednej dobe, tak meriam plné vybitie do 0, plné nabitie. Loguju sa čítače, plus ide to cez môj výpočet a ešte sa to porovnáva so stojanom. Iba preto si viem za tými číslami stáť, lebo je to viac násobne potvrdené a nie len údajmi s BMS. Navyše pre každý moment mám odtlačok celého auta (cca každé 2-3 sec), preto si viem tieto údaje ešte ručne porovnávať, resp. pozrieť, či tam nebol nejaký zádrheľ.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          nick84.
          Ospravedlňujem sa, že som na cudzom vlákne zašiel do detailov týkajúcich sa e-up. Prvý komentár sa týkal obecnej metodiky merania SOH jazdou s využitím čítačov.
          Ale nedá mi aby som ešte nespresnil k čítačom e-up, hoci na cudzom vlákne:
          Platforma e- up má 4 čítače "Battery History) celkom 16 byte, (kWh in/out, Ah in/out), ktoré poskytujú 32 bit hodnotu, takže s rozlíšením určite nie je problém. Problémom by mohlo byť ako presne je urobená kalibracia a ako správnu formulu mám k dispozícii.
          Ja som v minulosti s Tebou komunikoval ohľadom evDash. Ale v Carscanner sá dá exportovať do Excelu a môj OBD dongle dokáže vyčítavať 4 PID s frekvenciou cca 12 Hz, čo pre moje občasne experimenty bohato stačí. (Auto aj tak nebude lepšie)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Ano, to je tiez ok. Tieto citace pri dobiti z napr. 0% do 100% porovnaj s udajmi od DC stojanu. Niektore DC su na 3 des miesta kWh, po jazde sme mali auta zahriate, takze okrem par ECU, resp. chladenia neskor pri vypnutom aute nebezalo nic. Ak ti tie citace zobrazia napr. 78,5 kWh a stojan 80,1... tak vies, ze ich mas nakalibrovane dosť dobre.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #75
        Updater má už nový sw na EV6, aj Niro... z 11.2.2022.

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          dik za tip. Nainstalovane do Nira a konecne mi zmizol bug z predchadzajucej verzie, kedy mi po zapnuti auta viac ako minutu nacitavalo obrazovku s mapou a info o percentach v baterii, niekedy aj niekolko minut a niekedy ani nenabehla vobec - len dookola tocilo kolecko, musel som az restartnut infotainment cez tu malu dierku v paneli. Teraz po update to vyzera ze je to fixnute. Ale celkovo ten pomaly korejsky infotainment je neskutocne otravny - anglicania by povedali "pain in the ass", velmi sa uz tesim na Model Y o par mesiacov

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          https://www.youtube.com/watch?v=w4ozctsZXEc "So yeah, despite what Kia Customer Service says, preheating is definitely not solved with this update. I contacted Kia yesterday, and they told me that “this update enables OTA and fixes the profile reset bug”"

          Preto sa mi 2x vymazal celý profil za posl. mesiac :-( Grr ..
      Pracuje...
      X