Oznámenie

Zložiť

Prihlásenie sa do mobilného Tesla servisu pre SK

Návod ako sa prihlásiť do Tesla servisu je v tejto téme: https://teslaclub.sk/node/68211. Ak tu tému ešte nevidíte, znamená, že nie ste ešte v danej skupine pre Tesly prihlásení. Na prihlásenie sa do danej skupiny je potrebné vypísať tento formulár: https://docs.google.com/forms/d/1v2X...requested=true
Zobraziť viac
Zobraziť menej

Dodanie cez prepravnú spoločnosť Tradisa (z Tilburgu, NL na SK)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Savi
    Gold Member
    • Dec 2019
    • 129
    • peter68691
    •   

    Dodanie cez prepravnú spoločnosť Tradisa (z Tilburgu, NL na SK)

    Keď sa bude blížiť dátum dodania vášho auta, Tesla Vám pošle mail s predmetom “Tesla | Approved Carrier Program”, v ktorom vám oznámia, že momentálne jediný spôsob dodania do Other europe je cez prepravnú spoločnosť Tradisa Automotive GmbH. Ostatné možnosti prepravy (cez vlastného prepravcu alebo osobné prevzatie auta v Tilburgu) majú byť dostupné koncom roka 2020, čo pri Tesla odhadoch znamená reálne tak v polovici roka 2021.

    V tomto kroku napíšte do Tradisy (tesla@tradisa.com) a požiadajte ich o cenovú ponuku. Na mail Vám odpíšu cenovú ponuku. Začiatkom roka sme viacerí dostali tieto ceny:
    • open car transporter from Tilburg to Bratislava: € 1,250.00 + 19% VAT = € 1,487.50 / vehicle
    • closed car transporter from Tilburg to Bratislava: € 1,875.00 + 19% VAT = € 2,231.25 / vehicle
    Je možné spojiť sa s ďalšími ľudmi, ktorí čakajú na Teslu z Tilburgu, no k tomu je potrebné aby ste všetci mali dostupné auto k dodaniu v rovnaký týždeň. V tom prípade nám ponúkli množstevnú zľavu nasledovne:
    • 1-5 vehicles: 1.250€ (+VAT) / unit
    • 6 vehicles: 1.042€ (+VAT) / unit
    • 7 vehicles: 893€ (+VAT) / unit
    Mailová komunikácia s Tradisou je o niečo lepšia ako s Teslou, obvykle mi odpovedali do 2 dní a skoro vždy som sa im dovolal. Dá sa s nimi komunikovať anglicky, no je to (asi) nemecká spoločnosť, takže ak viete nemecky, môže to byť výhoda. Z tradisy so mnou komunikovali Eva Eibl a Copariu Cornel.

    Keď mi Tesla pridelila VIN číslo, kontaktovali ma opäť z Tradisa ohľadom platby. Vypýtali si fakturačné údaje, miesto, kam majú auto doviezť a či chcem zálohovú faktúru (advance payment invoice). Tú im trvalo vytvoriť a poslať cca 4 dni. Keď som ju uhradil, overili si ešte raz miesto doručenia, prevzali auto v mojom mene a auto bolo na ceste.

    TM3 sa mi objavila v aplikácii v ten deň, čo som Tesle uhradil faktúru, takže som mohol sledovať, kde sa cca nachádza auto. No keďže bolo na kamióne naspodu, málokedy malo viditeľnosť na dosť satelitov, a tak nevedelo updatnuť svoju polohu. No vedel so, že je na ceste.

    A tu začali problémy…

    Tradisa mi neposlala žiadnu zmluvu, žiadne informácie o procese odovzdania auta, len mi dali vedieť, že auto dovezú v piatok o 10:00. Poprosil som ich nech mi pol hodinu dopredu zavolajú. O 9:30 mi volali z Nemecka, že dorazí až o 11:00. Ok, počkám. O 10:02 mi zvoní telefón, že vodič je tam, auto má zložené z kamióna a že šofér čaká. Tak som sa ponáhľal, plný očakávaní a nadšenia. Prídem na dohodnuté miesto, auto zložené z kamióna. Krásne. Nádherné. Radosť veľká. Emócie...

    Prišlo mi trochu divné, že na kamióne boli naložené bazárové autá a tá značka mi neprišla nemecká (bola srbská). A keď som oslovil šoféra anglicky, on na mňa len pozerá a kýve rukami, že nerozumie. Tak som oprášil nemčinu, však je z nemeckej spoločnosti. Nichts. Nemecky vedel tak “guten tag”, “stempel” a “wiedersehen”. Niekde popri kývaní rukami som započul od neho “Romania”. Tak som vzdal akýkoľvek pokus o komunikáciu.

    Mal som pripravený checklist, že ho celé skontrolujem a manželka to natočí na video. Tak som začal auto kontrolovať, fotiť, pozerať. Bolo dosť zaprášené z cesty, a keďže v tie dni pršalo, tak čisté veľmi nebolo. Očakával som, že sa niečo dozviem od toho, kto mi odovzdá auto alebo, že aspoň základné otázky bude vedieť odpovedať, že mi povie, čo mám skontrolovať. No keďže sme nevedeli spolu komunikovať, tak sa len zbalil, že ide. Videl som nejaké nedokonalosti na aute (zlé lícovanie chrómovej lišty, trochu šuchnuté dvere, škrabanček na kryte disku), nič kvôli čomu by som odmietol prevziať auto. Bol som totiž v tom, že auto môžem neprevziať, čo by som po 3 rokoch čakania len ťažko niesol, no netušil som ako postupovať keď nájdem nejaké poškodenia. Tak som si povedal, že s ním aj tak nič neporiešim, však záznam mám aj kamerový aj fotky, tak tie drobnosti doriešim s Teslou.

    Vodič už bol na odchode keď si spomenul, že mi má dať papiere (ja som netušil, čo mám dostať, lebo ani Tesla ani Tradisa nič nenapísali). Dal mi CoC a originál faktúry. Na stojaka vypýtal pečiatku (nemám), podpis, povedal wiedersehen (dovidenia) a odišiel.

    Tak sme auto ponatáčali a pofotili aj pre poisťovňu aj pre Teslu, nech máme zachytený stav pri odovzdaní. Nahodil som prevozné značky a po pár minútovom zisťovaní ako sa to štartuje (pozn. neštartuje sa) som sa pobral s autom domov.

    Celý vikend pršalo, tak som nemal možnosť auto dôkladne pozrieť. V pondelok bolo konečne krajšie, tak som auto poriadne umyl a dal cca hodinu, dve som prechádzal pripravený checklist. Zvnútra všetko ok. Zvonku na prvý pohľad nič nebolo vidieť, no keď som začal kontrolovať detailne, tak som našiel viaceré poškodenia a drobné chyby z výroby. A keď som si ľahol pod auto, tak som sa riadne zhrozil. Na oboch podbehoch poriadne škrabance. Jeden podbeh odchýlený a nedá sa zacvaknúť späť.

    …..

    Zoznam poškodení a vád, ktoré som na aute našiel:

    1. Odlupnutá farba vľavo dole pod dverami vodiča. (plus tam trčí nejaká pena spod podbehu)

    2. Poskriabané vodičove dvere. (asi opreté o konštrukciu kamióna)

    3. Poškriabané podbehy na oboch stranách. Na jednej strane nejde podbeh ani zatlačiť kam patrí, tak trochu prevísa. (asi ho niekde pri nakladaní/vykladaní zospodu "šuchli")

    4. Poskriabané ľavé zrkadlo. Je to asi len poškriabaný lak ale na dosť veľkej ploche.

    5. Škrabance od dverí kufra.

    6. Skrabanček na Aero kryte kolesa.

    7. Chyba farby/laku vzadu pod svetlom.

    8. Zarovnanie chromových líšt (aj vpravo aj vľavo).

    9. Jedla kľučka je 1-2mm vnútri karosérie, ostatné lícujú pekne.

    ….

    Tak som všetko poriadne do detailov odfotil, spísal a napísal som do Tesly aj do Tradisy. Z Tesly za týždeň neprišla žiadna odpoveď. Klasika. Z Tradisa mi odpísali, že to prešetria. Po týždni mi odpísali, že reklamáciu škody zamietajú, lebo som im do ich lajstra pri prevzatí nič nenapísal. WTF??? To akože fakt? Na tom lajstre, čo mi dal podpísať nebolo miesto pre nejaké spísanie poškodenia. Vodič nic nevedel. A oni mi nič dopredu nedali vedieť, že ak niečo nájdem, že to mám riešiť na mieste.

    Ok, spravil som chybu, ze som sa na to extra nespýtal, že som sa nechal strhnúť emóciami a tým, ze všetko vyzeralo relatívne ok na prvý pohľad a v tom, že som nebol dostatočne asertívny a nechal som ho ísť. Mal som ho nechat čakať dve hodiny, nech si auto poriadne pozriem a mal som reklamovať hneď tam na mieste aj ked by mi nerozumel.

    Napísal som ďalší email do Tradisy, že ich zamietnutie neakceptujem, že poškodenia sa zjavne stali počas transportu a že dodať auto nepoškodené je ich zodpovednosť. Napísal som im, že to celé zverejním a že ak bude treba, pôjdem sa s nimi súdiť.

    Na druhý deň mi volal pán z Tradisy z rumunského čísla. Bol milý a príjemný, zaujímal sa, čo sa stalo, ako to bolo a vravel, že chápe, že ja ako zákazník očakávam nepoškodené auto. Vysvetlil mi, že drobné poškodenia sa bežne stávajú, no uznal, že niektoré tie poškodenia sú jednoznačne z transportu, akurát nevedia, či sa stali pri transporte loďou, v prístave alebo pri nakladaní a vykladaní na kamión. Uznal aj to, že som nemal odkiaľ vedieť, kam mám zapísať poškodenia, keďže mi o tom nedali vedieť. Záver telefonátu bol taký, že to vykomunikujú s Teslou a že mi dajú vedieť. Tak čakám...

    Som rád, že aj napriek tomu, ako to po tom zamietnutí vyzeralo zle, tak že je tam aspoň niekto s ľudským prístupom a že si uvedomujú svoju časť zodpovednosti. Neviem, či sa k náprave škody nakoniec dopracujem, no našťastie nič z toho mi to neuberá z radosti z jazdenia na Tesle.

    Ak sa teda rozhodnete využiť služby spoločnoisti Tradisa, odporúčam nasledovné:
    1. Spýtať sa ich na presný postup, čo treba robiť v prípade, že nájdete poškodenie na aute.
    2. Poriadne si auto prezrieť, každý jeden detail. Kľudne nechajte vodiča čakať aj dve hodiny. Použite checklist (prikladám PDFko). Skontrolujte pozorne všetko. Ľahnite si pod auto a poriadne pozrite aj všetky podbehy a batériu.
    3. Ak niečo nájdete, odmietnite auto prevziať bez toho, aby sa spísal o tom protokol.
    4. Ich lajstro sa volá CMR. Prípadné škody treba dopísať do priestoru pod VIN číslo auta na tom CMR.
    5. Ak by ste čokoľvek potrebovali s nimi konzultovať a váš vodič tiež nebude vedieť anglicky, volajte kontaktnej osobe z Tradisa, s ktorou ste komunikovali emailom.
    Dúfam, že vaše auto príde v perfektnom stave bez poškodenia a že nebudete musieť už nič dodatočne s nimi riešiť.

    (Tento článok je súčasť série článkov o Objednaní, dodaní a zapísaní TM3. Odkazy na ostatné články nádejte na https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...-konfigurátor )
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené Savi; 11-06-2020, 13:57.
  • Vladimír Oboňa
    Junior Member
    • Nov 2019
    • 16

    #2
    Nevidím nikde to pdf - Dík

    Komentár


    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Pridal som anglickú verziu, ktorú som použil. Slovenskú ešte kompletizujem. Tá bude upravená na základe mojich skúseností a zistení.
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 278

    #3
    1500 eur transport noveho auta s tolkymi poskodeniami ... tak to je SILA
    a na najhodnotnejsiu automobilku sveta je to aj BIEDA
    kopa priestoru na improvement

    Komentár


    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, tiez tomu nechcem verit ale nateraz je realita taka aka je. V kazdom pripade som im to v dotazniku, ktory mi prisiel par hodin po odovzdani auta patricne spisal a dal jedno z najnizsich hodnoteni, ktore som kedy dal na nejaku sluzbu.
  • Roberto
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 9

    #4
    inak btw, sledovat polohu si nemohol lebo vozidlo riesi polohu iba ked sa hybe. ked ti ho nalozia, tak vidis potom cely cas iba miesto nakladky resp. miesto kde ho museli presuvat na inu poziciu.

    Komentár


    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      To vysvetluje to, ze som ho videl zmenit polohu len 2x pocas cesty. Takze to moze znamenat, ze ho 2x davali dole a hore.
  • Martin Choleva
    Junior Member
    • Jun 2020
    • 3

    #5
    Úplne nás nútia do dopravy cez Tradisu! Veď je to v rozpore s obchodným právom spotrebiteľa, dohodli sme sa na určitej cene za vozidlo, ktorá sa teraz dopravou navýši, a nikde ani zmienka o koľko... a keď čítam skúsenosti s danou prepravou... dovi-dopo. Nech si ju nechajú, kým nebude možné prísť si prevziať nové, nepoškodené vozidlo...

    Komentár

    • Stararapaka
      Junior Member
      • Nov 2014
      • 4

      #6
      Pozdravujem Vás Tesláci.

      1, Čoskoro aj ja budem majiteľom 3ky. Som zhrozený z toho že počas dopravy bolo auto poškodené.
      Tak isto mi prišiel mail aby som kontaktoval schváleného prepravcu Tradisa. ďakujem za upozornenia a ak by bolo možné ten checklist preložiť do Slovenčiny by určite pomohlo viacerým.
      Samozrejme neviem anglicky a prekladač to preloží po svojom aj s haluzinami.

      2, Dostal som poradové registračné číslo RN113489989 Kde si viem overiť termín dodania? Poprosím o radu. Zatiaľ som to nenašiel.

      Komentár


      • Martin Choleva
        Martin Choleva komentoval
        Upraviť komentár
        ja s nimi bojujem o prevzatie v Tillburgu, ved hranice sa otvaraju, neviem o co im ide...len ti vylozit poskodene auto pred domom a staraj sa... kde je zazitok z odovdania atd? a navyse platit zbytocne 2000 eur za prepravu... mate nejake nove skusenosti?

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Snazil som sa tiez o prevziatie v Tilburgu, no zatial boli jednotni v odpovedi ze to nejde. Ono aj ten proces cez Tradisu in trvalo mesiace kym vymysleli ako spravit. A aj to nemaju este doriesene ako postupovat v pripade poskodenia a pod.
        K procesu prevzatia v Tilburgu musia vymysliet ako budu postupovat s DPH, kedze sa im vaickrat stalo, ze niekto kupil auto akoze na EU firmu, Tesla to fakturovala bez DPH, ten niekto auto vyviezol napr. na Ukrainu a DPH nikdy nikde neuhradil. Tesla musela potom dodatocne uhradit DPH v Holandsku a bola na tych autach pekne v strate.
        Pravdepodobne to bude tak, ze spolu s fakturou bude treba uhradit 15 000€ zalohu za DPH. Po privezeni auta im vydokladovat, ze si auto prihlasil na SK a vysporiadal DPH a nasledne ti tu zalohu 15 000€ vratia. No musia toto mat vymyslene nielen procesne ale aj pravne. A kedze Tesla setri na ludskych zdrojoch a su understaffed, tak by som sa cudoval, ak by tento proces odovzdavania TM3 do Other Europe bol funkcny skor ako buduci rok.
    • Vladimír Oboňa
      Junior Member
      • Nov 2019
      • 16

      #7
      Mne prišla faktúra a na nej miesto dodania v Holandsku, napriek tomu, že som pred tým objednal dopravu cez Tradisu 🤷‍♂️

      Komentár


      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, z pohladu Tesly je pre nich miestom dodania Tilburg. Tam to Tradisa prevezme v tvojom mene. Preto chcu od teba to splnomocnonie (Power of attorney). Od momentu prevzatia ta ma Tesla delivery uz opat v pazi, kedze auto je zaplatene a oni ho dodali.
    • g211
      Member
      • Sep 2015
      • 119
      •   

      #8
      Ahojte, ak tu je niekto kto ma dorucenie TM3 stanovene na buduci tyzden (22.-28.6.2020), riesime spolocnu dopravu do BA pre znizenie ceny. Ak by ste mali zaujem, napiste prosim cim skor.

      Komentár


      • enfko
        enfko komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam nakladku 26.6. Mozes ma zaratat.

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Tesim sa na plny kamion novych Tesiel. Kludne mi napiste kedy a kde budete mat vykladku, pridem vas podporit.
    • Vladimír Oboňa
      Junior Member
      • Nov 2019
      • 16

      #9
      Škoda, ja mám doručenie na budúci týždeň, ale vykládku by som potreboval na východe 🤷🏻‍♂️

      Komentár

      • g211
        Member
        • Sep 2015
        • 119
        •   

        #10
        enfko prosim posli udaje podla tychto instrukcii na ten mail: https://www.mojelektromobil.sk/prepr...ntaktujte-nas/
        Vladimír Oboňa skus sa aj tak ozvat podla instrukcii na linku vyssie, uz je dost vela zaujemcov a niektori su aj z vychodu, tak mozno poslu jeden kamion aj blizsie k vam.

        Komentár

        • Vladimír Oboňa
          Junior Member
          • Nov 2019
          • 16

          #11
          Neviete, či TM3ky čo majú na budúci týždeň dodať sú už z novej dodávky po otvorení továrne po COVIDE? alebo sú to ešte skladovky čo už boli v Holandsku?

          Komentár


          • enfko
            enfko komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mam z lode, co dosla po COVIDe. Pre COVIDom moje auto predali niekomu inemu.

          • Vladimír Oboňa
            Vladimír Oboňa komentoval
            Upraviť komentár
            Odkiaľ máš takú informáciu? To by teda mali byť všetky.

          • Savi
            Savi komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som dostal asi posledny kus, co bol na sklade pred covidom, ctakze toto budu na 90% uz novsie.

          • Stararapaka
            Stararapaka komentoval
            Upraviť komentár
            Zdravím. Objednal som si TM3 31.5.2020 Ako zistím termín dodania? Dík za radu.

          • Savi
            Savi komentoval
            Upraviť komentár
            Stararapaka Zatial budes mat v Tesla account asi len predpokladany mesiac dodania, nieco v tvare est: August. Az ked ti pridelia VIN, co moze byt o par dni ale aj kludn o par mesiacov, tak potom sa ti v Tesla account zobrazi datum dodania (delivery appointment).
        Pracuje...
        X