Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Legislativa na zvuky ktore maju vydavat elektromobily pri malych rychlostiach

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Legislativa na zvuky ktore maju vydavat elektromobily pri malych rychlostiach

    Prijatie legislativy nutiace vyrobcov elektromobilov instalovat do aut zvukove prejavy sa odklada, dufam, ze nakoniec nebude schvalena vobec.
    Chvalim Teslu, ze umele zvuky do svojich elektromobilov nedava a snazi sa aby takato legislativa vobec nebola schvalena.
    Ini vyrobcovia su papezkejsi od papeza a vselijake podivne hluky vyrabaju, aj ked ich k tomu nikto nenuti. Je to smiesne.
    Spojené štáty americké opäť posunuli prijatie pravidiel, ktoré budú prikazovať elektromobilom a hybridným automobilom vydávať umelý hluk kvôli upozorneniu chodcov. Informuje ...
    Naposledy upravené jux; 25-11-2015, 21:49.
  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 95
    •   

    #2
    Sa divim ze pred Teslou nemusi behat chlapec v uniforme a mavat velkou cervenou vlajkou ze ide auto.

    Komentár

    • Stano Kurek
      Administrator
      • May 2014
      • 290

      #3
      Podla mojho nazoru doprovodny zvuk je do 30km nutny, statisticky je viacero skusenosti ze chodci si casto auto vobec nevsimnu ak ho nepocuju, preto si myslim ze k tomu dojde a bude to schvalene. Fisker Karma ma celkom zaujimavy zvuk. Safety first!

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #4
        Zas podľa môjho názoru ak by mal byť zvuk nutný pre elektrické autá, tak by mal byť nutný aj pre tie lepšie značky fosílnych áut, lebo v dave je ich počuť asi tak isto ako aj Model S. Na tichosť elektromobilov sa sťažujú hlavne tí, čo s elektromobilom nemajú skúsenosť. Ja mám Model S už skoro 2 roky a ešte som žiaden problém s hlučnosťou nemal. A nepoznám ani jeden prípad na SK ani v zahraničí, kde by to zapríčinilo nehodu. Väčšinou totiž chodím autom po ceste a nie po chodníku. A ako som už niekde spomínal, Elon sa na túto tému už dávnejšie vyjadril, že keď už extra zvuk, tak Tesla vypracuje taký systém, ktorý dokáže vyslať varovný signál, ktorý bude počuť LEN osoba, ktorá zavadzia v ceste/ ktorej sa to týka, aby zbytočne neotravovalo auto nepríjemným hlukom všetkých naokolo.
        Keď už zaviesť zvuk, tak by sa mal zaviesť aj cyklistom, často chodia po chodníkoch a na cestách si to valia aj 30km/h a nie je ich vôbec počuť.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #5
          Mam elektricky skutrik, ktory je uplne tichy, za 8 rokov prevadzky som nezaznamenal ziaden problem s tichostpu stroja. Skutrikom parkujem takmer vzdy na chodnikoch, cize pridem do styku s chodcami viac ako elektroautomobilisti, ale jedine reakcie su pozitivne. Raz sa mi stalo, ze cyklista bol evidentne prekvapeny az zlaknuty, ked som ho potichu predbiehal v ostrom kopci, no ziadna kolizna situacia nenastala. Ako hovori Juro - moderne benzinove auta su tiez velmi tiche, v hluku premavky ich aj pri malych rychlostiach vobec nepocut a novsie, hlavne premiove znacky budu cim dalej, tym tichsie. To prikazu nejakej luxusnej 6 ci 8 valcovej limuzine aby vrcala ako trabant?

          Komentár

          • Stano Kurek
            Administrator
            • May 2014
            • 290

            #6
            OK, ale prevencia je na prvom mieste, (safety first) to by sme mohli povedat ze ste nikdy neboli chori a preto nezomriete, opak je pravdou, staci par pripadov a treba mat na to standard, preto si stale myslim ze primerany zvuj do urcitej rychlosti pokial pneumatiky navydavaju dostatocny zvuj je opravneny a mal by byt zavedeny do standardov,... uvidime prax to ukaze,...

            Komentár

            • JanoS
              Member
              • Aug 2015
              • 95
              •   

              #7
              Ja dufam ze sa ten zvuk bude dat zmenit na "Crazy Frog" alebo nieco podobneho. Tiche vrcanie je nuda, a ked uz platim za tie repraky zvonku, tak nech si to aj chodci uziju.

              Komentár

              • ozana
                Member
                • Jun 2015
                • 192

                #8
                Mně by se líbilo zvonění tramvaje, pokud už by to muselo nějaký zvuk vydávat

                Komentár

                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1378
                  •      

                  #9
                  Tu sa nezhodneme: (aj ked JanoS zrejme vtipkoval)
                  Ja by som zase bol radsej, keby bolo v meste tichsie. Ved k styku ludi a automobilov normalne prichadza jedine na prechode pre chodcov a tam maju chodci podla dnesnych predpisov absolutnu prednost.Je jedno ci budu auta vrcat alebo nie, plna zodpovednost je na vodicoch aut. Pri prijazde k prechodu auta skor brzdia, cize motor fosilneho vozidla ide na volnobeh a teda ho aj tak nepocut, resp. zvuk pneumatik pri brzdeni ho prehlusi.
                  Ked chcu chodci prechadzat cestou mimo prechodu pre chodcov, musia zase niest plnu zodpovednost oni.
                  Principialne mi nie je jasne naco musia auta vrcat, ked nemusia vrcat elektricke invalidne voziky, elektricke skutre, a (ako povedal Juro) bicyklisti, ktori divoko jazdia hlava nehlava aj po chodnikoch.
                  Neverim ze vrciaca legislativa prejde, skor predpokladm, ze sa vyvoj uberie logickym smerom, ze cim bude viac elektromobilov na cestach, legislativa prinuti fosilne vozidla radikalne znizit hlucnost, aby sa aspon priblizili k hlucnosti elektromobilov.

                  Komentár

                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #10
                    Stano, prax to už ukazuje niekoľko rokov. Je to len zbytočne nafúknutá bublina. A riešiť prevenciu na chorobu, ktorá neexistuje sa mi zdá tak trochu nezmysel. Keď cestujem lietadlom, som si všimol na niektorých veľkých termináloch používajú elektrické vozíky pre starších, nevládnych ľudí na prepravu z brány na bránu. Kľučkujú tam pomedzi davy cestujúcich ako šarkani a nikto s tým nemá problém, tiež mi nie je známa žiadna kolízia vozíka s cestujúcim. A to je pritom extrémna situácia s ktorou sa na bežných cestách ani nedá stretnúť.
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár

                    • 1fisker
                      Senior Member
                      • Aug 2014
                      • 1543
                      •   

                      #11
                      Súhlasím 100%, žiadny zvuk netreba.

                      Komentár

                      • ICE666SVK
                        Senior Member
                        • Jul 2014
                        • 1998

                        #12
                        Jednu vec ste tu nespomenuli a ta je hodne podstatna, ludi (pardon blbcov) na ktorych zakon treba vymysliet a to, ze pocuvat mp3 prehravace, mobily alebo tablety a mat v usiach alebo na nich sluchadla a hudba ide na pecky, ze to pocujem este 1-2m od doticneho. Tam aj keby slo najhlucnejsie vozidlo popri nich tak, maju sluchadla na usiach a su duchom nepritomny a prechadzaju aj cez cestu ako keby bola len ich. A to podla toho co viem, tak napriklad cez prechod pre chodcov nemate prechadzat a trebarz telefonovat, je to vraj trestne aj u nas, ale sa to nekontroluje. Bohuzial. To je ako so znizovanim emisii pri automobiloch kde automobilky pridavaju rozny software na oklamanie a podobne veci, aby autom nebolo drahe a splnalo normy, ale zeby dali vysiu dan na fosilne auta pre vypustanie CO2 a inych skodlivin tak to nie. Lebo viac ako polovica aut by asi potom uz nejazdila, lebo by to nesplnala
                        Naposledy upravené ICE666SVK; 26-11-2015, 17:07.

                        Komentár

                        • Juro
                          Administrator
                          Gold Member
                          • Mar 2014
                          • 2208
                          • juraj1702
                          •   

                          #13
                          Presne tak ICE, keď je niekto blbec tak mu nepomôže ani hluk fosílneho auta. Tu je príklad:
                          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                          Komentár

                          • jux
                            jux
                            Senior Member
                            • Apr 2015
                            • 1378
                            •      

                            #14
                            V US schvalili dalsi termin na vrcanie EV a PHEV, Tentokrat budu musiet vydavat idiotske zvuky v US auta vyrobene od septembra 2019 pri rychlosti do 19mil. Rozhodnutie ako a kedy budu musiet auta vrcat bolo viackrat posuvane, no 9/2019 vraj ma byt pre US finalny termin. Pre EU bol tusim navrhovany rok 2018 s vrcanim do 20 km/h. No v EU myslim zatial "finalny" termin nie je, navyse po schvaleni EU musi byt schvalovaniev jednotlivych statoch, takze verim, ze sa to v EU zase posunie, minimalne tak ako v US. Najradsej by som bol, keby sa termin posuval nadalej, az by sa konecne zistilo, ze je tie idiotske zvuky su blbost.
                            U.S. regulators took an outrageous amount of time to decide on this fairly simple issue, but now it’s finally here. The U.S. Department of Transportation’s National Highway Traffic Safe…

                            Komentár

                            • jux
                              jux
                              Senior Member
                              • Apr 2015
                              • 1378
                              •      

                              #15
                              V komentaroch k clanku je linka na prislusny 372 stranovy dokument, davam ju sem. Myslel som, ze byrokrati v EU su neprekonatelny, Mylil som sa US byrokrati su este doslednejsi.
                              Nemal som silu to cele citat, len som pozrel nejake fakty na ktore upozornovali diskutujuci.
                              Najviac ma zarazilo, ze tento ich "final rule" napriklad vyzaduje od EV a Hybridov aby vrcali aj ked stoja v zapche alebo na krizovatke - aby akoze imitovali nastartovane ICE vozidlo.
                              Podla ich dokumentu auto moze byt ticho, len ked je v parkovacom rezime "P". Potom by museli vydavat tie idiotske zvuky vsetky ICE vozidka, ktore splnaju normu EURO5 - t.j. vypinaju motory ak sa vozidlo nepohybuje. Jasny dokaz toho, ze nielen europski, ale aj americki uradnici su hlupaci Neverim, ze to v takejto forme moze byt realne schvalene.
                              (oni aj pisu, ze dokument sa sice vola "final rule", ale hned na zaciatku je napisane, ze pripustaju v nom zmeny).

                              http://www.nhtsa.gov/staticfiles/rul...e_11142016.pdf

                              http://www.nhtsa.gov/About-NHTSA/Pre..._rule_11142016
                              Naposledy upravené jux; 15-11-2016, 09:40. Dôvod: Musel som dat llinku do textu, ked som ju pridal ako linku, nefungovala

                              Komentár


                              • Marcel Pavlík
                                Marcel Pavlík komentoval
                                Upraviť komentár
                                takže môžeme čakať, že sa zavedie ZVUK pre bicykle (to, že cyklista fučí od námahy sa nepočíta), pre peších, pre autá, ktoré idú "samospádom" (s vypnutým motorom), ...
                                je to podobné ako DENNÉ SVIETENIE,
                                intelektuál, a predsa idiot hľadať gúglom

                              • ICE666SVK
                                ICE666SVK komentoval
                                Upraviť komentár
                                Jo zase sa niekto nudi a idu vianoce a novy rok, tak vykazeme cinnost, aby boli koncorocne odmeny. Pri uplnom tichu som Teslu pocul ked ju Juro parkoval na SC vo Zvolene. Proste pneumatiky pocujes. Vela ludi nosi sluchadka, alebo v mobile maju pustenu hudbu a pocuje to siroke okolie a podobne. Tak taky zvuk od elektromobila medzi tou hudbou zanikne a ten co ma na plno sluchadka bude pocut kulove. Elketromobil je ovela bezpecnejsi, lebo jeho vodic musi, alebo by mal davat pozor a vodic ovlada narozdiel od chodcov, bicyklistou a rolerov pravidla cestnej premavky. Taky cyklista blbne na cestach urcenych autam a blbne aj po chodnikoch. Pozname to kluckujeme pomedzi auta na ceste, cervena pre nich neplati alebo po chodniku pomedzi chodcov atd. Ak je na ceste nieco co robi vacsi hluk ako ostatne auta ci stroje, tak je taketo nariadenie zbytocne.
                                Naposledy upravené ICE666SVK; 15-11-2016, 10:13.
                            Pracuje...
                            X