Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Renault Zoe

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #76
    Začali sme portovať enirodashboard aj pre ZOE. Nemáte niekto AT príkazy pre OBD (opraveny preklep) & ZOE, resp. pod akými kódmi sú jednotky auta? Alebo link na nejaký zdroj?

    https://github.com/nickn17/enirodash...00516b086a9b23
    Naposledy upravené nick81; 14-11-2020, 13:53.

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Čo z tejto vedeckej práce môžem na aute reálne zužitkovať?

    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      Fuu, to by bola parada. CanZE zatial podla vsetkeho nie je funkcny pre ZE50, neviem, stale cakam na kompatibilny ODB adapter aby som to mohol vyskusat. ZE50 pouziva oproti ZE40 a starsim inu dlzku adries a zrejme aj nejake kryptovanie. https://canze.fisch.lu/ze50-a-different-beast/
      Ale ak by si s tym vedel nejako pohnut, mozem pomoct s testovanim.

    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      Nejake prikazy som nasiel na githube CanZE, ale neviem ci je to to, co hladas https://github.com/fesch/CanZE/tree/...rc/main/assets

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Supiiik Dík, už som to medzičasom tiež objavil. Čo sa týka ZE50, ak sa s tým chce niekto hrať môže spraviť PR. Ja sa časovo ZOE nestíham venovať. Chalan z ČR bude skúšať jeho ZOE, dodá mi kódy, pozície, a ja mu to len vložim do projektu, lebo neprogramuje. Jeho pôvodný zámer je, aby vedelo ZOE kúriť aj počas nabíjania cez dashboard. Ak sa mu podarí nájsť kódy.
      1fisker https://youtu.be/Ar1jBlTLg-I?t=11 Pozri sem. Cca toto to vie. Ja si zobrazujem údaje, ktoré auto nemá. Plus sú tam veci navyše ako meranie kapacity baterky, nab.graf, atď. Stále tam pridávam nejakú funkčnosť.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #77
    Spravili sme takýto docs. ZOE 28kWh sa pekne chytil s BMS.
    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

    Kto chcete pomôcť
    • Ak máte iné zoe, môžete sa pripojiť cez sériový bluetooth terminal cez obd na auto a vypáliť tam AT príkazy, čo odpovie. Odpovede by sme tam zapísali, aby sme mali druhé auto na porovnanie. Môžete skúsiť aj ZEO 50. AT príkazy sú v 2 záložke.
    • Tomáš skúsi dnes obstrelit jednotky 7eb a 7bb, či bude nejaká odozva. Ak máte niekto viac info - čísla jednotiek, pomôže to dosť.
    • No a potom nás čaká mravenčia práca ... Každá jednotka vráti na nejakých príkazoch (registroch) nejaký reťazec bajtov - určiť a zapísať, ktorý bajt čo robí. Tu pomôže trochu canZE - niektoré veci tam sú, a potom už len google, resp. pozorovať čo sa kedy mení.)
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	125048150_284685492881405_9056950978215630341_n.png
Videní:	1068
Veľkosť:21,4 KB
ID:	63919

    Komentár


    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      seriovy bluetooth terminal? Budem k tomu potrebovat este nejaky BT->ttl konvertor, alebo mi staci len ODB modul, ten pripojit na PC cez BT a komunikovat priamo s ODB cez serial konzolu? Stale cakam na ODB https://www.aliexpress.com/item/3286...3e724c4drvWG6q , ten co som doma nasiel bol 2Eurovy z Ciny a ten s ZE50 nekomunikuje.
      Este ma napadla taka myslienka, par dni dozadu som objavil program ddt4all, podla vsetkeho ma celkom slusnu databazu ako aut, tak aj moznosti, co vsetko cez to nastavit. Nedali by sa data z toho SW nejako pouzit?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Netreba ziadny extra prevodnik. Staci sa len cez Blueetooth pripojit na ODB. Napr. cez tuto apku pre mobil https://play.google.com/store/apps/d...tooth_terminal (maju tam 3 apky,, serail, bluetooth dokonca aj pre wifi adaptery). ddt4all .. idem skusit na nirovi teraz. Samozrejme z hocijakeho projektu sa daju pouzit veci. Minimalne na zobrazenie tych zakladnych veci do dashboardu. Napr. pre Niro/Ioniq/Kona su na githube OBD PIDs , resp. pre OVMS som nasiel jeden docs co par chalanov debugovali (im tam teraz ja dopisujem), v kazdom je nieco navyse. Ale v praxi vsetko nie je nikde .. Preto teraz zlozito hladam tie dalsie cisla

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Prosim nevies voltaz baterky u ZOE je v akom cca rozsahu ? Pri skoro vybitej a nabitej ?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      ddt4all neviem to pripojit na moj adapter.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Pýtam sa k čomu mi budú tieto výsledky vedeckej práce pri jazdení s autom. Budú aj publikované v nejakom vedeckom časopise?
      Čo sa týmto v praxi dosiahne? Budem mať väčší dojazd? Osobne si nemyslím, že toto bude zaujímať drvivú väčšinu bežných užívateľov áut. Sadnú do auta, stlačia štart, D a idú. Nič iné im netreba.
      Mne sa to zdá také srandovné, že zabíjate čas takýmito hlúposťami. Ale dobre, ak vás to baví, proti gustu.....Vlastne každý robí v živote čo ho baví.
      Ale dobre no, teda, ak mi niekto napíše čo sa touto vedeckou prácou zmení v pozitívnom zmysle v mojom aute, tak budem rád. Vopred ďakujem.
      PS: OBD mám, nie ODB.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      V praxi by mi pomohlo, keby niekto dokázal namontovať zadnú kameru, ktorá by zobrazovala obraz na disleji auta. V Renaulte mi povedali, že to v R-link 1 nejde. Ale s prispením vás, super hackerov by to možno išlo.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker - už by si si tieto komentáre mohol nechať pre tvoju starú. Keby každý pristupoval k problémom ako ty tak dnes stále jazdime na koňoch.
      Keď k tomu nemáš čo povedať tak mlčať je zlato, poznáš že?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker OBD pardón preklep. Toto nie je vedecká práca, nemám čas na publikovanie... Tiež považuješ za srandovné Torque, evspy, Leaf Spy, canZE? Dashboard je len diagnostický nástroj ako tieto. Nie každý má nabku v okolí bydliska a jazdí len okolo komína s D.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      tak tú kameru by šlo? či nie

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Tak starý otec - "Keby každý pristupoval k problémom".......aké problémy má Zoe? Myslím si, že žiadne podstatné. A ak má, tam Renault má dosť šikovných vývojárov, ktorí ich vyriešia. Ak nie, potom nech sa prihlásia do Renaultu niektorí z Teslaklubu a zamestnajú sa u nich. Vyriešia to určite lepšie.
      PS: Zatiaľ som nedostal odpoveď, v čom mi uľahčí jazdenie s autom táto vedecká diskusia. Fakt budem rád, počkám si, nikam sa neponáhľam. Má to čas.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker S kamerou neviem pomôcť. Nie som žiadny hacker, to že si to myslíš ma mrzí. Ani sa nevyznám veľmi do áut. Tiež zaplatím rád tomu, kto mi fixne to zrno v noci na mojej cúvacej. :-D

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker ... A preto treba druhých ponižovať. Prepáč, ale uráža ma to. Stálo ma to dosť času a energie. Pomáha to druhým a to že v tom ty nevidíš zmysel, nemusíš to okydávať... Majiteľ ZOE ma poprosil, že by chcel dashboard na ZOE. Tak mu to pomáham portovať. Chcel som tu osloviť aj iných majiteľov ZOE, čo sú trochu šikovný a chceli by to tiež. Tomáš chce vyriešiť súbeh kúrenia na nabke, to je jeho cieľ. Toto je v tomto štádiu zatiaľ SCI FI. Ale veľa iných vecí bolo na začiatku tiež nereálnych. To že to nepredávam a je to free - nie je to vedecká práca -- tak to prosím stále neopakuj. Nie každý všetko robí len za prachy.
      Naposledy upravené nick81; 14-11-2020, 14:23.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Doporučujem skusiť použiť OBD ELM app Car Scanner. Obsahuje aj profily pre Zoe Phase 2 a Zoe R240. App má aj terminal kde je možne overovať prikazy. Má možnosť vytvarať aj uživateľské PID. Celá komunikazie je logovaná s možnostou exportu.
      Čo sa týka vhodného OBD adaptera, tak autor app má na svojej stránke dosť užitočné doporučenia k výberu adaptéra.
      Ak sa podarí sfunkčniť PIDy, ktoré, vás zaujímaju, tak je možnost vytvoriť si jednoducho vlastný Dashboard s až 15 parametrami na jednom screene. Počet screenov nie je obmedzeny a dá sa medzi nimi jednoducho prepínať. Všetky parametre na screene sa dajú logovat a potom buď exportovať v cvs alebo offline prehliadat v app v grafickej podobe. Na dobré spoznanie appky je ale potrebne dosť trpezlivosti a času. Je verzia Android aj iOS.
      Pre bežné používanie môže ušetriť veľa času s programovaním vlastného riešenia.
      Naposledy upravené palo47; 14-11-2020, 16:18.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #78
    Renault práve dokončuje zaujímavý univerzálny softvér My Renault, ak to všetko dobre pôjde, možno bude dostupný už do konca tohto mesiaca. Mal som okolo toho dosť diskusií so zástupcami Renaultu. To sem píšem len tak...aby si niekto nemyslel, že mi je všetko jedno. Obrovsky veľa času venujem elektromobilite, jej propagácii medzi bežnými ľuďmi. Len si myslím, že tie vedecké analýzy, čo tu popisujete, bežnému užívateľovi nepomôžu.
    Samozrejme, záleží mi na pokroku. Inak by som nemal prvý elektromobil už pred 7 rokmi, keď väčšina súčasných majiteľov elektroáut ani netušila. že existujú. Tak mi prepáčte.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Opakujem, človek so ZOE chce dashboard portovať na ZOE, iba mu pomáham a chcel som zapojiť šikovných ľudí aj tu od nás, ktorým by sa to zišlo. Je to ťažké pochopiť? Proste príspevky čo ťa nezaujímajú ignoruj. Ja nemám ZOE, nepotrebujem to tlačiť na toto auto .. mám kam dávať čas.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      No dobre, ale stále som sa nedozvedel k čomu je to dobré. Načo by som to mohol využiť. Ďakujem a pýtam sa naposledy. Nebudem viac otravovať.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker vacsina aut trpi coldgate/rapidgate pri nabijani. Nemyslim si, ze stare ale ani nove ZOE nebude vynimkou. Minimalne teploty, ktore nick81 pre eNiro/Konu/eSoul objavil a vies si ich pocas cesty pozriet ti daju dobru predstavu o tom, ze na nabijacke to nebude ruzove. A okrem toho kopa dalsich viac ci menej (ako pre koho) uzitocnych info. Ak je to pre teba <>vina, tak ignoruj a nevyryvaj

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker ZOE nemám. Poviem ti načo je to mne na Nirovi. Zobrazujem si tam veci, ktoré auto nezobrazuje. Napr. spotrebu v kWh/100 v real.čase. S týmto viem presne koľko dôjdem a už mám prehľad v akom teréne/počasí/rýchlosti koľko bude aký dojazd. Dalšie veci čo auto nemá - Zost.kapacitu v kWh, hneď vidím podľa farby, aký stupeň coldgatu chytam. Info o baterke, aby som vedeľ ako zahrariať pri diaľkovej trase a ušetriť čas. Je tam nástroj na presné meranie kapacity. Dodnes nie je nikde známe koľko majú staré Kony 2018 degradáciu, nie sú na to ani nástroje. A u modelu 2020 s NCM811 už vôbec. takže budem mať údaje a ľudia čo ich to zaujíma predstavu aké dobré su batérie od SkInnovation/LGchem a koľko degradujú. A potom tie bežné info čo majú aj iné apky. Nemám ZOE, neviem o ňom nič .. tak ak nemá zoe colgdate, má inú apku na meranie kapacity, zobrazuje všetko.. tak to netreba.. Rovnako to netreba ak niekto jazdí len okolo domu a nabíja doma. Ja vďaka dashboardu poznám auto tak, že napr. tých 3200km do Estónska sme išli na max. a vedeli sme čo si môžeme dovoliť a čo nie.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 To je rec o starom ZOE ci ani nove ZOE II nekuri pocas nabijania?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Ja ani neviem, aké sú modely ZOE Neviem...
      Naposledy upravené nick81; 14-11-2020, 16:02.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      @1fiskers kolega, ked su ti tie info nanic, tak si pusti Markizu - tam ti povedia o elektromobilte v spravach vsetko z praxe, vyjadruje sa pravidelne p. Macko (tu oblubene eso).
      Bez diagnostickych info funguju bezni motoristi, ktori si auto kupuju podla reklamy v novinach. Tu si na teslaclube, kde sa snazime posuvat o krok dalej.
      Takze prosim ignoruj temy, ktore ti nie su sympaticke a nerozumies im.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #79
    Ešte sa vraciam k problému, že stále neviem aký typ Zoe mám. Síce je mi to jedno, lebo to k životu nepotrebujem, ale občas sa niekto opýta a nechcem vyzerať ako blbec. Mám teda 12/2014 s batériou 22 kWh. Ďaľšie označenia boli Z90, R90, Z210... a tak podobne niekoľko označení. Nie je to v TP. Nevedia mi to ani v Renaulte povedať, ak to nevedia ani tam, asi to nebude jednoduché zistiť. Ak náhodou niekto poradí ako na to, budem rád.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      typ motora mas vo velkom TP

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      kopírujem staršiu správu, ale neviem ako sa to dá overiť:
      milan84 Ak je ten 1fisker -ov ZOE z roku 2014, tak je v nom motor continental Q210 s 43kW nabijackou chameleon. 43kW nabijacka ma spolocnu elektroniku s invertorom motora Q210, takze ZOE s motorom continental ma vzdy 43kW nabijacku.

      Verzia s motorom renault R240, ktora ma 22kW nabijacku sa zacala vyrabat az koncom roku 2015. Odvtedy ponukaju obe verzie motorov s prislusnymi nabijackami. Motor R240 od je od r. 2016 v dvoch verziach R75 a R90, motor Q210 premenovali na Q90. Zoe s 11kW nabijackou neexistuje. ZOE ma teda bud 43kW nabijacku ak ma motor Q210 (neskor nazyvany Q90), alebo 22kW nabijacku ak ma motor R240 (R75 alebo R90). Nove nazvy mororov vyjadruju vykony v konoch.

      dango - nie je to v TP

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      neverim ze podla vin sa to neda zistit. ak mozes daj sem foto velkeho tp

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      mám info od známeho, že by to mal byť Q210
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #80
    Po dlhom náročnom trápení sme ZOE konečne s Tomášom zlomili. Prvé údaje z jeho auta. Už to pôjde rýchlo. Čoskoro evDash aj na ZOE

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	zoe.jpg
Videní:	1012
Veľkosť:80,5 KB
ID:	64816

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      ako by som to mohol využiť na mojom aute? OBD mám, aký soft k tomu potrebujem?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Asi nijako Viď príspevky vyššie. https://teslaclub.sk/node/574?p=63939#post63939

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      nefunguje to na 1.verzii? či?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Neviem akú ma ten chalan verziu.. 28kWh. Skôr na tých starších by to malo ísť, kde ide aj canZE. Cez deň som napojil ešte napätia 96 článkov a 24 tepl čidiel batérie.. Do týždňa mu príde TTGO-T4. M5stack už nechce kupovať, objednával dávnejšie.
  • Michal77
    Junior Member
    • Nov 2020
    • 5

    #81
    Ahojte,
    chcel by som sa opýtať niekoho kto má nové Zoe na pár vecí :

    1. viete mi niekto povedať, kde sa dá zistiť nejaké info. o počtu nabíjaní, prijatej energie,.... a podobne? nejaké štatistiky?
    2. dá sa nejako urobiť to, aby napríklad bol rozsvietený displej napr. na nabíjačke s pusteným rádiom, alebo filmom? Auto sa mi po chvíli prepne do úsporného režimu a všetko sa vypne.
    3. dá sa nejako zistiť celkovú spotrebu za nejaké dané obdobie, napr. ako na druhých autách Trip 2 ?
    4. Dá sa zakúriť bez nejakého programovania počas nabíjania?

    Mám nové auto, jazdí super ale nejaké veci sa mi zdajú také nedotiahnuté do konca .

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Mám Zoe 12/2014, 1. verzia, takže Rlink v 1.verzii, asi sa to nedá porovnávať, u teba je iný soft,
      1. nainštaloval som si do auta aplikáciu, kde ukazuje toho trochu viac ako bežne, je to tak graficky pekne usporiadané, ale ani to nepoužívam
      2. mne to tiež prepne do úsporného režimu
      3. kdesi to je, myslím podľa bodu 1.
      4. toto som skúšal párkrát, sa mi zdá, že to išlo, ale len ak je batéria min. 40% nabitá
      Moc som neodpovedal, ale viac neviem, akosi ma prestalo baviť sa so softvérom.
      Dôležitá vec - Renault už niekoľko mesiacov sľubuje nový softvér, ktorý mal byť do konca novembra, ale stále nie je, resp. neviem o tom, že by bol. Treba ich bombardovať!
      Naposledy upravené 1fisker; 16-12-2020, 13:36.

    • Michal77
      Michal77 komentoval
      Upraviť komentár
      Aplikácia My Renault je už na Google Play oficiálne, Funguje celkom spoľahlivo, dá sa programovať nabíjanie, klima, pustiť na diaľku nabíjanie a zistiť polohu auta. Soft. v aute mám aktuálny, neukazuje žiadne nové aktualizácie.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      no mne nejde, ja to nechápem, volal som do Renaultu, povedali mi, že to funguje iba v ČR
      Naposledy upravené 1fisker; 16-12-2020, 14:59.

    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      Michal, aku verziu Zoe mas? Co som odpozoroval, tak jediny sposob, ako sa da zakurit je, ze pri nabijani odidem od auta, aby sa zamklo a cez aplikaciu spustim kurenie. Potom sadnem do auta a kurenie ide dalej, aj ked len ofuk celneho skla na maximalny vykon ventilatora. Celkom nechapem, preco toto nefunguje normalne. Ked to moze pocas nabijania fungovat takymto sposobom, tak nebude ziadna technicka prekazka, aby to spravili aj nejako kultivovanejsie.
      Mna ale poslednu dobu strapi dost nizke SOH. Neviem preco, ale diagnostika mi aktualne ukazuje 89.6%, dufam, ze je to len tou zimou a pocas jari to zacne stupat. Auto ma najazdenych 5000km.
      1fisker Do Zoeho sa daju nainstalovat taketo aplikacie? Nevies nazov aplikacie, pripadne ako ho do auta dostanem? Vdaka

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      cez SD kartu Renault som to robil, ale akosi komplikovane, ten softvér, čo fungoval, už nefunguje, je toho viac a mám v tom už zmätok, volal som do Renaultu, sľúbili, že sa ozvú, My Renault mi nejde

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      z Renautu mi prišla odpoveď:

      "zasielame Vám informácie na základe včerajšieho telefonického rozhovoru.

      Máte aktívny kontrakt MY ZE Connect, ktorý prenáša informácie z vozidla do aplikácie. Aktivačný kód nájdete v priloženom uvítacom dopise, ktorý je súčasťou tohoto e-mailu. Je potrebné zadať znaky presne tak, ako sú uvedené v dopise. Zároveň je doporučené aktivovať aj ďalšie kontrakty, ktoré sú dostupná v R-Link Store (https://sk.rlinkstore.com/), ako je
      TomTom Traffic & Conectivity a My Z.E. Inter@ctive.

      Prosíme Vás po uskutočnení vyššie uvedeného o spätnú väzbu v odpovedi na tento e-mail, alebo zavolaním na na zákaznicku linku, či sa Vám spustenie podarilo. "

      Ešte som to neskúšal.

    • Karol
      Karol komentoval
      Upraviť komentár
      Kúrenie pri nabíjaní by sa malo dať zapnúť podľa návodu Bjorn Nyland, začína to na 20:40 min
      https://www.youtube.com/watch?v=ZdNkGC89AxQ

    • Michal77
      Michal77 komentoval
      Upraviť komentár
      Akú mám verziu Zoe neviem, ale asi poslednú . Ako nahrať aplikácie do systému neviem, ani nejaký vstup nevidím. To kúrenie ide zapnúť cez aplikáciu, ale sú tam nejaké okrajové podmienky, niekedy to ide, niekedy nie.
      Aktualizáciu softwaru som kontroloval - je posledná. Zistil som ešte nejaké chyby v navigácii - hlási je spoplatnené úseky cesty, aj keď trasa len križuje napr. diaľnicu.
      Inak autíčko jazdí super

    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      1. Momentalne neda. V servise sa da zapnut moznost tieto data zobrazit v easy-linku, ale SK servisy nebudu urcite vediet, o com hovoris. Pozri toto video https://www.youtube.com/watch?v=RsZQ...Tyt%27artPhoto
      2. na toto ti neviem odpovedat, neskusal si auto nastartovat, samozrejme bez sliapnutia na brzdu, tak aby nevyplo nabijanie
      3. standardny trip neukazuje priemer v kWh od posledneho resetu, ale nejako inak to prepocitava, asi len nejaky posledny usek prejdenych km, takze tie data o spotrebe v kWh nie su uplne relevantne, teda nie od posledneho resetu
      4. Da, treba auto zamknut klucom a nasledne cez aplikaciu zapnut ohrev. Je to len fukanie celneho skla a len obmedzenu dobu, ale lepsie ako nic. Tu by som chcel ale upozornit, ze zoe, tak ako mnoho dalsi EV trpi coldgatom, cize pri studenej baterke je nabijaci vykon znacne obmedzeny. Preto pri nabijani auto baterku ohrieva, je pocut aj hluk od zadnej napravy, to je ventilator ohrevu. Ak sa ale zapne ohrev kabiny, tak ohrev baterky vypne a nabijanie potom trva dlhsie, lebo baterka sa neohrieva. To je asi aj dovod, preco sa neda kurit pocas nabijania. Renault spravil okruhy tepelneho cerpadla tak, ze bud ide baterka, alebo kabina. Preto sa obavam, ze ani do buducna moznost ohrevu kabiny pocas nabijania nikdy pridana nebude.
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #82
    Moja tvorba k novému ZOE, bude aj video test 110 km/h , 130 km/h na dialnici a aj v bežnej premávke. Prosím o podporu odberom.

    Komentár

  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #83
    Nejde mi žiadny softvér, aj to čo mi prišlo z Renaultu, nefunguje. Vedel by mi niekto zbehlý v IT poradiť? Napr. v ich uvítacom liste píšu, že sa mám pripojiť na stránku: http://www.services.renault-ze.com/, ale tá stránka mi nefunguje, to je nejaká stará adresa.
    Naposledy upravené 1fisker; 17-12-2020, 21:57.

    Komentár


    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      Zacni asi tym, ze sa regnes na stranke https://myr.renault.sk/. Pridas si tam svoje auto cez VIN cislo. Nasledne sa pod tym uctom prihlasis v android apke (ktoru treba pred tym stiahnut do telefonu) a das sparovat ucet s autom (treba sediet v aute, aby si mohol opisat verikacny kod).

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Som registrovaný na stránke myr.renault.sk. Auto mám pridané. Sedím v aute, zapnem systém, prihlásim sa v Android apke v mobile. Dám synchonizovať, chce to odo mňa 10 miestne aktivačné číslo, to mi zaslali z Renaultu. Zadám číslo, apka vypíše, že je nesprávne. Fakt neviem čo robím zle.

    • Michal77
      Michal77 komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je problém v už existujúcej registrácii? Máš nové auto? alebo z druhej ruky?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      z druhej ruky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #84
    https://fdrive.cz/clanky/renault-sla...p6c30K30tsl0OA

    Komentár

  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #85
    Prosím vás, ako sa dá zistiť stav batérie Zoe? V bežnom servise to nevedeli spraviť. Že vraj to robí len Autoideál Bratislava, tam sa mi kvôli tomu nechce ísť.

    Komentár


    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      ODB2 adapter a CanZE aplikacia napr...

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      mám 2 akési OBD adaptéry, ale neviem, či to bude spolupracovať..... nainštaloval som, chce to odo mňa nastavenie zariadenia, vybrať Zoe Q210, R240, Q90, R90/110, ZE40/ZE50, tak to netuším čo mám vybrať
      Naposledy upravené 1fisker; 18-05-2021, 16:08.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker To akoze netusis aky mas model? Ved pozri do papierov, alebo mozno na nejake stitky na aute, v servisnej knizke, zarucnom liste a pod. Alebo chod do <> nech ti identifikuju model podla vin.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      nie je to v papieroch, v servise to nevedia
  • Eisy
    Junior Member
    • Aug 2021
    • 1

    #86
    1fisker
    Par otazocek, ak dovolis.
    V zime mas aky dojazd mimo mesta, hlavne, ked su velke mrazy?
    Vsade sa rozobera kurenie pocas nabijania, uz sa v tom stracam… Je moznost kurit? Je moznost nastavit si predhriatie auta?
    A co klimatizacia pocas nabijania?
    A este, ak to je nemozne pocas nabijania, neni taka moznost ak je auto pripojene na siet a bateria uz plna?
    Aku verziu R-linku tam mas?
    V mojom Renaulte GS som upravil ten R-link 1 a teda mam funkcne Android Auto, aj ked oficialne to neni mozne.
    PyClip si neskusal?
    Predpokladam, ze aj u Zoe je potrebne upravit BT adapter, aby vedel komunikovat so vsetkymi RJ jednotkami v aute, lebo standardne to neni mozne. Teda, aby mal ten BT modul moznost citat (prepisovat) aj ine RJ, udaje.
    Som z Cadce, a zvazujem kupu Zoe (1.generacie), akosi sa mi viac pozdava, avsak obzeram sa aj po i3, tam prave koli moznosti ohrevu/klimy, moznosti AA a trochu viac fun faktoru, ale zas ma odradzaju ine veci… Som nerozhodny…

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Zoe som predal, už nemám. Na tie veci, čo sa pýtaš, neviem odpovedať
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #87
    0 hviezdiciek z EuroNCAP tu uz dlho nebolo. Co je smutnejsie, zjavne sa nejedna len o tradicnu absenciu/spoplatnenie asistentov, ale to auto je pomerne dost oholene aj fyzicky. Chybaju hlavove airbagy, je tam lacna triestiva palubovka, slabe deformacne zony 😐
    The 2021 Renault ZOE has received a surprising 0-star overall safety rating from Euro NCAP, which tested the car for the first time after the 2020 facelift.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ten hlavovy vraj nahradili tym ze trupovy pokryva aj hlavu, ale asi im to velmi nevyslo.
      Ale z 5* na nulu v 2.gen sa mi to zda nejako neuveritelne. Ved aj Dacia ci barsaky maly lacny cinania maju aspon 2-3*.
      A s tymi asistentmi to uz tiez prehanaju, akoze ak clovek nekupi full vybavu, tak jazdi v rakve? Predpokladam ze o 2 roky auto co nebude mat autopilota a komunikaciu medzi autami, s cestou a ufonmi v NCAP nedosane ziadnu hviezdicku.
      Naposledy upravené Taur; 08-12-2021, 17:51.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ten trupovy airbag je vraj uplne na figu. Pred tym tam boli 2, tie nahradili ho kvoli nakladom jednym vacsim, ale nema dostatocne pokrytie a dochadza pri bocnom naraze k poraneniu hlavy.

      Pri asistentoch treba rozlisovat. Su take, ktore vela vyrobcov dava uz v zaklade a majitel o nich ani nevie (napr. automaticky brzdovy asistent sekundarneho narazu). Ten zabranuje odstreleniu auta po naraze napr. do zvodidiel, a opakovanemu narazu o zvodidla oproti atd (ping-pongovaniu na ceste), byva dnes uz standardom a ZOE ho zjavne nedostal vobec. Velmi dolezita vec pre bezpecnost. Su asistenti, ktori su za priplatok aj inde, ale maju minimalnu alebo ziadnu bodovu hodnotu (detekcia aut pri cuvani, sledovanie mrtveho uhla, atd), a potom su asistenti, ktori su kriticki, a vacsina vyrobcov ich dodava standardne (automaticke brzdenie, napinanie bezpecnostnych pasov, asistent sekundarneho brzdenia). Toto je len nenazratost Renaultu, ze dava zakladne veci za priplatok, a pritom vedia, ze su to klucove veci pre bezpecnost.

      Taktiez ked si rozklikas test, tie zranenia figurin su sialene, najma deti vzadu. To nema nic s elektronikou, ale s odflaknutym dizajnom deformacnych zon, ktore nepohltia dost energie a ta ide potom vsetka na pasazierov. Dacia dostala viac hviezd lebo ma proste vela veci lepsich
  • former_Teq
    Junior Member
    • Aug 2022
    • 4

    #88
    Zdravim,
    Kamarat ma 40kWh Zoe a dnes mu viac ako dve hodiny stale startovalo zrejme chladic baterie - velmi silny ventilatorovy zvuk. Odpojili sme 12V bat. zapojili naspat. hucalo stale. Odmeral som napatie na 12V - bolo cez 12.6V, cize OK. Nakoniec sme len odpojili kabel z ventilatora. Stretol sa s tym uz niekto? viete poradit?

    Komentár


    • MGev
      MGev komentoval
      Upraviť komentár
      Nestretol som sa s takym niecim, ale pozrel by som aku ukazuje teplotu baterie (cez OBD-II). Ci senzor negeneruje nezmysel a preto sa spusta ventilator.
  • romiix
    Member
    • Oct 2015
    • 82

    #89
    Zdravim, v rodine pribudlo Zoe 2019 Z.E.40 Limited. Celkom podarene auto. Ale hrozne mi na nom vadi, že ma iba B rezim - vzdy rekuperuje, nikdy neplachti. Tusite ci sa to da nejak prestavit? To by uz viac vyhovovalo ak by radsej vzdy plachtilo a rekuperovalo len pri brzdeni.
    Dik

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      romiix Ja mam sice ZE50, ale hadam je to to iste, takze mozes este jazdit v D to rekuperuje o dost menej, alebo mozes akceleratorom triafiat okolo nuly a plachtit takto (nieje to problem nacvicit), alebo das do N a plachtis na neutrali ak treba dlhsiu dobu.
      Co je take uzasne na plachteni? Zoe ma skvelu rekuperaciu, nou usetris viac ako plachtenim. Skusal som doplachtovat ku krizovatkam, ale mensiu spotrebu mam ked normalne k nej dojdem plynom a pred nou zabrzdim rekuperaciou v B pripadne este jemnym prisliapnutim brzdy. Ubranim v B aj na rovine rekuperujem 27-29kw, ked este pribrzdim aj 45kw a ziskam viac energie ako miniem neplachtenim. Max vie rekuperovat 72kw, ale to musi byt uz riadny strmak.
      Jazdil som aj inymi EV ktore menej dokazu rekuperovat (nasposledy som skusal MG4 ktore zvladalo rekuperovat polovicu toho co Zoe) pri nich je mozno plachtenie zmysluplnejsie.
      Mne zo Zoe pride fajn vdaka B narekuperovat aj 30-35%.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Plachtenie je vždy úspornejšie ako rekuperovanie. Má zmysel vypínať rekuperáciu v istých situáciách. Ale prínos je malý - človeka to musí baviť.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo Nemozem suhlasit. Moje skusenosti so Zoe su ine. Jedinu situaciu ked mi ma zmysel vypnut rekuperaciu som nasiel ked chcem prebrusit hrdzu z brzd.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Ako pri plachtení brúsiš brzdy?
      Ja netvrdím, že brzdenie brzdami je efektívnejšie ako brzdenie rekuperáciou, ale že plachtenie je efektívnejšie ako rekuperovanie. Je to fyzikálne dané, len to znižuje komfort, pretože človek musí predvídať.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo A ja som napisal ze plachtenim brusim brzdy??? Nie, pisal som ze jediny zmysel vypnut rekuperaciu mi dava ked potrebujem prebrusit brzdy, aby mi zopli celuste. Lebo ked jazdim predvidavo tak sa nikdy nezopnu, kedze pri Zoe neprudke stlacenie brzdoveho pedalu najprv len zvysi rekuperaciu.
      Pre mna zrejme plachtenie nema zmysel aj preto ze vzdy jazdim maximalnou povolenou rychlostou resp. este +6 a keby som plachtil a nepribrzdoval rekuperaciou tak by som uz prekracoval velmi rychlost pokutovatelne. Chapem ze ked niekto ignoruje povolene rychlosti, alebo jazdi 70-80 tak mu nevadi ze sa rozplachti dole miernym klesanim na 90-96 este v norme, ale ja sa nemam kam rozplachtit.
      A ked ide spomalenie do obce ci k obmedzeniu tak zeby som stovky metrov pred nim pozvolnym spomalovanim plachtenim robil nervy autam za mnou nestoji za ten mizivy rozdiel oproti prudkej rekuperacii tesne pred nim. Vyjadrujem sa tu k teme Zoe, s inym autom co slabo rekuperuje by mi pocty iste vychadzali inak.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Čiže máme na to rovnaký názor s jediným rozdielom a to, že Ty plachtenie nepoužívaš a teda nechceš aby ho používali ľudia a ja vravím, že koho to baví nech ho používa a trochu ušetrí a komu sa s tým nechce hrať, nech ho nepoužíva a trochu energie stratí.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo Skoro si to trafil az na to ze ja som sa povodne vyjadroval konkretne k plachteniu na Zoe odpovedajuc na specificku otazku jeho ovladania kde si myslim ze ma mizivy vyznam. Samozrejme kazdy si moze jazdit akko uzna za vhodne, urcite nikomu nebranim plachtit ak ma z toho lepsi pocit, zabavu alebo usporu.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Súhlas
Pracuje...
X