Keď sa bude blížiť dátum dodania vášho auta, Tesla Vám pošle mail s predmetom “Tesla | Approved Carrier Program”, v ktorom vám oznámia, že momentálne jediný spôsob dodania do Other europe je cez prepravnú spoločnosť Tradisa Automotive GmbH. Ostatné možnosti prepravy (cez vlastného prepravcu alebo osobné prevzatie auta v Tilburgu) majú byť dostupné koncom roka 2020, čo pri Tesla odhadoch znamená reálne tak v polovici roka 2021.
V tomto kroku napíšte do Tradisy (tesla@tradisa.com) a požiadajte ich o cenovú ponuku. Na mail Vám odpíšu cenovú ponuku. Začiatkom roka sme viacerí dostali tieto ceny:
Keď mi Tesla pridelila VIN číslo, kontaktovali ma opäť z Tradisa ohľadom platby. Vypýtali si fakturačné údaje, miesto, kam majú auto doviezť a či chcem zálohovú faktúru (advance payment invoice). Tú im trvalo vytvoriť a poslať cca 4 dni. Keď som ju uhradil, overili si ešte raz miesto doručenia, prevzali auto v mojom mene a auto bolo na ceste.
TM3 sa mi objavila v aplikácii v ten deň, čo som Tesle uhradil faktúru, takže som mohol sledovať, kde sa cca nachádza auto. No keďže bolo na kamióne naspodu, málokedy malo viditeľnosť na dosť satelitov, a tak nevedelo updatnuť svoju polohu. No vedel so, že je na ceste.
A tu začali problémy…
Tradisa mi neposlala žiadnu zmluvu, žiadne informácie o procese odovzdania auta, len mi dali vedieť, že auto dovezú v piatok o 10:00. Poprosil som ich nech mi pol hodinu dopredu zavolajú. O 9:30 mi volali z Nemecka, že dorazí až o 11:00. Ok, počkám. O 10:02 mi zvoní telefón, že vodič je tam, auto má zložené z kamióna a že šofér čaká. Tak som sa ponáhľal, plný očakávaní a nadšenia. Prídem na dohodnuté miesto, auto zložené z kamióna. Krásne. Nádherné. Radosť veľká. Emócie...
Prišlo mi trochu divné, že na kamióne boli naložené bazárové autá a tá značka mi neprišla nemecká (bola srbská). A keď som oslovil šoféra anglicky, on na mňa len pozerá a kýve rukami, že nerozumie. Tak som oprášil nemčinu, však je z nemeckej spoločnosti. Nichts. Nemecky vedel tak “guten tag”, “stempel” a “wiedersehen”. Niekde popri kývaní rukami som započul od neho “Romania”. Tak som vzdal akýkoľvek pokus o komunikáciu.
Mal som pripravený checklist, že ho celé skontrolujem a manželka to natočí na video. Tak som začal auto kontrolovať, fotiť, pozerať. Bolo dosť zaprášené z cesty, a keďže v tie dni pršalo, tak čisté veľmi nebolo. Očakával som, že sa niečo dozviem od toho, kto mi odovzdá auto alebo, že aspoň základné otázky bude vedieť odpovedať, že mi povie, čo mám skontrolovať. No keďže sme nevedeli spolu komunikovať, tak sa len zbalil, že ide. Videl som nejaké nedokonalosti na aute (zlé lícovanie chrómovej lišty, trochu šuchnuté dvere, škrabanček na kryte disku), nič kvôli čomu by som odmietol prevziať auto. Bol som totiž v tom, že auto môžem neprevziať, čo by som po 3 rokoch čakania len ťažko niesol, no netušil som ako postupovať keď nájdem nejaké poškodenia. Tak som si povedal, že s ním aj tak nič neporiešim, však záznam mám aj kamerový aj fotky, tak tie drobnosti doriešim s Teslou.
Vodič už bol na odchode keď si spomenul, že mi má dať papiere (ja som netušil, čo mám dostať, lebo ani Tesla ani Tradisa nič nenapísali). Dal mi CoC a originál faktúry. Na stojaka vypýtal pečiatku (nemám), podpis, povedal wiedersehen (dovidenia) a odišiel.
Tak sme auto ponatáčali a pofotili aj pre poisťovňu aj pre Teslu, nech máme zachytený stav pri odovzdaní. Nahodil som prevozné značky a po pár minútovom zisťovaní ako sa to štartuje (pozn. neštartuje sa
) som sa pobral s autom domov.
Celý vikend pršalo, tak som nemal možnosť auto dôkladne pozrieť. V pondelok bolo konečne krajšie, tak som auto poriadne umyl a dal cca hodinu, dve som prechádzal pripravený checklist. Zvnútra všetko ok. Zvonku na prvý pohľad nič nebolo vidieť, no keď som začal kontrolovať detailne, tak som našiel viaceré poškodenia a drobné chyby z výroby. A keď som si ľahol pod auto, tak som sa riadne zhrozil. Na oboch podbehoch poriadne škrabance. Jeden podbeh odchýlený a nedá sa zacvaknúť späť.
…..
Zoznam poškodení a vád, ktoré som na aute našiel:
1. Odlupnutá farba vľavo dole pod dverami vodiča. (plus tam trčí nejaká pena spod podbehu)
2. Poskriabané vodičove dvere. (asi opreté o konštrukciu kamióna)
3. Poškriabané podbehy na oboch stranách. Na jednej strane nejde podbeh ani zatlačiť kam patrí, tak trochu prevísa. (asi ho niekde pri nakladaní/vykladaní zospodu "šuchli")
4. Poskriabané ľavé zrkadlo. Je to asi len poškriabaný lak ale na dosť veľkej ploche.
5. Škrabance od dverí kufra.
6. Skrabanček na Aero kryte kolesa.
7. Chyba farby/laku vzadu pod svetlom.
8. Zarovnanie chromových líšt (aj vpravo aj vľavo).
9. Jedla kľučka je 1-2mm vnútri karosérie, ostatné lícujú pekne.
….
Tak som všetko poriadne do detailov odfotil, spísal a napísal som do Tesly aj do Tradisy. Z Tesly za týždeň neprišla žiadna odpoveď. Klasika. Z Tradisa mi odpísali, že to prešetria. Po týždni mi odpísali, že reklamáciu škody zamietajú, lebo som im do ich lajstra pri prevzatí nič nenapísal. WTF??? To akože fakt? Na tom lajstre, čo mi dal podpísať nebolo miesto pre nejaké spísanie poškodenia. Vodič nic nevedel. A oni mi nič dopredu nedali vedieť, že ak niečo nájdem, že to mám riešiť na mieste.
Ok, spravil som chybu, ze som sa na to extra nespýtal, že som sa nechal strhnúť emóciami a tým, ze všetko vyzeralo relatívne ok na prvý pohľad a v tom, že som nebol dostatočne asertívny a nechal som ho ísť. Mal som ho nechat čakať dve hodiny, nech si auto poriadne pozriem a mal som reklamovať hneď tam na mieste aj ked by mi nerozumel.
Napísal som ďalší email do Tradisy, že ich zamietnutie neakceptujem, že poškodenia sa zjavne stali počas transportu a že dodať auto nepoškodené je ich zodpovednosť. Napísal som im, že to celé zverejním a že ak bude treba, pôjdem sa s nimi súdiť.
Na druhý deň mi volal pán z Tradisy z rumunského čísla. Bol milý a príjemný, zaujímal sa, čo sa stalo, ako to bolo a vravel, že chápe, že ja ako zákazník očakávam nepoškodené auto. Vysvetlil mi, že drobné poškodenia sa bežne stávajú, no uznal, že niektoré tie poškodenia sú jednoznačne z transportu, akurát nevedia, či sa stali pri transporte loďou, v prístave alebo pri nakladaní a vykladaní na kamión. Uznal aj to, že som nemal odkiaľ vedieť, kam mám zapísať poškodenia, keďže mi o tom nedali vedieť. Záver telefonátu bol taký, že to vykomunikujú s Teslou a že mi dajú vedieť. Tak čakám...
Som rád, že aj napriek tomu, ako to po tom zamietnutí vyzeralo zle, tak že je tam aspoň niekto s ľudským prístupom a že si uvedomujú svoju časť zodpovednosti. Neviem, či sa k náprave škody nakoniec dopracujem, no našťastie nič z toho mi to neuberá z radosti z jazdenia na Tesle.
Ak sa teda rozhodnete využiť služby spoločnoisti Tradisa, odporúčam nasledovné:
(Tento článok je súčasť série článkov o Objednaní, dodaní a zapísaní TM3. Odkazy na ostatné články nádejte na https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...-konfigurátor )
V tomto kroku napíšte do Tradisy (tesla@tradisa.com) a požiadajte ich o cenovú ponuku. Na mail Vám odpíšu cenovú ponuku. Začiatkom roka sme viacerí dostali tieto ceny:
- open car transporter from Tilburg to Bratislava: € 1,250.00 + 19% VAT = € 1,487.50 / vehicle
- closed car transporter from Tilburg to Bratislava: € 1,875.00 + 19% VAT = € 2,231.25 / vehicle
- 1-5 vehicles: 1.250€ (+VAT) / unit
- 6 vehicles: 1.042€ (+VAT) / unit
- 7 vehicles: 893€ (+VAT) / unit
Keď mi Tesla pridelila VIN číslo, kontaktovali ma opäť z Tradisa ohľadom platby. Vypýtali si fakturačné údaje, miesto, kam majú auto doviezť a či chcem zálohovú faktúru (advance payment invoice). Tú im trvalo vytvoriť a poslať cca 4 dni. Keď som ju uhradil, overili si ešte raz miesto doručenia, prevzali auto v mojom mene a auto bolo na ceste.
TM3 sa mi objavila v aplikácii v ten deň, čo som Tesle uhradil faktúru, takže som mohol sledovať, kde sa cca nachádza auto. No keďže bolo na kamióne naspodu, málokedy malo viditeľnosť na dosť satelitov, a tak nevedelo updatnuť svoju polohu. No vedel so, že je na ceste.
A tu začali problémy…
Tradisa mi neposlala žiadnu zmluvu, žiadne informácie o procese odovzdania auta, len mi dali vedieť, že auto dovezú v piatok o 10:00. Poprosil som ich nech mi pol hodinu dopredu zavolajú. O 9:30 mi volali z Nemecka, že dorazí až o 11:00. Ok, počkám. O 10:02 mi zvoní telefón, že vodič je tam, auto má zložené z kamióna a že šofér čaká. Tak som sa ponáhľal, plný očakávaní a nadšenia. Prídem na dohodnuté miesto, auto zložené z kamióna. Krásne. Nádherné. Radosť veľká. Emócie...
Prišlo mi trochu divné, že na kamióne boli naložené bazárové autá a tá značka mi neprišla nemecká (bola srbská). A keď som oslovil šoféra anglicky, on na mňa len pozerá a kýve rukami, že nerozumie. Tak som oprášil nemčinu, však je z nemeckej spoločnosti. Nichts. Nemecky vedel tak “guten tag”, “stempel” a “wiedersehen”. Niekde popri kývaní rukami som započul od neho “Romania”. Tak som vzdal akýkoľvek pokus o komunikáciu.
Mal som pripravený checklist, že ho celé skontrolujem a manželka to natočí na video. Tak som začal auto kontrolovať, fotiť, pozerať. Bolo dosť zaprášené z cesty, a keďže v tie dni pršalo, tak čisté veľmi nebolo. Očakával som, že sa niečo dozviem od toho, kto mi odovzdá auto alebo, že aspoň základné otázky bude vedieť odpovedať, že mi povie, čo mám skontrolovať. No keďže sme nevedeli spolu komunikovať, tak sa len zbalil, že ide. Videl som nejaké nedokonalosti na aute (zlé lícovanie chrómovej lišty, trochu šuchnuté dvere, škrabanček na kryte disku), nič kvôli čomu by som odmietol prevziať auto. Bol som totiž v tom, že auto môžem neprevziať, čo by som po 3 rokoch čakania len ťažko niesol, no netušil som ako postupovať keď nájdem nejaké poškodenia. Tak som si povedal, že s ním aj tak nič neporiešim, však záznam mám aj kamerový aj fotky, tak tie drobnosti doriešim s Teslou.
Vodič už bol na odchode keď si spomenul, že mi má dať papiere (ja som netušil, čo mám dostať, lebo ani Tesla ani Tradisa nič nenapísali). Dal mi CoC a originál faktúry. Na stojaka vypýtal pečiatku (nemám), podpis, povedal wiedersehen (dovidenia) a odišiel.
Tak sme auto ponatáčali a pofotili aj pre poisťovňu aj pre Teslu, nech máme zachytený stav pri odovzdaní. Nahodil som prevozné značky a po pár minútovom zisťovaní ako sa to štartuje (pozn. neštartuje sa

Celý vikend pršalo, tak som nemal možnosť auto dôkladne pozrieť. V pondelok bolo konečne krajšie, tak som auto poriadne umyl a dal cca hodinu, dve som prechádzal pripravený checklist. Zvnútra všetko ok. Zvonku na prvý pohľad nič nebolo vidieť, no keď som začal kontrolovať detailne, tak som našiel viaceré poškodenia a drobné chyby z výroby. A keď som si ľahol pod auto, tak som sa riadne zhrozil. Na oboch podbehoch poriadne škrabance. Jeden podbeh odchýlený a nedá sa zacvaknúť späť.
…..
Zoznam poškodení a vád, ktoré som na aute našiel:
1. Odlupnutá farba vľavo dole pod dverami vodiča. (plus tam trčí nejaká pena spod podbehu)
2. Poskriabané vodičove dvere. (asi opreté o konštrukciu kamióna)
3. Poškriabané podbehy na oboch stranách. Na jednej strane nejde podbeh ani zatlačiť kam patrí, tak trochu prevísa. (asi ho niekde pri nakladaní/vykladaní zospodu "šuchli")
4. Poskriabané ľavé zrkadlo. Je to asi len poškriabaný lak ale na dosť veľkej ploche.
5. Škrabance od dverí kufra.
6. Skrabanček na Aero kryte kolesa.
7. Chyba farby/laku vzadu pod svetlom.
8. Zarovnanie chromových líšt (aj vpravo aj vľavo).
9. Jedla kľučka je 1-2mm vnútri karosérie, ostatné lícujú pekne.
….
Tak som všetko poriadne do detailov odfotil, spísal a napísal som do Tesly aj do Tradisy. Z Tesly za týždeň neprišla žiadna odpoveď. Klasika. Z Tradisa mi odpísali, že to prešetria. Po týždni mi odpísali, že reklamáciu škody zamietajú, lebo som im do ich lajstra pri prevzatí nič nenapísal. WTF??? To akože fakt? Na tom lajstre, čo mi dal podpísať nebolo miesto pre nejaké spísanie poškodenia. Vodič nic nevedel. A oni mi nič dopredu nedali vedieť, že ak niečo nájdem, že to mám riešiť na mieste.
Ok, spravil som chybu, ze som sa na to extra nespýtal, že som sa nechal strhnúť emóciami a tým, ze všetko vyzeralo relatívne ok na prvý pohľad a v tom, že som nebol dostatočne asertívny a nechal som ho ísť. Mal som ho nechat čakať dve hodiny, nech si auto poriadne pozriem a mal som reklamovať hneď tam na mieste aj ked by mi nerozumel.
Napísal som ďalší email do Tradisy, že ich zamietnutie neakceptujem, že poškodenia sa zjavne stali počas transportu a že dodať auto nepoškodené je ich zodpovednosť. Napísal som im, že to celé zverejním a že ak bude treba, pôjdem sa s nimi súdiť.
Na druhý deň mi volal pán z Tradisy z rumunského čísla. Bol milý a príjemný, zaujímal sa, čo sa stalo, ako to bolo a vravel, že chápe, že ja ako zákazník očakávam nepoškodené auto. Vysvetlil mi, že drobné poškodenia sa bežne stávajú, no uznal, že niektoré tie poškodenia sú jednoznačne z transportu, akurát nevedia, či sa stali pri transporte loďou, v prístave alebo pri nakladaní a vykladaní na kamión. Uznal aj to, že som nemal odkiaľ vedieť, kam mám zapísať poškodenia, keďže mi o tom nedali vedieť. Záver telefonátu bol taký, že to vykomunikujú s Teslou a že mi dajú vedieť. Tak čakám...
Som rád, že aj napriek tomu, ako to po tom zamietnutí vyzeralo zle, tak že je tam aspoň niekto s ľudským prístupom a že si uvedomujú svoju časť zodpovednosti. Neviem, či sa k náprave škody nakoniec dopracujem, no našťastie nič z toho mi to neuberá z radosti z jazdenia na Tesle.
Ak sa teda rozhodnete využiť služby spoločnoisti Tradisa, odporúčam nasledovné:
- Spýtať sa ich na presný postup, čo treba robiť v prípade, že nájdete poškodenie na aute.
- Poriadne si auto prezrieť, každý jeden detail. Kľudne nechajte vodiča čakať aj dve hodiny. Použite checklist (prikladám PDFko). Skontrolujte pozorne všetko. Ľahnite si pod auto a poriadne pozrite aj všetky podbehy a batériu.
- Ak niečo nájdete, odmietnite auto prevziať bez toho, aby sa spísal o tom protokol.
- Ich lajstro sa volá CMR. Prípadné škody treba dopísať do priestoru pod VIN číslo auta na tom CMR.
- Ak by ste čokoľvek potrebovali s nimi konzultovať a váš vodič tiež nebude vedieť anglicky, volajte kontaktnej osobe z Tradisa, s ktorou ste komunikovali emailom.
(Tento článok je súčasť série článkov o Objednaní, dodaní a zapísaní TM3. Odkazy na ostatné články nádejte na https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...-konfigurátor )
Komentár