Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Cestovanie, výlety, tripy, longtripy,...

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #16
    Pôvodne zverejnené od nick81
    Nordkapp
    Už je to za nami. Celkom divočina... 8045 km, 5 dní 6 hodín. Po polovicu Švédska kým bolo Ionity, tak len Ionity. Ďalej potom Fortum (rfid) a InCharge (app only), raz sa použil plugsurfing.

    Trafili sme akurát taký čas, že to nebola letná masovka ani "winter" mód https://www.nordkapp.no/en/other/winter-expeditions
    Cca pred týždňom pred tam bol sneh a rampa dole.

    Super je, že InCharge má "kontajner" set (50kW+175kW+2xAC) v obci Honningsvåg na Nordkappe, tak to bolo všetko bez problémov.
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené nick81; 22-04-2022, 20:28.

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Bude aj nejaká ekonomika tohto tripu? Resp. aspoň priemer €/100km za nabíjania vrátane fixov.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik Priemerka bola 19kWh/100km (so zarátaním rekuperácie). 1.5MWh + 100kWh sa narekuperovalo. Ionity čakám na faktúru, v konzole nie sú vidieť zahr.jazdy. Odhad Ionity je cca 220-250eur + fortum/incharge bol okolo 330eur. Ale mali sme tam také kiksy ako sme zaspali na minútovej tarifikácií vo Fínsku :-) (tj. 48 eur/1 nabitie). Mosty v Dansku (2x storebaelt+oresund) 90+90 eur. Úsekové parametre sú vo videu. https://www.youtube.com/watch?v=H03w0ifZa4E

      Priemer eur cca 7.2e/100km. Čo som bol s kamošom v Štockholme pred mesiacom, tam to vyšlo na 5,5e/100km (ionity, nejaké 3x DC free).
      Tu je horšie, lebo od polovice Švédska nie je Ionity. A Fortum/Incharge je rôzne od 3-5SEK (DC/UFC), resp. 5,5NOK incharge v Nórsku. A Fínsko je InCharge minútovo okolo pol eur za min, to autu s pomalým nabíjaním a coldgate moc nepasuje.

      Ak chce niekto ísť, treba sa pýtať konkretne. Viem dodať aj presné sumy nabíjaní, alebo poradiť. Z oboch tripov chcem napísať ešte články, ak bude čas.
      Naposledy upravené nick81; 25-04-2022, 12:16.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Vyšiel mi teraz článok o tom aprílovom Nordkappe https://www.mojelektromobil.sk/nordk...ia-eniro-blog/

      tommik okolo 200eur bolo ionity od na po stred Svedska (vratane spat) + hore tie stanice incharge / fortum vysli na 330 .. ale finsko boli 3 nabijania na minutovom, rychle auto to da lacnejsie. A uz tam stavaju Ionity okolo celeho botnickeho zalivu
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #17
    Sa mi nechtiac zmazal príspevok. Tak ešte raz.

    Idem zas s Nirom do Fínska. Tentokrát na dlhšie - oba víkendy budú na presun do Talinu a cca 5 dní na Fínsko.
    Viac turistického programu (histrorické pamiatky, nejaká turistika, výhľady, mestá, aquapark), nie len jazda/homeoffice ako minule .

    V mojom EV idem sám nakoľko vzadu v aute bude letisko na spanie. Primárne sa teda bude spať v aute, príp 1-2 noci niekde ubytko.

    Ak by ste sa chceli so svojím EV pridať, otestovať limity auta a mať fajn spomienky, spoločnosť uvítam
    Dole sú trajekty, ktoré mám zakúpené tu. Spolu obe trasy vyšli na 1os+auto na 98 eur.

    Blogy z 2021:
    https://www.mojelektromobil.sk/homeo...a-cast-1-blog/
    https://www.mojelektromobil.sk/homeo...u-cast-2-blog/
    https://www.mojelektromobil.sk/homeo...y-cast-3-blog/

    Trajekty:
    - Outbound, M/S Viking XPRS
    Departure Tallinn Sun 12 February 2023 at 07:00
    Arrival Helsinki Sun 12 February 2023 at 09:30

    - Homebound, M/S Viking XPRS
    Departure Helsinki Fri 17 February 2023 at 07:45
    Arrival Tallinn Fri 17 February 2023 at 10:00​


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	569
Veľkosť:295,6 KB
ID:	89371
    ​​

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Začal som robiť vlgoy z tripu. Prrvý je tu, pre ďalšie si v prípade záujmu prihláste odber. Nech sa to tu nespamuje.
      https://www.youtube.com/watch?v=XipCQoRMA6k

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Toto je teda vcelku hardcore. Ale každému podľa jeho gusta.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Je to už pohoda. Všetky problémy sa vyriešili. Zatiaľ fajn trip :-D
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1311
    •   

    #18
    Severské krajiny navštívil aj elektro-hater z prima autosalónu. V rozhovoroch sa rozplýval ako by to EV nedalo a preto zvolil kompromis v PHEV. nick81 ty by si mu to ukázal a to si on hovorí "expert Pepa".

    Praštěný fotr, tedy dobrodružný otec, vyráží vytuněným autem se dvěma malými dcerami směr Ukrajina, Gruzie, Ázerbájdžán, Kazachstán, nebo třeba i severní Afrika
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Po Nordkapp kopec ľudí tam má EVčka. A neberú to ako nejaký challenge. Samozrejme sú tam lokality, kde vysoký podvozok a pneu s hrotmi sú nutnosť. Ale zas na bežných cestách nie je problém.

      Ja si idem hlavne oddýchnúť, konečne bez naháňania a stresu.
      Aj keď zas padnú nejaké vlastné rekordy. Auto prakticky v kuse s kúrením pôjde nonstop 9 dní.
      Hlavne ten predný ventilátor neviem či to v mrazoch tak dlho dá. Už minule to vydávalo divné zvuky :-D

      Skontrolujem aspoň to rozostavané Ionity, či už nie je test prevádzka.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    #20
    otazka na skusenejsich - na co si dat pozor pri dlhsom vylete? zamyslam sa nad vyletom do Rigy, nabijat by som rad na UFC, idealne na nabijackach roamingu ZSE, no nie je to podmienkou.
    https://abetterrouteplanner.com/?pla...3-966842edd995
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:630,5 KB ID:	90352

    privitam akekolvek postrehy a skusenosti s cestovanim cez Polsko a Pobaltie... Dakujem pekne.
    Naposledy upravené PistaTT; 21-03-2023, 09:17.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Čo presne chceš vedieť? Chodím tam už 3 roky

      - Belk, Glowna - DC50kW + UFC2xCSS - fajn cena bola cez KiaCharge pred mesiacom.
      - pozn. vždy si kry dojazd tak, ak by si mal niekde problém, aby si prišiel na záložnú. Zálohu je dobré mať overenú online. S týmto problém nebýva, to len ak si mal primárnu nejakú free
      - Ionity LODZ je ok, 4 stojany.
      - Greenway je spoľahlivý - ja zvyknem vo Wyszków / Grajevo - ale mám menší dojazd.
      - v PL vieš použiť ORLEN charge appku, ale nie sú v roamingu a majú tiež dosť UFC
      - LITVA má veľa free štátnych 50kW nabiek. V PL dobijem aby som mal dojazd na Ionity Kaunas. Ale hneď po hranici PL/LT je free, v protismere na parkovisku pre TIR, posledná z LITVY je pri A10/E67 47km - Pasvalys .. Vyhľadáš cez plugshare , treba si odkliknút required payment. Stanice sú 50kW siemens, spoľahlivé, majú live kamery - linky v detaile stanice v plugshare.
      Len je tam riziko kolizie z inym autom. Zo 4 nabijani 3 bolo prazdne a 1x tam bola tesla (bielorus) a visel tam hodinu.
      Robim to tak, ze prvu free dam, ak by nebola free, tak mam dojazd na Ionity pri v Kaunase. Ak je ti jedno že platiš, chod po ionity.
      - V Lotyssku je operator e-mobi, ak planujes nabijat viac nainstaluj apku, ale uz hl.koridor cez Pobaltie slušne pokrytý IONITY
      - V Rige sú nejaké free type2- pozrieš cez plugshare / free filter. Len vždy si to over v komentároch, či tam ľudia free nabili a nedávno.

      Číslo na mňa máš. Ak treba niečo konkrétne, kľudne volaj.

      Nejaké moje blogy smer Pobaltie...
      https://www.mojelektromobil.sk/eston...nd-kia-e-niro/
      https://www.mojelektromobil.sk/spozn...a-e-niro-blog/
      https://www.mojelektromobil.sk/homeo...a-cast-1-blog/
      Naposledy upravené nick81; 21-03-2023, 10:32.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Belk, Glowna (NOXO) mi praveze KIA Charge apka a ani ich web neponuka.
      Tak neviem ci zrusili spolupracu alebo je to len nejaka chyba. Ale dobre vediet - vyskusam ci zoberie KIA kartu.
      NOXO vyzera, ze staci v apke pridat kreditku a spustit nabijanie cez apku, co je fajn. Cena cez ich apku 3,49 PLN, teda cca 0,75 eur / kWh pri 180 kW UFC je porovnatelna s Ionity bez pausalu, takze jednorazovo OK.
      50 kW nabijacky, hoci aj free, primarne neplanujem pouzivat. 25 eur / nabijanie cez ZSE drive roaming mi prijde velmi sympaticka cena a pri 4 nabijaniach na UFC usetrim 2 hodiny casu oproti 50 kW nabijackam.

      Musim si nejako rozmysliet a naplanovat zastavky na stravovanie, tam by pripadali do uvahy aj 50 kW stanice.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, KiaCharge išlo a bolo cez nich pod pol eur za kwh čiže super cena. Pri glowna je 20m McDonald, s tymi ostatnymi treba pozriet, vacsinou len pumpy.
      9. 2. 2023 22:47 01:31 55,521 Główna 1D, 44-237, Bełk, PL 23,28 €
      18. 2. 2023 17:55 01:00 42,459 Główna 1D, 44-237, Bełk, PL 17,79 €

      ZSE - je v tvojom prípade logická voľba, väčší aku, do hodiny dobiješ aj skoro plné. Mne sa to s mensim a colgate casto neoplati.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      zvlastne ze v Kia Charge tuto lokalitu nevidim. pozries u seba v apke ci ti da k nej info?
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #21
    Pôvodne zverejnené od PistaTT Pozrieť príspevky
    pozries u seba v apke
    PistaTT Tiež ju nemám v mape. Zdá sa mi, že keď som išiel z Fínska späť, tak už vtedy to zmizlo. Som si myslel, že dočasný výpadok. Veď skús KiaCharge, ak tam plánuješ aj tak ísť, ak by neišlo dáš NOXO.
    Inak zaujímavý stojan... Potom dosť stojanov v PL má priamo terminál na kartu (GW/Orlen). V plugshare sú fotky stojanov, kde sa to dá pozrieť.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	noxo.jpg
Videní:	399
Veľkosť:50,3 KB
ID:	90367

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Tak uvidím či sa výlet bude konať. Polovičku skolila nejaká viróza, tak možno z toho nebude nič.
  • bernpe
    Junior Member
    • Jan 2017
    • 5

    #22
    Ahojte, mate niekto skusenosti s nabijanim v Rumunsku?
    Chystam sa na roadtrip tak zacinam zbierat informacie.
    Ktori poskytovatelia, ci pouzivat nejake lokalne appky, ...

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Este som v Rumununsku nebol. Ale molplugee.sk ma pokrytie aj v RO. Resp. na AC sa da pouzit kiacharge 0.5e/kwh, DC cez kiacharge je nezmysel (1.5e/kwh). Pozeral som plugsurfing ceny 0.48e/kwh pri ccs su tiez este v norme a je tam toho vela. Asi by som kombinoval molplugee s plugsurfing.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak nie. Slusne pokrytie tam ma aj Greenway. S Greenway max pausalom je tam AC za 0.19 a DC 0.39e/kwh a este to mas do nakladov. A tym, ze tam si vies programy dost pruzne menit, asi by som nakoniec isiel touto cestou. A molplugee, plugsurf len do zalohy.

    • bernpe
      bernpe komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka Lubos, ja som medzicasom tiez objavil ze je to pokryte aj GW, mam pocit ze ked som to pozeral este pred prazdninami tak mi ich appka v RO nic neukazovala.. (mozno to bol vtedy nejaky glitch). Takto je to ale jasna volba.

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      ako si davas GW do nakladov? nedas prilohu do uctovnictva, lebo ju nespominaju priamo na FA? co ked sa sikovna kontrola o par rokov nauci, ze kazdy prevadzkovatel dava k FA zoznam nabijani?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Kale Neviem ako to riesi uctovnicka. Mozno dava automaticky len tych 80% ako pri PHM. Zas ono to nie su nejake velke polozky pri Ionity power.
      Mam firmu v nasej obyvacke. Aby som si zachoval pri detoch/zene/vlastnej psychike zdravy rozum, obcas idem prec a pracujem si na cestach (psychohygiena), vid Finsko tak chodim uz pravidelny pojazdny office :-) Tiez robim vyvoj sw aj ohladom auta a obcas potrebujem data na testovanie. Snad to nejako obhajim, ak by sa im nieco nepacilo.
      Naposledy upravené nick81; 01-08-2023, 12:00.
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 48
    •   

    #23
    Krátky report - 29.1.2024 sme sa vybrali do Nórska/Švédska. Plán bol 10 dní. Rýchy presun do Nórska, tam 6 dní s prechodom do Švédska a po horách naspäť. A zas rýchly presun domov. Išli Hyundai Ioniq 6 18" awd a Kia EV6 Gtline 20" awd.

    Úplne nám to nevyšlo, mimo rýchlych presunov. Na Nórsko udrel https://www.imeteo.sk/spravy/extremn...tu-este-nemali
    Podľa známeho zo Švédska, tam také nemali 30 rokov.

    Takže niekde 300km nad Trondheimom prišla víchrica, padali nám malé vetvy na auto. Hneď sme to preparkovali. Celú noc sa pod nápormi vetra autá triasli. Údajne mal vietor dosahovať až 200kmh. Toľko asi nebolo, ale po tom ako sme si nabili autá za hodinu prišiel na všetky nabky čo tam boli blackout. Ráno sa nám obšmietal okolo auta človek. Až neskôr sme zistili, že to bol majiteľ Tesly. Zjavne išiel na hranu a do 30 min prišla odťahovka. Tieto nabky boli vypadnuté ešte aj po ceste späť.

    Celé Nórsko malo výstrahy na ďalšie 3 dni. Striedali sa kombinácie snežných búrok, jazda po ľade so silným bočným vetrom s nárazmi. Skončili sme 2 dni uzatvorenom hlavnom ťahu, kde išla postupne viditeľnosť na 0. Nevideli sme už najbližšie tyčky pri ceste. Tak sme to otočili. V ten čas zablokovali kvôli počasiu aj všetky hraničné priechody do Švédska. Odstavené trajekty. Polícia odporúčala necestovať. Nakoniec sme to aj kvôli nečakanej rodinnej udalosti museli otočiť domov.

    Pred Trondheimom mi Maroš utekal. Tak som mu v Trondheime navrhol, že si dáme domov race. Kto bude skôr doma. Bolo to dosť napínavé po celý čas. Každý sa snažil predpovedať ťahy toho druhého a prekabátiť ho. Maroš je skúsenejší šofér a v Nórsku, kde sú na okreskách mimo okolia hl.mesta 80km/h držal s EV6 krok. Až potom na diaľniciach mu Ioniq6 zdrhol ale nie celkom. Ľad okolo kolies mi rozbili geometriu. Čechy som išiel už len okolo 110kmh. Auto sa mi v DE/CZ chovalo pri 120+ nestabilne (zbiehavosť predných). Tie nárazy vetra boli aj v DE dosť silne. V Dánsku ma tiež dobehol, keď som si musel na 15 minút pospať. Finálne som domov tera prišiel skôr len o pár 10 minút. EV6 vs Ioniq6 - kľudne ísť do EV6, tie rozdiely sú malé ak sa nejazdí len po diaľniciach a 140+

    Z oboch áut sú dáta, spravím z toho duálne projekcie.

    Celý čas sme išli po ionity, mimo úsekov nad Trondheim, keď boli medzery. Tam sme použili Shell recharge. Filter sme si nastavili priamo v aute. Ten plánovač síce nie najlepšie plánuje multiskoky, ale najbližšie nabíjanie, zostatok%, preplánovanie na inú a pod zvláda super. Dokonca sú tam aj veci, čo nie sú bežne. Zobrazenie pred koľko min/hod sa naposledy nabíjalo na 2 stojanoch, prebiehajúce relácie a koľko minút. Nikde sa nečakalo, všetko slušne predimenzované.

    Obe autá boli prerobené na solo camper. EV6 malo matrac, vzadu dodat. tmavé fólie, vpredu magnetické záclonky. Ioniq6 zas provizórne lehátko, tiež vzadu extra tmavé fólie a vpredu na okná cca 3cm akustické peny. Pri spaní naj mínus bolo -13/14celzia. Celkovo na trase -18celzia v horách medzi Oslo a Trondheim. Sranda ísť po Bjornových nabkách Elverum, Alvdal, ... Zvyšok boli teploty okolo 0celzia resp po -6c.

    Škoda, že nevyšiel pôvodný plán. Viac relaxu a programu... Dosť som využíval V2L. Robil som si čaje do termosky. A zvládal som aj ľahké varenie cez thermos cooking (Esbit 0.5L). Nejaké sáčkové polievky a pod. Dovarili sa sami počas pár 10 minút zájazdy. Na office monitory (robil som 1.2. uzávierky) som použil AR desktop cez VR Meta Quest3. Žiaľ Xreal Air 2 Pro nestihlo prísť do odchodu - to mi príde lepšie ako vláčiť objemnú ťažkú prilbu (meta).

    Ak by ste sa v zime vybrali ..
    1. Windy a vrstva Weather warning, dá sa dole posúvať predpoveď. Letmo zistíte či nebude prúser
    https://www.windy.com/?48.049,17.314,5

    2.Nórské dopravné hlásenia. Vidíte červené ikony, keď je cesta uzatvorená. Kvôli čomu - povodeň/lavína/snehová búrka. A čas kedy prehodnotia jej otvorenie. Tohoto sa treba držať
    https://www.vegvesen.no/trafikk/kart...er,tra,ctv,tfl

    3. Švédsko to isté tu https://www.trafikverket.se/trafikin...11000000000000
    Activate layers called - Vägväder and väglag​

    EDIT: Ešte čo sa týka pohonu. V Nórsku sme išli výlučne na SNOW móde. Čiže trvalé AWD. Hlavne tam hore boli zľadovatelé alebo zasnežené cesty. Tým že nebol veľký traffic, kamióny si tam lietali aj s návesmi takmer plnými 80kmh. Po nejakom 1.5 dni sme jazdili ako oni A užívali si to šmýkanie.
    Comma3X na snehu riadila excelentne. E2E si skracoval zákruty ako človek. Tam nebolo treba zasahovať. Už na čistom ľade bol treba cit, a tam lepšie to vypnúť a užiť si to. Už späť od Trondheim Maroš išiel v Šport móde a ja som si dal Custom trvalé Awd. Snow - potom vypne AUTO rekuperácie cez radar. A dovolí len L0-L1 rekuperácie, aby mali kolesá vždy dosť trakcie. Dobre to vyladili. Reťaze sme nepotrebovali.

    EDIT2: Trip teda bol nakoniec 6.5 dňa / 6000km. Zo Švédska domov sme 1880km spravili za 21 hod (obe auta).
    Ak sa vydáte na viac ako 5 dní. Pri nepretržitej jazde si dávajte pozor na zdravie. Tým že Ioniq6 má nižší posed, tak mi po tých 6 dňoch zatuhli kolená, že som nevedel ani chodiť. Nie bez bolesti. Takisto krčná chrbtica. Určite si zaraďte dosť programu mimo auta, aby bol pohyb a hlava nepozerala iba dopredu. Toto som už vedel aj predtým, len počasie nám program prekazilo. Maroš bol zdravotne v pohode. Tak buď je EV6 lepšia, alebo je zdravotne na tom lepšie. Aha, ja som mimo riadenia, mal na hlave tie ťažké VR okuliare. Možno aj to sa na tom podpísalo.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:1,35 MB ID:	94941
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:1,04 MB ID:	94942
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:1,18 MB ID:	94943
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:1,18 MB ID:	94944
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:588,8 KB ID:	94945
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:729,3 KB ID:	94946
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:844,7 KB ID:	94947​​​​​​
    Naposledy upravené nick.n17; 08-02-2024, 10:21.

    Komentár

Pracuje...
X