Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zásuvky a európsky štandard

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Zásuvky a európsky štandard

    Za tých pár rokov sa stihla vyvinúť hotová džungľa zásuviek/zástrčiek pre elektromobily a nabíjacie stanice. V EU ich máme tiež hojne. Preto v januári 2013 Európska komisia rozhodla, že "Typ 2" prípojka (na obrázkoch dole) bude oficiálne schválená ako európska prípojka pre elektromobily. Ale je to aj rozhodnutie trhu, pretože veľa automobilov už túto zásuvku používa. Vraj výber správnej zásuvky pre Model S bol aj jeden z dôvodov, prečo Tesla meškala s predajom Modelu S v Európe. Vraj čakali na rozhodnutie európskej komisie. Takže teraz Tesla používa tiež Typ 2. A myslím, že to bol dobrý výber. Je to jednoduchá, ľahko použiteľná, schopne vyzerajúca zásuvka a funguje aj na 120 kW výkonne nabíjačky - Supercharger. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_138.jpg
Videní:	204
Veľkosť:100,6 KB
ID:	508


    Tu je článok o rozhodnutí Európskej komisie pre Typ 2, január 2013:
    http://www.plugincars.com/european-c...vs-126265.html

    Tu je článok o spoločnom rozhodnutí Európskeho parlamentu, Európskej komisie a členských štátoch EU pre Typ 2, marec 2014:
    http://www.automotive-eetimes.com/en...s_id=222903529
    type2-european-connector.jpg

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_137.jpg
Videní:	356
Veľkosť:51,5 KB
ID:	10671
    Typ 2 prípojka je už prevládajúci typ na verejné AC nabíjacie stanice v Nemecku, Taliansku a vo Veľkej Británii a aj na Slovensku. Bol vyvinutý nemeckou spoločnosťou Mennekes.
    Pre vývozcov elektrických vozidiel problém pretrváva - USA a v Japonsku každý zas zaviedol rôzne iné štandardy.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_4.jpg
Videní:	193
Veľkosť:28,2 KB
ID:	509

    Na Slovensku, a aj v EU, je dosť DC rýchlo nabíjačiek CHAdeMO. Tie sú štandardom v Japonsku a majú úplne inú zástrčku. Tesla sa však o svojich zákazníkov stará a pripravuje pre nich adaptér (na obrázku) ktorý z CHAdeMO zástrčky spraví Typ 2 zástrčku a tak majitelia Modelov S budú tiež môcť nabíjať s rovnakým výkonom na týchto rýchlo nabíjačkách. Čo len dokazuje, že Typ 2 sa dá používať aj na AC aj na DC.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_139.jpg
Videní:	185
Veľkosť:34,6 KB
ID:	510


    Ďalší príklad použitia prípojky Typ 2 pre DC nabíjačky je na samotných super nabíjačkách "Supercharger" od Tesly s výkonom do 120 kW.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Zeus
    Junior Member
    • Jul 2014
    • 1

    #2
    Ten adapter super nápad konečne sa nietko rozhybal nie ako VW ten predáva auta a ešte ani jedna rychlonabijačka. A ked sa ich človek opyta ako to idú riešiť sami nevedia. Škoda zlá politika firmy.

    Komentár

    • teslafan
      Member
      • Mar 2014
      • 102

      #3
      Ono problém je v tom, že VW robí elektromobil len z donútenia. VW chce radšej predávať autá so spaľovacím motorom, tam vedia lepšie zarobiť. Oplatí sa radšej počkať ešte na nižšiu triedu od Tesly než kupovať VW auto.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1543
        •   

        #4
        Prosím vás existuje táka redukcia:
        na jednej strane červený päťkolík 32A - F
        na druhej Mennekes typ 2 - M
        Ak by niekto mal, prosím kontaktujte ma.
        Zistil som, že na Morave prakticky neexistujú rýchlonabíjacie stanice. Väčšina nabíjacích miest má len klasickú zásuvku 230V/16A. Prípadne trojfázovú 400/16 alebo 400/32 štvorkolík alebo päťkolík a na takú sa neviem pripojiť.
        Ďakujem
        Naposledy upravené 1fisker; 28-10-2014, 10:57.

        Komentár

        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #5
          Vedel by niekto poradiť ako nabíjať Nissan Leaf cez päťkolík červený? Dík

          Komentár


          • Radovan
            Radovan komentoval
            Upraviť komentár
            Záleží jaký 5kolík. Pokud narazím na 5kolík s menším průměrem 400V 16A, tak mám tuhle šikovnou kompaktní redukci z Elkovu http://elkov.mywac.cz/produkty/sm-pc...r-16-5-na-230v , Na ten větší 5kolík 32A (což ale u Iona nevyužiju, zvládá jen 16A) jsem zatím sehnal jen okolo 3 tisíc velkou krávu s kabelem a to se mi platit ani vozit nechce.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #6
          Dík za odpoveď, ale asi sa nerozumieme, potrebujem nabíjať zo zásuvky červenej 5 kolík 32 alebo 25, 16 A tak, že na to pripojím môj kábel, ktorý má koncovku Typ 2. Neviem, či také niečo existuje.
          Ak použijem môj klasický kábel na 230V, tak ten má obmedzenie na 10A, takže zbytočne by som ho pchal cez redukciu do päťkolíkovej trojfázovej zásuvky, aj tak by išlo len 10A nič by som tým neurýchlil.
          Zatiaľ tomu takto rozumiem, ale ak sa mýlim, nechám si poradiť.
          Ešte znovu zopakujem - mám 2 káble, 1 originál do 230V z príslušenstva, tam je 10A, druhý kábel mám s koncovkou Typ 2, to som skúšal nabíjať v Nitre na VSE nabíjačke, ale len pár minút, takže neviem akým prúdom to dobíja, ale určite rýchlejšie ako klasickým káblom cez 230V.

          Komentár


          • Radovan
            Radovan komentoval
            Upraviť komentár
            V tom případě doporučuji prostudovat problematiku dobíjení zde http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...jacie-stanice a zde http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...ie-na-hoteloch. V principu je odvislá od palubní dobíječky auta, tedy kolik tato zvládne. Nissany Leaf jich mají několik druhů dle data výroby vozu. U Peugeotu Ion je to jen 3,7 kW a 16A, takže cokoliv více je pro mne zbytečné. Mám taky od výrobce auta jen 10A 230V Schuco, což znamená z 0 na 100% (16 kW) za 6,5 hodiny. Pokud si pořídím na uvedených odkazech nabízenou 16A 230V Schuco nebo Mennekes, pak zkrátím dobu nabíjení zhruba o 1/3. S výjimkou druhé zásuvky na opačné straně auta, kde mám CHAdeMO. To obchází palubní dobíječku a dobíjení je řízeno přímo elektronikou ze stojanu rychlodobíječky. Tam je to otázka +-20 minut z 0 na 80% a dalších 20 minut z 80 na 96%.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #7
          Bohužiaľ vôbec mi to nie je jasné. Píše sa, že napr. VSE má na všetkých staniciach (okrem tej v Nitre 11kW,16A) majú výkon 22kW /32A, zásuvka Typ 2.
          Tak keď sa pripojím na to s Nissanom Leaf, tak sa bude dobíjať 32A prúdom? To si protirečí, keď palubná nabíjačka je len na 10A. V tom prípade si myslím, že do auta pôjde stále nen 10A napriek tomu, že stanica je postavená na 32A prúd. Takže nič s tým nezrýchlim.

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #8
            Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
            Ešte znovu zopakujem - mám 2 káble, 1 originál do 230V z príslušenstva, tam je 10A, druhý kábel mám s koncovkou Mennekes typ2, to som skúšal nabíjať v Nitre na VSE nabíjačke, ale len pár minút, takže neviem akým prúdom to dobíja, ale určite rýchlejšie ako klasickým káblom cez 230V.
            Bude v predaji aj taký kábel - na jednej strane zástrčka do 32A zásuvky a na druhej strane zásuvka pre Typ 2 zástrčku. VSE nabíjačka v Nitre má výkon 22kW, 32A. Pokiaľ viem Nissan Leaf sa bežne predáva maximálne s 6,6 KW jednofázovou palubnou nabíjačkou. Takže nabíjačka v aute viac nepustí.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • ozana
              Member
              • Jun 2015
              • 192

              #9
              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Prosím vás existuje táka redukcia:
              na jednej strane červený päťkolík 32A - F
              na druhej Mennekes typ 2 - M
              Ak by niekto mal, prosím kontaktujte ma.
              Zistil som, že na Morave prakticky neexistujú rýchlonabíjacie stanice. Väčšina nabíjacích miest má len klasickú zásuvku 230V/16A. Prípadne trojfázovú 400/16 alebo 400/32 štvorkolík alebo päťkolík a na takú sa neviem pripojiť.
              Ďakujem
              Co tohle?
              Kabel s řídící skříňkou pro dobíjení elektromobilů ze zásuvek CEE 32A s maximálním výkonem až 22kW. ... Kabel je ale také kompatibilní se všemi vozy využívajícími Evropsko-Americký standard IEC 62196-2 typ 2 (tzv. Mennekes).
              http://www.easycharger.co/mobile-con...-22kw-p-2.html

              Komentár

              Pracuje...
              X