Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Problémy nabíjacích staníc alebo ako nabíjať?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    Problémy nabíjacích staníc alebo ako nabíjať?

    V tejto téme by som bol rád, keby ste vyjadrili názory na to ako nabíjať.
    Uvažoval som nad tým, že asi niekedy problémy staníc nie sú spôsobené chybou stanice, ani prevádzkovateľa, ale tým, že jednoducho ľudia používajú nabíjacie stanice nesprávne a tým často spôsobujú nefunkčnosť staníc. Mám na to len taký laický názor. Myslím, že nefunkčnoť môže byť spôsobená aj objektívne, ale asi aj zásahom človeka a síce nekorektným používaním stanice.
    Mne sa raz stalo, že predo mnou sa chcel nabiť majiteľ elektromobilu, ktorý zjavne nemal žiadne skúsenosti, vôbec nevedel čo má s nabíjačkou robiť, vyťahoval a zasúval kábel hore dole absolútne nesystémovo, potom keď sa mu podarilo nabíjanie spustiť, tak uprostred nabíjania len tak vytiahol kábel z auta podal ho mne so slovami, tu máte, môžete nabíjať. Nebolo to korektne ukončené. Mne sa potom nabíjanie nepodarilo spustiť vôbec ani po polhodinovom telefonovaní s podporou a diaľkovým reštartom stanice. Bolo na GW v Poľsku.
    Vrátim sa do minulosti, elektromobilistov bolo pár a boli to nadšenci, ktorí mali v EV záľubu a snažili sa zistiť čo najviac informácií ako čo funguje, radili sa navzájom a pod. Dnes si EV kupujú ľudia, ktorí vidia v tom len dopravný prostriedok, nič o tom nevedia a zrejme ani nechcú vedieť. Len používať. Vieme, že už dnes väčšina majiteľov EV ani nevie, že existuje toto fórum, kde môžu získať informácie. V predajniach ich nepoučia tiež, lebo o tom nič nevedia. Školenia pre začínajúch asi nezorganizujeme.
    Viacerí z vás aj v iných témach popisujete, že niekedy neviete, či vytiahnuť kábel najprv zo stanice alebo auta. Asi sa každá stanica správa inak. V každom prípade si myslím, že ukončenie nabíjania treba spraviť korektne. Napr. GW odporúča ukončiť nabíjanie tak ako bolo začaté, t.j. kartou ak kartou, aplikáciou ak aplikáciou.
    Možno by sme mali tlačiť na prevádzkovateľov aby bol na každej stanici riadny návod na používanie, aj keď.....návody asi ľudia nečítajú.
    Takže čakám na vaše názory, prípadné skúsenosti, ktoré potvrdzujú moju domnienku.
    Ak čítajú tento príspevok menej skúsení, začínajúci majitelia EV, nebojte sa opýtať, tu vám radi odpovedia skúsenejší čo a ako.
    PS: extrémny prípad na videu, keď príde žena s EV na benzínovú pumpu a chce pištoľ zo stojana niekam zasunúť do auta...
    Naposledy upravené 1fisker; 30-08-2020, 10:50.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #2
    Napr. môj AC wallbox nemá žiadne ukončenie nabíjania. Odomknem auto a vytiahnem konektor. Nikdy s tým problém nebol. Auto má OBC, pri AC nie je žiadna komunikácia s autom pred spustením. Je šťava/nie je šťava. Tam nie je čo riešiť. Ak je zblbnutý AC wallbox, tak myslím že je to problém wallboxu.
    CCS je trochu iná liga. Pri spustení sa robí handshake, stanice (aspoň niektoré) musia mať nahratú podporu pre daný model auta a pod.

    Komentár

    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      #3
      Ja som ziadne skloenie neabsolvoval, ale na stanici s displejom a tlacitkami a citackou kariet ukoncim nabijanie tlacitkom/volbou na displej stop/ukoncit nabijnaie pripadne prilozenim karty ak vyzaduje, potom odomknem/odpojim kabel z auta.
      Na nemych stpikoch len odomknem/odpojim kabel z auta potom vytiahnem svoj zo stlpika. Nikdy som ziaden problem nemal. (az na ten Billa stlpik v Ziari, kde treba vystihnut moment nez znova zamkne)
      Zapajam opacne, svoj kabel najprv do auta potom do stlpika. U operatorov pripojim kabel k autu a potom stlacim na displeji/tlacitko start a prilozim kartu.
      Snad to nerobim zle.
      Pri AC ejoin som si vsimol ze staci odomknut/odpojit kabel z auta a nabijanie je ukoncene, aspon tak mi to pride, lebo nepyta nic stalcit ani prilozit kartu, na rozdiel od ZSE a GW pre ukoncenie nabijania.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Správne je to tak, že najprv sa zastrci kábel do stĺpika, lebo stanica si načíta z neho aky maximálny prud tvoj kábel znesie (prečíta odpor medzi PP a zemou) a až potom zasuvas do auta).
        Moja skúsenosť s DC stojanmi je, že najskôr pripojím a až potom idem riešiť začatie nabíjania. Keď končím najskôr dam v apke alebo na displeji STOP nabíjania a až potom odpájam. Najskôr z auta, potom zo stĺpika (pri AC).
        Funguje v 95% prípadov.
    Pracuje...
    X