Na úvod, len poviem, že sa snažím objektívne prinášať skúsenosti s prevádzkou elektromobilu. Teraz konkrétne s NIssanom Leaf 40 kWh. Veľa ľudí má názor že je to nepoužiteľné auto v bežnej prevádzke. Toto sa snažím vyvracať a preto som poslal tento článok, ktorý mám aj tu, okrem Mojelektromobil.sk aj redakcii Topspeed.sk, aby sa to dostalo do povedomia čo najširšiemu okruhu motoristov. Bohužial to nenechali na posúdenie motoristom, ale si neodpustili svoj komentár, ktorý je zaručene ,, pravdivy a objektívny". Po tejto skúsenosti, už im nič nepošlem a ani neprijmem ich prípadné pozvanie na ďalší test elektromobilu. Preto som poslal Marošovi Čabákovi list. Tento vám predkladám k nahliadnutiu:
Ahoj Maroš.
Keď si mi písal, že tam chceš dať svoj komentár, mal som obavy. Predsa len človek, ktorý sa touto problematikou dôslednejšie nezaoberá, na EV jazdí len cca 2 týždne pri testoch, nemôže byť objektívny. Bohužial sa to naplnilo. Preto sa idem teraz vyjadriť k niektorým tvojim tvrdeniam.
1/ Citujem: priaznivá spotreba 13,3 kWh/100km - tá je podľa našich skúseností pre bežný život nereálna. Odmietame totiž jazdiť v zákryte za kamiónom tempom do 90 km/h, obmedzovať si komfort života slabým kúrením, či menším chladením len v záujme čo najnižšej spotreby.
Moja odpoveď: ..Túto spotrebu som dosiahol reálnou prevádzkou. Každy motorista má inú reálnu prevádzku. Táto bola moja. Jazdím v zime prevažne krátke 20 km úseky a mne sa neoplatí vyzliekať v aute bundu po 10-tich km, aby mi dalších 10km nebolo teplo pri klime na 22 st.C…Mne pri nastavenej 19-stke a oblečenej bunde bolo tak teplo, že som čakal, kedy už konečne vystupim. My nežijeme v Nórsku kde je – 20st.C. Prečo by som mal dávať nižšiu teplotu, kôli šetreniu peňazí, keď som sa vozil zdarma ..!!! Jasne som tam napísal, že táto spotreba sa týka len mna a nie iných elektromobilistov.
Jazda za kamionom: Ano jazdil som za kamiónom, ale opäť, nie kôli šetreniu financii. Veď som jazdil zdarma !! Jazdil som tak kôli tomu, aby som mal dostatočný dojazd do cieľa. Leaf má malú kapacitu batérie. Ja som sa nemusel naháňať, ako niektorí manageri, aby stihli všetko vybaviť. Pre tých by Leaf nebol vhodným autom. Ak som neklimatizoval, tak len preto, že to z mojej potreby nebolo nutné. Nie som zastanca premršteného klimatizovania kabiny na čo najnižšiu teplotu. Je to už môj druhý elektromobil. Vedel som do čoho idem. Poznám to auto dokonale a viem, čo si môžem alebo nemôžem dovoliť. Ja som človek, ktorý rozmýšľa, ako sa niečo dá a nie, ako sa nedá. A mne sa dalo s týmto autom pokryt všetky moje cesty.
2/ Citujem:…tak by mal človek reálne zaplatiť rádovo orientačne za nabíjanie 4 000 eur.
Moja odpoveď: Ty si vybral ten najhorší možný variant pri platenej nabíjačke, ktorý je aj tak polovičný oproti výdavku fosílneho auta na čerpacej stanici. Prečo si nedal, ako príklad Ejoin, kde by si zaplatil za AC aj DC nabíjanie len 1.767 €. Pýtam sa: Chcel si podsunúť ľuďom dojem, že prevádzka EV nie je o moc výhodnejšia ako jazda s fosilom?...Dúfam že nie….
3/ Citujem:…takto ako je to bezplatné nabíjanie nastavené dnes to platia všetci ostatní niekde inde, na daniach alebo ako odberatelia elektrickej energie
Moja odpoveď: Občania nebudú platiť energiu na bezplatných nabíjačkách. Túto platia prevádzkovatelia zo svojej režie. Kaufland netvorí ceny vo svojich obchodoch podľa toho, či má zdarma nabíječku, alebo nie. Túto finančnú záťaž nepremieta do cien. Má tam rovnaké ceny, ako aj v prevádzkach bez nabíjačiek. Hotel s bezplatnými nabíjačkmi má rovnaké ceny pre elektromobilistov, ako aj pre fosílnych motoristov…a takto by som mohol pokračovať ďalej. Je to hoax čo si napísal…
4/ Citujem:..vo výpočte je dotácia 5 000 €, čo je voči občanom ďalšia nespravodlivosť.
Moja odpoveď: Mal nejaký občan Slovenska zakázané využiť doterajšie dotácie ?..Kto?.. Ak sa niekto rozhodne nevyužiť dotáciu na nákup EV, a kúpi si auto na fosílne palivo, je to jeho slobodné rozhodnutie. Nikto ho predsa k tomu nenúti. Nie je voči mne, ako človeku, ktorý sa snaží urobiť maximum pre to, aby som ja a moje deti mal čistý vzduch, nespravodlivé dýchať to svinstvo čo vypúšťaju zo svojich áut majitelia fosilov? ...Aká je v tom spravodlivosť?...Drvivá väčšina krajín sveta ratifikovalo Parížsku dohodu o boji proti klimatickým zmenám. Najväčším vinníkom v EU je cestná doprava až so 72 %...27 krajín Európy sa rozhodlo zakázať predaj spaľovacích áut v najbližšej budúcnosti. Preto krajiny dávajú dotácie na nákup EV, aby uľahčili ľudom prechod na elektrickú dopravu, ktorá nás jednoducho čaká. Či sa to niekomu bude páčiť, alebo nie.
5/ Citujem:.. V tom však nie sú započítané náklady na pochopiteľnú výmenu batérií minimálne raz, ani zmeny dnešných priaznivých podmienok na prevádzku.
Moja odpoveď:..Prosím ta Maroš, kde si zobral, ze batériu pri nájazde ..364.520 km treba aspoň raz vymeniť. To si si vymyslel?...Ja nepoznám na Slovensku elektroautomobil, ktorému by odisla batéria. Batérie neodchádzajú, netreba ich meniť, len degradujú. Mne zdegradovala batéria na Nissane Leaf 24 kWh po 140.000km a na tomto poslednom 40 kWh o 12 %....Jeden majitel v CZ má najazdené na Leafe 24 kWh 250.000 km a neodisla mu batéria. A to bola jedna z prvých na trhu. Čo ja mám poznatky, tak najviac degradujú prave u Leafa v dôsledku chýbajúceho termomanagementu batérie. Všetky ostatne batérie iných automobiliek, čo majú chladené batérie, tak degradácia je polovičná. Čo ja mám vedomosť, tak sa stal prípad, keď jednomu majiteľovi Tesly z r. 2014 sa pokazila batéria po 290.000 km a dali mu zdarma druhú. Ak sa aj niečo podobné stalo, tak to sa pokazila elektronika, čo riadila chod batérie. Po oprave ju zas posunuli ďalej do prevádzky na inom aute.
Ak ťa skutočne zaujíma životnosť batérii, prečítaj si to tu. Je to sice o Tesla batériách. Ale iní výrobcovia to majú podobné, keďže Tesla dáva do svojich aut aj batérie azijských výrobcov.
https://www.mojelektromobil.sk/tesla-baterie-zivotnost/
Nepis tu veci jedna babka povedala, alebo počul som. Ak máš poznatok, že sa niekomu zničila batéria a nedala sa opraviť, tak daj link do komentu. Topspeed je etablovaný na webe dlhé roky, má svoju úroveň, a takéto komentovanie bez dôkazov mu na vážnosti a objektivite nepridáva.
Želám tebe a redakcii veľa objektívnych a zaujímavých článkov
Oliver Čurgali
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Zverejnenie mojej skúsenosti s prevádzkou Nissanu Leaf na webe Topspeed.sk.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
-
Zverejnenie mojej skúsenosti s prevádzkou Nissanu Leaf na webe Topspeed.sk.
Naposledy upravené curgali; 24-01-2021, 23:14.Tagy: -
- Likes 2
-
#1Miroslav Rojko komentoval25-01-2021, 07:14Upraviť komentárOliver a Tebe nestačilo ako si z Teba robili srandu v tom videu ? Ako moderátor do kamery vyjadroval svoj postoj grimasami pri Tvojich odpovediach ? Čo iné si čakal ?
-
#2curgali komentoval25-01-2021, 09:16Upraviť komentárPrave preto sa snažím s týmito predsudkami bojovat..vedel som, že idem do jamy levovej. Čakal som ataky v komentároch a bol pripraveny na to. Ale že redaktor čo pár krát sedel v EV to zaklincuje a ide mna s 246.000 km elektrickými spochybniť..to už bolo cez čiaru. Ja som mu predtým písal, lebo som vedel z čoho žije Topspeed, ak to nezverejní, tak mi to vadiť nebude.Rozhodot sa takto, čo s tým narobím. Keby som vedel čo tam dopíše, tak mu nič neposielam...
-
#3mozeg komentoval25-01-2021, 11:43Upraviť komentárcurgali neboj aj negativna reklama je reklama. Nedalo mi rozpisal som sa aj ja :-). Za mna sa EV posunuli za 5 rokov vyznamne vpred. Zvysil sa dojazd, dostupnost nabijania... Ludsky mozog vsak funguje tak ze porovnava a preto Ev stoji pred tazkou ulohov: dojazd, dostupnost nabijania, cena- vo vsetkom sme sa posunuli.Chybou je ze u nas sa neuci na skolach poriadne o ekologii a ako pracovat s faktami. Dodnes si vacsina ludi mysli ze 20% populacie na Zemi zije v totalnej chudobe a pritom stacilo 20rokov a v totalnej chudobe zije iba 9% populacie a kopu dalsich veci (vzdelanie, dostupnost lekarskej starostlivosti a pod.)... A rovnako je to s EV,akonahle nastupi masirovanie automobiliek, lebo budu chciet predavat EV a nie spalovaky, tak zrazu budu ludia kupovat EV a to bude dobre.
-
#4Miroslav Rojko komentoval25-01-2021, 12:01Upraviť komentár@mozeq v bode 2) si zabudol na Citigo/eUP/Mii
-
#5mozeg komentoval25-01-2021, 12:59Upraviť komentár@ Miroslav Rojko, ok tak to uz asi neopravim-co uz vyhejtuju ma alebo mozno nie lebo po odratani dotacie je to auta za 10k. CitiGo sa este vyraba aj Mii?Naposledy upravené mozeg; 25-01-2021, 13:16.
-
#6Miroslav Rojko komentoval25-01-2021, 14:16Upraviť komentárVyrábajú samozrejme. Ešte stále nie sú dodané všetky objednané Citigo, takze sa musia robiť. A keďže Enyaq je cenovo veľmi vysoko, predpokladám obnovenie objednávok ako u VW eUp, kde ID.3 nestačilo. Oni emisie rátajú pod celým koncernom, takze je im jedno aká značka z tých troch ale pre CZ a SK je lepšie predajna Škoda ako VW pre pocit z minulosti.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-01-2021, 14:19.
-
#7janciksim komentoval22-05-2021, 22:09Upraviť komentárPráve som si kúpil nissan leaf. Tiež som zvažoval egolf, no najprv som išiel pozrieť leaf a v realite sa mi zapáčil na prvý pohľad. Je priestrannejši ako golf, možno rozhranie palubného počítača nie tak pekné, no zaujímavé. Kúpil som ho ešte v záruke za cenu, ktorú som bol ochotný akceptovať. Teraz má 2 roky a 40k km. Verím, že ako druhé auto v rodine mi poslúži. Som začiatočník v električkovom svete, možno preto ten úsmev. Uvidím, ako dlho mi vydrží...
-
#8Taur komentoval22-05-2021, 22:16Upraviť komentárVerim ze ten usmev sa ti este rozsiri od ucha k uchu.
Pridávanie komentárov je blokované.