V ktoromsi tu príspevku sa písalo nejakých problémoch pri Tesle dovezenej priamo z USA. Vie to niekto bližšie špecifikovať? Niečo so softvérom a pod. Nejedná sa mi o cenovú záležitosť ani o spôsob registrácie na Slovensku. Čiste technické a prevádzkové problémy, ďakujem
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla z USA
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
tak mam len info z webu:
-klasicky problem pri americkych autach: ine reflektory
-potom vraj nejake mozne problemy s radiom (ine frekvencie)
-vraj farba smeroviek (zlta vs. cervena)
-vraj AC nabijanie (3fazy vs 1faza) - iny nabijaci konektor
-jednotky na tachometri (kilometre vs mile) ... neviem ci sa to da zmenit v nastaveniach?
-
Kilometre vs mile ako ja fahrehajty vs celziove stupne sa daju zmenit na kazdej Tesle to je vidiet aj na videach ci uz priamo od Tesly, alebo od majitelov. Dalsia vec co je asi problem je navigacne mapy na americkej su predplatene Severna Amerika. Bohvie ci sa da uplatnit zaruka, kedze to nieje urcene na EU trh. Zasuvka na americky standard priamo Teslacky a nie EU.
-
-
Hlavný problém je, že Tesla proste neservisuje (a keď,tak za všetko sa platí) autá vyvezené mimo trhu určenia a záruka platí len na území trhu určenia.Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Juro Pozrieť príspevkyHlavný problém je, že Tesla proste neservisuje (a keď,tak za všetko sa platí) autá vyvezené mimo trhu určenia a záruka platí len na území trhu určenia.
Komentár
-
Zle je hlavne to, ze spekulanti co dovazaju a zarabaju na tych co si auto kupia a ty o tom ani nevedia. Ale to je zase riziko kupi. Tesla nieje jedina automobilka, ktora vyraba auta specificke pre dany trh. Niektore automobilky urcitye modeli pre jeden trh vyrabaju a pre druhy trh nie. Kazdy trh je svojim sposobom specificky a platia tam ine pravidla a to nieje len pri automobiloch.
-
s tou zarukou to bude pravda, spominal som to aj v inej teme
dokonca aj auto kupene vo svajciarsku (kedze nie je clenom EHP) ti nebudu zarucne servisovat nikde inde, lebo aj Europu maju rozdelenu na EU+nejake krajiny (EHP) a ine krajiny zvlast, je to popisane v europskych zarucnych podmienkach
-
-
Treba ratat s tym, ze asi nepojde pripojenie na internet, pretoze Tesla pouziva pre EU ine SIM karty ako v USA.
Problem sa este prehlbi v buducnosti, kedy Tesla bude montovat (a vraj uz montuje) 4G LTE SIM karty, pretoze LTE frekvencie USA a EU su odlisne a tym padom je tam aj iny hardware (GSM chipset).
Komentár
-
Tusim vo Francuzku je 4G pre Teslu uz teraz, ale uz si nepamatam kde som to videl na webe. Ale nasiel som toto: http://electrek.co/2015/06/05/first-...l-s-delivered/
-
-
Zdravim Ma niekto realne skusenosti s USA verziou MODEL S v europe. Viem ze na slovensku je zopar kusov ale este som nestretol majitela. Napriklad ako funguje: dobijanie, servis, GPS, internet, supercharger
Komentár
-
Jedna USA Tesla bola na prvom eZraze vo Vysokych Tatrach a bola inzerovana aj tu na fore, ze sa predava. Mimochodom ta Tesla mala na eZraze len prevoznu znacku co som si vsimol, lebo majitel ju kupil asi len na kseft. Tesla predava svoje nove aj jazdene auta cez internet a tam bolo jasne uvadzane, ze mapove podlkady pre navigaciu su jednoznacne pre dany trh. Cize USA pre USA, Europa pre Europu atd. Podobne je to aj z nabijanim a zasuvkami.
-
-
Je to velmi zly napad. Superchargery ti nikdy nebudu fungovat. Servis takisto nie, europske servisy ta odmietnu, a mozes poslat auto do servisu lodou.
Niesom si isty ci funguje internet, ale nedivil by som sa ak nefunguje.
Komentár
-
JanoS, mozes prosim uviest zdroj, odkial mas informacie? Mne sa odoslanie lodou do servisu zda ako vtip, dost hlupy. A netusim, preco by nemali fungovat SC, ked napriklad belgican (po nom aj francuzi) presli na Tesle okolo sveta a isli aj cez USA. Nezda sa mi, zeby im Tesla zrusila SC, ktore su urcene prave na long distances. Podobne to bude aj so servisom a ostatnymi sluzbami ako GSM etc...
-
-
Jedna vec je technicka stranka, druha, ci tesla chce, aby jej auta kupene v US boli prevadzkovane v Europe.
Tiez je jedna vec americku teslu v europe pouzivat, druha vec je legalne ju v europe registrovat.
Otazka servisu a zaruky je na vyrobcovi.
Predpokladam, ze Tesla podobne ako iny vyrobcovia nebude podporovat pouzivanie a servisovanie na inych trhoch pre ake bolo vozidlo urcene.
No dam sem zopar poznamok:
Minimalne chademo mi malo fungovat na celom svete, cize treba mat chademo adapter pre americku verziu tesly
Na supercharger v europe by americka tesla potrebovala adapter (nenasiel som - neviem ci vobec oficialne existuje)
a softver americkej tesly by sa musel dohodnut s EU superchargerom - cize to je tiez otazka ci to tesla chce podporovat, alebo nie.
AC nabijanie americkej tesly je sice ine ako europskej, ale dal by sa vyrobit relativne jednoducho adapter na jednofaz; a s troskou elektroniky by sa dala zvladnut aj konverzia z europskeho trojfazu na americky jednofaz. AC nabijanie nie je riadene softverom dynamicky, takze ak americka tesla dostane na spravny konektor spravne napatie a dokaze poskytnut prislusny prud, pricom riadiace konektory dostanu co Tesla predpoklada, bude nabijat.
Okrem praveho/laveho riadenia sa dnes da vsetko prisposobit, len to vyrobca musi chciet.
Zmenit farbu smeroviek podla toho, kde sa vozidlo nachadza by nemal byt pri ledkovych svetlach problem.
Ked mobily funguju vsade, urcite by nebol problem aby aj modul pre datovy prenos v Tesle bol univerzalny.
Nanestastie trend je skor opacny, je snaha zakazovat pouzivanie v regionoch kde si to vyrobca nezela - napr. region lock pri DVD a pod.
Komentár
-
Superchargery v Amerike maju uplne iny konektor ako v Europe. Nieje to typ 2. Takze by si potreboval uplne ine redukcie na UMC. Chademo by asi fungovalo vsade to je pravda.
Servis v okamziku ako zisti ze mas US auto tak ta proste nevezme, bez debaty. A kedze niesu neoficialne servisy tak game over a mozes ist na lod.
Zdroj k tomuto uz neviem, niekde som to cital na forach, ale som si tym docela isty. Ohladom navigacie a internetu nie som si isty, ale je pravdepodobne ze by to neslo.
US Tesly sa importovali behm prveho roku vyroby, viem ze v Rusku to bol dlho jediny sposob, a bohuzial majitelia tychto US tesiel maju dost problem. Rozhodne by som preto US teslu nekupoval.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od JanoS Pozrieť príspevkyZdroj k tomuto uz neviem, niekde som to cital na forach, ale som si tym docela isty.Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevkyAC nabijanie americkej tesly je sice ine ako europskej, ale dal by sa vyrobit relativne jednoducho adapter na jednofaz; a s troskou elektroniky by sa dala zvladnut aj konverzia z europskehoAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Vymena US palubnej nabijacky za EU verziu by znamenala vlastne vymenit aj cely retazec vratane EU vstupneho konektora, cize by z americkej verzie co sa tyka napajania/nabijania bola vlastne europska verzia.
Este tu pospekulujem o alternativnych rieseniach okrem 1x32A/230V.
Americka verzia tesly podporuje AC napajanie 80A/240V.
prva moznost:
pouzit transformator - primar 400V medzifazovych z 3x400V/32A , sekundar 240V.
Pri 400V/32A na primari dostaneme na sekundari po odpocitani strat cca 50A pri 240V (12kW), je to predsa viac ako 32A/230V (7.4kW) no odhadujem take trafo by bolo dost tazke.
druha moznost: (ako som naznacil v prvom prispevku)
pouzit menic z 3x32A/400V na 1x 80A/240V (cize na vystupe presne to co americka tesla vyzaduje) cim sa da vyuzit cely potencial AC nabijania americkej verzie 19,2kW.
Podobne menice boli diskutovane pre Tesla roadster, kde zrejme 3fazove napajanie palubnej nabijacky nie je vobec podporovane, popisovali tam menic 3x16A/400V s vystupom 1x40A/240V.
Komentár
-
Lebo sa mi dostalo do uší, že nejaká firma dovliekla na SK niekoľko amerických verzií. Určite neodporúčam kúpiť.Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
Komentár