Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 408
    •   

    #76
    Velmi jednoduche zistenie. Opytame sa VW ci mame alebo nemame ako uzivatelia k dispozicii 77kWh alebo nie. nech mi teda povedia ako je nastavena BMS 0%-100% co ukazuje auto.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nevedia zatiaľ :-) Časom sa dozvieme o všetko. Zatiaľ je podstatne koľko to žerie a koľko to prejde :-)

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      No ved ano len ja si zoberem ze idem na cestu mam k dispo 77 zeriem 20, vydelim a viem kolko asi dojde ale ze mi chyba 7kWh to netusim. Musim pozriet videa ze kolko prejde ID4 potom ako zasvieti 0%.

      Za dalsie pre VW fyzika neplati. POzriem rozdiel napati max 100%SOC a 0% SOC a viem si vyratat dostupnu kapacitu. Zjavne to 77kWh nieje.
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 352

    #77
    Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
    No ved ano len ja si zoberem ze idem na cestu mam k dispo 77 zeriem 20,
    Toto je test enyaqa = rekuperacia 0.. Maros si dal zalezat, max 0.004 kWh
    283km ..
    25,2 * 283 / 100
    Prenásob si tú spotrebu čo ukazuje displej .. Toto sa išlo z plných 100 do -0.5%
    71,316 ...
    bez toho pol % sme cca 71kWh .. Od 77 si hoooodne ďaleko.

    Dash ukazuje pod priemerku, spotrebu ...

    Kapacita je medzi 69.5-71kWh :-) pri 0...100%
    Ak sú tie OBD2 koef zlé, potom aj auto ukazuje úplne zlé čísla :-) A spotreba nebola pri 110 25kWh/100 ale 27,20 :-) (ak beries 77kWh).

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	enyaq2.jpg Videní:	0 Veľkosť:83,8 KB ID:	79614

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	dash.jpg Videní:	0 Veľkosť:54,8 KB ID:	79615

    Komentár

    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 352

      #78
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      zlé čísla
      Toto je dobry gulas v tom MEB.. Aha auto nabite z -0.6% na 100% ukazuje cez BMS dodanu 75.4kWh.. Vyjazdenie 100 do -0.6% ukazalo BMS ~69.5kWh
      Kde sa moze 5-6kWh len tak stratit? Pomer medzi total charged/discharged je v norme.. cize citace su nakalibrovane dobre.

      Na trase mala baterka 23C, pri nabijani isla na 38-40C.. Zeby to robilo taky rozdiel?

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	charging.jpg
Videní:	236
Veľkosť:65,8 KB
ID:	79625

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Zatiaľ to vyzerá tak, že mizne na balancéroch. Chcelo by to ešte 1 test. 100->0 a nabiť do 100 na AC 5-6kW, tam by sa potvrdili alebo vyvrátili
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 13:31.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1486
      •   

      #79
      Zaujímali by ma straty % pri nabíjaní, príp. porovnanie AC a DC

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Veď si to pomeraj, keď ťa to zaujíma.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        nemám na to prístroje

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja to zas neviem zabezpečiť z "paneláku". Časovo by to bolo veľmi nákladné. Ak bude v PK nejaká AC/DC, tak potom. Ale teba asi nezaujíma Niro ale ID.4? Každé auto sa môže chovať inak.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Vychádzal som z predchádzajúcich správ, čo sa tu kadečo meralo na ID.4, predpokladal som, že sa meral aj tento parameter - straty pri nabíjaní. Vlastne tie vedecké závery z vyššie uvedených príspevkov ma ani moc nezaujímajú.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja meriam len kapacitu baterky medzi 0 až 100% soc. Už to je dost nákladné. Nemám priestor na meranie iných veci pokiaľ si to niekto nevyžiada a nezaplatí. Tieto veci som nechcel povodne už vôbec publikovať. Ale zas ešte trochu osvety sa zíde a otvára to novú pandorinu skrinku. Straty na balanceroch v baterke, ktoré ako vyzerá nie sú zanedbateľné pri DC.
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 18:52.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 On to myslel zrejme tak ci sa neda z doteraz nazbieranych dat ta strata vycitat, vypocitat, odvodit ...
        Toto by asi zaujimalo kazdeho lajka z nas, je jasne ze kazde auto je ine, ale tak vseobecne, ci vzhladom na straty je lepsie nabijat DC alebo AC, kde preplatim viac "uslych" kwh, pripadne ci velkost strat zavisi od SOC, alebo ci pri roznom SOC je vyhodnejsie DC inokedy AC, alebo je rozdiel vzdy rovnaky, alebo nieje vobec ziadny? Mozno pre vas odborniikov hlupe otazky a smiesne uvahy.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Nedá sa žiaľ, Nemáme dáta pred nabíjačkou - to by sa muselo merať po dohode s prevádzkovateľom. Rôzni výrobcovia - typy nabiek, chladené/nechladené káble, rôzne výkony majú rôzne straty, tiež chýbajú dáta z nabiek napárované na dash. Dalo by sa to všetko pomerať, vrátane tých strát na balanceroch v nabke (treba to vyjazdiť do 0%, aby sa zistili tie straty). Je to všetko kopec meraní, nekonečne veľa času a tiež penazí za nabíjanie.

        Aj keď to zúžime len na základ, tj. "výhodné" pre používateľa (že nás nezaujímajú nás straty rôznych nabiek) .. Treba spraviť s konkrétnym autom niekoľko testov (tj. AC a rôzne výkony DC) zahŕňajúce plné nabitie a vybitie (bez rekuperácií). Ku tomu tiež nie sú dáta. A opäť to vyžaduje kopec zdrojov. :-(
        Kto sa hlási :-)

        Ja keď si takéto 2 (AC/DC) testy budem robiť v priebehu roka, bude to na e-Niro. Údaje vôbec nemusia sedieť s novými autami, kvôli vysokým výkonom/krivkám a iným typom balancérov.

        Edit: Enyaq je prvé meranie, kde sa spravilo plné vybitie 100->0 a nabitie 0->100 s odpočtami total charged a discharged na BMSke. Sme ešte len úplne na začiatku. Neviem o nikom, kto by takéto niečo spravil a meral. Musíme najskôr zistiť, kam zmizlo tých 6kWh .. Je to strašne veľa keď pošleš do baterky X a dostaneš z nej von o 9% menej, a teplotne to bolo OK
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 21:58.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur kazd stojan to ma inak, inde umiestneny merac kWh. Poskytovatelovi platis po jeho stratach-cistu elektrinu, ktora ti tecie do auta. Na dlzke kabla tiez nieco malo stratis, ale rozhodujuca je spotreba, efektivita auta. Pozri moj test Tesly Y. Ta ukazuje, kolko prijala do baterie a v porovnani s cislom so stojana to bol rodiel tusim 4-5 percent. Ale predpokladam, ze to bude dost lietat medzi autami vs.typom nabijacky.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        A co AC vs DC straty? Kolko "zozerie" OBC pri zmene na DC? Ci zanedbatelne?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Teslu si dal zrovna zly priklad, ta ukazuje na displeji, kolko energie dala do baterky, nie kolko prijala zo stojanu. Takze nevies oddelit spotrebu auta a stratu nabijacky, lebo rozdiel su obe cisla spocitane. Tiez uz nie je pravda, ze poskytovatelia uctuju cistu dodanu do auta, zalezi od poskytovatela a aj nabijacky. Pred par rokmi, ked sa to tu riesilo, sice bol taky zaver ale na niektorych novych stojanoch, aj UFC alebo u eJoin to tak nie je.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujimave, tak fiskera nezaujima, ze ho oje*ali a dali mu o 7kwh nizsiu dostupnu kapacitu, to su zlozite vedecke zavery. Ale take straty pri nabijani uz zaujimave su. Ked nemas na to pristroje, tak si ich kup za 50e, zidu sa ti aj doma. Merak mas za 20 eur, OBD adapter obdobne a k tomu apka. A kalkulacku snad ovladat vies

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        dango opatrne s tymi obvineniami. Mame len prvotne merania, ktore nasvedcuju ze tych 7kWh tam nie je celych, resp. nie pre jazdu. neobhajujem, ale nemam iluzie, ze to inde funguje inak. Ved v tesle zistit netto kapacitu je asi detektivka, ak ma pamat neklame, tak tesla mala aj aferu ked po tichu znizila o nejaku cast kapacitu starsim autam ci nie?
        Odmeriam si na PSA aute dojazd do 0, vydelim spotrebou uvadzanu netto kapacitu a uvidime nieco orientacne. Pripadne skusim napojit tiez OBD s tou istou app ako u MEB.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Bolo raz jedno ZOE a možnosť tam mať evdash. Istý človek ma s evdash poslal....
        14.11.2020 "Pýtam sa k čomu mi budú tieto výsledky vedeckej práce pri jazdení s autom. Budú aj publikované v nejakom vedeckom časopise?...."
        Po mesiaci, ked predával ZOE
        17.12.2020 "Prosím vás, ako sa dá zistiť stav batérie Zoe? V bežnom servise to nevedeli spraviť."
        História sa opakuje
        23.11.2021 .... "Vlastne tie vedecké závery z vyššie uvedených príspevkov ma ani moc nezaujímajú."
        v zápätí "Zaujímali by ma straty % pri nabíjaní, príp. porovnanie AC a DC"

        milan84 bude treba viac meraní. Len namiesto toho, aby komunita pomohla, tak... Lubos, Milan, Dango... zistujte všetko.
        Mňa zas nezaujimajú jeho straty pri nabíjaní. Toto už je na mňa moc. Nebudem platiť 500-800 eur za sériu testov, aby on si šetril pár centov na AC/DC. Ako píše dango, hardvér je za pár eur. Každý sa s tým môže hrať koľko chce.
        Kapacita vyzerá byť pod 71kWh, stráca sa tam navyše po 120kW DC tých 6kWh v baterke. Spravíme viac testov, len tu to už nebudem publikovať. Nemá to význam.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ale ja porovnavam udaj od tesly, co ma uz odlozene v spajzi s udajom zo stojanu, kolko preslo elektromerom von DO kabla a auta. A ten rozdiel bol v tom konkretnom pripade (teda dvoch meranaich) okolo 4-5 percent.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 problem je, ze ludia vobec netusia, kolko usilia, casu, logistiky ale aj PENAZI treba na tieto testy. Tiez mi prijdu niekedy tie reakcie take, ze ponuknes prst, pytaju ruku.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som si straty pri AC premeral na roznych prudoch, pre zaujimavost. Publikovat nebudem, je to trivialne meranie, ktore zvladne kazdy. Frslosi, co za celu existenciu fora neprispeli jedinym prinosnym prispevkom nech si hundru dalej

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Áno, základné meranie je ľahké. Ale ďalší level bude zistiť, koľko zmizne v baterke pri AC a rôznych prúdoch vs DC :-)
        Lebo ak si porovnáš 125kW DC 75.4 vs 69.2kWh, máš 9% rozdiel, ale keď celkové 8396,6 vs 7899,4 je okolo 6% .. Potom vnutorná strata baterky pri AC asi bude menšia.. prepodkladam, že balancéry nemusia toľko zasahovať pri malých prúdoch AC. Inak ten 5-6% CEC/CED rozdiel majú prakticky všetky autá v týchto hodnotách, až na výnimky nejakých nájazdov aj rovnakých značiek. Doteraz sme si mysleli, že je to fyzikou baterky a sa to proste "stratí". Zjavne je to len čiastočná pravda.
        Naposledy upravené nick81; 24-11-2021, 20:33.

      • Andischo
        Andischo komentoval
        Upraviť komentár
        https://youtu.be/_8roK-jyWSg

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Andischo - spomínam si na to video, tam je zaujímavé, že u neho čím vyšší výkon, tým menšie straty, pritom väčšinou sa to popisuje opačne

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Andischo To video je na smiech. Porovnávať 4 rôzne nabíjacie zariadenia kde každý jeden meter udáva úplne niečo iné je absolutne zavádzajúce! Ja ,že vyššia je ta na meniči a pritom to musí byť naopak nakoľko 53m kábel 4mm2 teraz som ho už zdvojil na 8mm2 nakoľko bol tam úbytok napätia pri tom výkone 9V a teraz je tam 5V. Neberte ako fakt rôzne merače , že vám merajú správne hodnoty aj ked sú zariadenia ciachované! Ak mám porovnávať tak to musí byť na rovnakom metri a s rovnamými dĺžkami a hrúbkami kábla a len vtedy sa dá % hodnota deklarovať. A čo sa týka % účinnosti zariadenia. Tak napr AC/DC či DC/ACnabíjačky sa pohybujú na účinnosti okolo 85 až 95% ale tak isto je dôležity prechodový odpor v batérii a pri každej jednej batérii je najlepšie a najefektívnejšie nabíjanie s čo najnižším prúdom na druhej strane ak je elektromobil pri nabíjaní aktvovaný a má svoju vnútornú spotrebutrebars 200Wh tak preto účinnosť nabíjania trebars 1kW je nižšia ako pri 5kW, A tak isto ak beriem spotrebu na vystupe nabíjačky externej tak ak zarátam AC/DC vnútornú nabíjačku kde je účinnosť 90% tak ak nabíjam AC 11kW tak nato mi stačí výkon DC nabíjačky 9,9kW. Preto DC nabíjanie vždy bude drahšie min o 10-20% nakoľko výkon je meraný na strane až po konverzii.Ak to tak nieje a je to ešte pred konverziou tak mi to sem prosím niekto napíšte kto to vie od zdroja aby som s tým vedel počítať, dakujem.
    • Andischo
      Junior Member
      • Jun 2021
      • 5

      #80
      Navrhnute pre 4x20" uplne presne.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        viem o com hovoris, pri dnesnych rozmeroch koliesa sa malokde zmestia inak ako vsetky sedacky zlozit a tam ulozit

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        rád by som mal niekedy auto, kde by sa sada kolies z neho vošla do kufra

        presne som si to povedal minulý týždeň

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ked si stale nakupujes zenske nakupne tasky

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        to je zaujímavé, mne sa nezmestili

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko do eNira sa zmestia vsetky 4ks. :-)

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Bez sklopenia sedadiel ?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, na zadnych sedadlach boli detska v sedackach.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko tak si niekedy kup ine, ako to najmensie co sa v danej triede ponuka.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Ake by si mi odporucal ? Ked ja mam rad malu spotrebu. Mam teraz vyprazdnene garaze, mozem rozmyslat co dalej.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko mala spotreba je uz minulost, dnes predavaju kolesa a moda SUV. Ci sa nam to paci alebo nie. Ved uz ti tu pisali, ze do Nira (vs kona) by si to zmestil. Y a jeho kufor je na tom tiez o poznanie lepsie, aj ked pravda-4x 19-20" by asi ani tam nevoslo.
        Ale pri TM3 je to ozaj nepouzitelne na prepravu kolies. Do kufra vojde len jednoo (aspon mne sa nepodarilo na vysku dat dve) a zvysok na sklopene sedadla.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko, Miro tazka sa bude kupovat ked v podstate si kupil naj co sa da. Mozno skus VW, to sa bude aj dobre predavat alebo BMW. 😃

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ono moda SUV je tu a ano aj bude. vyssi posed, pocit vacsieho bezpecia, neosvetluju ta tak protiiduce auta atd. a napriektomu vyzera ze Ja ako velky zastanca crossoverov a SUV a OFFROADov prejdem na TM3. Nazory ludi sa menia a ak dojde nejake zdanenie Ev do buducna podla hmotnosti tak zrazu moze nastat zmena. :-)
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 280
      •   

      #81
      Zda sa, ze Nemci nespia a robia na zaujimavych updatoch. Od buduceho roka budu vsetky elektricke auta od VW podporovat “obojsmerne nabijanie” vratane funkcii vehicle2grid a vehicle2home. Aktualne predavane modely tuto funkciu nedostanu, nakolko im chyba potrebny hardware, ale vsetky auta vyrobene od 12/2021 by uz mali byt kompletne vybavene. Funkcia bude nasledne aktivovana v priebehu buduceho roka prostrednictvom OTA updatu. Takto si predstavujem konkurencny boj, ked sa automobilky vzajomne tlacia k zlepsovaniu. Uvidime s akou odpovedou (ak) pridu Korejci.

      Ak niekto uvazuje nad VW ID, mozno je fajn este chvilku pockat a uistit sa, ze dostane decembrovu produkciu, toto bude mat urcite vplyv aj na buducu cenu jazdeneho auta na sekundarnom trhu
      Elektroautos mit Technik für bidirektionales Laden können Strom auch wieder abgeben. VW bereitet die Großserienproduktion solcher Modelle vor.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Vyzera to sice zaujimavo, ale urcite to podmienia brutalne predrazenym Moon wallboxom. Cize auto to bude vediet, ale vyuzivat to bude malokto. (moja idea)

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        No neviem, ja by som obojsmernu funkcionalitu nechcel. Jednak baterie elektromobilov su optimalizovane na pouzitie v elektromobiloch, nie v uloziskach, cize ich amortizacia bude neefektivna. Dalej neviem, kde by som tu funkcionalitu vyuzil.
        Mozno kto ma chatu bez elektriny, no tomu staci menic na 230V ako ma novy Ioniq.V neposlednom rade bude vykonny systemV2G komplikovanejsi , drahsi a samozrejme viac nachylny na poruchu ako standard.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Julo, ani ten z Ioniqu na chate pouzitelny nie je - ma len modifikovany sinus. Kosacku, chladnicku, vodaren,.... s tym nevyuzijes :/

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        JJ I5, EV6 maju len modifikovany sinus takze jedine cez nabijacko do ext. baterky a odtial sinus menicom napajat chalupu. Vyssie straty iste. Ale mozno niketo vyuzije. zAroven ak to m byt aj V2G musi byt cisty sinus a nieviem aky bude vykon ked kazda krajina ma inu legislativu na rozdiel na fazach.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        dango nakupom Moon wallboxu to podmienit nemozu, lebo ten sa nedodava na vsetky trhy 😉

        Zatial je zbytocne spekulovat nad technickym prevedenim a efektivnostou/amortizaciou. Nikto nevie ake presne zmeny sa tam maju udiat, ci budu robit nieco aj s baterkou, treba si pockat na oficialne informacie a potom vynasat sudy. Mozno to bude dobre akurat tak na zapojenie kavovaru ako v Ioniqu5, uvidime. Stale to vsak vysiela dobry signal, lebo ukazuju, ze sa neboja svoje auta priebezne vylepsovat, a necakaju na novu modelovu radu. Byt inovativnym, nezamrznut pri statuse quo a flexibilne reagovat na konkurenciu je vzdy vitane (ano ukazujem na teba Hyundai/Kia). Zakaznik z toho bude vzdy len profitovat.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna ide o skor o pripravu na V2G funkcionalitu. Nemecko ma velky problem s prepravou a uskladnenim energie z veternikov v severnom mori. Ked tych VW budu na gride statisice tak vhodnou energetickou politikou/cenou tych majitelov presvedcia aby sa do toho zapojili. Vyvoj riadiaceho SW pre takto podporovnay grid je urcite uz v plnom prudue

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa to je zaujimava uvaha. Uz teraz je v Nemecku firma, ktora sprostredkuje predaj emisnych povoleniek od majitelov aut. Zjavne im to legislativa umoznuje. Staci ze ma osoba vo vlastnictve EV, firme posle technicak, oni vsetko vydokladuju vlade, a potom vam kazdy rok poslu 130€ len za to, ze jazdite na BEV. Oni si predpokladam nechavaju tiez tucnu proviziu. Bez sprostredkovatela neviem ci to nie je az 250€/rocne. Tento V2G by mohlo byt zaujimavym doplnenim.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, VW to urcite tak neskripli, ako Korejec. V pripade V2G to bude mat vyznam a bude stacit amjitelovi cyklovat len 5% (3.5kwh) a moze mat z toho vyrazne vyhody a zaroven to moze byt pri tolkych autach poriadne ulozisko pre spicky.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1486
      •   

      #82
      Veľké zimné sklamanie ID.4.
      2 správy: 1 zlá, 1 ako tak priaznivá.
      Zistil som bohužiaľ, že toto auto vôbec nie je vhodné na krátke jazdy po meste do 10 km v podmienkach pod 5 st. C. Spotreba sa šplhá do 30-40 kWh/100 a často v začiatkoch aj viac, kľudne okolo 50 kWh. Potom to klesá niekde pod 30, ale stále okolo 27 a pri veľmi úspornej jazde stále nad 20. Kupodivu kúrenie nemá na spotrebu až tak veľký vplyv ako som predpokladal, takže v tom prípade možno trochu pomáha tep.čerpadlo. Rozdiel v dojazde asi 40 km podľa toho čo píše auto.
      Ako som sa niekde dočítal, tá vysoká spotreba je spôsobená ohrevom baterky. Nejakú dlhšiu jazdu nad 50 km som pri týchto teplotách nerobil, tak neviem ako sa to správa potom, odhad tých 24.
      No niežeby som nemal už s elektromobilmi predtým skúsenosti, vedel som, že v zime je dojazd nižší, ale asi som to nikdy až nesledoval. U tohto auta sa mi zdá tá spotreba enormne vysoká. Myslím, že dojazdy budú hodne pod 400 km, to vôbec neviem odhadnúť diaľnicu.
      Takže skúste napísať skúsenosti, či ste podrobnejšie testovali dojazd na tomto aute pri takýchto zimných podmienkach. O ostatných autách sem prosím nepíšte, to dajte do iných tém, ak chcete.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        v tychto podmienkach ide zo zaciatku kurenie cez 5kW (Mam pocit ze TC sa pripne az neskor na dokurovanie, ale prvotne teplo ide spiralou) a takisto 5kW ohrieva baterku - ako uz bolo vsetko niekolkokrat pisane....

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        o kúrení sa teraz nechcem baviť, dajme tomu, že ho mám úplne vypnuté....aj tak je tam tá vysoká spotreba ako som písal

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Kde sa to stráca sa dá zmerať s diagnostikou. Ale teba moje "vedecké práce" nezaujímajú. Takže v tomto sa ťažko pomáha.

        Pracuj vždy s tým že máš len 70kWh a nie 77.
        Auto ukazuje na displeji priemerku celkom presne. Ak si odmeriaš nejaký úsek v 130kmh na diaľnici.. Kapacita máš len niekde okolo 69, max. 71kWh. Vydelíš to tou priemerkou a máš dojazd pre rozsah 0 ,.. 100%. V zime pri diaľnici 130km/h okolo 220km.

        Je to ťažké 2.2t auto s veľkými kolesami. Ak si chcel efektivitu, prečo si neišiel do ID.3?

        Pri 118km/h priemerke s curgali sme mali dojazd 297km
        https://www.youtube.com/watch?v=q9qz8vlLwbk

        Ale ideálne - kúp si ABRP premium, účet na Tronity.io, prepoj si to live na auto a máš plánovanie ako v Tesle.
        Keď to tá navigácia stále nezvláda. Nemusíš riešiť dojazd, v reálnom čase ti to prepočítava + zahrnie prevýšenie a počasie.
        Vieš ísť potom pohodlne na doraz baterky.
        Naposledy upravené nick81; 07-12-2021, 18:13.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Uplny suhlas s Lubosom.
        Pre info dnes Mokka-e mesto, zapchy, kurenie na 22. Nech sa snazim akokolvek, pod 20 ani nahodou. A to ma auto tusim 1,6t, cize o pol tony menej ako ID4 !

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        tak tu potom 1fisker nevyplakavaj, ked sa nechces bavit o dovodoch tvojej vysokej spotreby.
        Za prve kurenie
        Za druhe ohrev baterky
        Za tretie velka krava auto
        Za stvrte zima a hustejsi vzduch = vacsi aerodynamicky odpor

        ..ak pouzijem tvoj slovnik: Aky prinos/vyznam mal tvoj prispevok? Nulova hodnota

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Comu vo vete "O ostatných autách sem prosím nepíšte" si nerozumel? Fiskera nezaujima nejaka Mokka, to je predsa uplne ina kava.
        Neviem aku bude mat spotrebu ked si necha auto este aj predkurit a rozmrazit okna.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        A to som sa dnes bližšie pozeral na cenníky Niekedy je proste asi lepšie nemať žiadny menezment batérie

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur sorry musel som, chcel som nasho kamosa frflosa podporit, ze v tom nie je sam A teda, ze ID dokaze byt mozno aj uspornejsie napriek vyssej hmotnosti
    Pracuje...
    X