Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    Rozhodol som sa to skúsiť. 28500€ za samo nabíjacie auto a Power banka s kapacitou 54 kW (49kWh využiteľných) je podľa mňa dobrý obchod.

     

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      No, neviem či prepiť tých 500€ by neurobilo viac úžitku. O Sono Motors som sa zaujimal dlhe roky dozadu ale produkt nedokaze vyvolat taky Hype ako je pri inych start-upoch zacinajucich “od podlahy”. Toto je auto pre beznych ludi - s nizkou ma rzou. Vacsinou prerazili auta, ktore oslovili majetnych a aj investori tam dali peniaze, lebo sa v produkte videli. To skor prerazi Lightyear ako toto. Zacat vyrobu o o mnoho narocnejsie ako vyvinut auto a hlavne pri dnesnych cenach materialov.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 15-06-2022, 17:18.

    • Ľuboš Geleta
      Ľuboš Geleta komentoval
      Upraviť komentár
      Mirko vidíš to veľmi čierne. Ja mám na tento projekt úplne iný pohľad. Verím že to dotiahnú do úspešného konca či pre seba tak pre zákazníkov.
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    Pre mňa prekvapenie - toto žiaľ Citigo-e iV nedokáže.
    Dacia Spring prekvapila.
    Drží stabilný výkon? Do koľko %

     

    Komentár

    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      A je to tu. Tesla Model S Plaid úspešne prekonala rýchlosť 300 km/h a nie len to - šla podstatne rýchlejšie až cez 330km/h. Aký čas potrebuje na prekonanie 300 km/h ?

       

      Komentár


      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        už len toto nám chýbalo

      • Ľuboš Geleta
        Ľuboš Geleta komentoval
        Upraviť komentár
        Pavol - nepotrebuješ to no kto to chce má to mať.
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      Tak rýchly hladký presun som nečakal - prísť do Chorvátska o 03:00 bez možnosti sa niekde vyspať nieje nič moc.
      Tesla Model S 100D 2016 - 2017
       
      Naposledy upravené Ľuboš Geleta; 05-07-2022, 21:01.

      Komentár

      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        Poprosím radu - v auguste realizujem super rýchli presun elektromobilom z Bratislavy do Chorvátska - Sveti Juraj - Senj. Auto bude použité Hyundai Ioniq 5 RWD. Ide o čas a ukážku že to auto môže byť rovnako rýchle ako fosilak. Pôjde sa po diaľnici celou cestou a mám v pláne najlepšie len 1 zastávku pretože je to len 560 km a ak sa nájde nabíjačka približne v strede tak auto musí zvládnuť 270-300 km pri rýchlosti 135 km/h.
        potrebujem nabíjať čo najlacnejšie alebo úplne zdarma (asi nereálne)
        Poprosím poradiť ak máte znalosti kde je najlacnejšia nabíjačka 150+ kW. Akú kartu k nej potrebujem od akej spoločnosti.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Moc tam na výber nemáš, na diaľnici len ELEN Ljubešnica alebo Vukova Gorica. Ionity je od ruky.

          Ale práve kvôli rýchlosti - čo najmenšiemu trvaniu cesty by som nabíjal do menšieho SOC a dvakrát.

        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Mirko ďakujem, máš pravdu že nabíjanie 2 x by mohlo ušetriť pár minút no je väčšie riziko že niekto obsadí nabíjačku, ak spravím len 1 zastávku a bude nabíjačka voľná - mám vyhrané. A akú kartu a aké ceny, či ostáva to na Elen ? Ešte mi tam ukazuje Hrvatsky Telecom - napísané zdarma no na kartu a výkon 166 kW čo by bolo slušne. Pôjdem asi v noci aby bol hladký priechod a voľne nabíjačky.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Hrvatski Telekom by mal ist cez roaming Greenway (ich roaming je v pausale za ceny ako doma), len treba nabit aj doma potom nieco.
          Podla uvadzanych km pojdes z BA, to by mohlo stacit jedno nabijanie (aj ked neviem ci, lebo na dialnici zerie pri 135km/h dost), lebo pozeram na nabijaciu krivku a Ioniq 5 to drzi aj pri 80% este dost vysoko nad 100kW.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ľuboš Geleta Budeš mať od nich koncernovú HyundaiMyCharge kartu? Ešte je tam BP AC DESINEC - SJEVER Donji Desinec 210, 10450, Donji Desinec Prevádzkovateľ Petrol d.o.o. Nová nabka medzi Záhrebom a Vukovou. Cez koncernové karty je už online, ako platená (2x160kW). Maďarsko ideš ako? Príp. si mrkni dáta z eNiro. Tiež sme sme išli takto z PK a cez Sveti Juraj v noci pred mesiacom. https://www.youtube.com/watch?v=Gce96blPSqg. Moje má 65.7kWh využiteľné, Ioniq5 cca 70kWh. Ale neleteli sme, naťahovali sme čas kvôli ubytku. Jedno nabitie do 90%+ a rozumná rýchlosť by to mohlo výjsť. S tou 135kmh si nie som istý. I5 dosť žerie a malý aku. Ale uvidíš podľa údajov na ceste. Príp. si daj ABRP live data a budeš vedieť zostatky presne na %.

        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Nick81 ďakujem za info. Koncernovu kartu preverím a zistím info.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          "Pôjde sa po diaľnici celou cestou..."
          To znamená cez Maribor alebo Budapešť? Lebo 560 km mi BA>Senj nevychádza ani tak ani tak.
      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        Tak z Rače nepôjdem a aj s tadeto to ukazuje 570 km čiže by to malo byť 560 km.
        Asi tam vynecháva zachádzky ktoré by spôsobil prechod výlučne po diaľnici. Inak chcem ísť len po diaľnici no vidím tam 2 miesta podľa navigácie kde evidentne ušetrí veľa km s kompromisom - kúsok bez diaľnice.

        Komentár


        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Asi som sa zle vyjadril v mojej otázke alebo píšem maďarsky, ale podľa oboch trás, ktoré si sem pridal opúšťaš diaľnicu už pri Mosonmagyaróvári a znova sa na ňu pripájaš pri Nagykanizsi po cca 250 km. Čiže 45% tvojej trasy z BA do Senju pôjdeš mimo diaľnic.
          Ako mám teda rozumieť tvojmu tvrdeniu "Pôjde sa po diaľnici celou cestou..."???

          Tiež mi není jasné, na ktorom 270 - 300 km dlhom úseku chceš dosiahnúť tú spomínanú priemerku 135 km/h viď "...auto musí zvládnuť 270-300 km pri rýchlosti 135 km/h."

          Ak sú už v zadaní testu nezrovnalosti a logické chyby, môže to znižovať relevantnosť jeho výsledku. Tak aby si sa zbytočne nepreviezol

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Od Mosonmagyarovaru len po Csornu pojde po 86, od Csornej po Szombathely ho urcite dava po dialnici M86. Sice je tam len povolena 110-na ale da sa ist ako po dialnici. Na druhu stranu Ioniq 5 s 72kWh baterkou (nove 77 kWh sa este ani jeden nedoviezli do Europy) po dialnici rychlostou 135 km/h nezvladne 300 km ani zo 100% do nuly.

        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Mirko ďakujem za informácie a ohľadne tej cesty a diaľnice - takto mi to vyrátal waze tak musím pozrieť čo tam mám za nastavenie. Prekvapuje ma že ma berie cez cestu kde je 110 km/h - vieme či tam striehnu a hrozí pokuta pri 130 km/h ? Nastavím to teda aj na najrýchlejšiu trasu - asi mám ekonomickú nastavenú. A čo sa týka dojazdu pri 130 km/h na RWD verzii tak pri ideálnych podmienkach čo bude cesta na večer - zvládne 300 km podľa testu ktorý som videl. Minimálne 290 km. V teste prešiel 296 km za 2h 50m a ešte mal 6%.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ak nie dole kopcom, tak kedy inokedy tych 300km by mal dat?

        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Budem mať Hyundai kartu a limit od Hyundai ktorý je ďaleko vyšší ako potrebujem. Chcel som len jednu zastávku po ceste no asi to nebude reálne a ísť na doraz z dojazdom nechcem. Čiže asi volím 2 zastávky z nabíjaním do 70% kvôli dosiahnutiu maximálnej rýchlosti. Už len správne zvoliť kde nabíjať.
      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 96
        •   

        Ľuboš Geleta Ak sa teda predsa len rozhodnete ísť z BA naozaj len po diaľniciach, rozumej jedna z trás na priložených obr, tak si trúfnem vyraziť spolu s Vami na Kone avšak po mojej obľúbenej trase. O točeno, kto bude v Senji skôr

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BA_BUD_Senj.png
Videní:	436
Veľkosť:517,5 KB
ID:	86107 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BA_Graz_Senj.png
Videní:	385
Veľkosť:434,4 KB
ID:	86108
        Pripojené súbory

        Komentár


        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Tommik veľmi pekne ďakujem za tvoju ponuku a bolo by skvelé už len pre porovnanie spotreby a aj kvôli dosiahnutému času - porovnať tieto dve autá a aj ďalšie autá. Bolo by skvelé keby sa k nám pripojil Miroslav Rojko 😎 a porovnali by sme super rýchlosť a účinnosť Tesli Model 3 Long Range.
          Avšak váham nad tou Rakúskou trasou - je rýchla a relatívne krátka čo je skvelé. Trápi ma nad ňou jedno - Rakúska diaľničná 19,8€ na 10 dní a následne 21,8€ Slovinska aj to len na 7 dní. To je 41,6€ oproti 14,1€ na 10 dní cez Maďarsko. Chcem súper rýchli presun a tá Rakúska strana je ideálna aj kvôli nabíjačkam 1 nab. 300 kW a druhá 160 kW. Budem mať Hyundai kartu čiže za nabíjanie 0 no domov som chcel ísť pomalšie, možno časť bez diaľnice aby som porovnal spotrebu a dojazd pri voľnejšiej jazde a len 1 nabíjanie po ceste. Domov pôjdem reálne domov - Nadlice. A to som chcel ísť cez Maďarsko čo by mi zdvihlo cenu za diaľnice - ešte bez poplatku v Chorvátsku - na 55,7€ len za diaľnice mimo Chorvátsko. Ak pôjdem rovno z Ba cez Maďarsko tak mám po ceste len 1 nabíjačku 160-178 kW takmer v strede cesty čo komplikuje situáciu lebo budem musieť ísť len asi 125 km/h. No stať ma to bude len tých 14,1€. Musím to zvážiť či som ochotný za to toľko zaplatiť.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko nemá od lekára dovolené slnko, takže chodí na dovolenky mimo sezóny aby nevyzeral čudne, keď je stále v tieni a biely ako mlynár, takže aj by to bol perfektný test, ale dávam prednosť menej slnečným mesiacom. Určite ste si všimli, že na EV zrazoch mám šírák a dlhú košeľu a nie je to kvôli tomu, že by mi bola zima. Takže rád by som ale nebudem pokúšať ...

          Ale pár poznámok mám: Myslím, že známky SI aj AT sú okolo 10€, treba pozerať priamo stránku diaľničnej spoločnosti daného štátu, tie vyššie ceny vyzerajú na stránky priekupníkov. To isté maďarská. Je veľa stránok prepredajcov, ktorí známku majú o desiatky % drahšiu.

          Ak sa ide na sever Chorvátska, tak bola rakúska trasa pre mňa výrazne lacnejšia aj kvôli predraženámu mýtu v HR, kedy prejdem skoro celé Slovinsko až po Postojna, kde odbočím na Chorvátsko. Je tam kúsok mimo diaľnice ale od HR hranice po Rijeku je zasa diaľnica (len kúsok spoplatnený alebo tuším aj vôbec, nie celá) a teda Istria alebo ostrov Krk alebo možno aj kúsok nižšie. Toto bola aj moja prvá trasa k moru na prvom Ioniq 28kWh v roku 2017.
          Najdrahšia možnosť je ísť cez Rakúsko, Slovinsko a potom odbočiť na Zagreb - vtedy je aj HR mýto ešte vysoké a aj treba o jednu známku viac oproti maďarskej trase. Keď cez Slovinsko, tak potiahnuť až k Rijeke.

          Rakúskej trase sa vyhýbam skôr pre pomalosť, Rakušáci majú automatické radary (samozrejme maximum 100 km/h úsekov), nedá sa ísť svojim tempom a tiež sú časté zápchy a aj bežná dvojprúdová diaľnica je prepljená, veď to vidíte aj na našich diaľniciach ako sa AT autá včas vyraďujú a neskoro zaraďujú pri obiehaní a v AT ma zastavilo aj civilné auto, chodia neoznačení aby mohli aj obiehanie vpravo kamerovať. Tento rok som si z jedného výletu odniesol - poprichádzalo od rôznych rakúskych regiónov až 5 pokút za deň, takže zasa na ich diaľnice na pár rokov kašlem až sa mi zacnie vidieť čo je tam nové. Maďarsko a Chorvátsko ale aj Slovinsko pri použití Waze sú v tejto oblasti krajiny ešte veľmi podľa môjho gusta.
      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 192
        • lubos1519
        •   

        Bacha, od Zagrebu az po odbocku na Senj maju chorvati na dialniciach este od minuleho roka vsade znacky 100 (zvykli ich po zime dat dole, ale vzhladom na zapchy sa asi na to tento rok vykaslali). Ano, nikto to nedodrziava, ja len informujem. Detto od madarskych hranic po Zagreb je aspon na polke cesty tiez 110-120 znacka.

        Ale teda vraj po 17:00 uz chorvati nepracuju a nevyberaju ;-)

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Maďarské diaľničné známky priamo:

          https://ematrica.nemzetiutdij.hu

          Na osobné auto stojí tento rok 3820 HUF (minulý rok 3640 HUF) ale pre pokles kurzu je to stále pod 10€ strhnuté z karty.

          Rakúska známka tu:

          https://www.asfinag.at/maut-vignette/vignette/

          Cena tento rok ako aj minulý 9,6€ - už majú tiež aj elektronické, netreba lepiť na sklo.

          Slovinská známka tu:

          https://evinjeta.dars.si/selfcare/en

          Cena 15€
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-07-2022, 11:34.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Ľuboš Geleta
            Ľuboš Geleta komentoval
            Upraviť komentár
            Veľmi pekne ďakujem za tieto informácie - google mi tieto stránky ani neponúkol ani na 3 strane - nechápem. Toto už sú podstatne lepšie ceny ako som písal ja. Mám v pláne vycestovať na noc aby som nestratil žiadny čas v kolóne a mal podstatne väčšiu istotu že budú alebo bude nabíjačka voľná. Čas potrebný na presun beriem globálne tak ako bude, bez toho aby som čokoľvek odrátaval. A s tým presunom cez Rakúsko si ma nepríjemne zaskočil. V noci asi kolóny nebudú no ak tam platí obmedzenie 100 kmh a sú tam radary tak nemá zmysel túto trasu vyberať.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            V pripade Rakuska tiez bacha na kupu znamky ako fyzicka osoba - nepodnikatel, zacne platit az 18 dni po nakupe kvoli ochrane spotrebitela a zakonnej lehote na vratenie tovaru. Ak sa kupuje na poslednu chvilu, treba kupit bud na benzinovej pumpe alebo zaskrtnut pri kupe online, ze nakupujute na firmu, tam potom kludne zadajte uz akekolvek udaje firmy, hoc aj kamaratovej. Vtedy zacne platit okamzite. Udaje sa nekontroluju, nakolko kontrola prebieha kamerovo a vzdy sa len paruje ECV k zaznamu v databaze myta. Nikto neskuma ci sedia udaje majitel auta vs firemna znamka.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Toto je velmi dolezita poznamka. Na fyzicku osobu, pokial je to do 18 dni ta znamka NEPLATI a system to vyhodnoti ako auto bez znamky.
            Pokuta pride automaticky na 120 EUR .

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ten asfinag web to rovno píše, že známka platí až po 18 dňoch alebo si ju objednajte na firmu, takže som to sem ani nepísal, pripadalo mi to dosť zbytočné, keď to tam každému kupcovi automaticky píše pred platbou

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Aj popri ceste su tabule s maximalnou povolenou rychlostou, a nie kazdy ich dodrzuje alebo vnima 🙈 rovnako tak ako 90% ludi vzdy odklikne nakup a nikdy necita kecy okolo. Ludom treba vtlkat veci do hlavy, pravidla a podmienky su casto len pre paradu 🙂
        • Ľuboš Geleta
          Senior Member
          • May 2014
          • 500
          • lubos98970
          •   

          Končí nabíjanie pred Lidlom - uvidíme či to Kaufland bude úplne presne kopírovať. Snáď nás potešia z dobrou cenou.
          Farby vo videu svojvoľne upravil YouTube a vzhľadom na to že ide len o krátke informačné video - venovať tomu pozornosť nebudem. Pôvodne video má farby v normále.
           

          Komentár

          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            Mýtus vyvrátený 😎
            6h 40 minút stačilo na prepravu z Chorvátska od mesta Rijeke do Bratislavy Nivy aj v rátane nabíjania cez Ionity. Nebolo to však úplne jednoduché a bez komplikácií no ak by som cestu opakoval šlo by to ako po masle.

             

            Komentár

            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 500
              • lubos98970
              •   

              Moja rozlúčka nabíjania zdarma aj keď som dostal dnes info že v Novom Meste išla zdarma aj dnes.

              ​​​​​
               

              Komentár

              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 500
                • lubos98970
                •   

                Pokazil sa hybridný menič. Ako prebiehala oprava a ako pracuje v auguste 2,7 kW elektráreň?

                 

                Komentár

                • Ľuboš Geleta
                  Senior Member
                  • May 2014
                  • 500
                  • lubos98970
                  •   

                  Novinka lacná Tesla Model Y a chyby na hlavnej stránke Tesla.com

                   

                  Komentár

                  • Ľuboš Geleta
                    Senior Member
                    • May 2014
                    • 500
                    • lubos98970
                    •   

                    Aké je nabíjanie elektromobilu v praxi z ostrovného systému pri výkone 2,7 kW a zásobe 4,2kWh Li-ion?

                     

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X