Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kúpa, dovoz Tesla Model 3 zo Slovinska a (elektronické) prihlásenie na Slovensku

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • MichalP
    Junior Member
    • Sep 2020
    • 2
    • michal94526
    •   

    Kúpa, dovoz Tesla Model 3 zo Slovinska a (elektronické) prihlásenie na Slovensku

    V súčasnosti je jedna z najlepších cien v EÚ za Tesla Model 3 v Slovinskom konfigurátore. Absolvoval som zatiaľ objednávku, vyzdvihnutie a dovoz na Slovensko. Objednávku som zadal 15.2.2021, vyzdvihnutie bolo 12.3.2021. Momentálne riešim registráciu na Slovensku, pokúšam sa urobiť elektronicky čo sa dá. Až to celé absolvujem, doplním popis procesu (elektronickej) registrácie/prihlasovania.


    1. Cena
    • Aktuálne (20.3.2021) je cena základného TM3 SR+ v Slovinskom konfigurátore 44990 Eur, k tomu treba prirátať “destination & doc fee” 980 Eur. V Slovinsku je DPH 22%, cena bez DPH za najlacnejší model vrátane poplatku je teda 37680 Eur, t.j. 45216 Eur so Slovenskou 20% DPH. Úspora oproti Rakúsku/Viedni je momentálne takmer 5000 Eur.
    • Ceny sa v čase menia, ja som objednával 15.2.2021, vtedy bola ešte o tisícku nižšia.
    • Znamená to, že ak by ho kupoval niekto s nárokom na dotáciu z MHSR u nás, môže si vybrať aj farbu, biely interiér a pod. a stále sa vojde do limitu dotácie.
    • Ak kupujete auto a máte platné IČ DPH, ktoré sa dá overiť vo VIES databáze ( https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ ), vystavia vám aj faktúru bez DPH (majú na to proces “shop like a local”).
    • V procese objednávky v poslednom kroku je finálna cena zvolenej konfigurácie, pod ňou je menším písmom “DDV”, čo je Slovinská DPH.
    • Cena je finálna, neobsahuje žiadnu Slovinskú dotáciu, ktorú by trebalo k cene prirátať ako je tomu v Rakúsku alebo v Nemecku.
    • V prípade že kupujete auto a nemáte platné IČ DPH, budete pavdepodobne musieť zaplatiť faktúru s DPH, následne po prihlásení na Slovensku si nárokovať jej vrátenie u Slovinskej Tesly.


    2. Objednávka
    • Objednávku je potrebné vždy začať kliknutím na referral ( napríklad môj http://ts.la/michal94526 ), ak chcete dostať 1500 kilometrov dobíjania na Superchargeroch zdarma. Presmeruje vás to na stránku, kde si vyberiete model ktorý idete objednať, kliknúť na “custom order” pri danom modeli. ( Poznámka: Ak vám náhodou v tomto kroku nedá na výber aj Model 3, treba kliknúť v pravom hornom rohu na menu, posledná položka je aktuálne zvolený trh, zmeniť ho na “Other Europe”, následne sa už Model 3 zobrazí.) Po zvolení modelu vám ponúkne na výber krajinu, vybrať “Slovenija”. Teraz musí vyskočiť oznam o bezplatných 1500 kilometroch “Bezplačni Supercharger kilometri”, kliknúť na “Oblikuj zdaj”.
    • V konfigurátore si zvoliť model, farbu atď., vybrať "Gotovina" (hotovosť), v poslednom kroku ešte skontrolovať, či adresa obsahuje referral (ak bol zadaný môj, adresa musí obsahovať “referral=michal94526”).
    • Ak máte aj IČ DPH, počas rezervácie ho neviete zadať, keďže formulár akceptuje iba Slovinské čísla začínajúce “SI”. Zadajde len SI12345678, potom ako vás bude kontaktovať predajca zašlete im vaše skutočné IČ DPH, ktoré bude na faktúre. Po zaplatení (nevratnej) zálohy 100 Eur je vaša objednávka odoslaná.


    3. Po objednaní
    • Po odoslaní objednávky vás bude kontaktovať predajca, dohodnete prípadne opravu IČ DPH, povie vám približný čas dodania (väčšinou je to posledný mesiac kalendárneho štvrťroka). Cca jeden až dva týždne pred plánovaným dodaním vám priradia konkrétne auto s VIN číslom, predajca vám zašle finálnu faktúru, dohodnete si dátum a čas prebratia auta. Faktúru vyplatíte SEPA príkazom, od odoslania platby trvalo u mňa dva pracovné dni, kým ju zaznamenali v Tesle.


    4. Vyzdvihnutie a prevoz na Slovensko
    • Do Ľubľany sa dá dostať napr. vlakom o 7.58 z Viedne, o 13:57 je v Ľubľane (EC 151 Emona). Ak v čase keď idete po auto nepanuje tvrdý lockdown, odporúčam spojiť aj s výletom do Slovinska, či aspoň dňom stráveným v Ľubľane - veľmi pekné mesto. Showroom je na adrese Leskoškova cesta 11.
    • Auto nás čakalo nabité, proces preberania nám zabral asi hodinu, aj s vybavením prevozových/dočasných značiek. V budove kde je showroom je aj pracovisko AMZS, kde si hneď vybavíte prevozové značky, prípadne aj zákonnú poistku ak ešte nemáte. Poistka na 30 dní ma stála 110 Eur, prevozové značky 46 Eur.
    • Kristina z Tesly nám ukázala ako sa auto odomyká, štartuje a nabíja a vyrazili sme na Slovensko. Cestou jedna asi 35 min. zastávka na Superchargeri, nejakých 6 hodín do BA.


    5. Prihlásenie na Slovensku
    • Momentálne som v procese prihlasovania na Slovensku, všetko čo bude možné sa budem snažiť urobiť elektronicky. Až to celé absolvujem, doplním informácie a svoje skúsenosti.


    Poďakovanie:
    Ďakujem Savi-mu za jeho seriál o objednaní a dovoze podľa ktorého som sa orientoval a spirit-ovi za to že priniesol na fórum info o výrazne nižšej cene v Slovinsku.
  • LUK4SH
    Junior Member
    • Jun 2019
    • 4
    •   

    #2
    Perfektny navod. Ja som u nich preberal 3ku v piatok 19.3. S Kristinou je velmi dobra komunikacia.

    Co sa tyka PZP k prevoznym znackam, tak mne na AMZS povedali, ze aj ked uz mam vlastnu SK poistku, musim si zaplatit ich na 2 tyzdne, alebo mesiac. A mesacna ma stala 190€. A ponukli mi tam hned aj dialnicnu znamku.

    Uz si absolvoval KO? Chceli tam prelozenu fakturu?

    Komentár


    • MichalP
      MichalP komentoval
      Upraviť komentár
      Na KO som objednaný, ešte som nebol, ale telefonicky mi povedali že preklad faktúry nemusí byť, ten treba na okresný úrad.
      Kupoval si AWD, alebo Performance? Rozdiel v cene/výkone auta by mohol vysvetliť rozdiel ceny PZP. Ja som za 30 dní zaplatil 110,84 - SR+.

    • LUK4SH
      LUK4SH komentoval
      Upraviť komentár
      Kupoval som tiez SR+. Kupoval si to na ICO, alebo ako fyzicka osoba? To by este mohol byt rozdiel. Mne na KO povedali, ze chcu preklad FA. Skusim asi este inu KO.

    • LacoJ
      LacoJ komentoval
      Upraviť komentár
      dá sa odviesť auto, napríklad príves/ odťahovka, alebo vyžadujú aby si si vybavil prevozné značky?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ Vzdy je aj moznost odviezt auto odtahoukou ci na privese. Na privese som viezol dve auta kupene v Nemecku, vtedy netreba prevozne znacky ani PZP.
      Testu z Holandska som priviezol na prevoznych znackach. PZP som vtedy mal dopredu vybavene u nas, hoci prevozky, co som mal pozicane mali tiez zaplatene PZP v ramci ceny prenajmu prevoziek. https://prevozneznacky.sk/prevozne-z...rava-po-europe.

    • MichalP
      MichalP komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ Pýtal som sa predajcu, nevyžadujú aby si si vybavoval prevozné značky, môžeš odtiahnuť domov.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1325
    •      

    #3
    Pani, Vyjadrite sa prosim k tomuto, mailu co napisala Kristina... vyzera to tak, ze "few customers from Slovakia" robia zmetky... Prevozne znacky predsa z principu neznamenaju registraciu.
    Prevozne znacky sa sice priraduju k VIN (k nicomu inemu sa priradit nedaju), no nie je to registracia. Alebo to v Slovinsku robia tak, ze auto realne zaregistruju na tu firmu? Ale to by potom nemalo prevozne znacky, ale standardne slovinske.
    Ako to bolo u vas v Slovinsku? Brali ste auto na dotaciu?

    > Hello Mr ....
    >
    > Thanks for quick response.
    >
    > You can get export plates here at our place-we have registration center in the same building as it is our store.
    >
    > But in this case please check one thing that few customer from Slovakia warn me.
    >
    > To apply for government incentives in your country (Slovakia) first registration should be in Slovakia. Since you are considering taking car on export plates there will be made a registration (for 15 or 30 days). Please check if this registration (temporary) could affect on applying for incentives.
    >
    > I want you are on the safe sight.
    >
    > Thank you and best regards,
    >
    >
    > Kristina Bajuk
    > Tesla Advisor

    Komentár


    • MichalP
      MichalP komentoval
      Upraviť komentár
      K Slovinským prevozným/exportným značkám dostaneš slovinské "osvedčenie o evidencii" v ktorom sú riadne vyplnené údaje o vozidle, tvoje údaje ako majiteľa, a je vyplnená aj kolonka "Dátum prvej registrácie vozidla" - deň kedy si tie značky vybavuješ. Na druhej strane je dátum platnosti registrácie, teda 15, resp 30 dní odkedy si značky vybavoval.
      Neviem ako sa na túto "dočasnú" registráciu pozerá legislatíva (resp. úradníci), ale ak máš nárok na dotáciu, je podľa mňa istejšie si Slovinské exportné značky nevybavovať. Buď odťah, alebo požičať "prevozky" od bazáristov.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem ako sa pozera na zahranicne prevozky, ale ked som sa pytal na predvadzacky na slovenskych prrvozkach z MHSR som kedysi dostal takuto odpoved: " Predvádzacie vozidlo, ktoré má predajca na prevozných/dočasných SK značkách sa v zmysle tejto výzvy nepovažuje za vozidlo prihlásené do evidencie vozidiel v SR. Pri kontrole sa neprihliada na vek vozidla a počet najazdených km, t.j. nie je žiadne obmedzenie čo sa týka veku skladového vozidla. Najdôležitejším kritériom je, aby nemalo predchádzajúci evidenčný záznam v SR ani v žiadnom inom štáte."

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur A tu je presne pes zakopany. Nase prevozne znacky su trvale a patria niekomu kto musi viest evidenciu na ktore auto momentalne su pouzivane. Zahranicne docasne znacky su normalna forma prihlasenia automobilu v danom state, ale iba na docasnu dobu. Auta su normalne registrovane v systeme danej krajiny a znacka patri iba danemu autu.
      Cize ako slecna/pani spravne uviedla, uradnik ktory berie vyklad zakona do pismena (tak ako by sa to malo robit) by dotaciu nemal priznat, pretoze automobil uz bol prihlaseny v inom state. Toto je chyba v nasej legislative a zalezi len na uradnikovi ci to zohladni, alebo nie. Podla mna by to zohladnit mal.
      P.S.: nehladal som presnu formulaciu ako to je napisane, ale treba to najst a pripomienkovant na spravnych miestach.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Prvé prihlásenie - je to aj pridelenie prevozných SI značiek ? Myslím si že áno, lebo keď som v marci vyvážal auto do Čiech, tiež mi dali prevoznú tak, že zároveň vystavili TP na nového majiteľa a musel som robiť krátkodobé poistenie na planosť značiek. V TP bol len nový majiteľ ako keby auto zaregistroval, akurát že v našom štáte, nie v CZ kde to vyvážal. Ak je toto aj slovinský postup na ich evidencii vozidiel, tak chápem, že môže byť s dotáciou problém.

      A ešte k slovinskému poisteniu - je to nehorázne drahé za mesačné poistenie pýtať 150 až 200 € čo tam v téme písali. Allianz ako jedna z drahších poisťovní aj s príplatkom za krátkodobé PZP mi urobila poistenie na 30 dní za 19€ k prevozným značkám, takže na mieste prípadných záujemcov by som si ušetril chytáky pre turistov od Slovincov, požičal si vlek za auto a Teslu zobral sám. Vleky požičiavajú do 30 € na 24 hodín, nemusím ísť vlakom či ako tam išli pre auto.

      Ako som písal dangovi v inej téme, pri SK dotácií kontrolujú či dátum prvého prihlásenia v TP sa zhoduje s dátumom vydania TP. Nehovorím že je to dôvod aby zamietli dotáciu, možno si len vyžiadajú iné dôkazy o "novosti" auta ale v zverejnenom postupe ako kontrolujú žiadosti, to napísané majú.
  • Roman-ba
    Member
    • Sep 2019
    • 94
    •   

    #4
    Pravidelne prihlasujem autá zo Slovinska a keď sú nové majú len prevozne značky a čistý TP. Druhá možnosť je auto zaregistrovať v Slovinsku a doviezť podľa slovenskej legislatívy sa vozidlo do 6 mesiacov od registrácie v zahraničí a nájazdu do 6000 km považuje za nové, neregisteované Otázne je ako sa na to pozerá agentúra co prideľuje dotácie na EV. Nedávno sa to tu na fóre riešilo - slovenský úradník je najväčší pán.. Podľa mňa riešením je (ak chceš čerpať dotáciu) doviezť auto na odťahovke. Zaplatíš síce za ňu ale na druhej strane dostaneš dotáciu..

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked je technicak cisty, takl auto este nebolo zaregistrovane. Pre dotaciu musi byt nove a este nezaregistrovane. Pre dotaciu nemoze byt "nove pre ucely DPH" - teda ak bolo zaregistrovane max 6mesiacov/ ma max 6000km.

      Ked chces prihlasit auto na SK, tak k novemu, este neprihlasenemu autu kupenemu v zahranici technicky preukaz nepotrebujes, ked ho dostanes, mozes ho rovno zahodit.
      Aj tak musis vybavit nas velky technciak pre jednotlivo dovezene nove - este neprihlasene vozidlo. Na to staci faktura a CoC.
      Predajcovia samozrejme maju velke technicaky ku kazdfemu novemu predavanemu autu predpokladajuc, ze si ho kupuje domaci, no zahranicny kupujuci nepotrebuje technicak vydany v krajine kde sa auto predava , ak ho chce este neprihlasene vyviezt.
      Ked som kupoval novu este neprihlasenu teslu v Holandsku, bolo jasne, ze ju vyvazam, tak ziaden technicak mi nedali, len fakturu a CoC.
      Predsa voci uradom nie je ziaden rozdiel ked odveziem auto na privese, alebo ked si na jeho VIN vybavim na jeden den prevozne znacky tu na Slovensku a doveziem ho po vlastnej osi.

    • MichalP
      MichalP komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem čo znamená "čistý TP", mne v Ľubľane dali "vyplnený" TP ako píšem v komentári k príspevku vyššie.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jux kazda krajina si moze vydavat svoj velky TP, je len na danej krajine ci pouziva univerzalny maly format EU aj ako velky TP (ako na Slovensku). (plastova karticka je nahrada univerzalneho EU formatu - ten A4 poskladany papier - maly technicky). Ak raz auto bolo zaregistrovane v system inej krajiny, prihlasenie na SK uz nie je prva registracia. Chyba nie je v uradnikovi ale pravdepodobne vo formulacii poziadavok na dotaciu.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux Na druhú stranu slovenskú úradník si asi nemá ako overiť, čo bol alebo nebol vydaný TP na nové auto. Ja som doviezol pár áut aj s TP a keďže to bolo nové auto na mňa predané, proste som na úrade povedal, že TP nemám - nebol vydaný a nemusel som ho dať prekladať. Či aj toto nie je riešenie na slovinský TP k prevozkám - proste povedať, že TP nebol, máte faktúru a COC a basta. Majú sa odkiaľ dozvedieť ? Sú tie evidencie vrámci EÚ už tak prepojené ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Absolvoval tu niekto kupu TMSR+ na dotaciu zo Slovinska na slovinskych exportnych znackach ?
      Ak nikto, tak si radsej poziciam prevozky u nas ako ked som doviezol teslu s Holandska.
      No vzdy je moznost doviezt auto na privese...
      Bolo by štýlové doviezt TM3 na privese za TMX.
      No bolo by to vahovo natesno, TM3SR+ vazi cca 1650kg, TMX moze tahat 2250kg, to by musel mat vhodny prives vlastnu hmotnost do 600kg. Tiez by to bola dost pakaren nabijat s tak tazkym nalozenym privesom.
      Absolvoval som to sice uz 2x aj na dlhsie trasy: raz 800km, druhy krat 1100km, no s o 300kg lahsim nakladom.
      Nabijanie na SC, ked SC nema stojan na nabijanie s privesom je dost narocne, niekedy treba odopnut/pripnut nalozeny prives, co trva par minut, ale hlavne to nie je uplne jednoduche.
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 457
    •      

    #5
    Objednal niekto za poslednych par dni model 3 zo Slovinska? Kolko dni po objednani je treba zaplatit plnu sumu?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Na to som sa zatial nespytal, no zrejme budu chciet peniaze niekolko dni pred odovzdanim. Objednaval som pred dvoma tyzdnami, auto pride v maji.

      Potvrdenie rezervacie poslali len v slovincine, taliancine a madarcine, tak som taliancinu podhodil googlu a je tam napisane, ze sa plati pred odovzdanim, ako dlho pred odovzdanim tam nie je napisane.
      Naposledy upravené jux; 09-04-2021, 16:08. Dôvod: Pozrel som co pisu v potvrdeni...

    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Planuje este niekto objednavat v najblizsie tyzdne?

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Mne odpisala Kristina Bajuk, ze fakturu treba zaplatit aspon sedem dni pred dodanim auta. Termin dodania maju v rozsahu celych dvoch mesiacov a treba byt pripraveny prevziat auto (a teda aj tyzden pred tym zaplatit) ktorykolvek den v ramci tych dvoch mesiacov. Chcem objednat tak, aby som mal delivery posledne dni v Maji alebo v Juni.
      Tak ma zaujima ake terminy dodania teraz davaju po objednani.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nemo Nevymyslaj, bonton je skakat tak ako Tesla piska. Nepytaj sa co moze urobit Tesla pre teba ale co muzes urobit ty pre Teslu.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      @Taur
      Vyziadal som si aj informacie ohladne VW ID.3 od predajcu Porsche Inter Auto Slovakia, Vajnorská 162, Bratislava.
      Odpoved:
      - uvedené vozidlo by sme objednávali do výroby, dodacia doba v takomto prípade je približne 3 mesiace.
      - zaloha pri objednani je 10%, pred dodanim vozidla sa doplaca zvysok ceny cize 90%, v pripade objednania vozidla a neodobratia sa zaloha nevracia
      - cena sa fixuje ku dnu podpisu zmluvy a uhradeniu zalohy, dodacia doba je orientacna, v zmluve mame klauzulu o tom ze sa moze predlzit
      - Momentálne v zmysle platných nariadení vlády a pretrvávajúceho núdzového stavu do odvolania NIE JE možné si prísť vozidlo ani vyskúšať, ani navštíviť náš predajný salón.
      - ked sa rozhodnete spiseme zmluvu, posleme Vam ju mailom, podpisanu nam poslete spat, uhradza sa zaloha 10% z ceny vozidla

      Podla mna pri WV ovela horsi customer experience...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nemo Aj medzi delaermi jednej znacky su rozdieli. Ak si neoslovil viacerych nevztahoval by som to na znacku.
      Ja som napr. oslovil styroch inej znacky v okoli a pristup bol dost rozny od prakticky ignoracie po aktivny s max snahou vyjst v ustrety. Skusobnu jazdu vybavili tak ze mi zapozicali auto na cely den s limitom 300km ze mozem najazdit, tomu uz hovorim skusobna jazda. A vlastne mi vysli uplne vo vsetkom v ustrety. Nechceli ani zalohu ziadnu, sice na skladovku, ale nie z ich predajne, musia ju doviezt.
  • TomTesla
    Junior Member
    • Apr 2021
    • 8

    #6
    Nema niekto kontakt na Kristinu? Z diskusie vyssie vzniklo niekolko otazok na ktore by som mal rad odpoved.
    Alebo ak mate presne info:
    - Co treba mat predvybavene pri preberani TESLY zo Slovinska samozrejme okrem uhrady plnej sumy bez dph kedze auto bude na s.r.o. ako platca DPH (prevozne SPZ, PZP na prevozne znacky, dialnicne znamky/myto) aby som stym bez problemov dosiel domov na SK.
    - Co treba pri preberani v zmysle preukazania ze som to naozaj ja Vytlacene emaily,.. ?
    - Ked kupujem auto na SK s.r.o., TESLA ma evidenciu na s.r.o., jej konatela alebo to moze byt de facto lubovolna osoba ktora vyklikala auto a napisala na seba (uhradu samozrejme robi s.r.o.)
    - ktora poistovna sa najviac oplati na PZP a havarijnu na SK? Online konfiguratory TESLU bud neponukaju alebo ukazuju nezmyselne ceny

    Komentár

    • temik.sk
      Member
      • Nov 2017
      • 42
      • artem25777
      •      

      #7
      Ahojte, planujem v priebehu 1 mesiaca kupu TM3 SR+ RWD. Je niekto na fore zo Senca a okolia kto by bol velmi ochotny aspon na kratke stretnutie a zdielanie so mnou skusenosti s podobnym modelom o ktory mam zaujem?
      napiste pripadne sukromnu spravu budem velmi rad. dakujem

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Je tu na fore vobec niekto kto ma TM3 SR+ ? Teraz vozia SR+ do EU z cinskej fabriky, takze maju LFP clanky.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        ja skor riesim dovoz jazdenej z EU, mam uz dost z fungel novych aut a to kvoli rychlo klesajucej hodnote

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        tak to ta moc nepotesim. tie 3jky si udrzuju hodnotu. V podstate usetris tak maximalne co nemci dostali na dotacii a pripadne budes mat lepsiu vybavu (FSD). Ja si obcas pozrem

        www.autoscout24.de
        www.mobile.de
        www.ebay-kleinanzeigen.de

      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Co som nasiel tak max 5k resp menej usetris oproti novej SR+ (porovnavam cenu zo Slovinska - tam vychadza aktualne najmenej).
        Neviem ci ti 5k stoji za to...

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        podme sa bavit akokeby sme kupovali s DPH a nemas moznost ako sukromna osoba na odpocet. Kolko stoji nova s DPH v Slovinsku? v porovnani s pol rocnou v Nemecku za 39.000€ s DPH. Hovorime o zakladnej verzii.

      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Co myslis ze som si to z prsta vycucal? Cena novej zo Slovinska vratane DPH je 44.990,-

      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Pripadne z Polska ked neriesis DPH ju mas za 43.601,- (prepocet na eura cez NBS)

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        Polsko este plus poplatok za dokumentaciu a sme na sume 46.000€.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        volal som teraz sukromnikovi do Nemecka co predava za 37.000€ pol rocnu ci by sa dala dohoda ze ano v pripade cash nie je problem, tak pocitam zeby mozno islo aj za 36.000, to by uz bolo zaujimave lacnejsie o 10.000 oproti novej z Polska. Totiz cim viac nemci ich pustia do bazarov a na inzeraty kedze maju dotacie tym konkurencne ceny medzi nimi pojdu dole a potom hodnota trojky rapidne pada. jaj a este som sa pytal na dovod preco predava, tvrdil ze slaby dojazd pretoze on jazdi rychlostou 200+
        Naposledy upravené temik.sk; 07-05-2021, 15:46.

      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Jednak jazdi 200+ a zaroven TM3 2021 je celkom zaujimavo vyupragovana oproti starsim.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        suhlasim ze 2021 lepsia daky facelift dokonca maju, ci? no ja poviem takto. riesim TM3 hlavne pre zenu, ja pre seba potrebujem asi nieco vacsie a silnejsie taku S, takze ten prvy nakup Tesly by som uvazoval lacnejsi.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        No neviem s tym drzanim hodnoty ked jedna TM3 LR 2019 sla za 40k eur.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        nooo….aj mne pred par dnami kym som vahal o kupe a kym som sa ozval druhy krat uz bola prec 🥲 šajze

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        kedze zhanam usilovne aj cez kamosov z nemecka jeden mi volal ze v disponuje infom ze v Nemecku plne hangare model 3 fungel nove zaparkovane nakupene na dotacie na sukromne osoby a firmy cakaju pol roka aby sa dali predat. ceny budu okolo 40.000 s DPH. vsetko modely z Ciny. a chodi to v tisicoch kusoch do Nemecka. vsetko su to spekulanti a maju nachystane pre EU krajiny kde nie su dotacie.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        To je dobra sprava. Ja budem riesit vymenu az v januari tak uvidime co bude k dispo.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1325
      •      

      #8
      Pôvodne zverejnené od temik.sk Pozrieť príspevky
      Nemecku plne hangare model 3 fungel nove zaparkovane nakupene na dotacie na sukromne osoby a firmy cakaju pol roka aby sa dali predat. ceny budu okolo 40.000 s DPH. vsetko modely z Ciny. a chodi to v tisicoch kusoch do Nemecka. vsetko su to spekulanti a maju nachystane pre EU krajiny kde nie su dotacie.
      tomu moc neverim, jednak kupujuci pride o pol roka zaruky, ulozenie v hangari tiez nieco stoji, pozicanie penazi na kupu tych aut a papierova pakaren okolo toho tiez nie je zadarmo, tiez auta musia byt kvoli dotacii poistene - nielen PZP ale aj havarijne. Budu chciet vykazat nejaky zisk a aj kupujuci tiez bude chciet nejaky profit okrem znizenia ceny kvoli skratenej zaruke. Takze aj nemecka dotacia je podla mna malo aby to nejako rozumne vyslo.
      Navyse sa moze stat, ze tesla medzitym znizi cenu ci urobi (ako obycajne bez varovania) nejaky uzitocny minifacelift a so ziskom nepredaju nic.
      Naposledy upravené jux; 08-05-2021, 08:14.

      Komentár


      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        po odpocitani dotacie cena v DE 35.000€ s DPH
        spekulanti vzdy vedia najst cestu ako zarobit.

      • opres
        opres komentoval
        Upraviť komentár
        Pokial viem, v Nemecku musis mat auto 2 roky na sebe kvoli dotacii. Nie pol roka ako pises. Mozno sa mylim, popripade to zmenili? Kazdopadne tomu absolutne neverim. Jednoducha matematika. Dotacia je 3k auto po pol roku atrati hodnotu 3k. Kde je zisk? Ci mi nieco uchadza? Teraz stoji 45k minus 3k je 42k. Oni to budu predavat za 40k. Vsak uz teraz su v strate 2k. Co za nezmysel?

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        pol roka vraj musis drztat auto. Aktualna cena TM3 v nemecku 40.900€ po zlave ktoru musia dat povinne, potom stat dava dalsich 6.000€, sme na cene 35.000€. v DE vyclenili na dotacie zatial 2.5 miliardy

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Odkedy sa začali predávať Tesly 3 v Nemecku, je podmienka mat auto pol roka.

        Tak už je jasnejsie, prečo sa Model 3 tak dobre predáva. Bude hitom jazdeniek na jeseň.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Miro, preco zvysene predaje len u TM3? Ved nemecka dotacia je na vsetky elektromobily. Kedy to zmenili na pol roka? Nie nahodou az potom ked sa zacali predavat id3,4 ?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nie, overoval som si polročnú lehotu pomaly pred dvoma rokmi, keď začali dávať v Mníchove bez DPH.

        A preto myslím že navýšenie čísiel predajov, lebo skoro všetky iné EV sa dajú kúpiť aj u nás, len Tesla separuje krajiny alebo má v iných krajinách vyššie ceny. Iné EV sú práve v Nemecku kvôli dotáciám drahsie ako v iných krajinách. Preto si myslím, že sa to týka najviac Tesly. A v neposlednom rade väčšina zákazníkov na EV túži po Tesle, takze bude pre priekupníkov najlepšie predajná.
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 290

      #9
      No, napada mi, ze potom su tie statistiky predajnosti na h....o ked predajnost Modelu 3 v Nemecku trha rekordy a o pol roka tie auta zmiznu z nemeckych ciest ak tam vobec niekedy jazdili a objavia sa na vychode Europy. Potom Tesla povie, ze sa tu nevyplati predavat.

      Komentár

      • temik.sk
        Member
        • Nov 2017
        • 42
        • artem25777
        •      

        #10
        dufam aspon v to ze kvoli nizsim cenam jazdenych mozno prestanu sem dovazat USA vraky z Copartov a budeme mat lacne nemecke Tesly.

        z nemeckych ciest tie auta nezmiznu, v Nemecku dostanes este dalsiu dotaciu na jazdenu BEV a to 5000€, zistujem u kamosov este to nemam na 100% potvrdene su na to nejake podmienky ako vek a najazdene KM, niekde som o tom par dni dozadu cital.

        takto maju fungovat dotacie nie ako v SR za 4 minuty pre rychle prsty, kopa papierovaciek a dva roky blba nalepka na aute! a slubovane vyhody nikde napr. ako dialnica v SR zdarma, bus pruhy, bezplatne parkovanie…

        Komentár

        • matchke
          Member
          • Apr 2015
          • 290

          #11
          Dnes mi odpovedali z Nextmove a potvrdili tu storku ohladne Tesiel na sklade. Dokonca sama Tesla na tom zaraba. Tu je link na video ktore o tom hovori.
          https://youtu.be/ECdWVLNzDig?t=619”

          “Hallo. Ich habe gerade gehört das es in Deutschland hunderte von Model 3 gibt die vom Spekulanten gekauft wurde und gelagert sind um später weiterverkauft zu werden. Sie beasbsichtigen die Förderungsgelde zu kassieren and dann die Wagen nach einem halben Jahr zu verkaufen. Meistens in die Regionen von EU wo es keine Staatliche Förderung gibt oder Tesla nicht Marktpresänt ist.“

          “Ja so ist es. Auch Tesla beteilig sich an dieser Spekulation. Tesla geht gezielt auf Privatkunden zu und bietet Leuten bei Ablauf der Haltefrist von 6 Monaten ein neues Fahrzeug an und bietet einen "viel zu hohen" Rückkaufswert an. Die Autos werden von Tesla dann im Ausland als Gebrauchtfahrzeuge auf der Tesla Homepage verkauft. Wir haben in einem Video darüber berichet: https://youtu.be/ECdWVLNzDig?t=619”
          Naposledy upravené matchke; 10-05-2021, 20:45.

          Komentár


          • temik.sk
            temik.sk komentoval
            Upraviť komentár
            aspon ti co v to neveria nech maju dalsi zdroj infa.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Tam ich nemrzí prispieť ale keby Slovák kupoval priamo nové, budú mu prirátavať 3000€ zlavu kvôli dotacii plus DPH k tomu a samozrejme robiť tančeky okolo odpočtu DPH. V tom ich správaní a uvažovaní je niečo choré.
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 10-05-2021, 21:42.
        • temik.sk
          Member
          • Nov 2017
          • 42
          • artem25777
          •      

          #12
          Ahojte, keby niekto planoval teraz kupu z Nemecka TM3 SR+ LFP China 12/2020 najazd do 6000km, bez DPH za 35.500€ Bila viac kusov alebo modra doplatok +900€. dostupne na Export od polky Juna.
          napiste SS poskytnem kontakt, slusne jednanie komunikuje nemecky anglicky, lokalita Dortmund.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od temik.sk Pozrieť príspevky
            TM3 SR+ LFP China 12/2020
            uz maju tepelne cerpadlo?

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            Tuším, že až model 2021 má tepelné čerpadlo. Ozaj a nové S a X budú mať tiež tepelné čerpadlo?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Aj nedavno faceliftovane S a X maju tepelne cerpadlo, cize sa da povedat, ze tepelne cerpadlo maju teraz vsetky vyrabane tesly.
        • TomTesla
          Junior Member
          • Apr 2021
          • 8

          #13
          Pozeram ze v Chorvatsku aktualne TM3 LR (bez addonov) 43.356 eur bez dph (NBS stred, DPH maju az 25%?). Oproti Slovinsku este 2.5k dole...Alebo som nieco prehliadol?

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1325
            •      

            #14
            MichalP Dokončíš tvoj postup prihlásenia na Slovensku?
            Hlavne ma zaujíma, čo sa ti podarilo elektronicky a čo si musel absolvovať osobne.
            Doplním ešte ďalšiu verziu pri preklade faktúry pre KO. Na otazku, či treba pre KO preklad faktury, povedali, ze KO urobia bez prekladu faktúry - len podľa originálu, no chcú dodatočne poslať scan prekladu faktúry mailom.

            Komentár


            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              V ktorej firme mi spravia kontrolu originality podla originalu s tym ze sa posle dodatocne?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              http://www.autoxamax.sk
          • temik.sk
            Member
            • Nov 2017
            • 42
            • artem25777
            •      

            #15
            preco sa trapite s postupom prihlasenia? su na to firmy co vedia vsetko spravit za Vas. Ked kupujes v takej hodnote auto uz par stovak navyse neboli ze das za robotu tomu kto vie v tom chodit a hlavne rychlo. mas klud a svoj cas neminas.

            Komentár


            • TomTesla
              TomTesla komentoval
              Upraviť komentár
              2 tyzdne cakam na cenovu ponuku...tak asi aj preto
          Pracuje...
          X