Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Ako som vyberal svoj tretí elektromobil a ktorý som si nakoniec vybral?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
-
Ako som vyberal svoj tretí elektromobil a ktorý som si nakoniec vybral?
Keď si skúsený niekoľkoročný elektromobilista kúpi v poradí už 3 elektromobil, veľa kolegov sa možno opýta, prečo práve tento? V týchto pár riadkoch vám prinášam moju odpoveď.
Po 6 rokoch a 246.000 km s Nissanom Leaf 1 a 2, som si povedal, že si kúpim také elektroauto s ktorým budem môcť konečne cestovať aj diaľničnou rýchlosťou na veľké vzdialenosti s niekoľkonásobným rýchlonabíjaním bez toho, aby sa mi prehriala batéria, tak ako sa mi to stávalo s Nissanom Leaf. Minimálny dojazd som si stanovil na 400 km normy WLTP. Vo výbave som chcel mať: adaptívny tempomat, navigáciu, cúvaciu kameru, vyhrievaný volant a predne sedačky, aut.2-zonovú klimatizáciu, bluetooth hands-free mobilné pripojenie, vyhrievaný kožený a nastavitelný volant, CCS s min.100kW nabíjaním a palubná nabíjačka 11kW. Cena musí byť do 50.000 € kvôli dotačným podmienkam. Podľa ponuky na trhu na konci r. 2020 prichádzali do úvahy tieto BEV:
Značka................................. dojazd WLTP....................CCS nabíjanie.........cena v € podľa konfigurátora s DPH
VW ID 4 1.st 77.............................520 km................................125 kW.......................45.660,--
VW ID 3 business 58.....................426 km................................100 kW.......................41.080,--
Skoda Enyaq 80 iV.........................510 km................................125 kW.......................50.245,-- /prekročený limit/
Tesla model 3 SR...........................430 km................................200 kW.......................50.244,-- /prekročený limit/
Hyundai Kona 64............................484 km..................................75 kW.......................47.080,--
Kia e-Niro 64 Gold..........................455 km..................................75 kW.......................43.270,--
Kia e-Soul 64 Gold.........................452 km...................................75 kW......................38.790,--
Ako prvé som vylúčil tieto kórejske autá, hoci sú to osvedčené, spoľahlivé a dobré elektromobily:
Kia Soul a Niro – nepáčil sa mi zastaralý vonkajší aj vnútorný dizajn, slabší výkon nabíjania, koncepcia prerobeného spalováku.
Hyundai Kona – je to pomerne malé auto, chcem už konečne väčšie, aby som sa tam mohol v prípade potreby aj vyspať, slabší výkon
nabíjania
Tesla model 3 SR – Pri pohľade na cenník Tesly pre SK som dostal jasný odkaz: Zvýšili sme cenu o 244 € nad váš limit, pretože nám nezáleží na slovenskom zákazníkovi...nestojíme o vaše peniaze. Máme v západnej Európe dosť zákazníkov. My radšej dáme Nemcovi zľavu 3.000 €, aby dosiahol na tú ich dotáciu, ako dať Slovákovi zľavu 245 € aby dosiahol na tú jeho....Takže milá Tesla... prišla si o mojich 50.000 €. Možno príde čas, keď Ti budú dobrí aj slovenskí zákazníci. Dúfam, že ten čas príde čo najskôr a ja si budem môcť o 3 roky konečne kúpiť špičkový výrobok so servisným zázemím v SK. Tých 1.000 €, čo som poslal Tesle pred 4 rokmi, som si vypýtal späť... a nemienim dávať navyše 1.000 € nejakému sprostredkovateľovi, čo mi umelo zníži fakturačnú cenu na 49.999 € včetne DPH len preto, aby som sa dostal do limitu...
Škoda Enyaq 80 iV – Auto sa mi páči zvonku aj z vnútra. Aj tie zadné dvere, čo vyzerajú ako z mikrobusu, by som jej dokázal odpustiť a vyhrala by túto súťaž o moje peniaze. Ale Škodovke bohužiaľ narástlo sebavedomie. Chce za Eniaq iV 80 o skoro 5.000 € viac, ako pýta VW s tou istou výbavou za ID 4 a odmietla mi dať 10 % zľavu ako som v minulosti od nej dostával. VW mi ju dal...Takže, milá Škoda...fakt si myslíš, že sa budú zákazníci až tak trhať o to tvoje 50.000-ove auto???... Good Luck..Škoda
Nakoniec zostal VW ID 3 a ID 4. Z tabuľky je viac ako zrejmé, že moje peniaze dostane a moje nové auto bude...VW ID.4 1st. Ak by mala ID.3 77 kWh batériu, tak by bola štvormiestna a skoro na tej istej cenovej úrovni, ako ID.4.
Prečo u mňa vyhral ID 4 1st. 77 kWh?..: Dobrý pomer ceny a výbavy. Dostal som na ňu ešte aj zľavu. Jedna z najväčších kapacít batérie na trhu a veľmi slušný 125 kW nabíjací výkon s pomerne plochou krivkou nabíjania, kde pri 80% SOC nabíja ešte výkonom 65 kW. Veľmi pekné, podľa môjho vkusu, a priestranné SUV s možnosťou ťažného zariadenia. Po sklopení zadnej rady sedadiel a posunutí predných sedadiel dopredu vznikne až 2 m rovná plocha, kde sa dá pohodlne v prípade potreby aj vyspať. Keďže som už mal 2 auta od VW, tak verím, že kvalita dielenského spracovania bude na veľmi slušnej úrovni. A v neposlednom rade mám servis v mieste bydliska. Auto som si vybral s príplatkovým tepelným čerpadlom a ťažným zariadením. Katalógová cena bola 47.760 € s DPH. Cena ma po zľave a štátnej dotácie vyjde ako obyčajného občana 34.500 € včetne DPH. A ako bonus dostanem kartu, s ktorou spustím nabíjanie na viac ako 150.000 nabíjačkách v Európe a navyše s kreditom 600 €...
Hneď, ako auto dostanem, tak sa s vami budem deliť o dojmy a skúsenosti. Dodanie auta očakávam v marci 2021.Naposledy upravené curgali; 17-01-2021, 08:18.Tagy: -
- Likes 3
Pridávanie komentárov je blokované.
Ja by som nad Nirom nelamal palicou aj napriek tejto novinke, ak to bude podobne ako ID3, su dost podstatne veci,ktore mi nevyhovuju. Tak uvidime ako budes s postupom casu spokojny.
V kazdom pripade sa tesim s tebou a vdaka za podrobne statistiky, hodnotenia.
Tiez som skoro kupil ine auto ako TM3 SR+ koli teslackej nepodarenej komunikacii. TM3 sa inak da kupit do limitu dotacie z niektorych EU krajin ale ako pises, servis tu este nie je a SK je pre Teslu bohuzial zatial stale podradny trh. A SR+ ma tiez mensiu bateriu, co ciastocne dobieha rychlym nabijanim ale su momenty, kedy by som mal radsej vacsiu bateriu (napr. v zime).
Akurat neviem, ci by som investoval v tomto pripade tie nehorazne prachy do tep.cerpadla. Hlavne po meraniach nextmove, ktore potvrdilo vyssiu spotrebu autam s nim, ako bez neho. Ci sa to vyladi casom nejakym software sa mozme len dohadovat.
Ale uvažuješ správne...ani nie tak veľkosť batérie ale rýchlosť nabíjania je aj u mňa top parameter. 125kW znie fajne ale...otázka v akom rozsahu SoC a kde to človek využije (myslím D1).
Keď píšeš o dotácii, to myslíš tu z konca predminulého roka? Som mal za to, že už je to všetko na cestách.
Inak zaujívé sledovať ako sa ľudia naháňajú za tepelným čerpadlom, aby mali nižšiu spotrebu a potom to zabijú karosériou typu SUV
Ved este ani teraz nie su schvalene vsetky ziadosti. Po schvaleni sa musia podpisat zmluvy a az potom zacne plynut rocny limit na kupu BEV/PHEV. Takze cast aut z dotacie 2019 moze byt kupena az v r. 2022.
V mojom prípade € prišli a hneď aj odišli. Neškrábal som sa za uchom čo s tým budem robiť. Kopec ľudí by kúpilo hneď ale nestihli kliknúť...
2. 87
3. 40
4. 25
Cize ked to neutnu, je predpoklad, ze v dalsom kole este bude oslovenych 10-15.
https://www.teslamagazin.sk/volkswagen-elektromobily-marze-motivacia-predaj-zavadzanie/?fbclid=IwAR3KhntZF9EBSyAce0nugFjkO0MXLhT6jgkeO4Qc 525sAnx6drdFSV-obh4
Už aj štandard je dostupný,nie len 1.st edition
Tesla spustila moznost objednat model 3 na Slovensku presne v den zahajenia statnej dotacie (predpokladam ze info mala vdaka spolupraci s konkretnymi ludmi tu na fore). Zistila, ze pocet objednavok su nizke a dotacia aj tak nebola trvala ako v inych statoch EU. Take trhy, kde je mala kupna sila a neexistujuca statna podpora Teslu nezaujimaju. Elon sa uz vyjadril ze mu je jasne ze auta ktore vyraba Tesla su stale drahe. Preto oznamil novy kompaktny model dizajnovany v Cine a predavany globalne. To bude auto pre "kazdeho" a aj na Slovensku zacnu vdaka nemu stupat predaje. Dovtedy sa Tesla bude sustredit primarne na silne trhy ako je Cina, USA a Nemecko.
Sucasnu vyssiu cenu dostala az 31.10.2020 vid https://teslaclub.sk/node/63379#post63379
Uff. z tohto pohladu vela nevyhod nevidim. Ja kupovat dnes EV velmi tazka volba ci ID4 alebo M3 SR+.
vec, s ktorou som sa nestotožnilnefungovala, hoci bola v perfektnom stave a iným fungovlla.
Argument, ved za chvilu uz tu bude servis je usmevny. Jeden servis na 5mil. obyvatelov, resp. v okruhu stoviek km ma byt super bomba spica starostlivost o zakaznika? A tym nemyslim len SK, celkovo ich servisna siet je chaba vzhladom na celkovy predanych pocet aut a ten nepomer len bude stupat vzhladom na to ako chcu chrlit vyrobu. Tesla nieje auto, ktore mi opravi sused Fero v garazi. Sa im to vypomsti.
Neboj viem ze aj ostatni niesu na tom zatial idealne, ale u tych dinosaurov je to otazka zaskolenia personalu, dostatku dielov ... co sa moze zmenit za par mesiacov. Ale Tesla nepostavi za par mesiacov tisice potrebnych servisov po svete k dalsiemu milionu aut co vyrobi v tomto roku. Predaj aj inym ludom ako fanusikom znacky chce iny pristup.
Chapem postoj nadsencov, ale chapem aj triezvy postoj curgali. Ved ono sa to utrasie za par rokov.
Určite si Teslu nekupuj. Bude viac miesta na SC.
A moja emocia smerom na VW: ako dovrzat inak skvele auto ID4 zo strany VW je ze ho spravime o hmotnosti 2,2t (hlinik je asi pri aute za 50-60k luxus), dojazd ako eNiro alebo Kona len s tym rozdielom ze eNiroúKona na to nepotrebuje 77kWh baterku. Takze vlastne emocia ci uz pozitivna alebo negativna je na mieste aj v pripade VW ID4.
COLDGATE-ano,
hmotnost na dve veci- ANO.
Servis: ano kazdych XY km zbytocne cinknutie do kasicky VW.
Otazka teda je: VW preco?
curgali - samozrejmi si si kupil co si chcel a co povazujes za to co je najlepsie pre teba. ID4 je fajn auto. Jednu tvoju podmienku a to cestovanie na dlhe trasy s rychlim nabijenim bez rapidgate ti vsak nesplna. Rapidgate je vymeneny za coldgate, hoc len cca 3-4 mesiace v roku.
Kazdy kto si kupil Teslu a prevadzkuje ju v SR vedel do coho ide, ze tu nie je servis ani zastupenie a s tym su spojene komplikacie.
Preto držím palce Oliverovi, aby sa nesklamal ako pri Leafe a jeho rapidgate.
WV ID4: 41750÷1.2=34791 EUR
TM3 SR+: 44970−8109=36861 EUR
Len škoda, že VW nemá vo výbave asistentov na jazdu v zápche, síce oproti Leafuto má rovnaké, tiež musel Oliver tempomat stále zapínať ale ja zvyknutý na vyššie použitie asistenčných systémov pri Kone by som sa pre VW asi nerozhodol.
Verím že veľa užívateľov Tesly by privítalo, aby mohli predohrev baterky v určitých prípadoch vypnúť a naopak veľa užívateľov EV by uvítalo v špecifických prípadoch zasa možnosť manuálne zapnúť. Výrobci to za nejaký čas pochopia a pridajú tuto možnosť do infotainmentu a bude vybavené. Alebo nick81 vylepší svoju škatuľku a bude to zapínať tlacitkom na Dashboarde cez OBD.
Osobne by som este pockal na IONIQ5, to bude podla mna obrovsky skokan roka, ktory zamuti aj Tesla vodami. Ale ak mas casovy deadline na cerpanie dotacie uz za dverami tak je tam vysoke riziko, ze by si to nedal ale nejake dilerske auta tu tento rok uz snad cakam
ID3 ma identicky battery pack a videa cisla na nete hovoria jasne coldgate a nie 64kW. Skoda ze nikto nerobi take zistovania ako nick81 myslim ze by sme sa divili. Stale ide o rovnake alebo podobne clanky ake pouzivaju vsetci takze aj automobilky sa musia spravat viac menej rovnako v pripade nastaveni BMS.
BTW. aby som na SR nabijal aspon tych 72-76kW museli by byt najprv funkcne UFC nabijacky.
Priklad vcera Dalitrans uz druhykrat za 30dni co som tam bol tak delta davala 5kW este ze tam bol efacec. Pri Tesla SC toto nemusim riesit. A to je brutal vyhoda.
Velmi rad si pozriem video ako pojdes napr. Zilina-Ba s ID4 v Zime pri 0C s 23C v kabine 130km/h a das cestu tam aj spat cca 380km. Ten 2,2 t kolos zozerie aj travu okolo cesty, zatial len odhad, mozno sa pusti aj do asfaltu :-).
A znova ID4 je skvela volba.
Ja kupovat EV dnes idem do M3Sr+ s TC a mam vystarane. Rychle nabijanie, funkcna siet SC, skvela spotreba aj image. Vizia ze serv. podmienky sa zlepsia.
No nekup to...
Toto vsetko ma na konci dna vplyv na to kolko zo zivota mi to zoberie.
Celkova spotreba id4 27x4 .... 108kWh, M3 verzia bez TC 80kWh.
Oliver jazdi čo najviac zadarmo a pomaly takze on tu trasu TN-BA-TN dá na otočku aj keď bude -10 .
Pre mna napr, vysoka ryhlost DC nabjania nieje prioritou, nevadi mi pomalsia, lebo nevozim posadku ktora by mi stepovala a cas nabijania viem zahrnut do pracovneho rezimu. Aspon vybavim telefonaty, maily v klude bezpecne na nabke a nie za volantom. Jednoducho uz pocitam s nabijanim a prispoosbil som tomu zivot a vcelku to skludnenie sa mi paci. Kedysi som sa nahanal cas vysokymi rychlostami, (este v casoch ked neboli dialnice som robil PO-BA vtedy kolo 450km za 3,5h), dnes ma uz nejaky "retarder" co ide predpisovo nerozhodi, nemusim ho obiehat za kazdu cenu, ved aj tak budem na nabke 30min-2h nabijat, tak pohoda klidek tabacek. V mojom regione mi zatial viac pomoze rychle AC ako vysoke DC, lebo ani len DC 50kw nabky proste niesu ( a napr. ZSE v tomto roku ani ziadne neplanuje), tak naco by mi bolo 100+kw nabijanie auta? Cize ho ani neriesim pri vybere. Ked bude o 3 roky ine pokrytie DC/UFC, tak to bude zvazenia hodny parameter. Ked nechodim len dialnice, ale mnoho okresnych, lepsia spotreba pri 120+ ma tiez netrapi, cisto dialnicny dojazd tiez nie, viac ma zaujima ucinnost rekup na okreskach a v meste ...
Niekedy aj objektivne menej efektivne auto v parametroch moze byt pre niekoho subjektivne z roznych dovodov efektivnjsie ako ine papierovo efektivnejsie.