Uz davnejsie som kupil menic 12VDC/230VAC. Dnes som ho otestoval na i-MiEVe.
Pouzil som cisto odporovu 230V zataz (ohrievac a odporove spajkovacky rozneho prikonu.)
i-MiEV ma pri beziacom menici na baterii 14,4V, to je pri zapnutom aute pripravenom na jazdu (svieti zelene "Ready".
V prvych polohach klucika menic nebezi a auto je napajane len z 12V baterie, pri poklese jej napetia sa nedobija z 400V baterie. Pri vypnutom aute sa 12V bateria dobija len pocas nabijania 400V baterie.
Menic som pripojil priamo na svorky 12V baterie kablami 16mm2 dlzky 1,5mm s nalisovanymi ockami 8-16.
Na svorky baterie som pripojil aj druhe tenke kable urcene na meranie napetia baterie.
Na stranu za menicom som dal klestovy ampermeter a voltmeter na 230V AC.
Najprv som zapojil menic bez zataze. Potom som postupne pridaval zataz: Prvych 300W, potom druhych 300W a dalej 100, 90 a este 90W. Spolu 880W pri prude 4A a napeti 220VAC Meranie vystupneho napetia ukazalo, ze menic nedava 230VAC, ale len 220AC - no 220VAC je stabilnych prakticky nezavislych od zataze. Pri zatazi 880W sa DC napetie znizilo z 14.4V na 14V. T.j. vsetka energia isla z menica400VDC/12VDC. Pri pokuse o zvysenie zatazenia o dalsich 90W zacalo DC napetie klesat t.j. menic auta 400VDC/12VDC uz nedokazal vyrobit dostatok energie a cast energie zacal menic 12VDC/230VAC odoberat z 12V baterie. Zaroven som aplikaciou canion sledoval tok energie z 400V baterie. Pri zatazi 880W Menic auta odoberal z 400V baterie 1,7kW. Odber zapnuteho auta je cca 0.5kW. Cize zataz 880W sposobila zvysenie z 0,5 na 1,7 kW. Ucinnost celeho retazca dvojitej konverzie 400VDC->12VDC->220VAC aj s zapocitanim spotreby zapnuteho auta je teda cca 50%.
Nechal som zataz 880W tri hodiny a potom som nechal auto zapnute este hodinu. Vyzera to tak, ze zapnutie auta bez jazdenia nema timeout.
Kvoli rezerve by sa podla mna z staruckych mitsu-trojciat nemalo odoberat viac ako 800W, radsej este menej.
Nebudem tu rozoberat okrajove situacie, pretoze taketo zalezitosti by mal robit len ten, co presne vie co robi.
Pouzil som cisto odporovu 230V zataz (ohrievac a odporove spajkovacky rozneho prikonu.)
i-MiEV ma pri beziacom menici na baterii 14,4V, to je pri zapnutom aute pripravenom na jazdu (svieti zelene "Ready".
V prvych polohach klucika menic nebezi a auto je napajane len z 12V baterie, pri poklese jej napetia sa nedobija z 400V baterie. Pri vypnutom aute sa 12V bateria dobija len pocas nabijania 400V baterie.
Menic som pripojil priamo na svorky 12V baterie kablami 16mm2 dlzky 1,5mm s nalisovanymi ockami 8-16.
Na svorky baterie som pripojil aj druhe tenke kable urcene na meranie napetia baterie.
Na stranu za menicom som dal klestovy ampermeter a voltmeter na 230V AC.
Najprv som zapojil menic bez zataze. Potom som postupne pridaval zataz: Prvych 300W, potom druhych 300W a dalej 100, 90 a este 90W. Spolu 880W pri prude 4A a napeti 220VAC Meranie vystupneho napetia ukazalo, ze menic nedava 230VAC, ale len 220AC - no 220VAC je stabilnych prakticky nezavislych od zataze. Pri zatazi 880W sa DC napetie znizilo z 14.4V na 14V. T.j. vsetka energia isla z menica400VDC/12VDC. Pri pokuse o zvysenie zatazenia o dalsich 90W zacalo DC napetie klesat t.j. menic auta 400VDC/12VDC uz nedokazal vyrobit dostatok energie a cast energie zacal menic 12VDC/230VAC odoberat z 12V baterie. Zaroven som aplikaciou canion sledoval tok energie z 400V baterie. Pri zatazi 880W Menic auta odoberal z 400V baterie 1,7kW. Odber zapnuteho auta je cca 0.5kW. Cize zataz 880W sposobila zvysenie z 0,5 na 1,7 kW. Ucinnost celeho retazca dvojitej konverzie 400VDC->12VDC->220VAC aj s zapocitanim spotreby zapnuteho auta je teda cca 50%.
Nechal som zataz 880W tri hodiny a potom som nechal auto zapnute este hodinu. Vyzera to tak, ze zapnutie auta bez jazdenia nema timeout.
Kvoli rezerve by sa podla mna z staruckych mitsu-trojciat nemalo odoberat viac ako 800W, radsej este menej.
Nebudem tu rozoberat okrajove situacie, pretoze taketo zalezitosti by mal robit len ten, co presne vie co robi.
Komentár