Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie M3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Nabijanie M3

    Ahojte prosim da sa nastavit rychlost DC nabijania na TM3?
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    #2
    Neda, DC nabijanie ide vzdy maximalnou rychlostou ako auto povoli. V rezime DC nabijania posiela auto do DC nabijacky informaciu o tom, aky prud ma dodat. Ty to ziadno neovplyvnis.

    Rychlost sa da nastavit len na AC nabijacke.

    Komentár

    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      #3
      Noví majitelia TM3 SR+ z Čínskej produkcie, s tými novými baterkami, sa stažujú na katastrofálne nabíjanie..

      https://www.youtube.com/watch?v=RbjFtZ7aMGM
      Naposledy upravené curgali; 01-02-2021, 22:10.

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #4
        Myslim ze toto bude este velka tema a nie len z pohladu nastavenia BMS. Zatial nie je jasne ktore presne clanky od CATLu ma tesla v sebe. Ak vyplnili cely povodny bateriovy pack tak tipujem asi clanky 100-120Ah. Dalej vobec nie je zrejme aky mateplotny manazment baterie, ci tam su vobec odporove kable alebo je tam octo-valve system s TC. Nasiel pre LFP clanky udaje ako maximalny nabijaci prud 1,5C ideal je 1C. Pricom graf napr. 271Ah clanku (zatial som nenasiel udaje pre 100-120Ah) ma krivku nabijania takuto: pozri obrazok (zdroj:vyrobca CATL www.catl.com). Takze plne nabijanie zacina az pri teplote 20 stupnov a to max 1-1,5C inak povedane max. co by sa do toho malo tlacit je 55kWh x 1,5=82kW- myslim ale ze cinsky pack je kapacitou vacsi tak to moze do 100kW. Ale to su papierove udaje.

        1. Ake clanky su pouzite?
        2. Ake su technicke parametre clankov?
        3. Aky je termalny manazment baterie?

        Po ich zodpovedani dostaneme odpoved preco M3 SR+ z CHiny nabijaju v Zime ako nabijaju. Ze by COLDGATE?

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #5
          A z DE mame aj tabulku (zdroj: thedriven.io) M3 USA vs CHina v Zime. Moze niekto potvrdit data na USA verzii?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Toto porovnávanie je v zime dosť problematicke. Pokial tie auta nestali vedľa seba cez noc, neušli pred nabijanim rovnaku trasu spolu tak to kľudne môže robiť studenejsia batéria. Zdroj som neštudoval.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            hudino 150kW je pomaly?

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg zle som sa pozrel... mazem to
        • Savi
          Gold Member
          • Dec 2019
          • 141
          • peter68691
          •   

          #6
          V zime mi bezne nabija ovela pomalsie na TM3 SR+ z USA, pretoze skoro nikdy nemam dostatocne zohriatu bateriu. Na 50kW nabijackach mi bezne dava 20-30kW. Na 75kW okolo 50 som mal myslim. Na SC som asi tiez nevidel viac ako 80 alebo tak nejak. No jazdim lem meno a krataie trasy, nesiel som ziadnu dlhsiu cestu tuto zimu este, ze by som to otestoval so zohriatou bateriou.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Savi dakujem za odzdielanie reality. Predhriatie baterie na Teslach funguje vtedy ak si das SC do navigacie ze pojdes nabijat, vtedy sa v nejakom casovom predstihu zapne aj ohrev baterie. Inak to bude coldgate. V pripade China baterie zatial nevieme detaily nakolko pack este nikto nerozobral a nie je uplne jasne co je vo vnutri, teda ake typy clankov presne od CATLu tam davaju. Potom staci pozriet parametre a krivky nabijania a je jasne co sa deje. Moreover vzhladom na zmenu formatov clankov nevieme ake chladenie ci ohrev tam je.

          • Savi
            Savi komentoval
            Upraviť komentár
            Predhrievanie poznam aj ho pouzivam, no pri teplotach okolo nuly a pod nulou treba tu bateriu predhrievat aspon hodinu aby sa dostala na nejaku rozumnejsiu teplotu. Momentalne nejazdievam trasy dlhsie ako 30km, takze sa mi to predhrievanie velmi neoplati.
            Jednoducho ratam s tym, ze v zime je vyssia spotreba a pomalsie nabijanie.
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #7
          Ono celkovo by bolo zaujima to cele prepocitat myslim ze je tam 4-5kW predohrev. Ako dlho potrebujeme predhrievat aby to ohrialo tu 400kg masu.

          Vyzera to ze ColdGate je nieco s cim treba jednoducho zit a ratat s tym. Rozdiel medzi automobilkami proste bude.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Navyse Tesla uplne zbytocne vyhrieva tu bateriu aj na 50kW stojanoch do nezmyselnych teplot, cim sa nabijaci vykon rapidne znizuje (7kW menej je na takychto stojanoch dost)
        • Karol
          Member
          • May 2015
          • 161

          #8
          Detailnejšie info k nabíjaniu TMR made in China:
          https://www.youtube.com/watch?v=9N05pHUymtM

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            https://teslaclub.sk/node/42338?p=66816#post66816

            takže mesiac od zistenia a stále rovnaké, tiež potvrdzuje na konci videa to čo písali vtedy Česi, že ani pán Boh nevie s akou baterkou auto príde a či v§bec príde z Číny alebo z USA

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Akoze nevie, ved vo videu hovorili, ze cinske ma nizsiu cenu a vo VIN to tiez vidno.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Na konci hovoril že Tí čo objednávali koncom minulého roka, nevedeli že im príde čínska verzia a tiež že Tesla nijako nekomunikovala iné parametre čínskej verzie (znížená kapacita baterky, zvýšená hmotnosť o 130 kg a pomalé nabíjanie). Až teraz keď už boli dodané, tak už vedia, že čínska baterka má na 7. mieste vo VIN iné písmeno ako americká. Otázka je, že kedy vidí užívateľ po objednávke VIN ale pri samotnej objednávke určite nie.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som VIN dostal, ked islo auto do vyroby, Aj ked by dostali VIN neskor, nic im nebrani nezaplatit a neprebrat auto, ked by sa im na nom nieco nepacilo. Mne sa LFP clanky pacia. Maju podstatne viac vyhod ako nevyhod. Ved my teslaci sme vzdy boli betatestermi... nic nove.
        Pracuje...
        X