Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Brzdenie a rekuperacia

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Stan4tesla
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 11

    Brzdenie a rekuperacia

    Vcera som si bol zobrat novu teslu 3 z viedne. Ako jednu z prvych veci co som v nastaveniach menil je uroven brzdenia ked dam dole nohu z plynu. Pri nastaveni standard to brzdi priliz a mam pocit ze jazdim na motokare chvilu je to zabava ale predsa po prepnuti na low sa to sprava viac ako “normalne” auto.
    dnes som si ale precital v manuali toto
    If safe to do so, modulate the accelerator pedal instead of using the brake pedal when gradually slowing down. Whenever Model 3 is moving and you are not pressing the accelerator pedal, regenerative braking slows down Model 3 and feeds surplus energy back to the Battery
    je to v sekcii ako jazdit aby sa dosiahol lepsi dojazd.
    ale z toho vyjadrenia mi to pride ako keby rekuperoval len pri pusteni plynoveho pedalu a pri brzdeni pedalom uz len brzdil brzdami.
    Mame totiz doma aj Hondu CRV hybrid a ta sa sprava tak ze pri brzdeni pedalom rekuperuje tolko kolko stlacim pedal. Teda aspon to tak zobrazuje indikator na displayi. Najlepsie je to vidiet pri jazde zo strmsieho kopca. Ako silno brzdim tak silno dobija bateriu.
    nestihol som toto dobre odsledovat este na tesle ale pride mi absolutne logicke ze ked brzdim tak na brzdenie vyuzivam rekuperaciu v maximalnej moznej miere a az ked treba viac tak deriem platnicky.
    ake s tymto mate skusenosti na tesle?
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 135

    #2
    Tesla rekuperuje na maximum uz ked das dole nohu z “plynoveho” pedalu. To ci stlacas brzdu na to nema vplyv.

    Komentár

    • Stan4tesla
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 11

      #3
      Ked si v rezime "standard" tak mozno ano ale ak zmenis nastavenie na "low" tak brzdi (rekuperuje) vyrazne menej ked das dole nohu z plynu.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No tak potom proste nerekuperujes.
        Daj si režim štandard a zvykni si na neho. Po čase zistíš, že jazdiť len s pedálom akcelerátora bez nutnosti šliapať na brzdu je podstatne pohodlnejšie.
        Neviem teraz presne ale myslim že pod Driving je nastavenie úrovne automatického rozbiehania pri pustení brzdy. Keď si dáš Hold tak auto sa samo nerozbehne ale bude rekuperovať až do 0 km a úplne zastane. Za nejaký týždeň budeš behať po meste bez brzdy lebo dá naučíš odhadnúť vzdialenost zabrzdenia podľa momentálnej rýchlosti.
        Dobrá správa je, že tieto nastavenia sú v každom profile vodiča inak takze si mozes urobiť viac profilov a meniť si to podľa nálady (alebo pre ženu inak ako pre teba apod).
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #4
      To je len otazka zvyku, ODNAUC sa dat dole nohu z plynu ako si to robil na ICE autach (moze to trvat aj pol roka, kym si na to zvyknes), namiesto toho sa nauc "uberat" plyn postupne az do pustenia podla toho ako potrebujes brzdit.

      Ja dokazem bezne prist z prace z BA az domov do SC bez toho, aby som co i len raz stlacil brzdu (tzv. one peddal driving), vsetko s plynovym pedalom a rekuperaciou. Ked si na to zvyknes, zistis, ze je to omnoho pohodlnejsie ako prehadzovat novu medzi plynom a brzdou.

      Komentár

      • EV_Future
        Member
        • Mar 2018
        • 74
        •      

        #5
        Model 3 pouziva brzdovy pedal vyhradne na klasicke brzdenie trenim, takze podla mna je ten "Low" regen mod uplne zbytocny, nepouzival by som ho. Nizka rekuperacia znamena vyrazne castejsiu nutnost pouzivania brzd a s tym suvisiace nizsie rekuperovanie energie = mensi dojazd. Ostatne EV to maju tak, ze na zaciatku pri stlacani brzdy zacnu postupne rekuperovat, a az ked dosiahnu maximalny level rekuperacie, tak sa zapoja aj brzdy. Ma to vyhody aj nevyhody - vyhoda je, ze auto sa za kazdych okolnosti snazi maximalizovat rekuperaciu (a tym padom aj dojazd), nevyhoda je, ze uroven brzdenia moze byt tazko predvidatelna, nastup trecich brzd moze byt niekedy dost vyrazny, co moze vodica zaskocit. V Modeli 3 to neriesis, jednoducho das "Normal" regen a jazdis 99% casu jednym pedalom, brzdovy pedal je v podstate iba ako nudzove riesenie.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Z tohto prispevku sa zda, ze ked zacnes brzdit brzdou tak Tesla nerekuperuje. To ovsem nie je pravda.Bude rekuperovat rovnako ako ked na brzde nestojis ale k brzdiacemu efektu sa prida este efekt mechanickeho brzdenia -> to znamena, ze logicky narekuperujes menej.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          ak to tak vyznelo, tak samozrejme som to tak nemyslel. Pisal som vyhradne iba o ucinku stlacenia brzdoveho pedalu, ze jeho stlacanie v Tesle znamena zapojenie trecich brzd, a vobec nezvysuje intenzitu rekuperacie (ktora tam samozrejme funguje ako pises - aj v Low mode).
      • Stan4tesla
        Junior Member
        • Feb 2020
        • 11

        #6
        Nemyslim si ze "Low" regen mod je zbytocny, skor je skoda ze to tesla nekombinuje s brzdnym pedalom ako ostatne auta. Je to o preferencii jazdenia. Tak ako je spusta inych nastaveni ktore mozem mastavovat co je super. Silna rekuperacia je celkom zasadna zmena oproti inym autam a preto ten mod zrejme aj existuje. Len skoda ze nerekuperuje brzda.
        No nic budem sa musiet prisposobit realite ;o) Budem v Low pokial mi nebude zalezat na dojazde. a ked bude tak necham jazdit autopilota. A casom si asi aj zviknem na motokaru ;o)

        Komentár


        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Tiez som si nevedel zvyknut na standard, tak ak soferujem ja, jazdim na low. No aj tak 70-80% jazdim s autopilotom, ktory vyuziva rekuperaciu na maximum.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Zasadna zmena je uz to presadnutie zo spalovaku do Tesly. Toto je len taky detail.
          Som stastny, ze to Tesla spravila ako to je, lebo nemusim (hlavne v meste) prehadzovat nohu z plynu na brzdu. One pedal driving je tu skutocne realita.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko, to nie je o one pedal driving, ten majú aj iné EV. Skôr je to o tom, že veľa ľudí zvyknutých na automat sa musí učiť niečo nové, čo sa na iných EV učiť nemusia. Ak jazdí len na Tesle, tak sa po čase aj iné pohlavie naučí, ale ak presadá z viacerých áut, tak je to nepraktické a zbytočne to zvyšuje spotrebu. Nepoznám iné EV okrem Tesly, kde sa nezapája rekuperácia pred brzdami pri stlačení pedála. Považujem to za nevýhodu, nie výhodu Tesly. Neviem si predstaviť, že namiesto plachtenia, keď dám dole nohu z akcelerátora, by som ju musel stále mať na ňom a udržiavať rýchlosť.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko nevadi, ked ty co na tesle nejazdis to povazujes za nevyhodu, dolezite je, ze my, co na tesle jazdime to za vyhodu povazujeme :-) Pritom jazdime aj na inych BEV a niekedy dokonca aj na fosiloch.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Jazdit s rekuperaciou sa treba ucit? Po prvej jazde som si na to zvykol. Dva roky sme mali spalovak s automatom aj EV a ani ja a ani zena sme stym nemali problem. Skor mi vadilo ze spalovak nebrzdi (nerekuperuje). Na EV sme jazdili s maximalnou rekuperaciou.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          jux Máš pravdu, ak Tesla nepotrebuje získavať nových zákazníkov, tak áno, vôbec to nevadí, že nemá to čo je obvyklé u každého iného EV. To je druhá vec, čo mi vadí po neustálom dvojklikovom spúšťaní udržiavania vozidla v pruhu, keď iné autá to majú spustené stále. Keby pridali pár takýchto softvérových vychytávok a k tomu tepelné čerpadlo, nevytkol by som čo sa týka ovládania a efektívnosti nič a bol by som spokojným zákazníkom Tesly (samozrejme do prvej technickej závady ale tie už nie sú tak časté ako v minulosti a kvalita sa podľa mňa zlepšuje).

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To s tebou súhlasím, že zapínať Autosteer po každom jeho vypnutí je otravné. Ale pointa je v tom, že ho na diaľnici pokial možno nevypínaš. Tesla sa vie preradiť do iného pruhu po vyhodení blikra sama. Myslim, že preto je to urobene takto. Neviem či zatiaľ existuje iné auto čo toto robí.
          Každé auto ma svoje muchy a každý vidí tie muchy iné.
          Faktom ostáva, že s Teslou sa jazdi trochu inak ako ostatnými EV. Myslim, že ti je preto, že fosilne automobilky si myslia, že EV sa musí správať ako spalovak ale to je IMHO chybná stratégia. Auto sa pred 100 rokmi tiež nesprávalo ako konský povoz.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-10-2020, 17:03.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          áno preradí, ale to nerobí základný autopilot v cene alebo ano ? treba priplatiť FSD ?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Preradenie na blinker mám aj ja. Ak auto dovoluje hýbať s volantom bez vypnutia LFA, je to úplne porovanteľné. Myslím, že to vypínanie volantom tam majú skôr zámerne, aby ľudí núdili kupovať FSD a snívať o autonómnom riadení.
          Naposledy upravené nick81; 04-10-2020, 20:18.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Aké hýbanie volantom? Tesla tým volantom po vyhodení blikra otočí sama.
          Tu funkciu ma tvoje eNiro alebo všetky?
          Miroslav Rojko - všetky vozy S a X mali tuto funkcionalitu z základnom autopilote.
          Potom čo prišiel Model 3 tak to dali len pod balík FSD (hovädá) ale nedávno pridali Enhanced Autopilota ktorý pridá trojke to, čo moje starnúce S vedelo pred 5 rokmi.
          Že bude FSD neverím ani trochu. Možno za 10 rokov keď sa dvihne výrazne výpočtový výkon na 1W energie.
          UPDATE: nick81 - aha, už ťa chápem. Ty myslíš ten druhý systém čo používajú druhé automobilky. No, mne sa to celkom ráta, mal som na víkend eTron a bolo celkom fajn. Akurát som mal dosť problém rozlíšiť kedy auto šoféruje a kedy nie.
          Jediná indikácia bola mala ikonka na palubke. A vypínalo sa to bez varovania.
          Zvyknutý z Tesly že auto “ide samo” a keď nie tak sa to dozviem bez zízania na palubku som takmer skončil na diaľnici v zvodidlách.
          Na Tesle ho totižto zapnem a bezpečne na mobile v pohode napíšem tento príspevok iba s periférnym pozeraním dopredu.
          V eTrone bezpečne havarujem. Potom mi ale trochu uniká zmysel toho “asistenta”.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-10-2020, 22:50.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Sú 2 svety - neTesla, kde udržanie v pruhu ide furt. Ale nanič centruje, cesty bez čiar zabité, nepípa pri vypnutí atď. Na druhej je Tesla, ktorá síce parádne centruje, ale ručný manéver vypne AP = centrovanie v pruhu a treba zapínať. Obe sú dosť nanič na zlých cestách... Vyhrá to tá strana, ktorá si integruje to z tej druhej. A preto mám ten externý Openpilot, lebo tieto svety kombinuje. Nehovorím, že je to šťastné riešenie mať 5" telefón na skle, ale zatiaľ.... Za celý ten čas som už prešiel konfiguráciami, ako LKAS ide nonstop, alebo brzda vypne, či dokonca akcelerácia vypne. Ale jednoznačne tak ako to majú neTesla auta - nikdy nič nevypnúť + kvalita centrovania na úrovni Tesly je úplne najlepšie z pohľadu bezpečnosti. Z pohľadu Tesla ownera: - žiadať cez feedback kooperáciu šoféra s AP, tak ako to vedia neTesla autá. Z pohľadu ownera iných aút. Tlačiť, aby robili kvalitný lanecentering, lebo tento hnoj čo teraz dávajú je ako píšeš skôr nebezpečný. Ale technicky to nie je problém, keď môže Telefón robiť s bežným autom riadenie alá Tesla, ten hardvér auta to zvláda.
          "Aké hýbanie volantom? Tesla tým volantom po vyhodení blikra otočí sama." -> Áno preradenie len na blinker aj u mňa. Hýbanie bolo o tom všeobecne, že ručný manéver zruší AP a treba ho zapínať.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #7
        Pôvodne zverejnené od Stan4tesla Pozrieť príspevky
        Len skoda ze nerekuperuje brzda
        Je to sice inak ako na ostatnych EV, no to je prave dobre, lebo je jednoznacne oddelene rekuperacne a mechanicke brzdenie. Na autach co maju druhu cast rekuperacie pri ciastocnom stlaceni brzdy nikdy nevies ci este len rekuperujes, alebo uz aj brzdis mechanickymi brzdami.
        Podobne som to mal spojene na skutriku, pri ciastocnom stlaceni brzdy rekuperovalo, pri silnejsom aj brzdilo mechanicky.
        Ako prve som si urobil tlacidlo, ktorym mozem len rekuperovat bez stlacenia brzdy.

        Komentár

        • Taur
          Member
          • Dec 2019
          • 296
          •   

          #8
          @Stan4tesla Sice som Teslou este mejazdil. ale aj pri ostatnych je to o citlivej praci s plynovym pedalom. Ved ak sa ti zda ze privela rekuperacia brzdi, tak trochu plynovy pedal stlacis a bude brdzit menej. Rychlo si na to zvyknes. Na neTeslach saham na brzdu len ked standartna reku nebrzdi dost. Tam zasa nepotrebujem vediet kedy brzdim este reku a kedy uz celuste, ved brzdim kolko potrebujem na spomalenie ci zastavenie. Ak to nezvlada reku tak musia celuste nastupit toz naco je dobre oddelene to mat? Ak potrebujem podla situacie prudsie dobrzdit celustami je len dobre ze nohu uz mam na brzde a ziskam reakcny cas.
          Tiez dost cast jazdim na tempomate s nohou uz pripravenou na brzde, pri tomto style mi tiez viac vyhovuje ze na brzdovom najprv reku potom cleuste.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
            Na neTeslach saham na brzdu len ked standartna reku nebrzdi dost.
            Presne toto iste robis aj na Teslach.
        • head
          Member
          • Oct 2017
          • 135

          #9
          Doma mame aj Ioniq a aj pri nom mam pocit, ze rekuperacia je nezavisla od brzdy, tak ako na Tesle.

          Stan4tesla ja som si na rekuperaciu zvykol hned. Dokonca by som uvital keby bola este silnejsia ako je (aj na Tesle aj na Ioniqu).

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            head, pri Ioniq-u je rekuperaca nastavena padlami na volante a pri zoslapnuti brzdoveho pedalu sa zvysuje az do maxima a po dosiahnuti maximalneho ucinku zacnu brzdit aj brdzy. t.j. rekuperacia nad ramec toho co je nastavene padlami je zavisla od zosliapnutia brzdoveho pedalu. Staci si pri brzdeni pozried indikator toku energie vlavo v pristrojovom stite.
            Na Tesle ako som pochopil je uroven rekuperacie nastavena pevne a nezavisi na sile stlacenia brzdoveho pedalu. Toto je z mojho pohladu jednoduchsie riesenie, pretoze pri kombinovanom brzdeni rekuperaciou a brzdami je potrebne dobre zladit prechody aby nenastali skokove zmeny brzdneho ucinku.
            Neviem co je lepsie, zalezi na zvyku, ale Ioniqove riesenie je nastavene na maximum ziskania energie spat, Tesla asi skor preferuje vykon brzd.
            Naposledy upravené SKolja; 28-09-2020, 17:20.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Na tesle rekuperuje maximalne uvolnenim pedala plynu, pri brzdeni brzdou dalej rekuperuje maximalne.
        • head
          Member
          • Oct 2017
          • 135

          #10
          SKolja Rekuperaciu na Ioniqu mame nastavenu na maximum a nikdy ju nemenim. Vtedy sa to sprava ako tesla, cize rekuperuje to maximalne aj bez zaslapnutia brzdy. Aspon mam z toho taky pocit ked na nom obcas jazdim.

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            @head: skus to este raz, but priamo na Centralnom paneli mas indikaciu aktualneho odberu alebo si daj data odberu z baterie do hocijakej aplikacie a uvidis pri nastaveni max rekuperacie je hodnota aktualneho dobijania baterie nizsia ako ked silnesie stupis na brzdu. Ioniq to ma dobre zamaskovane, ze nie je poznat kedy pri stlaceni brzdy ide iba rekuperacia a kedy ide uz ajj brzdenie
        • Stan4tesla
          Junior Member
          • Feb 2020
          • 11

          #11
          Prave som sa bavil so svagrom a on na hybridnom passate ma tiez single pedal driving mode, teda da dole plyn a rekuperacia brzdi. Honda hybridna toto nema. Ide volnobehom alebo ma nizku rekiperaciu. Ale aj passat rekuperuje ked brzdis brzdou. Tak isto aj Honda.
          Akokolvek sa na to pozeram bez ohladu na to co sa komu paci a na co je zvyknuty, skratka nerekuperovat pri stlaceni brzdneho pedalu je vyhodena energia. A to ze to tesla nevie neznamena ze ju nebudem mat rad. Ale toto skratka nema tak zvladnute ako ine auta. A to ze pri brzdeni musi byt dobre vyladeny prechod z rekuperacie na brzdu je jasne ale na Honde sa toto neda rozoznat. Takze sa to urcite da dobre spravit.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od Stan4tesla Pozrieť príspevky
            nerekuperovat pri stlaceni brzdneho pedalu je vyhodena energia
            Tesla naplno rekuperuje uz po pusteni plynoveho pedala, a samozrejme po akomkolvek stlaceni brzdoveho rekuperuje dalej. Ak nastavis slabsiu rekuperaciu samozrejme rekuperuje menej - pouzivam to len vtedy, ked chcem zohriat brzdne kotuce mechanickym brzdenim - po umyvani, alebo po dazdi, ked nechcem dat auto do garaze s mokrymi kotucmi.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            U nas pri vw e-upe ale aj na hybridnej toyote taktiez pri uvolneni plyn.pedala vozidlo plachti s malou rekuperaciou,pri stlaceni brzdy rekuperuje viac podla intenzity stlacenia a prechod medzi rekuperaciou a brzdenim platnickami nie je citit,tak nam to vyhovuje,skusal som aj jazdu s jednym pedalom no chce to asi vela cviku

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            A to ten hybridný Passat úplne zastaví za autom na križovatke bez použitia brzdy?
            Lebo TO je one pedál driving.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #12
          Jazdu jedným pedálom do úplneho zastavenia (aj pomocou bŕzd) má napr. Leaf 2, vyhovuje mi to v meste ale mimo mesto chcem plachtiť a občas pribrzdiť. Idem na tempomate a pred križovatkou tlačidlom na volante vypnem tempomat a plachtím a následne podľa potreby pribrzdím. Samozrejme keď pribrzdím napr. pred ostrou zákrutou, tak chcem čo najlepšie využiť energiu a teda nech auto rekuperuje čo môže a potom nech si zapojí brzdy, ak už nevládze rekuperovať. Považujem to za rozumné, aby auto využilo každý watt energie a hlavne bez toho, aby sa musel šofér rozhodovať, že ak chce rekuperovať, musí mať nohu na akcelerátore a tak plachtiť, inak len brzdí brzdami alebo naopak môže mierne rekuperovať.

          Myslím že každého kto má EV inej značky ako Tesla, nenapadne rozumný dôvod na také nastavenie Tesly. Tesláci, priznajte si, že niečo je aj u iných lepšie ako my si priznávame chyby svojich EV.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Na plachtenie proste dáš neutrál. Tiež páčkou na volante. Občas to robim ale neviem či to pridáva moc na dojazde.
            A kto chce plachtiť nech si dá režim Low rekuperácie a je to.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-10-2020, 22:55.

          • Paja
            Paja komentoval
            Upraviť komentár
            Po pul roce s TM3 musim pouze souhlasit s tim, ze plachteni (neutral), je u TM3 vyreseno blbe. Nikdo nechce neustale hledat neutralni pozici na plynovem pedalu ci stale prerazovat packou do neutralu a pak zas zarazovat “drive”, je to fakt opruz. Stejne tak je vyreseno blbe nastavovani aktualni rychlosti na autopilotu/tempomatu pokud je aktualni chtena rychlost nizsi nez je rychlostni limit v danem miste v mape. Ted uz to aspon jde pres hmatnuti na rychlost na displeji, ale je to uzivatelsky neprijemne a v nekterych situacich i nebezpecne - meli to strcit normalne na packu pod volantem.

            Tesla proste razi pristup, my jako firma vime nejlip, jak maj ridici s nasimi auty jezdit, a nenechame si do toho nikym kecat. Vsichni, kdo si kupuji Teslu, si na toto musi zvyknout, nikdy nebudou mit moznost sirsi volby nastaveni i kdyz by to softwarove bylo trivialne realizovatelne.

            Jinak k puvodnimu tematu ohledne intenzity rekuperace, na prechod ze spalovaku je low regen docela dobry mezikrok, aby clovek nemel takovy sok, ale po par tydnech si clovek zvykne a neni problem prejit na standard regen a pouzivat one pedal driving.
            Naposledy upravené Paja; 01-11-2020, 10:28.
        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 192
          • lubos1519
          •   

          #13
          Je tu VELA nepresnosti, pre NETeslakov skusim zrekapitulovat:

          - Tesla ma nastavenie 2 rezimov rekuperacie - slabe a silne
          - Tesla vie plachtit prepnutim na N packou pod volantom
          - Plynovy pedal pre vasu predstavu (zjednodusenu) funguje tak, ze prvych 30% stlacenia je od plnej rekuperacie (plynovy pedal pusteny) po plachtenie (stlaceny na 30%) a nasledne postupne pridava (stlacenie do 100%). To znamena ze po zvyknuti na rezim jazdite az na prudke brzdenie len s plynovym pedalom. Musite si odvyknut pustat plyn, musite ho postupne uvolnovat nohou az do bodu zastavenia (=pustenia =plnej rekuperacie).
          - Tesla rekuperuje samozrejme aj pri brzdeni (lebo v tomto momente je pusteny plynovy pedal).

          Pokial clovek predvida, tak dokaze prist z prace v BA domov do SC bez stlacenia brzdy, vsetko ONE PEDDAL DRIVING pomocou plynoveho pedalu.

          Komentár


          • Stan4tesla
            Stan4tesla komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Pekne si to zhrnul. A suhlasi oba mody, silna aj slaba rekuperacia pocitovu funguju velmi dobre. Ta podstatna vec ktoru tu preberame ti asi unikla ako zrejme viacerym tak to doplnim. Ako pises Tesla rekuperuje aj pri brzdeni. Ale v mode nizkej rekuperacie rekuperuje malo. Ked brzdis brzdovym pedalom mohla by najskor rekuperovat na max a az potom brzdit fyzickymi brzdami. A toto zda sa nevie. A tym padom z pohladu energetickej efektivity je tento mod nevyhodny. Pricom ine auta to vedia. Spomenute tu boli rozne a zatial tu nikto nenapisal ziadny hybrid/bev okrem Tesly ktore by to nevedelo. A teraz pride niekto kto tuto uz dost dlhu diskusiu poriadne necita a povie tak si to nastav na max rekuperaciu Mozes ale stratis jazdne spravanie low modu ktore z roznych dovov uz spomenutych niektorym ludom vyhovuje.
        • Peter A
          Junior Member
          • Sep 2017
          • 22
          •      

          #14
          Pôvodne zverejnené od Stan4tesla Pozrieť príspevky
          A to ze pri brzdeni musi byt dobre vyladeny prechod z rekuperacie na brzdu je jasne ale na Honde sa toto neda rozoznat. Takze sa to urcite da dobre spravit.
          Pri Nissane prvej generacie je tento prechod velmi zle vyladeny pri prutkom brzdení najprv rekuperuje az po istom case pouzije mechanicke brzdy a ucinok brzdenia sa tym vyrazne az velmi nepríjemne zosilni stalo sa mi to 2x pri nahlom brzdeni pred neocakavanou prekazkou ked uz som myslel že už nedobrzdim a generačne novsie auta to maju uz asi urobené plynulejsie ale v mojom pripade sa mi viac paci system Tesly da sa ovela presnejsie davkovat brzdný ucinok ..

          Komentár

          • Taur
            Member
            • Dec 2019
            • 296
            •   

            #15
            A uz je po nastaveni rekuperacie v Teslach. Ved preco nechat uzivatelom moznost vyberu, zrusime a basta. V tomto pripade pre nove auta. Aspon zatial, ktovie ci potom nezoberu tuto moznost aj starym nejakym vylepsujucim updatom. Ale kto s tym ratal pri objednnavke Tesly, tak bude tiez asi sklamany, ked dostane ine auto nez si objednal/kupil.

            Komentár


            • Stan4tesla
              Stan4tesla komentoval
              Upraviť komentár
              Ostro to sledujem ;o) pouzivam Low mode a zatial to tam mam... Som dufal ze sa raz dockame inteligentnej brzdy ktora bude vediet rozlozit bzdrdny ucinok na reku a potom fyzicke brzdy. Ale zda sa ze tesla sa vydala inym smerom.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Treba sa naucit jazdit s one pedal, low regen som priznam sa nikdy neuznaval. Je mozne, ze to vypustili kvoli EPA testom dojazdu, pretoze nizsi regen znizuje dojazd.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som nizku uroven rekuperaciu pocas 4rokov/100tis km vobec nepouzival, kludne ju mozu vyhodit z ponuky. Na zaciatku som to raz prepol, lebo som chcel susit brzdy po umyvani auta, no lepsie je dat rovno N a intenzivne brzdit, nech sa brzdy zohreju a ususia.

            • Stan4tesla
              Stan4tesla komentoval
              Upraviť komentár
              jeeff zober si takuto situaciu ktora je celkom bezna. ides na tempomate. prichadzas ku kruhacu a musis spomalit. plynovym pedalom nevies vypnut tempomat. takze musis zoslapnut brzdu aspon na nu tuknut. silna rekuperacia okamzite zabera a zacne brzdit ale ty nechces brzdit tolko ale menej tak musis rychlo prehodit nohu na plynovy pedal a hladat spravnu silu aby si kontroloval brzdny ucinok. de facto musis tuknut na brzdu a plynom kontrolovat brzdny ucinok. to je proste neprirodzene.
              pri nastaveni low rekuperacie, das nohu na brzdu. to ti vypne tempomat a zacne mierne spomalovat. zalezi ako konzervativne jazdis. mne low uplne staci na toto. cize vlastne nemusim robit nic viac len som tukol na brzdu. ak chcem tak jemne dobrzdujem ale brzdovym pedalom co je urcite prirodzenejsie ako plynovym.
              a ak tesla chce byt energeticky efektivna tak ma elektronikou riadit ci dobrzduje pri stlaceni brzdoveho pedalu rekuperacia alebo treba uz fyzicke brzdy co takmer nikdy netreba.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ja velmi zriedka mam pred sebou na kruhaci prazdno, zvycajne som za inym autom. Robim to ale inak:
              - packou pod volantom vypnem tempomat aj autopilot (nerobim to tuknutim na brzu)
              - zaroven nohou uz mozes dotlacat plyn
              Respektive v tvojom pripade teda tempomat vypni az neskor, ked skutocne potrebujes velky regen. Inak pri vypnuti packou pod volantom to nema hned taky silny brzdny ucinok (aspon mam pocit) ako ked tuknes na brzdu, ono to vypne tak pozvolnejsie a mas cas sa pohrat s plynom ak potrebujes.

              Vyskusaj

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Taur - ja mam takmer 4 roky stary Model S a mozem ti povedat, ze za tie 4 roky desiatkami updatov je to auto vyrazne lepsie funkciami ako ked bolo nove. Asi tak. Takze klidek a setri na Teslu .

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Stan4tesla - prezradim ti nieco, co takmer nikto z majitelov Modelu 3 nepozna. Ked potlacis pravu packu pod volantom (tu ktorou zapinas AP) smerom hore, vypnes AP. Ale pokial ju tam podrzis viac ako 2 sekundy, hodi ti auto Neutral a mozes plachtit az na Siravu. A ked sa priblizis ku kruhacu zase packa dole a mas plny regen. Noha nerobi nic. Je to o treningu.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa Ja nemam nic proti odstranovaniu chyb a pridavaniu funkcii updatmi, ale proti ich odoberaniu. Podla mna by mali nechat na majitelovi, aby sa rozhodol ktoru funkcie chce alebo nechce pouzivat. Niekto ich vylepsenia moze vnimat ako zhorsenia, ak ma ine priority, alebo zvyky ako Elon. Uz len ten pocit ze mi svojvolne mozu zmenit moje auto kupene za nemale peniaze kedy chcu ako chcu mi je neprijemny. Prave pri technologickej fy ako Tesla by som cakal plnu konfigurovatelnost uzivatelom, kam zahrnam aj moznost ostat pri starom ak mi to vyhovuje a nechcem si zvykat na nove, lebo som spokojny a nechcem menit svoje zvyky.
              Sporim, sporim ale ci na Teslu to este neviem.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Súhlasím. Ale novinári tuto vec kompletne prekrútili. Tesla nikomu zo súčasných majiteľov nič nezrušila. Ona tam tá možnosť nie je u nových aut ktoré sa práve predávajú.
              Nespomínam si, že by mi nejaká funkcia zmizla.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Stan4tesla Ja tiez jazdim na tempe, ale vacsinou na dobrzdovanie resp. pribrzdenie zvyknem vypnut tempomat tlacitkom na volante, nie tukanim na brzdu a plynovym pripadne doregulujem. Ked zas mozem ist tak tuknem resume. Aj mensie korekcie rychlosti riesim tlacitkami +/- tempu a nie plynovym pedalom.

            • Stan4tesla
              Stan4tesla komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa no uz mi svieti update, pockam kym updatnu ini a povedia ci zmizlo ;o) nezda sa mi ze by tesla robila taket rozdiely v software medzi "datumom vydania" rovnakeho modelu. skor tie co sa nove predavaju maju novy soft? ... nechajme sa prekvapit...

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Stan4tesla Rano som nainstaloval na TM3 2020.40.9, bol som to kvoli tebe teraz skontrolovat, stale tam je moznost nastavi regen ako LOW alebo STANDARD. Takze mozes kludne aktualizovat ;-)

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Stan4tesla - no podla mojich skusenosti su features v kazdom aute definovane nejakym konfiguracnym suborom. Ci je ten ulozeny v aute alebo u Tesly neviem (najskor u obidvoch). Takze Tesla uplne kludne moze spristupnit finkcie auta u rovnakeho SW az na uroven jednotlivych aut.
              To plati u platenych funckcii ale aj u neplatenych.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Kazde auto ma svoju konfiguraciu, samozrejme v aute, ale tesla ju vie modifikovat (a zda sa, ze pri kazdom restarte ju aj prepise). Dnes sa diskutovalo o tom, ze Tesla ma v podmienkach, ze pre salvaged (totalka) auta vypina rychle nabijanie (obava z poziaru, kde by novinari neriesili, ze sa jedna o opravene auto z totalky), objavil sa zaujimavy screenshot ukazujuci DEV rezim auta, kde sa da vselico konfigurovat.

              Auto ma aj rozdielne moznosti rychlonabijania - rozlisuje sa Supercharger a stanice 3. stran. Na salvaged aute skusili znova zapnut rychlo nabijanie na staniciach 3. stran, cakaju co sa stane, ci sa to "samo" vypne, alebo nie. Kazdopadne, ked mas root pristup k autu, tak si to vies znova zapnut. Pre nove auta je root pristup tazky, ak ho mas zo starsej verzie, tak si ho vies samozrejme zachovat (upravit aktualizaciu pred jej spustenim):

              https://twitter.com/Jason_Hess_/stat...24486535864321

            • Stan4tesla
              Stan4tesla komentoval
              Upraviť komentár
              jeeff Diik ;o)

            • Paja
              Paja komentoval
              Upraviť komentár
              ;-), viz. muj predchozi komentar - Tesla proste razi pristup, my jako firma vime nejlip, jak maji ridici s nasimi auty jezdit, a nenechame si do toho nikym kecat. Vsichni, kdo si kupuji Teslu, si na toto musi zvyknout, nikdy nebudou mit moznost sirsi volby nastaveni i kdyz by to softwarove bylo trivialne realizovatelne. Pokud si na toto nechcete zvykat, nekupujte si Teslu.

              Podobne to razi Apple, ale tam uz to maji aspon docela slusne vychytane. Tesla i po tech letech ma dost veci minimalne nevhodne, pokud ne spatne, ale zuby nehty se drzi sveho kreda.

              Jo a mimochodem Tesla ubira i veci, ktere drive fungovaly - cteni znacek s omezenim rychlosti bezelo v predchozim firmwaru aspon na okrskach a ve mestech, ted to lidem, kteri nemaji FSD nebezi vubec.
              Naposledy upravené Paja; 01-11-2020, 10:50.
          Pracuje...
          X