Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Prva skusenost z EV.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    Prva skusenost z EV.

    Tak som prisiel o svoje EV panenstvo. Za dva dni som absolvoval skoro 800km s EV po vychodnej polke SK, da sa povedat "problematickej" koli vyrazne slabsiemu pkrytiu nabijackamy oproti zapadnej. Vzhladom na to EV z pozicovne koli parametrom nebolo ktovieco. Starsi model ZOE s dojazdom cca 200km, bez DC portu, nastastie AC palubna nabka je 22kw. Prax ukazala, ze to vlastne problem nebol i ked 2x som bol takmer v uzkych koli vlastnej mensej nerozvaznosti. Celkovo to prebehlo uplne v pohode, s trochou rozvahy, planovania a zaratanim casovych rezerv sa da s EV fungovat aj v nasich vychodnych koncinach.
    EV bolo ako som v porovnani so spalovakom ocakaval tiche a svizne v akceleracii.
    Auto som si z pozicovane prebral plne nabite, dostal som k nemu karty pre nabijaciu siet ZSE a GW, nabijanie som mal v cene prenajmu, cize nic viac za spotrebovane kwh sa u tejto pozicovne nedoplacalo. Isto je to tym ze auto nemalo DC port, a pausaly maju zvolene s neobmedzenym, alebo vyhodnym AC nabijanim. V aute bol aj kabel pre nabijanie z domacej zasuvky 230V a kabel type-2 pre nabijanie z verejnych nabijaciek. Auto som nemusel vracat nabite, oproti splaovaku ktory je treba pozicovni vratit plne dotankovane.
    Po vybaveni formalit som vyrazil na cestu a po dialnici som si to hasil 130tkou, po okreskach tiez predpisovo.Ciel bol verejna nabijacka pred Mestskym uradom Trebisov. Cestu tam a spat by som zvladol do tych 200km aj bez nabijania, ale chcel som si to vyskusat. Nabijacka v TV je zdarma pre verejnost, maju tam 2 porty, vykon 22kw a dve vyhradene miesta, nabijacka je pred mestkym uradom a stanovistom mestskej policie, ktora vyuzva EV aj ho na jednom z miest parkuje, co ale nie je problem lebo spustit a vypnut nabijacku na poziadanie pride mestsky policajt v case 6-22:00, takze ak by nahodou prisli dva EV to mestske preparkuju. Pripojil som auto ukazalo do plneho nabitia 40min. To bolo ovela menej nez som potreboval na vybavenie pracovnych zalezitosti a nez zvysok posadky potreboval na prezretie muzea, parku a mauzolea Andrassyovcov oproti MU. Z TV som odchadzal s plne nabitym autom, este nieco som nabehal v PO a okoli celkovo cca 190km pri teplote 8-10C v ten den, cize nemusel by som vobec nabijat. Vecer som pichol auto na nabijacku ZSE Hornbach, nechal som tam auto a presiel sa domov 10min. O 1,5h som si zasiel po plne nabite auto a odparkoval ho pred panelak.
    Rano som vyrazil o 3:30 teplota mierne pod nulou. Po skusenosti z predosleho dna mysliac si svet gombicka nasadil som do LM dialnicne tempo 130km/h, ze tych 135km dam v pohode. Za popradom som zistil ze tak easy to nebude. Dojzad prudko klesal, zrejme zohralo rolu viac faktorov, okrem top rychlosti (predsa len to mestske auto nieje stavane na konstantnych 130 vtedy je spotreba dost vysoka vyse 23kwh/100) zohral rolu aj mraz ked bateria nie je v optime a tiez kurenie odobera energiu a mozno nieco aj svetla. Stacilo vsak znizit rychlost na 110, aby som v pohode dosiel k ZSE LM, neskor som pre istotu este znizil rychlost na 90, aby som dosiel az na GW RK, keby nahodu bola nabka v LM mimo prevadzky (aj ked v zalohe bola este blizsia AC nabka v Demanova Village vedla TeslaSuperCharger).
    Ale ZSE bola funkca, ked som sa napojil mal som 15% baterie, piemernu spotrebu som mal 22.3kwh/100. Zistil som, ze v LM okolo nabky rano o 5:00 nie je nic otvorene, aj do McD a Tesca vedla este len prichadzali zamestnanci. Reku nebudem sediet v aute, treba natiahnut nohy tak som sa trocha poprechadzal v mraze, potom zasiel do tepla vestibulu este zatvoreneho Tesca, kde je aj kavomat. Odchadzal som po hodine a stvrt nabity na 85%, ze zvysok dobijem na GW v RK, aby som mal max pred cestou hore na Oravu, kde je to bieda s nabijackami. Na GW v RK su az dve nabijacky, mozu sa aj 3 EV naraz nabijat. Dobil som sa na 98% a hura do pustych Oravskych koncin. Pobehal som Oravu s planom ze sa v cieli cesty priebezne dobijem v hoteli kde som mal pracovne strtetnutie, aby som usetril cas ked tam maju 22kw nabku, ale ked mi zahlasili za nabitie 30e, tak som im pekne podakoval s presvedcenim ze do RK tych 60km dole kopcom hravo zvladnem ked mi auto pisalo dojazd 105km. Ze sa dobijem trochu zase na GW v RK, aby sm dosiel do BB. Tak som aj urobil a za necelych 20min kym som umyl okna a vybavil WC bolo auto nabite na 50%. Ukazalo sa ze som ani nemusel dobijat lebo do BB som prisiel s dojazdom este skoro 50km, lebo predtym dole Oravou aj potom cestou dole z Donovalov rekuperacia predlzila dojazd.
    V BB som vyuzil verejnu 22kw AC nabijacku pri OC Terminal vedla zel. stanice. Su tam dve vyhradene miesta rozumne dalej od obchodov, takze neboli obsadene spalovakmi. Nbijal som tam nieco vyse hodiny z toho cca pol hodiny som si zdriemol v aute kym bolo vyhriate, kedze som bol hore od 3:00, potom som siel obzriet ake su tam obchody lebo som v tom OC este nebol, ale obvykle retazce ako v kazdom OC, tak som sa vypol a pokracoval na nabku ZSE LM. Povodne som myslel, ze vyskusam aj ZSE Forum PP, ale tam by som do zaverecnej 21:00 nedosiel. V LM som sa priebezne dobil, za ten cas sa poflakal po Tescu a pokracoval do PO. Od PP som videl ze mam dojazd v pohode tak som svihal tych 120-130, ze aj ked sice nemusim rano vracat auto nabite, ale nerobi mi problem im to dat nabit a vratit plne, tak som siel zasa k "mojej domovskej" ZSE Hornbach. Prisiel som s dojazdom 15km a ajhla na AC nabijacke kempuje taxikar Bolt, svietilo ze plne nabite a nikde nikto. Bolo -3C, tak z obavy ci mi tych 15km v mrazivej noci z baterie do rana "nezmizne", aby som vobec rano dosiel do pozicovne som radsej zbehol na ZSE McD, opatrne 40kou , kde som za 15 min. nabil na 45km a bol som v klude. Rano som auto vratil.

    Ak by bolo auto moje a by som ho uz poznal, jazdil trosku s rozvahou a bez zbytocnych obav na tych 590km co som nim za ten den spravil, by mi stacilo dobit raz v RK a potom v BB. Mozno este cestou na chvilku niekde do istoty. Auto s dojazdom 400-500km, by stacilo nabit raz v ten den, co naozaj nieje ziadny problem napriklad popri obede.
    Jedine co ma mrzi, ze nabijackam chyba obvykle vybavenie pump, WC nieje problem, nabky nestoja v poli, alke ked som potreboval umyt okna musel som zastavit na klasickej pumpe. Kolesa tiez nedofukate a pod. Pokial viem strierky na okna niesu ani na HUBoch, ale mozno casom vzniknu ala klasicke elektricke pumpy aspon na tahoch.

    Aj taka 600km cesta s EV aj v sucasnom pokryti nabijaciek bola uplne v pohode staci pouizvat gazdovsky rozum, trosicku planovat, ratat s tym ze jazdim s EV a prisposobit sa tomu, ze to nieje spalovak. Ked boli prve mobili nespominam si, zeby sa niekto stazoval ze ho treba nabijat na rozdiel od toho snuroveho doma ktory nemusim nabijat, len dvihnem sluchadlo a volam. Podobne je to s EV, ma svoje vyhody aj nevyhody, pouziva sa trocha inak ako spalovak a ked to uzivatel chape a zohladni to, myslim ze tych vyhod je viac a clovek nemusi byt zaryty ekolog, aby siel do elektromobilu.
  • Stanox1
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 5

    #2
    Som z Košíc a tiež by som to rad vyskúšal to Zoe, neviem to nájsť na Google, ktorá autopožičovňa to ma?

    Vdaka

    Komentár

  • Ľubomir imrich
    Junior Member
    • Oct 2019
    • 10
    •   

    #3
    Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
    Tak som prisiel o svoje EV panenstvo. Za dva dni som absolvoval skoro 800km s EV po vychodnej polke SK, da sa povedat "problematickej" koli vyrazne slabsiemu pkrytiu nabijackamy oproti zapadnej. Vzhladom na to EV z pozicovne koli parametrom nebolo ktovieco. Starsi model ZOE s dojazdom cca 200km, bez DC portu, nastastie AC palubna nabka je 22kw. Prax ukazala, ze to vlastne problem nebol i ked 2x som bol takmer v uzkych koli vlastnej mensej nerozvaznosti. Celkovo to prebehlo uplne v pohode, s trochou rozvahy, planovania a zaratanim casovych rezerv sa da s EV fungovat aj v nasich vychodnych koncinach.
    EV bolo ako som v porovnani so spalovakom ocakaval tiche a svizne v akceleracii.
    Auto som si z pozicovane prebral plne nabite, dostal som k nemu karty pre nabijaciu siet ZSE a GW, nabijanie som mal v cene prenajmu, cize nic viac za spotrebovane kwh sa u tejto pozicovne nedoplacalo. Isto je to tym ze auto nemalo DC port, a pausaly maju zvolene s neobmedzenym, alebo vyhodnym AC nabijanim. V aute bol aj kabel pre nabijanie z domacej zasuvky 230V a kabel type-2 pre nabijanie z verejnych nabijaciek. Auto som nemusel vracat nabite, oproti splaovaku ktory je treba pozicovni vratit plne dotankovane.
    Po vybaveni formalit som vyrazil na cestu a po dialnici som si to hasil 130tkou, po okreskach tiez predpisovo.Ciel bol verejna nabijacka pred Mestskym uradom Trebisov. Cestu tam a spat by som zvladol do tych 200km aj bez nabijania, ale chcel som si to vyskusat. Nabijacka v TV je zdarma pre verejnost, maju tam 2 porty, vykon 22kw a dve vyhradene miesta, nabijacka je pred mestkym uradom a stanovistom mestskej policie, ktora vyuzva EV aj ho na jednom z miest parkuje, co ale nie je problem lebo spustit a vypnut nabijacku na poziadanie pride mestsky policajt v case 6-22:00, takze ak by nahodou prisli dva EV to mestske preparkuju. Pripojil som auto ukazalo do plneho nabitia 40min. To bolo ovela menej nez som potreboval na vybavenie pracovnych zalezitosti a nez zvysok posadky potreboval na prezretie muzea, parku a mauzolea Andrassyovcov oproti MU. Z TV som odchadzal s plne nabitym autom, este nieco som nabehal v PO a okoli celkovo cca 190km pri teplote 8-10C v ten den, cize nemusel by som vobec nabijat. Vecer som pichol auto na nabijacku ZSE Hornbach, nechal som tam auto a presiel sa domov 10min. O 1,5h som si zasiel po plne nabite auto a odparkoval ho pred panelak.
    Rano som vyrazil o 3:30 teplota mierne pod nulou. Po skusenosti z predosleho dna mysliac si svet gombicka nasadil som do LM dialnicne tempo 130km/h, ze tych 135km dam v pohode. Za popradom som zistil ze tak easy to nebude. Dojzad prudko klesal, zrejme zohralo rolu viac faktorov, okrem top rychlosti (predsa len to mestske auto nieje stavane na konstantnych 130 vtedy je spotreba dost vysoka vyse 23kwh/100) zohral rolu aj mraz ked bateria nie je v optime a tiez kurenie odobera energiu a mozno nieco aj svetla. Stacilo vsak znizit rychlost na 110, aby som v pohode dosiel k ZSE LM, neskor som pre istotu este znizil rychlost na 90, aby som dosiel az na GW RK, keby nahodu bola nabka v LM mimo prevadzky (aj ked v zalohe bola este blizsia AC nabka v Demanova Village vedla TeslaSuperCharger).
    Ale ZSE bola funkca, ked som sa napojil mal som 15% baterie, piemernu spotrebu som mal 22.3kwh/100. Zistil som, ze v LM okolo nabky rano o 5:00 nie je nic otvorene, aj do McD a Tesca vedla este len prichadzali zamestnanci. Reku nebudem sediet v aute, treba natiahnut nohy tak som sa trocha poprechadzal v mraze, potom zasiel do tepla vestibulu este zatvoreneho Tesca, kde je aj kavomat. Odchadzal som po hodine a stvrt nabity na 85%, ze zvysok dobijem na GW v RK, aby som mal max pred cestou hore na Oravu, kde je to bieda s nabijackami. Na GW v RK su az dve nabijacky, mozu sa aj 3 EV naraz nabijat. Dobil som sa na 98% a hura do pustych Oravskych koncin. Pobehal som Oravu s planom ze sa v cieli cesty priebezne dobijem v hoteli kde som mal pracovne strtetnutie, aby som usetril cas ked tam maju 22kw nabku, ale ked mi zahlasili za nabitie 30e, tak som im pekne podakoval s presvedcenim ze do RK tych 60km dole kopcom hravo zvladnem ked mi auto pisalo dojazd 105km. Ze sa dobijem trochu zase na GW v RK, aby sm dosiel do BB. Tak som aj urobil a za necelych 20min kym som umyl okna a vybavil WC bolo auto nabite na 50%. Ukazalo sa ze som ani nemusel dobijat lebo do BB som prisiel s dojazdom este skoro 50km, lebo predtym dole Oravou aj potom cestou dole z Donovalov rekuperacia predlzila dojazd.
    V BB som vyuzil verejnu 22kw AC nabijacku pri OC Terminal vedla zel. stanice. Su tam dve vyhradene miesta rozumne dalej od obchodov, takze neboli obsadene spalovakmi. Nbijal som tam nieco vyse hodiny z toho cca pol hodiny som si zdriemol v aute kym bolo vyhriate, kedze som bol hore od 3:00, potom som siel obzriet ake su tam obchody lebo som v tom OC este nebol, ale obvykle retazce ako v kazdom OC, tak som sa vypol a pokracoval na nabku ZSE LM. Povodne som myslel, ze vyskusam aj ZSE Forum PP, ale tam by som do zaverecnej 21:00 nedosiel. V LM som sa priebezne dobil, za ten cas sa poflakal po Tescu a pokracoval do PO. Od PP som videl ze mam dojazd v pohode tak som svihal tych 120-130, ze aj ked sice nemusim rano vracat auto nabite, ale nerobi mi problem im to dat nabit a vratit plne, tak som siel zasa k "mojej domovskej" ZSE Hornbach. Prisiel som s dojazdom 15km a ajhla na AC nabijacke kempuje taxikar Bolt, svietilo ze plne nabite a nikde nikto. Bolo -3C, tak z obavy ci mi tych 15km v mrazivej noci z baterie do rana "nezmizne", aby som vobec rano dosiel do pozicovne som radsej zbehol na ZSE McD, opatrne 40kou , kde som za 15 min. nabil na 45km a bol som v klude. Rano som auto vratil.

    Ak by bolo auto moje a by som ho uz poznal, jazdil trosku s rozvahou a bez zbytocnych obav na tych 590km co som nim za ten den spravil, by mi stacilo dobit raz v RK a potom v BB. Mozno este cestou na chvilku niekde do istoty. Auto s dojazdom 400-500km, by stacilo nabit raz v ten den, co naozaj nieje ziadny problem napriklad popri obede.
    Jedine co ma mrzi, ze nabijackam chyba obvykle vybavenie pump, WC nieje problem, nabky nestoja v poli, alke ked som potreboval umyt okna musel som zastavit na klasickej pumpe. Kolesa tiez nedofukate a pod. Pokial viem strierky na okna niesu ani na HUBoch, ale mozno casom vzniknu ala klasicke elektricke pumpy aspon na tahoch.

    Aj taka 600km cesta s EV aj v sucasnom pokryti nabijaciek bola uplne v pohode staci pouizvat gazdovsky rozum, trosicku planovat, ratat s tym ze jazdim s EV a prisposobit sa tomu, ze to nieje spalovak. Ked boli prve mobili nespominam si, zeby sa niekto stazoval ze ho treba nabijat na rozdiel od toho snuroveho doma ktory nemusim nabijat, len dvihnem sluchadlo a volam. Podobne je to s EV, ma svoje vyhody aj nevyhody, pouziva sa trocha inak ako spalovak a ked to uzivatel chape a zohladni to, myslim ze tych vyhod je viac a clovek nemusi byt zaryty ekolog, aby siel do elektromobilu.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To lebo opakovanie matka mudrosti?
  • Ľubomir imrich
    Junior Member
    • Oct 2019
    • 10
    •   

    #4
    Zdravím vás.keď som to čítal tak som si spomenul 2 roky dozadu som v nemecku kupoval EV Leaf a cestu domov som chcel dať tým autom.Sieť som už mal prezretu.Auto sa pokazilo lebo prestalo nabíjať a firma sa ku mne seriozne zachovala a odtiahla na ich naklady a predali mi Renault ZOE z 22KW baterkou.Došiel som až domov a to bola moja prva skusenosť z nabíjaním každych 120km lebo bola zima.Niekde som nabíjal aj po 70km lebo nabíjačiek bolo pred 2 rokmi velmi málo.Teraz je málo iba okolo Rožnavy a Trebišov inač mam zbehané komplet polsko.Ročne jazdím 30000km len na elektriku na 5 autach.A najlepšie na cestovanie je IONIQ hoci sa zda ,že 28KW baterka je malá oproti ZOE z 41KW ale spotreba zima ZOE 18-21KW a ioniq 16KW a to je rozdiel a nabíjanie ioniq 35min a ZOE 1,5h.Inač ak má niekto zaujem isť polsko dám zoznam zadarmo rychlonabíjačky okolo Katowice, Krakow,Krynica,Bytom

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Mňa by zaujímali tie Katowice. Resp.čokoľvek na/pri trase Ostrava - Katowice - Varšava a do Litvy cez Suwalki. Ďakujem.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Mna by zaujimali zdarma nabky na trase Presov - Solna bana Wieliczka. Dik. Alebo kudne zoznam celej PL tu zverejnit, alebo zaslat adminovy www.nabky.com nech ich tam doplni, lebo urcite to kdekoho bude zaujimat.
  • Ľubomir imrich
    Junior Member
    • Oct 2019
    • 10
    •   

    #5
    Pôvodne zverejnené od Stanox1 Pozrieť príspevky
    Som z Košíc a tiež by som to rad vyskúšal to Zoe, neviem to nájsť na Google, ktorá autopožičovňa to ma?

    Vdaka
    Som tu nový na teslaclub a nechcem aby som si tu robil reklamu ale rád pomôžem nadšencom elektromobility.Ja jazdím už druhý rok a nedám dopustiť na tie auta a chce to zvyknut na iný štýl cestovania.Ked niekto by mal záujem o požičanie nech si ma najde na www.imrichcar.sk.

    Komentár

    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      #6
      Tak som absolvoval dalsie 3dni s rovnakym EV a druhy krat som uz bol viac v pohode, kedze som uz trochu poznal auto a aj teploty neboli minusove v jednom z dni som robil takmer tu istu trasu ako minule (480km) no uz som nenabijal 6x ako pri prvej jazde s EV v panike, ze nedojdem k dalsej nabke, ale v pohode mi stacilo nabijat 2x do istoty. Sice som nabijal 4x no to len preto, ze som chcel na trase vyskusat nabku zdarma v PP a dat sem info o parkovnom ktore chybalo a usetrit naklady pozicovni kedze tentokrat mi dali ZSE kartu bez flatrate. Rano som tam spolunabijal AC zdarma s Teslou S a vecer s Audi etronom. Zeby cim luxusnejsie auto tym viac treba setrit pri nabijani? V pohode, ved preco to nevyuzit ked je na to cas.
      Uz som si aj viac vychutnaval jazdu, viac si aj dovoloval, obiehanie bolo prekvapivo v pohode vzhladom na papierovo smiesny vykon motora 43kw k vahe auta. Pocitovo bolo asi aj lepsie ako s mojim ICE rovnakej triedy s vykonom o 60% vacsim 69kw benzin. EV na obiehanie a rozjazdy je super pre ten okamzity nastup vykonu a plynuly tah staci papierovo podstatne menej vykonny motor oproti spalovaku.
      Menej nabijani bolo treba aj tym ze som optimalizoval spotrebu. Prvy krat som mal spotrebu 18,1 teraz na skoro tej istej trase 16,3 63% dialnica. Den predtym som mal 17,1 50% dialnica a este den predym iba 14,2 bez dialnic. Rekuperacia je super, na okreskach a v meste predlzi dojazd kludne o o 40-50% ak ju sofer vyuziva namiesto brzd.
      Rekuperacia mi priniesla aj psychohygienu na okreskach, lebo pri ICE ma neskutocne rozculoval kazdy 4kolesovy retarder, koli ktoremu treba brzdit a zas rozbiehat a tak minat palivo. Tiez ma na okreskach tak nestvala dedina za dedinou, ked trebalo stale brzdit z 90 na 50 a zas rozbiehat na 90. S EV? No a co, ved ma to nic nestoji, este sa mi predlzi dojazd ked mi rekuperacia vracia "do nadrze" a ani brzdy neopotrebujem. pohoda, klidek, tabacek.
      S EV sa jazdi inak a zatial sa mi to pozdava.
      A to nabijanie mi neprekaza. V PP vecer na Mnohelovej som sa zasatavil pozriet len tak ze ako to tam vyzera s obsadenostou vecer, ci nebudu blokovat ICE nabku, hoci by som dosiel az do PO. Kedze parkovisko bolo chvilu po 21:00 prazdne len ten etron tam nabijal, tak som sa pichol ze trochu pribijem, ze si zdriemnem 15min ked som od 4:00 hore. ZOE hlasilo nabitie do plna 50min, tak som pre istotu nastavil budik na 50min i ked som chcel len schrupnut na par minut a lahol na zadne sedadla. Samozrejme ma zobudil az budik. Auto nabite na 98% (etron tam bol predomnou, po hodine este stale nabijal, ta AC 22kw palubka ZOE sa mi paci), tak hura domov cerstvy ako rybycka.
      S ICE by som mal tendenciu tych 75km domov po dialnici uz dorazit aj s unavou, co je to najhorsie, lebo aj ked som s ICE neraz uz odstavil na 15-20min spanok, pred cielom kazdy si mysli ze to uz da a ja som tiez len clovek. Za mna nabijanie EV z tohto pohladu prispieva k bezpecnosti premavky, lebo nuti vodica k prestavkam.

      Komentár


      • Ľubomir imrich
        Ľubomir imrich komentoval
        Upraviť komentár
        moje slova EV auto ťa donuti zmeniť životný štýl ktorý sa mi zda super.Odych- praca
    Pracuje...
    X