Nižšie verzie ceny majú presne rovnaké ako v minulom cenníku od 4/2021, výbava PREMIUM pre 4x2 aj 4x4 zdražela zhodne o 250€. Namiesto zníženia ceny a dania 19" diskov do základu a stanovenia príplatku za 20" - ako je to v civilizovanej Európe, zdražujú a veľkodušne Vám umožnia mať menej drahú položku výbavy bez zľavy. Bravó Hyundai, ukazuješ zákazníkom, kde ich máš.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq 5
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Miro ceny elektriciek idu postupne hore vsetky. Aj enyaq co teraz mam, ID zdrazelo v tychto tyzdnoch taktiez a navyse sa vyrazne okresala ponuka.
Budme radi (teda ani ty ani ja to auto nekupujeme, ale radi za druhych), ze je tu moznost volby. Ja by som tiez uprednostnil tie mensie kolesa a dokazal by som prezit, ze nie su lacnejsie, ale v rovnakej sume.
-
milan84 Medzi ultra ani bežnými elektromobilistami som to ešte nepočul, možno si to zachytil na RTVS v tej ich autorelácií od spaľovacích akože novinárov hodnotiacich odkladacie priestory v autách, tam ma to iritovalo. Ale Tvoje video som nevidel, takže len reagujem na komenty tu, neviem či a akosi to použil.
Wilo opatrne s nožíkmi, už sa tu niekto hneval pred pár dňami, vieš že všetci nejeme rovnakú vtipnú kašu ráno
-
Neviem ako definujete e-ultras, zrejme nim nebudem, ale priznavam ja pouzivam vyyraz elektricka lebo je vtipne nadsazkovo vystizny a ovela lepsie sa vyslovuje ako elektromobil a je chytlavy. Hlavne nezaujatym lajkom to znie sympaticky, milo a hned vedia o com je rec. A skratky ako EVicko, BEVko, phev ... im nic nehovoria ani si ich nezapametaju. Zvyknu lajci skracovat elektromobil na elektro, ale to mne vzdy skor evokuje predajnu spotrebicov nez auto a asi nebudem sam.
-
Taur plny suhlas, vnimam to rovnako. Len pre info, aj vacsina kurierov jazdiacich na el.dodavkach ich oznacuju ako: beriem si elektricku, idem elektrickou, atd. A nema to ani kusok hanliveho oznacenia, prave naopak, tie auta im sedia a radi s nimi jazdia.
-
Sorry, ale električka jazdí po kolajach. Počuli ste o tom? Vy z mladšej generacie možno nie lebo vás od malička rodičia rozvázali do školy autom. Ale v električkach som strávil na cestě do roboty X hodin a moja Tesla mi ju teda nepripomína. Skúste trasu električkou zo Zlatých Pieskov do Dúbravky a porovnajte to s jazdou s vašim elektromobilom .
-
Jiri GrandPa Si uvedom ze traumu z elektriciek mate len blavaci a kosicania, tak zvysok sloneska do toho netahajte.
Naopak nam ostatnym nepostihnutym jazda emobilom kvoli nizkemu tazisku evokuje pozitivnnu asociaciu s elektrickou ze sedi na ceste akoby siel tiez po kolajniciach. Druha moznost je prirovnat to k motokare, ale to neobsahuje v nazve elektrinu.
A mozme byt radi ze nasim BEV nenadavaju do trolejbusov, leboze bez dratov sa daleko nedostaneme.
-
Jiri GrandPa a už si išiel tými novými električkami napríklad do Petržalky na novej trati alebo odkedy máš auto si do MHD nesadol? Ani nevieš že ideš vyskúšaj niekedy
-
-
Petíciu za pridanie ručného predohrevu baterky pred nabíjaním sme rozšírili aj pre Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Kto viete a chcete, podpíšte prosím.
https://chng.it/tDQ7558m
Nepovoľujú tam dať veľa textu a celú ju nemôžeme zásadne zmeniť, tak je to tam jednou vetou pri modely áut- Both new models Hyundai Ioniq5 and Kia EV6 have similar problems with coldgate + and extra new with rapidgate
Naposledy upravené nick81; 02-12-2021, 22:32.
- Likes 1
Komentár
-
demo Uvidíme, petícia zatiaľ robí "len osvetu". Okrem toho, že sme už kontaktovali SK/CZ zastupenia a Nošovice. Podobne ako videá Bjorna. Vďaka tomu je tlak na Hyundai/Kia aj cez komentáre pod oficiálnymi videami, ľudia chodia do servisov a sťažujú sa na pomalé nabíjania. Všetko je so všetkým prepojené. S veľa zahr. signatármi sa pre nás otvoria ešte ďalšie možnosti. Situácia sa každým neriešeným rokom pre nich zhoršuje, tak som tiež zvedavý. Ale myslím, že je to len otázka kedy, a nie či vôbec.
-
https://www.change.org/p/kia-motors-...niq5-kia-ev6/c
"-10 C and getting only an average 25kW with 50kW charger when charging from 50% to 75%. Quite disappointed, I have to say."
Klasická chyba ... Nabíjanie s vysokým SOC. Pod -1C je výkon len 25kW a nad 50% sa už nezapne PTC, fáza nad 53% má vysoku optimálku 35C+ a nižšie výkony.
Na DC treba chodiť s čo naviac vybitou baterkou. Hlavná fáza do 53% má najvyššie výkony, menšiu optimálnu teplotu 25C+ .. Pri nabití od 10-20% sa stihne baterka s PTC a výkonmi prehriať aby to bolo potom aj za polovicou vysoké.
- Likes 2
Komentár
-
milan84 Super video ste spravili. Tu vidno ako aj na diaľkách na diaľnici coldgate až taký problém nie je. Len treba chodiť s max vybitým autom.
Samozrejme horšie je to -5 az 0C batekou a pri dome nabit. Alebo ak sa ide po 50kW.
Inak neskúšali ste niekto v ECO v permanentnom 2wd móde, či sa tá spotreba nedá zraziť dole? Veď na diaľnici v 130 AWD/4WD vôbec netreba.
- Likes 3
Komentár
-
milan84 Ved LTR... po nabijani spustia LTR. Ak pri 4C nejdes 125kmh tak ti chladne baterka. To iste ako niro.. To je ich slabina oproti vsetkym autam, ak len toto fixnu, viac nasobne nabijania budu luxus. Ak pridaju este predhrev su kilometer pred ostatnymi. Mat zdrojaky, fixnem im to do mesiaca :-) Algoritmus mam davno v hlave, viem presne co robit.
Pre predstavu.. nabil som SC... a kym som cez grob prisiel do PK uz bolo o 6C menej. Toto malo byt davno opravene.Naposledy upravené nick81; 05-12-2021, 19:18.
-
mozeg Odkial mas info, ze odoberaju teplo z baterie ? Pri Nirovi je odoberanie v LTR okruhu za OBC/motorom. Tj. teplo z baterky musi najskor prejst cez OBD a motor. Pustaju LTR aj rano ked idem do prace, 2C baterka, 2C motor, 2C vzduch.. ta logika je uplne chora. Vybehnem na dialnicu 25kW do motora, a stale drzia s LTR na 3-4 namiesto toho aby sa baterka sama prehriala ku 15-20C. LTR ma vyznam pri teplotach 15-20C .. alebo menej ak treba z rapidu dostat baterku na 25C. Ale pouzivat to na baterku v optimalnej teplote (20C) a vyhadzat z nej teplo cez motor v -12C na 60km sa neda nazvat odoberanim tepla pre TC, ked po 60 km to cele vyhodia na motore a dalsich 200 km auto je baterka podchladena. Vyhadzuju to hlupo do vzduchu.
Cele to ako sa EV6 I5 chova je zatial copy paste logika z kony/nira.. len pridali viac stupnov cold a viac rapid.
Mame uz niekde schemu okruhu baterky ? Tj vieme potvrdit ze je mozne odobrat teplo mimo prechodu cez motor ? Octovalve tam asi nebude
Nerobil by som si iluzie.
Co ma prekvapilo je GTX v coldgate.. 38% na ionity po okreskach iba max 80kw... Namiesto 115kw, preco? Tam sa to tiez nejako divno chova. Chcelo by to vidiet teploty na diagnostike.
-
Vyjadrenie ku IONIQ 5 a predohrevu z českého zastúpenia Hyundai. Ešte čakáme na Kia Slovensko. Ale to s Hyundai nesúvisí. Slovenský Hyundai dostal komplet info ku petícií len pred pár dňami (nevedeli o nej).
......
U IONIQ 5 se podle mých informací funkce předehřevu/předchlazení baterie před nabíjením řidičem připravuje od modelového roku 2023, který se začne vyrábět na jaře 2022 (aktuálně květen). Bude se ale jednat nejen o změnu software, ale upgrade celého systému BMS, takže s největší pravděpodobností nebude aplikovatelný na již vyrobené kusy.
......
Ak chcete vyriešený BMS, tak je lepšie počkať na modely 2023, uvedené od polovice budúceho roka. Budú mať aj iný HW BMS. Čo som videl zatiaľ grafiku, chladiče okruhu budú 2 v predných rohoch karosérie. Tj. nebude jeden veľký v strede. Vyzerá, že to bude komplet prekopané.
Hyundai Motor Europe připravují na nejbližší dobu oficiální Q&A, - ohľadom zimného nabíjania
Na toto si teda ešte počkame.
CZ Kona: Volali mi aj z Hyundai Nošovice, že náš navrh prešiel a bude implementovaný do nových faceliftov nošovickej Kony. Veľmi ústretový prístup. Žiaľ starých modelov sa to netýka. Kiež by Nošovice robili už aj platformu eGMP.
Takže aktuálny stav: Spätne pre súčasné Kony/Niro/Ioniq5/EV6 nie je --zatiaľ-- plánované žiadne vylepšenie v tomto smere.
Petícia stále naberá dosť ľudí. Proprosili sme ľudí na západe a severe, aby ak majú problémy s coldgate aby to pomohli riešiť to cez ich servisy.Naposledy upravené nick81; 09-12-2021, 14:42.
- Likes 5
Komentár
-
Nosovicka Kona mala facelift v tomto roku takze novy facelift - to je tak za 3 roky.
Ioniq 5 - dalsi dovod nekupovat ako som odporucal pred par mesiacmi. Ako som predpokladal, zistili sa podstatne nedokonalosti, co rapidgate a coldgate je. Dokonca ta rapidgate pri aute s chladenou baterkou je asi este vacsia hanba v dnesnej dobe ako coldgate, ved rapidgate-om trpia len auta bez chladenia.
Tento modelovy rok bol len nastrel skutocneho auta, dalsi rok vacsia baterka, opraveny BMS, …Naposledy upravené Miroslav Rojko; 09-12-2021, 16:14.
-
S milan84 musím len súhlasiť, je to len malá časť užívateľov, ktorí si povedia, že je zlý BMS Hyundai/Kia a nie všetky. A preto to je s opravou chýb tak ako to je - pekný interiér, priestranné auto, zvonku krásne, čo viac chcieť,bežní ľudia ani netušia čo je coldgate alebo rapidgate.
Čas nabíjania si síce všimne aj ten najväčší laik ale povie si, že to sú všeobecne všetky elektromobily, lebo baterka je studená. Nenapadne ho, že niektoré si baterku prihrejú.
-
mozeg ved preto sa to zacalo riesit, lebo ludia ako lubos, ja a dalsi fanatici do toho rypeme. Keby si vedel vsetko zo zakulisia a reakcie niektorych znaciek.....do plaču.
Taur zachytil si v akomkolvek tradicnom teste novinarov, ostrielanej redakcie, ze by sa niekto zamyslel preco nabija vykonom 60kW namiesto 220 v spicke? NIKTO o tom netusi, nerozumie a tak len odmeria cas a povie dobre-zle. bodka. Zial. Takze ocakavat, ze zakaznik -bezny vodic, ktory to auto chce, lebo sa mu paci a je rychle, toto naozaj nebude skumat. Bud to nabija doma, malo jazdi a netyka sa ho to, alebo si bude stazovat, ze vyrobca klamal a on kupil blbost.
Ideme proti prudu, ale ja som nato YT videa zacal produkovat.Naposledy upravené milan84; 09-12-2021, 20:39.
-
nick81 Tyka sa to vsetkych co nemaju ako doma nabijat a aj tych co nefrcia 130+ po dialnici. Ja chodim 106 a nevidim zeby ma EV zurivo obiehali. Neraz ich obehnem pomaly ja lebo idu okruhlych 100 (spalovaky takto jazdia na spotrebu, EV na dojazd). Dokonca ked som bol posledne v servise dealer mi povedal, ze iny majitel Zoe mu vravel ze ako ja rychlo chodim. Ale par krat som siel 136, tak mozno to bolo vtedy, alebo na okreske 96.
-
mozeg Pár min je nič. Bolo to obrazne, že väčšia si to tak neužije lebo má lepšie podmienky. Samozrejme ide o princíp. Auto za 50 litrov musí robiť všetko preto, aby bol čas nabíjania čo najbližší ku 5 min a nelietal v pásme 2-3 násobného času.
A keď, tak nech to uvádzajú pri kúpe. Prvý mesiac aj tak majiteľ skôr vidí chybu v stojane, lebo chybu auta si nepripustí.
-
https://www.youtube.com/watch?v=eueLvUT02oA
Uz na to tlacia velmi silno Nemci a Nori, takze podla emailovej odpovede YouTuberovi v tomto videu od oficialneho nemeckeho zastupenia Hyundai - funkcionalita optimalizacie teploty baterie po zadani nabijacej stanice ako ciela v navigacii by mala byt pridana v prvom polroku 2022, a to aj pre vozidla uz dodane zakaznikom. Takze to vyzera ovela lepsie ako odpoved od cechov, ktora tu bola uvedena v prispevku vyssie. Takze zjavne Cesky/Slovensky trh je ignorovany (co sa da aj chapat, kvoli par zakaznikom ani prstom nepohnu), ale ked pride masivny tlak z DE / NOR, tak uz citia problem a musia ho riesit.
- Likes 3
Komentár
-
To je plán... Dík moc za info. Kontaktovanie SK/CZ zastúpení bola len časť. Aspoň dostali podrobné info ku LTR
Stav ku dnešným 3705:
598 Norway
569 Germany
466 Canada
409 Sweden
301 Denmark
212 France
194 UK
170 Netherlands
149 Finland
145 Slovakia
114 US
67 Austria
59 Spain
42 Switzerland
31 Czech Republic
29 Hungary
25 Italy
19 Belgium
18 Ireland
16 Romania
13 Poland
............Naposledy upravené nick81; 19-12-2021, 11:34.
-
Začínajú dobré správy. I5/EV6 dostane SW update na predohrev zadaním nabky ako má Tesla
https://www.change.org/p/kia-motors-...ev6/u/30027960
" German You-tuber from youtube channel Car Maniac received reply from Hyundai that they are working on preheating the battery when charger is set as destination in car's navigation. It should be distributed in the first half of 2022."
Tu by malo byť to vyjadrenie Hyundai .. Neviem nemecky, snáď som dobre nakopíroval
https://youtu.be/eueLvUT02oA?t=417Naposledy upravené nick81; 07-01-2022, 10:15.
- Likes 2
Komentár
-
Neviem. Z Nosovic nam vtedy napisali, ze nasa poziadavka presla a zapracuju to do dalsieho faceliftu Kony. V akej forme neviem. SW si nerobia priamo v nosoviciach co som pochopil, cize je mozne ze sa to bude komplexne riesit 1 sposobom. Peticiu nezastavime kym to nebude potvrdene spatne. Stale je tam vela ludi s Kona/Niro, a tie auta sa len tak z trhu nezosrotuju/nestratia. Fix LTR a silneho coldgatu bude stale aktualny aj spatne.
-
mozeg Podľa posledných info z minulých mesiacov z jedného zastúpenia (tuším Hyundai CZ) výrobca mení komplet celý dátový zdroj nabíjačiek. Tj. vyzerá, že tam budú live nabky z DCS. Keď si dáš aj teraz v eNirovi KiaLive / nabíjačky tak to ťaha DCS, pri niektorých EON/Ionity aj s live obsadenosťou.
-
Komentár
-
Lebo Korejci. Chceli usetrit a par € tak to hodili na aerodynamiku a kecy ako to maju osetrene prudenim vzduchu 🤷♂️ mat hatch bez stieracu musi byt kazdemu uplne jasne, ako to dopadne. Pri tom krabicovom dizajne by pritomnost stieraca uz nehrala ziadnu rolu co sa aerodynamiky a spotreby tyka. Pripadne ho mohli zabudovat zhora do stresneho spojlera keby uz strasne chceli. Ale je to zial len obycajne setrenie na nespravnom mieste.
-
Ved je to len nulty rocnik vyroby, skutocny Ioniq 5 pride tento rok s normalnou baterkou, jej chladenim a mozno aj toto bude “vylepsenie”.
-
Otazka je o kolko menej by to bolo zasvinene ak by mal zadne lapace necistot. Zaroven ak chapem zmyvat to mal vzduch prudiaci od horneho spojlera,preco sa tak nedeje je zvlastne. EV6 ma to iste a okno je ciste. Tam to asi viac zachytava zadna cast kufra, linia vystupuje viac do priestoru.
-
-
Maco7 Ako majitel auta, kolko v aute uvadza servisny interval a v servisnej knizke ? V poslednom teste Ioniq 5 electrodad preklikaval menu a servisny interval bol v aute nastaveny na 15000 km a 1 rok.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Dúfam, že sa ten predohrev dostane aj do existujúcich I5 / EV6.
https://press.hyundai.cz/tiskove-zpr...k7BxnBtonbxDF8- Vylepšený IONIQ 5 nabízí novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 77,4 kWh
- Na přání si mohou zákazníci pro svůj IONIQ 5 objednat kamerová vnější a vnitřní zpětná zrcátka, umocňující moderní a digitální charakter tohoto modelu
- Mezi další nové prvky výbavy patří aktivní termo-management trakčního akumulátoru před nabíjením a inovativní tlumiče SFD (Smart Frequency Dampers), zajišťující ještě vyšší úroveň komfortu a jízdních vlastností
- Likes 3
Komentár
-
Modernizovaný IONIQ 5 bude zákazníkům v Evropě nabízen ve druhé polovině tohoto roku.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ano maju chladič ale aktualizovany model bude mať dva chladiče po stranách namiesto jedneho v strede, ktorý nedokazal uchladiť.
-
Nechladí sa chladičom vpredu, ten je len súčasťou LTR smyčky. Aktívne chladenie pri nabijaní sa zabezpečuje chillerom prepojeným na studený okruh klímy. Ten chiller je v prvom rade úzke hrdlo. Ale analyzoval som Bjornové videá. Rapid sa dá prakticky celý eliminovať aj na starom HW. Celé je to hlavne o tom ako kvalitne to nakodujú. Buďme radi, že sa konečne pohli ľady. A nebude iba ručný, ale rovno ako má Tesla zadaním nabíjačky. Ako dobre to naimplementujú si už zmeriame. Resp. aj na starých strojoch. Teraz je zbytočné polemizovať.
Komentár