Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
ELEKTROAUTOM OKOLO SLOVENSKA
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
ctrl c/v:
Off:Tak bohužel Citigo trpí rapidgate také, dnes ověřeno při 4. nabijeni rychlost max. cca 14kW....a to je nějakých necelých 29 st. C. .. asi to sem nepatří ale je tu děsná nuda u toho stát :-D
Trasa 582 km, 80% dálnice, 120km/h (dle navi 110), průměr 75km/h, klima 21 st.C.
1. nabíjení 32´/14,4 kWh (průměr 27,0 kW) 30-75%
2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65%
3. nabíjení 20´/10,4 kWh (průměr 31,2 kW) 20-50%
4. nabíjení 41´/11,5 kWh (průměr 16,8 kW) 30-65%
ráno start za studena v 5h, po poledni teplota cca 29 st.C.
spotřeba dle PP = 12,3 kWh
spotřeba naměřená: 11,5+10,4+14+14,4+27,5=77,8kWh/582km = 13,4kWh
http://www.hybrid.cz/volkswagen-si-p...comment-254598
Komentár
-
Komentár
-
A prečo v NM táto pomalá 25kW keď na zjazde z dialnice je Slovnaft 50kW ? Zbytočne zdržala.
-
Ak je maximálny výkon obmedzený Ampérmi a nie kW, čo je veľmi pravdepodobné, tak tých 19kW mi pripadá ako obmedzenie nabíjačky, nakoľko Citigo nabíja len 320V pri malom SOC. Nevieme ako majú obmedzené tieto nízkovýkonné DC.
-
tých 25kW je asi teoretických, podľa parametrov https://emobility.delta-emea.com/dow...202019.pdf.pdf má maximálny príkon 50A (24kW) zo siete pred stratami, účinnosť 94%, takže 22,5kW je maximum pri optimálnom napätí, podľa mňa nabíjačka obmedzovala
-
-
Sme v cieli, výsledný čas 21:50, 1 hodina straty pre práce na cestách + 1 hodina neplánovaná zachádzka
Priemerný výkon nabíjania:
1. nabíjanie 35 - 85 % 18,6 kW
2. nabíjanie 01 - 80 % 28,3 kW
3. nabíjanie 16 - 80 % 22,9 kW
4. nabíjanie 05 - 65 % 17,7 kW
5. nabíjanie 10 - 60 % 20,9 kW
6. nabíjanie 16 - 45 % 19 kW
Celková energia získaná nabíjaním
97,08 kWh.
Dopĺňam trasu z časovej osi google maps, aby sa zobrazili názvy miest mapu orezalo. Je tam vidno zbytočnú cestu zo Štrbského Plesa do Popradu (58 km, 1 hodina).
Naposledy upravené E-Up!; 28-07-2020, 04:21.
- Likes 1
Komentár
-
Adam GWI Bolo by možné z Vašich údajov zistiť viac o týchto nabíjaniach ? Maximálne výkony, resp. nabíjaciu krivku ? Krivky pre Citigo som zatiaľ nikde nenašiel.
-
Ja budúci týždeň keď miniem baterku poriadne, skočím na Slovnaftku s kamerou a urobím krivku, začína ma to zaujímať.
Ešte som ani do jednej Citigo, čo mám, za niekoľko mesiacov nepichol DC kábel. Bolo by mi jedno, keby Citigo nemalo ani CCS, začínam chápať tých výrobcov, čo DC nedávali do mestských EV.
-
milan84 22 nie.. pisal ze 2 hod stratil mimo .. tak tych 20,, ale neviem ci nema priestor to zrazit na 19-18 .. optimalizaciou nabijaciek, preplanovanim trasy. Tiez sa kazdy pohorsoval nad prvym casom enira.. Je to pestra a dost narocna trasa, kazdym prechodom sofer naberie navyse nove skusenosti. Urcite by bolo dobre ten rapidgate pomerat, aby sa pri ceste napr na dovolenku v moru s tym pracovalo co najefektivnejsie.
-
Miroslav Rojko & E-Up! ako napisal milan84, najlepsie sa vytahuju tieto udaje z Delta nabijaciek. Kludne mi napiste udaje k nabijaniu (kedy, kde), ak to bolo na Delte, rad Vam poslem krivky.
-
Hmm o 3 roky novsie auto s podstatne vacsou baterkou a nizsou hmotnostou a da o tolko horsi cas od dochodcu Ioniq 28. Chapem ze to je primarne mestske vozitko okolo komina ale sudruhovia vo VAG urobili niekde chybu 🤔 Tie nabijacie casy su pritiahnute za vlasy.
Komentár
-
Ioniq 38 by už taký rozdiel nebol, súdruhovia predávajú malé mestské auto, nie auto na dlhé trasy, takže 1000 km za deň by zatočilo aj inými autami bez chladenia batérie
-
Je jedno co predavaju. V technickych materialoch uvadzaju DC rychlonabijanie 40kW. V reklamnych uvadzaju nabitie na 80% za 1 hodinu. Je uplne jedno ci je auto mestske alebo dialkove ale toto je sproste klamstvo a podvod na zakaznikovi ak to auto nie je schopne dosiahnut.
-
Wilo Coldgate u Nira a tiež uvádzajú na 80 za 54min. Väčšinu roka je 54min scifi a pár mes. peklo (43kW na ufc).. Nič s tým nespravia, servis mlčí, import sa odvoláva na predajcu. Za 2 roky čo je Kona/Niro s tým nespravili nič a to Nórsko/NZ sú iné zimy. Ale je aspoň nádej lebo je to len vec SW, ale pri eUp-e je to celkom neriešiteľné. Vykašlú sa na to rovnako ako HK.
-
nick81 to mi je uplne jasne ze sa na to cely VAG vyserie rovnako ako sa na to vyseru Korejci a rovnako aj Nissan... len hovorim ze je to svinstvo a dane automobilky by si zasluzili poriadne potahat po sudoch a mastne pokuty. Ked mas restauraciu a kontrola zisti ze ti nesedi gramaz - mas problem. Ak ti nesedi hotovost v kase a pridu financaci tak mas tiez problem. Ked sposobis nehodu a nesedi ti rozmer pneu mas problem. Ale automobilka si vycuca z prstu udaj a vedome a klamlivo to predava a nic sa nedeje... niekde bude chyba.
-
-
Tak dámy a páni.
Pokiaľ sa nazbiera dosť účastníkov na naplnenie chaty v Pieninách - https://teslaclub.sk/forum/teslaclub...pienin%C3%A1ch , tak by sme tam mohli slávnostne vyhodnotiť ELEKTROMOBILOM OKOLO SLOVENSKA. Účastníkov tripu okolo Slovenska tam čaká milé prekvapenie a všetkých príjemne strávený víkend v krásnom kúte Slovenska.
- Likes 1
Komentár
-
V prvom rade by som sa rád poďakoval Pavol za skvelý nápad porovnania jednotlivých elektromobilov na trase okolo Slovenska.
Vďaka patrí aj spoločnosti Greenway za bezproblémové nabíjanie počas celej trasy a to ich nebolo málo.
Cieľom tejto akcie je hlavne zhodnotiť, ktoré elektromobily sú vhodné na absolvovanie takto náročnej trasy. Ako dopadol Volkswagen e-up!?
Nikto neočakáva, že automobil z triedy mini bude slúžiť na zdolávanie 1000 kilometrovej trasy, avšak ako núdzové riešenie je to možné.
V elekromobiloch som nováčik, stále sa učím, včerajší výlet ma opäť naučil niečo nové.
Ideálna rýchlosť pre cestovanie s e-upom je do 90 - 100 km/h, na trase z Prešova na Štrbské Pleso som na diaľnici skúšal vyššie rýchlosti, čo sa mi vypomstilo a neplánovane som sa musel vrátiť do Popradu nabíjať. Celkovú spotrebu 10 kWh na 100 km hodnotím ako veľmi dobrú a viacmenej je to môj priemer za prvých 5000 km. Zaujímalo by ma akú spotrebu pri takomto jazdnom režime by mala Kona, Niro, Model 3.
Vrátim sa ešte k samotnej trase, v mojej jazde som začínal niekoľko km za Sereďou, prvý prejazdný bod som mal Nové Zámky. Až po prvé nabíjanie, ktoré bolo v Tupej na ČS Dalioil bola cesta dobrá. Úsek od Tupej po Lučenec po kvalitatívnej stránke bol asi najhorší, niektoré úseky cesty som absolvoval 50 km/h rýchlosťou. Najťažší úsek trate čo sa týka dojazdu bol od Tupej po Košice, 240 km ak je akumulátor nabitý ako v mojom prípade na 90 % je dosť, jediná možnosť je využiť AC nabíjanie v Lučenci.
Zazneli tu otázky, ako čo najviac optimalizovať túto trať. Ak by som túto trasu absolvoval znova reálne vidím zlepšenie na čas 20.00, maximálne 19.30. Pri e-upe je lepšia voľba nižšia priemerná rýchlosť a menší počet nabíjaní vzhľadom na vyššiu spotrebu pri diaľničných rýchlostiach a klesajúci výkon nabíjania pri častom nabíjaní.
Na žiadnej nabíjačke okrem Popradu sa nezobrazoval výkon, akým spôsobom zistím nabíjací výkon v takomto prípade?
Keďže tu zaznela požiadavka na zverejnenie nabíjacích kriviek, skúsim kontaktovať Greenway s prosbou o poskytnutie daných informácií.
Nerozumiem však jednej veci, v Poprade počas 4. nabíjania bol prvotný výkon 28,6 kW ale podľa celkového času bol výkon výrazne nižší, možno viac prezradia krivky nabíjania.
Toľko stručne k mojim postrehom, viac asi na nejakom stretnutí 😊
- Likes 2
Komentár
-
Spotreba 10/100 je super. Ioniq tam mal 13, aj ked asi isli asi rychlejsie.. Niro 16.7bola najhoršia priemerka, ale to sa išlo divoko 60/100/140 tacho a prebiehalo sa všetko čo sa dalo. Ak by sa išlo na spotrebu do 115 napr. asi okolo 14 by mohlo byť. Pri maximalke 90-100 okolo 11-12. Skusim to ist niekedy na spotrebu. Optimalizaciou - som myslel napr. z Bardejova cez Lubovnu (ak si nesiel) .. lebo 2-3 pokus som mal 966-972km a ty 1045... 60-80km naviac je zabita hodina a nieco..., a dobijat vo fazach z max vykonom, potom nestracat cas a tahat na dalsiu. Samo ak su daleko od seba, tak sa toto neda. Auto ti neukazuje kW pri nabijani?
-
Celkovú vzdialenosť som mal 1045 km z dôvodu zbytočnej cesty späť do PP, inak by to bolo čistých 990 km. Z Bardejova som musel ísť do Prešova kvôli nabíjaniu, medzi KE a BJ nie je žiadna nabíjačka a na jedno nabíjanie 270 km nedám. Ale kdeže, e-up! nič také nezobrazuje.
Otázka k štýlu jazdy, jazdím len v móde s najvyššou rekuperáciou, kedy používam len plynový pedál. Je tento režim vhodný aj pre diaľnicu?Naposledy upravené E-Up!; 27-07-2020, 04:36.
-
Obdržal som nabíjacie krivky z mojich nabíjaní, veľká vďaka Adam GWI za možnosť zverejnenia týchto informácií.
1. nabíjanie Dalioil Tupá
Absolvovaná trasa pred nabíjaním:
- vzdialenosť 108 km
- čas jazdy 1:44 h
- režim ECO+
Čas nabíjania: 0:58 h
Energia: 18 kWh
Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie
2. nabíjanie Aupark Košice
Absolvovaná trasa pred nabíjaním:
- vzdialenosť 238 km
- čas jazdy 3:58 h
- režim ECO+
Čas nabíjania: 0:55 h
Energia: 26 kWh
Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie
3. nabíjanie Eperia Prešov
Absolvovaná trasa pred nabíjaním:
- vzdialenosť 196 km
- čas jazdy 3:34 h
- režim ECO+
Čas nabíjania: 0:40 h
Energia: 15,3 kWh
Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie
5. nabíjanie Tesco HM Žilina
Absolvovaná trasa pred nabíjaním:
- vzdialenosť 154 km
- čas jazdy 2:15 h
- režim ECO+
Čas nabíjania: 0:37 h
Energia: 12,94 kWh
Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie
Údaje zo 4. nabíjania budú doplnené po dodaní.
Diskusia môže naplno začať. Rád si nechám vysvetliť jednotlivé krivky.
Komentár
-
V deň jazdy teplota vzduchu nestúpla nad 25 C, klimatizácia nebola potrebná.
V režime Normal s klimatizáciou mimo trasy do KE by sa to dalo zvládnuť.
Ak by som v Tupej nabíjal na 100 %, tak aj do KE by to išlo s klimatizáciou, ale asi len v režime ECO, kde klimatizácia má spotrebu do 0,5 kWh na 100 km.
-
@Ivo Redaj
Pri prepnutí z režimu Normal do ECO+ sa pri 75 % nabití akumulátora zvýši dojazd cca. o 35 km v závislosti od jazdného štýlu. ECO+ využívam aj preto, že nemusím stále deaktivovať kúrenie, prípadne klimatizáciu. Dosť často aj teraz v lete pri chladných ránach sa mi stalo, že auto začalo automaticky kúriť, keďže teplota je automaticky nastavená na 22 C. A keďže auto mám hlavne ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B nepotrebujem sa na každej križovatke hrať na pretekára.
-
Eco a Eco+ len obmedzuje klimatizáciu, znižuje maximalnu rýchlost a maximamálny výkon. Je to pre málo prevídavých a málo pozorných vodičov aby sa automaticky nedovolila jazda s vysokou spotrebou ak je batéria blízko úplného vybitia.
Rovnaka spotreba sa dá dosiahnuť vedomým znížením rýchlosti, pomalším akcelerovaním a nepoužitím klimatizácie. Používanim Eco+ sa znižuje dynamika vozidla, ktorá by mohla chýbat v niektorých kritických situáciach napr zle odhadnuté predbiehanie.
Komentár
-
Chcelo by to porovnanie oboch jazdných režimov na rovnakej trase. V niektorých siruáciach mokrá, zasnežená vozovka je režim ECO+ dobrá voľba, úzke pneumatiky a vysoký krútiaci moment robia svoje.
Komentár
-
Pani, uz to neprehanajte s presnostou porovnavania.
V prvom rade si treba uzivat pohodu jazdenia na elektromobile, pricom je jedno akym sposobom jazdite. Kazdy jazdi inak a podmienky jazdy su vzdy ine, cize presne porovnanie sa aj tak neda urobit.
Ak treba v konkretnom pripade usetrit nejaku elektrinu, staci spomalit, minimalizovat brzdenie aj rekuperaciu, pripadne obmedzit kurenie/klimatizaciu.
Na dlhe trasy treba pre istoru skontrolovat tlak v pneumatikach.
Na mestskych tankodromoch pre zvysenie komfortu jazdim na jemne podhustenych pneumatikach. Spotreba je sice vecsia, no u mestskych BEV na kratkych trasach to zase tak nevadi.
-
-
Ja som zhodou okolností zisťoval zrýchlenie pri cca 16% SoC a nevšimol som že sa mi automaticky aktivoval Eco. Zistil som to až keď po plnom stalčení plynu ukazovatel výkonu na MFD ukazoval len cca 9 dielikov.
takže vyzeral to, že “kick down” neeliminuje Eco mód. V mojom prípade však “kick down” trval cca 25 s a možno na začiatku eliminácia nebola.
Ak budem mať viac času tak to skúsim podrobnejšie objektívne pomerať cez OBD.
Inak klimatizácia sa dá relatívne jednoducho selektívne vypínať, treba však 3 kroky (vypnúť A/C, stiahnuť ventiláciu na “0” s znova stlačit´ tlačítko “-“ ventilácie.
V lete nemá veľký význam si znižovať komfort vypínanim klimatizácie. Pokial sa nastaví na cca 24 deg C, tak spotreba je pomerne nízka cca 700 W. Chladenie je elektrické tepelné čerpadlo. Kazdiť dlhé trasy v lete bez klimy v aute za 22 k€ nedáva zmysel keď výsledkom je predĺženie dojazdu o cca 15 km (spotreba 12,7 namiesto 12 kWh/100km)
Komentár
Komentár