Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

The Dirty Secrets Of ‘Clean’ Electric Vehicles - Forbes

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Cedko
    Junior Member
    • Oct 2018
    • 11

    The Dirty Secrets Of ‘Clean’ Electric Vehicles - Forbes

    Co vravite na tento ,,objektivny`` clanok o EV:
    https://www.forbes.com/sites/tilakdo...4#27be4f55650b

    Niekedy staci pozriet profil autora, a hned viete, ze to bude objektivny clanok
    I have worked in the oil and gas sector as an economist in both private industry and in think tanks, in Asia, the Middle East and the US over the past 25 years. I focus on global energy developments from the perspective of Asian countries that remain large markets for oil, gas and coal.

    Samozrejme to, ze sa tazia kovy v rozvojovych krajinach v zlych podmienkach je zle. Na druhu stranu to nie je priama pricina EV, ze su tam zle podmienky. To je skor nasou hlupostou a skorumpovanostou sveta. Podobny problem je napr. aj oblecenie, ktore sa vacsinou produkuje v Bangladesi v zlych podmienkach. A nosime ho vsetci
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 57

    #2
    Len taká malá poznámka ku kobaltu. Ten zlý zlý zlý kobalt sa používa aj pri spracovaní ropy na odsírenie. Je pravda, že menej ako v akumulátoroch, ale zas sú aj akumulátory bez kobaltu.
    Ako treba spracovať/vyťažiť materiál a ropa sa používa aj na iné účely, ale spálená "ropa" sa na rozdiel od aku akosi horšie recykluje.
    A tiež je pekné, aký veľký problém zrazu sú uhoľné elektrárne. Píše sa tam aj "Once on the road, the carbon dioxide emissions of EVs depends on the power-generation fuel used to recharge its battery. If it comes mostly from coal-fired power plants,...", tož to bude stále viac a viac problém nájsť také miesto. Keď uhlie je/začína byť cenovo nevýhodné ako zdroj na výrobu el. energie.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #3
      Jednym z najvacsich spinavych tajomstiev elektromobilu je skutocnost ze sa uz potom velmi tazko vracia k spalovaku. Ale nikomu to nehovorte.

      Komentár

      • JozkoPucik
        Member
        • Aug 2018
        • 132

        #4
        Ano, precital som si uvod o autorovi:

        "I have worked in the oil and gas sector as an economist in both private industry and in think tanks, in Asia, the Middle East and the US over the past 25 years."

        Potom som ani uz nemusel citat dalej. Co mozes od takeho cloveka vobec cakat? Aj ten clanok kde sa pise, ze Tesla zmluvne podchytila ten kobalt v Afrike je od pochybnej pani. Dnes si kazdy vie zalozit firmu, nadaciu atd a hadzat clanky do sveta, nie je to vobec problem. Pohybujem sa vo svete investicii a tento fenomen je bezny kde sa objavuju clanky, ktore znizia hodnoty akcii, aby sa rychlo nakupili lacno a potom zase vyskocia ked sa zisti, ze to bol ofaj.

        Pravda je, ze Tesla sa snazi eliminovat kobalt uplne z baterii a Lithium sa nakupuje vulucne z Australie kde je ho dost. Vyroba komponentov Tesla ako su baterky a motory sa vykonava v gigafactory, ktora by uz mala ist 100% na slnko a vietor. Zvysok aut ako su sedacky, podvozok atd samozrejme pochadza od beznych vyrobcov, ale hadam casom vsetko bude Tesla.

        Ten autor clanku urcite nespomenie vsetky tie ropne katastrofy, emisie atd co sposobuje ropny priemysel, bude len kidat na EV. Robil som polovicu zivota v autoservise, mali sme sme rodinny podnik. Denne som capoval oleje mechanikom, vylievali sme stary olej, chodievali sme davat palit stare olejove filtre no bolo to hrozne a vobec som si to neuvedomoval, bral som to ako samozrejmost. Az odstupom casu som si uvedomil co som vsetko videl a robil. Aj teraz kolegovia riesia take veci ako "mechanik mi nalial iba 4,2 litra oleja a 0,3 si nechal" svieti mi olej na novom aute a musim doliat atd. Bol som vo Frankfurte na Autosalone a v tom pavilone kde boli vsetky firmy, ktore vyrabaju oleje a maziva a predstavil som si ako by to vsetko uz nebolo keby spalovaky skoncili. Bolo by to super.....

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          No jo no - to máš ako s vierou. Keď ťa osveti, prezrieš a pochopíš. A je jedno či ťa osvieti duch Svätý alebo LED svietidlo .
          Mladá generácia chápe čím dal jasnejsie, že si to “odserú” za nás, preto sa ozývajú. Len aby nebolo už neskoro...
      Pracuje...
      X