Za tých pár rokov sa stihla vyvinúť hotová džungľa zásuviek/zástrčiek pre elektromobily a nabíjacie stanice. V EU ich máme tiež hojne. Preto v januári 2013 Európska komisia rozhodla, že "Typ 2" prípojka (na obrázkoch dole) bude oficiálne schválená ako európska prípojka pre elektromobily. Ale je to aj rozhodnutie trhu, pretože veľa automobilov už túto zásuvku používa. Vraj výber správnej zásuvky pre Model S bol aj jeden z dôvodov, prečo Tesla meškala s predajom Modelu S v Európe. Vraj čakali na rozhodnutie európskej komisie. Takže teraz Tesla používa tiež Typ 2. A myslím, že to bol dobrý výber. Je to jednoduchá, ľahko použiteľná, schopne vyzerajúca zásuvka a funguje aj na 120 kW výkonne nabíjačky - Supercharger.
Tu je článok o rozhodnutí Európskej komisie pre Typ 2, január 2013:
http://www.plugincars.com/european-c...vs-126265.html
Tu je článok o spoločnom rozhodnutí Európskeho parlamentu, Európskej komisie a členských štátoch EU pre Typ 2, marec 2014:
http://www.automotive-eetimes.com/en...s_id=222903529
type2-european-connector.jpg
Typ 2 prípojka je už prevládajúci typ na verejné AC nabíjacie stanice v Nemecku, Taliansku a vo Veľkej Británii a aj na Slovensku. Bol vyvinutý nemeckou spoločnosťou Mennekes.
Pre vývozcov elektrických vozidiel problém pretrváva - USA a v Japonsku každý zas zaviedol rôzne iné štandardy.
Na Slovensku, a aj v EU, je dosť DC rýchlo nabíjačiek CHAdeMO. Tie sú štandardom v Japonsku a majú úplne inú zástrčku. Tesla sa však o svojich zákazníkov stará a pripravuje pre nich adaptér (na obrázku) ktorý z CHAdeMO zástrčky spraví Typ 2 zástrčku a tak majitelia Modelov S budú tiež môcť nabíjať s rovnakým výkonom na týchto rýchlo nabíjačkách. Čo len dokazuje, že Typ 2 sa dá používať aj na AC aj na DC.
Ďalší príklad použitia prípojky Typ 2 pre DC nabíjačky je na samotných super nabíjačkách "Supercharger" od Tesly s výkonom do 120 kW.
Tu je článok o rozhodnutí Európskej komisie pre Typ 2, január 2013:
http://www.plugincars.com/european-c...vs-126265.html
Tu je článok o spoločnom rozhodnutí Európskeho parlamentu, Európskej komisie a členských štátoch EU pre Typ 2, marec 2014:
http://www.automotive-eetimes.com/en...s_id=222903529
type2-european-connector.jpg
Typ 2 prípojka je už prevládajúci typ na verejné AC nabíjacie stanice v Nemecku, Taliansku a vo Veľkej Británii a aj na Slovensku. Bol vyvinutý nemeckou spoločnosťou Mennekes.
Pre vývozcov elektrických vozidiel problém pretrváva - USA a v Japonsku každý zas zaviedol rôzne iné štandardy.
Na Slovensku, a aj v EU, je dosť DC rýchlo nabíjačiek CHAdeMO. Tie sú štandardom v Japonsku a majú úplne inú zástrčku. Tesla sa však o svojich zákazníkov stará a pripravuje pre nich adaptér (na obrázku) ktorý z CHAdeMO zástrčky spraví Typ 2 zástrčku a tak majitelia Modelov S budú tiež môcť nabíjať s rovnakým výkonom na týchto rýchlo nabíjačkách. Čo len dokazuje, že Typ 2 sa dá používať aj na AC aj na DC.
Ďalší príklad použitia prípojky Typ 2 pre DC nabíjačky je na samotných super nabíjačkách "Supercharger" od Tesly s výkonom do 120 kW.
Komentár