Je dost mozne, ze toto tu bolo uz preberane, no hladat ihlu v kope sena sa mi nechce. Tak ma prosim niekto odkazte na vlakno kde sa to preberalo a ak nie prosim vysvetli mi niekto, preco mam o "61km" mensi dojazd ako je slubene na Tesla stranke? Nabijal som na 100% lebo som siel na dlhsiu cestu. Dakujem.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kupil som TM3 LR AWD s dojazdom 560km, ale po prvom nabiti na "100%" mam iba na 499km
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Podla WLTP normy by auto malo dojazd ako pisu, Tesla ale vnutorne pocita s pesimistickejsim odhadom. V americkej NEDC pisu dojazd 322 mil, co je cca 518km a je to rovnake auto. Dokonca v Australi pisu 620km (staci si na stranke prepinat krajinu).
Z toho je jasne, ze konstantu ktoru pouziva Tesla na zobrazenie REALNEJSIEHO odhadu je pesimistickejsia ako obe normy. Na Model S sa da prepinat, ci chces tento pesimistickejsi dojazd, alebo normovany, na TM3 som to ale v menu nenasiel, pouziva to len tento pesimistickejsi.
Kazdopadne, najlepsie co mozes spravit je prepnut si zobrazenie na % inak sa budes stale stresovat, ze ti km ubudaju rychlejsie ako cesta (predsa nikdy nejdes 90km/h po rovine) a zaroven proste zadaj ciel do navigacie. Tesla pocita pomerne presne dojazd, takze ak by bol problem tak ta upozorni aby si spomalil, alebo ta naroutuje na supercharger.
-
Presne ako pise jeeff, odporucam prepnut na percenta a hotovo. Navigacia ti ukaze presne kolko minies a tych standardizovanych "499km" najazdis aj tak iba ak budes drzat standardizovanu spotrebu. Niekomu to mozno vyhovuje ale mne to nedava zmysel jazdit s tym, ze je to prepnute na kilometre namiesto percent.
-
Ak sa nemýlim, tak TM3 LR pri uvedení na trh mala v USA dojazd 310 míľ (pravdepodobne podľa EPA - neskôr sa však dojazd zmenil). Týchto 310 míľ znamenal dojazd 499 km. Pre Európu sa však používa norma WLTP čo vidíš na ich stránkach. Avšak Tesla používa v TM3 dojazd EPA (pôvodný) a nie WLTP.
-
pile_of_salt Nie som Teslák, ale neupraví sa to jazdením? Keď jazdím dlhšie neúsporne, pri 100% mi ukáže 380-420, zatiaľ čo iným o kus viac. Keď úsporne, tak sa to naťahuje. Príde mi to logické ak auto zobrazuje dojazd podľa jazdy a miestnych podmienok. Ak niekto lieta iba diaľnice má podstatne nižší dojazd ako napr. auto využívané iba v meste. Tam sa nedajú zobraziť naraz aj percentá aj dojazd? Obe info majú svoj význam.
-
Tesla pouziva konstantu na zobrazenie dojazdu. Na zobrazenie dojazdu podla aktualneho jazdenia si vies zobrazit Energy graf, kde si prepnes tusim poslednych 10, 25 a 50km a podla toho vidis aj predpokladany dojazd v km. Zaroven ked mas naplanovanu trasu, tak ti to zobrazi aj pekne na grafe, vidis aka bola predpokladana spotreba a aka je realna, vsetko v realnom case prepocitava.
Preto som aj ja aj juris pisal, aby si to prepol na %. Ak potrebujes vies si zobrazit uvedeny Energy graf kde to vidis. Vid prilozene screenshoty (nahodne z internetu).
https://pbs.twimg.com/media/DnIfDD_W0AEKCkr.jpg
https://www.quora.com/How-can-you-vi...-Tesla-Model-3
-
Ja mam SR+ a ked som konecne po 3 mesiacoch nabil na 100% tak som mi ukazovalo 376 km co skoro sedi s prvotnym dojazdom v USA 240 mil (384km), ktory potom zvysili na 250 mil (400km) a v Europe pisu 409 km... Od zaciatku vsak stav baterie sledujem tak ako na mobile teda v % takze ma to nestresuje. Dojazd si zvysujem/znizujem podla rychlosti a sledovanim Energy grafu :-)
-
-
Ja by som poskytol také moje vysvetlenie. Myslím, že tieto KM sú kalkulované na základe toho ako vozidlo jazdí. Teda ak má niekto športovejšiu jazdu KM budú nižšie, ak niekto jazdí úsporne tak KM budú vyššie. Ja som osobne mal na začiatku pri 100% 520 km, teraz to už je 490 km ( mám najazdených 36 000 km). Nie že by som chcel jazdiť rýchlo, ale žiaľ sa vkuse niekde ponáhľam. Keď som však mal niekedy čas jazdil som pekne ako sa má a naozaj bolo vidno, že KM sa mi dvíhali. Ak by niekto nemal taký rušní život mohol by to nejako odsledovať. Ešte by som chcel dodať, že síce teraz mám 490 km plný dojazd, ale moja spotreba je 185 w/km a sú tu taký, ktorý mali 120-150 spotrebu tak oni nech povedia, čo im to dáva pri plnom nabití.
- Likes 1
Komentár
-
Nemas pravdu, Tesla na rozdiel od inych pouziva FIXNY koeficient na zobrazenie dojazdu. Ak si mal na zaciatku 520 a teraz 490 tak to je uz degradacia baterky. Ja na mojej TM3 LR AWD som tusim viac ako 500 nevidel ani pri novej, respektive ja som to hned prepol na %, takze si nepamatam ci tam niekedy bolo viac ako 500.
Degradacia baterie je najvacsia prvy rok, vtedy to klesne aj o viac ako 3%, nasledne je degradacia uz vyrazne pomalsia.
-
Ako som písal, myslel som si, že to je tak. No dúfam, že mi teda tá baterka moc nedegenerovala
-
Vrátim sa k tejto téme.
Tu fixnú spotrebu si môžeš pozrieť na grafoch Energy kde máš Typical prerušovanú čiarku.
Tá je napr u TM3AWD 18” Aero 156 Wh/km.
Odporúčam prečítať toto:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...pacity.204712/
Rozkalibrovanie BMS ma podľa toho reálny dopad na množstvo energie, ktorú ti auto dovolí z batérie čerpať. Bez ohľadu na to či zobraziť % alebo km.
-
Inak pisu to aj v manuali.When fully charged, the driving range displayed in Tesla vehicles is based on EPA certification and does not account for your personal driving patterns or external conditions. To view estimated range based on energy consumption, open the Energy app to display the graph
- Likes 1
Komentár
Komentár