Viem, že na túto tému tu už bolo toho veľa popísané, ale predsa len dám túto otázku. Známy ma požiadal, aby som mu poradil, aký elektromobil by bol pre neho vhodný. Mám celkom dobrý prehľad, ale predsa len trochu sa v novinkách a ich parametroch prestávam orientovať úplne presne.
Takže podmienky:
cena do 50 tis. eur s DPH, má to byť jediné univerzálne auto do menšej rodiny, niečo nie moc malé, nie Citygo, Zoe, Peugeot 208e. Jazdí sa mix, mesto menej, väčšinou rodinné výlety do okolia, občas aj na dlhšie trasy jednosmerne okolo 150-200 km. Jazdí aj v zime na lyžovačku, takže aby vyhovoval dojazd aj v zime (je vždy o hodne nižší). Býva v paneláku, nemá možnosť nabíjať doma, ani v práci, najbližšia nabíjacia stanica je asi 2 km od domu. Podmienka aspoň min. 11 kW AC nabíjačka.
Takže podmienky:
cena do 50 tis. eur s DPH, má to byť jediné univerzálne auto do menšej rodiny, niečo nie moc malé, nie Citygo, Zoe, Peugeot 208e. Jazdí sa mix, mesto menej, väčšinou rodinné výlety do okolia, občas aj na dlhšie trasy jednosmerne okolo 150-200 km. Jazdí aj v zime na lyžovačku, takže aby vyhovoval dojazd aj v zime (je vždy o hodne nižší). Býva v paneláku, nemá možnosť nabíjať doma, ani v práci, najbližšia nabíjacia stanica je asi 2 km od domu. Podmienka aspoň min. 11 kW AC nabíjačka.


A určite ísť do plnej výbavy. Tj. Kia Platinum (43tis fleet) + platinum pack - el. kožené chladené sedadla (1200eur). Alebo potom Kona a tam priplatiť za 11kW, len tu z Nošovíc. Na ev-database sa vykašlať. Riešime tu 1kWh nad .. pritom pri 140 BA - ZA sú na úsekoch rozdiely o 19 do 25 kWh len na teréne. Takže kým nepôjdu za sebou s odstupom Kona / eNIRO / TM3 LR s rovnakým tempomatom, ťažko zistíme o koľko je čo lepšie.
Nelutujem ani jedinu kupu jazdenky. Casto sa divim ako Ti co maju hlboko do vrecka nezmyselne minaju. Na chleba to nema, ale kupi znackove modne handry atd.
Komentár