Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pneumatiky

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    Pneumatiky

    Zaujímalo by ma z fyzikálnej stránky prečo 20 palcové pneumatiky sa zoderú rýchlejšie ako 18 palcové keď priemer je vlastne rovnaký len 18tky majú vyšiu bočnicu a druhá otázka z podobného súdka prečo 20tky majú vyššiu spotrebu ako 18tky. Je to všetko v tom že vyššia bočnica lepšie pruží???
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #2
    Nebude to tym ze pneu s vacsim priemerom su zvycajne sirsie? Ci ty mas 18 a 20ky s rovnakou sirkou? Lebo ja mam 19ky 255 a 17ky 235, cize mensia stycna plocha, to ma zrejme vplyv na spotrebu. Opotrebenie je asi otazka zmesi, ale mozno aj konstrukcie.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      berme príklad model 3
      235/45 R18
      235/40 R19
      235/35 R20
      Rovnaká šírka. Nemiešajme do toho zimné.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #3
    Vacsi priemer = vacsia neodpruzena hmotnost = vacsie opotrebenie. To je jeden z dovodov.

    Dalsi faktor je ze vacsia pneu ma trosku maksiu zmes ako mensia aby lepsie tlmila nerovnosti.

    Tiez treba pozriet rychlostny index. Pises o rovnakej sirke a roznom priemere. Maju vsetky pneu rovnaky index? Cim vyssi index tym zas maksia zmes.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo vďaka. Obe tieto veci sú pre mňa novinka. Že trochu iná neodpružená hmotnosť by mala až takýto vplyv... Niekto plánuje dávať motory do kolies. Čo potom?
      A že by priemer pneu a rýchlostný index mal vplyv na zmes ma až šokuje. Som myslel že keď som spokojný s nejakou gumou a kúpim tú istú v inom rozmere na druhé auto tak dostanem tú istú kvalitu.
      Vie to ešte niekto iný potvrdiť?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ked kupis povedzme Michelin Pilot Sport v rovnakom rozmere jednu s indexom W a druhu s indexom T tak zmes bude rozdielna Cim vyssi rychlostny index tym maksie zmes a vacsie opotrebenie.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A este jeden mindfuck - aj ked mas totoznu pneu v totoznom rozmere a s totoznym rychlostnym indexom tak kazda pneu obsahuje este OEM marking - a moze sa stat ze este aj v ramci tohto bude uplne ina zmes. Je to pneu navrhnuta priamo pre konkretneho vyrobcu. Audi ma kod AO alebo AOE. Mercedes MO alebo MOE a specialne pre AMG modely kod MO1. BMW ma hviezdicku (*). Tesla ma myslim kody T0-Tx. Kazda pneu odlisna zmes a pritom vsetko ostatne navlad rovnake

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      ivan32 Veru, asi by si nechcel, aby pneu na rychlost do 300km/h ktoru davas na svoje Ferrari mala rovnaku prilnavost (vyplyvajucu aj zo zmesi) ako ma ta na 140km/h ktoru davas na svoju Fobiu. Pocitaju s tym, ze velky rozmer davas na faro s ktorym jazdis dravo a potrebujes aby dobre sedelo a nejaka ta kratsia zivotnost nehra rolu. Mas na faro mas aj na pneusky.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem potvrdit, ze pneu na 300km/h Michelin Latitude Sport 3 275/45 R20 110Y XL T0 na mojom X P90DL vydrzia aj pri len obcasnom vyuziti vykonu auta ani nie 20tis km. 25 az 30tis ked jazdim kludne. 22-ky by zrejme vydrzali este menej.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      By sa inac mohla Tesla podujat na nejaku revoluciu aj na poli pneumatik lebo menit celu sadu pneu kazdych menej ako 20tis km tiez nie je zrovna eko. Ja nam na letnych odjazdene uz cca 65tis km a teraz su na 5mm. Aj ked hmotnostny rozdiel je priepastny Nejake levitujuce auta alebo take cosi. A vyriesi sa aj hluk aj pevne mikrocastice z odierania pneumatik. Kto iny by taketo nieco dotiahol do seriovej podoby 🙈

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Fyziku neokasles. ak chces aby auto zvladalo 250km/h s vykonom motorov na urovni pol megawatu, tak pneumatiky musia byt velke a velmi mekke - teda sa musia solidne odierat.
      Tvrde gumy by boli nebezpecne a nedokazali by preniest vykon.
      Gumy s takymi vlastnostami ako pises by mohli byt mozno pre mestske auticko s rychlostou do 100km/h a vykonom do 30kW.
      Ak mas dostatocne stare gumy, tak tie su uz tak tvdre, ze sa odieraju ovela menej - no prenos vykonu a bezpecnost je v haji.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      jux to netvrdim Ale zas prichadza otazka ze na co su nam 2.5 tonove kolosy so 400kW vykonu. Najma ked vacsina z nich stravi vacsinu svojho zivota v meste pri rychlosti 50-70kmh alebo v zapche. Hrame sa na ekologiu len aby sme odobrali emisie z jedneho pohara a preliali to do ineho Preto si myslim ze uz by aj mohol byt cas aby sa ludstvo posunulo od gum niekam dalej. Chapem ze to asi nebude lahka uloha ale na to mame mudre hlavy vedcov aby s tym pohli spravnym smerom

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo preto mam na jazdenie po meste a blizkom okoli maly mestsky elektromobil a na dialnicne jazdy velky silny a bezpecny 7 miestny EV s vlastnou hmornostou 2543 kg a celkovou 3071 kg, pritom jazdna suprava s privesom ma az 5321kg.
      Elektromobily nikdy nebudu lahke, baterie vazia svoje. Aj moj maly mestsky EV vazi celkom dost: prazdny 1169kg, celkovo max 1450kg.
      e-Niro tiez nie je nejake tintitko, prazny vazi 1812kg, nalozeny max. 2230kg. Spalovaky tiez maju svoju vahu.. Kde su tie casy ked embecka vazila 800kg.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano ale ty si jeden z mala co rozmysla trosku logicky a vyuziva auto podla urcenia. Vacsina ludi pouziva napriklad spomenutu TMX na suchtanie sa po nakupnych centrach Hlavne ze eko

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      U mna to Fiatka isti . Problem je, ze tento debilny stat ma nuti platit dvoje znacky, dve poistky etc. Ked to ide na zapad od Dunaja preco nie tu?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked neprsi, je nad 10 stupnov a nepotrebujem niekoho alebo nieco vecsie odviezt, vtedy u mna nastupuje elektricky skuter :-))). Ten vazi len 125kg a uvezie max. 150kg takze spolu max. 275kg.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím, že veľa vecí v tejto diskusii o pneumatikách nie je založená na faktoch. Napríklad zhoršenie brzdných vlatností pneumatiky opotrebenej na zákonný limit. Michelin robil merania a z nich vyplynulo, že ojazdená pneu na suchu brzdí lepśie ako nová. Vyzyva aby automobilisti príliš skoro nemenili pneu. Nespomína ale jazdu v prudkom daždi. Vtedy ojazdená pneu má omnoho nižšiu hranicu aquaplaningu.
      Aj keď Michelin neuvádza či ojazdená pneu bola aj dostatočne stará (skôr bola ojazdená umele) ale z jednoznačnej výzvy dojazdievať pneu do konca mi vyplýva, že časová stabilita súčasných zmesí je zrejme hodne vysoká.
      Obávam sa, že ani úvahy o tvrdých a mäkkých zmesiach neodpovedajú realite dnešnych moderných zmesi.
Pracuje...
X