Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Skoda Citigoe iV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Dnes (vonku okolo 21 oC) som sa pri tretom "rychlonabijani" dockal este horsieho vysledku ako prvykrat:
Start 12% @ 18kW
Stop 64% @ 7kW
Spolu 17.5 kWh za 90 minut
Bateria 47 oC
-
VW trojcata su primarne mestskymi a primestskymi vozidlamim, su koncipovane tak, ze nemaju ziadne chladenie baterie (chladi sa len povrchom obalu baterie), pricom oproti 1. generacii e-up-u maju este inu chemiu baterie s vecsou energetickou hustotou, takze je jasne, ze ich nemozno nabijat vecsim vykonom - a opakovane uz vobec nie. No aj tak je to fajn auticko.
-
Ale zase nabijanie by mohlo fungovat lepsie, vonkajsia teplota uz nie je taka vysoka, aby mali byt prehriate baterie. Pokial to nebolo nabijane po jazde niekde na okruhu :-) Ja som to rychlonabijal iba raz a nic nezvycajne som si nevsimol. Teraz mam trosku strach, ci by som otocil Bratislava - Kosice.
-
Ja mám taku skusenosť, že ako by bola bateria zapuzdrená v tepelnej izolácii. Aj počas chladných dní bateria ráno bola len minimálne chladnejšia ako večer. VW zrejme preferoval dojazd v chladnejšich dňoch pre rýchlosťou. DC nabíjania. Ak sa s autom jazdi a je cez deň a je aj občas na slnku, tak bateria sa zohreje a drží teplotu až do rána. Vyrobca člankov udáva pokles kapacity pri -10 deg C 84,2 % čo ale nie je až také nepriaznivé.
To čo nameral “denial” je ale dosť zlé ( priemerný nabíjací výkon len 12 kW za hodinu!). Teplota baterie 47 deg C je prekvapivo vysoká pri tak malom nabíjacom výkone. Škoda že nezmeral teplotu baterie aj pred nabíjaním resp aspoň kedy posledne DC nabíjal. Ale e-up je striktne koncipované ako mestké auto a tam pri dojazde 250 km by malo byť vylúčene opakované DC nabijnie v krátkom intervale keď bateria ešte nestihne dostatočne vychladnúť, čo ale žiaľ može byť aj desiatky hodín.
E-up je výborné mestké auto pre tých ktorí majú možnosť cez noc dobíjať zo zásuvky, tam som nenameral prakticky žiadne ohriatie baterie (2,3 kW len na 80%). A tí čo nemajú tú moznost by mali byť už penzisti aby ich čakanie na nabíjačke neiritovalo.
Keď “denial” tak často DC nabíja, tak by si mal vypísať cez OBD teplotu všetkých bateriových blokov ći sa náhodou nehreje len jeden blok podstatne viac a ten potom obmezdí nabíjací výkon. Objavili sa “šumy” že s kvalitou baterii LG Chem sú isté problémy. Možno by to vyreklamoval v záruke.Naposledy upravené palo47; 04-10-2020, 09:18.
-
Keby som potreboval otočit BA-KE a mal iba citygo/e-up, tak by som si URČITE požičal spalovák. Palivo je teraz lacné možno by vyšlo menej ako nabijanie na DC nabíjacke a bolo by to určite výrazne rýchlejšie a hlavne bez stresu či nebude nabíjačka obsadená alebo nefunkčná.
S trojičkami má zmysel jazdiť tak v rádiuse 120 km aby som sa bezpečne bez dobíjania vratil a nabil zo zásuvky.
Je by som nikdy nekúpil trojičku (aj pri dotácii) ak by som nemal možnosť dobíjať zo zásuvky. Jedine ak by som býval v panelaku, kde sa hneď pri ňom dá parkovat a natiahol by som si na noc predlžovačku (tak ako to robia v Nórsku.Naposledy upravené palo47; 04-10-2020, 09:44.
-
Pri AC nabijani z wallboxu som zatial nezaznamenal ziadne spomalovanie ani v horucich dnoch, ked po jazde pridem domov, nabijam a idem zase prec. Ale to dava maximum 7,2 kW. Cize podla tej izolacie bude vyhodne v silnych mrazoch auto dobijat az rano, ohreje sa tym baterka a predlzi dojazd. Zima bude zaujimava, uz teraz som v chladnejsom pocasi dojazdom na doraz :-)
-
Rychlonabijanie na Citigo nema ekonomicky zmysel.
Mam odmerane tieto dve podobne nie-eco jazdy:
Greenway 9.70 eur / 100 km
ZSE 6.70 eur / 100 km
335 PS V8 LPG 6.10 eur / 100 km
(rozhodne nie-eco jazda)
1.9 TDI 8.50 eur / 100 km
3.0 TDI 11.40 eur / 100 km
A ultrarychlonabijanie na nejakom eTrone a nejakom Ionity bude ekonomicka vrazda.
-
Pri Citigo treba počítať a uvažovať, tým sa dá spomalené nabíjanie odvrátiť. Napr. nepôjdem po dialnici 130 ale len 100 km/h, tým pádom budem menej v ten deň nabíjať a zároveň ušetrím čas, lebo na vyššiu spotrebu treba viac nabíjať. A stavím sa s hocikým, že KE-BA-KE urobím rýchlejšie ako keď niekto pôjde 130 km/h.
denial EV nie je spaľovák, treba sa najprv naučiť auto používať inak a spôsobom jazdy zmierniť nevýhodu, keď už si si kúpil mestské auto na používanie na dlhšie trasy
-
A prečo nie spalovák, ten ma nedovezie do KE a spät? A ten kto má trojičku ako jediné auto tak pravdepodobne nema peňazí nazvyš na drahší prenajom elektromobilu. A v BB asi ťažko prenajať elektroauto.
Ja mám e-up do mesta a okolia a starší TDI 2.0 na ostatné jazdy. Aj keď jazda v e-up je príjemnejšia, lacnejšia (hlavne v meste) a nikomu nesmradím pod nos. Na dialnici to 8 ročné TDI je určite citelne lepšie, pohodlnejšie a možno aj tichšie (velmi slabe odhlučnenie zadnych pneu trojičiek) Ale hlavne je určite moje TDI bezpečnejšie na dialnici ako “prcek” trojička, veď cestujúci na zadnych sedadlách majú hlavu cca 20 cm pred zadným nárazníkom.Naposledy upravené palo47; 04-10-2020, 17:02.
-
-
Vraciam sa teraz k téme pneumatík a diskov ktorú som nahodil pred zopár dňami. Najvýhodnejšie disky na naše Citigo IV som našiel tu:
https://www.skoda-diely.sk/nahradny-...oda-38906.html
A gumy som bral Nokian WR Snowproof 185/55 R15 82T, link je napriklad tu:
https://www.pneueshop.sk/pneumatiky/...po_EnZc-9IkGDg
Ale gumy som bral z inej stránky
Disky mi už aj prišli
Komentár
-
najvýhodnejšie disky 29€ s dopravou
https://www.e-pneumatiky.sk/plechovy...ml?carId=32062Naposledy upravené jozefSk; 06-10-2020, 19:52.
-
pneumatiky Falken na 15 tky
https://www.asteel.sk/185-55r15-82h-...rage=33&batch=Naposledy upravené jozefSk; 06-10-2020, 19:50.
-
pneumatiky Falken na 14tky cena 39,19€/ks doprava +10€ za 4ks
https://www.asteel.sk/165-70-14-81-t...rage=33&batch=Naposledy upravené jozefSk; 06-10-2020, 19:53.
-
Ja som po defekte vymenil letne Continentaly za celorocne Maxxis https://www.asteel.sk/185-50r16-81v-...rage=36&batch=
a zatial som celkom spokojny. Oproti eko Continentalom su tichsie a maksie, za sucha sa pocitovo podobaju na zimne gumy a na vode su v pohode. Sneh a lad som este neskusal :-) Uvidime, kolko vydrzia, Continentaly boli po 10 000 km predne dost zosuchane. Myslim, ze pri tych autach bude aj vydrz dost dolezity parameter.
-
Tá informacia,že celoročné Continental vydržali len 10 tis km potvrdzuje moju skúsenosť, že Continental nemá vyvážené vlastnosti a že má z premiových asi najnižšiu životnosť. Ja preferujem Michelin ( teraz mám na e-up od 1000 km Crosclimate), ktoré majú veľmi dobrú životnosť a pritom sú zvyčane medzi najlepšími v testoch (ale nie prvé).
Prejazdnosť v extrémnych zimných podmienkach je aj otázka jazdnej techniky. Ak zalepíš drážky dezénu snehom, tak nepomôže ani super pneu. Ale koľko takych extrémnych zimných dní (hodin?) je napr v BA? Vtedy si do kufra dať lopatu alebo pár hodin počkať.
-
Ja mam tie Crossclimate od Michelinu tiez na Fiatke 500e. Po 20 000 km ete maju polovicny dezen.
Na snehu sa rozbieham a brzdim lepsie ako rovnako velke spalovaky so zimnymi gumami, lebo pritlacna sila na cestu je vyrazne vacsia kvoli vahe vozidla.
Kedze jazdim len v okoli BA je to IMHO najlepsia volba.
-
M+S je ničnehovoriaci znak, má minimálne dva významy a oba sa vzťahujú k "terénu"
podstatné je TROJVRŠIE so snehovou VLOČKOU.
-
Tie celorocne maju samozrejme snehovu vlocku. A aby som opravil, osuchali sa mi Continental EcoContact6, co su dodavane original k autu. Vzhladom na to, ze su dost tvrde, eko a mali by aj vela vydrzat, tak nemam velke ocakavania z maksich celorocnych pneumatik. Je to specifikum elektrickych aut, su tazsie a pruznejsie, viac zrychluju a brzdia. Tiez by som asi bral Crossclimaty, ale na nas rozmer 16ky nevyrabaju. Iba Cinske a Indicko Holandske (nove Vredesteiny).
-
-
Áno, cenovo tvoja verzia vychádza dobre, ale nakoniec som sa rozhodol priplatiť si za 15" elektróny. 56 eur za nový kus si myslím že je dobrá cena. Pneumatiky som chcel hlavne s čo najlepším hodnotením dojazdu, tie Nokiany sú čo sa týka dojazdu Cčko, priľnavosť na mokrej vozovke majú B a hlučnosť majú 68db čo je tiež fajn
Komentár
-
Áno, s menšími diskami by malo mať auto naozaj väčší dojazd:
https://www.mojelektromobil.sk/vplyv...mobilov-tesla/
Ešte by ma zaujímalo koľko % na dojazde urobí navyše o písmenko lepšia trieda pneu. Pri spalovákoch je to cca. 0,1 litra. Čiže napríklad medzi A a F je to 0,5 litra, čo je pri aute so spotrebou 5 litrov cca. 10%
Komentár
-
To percento koľko robia pne závisi od rychlosti. Valivý odpor pneu je podľa môjho odhadun menej závislý pd rýchlosti ako aerofynamicky, ten narastá s druhou mocninou rýchlosti. Odhadujem, že pri rychlosti cca 100 km/h je už vplyv voľby pneu na spotrbu malý.
Mám podozrenie, že je to hlavne o marketingu pneu a on snahe EU vykazovat úspory energie na málo efektívnych miestach.
Ešte doplňujem,
Nedalo mi to a naśiel som na strankach Continental ale aj iných, že pneumatiky s minimalizovanúm valivým odporom dokážu ušertit cca 2% spotreby (chýba ale udaj o definicii spotreby a voči akej pneu). Je to podľa mňa tak málo, že sa tým nemá zmysel zaoberat. U trojičiek to predstavuje predĺženie dojazdu o cca 5 km. Ja by som preferoval pred spotrebou vyrovnanosť hlavných jazdných parametrov a životnost.Naposledy upravené palo47; 06-10-2020, 23:53.
-
2% sa myslia oproti o triedu horšej pneumatike. Mňa napríklad dojazd netrápi, manželka jazdí 120km denne. Nazbiera sa to však za celú životnosť pneumatiky. Pri benzíne som to kedysi spočítal, že to spraví 20€ na pneumatiku, za dobu jej životnosti, takže sa oplatilo kúpiť lepšiu. Pri EV to je samozrejme malá úspora. Tu skôr rozhoduje skrátenje brzdnej dráhy a ovládateľnosť. Raz nedobrzdiť stačí a úspora je fuč, preto beriem priľnavosť B.
-
Nie je to celkom tak, lepsia pneumatika zvadza k rychlejsej jazde :-) Ktora je potom nebezpecna, hlavne v zime. Inac aj hlucnost by som nezanedbaval, tie nase auta su dost slabo odhlucnene od podvozku a tichsia pneumatika urobi celkom rozdiel. Aspon mne sa to tak subjektivne javi.
-
Mame dva rovnake i-miev-y. Jeden ma celorocne, k druhemu som dostal letne aj zimne.
Letne a celorocne su cca rovnako hlucne, no zimne su podstatne hlucnejsie.
Hlucnost zimnych je jeden z dovodov preco letne a zimne onedlho zrejme vyhodim a kupim celorocne aj na druheho i-miev-a. No rozmery gum na mitsu trojcatach su dost exoticke (predne uzsie ako zadne), takze celorocne k nim vyraba len hankook.
Mozem potvrdit, ze citigoe je skutocne dost zle odhlucnene. I-MiEV je podstatne lepsie odhlucneny.
-
S odhlučnením zadnej nápravy mal problém aj Ioniq, čo je vyššia trieda auta. Citigo to tiež neminulo, ale je tam aj absencia kobercov na bokoch, takže všetko od zadnej nápravy je počuť. Možno by to vyriešili úpravy, čo si ľudia robili na Ioniq-och - nalepiť do kufra tie odhlučňovacie pásy, čo lepia audio montážnici.
-
-
Kontroluje si si niekto na trojičkach občas cez OBD chybové kódy DTC?
Ak ano s akým vysledkom? Ja mám po 5 mesiacoch a 5300 km žial 8 chybových kódov DTC. Servis si s tým nevie rady, nič konkrétne vadného nevedia zistiť. Ale väčšina chýb sa po vymazaní opakuje.
Ale auto jazdí tak ako má, žiadna varovná kontrolka. Žial len toho červíka pochybností v sebe neviem potlačit. Je už relativne veľa pripadov (odhad niekoľko desiatok) kedy za nahle auto kvoli chybe zastaví a je nutný odťah. Nemám dobrý pocit pri predbiehaní. Oprava trva extrémne dlho, napr vo Finsku aj pol roka.
Komentár
-
Pol roka nie je skoro ani auto na trhu :-) Mna tahali zatial iba 2x, raz zastalo na parkovisku a neslo uz pohnut (vraj vyskocilo nejake lanko od tiahla "radiacej paky"), druhy krat kvoli defektu a to uz sa odtahovak smial, ze auto uz pozna, uz ho raz tahal. Tu prvu chybu nasli potom nejak nahodne a hned na dalsi den opravili a vitazoslavne oznamili, ze nebudem nic platit, auto je v zaruke :-)
-
Pred skoro rokom ? Ak je 8 mesiacov skoro rok, tak áno.
-
Myslím, že som sa nevyjadril dosť jasne, preto spresňujem :
Moje auto je subjektívne OK. Len má 8 chybových DTC kódov. Náhradné vozidlo som nežiadal.
Druhá záležitosť je tzv “Baterry death” kedy auto náhle zastane kvôli chybe v bateriovom systéme. Údajne jide o chybu v riadiacej jednotke J 497 (slave jednotka J840). J497 je umiestena v bateriovom module, čiže oprava vyžaduje kompletnú demontáž baterie z vozidla a odpúzrenie celej baterie. Treba na to špecialne náradie, špeciálnu diagnostiku a vyśkolených mechanikov. Asi to je hlavná príćina prečo to v jednom prípade zo 4 trvalo vo Fínsku pol roka (asi posielali do Wolfsburgu). Viem že v Nemecku je podobných prípadov min 8 a oprava trvala napr 3 mesiace. Opravovali to priamo vo Wolfsburgu ale údajne na tieto opravy tam vtedy (máj 2020) mali len dvoch špecialistov. Sú ale aj prípady kedy príčinou je vadný článok. Nemenia celú bateriu ale len vadný článok.( zrejme zase len vo Wolfsburgu).
Matne si spomínam, že niekto kto má kontakty vo VW BA spomíal na tomto fóre, že ide o výrobnú závadu na riadiacom module bateriového systému a že súčasdne vyrábané vozidla by mali mať odstránený problém s riadiacou jednotkou baterie. Ja však mám môj e-up vyrobený 16. jan 2020.
Mne vadia chybové kódy DTC preto že sa obavam či to nie je symtóm blížiacej sa “battery death”. Jedno DTC na “electric engine” sa už zopakovalo cca 20 krát a nedávno sa objavilo nové DTC na HV-Battery. Na HVAC (klima) mám až 5 chýb, pribudli dve. Posledná chyba bola na cúvacej kamere ale to bola zrejme len náhodná chyba komunikacie, po vypnutí/zapnutí zapaľovania nabehla bez problémov. Na kontrolu DTC pouźívam appku Carly, mám aj ich BT ODB (ELM) adaptér. Na “ Live Data” ale používam appku CarScanner.
Uvidím ako to uzavrú v servise, už som rozhodnutý, že auto vyzdvihnem. Chcem však aby mi v odovzdávacom protokole potvrdili, že chybové DTC nebránia jazdeniu s autom a že jazdenie bude bezpečné.Naposledy upravené palo47; 08-10-2020, 12:42.
-
palo47 a ked ti to napisu do protokolu ze je bezpecne tak budes spokojnejsi? Mozno si to aj budu mysliet a nebudu ta chciet nejako oklamat ale proste to sa nikdy podla mna neda na 100% tvrdit ze sa nic nemoze stat.
Okrem toho ja som pochopil co ty pises ale zaujimalo by ma ci tym ostatnym co mali ten problem, ze im auto opravovali pol roka dali nahradne.
A este posledna vec...ja by som si nemohol auto sledovat lebo by som bol presne taky ako vy - bal by som sa kazdeho chyboveho hlasenia co to moze byt a pritom to moze byt banalita ktora nesposobi ziadny problem po celu dobu zivotnosti auta. Jazdim a ked auto zastane potom to budem riesit namiesto toho aby som stale chodil do servisu
Usetri to cloveku kopec zbytocnych nervov podla mna
-
To prehlásenie je len formálna vec pre prípad záručnej reklamácie. Ak by mi odmietli v záruke napr vymenit inverter morora tak to je pálka cca 8 tis €.
Mňa 8 DTC nijak zvlášt neirituje pokial auto jazdí OK a nesvieti žiadna kontrolka. Len som sa dosť často už popálil, že keď som si niečo zjednodušil, tak sa mi to neskôr vrátilo sj s úrokmi a to poriadnymi.
Ale ten ten postoj uplatňujete aj pri svojom zdravi, tak sa to môže riadne vypomsťiť.
-
Tiež sa prikláňam k názoru Catchcash nesledovať to.. Mne od dodania vyhadzovalo auto chybu el systemu na clustery a bol len ventil .. ODB DTC radšej nesledujem.. Keď sa mi reštartne náhodou comma zájazdy, to bliká za volantom všetko čo vie -- porucha SCC, LCA, HBA, LDWS, FCA ...
V servise im nechávam papier aby všetko na C-CAN ignorovali ,, že je to len planý poplach :-D
Sledoval som si grafy - teploty .. na to že bol v pokazený ventil to nabíjalo rovnako ako teraz.. Pýtam sa čo, snímač? Zaseknutý - ako stále otvorený, stále zatvorený, či občas nešiel? Nevedeli povedať ..
Pozeral som tie tvoje chyby na FB poste.. Ako critical fault - komunikačný problém klimatizácie nechcem nejako zľahčovať. To, že stratí auto a nejakou jednotkou nachvíľu spojenie snaď až tak neva.. Mne mesiace vzad CAN comm issue robila aj comma, ale zrušilo mi riadenie a v zákrute to bol iný stres. Strata spojenia s kamerou, ci snimace tlaku .. hmm to nepotrebujes.. High voltage opat comm issue.. Vsetko mas okolo 120-130 vyskytov, to vyzera skor na zahltenu zbernicu v nejakom momente.. To je na tych 4000km. Ci za den? Ak za 4000, kaslal by som na to kym auto jazdi.. Vacsinou sa loguje viac ako treba :-) Kvoli 120x napr. 0.5s lagu.. si netreba robit nervy .. horsi by bol zaznam failure nejakej jednotky..Naposledy upravené nick81; 08-10-2020, 13:30.
-
K “nick81”
Tie náhodné jednorazové DTC nie su problém. Ale ak vyhadzuje hneď po vymazaní DTC znova tú istú chybu tak zrejme kde o trvalú závadu.
Ja si kontrolujem občas DTC na TDI už dosť veľa rokov, obcas sa niečo objavilo ale po vymazaní sa už viackrát neobjavilo. Až teraz “siréna alarmu”. Po demontovaní som zistil že z NiMh aku vytiekol na plošný spoj elyektrolyt (hydroxid draselný). Tam je DTC trvalé.
Na VAG diagnostike je pričinaDTC v pohone - odchylka napätia HV baterie s uvedenou možnou príčinou - nedokonaly kontakt alebo chybný konektor alebo chybný vodič. Škoda, že diagnostika nevie vypísat veľkost prekročenia dovoleného rozpätia HV napätia na motore.
S Technickou kontrolou si hlavu nelámem, kto vie kto kde bude môj e-up za 4 roky. Naviac mám zaplatenú predĺźenú záruku, tak nech to potom rieši servis.
-
palo47 Asi potom skusit to DTC na tom istom aute u niekoho ineho, ci bude aj to generovat tolko.. Nejaky lag na zbernici moze byt vlastnost toho daneho modelu. Zvlast ak tych zbernic je malo a je tam vsetko zavesene. Moze byt kludne taky ze nema vplyv na nic, ale len generuje log.
-
Prvý DTC vznikol pri cca 1900 km, takźe s auto sa niečo deje.
J a som z BB a źiadne Citygo ani e-up som zatial nezaregistroval. Naviac majitel by musel byť technický typ aby mi dovolil niečo pchať do diagnostického konektora.
To bol dôvod mojho príspevku aby si pozreli DTC účatníci tohoto fóra- tí by o to mohli mať záujem. Ale asi ich nebude moc “Žiadna správa = dobrá správa”.Naposledy upravené palo47; 08-10-2020, 14:20.
-
Pozor, ja som viackrat deklaroval, že môj e-up napriek tomu, že má 8 chybových DTC, tak subjektívne jazdí doslova perfektne, žiadna kontrolka (jedine dvakrát som videl prebliknúť EPC). Myslím si, že bežného uživateľa, ktorý berie auto ako vec dennej potreby, by ani nenapadlo dať robit na aute diagnostiku. Ani servisná prehliadka po dvoch rokoch neobsahuje kontrolu DTC kódov.
Zajtra by som to chcel v servise uzavrierť a auto vyzdvihnúť.
Môj osobný tip je že by to mohlo byť aj veľkým množstvom sledovaných parametrov a ich priliš tesnými toleranciami (niektorí tomu hovoria aj “german over engineering”)
-
palo47 je to skor nezvladnuta koexistencia roznych riadiacich jednotiek na zberniciach, do ktorych vyrabali softver rozni dodavatelia komponentov. Mozno nedodrzanie standardov, alebo polepenie dokopy takeho mnozstva softverovych komponentov rozneho povodu, ze to uz nikto nedokaze spolahlivo integrovat do jedneho systemu. Zrejme pouzili zaklad zo spalovaka a do toho lepia zaplatu na zaplatu.... nebude to zrejme len problem e-up-a ale aj novsich... vid softver id.3 ktory ladili neviem ako dlho...
-
Myslím, že Jux môže mať len čiastočne pravdu. Na e-up sú jednotlivé systemy dosť a niektore aj úplne samostatné. Nekooperujú v bežnej prevadzke tak tesno ako napr u modernedho dieselu. U elektromobilu sú základné moduly súvisiace s pohonom už klasické priemyselné riešenia (frekvenčný menič). Čo je nové je bateriový systém. Ale aj ten je zrejme len mierne modifikovany z modelu z roku 2013.
Ak by to bola funkčná chyba SW (lepšia je asi hovotiť o FW) tak by sa chyby mali objaviť skôr nie až po ccca 2000 km.
Z publikovaných kusých správ o problémoch SW id3 to vyzerá hlavne na problém infotaimentu súvisiaci s trvalým pripojením vozidla k internetu. Myslím, že základné SW moduly súvisiace s jazdou boli/sú v zásade v poriadku.
-
palo47 Môžeš to mat čokoľvek. Ak hrablo nejakej jednotke a zahlcuje zbernicu. Predsa len to asi nemá 6 CAN zberníc ako väčšie autá. Len chci od servisu, aby lokalizovali chybu - ťažkú úlohu im dávaš.. Našťastie jednotky sú samostatne funkčné a krátky výpadok spojenia nie je tragédia a ani nič neobvyklé. Ako si písal, toto čo robíš ty, nerobí skoro nikto .. Ja nepoznám aspoň nikoho
ID.3 - mne tam chýba lepší battery care.. Akoby zobrali BMS z etrona Čo to urobí s malou baterkou po pár rokoch len uvidíme...
-
Pre upresnenie, že nie som nejaký exot.
Do 2000 km som žiadne DTC nekontroloval hoci som mal možnosť. Pri 2000 km som bol na VCDS diagnostike aby mi vypísali hodnoty 4 parametrov (historia baterie). Chcel som si overiť spravnostˇ formule pre výpis historie cez “customer PID” v appke CarScanner. Napodiv to sedelo na tisíciny percenta. Vtedy ma diagnostik upozornil, že mám 5 DTC chybových kódov a ak je vozidlo v záruke, tak s tým treba niečo robiť.
Do 5300 km narastol pocěet DTC na 8.
-
Pôvodne zverejnené od xxc Pozrieť príspevkyPol roka nie je skoro ani auto na trhu :-) Mna tahali zatial iba 2x,
Komentár
-
Mam Citigo a teraz je to trosku smiesne, vtedy mi do smiechu nebolo. Je to moje prve auto od VW, vseobecne to ludia chvalia ako kvalitne a spolahlive a oblubene auta, tak neviem co si mam mysliet. Aby som este k teme, chybove hlasky som necital, asi k tomu treba nejaku diagnostiku a auto inac funguje dobre. Mam nejaky bluetooth OBD adapter, mozem pozriet, ak k tomu bude nejaky softver.
Inak ten druhy odtah bol po defekte, auto nema rezervu a treba na to trosku mysliet. Ked sa koleso neda opravit opravnou sadou, auto ostane len odtiahnut a cakat, kym sa zozenu pneumatiky, lebo bezne na sklade tie rozmery predpokladam nebyvaju. Mozno autorizovane servisy to maju, ktovie.
-
-
ContiEcoContact5 185/50 R16
Autorizované servisy nemajú pneu, tiež som mal defekt, ktorý sa nedal opraviť. Bola to trochu rarita, na auto dodané v júni 2020 mi dcéra urobila defekt zboku po týždni od prevzatia a boli na ňom pneu ContiEcoContact5 (DOT 2020), ktoré sa už nedali nikde zohnať, autorizák mi ponúkal len EcoContact6 ale tie majú pozmenený dezén. Pár pneu som videl na bazoši ale samozrejme odrbávači hovoria všetci ako z nového auta dané dole a max ročné, ale až po naliehaní keď som žiadal fotky s DOT, tak tam boli 2016 a 2014 u druhého - samá starina a to si pýtajú 70€, takže keď som chcel zachovať pôvodné na aute, musel som kúpiť sadu nových.
Preto komu sa prihodí podobná vec a nevie zohnať pneu ContiEcoContact5 185/50 R16 ako má na aute, tak mám nejaké v zásobe ešte s pruhmi od novoty (500 km) s DOT 21/2020.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Neviete, ci ma Citigo imobilizer a alarm a vyhladavaci system?
V specifikacii vozidla sa nic take nespomina, ale ten imo tam isto bude?
A skoda konekt v istom zmysle vyhladavaci system urcite je?
Komentár
-
Ak chceš vedieť, stačí pozrieť do cenníka, kde je vypísaná výbava. Všetky tieto položky sa uvádzajú ak ich auto má.
-
okej, tak imo tam bude, v navode ho okrajovo spominaju:
Motor nenaskočí, na displeji sa zobrazí hlásenie o imobilizéri
›Použite druhý kľúč od vozidla.
›Ak motor nenaskočí, požiadajte o pomoc odbornýservis.
Poistne podmienky:
Imobilizér je elektronické zabezpečovacie zariadenie pevne zabudované vo vozidle,zabraňujúce rozjadu vozidla blokovaním funkčných častí motora
s minimálne tromi (3) blokovanými okruhmi.
Takze ked je tam 3fazovy motor a mozno blokuje vsetky tri fazy, je to OK?Naposledy upravené denial; 09-10-2020, 23:24.
-
-
Vcera som prisiel domov s 0% bateriou a 4km dojazdom.
Do plna to nabijalo pri 10A 230V cca 16 hodin a skonzumovalo cca 35 kWh.
Pre zaujimavost pridavam vypis z diagnostiky po 4000 km.
Chassis Type: AA-VW12 (1S0)
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
23-Brake Booster -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
51-Electric Drive -- Status: Malfunction 0010
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
75-Telematics -- Status: OK 0000
8C-Hybrid Battery -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000
BD-Hi Volt. Batt. Charg. -- Status: OK 0000
C6-Batt. Chrg. -- Status: Malfunction 0010
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-EBMA) Labels: None
Part No SW: 0EA 906 016 M HW: 0EA 907 309 B
Component: E-Vehicle H24 7453
Revision: WLH24---
Shop #: WSC 31414 128 00001
ASAM Dataset: EV_VCU00XXX0110EA906016M 003001
ROD: EV_VCU00XXX011.rod
VCID: 397998E3B8599B4E14-806C
No fault code found.
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1S0-614-517.clb
Part No SW: 12E 614 517 G HW: 12E 614 517 G
Component: EBC 460 ESP H18 0014
Shop #: WSC 31414 136 00001
ASAM Dataset: EV_Brake1ESPTRWPQ12E 006016
ROD: EV_Brake1ESPTRWPQ12E_006.rod
VCID: 275D4E9B5EED1DBE72-8072
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: None
Part No SW: 1ST 907 044 A HW: 1ST 907 044 A
Component: Climatronic H07 0110
Revision: K0000000
VCID: 51A9C04308E9330ECC-8004
Subsystem 1 - Part No SW: 12E 963 231 H HW: 12E 963 231 H
Component: J848 HV-PTC H09 0211
Subsystem 2 - Part No SW: 5QE 816 803 H HW: 5QE 816 803 H
Component: J842 eKK H03 0009
2 Faults Found:
04070 - Function Limitation for Blower Regulator 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 101
Mileage: 2 km
Time Indication: 0
Date: 2020.08.26
Time: 08:56:54
04112 - Control Module for High-Voltage Battery Charging Management
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 89
Mileage: 2564 km
Time Indication: 0
Date: 2020.09.30
Time: 19:39:57
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: None
Part No SW: 1S0 937 090 L HW: 1S0 937 090 L
Component: BCM PQ25 1MX4 H84 0772
Shop #: WSC 31414 136 00001
VCID: 3C7781F7BF6BAE660F-8068
Subsystem 1 - Part No: 5K7 955 547
Component: RLHS 170620 0 50 0107
Subsystem 2 - Part No SW: 5E0 919 719 C HW: 5E0 919 719 C
Component: E221__MFL-PR6 H05 0130
1 Fault Found:
01800 - Light Switch (E1)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 98
Mileage: 3475 km
Time Indication: 0
Date: 2020.10.07
Time: 18:20:21
-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels:| 1Sx-919-475.clb
Part No SW: 1S0 919 475 C HW: 1Q0 919 475
Component: PARKHILFE 3K H03 0014
Shop #: WSC 31414 136 00001
ASAM Dataset: EV_EPHVA14VW1200000 001011
ROD: EV_EPHVA14VW1200000.rod
VCID: 3A7B87EFBD5F90561D-806E
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags (J234) Labels:. 6C0-959-655.clb
Part No SW: 6C0 959 655 S HW: 6C0 959 655 S
Component: Airbag VW12 001 0503
Shop #: WSC 31414 122 00001
ASAM Dataset: EV_AirbaVW12TS6VW25X 001001
ROD: EV_AirbaVW12TS6VW25X_VW12.rod
VCID: 4385FA0BCA95D19E4E-8016
No ASAM data for: "EV_AirbaVW12TS6VW25X" (VW12)
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285) Labels:| 1Sx-920-xxx-17.clb-SRI1
Part No SW: 1ST 920 870 E HW: 1ST 920 870 E
Component: KOMBI H41 0304
Shop #: WSC 31414 122 00001
ASAM Dataset: EV_KombiUDSMM9RM10 A05811
ROD: EV_KombiUDSMM9RM10_A05_VW12.rod
VCID: 57BD3E5B2E0D6D3E02-8002
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: None
Part No SW: 1S0 909 901 HW: 1S0 937 090 L
Component: GW-K-CAN TP20 H84 0772
Revision: BW084001
Shop #: WSC 31414 136 00001
VCID: 70EF65C7A3A31A06E3-8024
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 23: Brake Booster (J539) Labels:* None
Part No SW: 12E 909 059 A HW: 12E 909 059
Component: EBKV H12 0123
Shop #: WSC 31414 136 00001
ASAM Dataset: EV_BrakeBoostEBKVBosch 004025
ROD: EV_BrakeBoostEBKVBosch_VW12.rod
VCID: 295948A348F92BCE64-807C
Brake Assistance Sub:
Subsystem 1 - Part No SW: 12E 614 307 B HW: 12E 614 307 A
Component: V545BrakeAssi H04 0115
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer (J334) Labels:| 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 1ST 920 870 E
Component: IMMO H41 0304
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_ImmoUDSMM9RM10 A01702
ROD: EV_ImmoUDSMM9RM10_VW12.rod
VCID: 6ADB77AF8D7FE0D6AD-803E
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist (J792) Labels: None
Part No SW: 2Q1 909 144 R HW: 2Q1 909 144 N
Component: TRW_G4L_MQBA0 611 6212
ASAM Dataset: EV_SteerAssisZFGen1PQ12PA 002002
ROD: EV_SteerAssisZFGen1PQ12PA.rod
VCID: 4189F003D089C38E5C-8014
No ASAM data for: "EV_SteerAssisZFGen1PQ12PA" (VW12)
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 51: Electric Drive (J841) Labels: None
Part No SW: 12E 907 080 L HW: 12E 907 080 L
Component: Inverter Gen3 H17 2175
Revision: 00H17000
Shop #: WSC 31414 128 00001
ASAM Dataset: EV_DMCM100301112E907080L 001002
ROD: EV_DMCM100301112E907080L.rod
VCID: 2C57B1B7470B3EE69F-8078
No ASAM data for: "EV_DMCM100301112E907080L" (VW12)
1 Fault Found:
41699 - ROD - Unknown Error Code
- 00 [032]
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 125 km
Date: 2020.09.11
Time: 17:05:16
-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:* None
Part No SW: 1ST 035 869 B HW: 1ST 035 869 B
Component: MU-E-D-EU 080 7388
Shop #: WSC 31414 122 00001
ASAM Dataset: EV_MUEnt4CGen2LGE 001032
ROD: EV_MUEnt4CGen2LGE_VW12.rod
VCID: 59B9386358197B4E34-800C
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (J840) Labels:. 1K0-907-534.clb
Part No SW: 1S0 907 534 HW: 1S0 937 090 L
Component: Batt.regelung H84 0772
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 70EF65C7A3A31A06E3-8024
Subsystem 1 - Part No SW: 6Z3 915 181 A HW: 6Z3 915 181 A
Component: J367-BDM H07 0270
1 Fault Found:
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 15
Reset counter: 99
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 75: Telematics (J949) Labels:| 12E-035-284.clb
Part No SW: 12E 035 284 B HW: 12E 035 284 B
Component: OCULowEMobil 029 0183
Shop #: WSC 31414 128 00001
ASAM Dataset: EV_OCULow 002010
ROD: EV_OCULow_002.rod
VCID: 204F55873BC3EA8633-8074
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 8C: Hybrid Battery (J840) Labels: 5QE-915-227.clb
Part No SW: 12E 915 227 AA HW: 12E 915 227 Q
Component: K8C H14 2714
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_BECM084202112E915227AA 009010
ROD: EV_BECM084202112E915227AA.rod
VCID: 64C719976F5BB6A697-8030
No ASAM data for: "EV_BECM084202112E915227AA" (VW12)
1 Fault Found:
18408 - ROD - Unknown Error Code
- 00 [032]
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 P HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H12 0821
Shop #: WSC 31414 136 00001
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 002041
ROD: EV_MFKBoschMQBB_002.rod
VCID: 4487F917CF9BD6A677-8010
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address BD: Hi Volt. Batt. Charg. (J966) Labels:* None
Part No SW: 12E 915 022 AB HW: 12E 915 022 C
Component: LMSG H08 0088
Shop #: WSC 31414 122 00001
ASAM Dataset: EV_HVChargManagVW 006008
ROD: EV_HVChargManagVW_006.rod
VCID: 5EB32B7F41379C7641-800A
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address C6: Batt. Chrg. (J1050) Labels: 5QE-915-681.clb
Part No SW: 5QE 915 681 BP HW: 5QE 915 681 BP
Component: OBC KOSTAL H34 2116
ASAM Dataset: EV_OBC2PhaseKLOPQ2515B 001001
ROD: EV_OBC2PhaseKLOPQ2515B.rod
VCID: 1B35626B12A5C95EE6-804E
No ASAM data for: "EV_OBC2PhaseKLOPQ2515B" (VW12)
1 Fault Found:
14746251 - ROD - Unknown Error Code
- 00 [040]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 250 km
Date: 2020.09.11
Time: 21:34:16
Komentár
-
Hm, zaujimave ale trochu dlhé čítanie.
-
Čim ste vyčitaval DTC kódy?
Keď to porovnám s mojim z istením po 5800 km, tak je tam zhoda v HVAC , rovnake dve chyby. Aj nabijačka mi občas dava
DTC. Ale mne sa prvé chyby objavili až po cca 1600 km
Mazali ste už viackrát chybové kódy? Ktoré DTC sa objavili znova a s akým intervalom.
Doporučujem dať si urobiť diagnostiku v značkovom servise a nechať si vytlačiť protokol. Vo VW diagnostike je správny popis závady. Servis by sa mal rozhodnúť čo s tým robiť ďalej.
Mne sa pokúšali v značkovom servise zistiť príčinu a odstrániť ju. Auto bolo už 2x v servise, posledne dva týždne. Záver s nimi som ešte neuzavrel ale u HVAC to nevyzerá na niečo vážnejšie, nezistil som chybu vo funkčnosti aj testy rozsahu regulacie v servise boli OK. Možno nejaké chyby vo FW riadiacej jednotky.Naposledy upravené palo47; 20-10-2020, 14:09.
-
Pre Denial:
Pozrel som si DTC podrobnejšie a doporučujem sa pozrieť čo je pripojené trvale na 12 V palubnú sieť.
DTC “ 02256 - Quiescent Current” indikuje že je prektočený povelený kľudový odber z 12 V baterie. Ak sa s autom dlhšie stojí, tak vy sa mohla znižovať životnodť 12 V baterie. Už 50% vybitie citelne zvyšuje sulfatáciu baterie.
S chybou na HV baterii “ Unknown Error Code-18408 ” A na elektropohone by som určite zašiel do servisu aj keď má bateria prioritu 6. VCDS nevie popisy všetkych chybových DTC.
-
OBDeleven vehicle history log
Date: 2020-10-21 17:13
VIN: WVWZZZAAZLD910226
Car: Volkswagen e-Up!
Year: 2020
Body type: 5-dr hatchback
Engine: EBMA 61 kW (83 HP) - l
Mileage: 8710 KM
---------------------------------------------------------------
Full scan
Control Units: 19
Fault count: 7
Control Units:
C6 Battery Charger
System description: OBC KOSTAL
Software number: 5QE915681BP
Software version: 2116
Hardware number: 5QE915681BP
Hardware version: H34
Serial number: --------------------
ODX name: EV_OBC2PhaseKLOPQ2515B
ODX version: 001001
Faults:
No trouble codes found
BD Battery Charger
System description: LMSG
Software number: 12E915022AB
Software version: 0088
Hardware number: 12E915022C
Hardware version: H08
Serial number: 00920001530463
ODX name: EV_HVChargManagVW
ODX version: 006008
Faults:
No trouble codes found
A5 Driver Assistance
System description: MQB_B_MFK
Software number: 3Q0980654P
Software version: 0821
Hardware number: 3Q0980654A
Hardware version: H12
Serial number: 19032012P21977
ODX name: EV_MFKBoschMQBB
ODX version: 002041
Faults:
No trouble codes found
8C Battery Energy Module
System description: K8C
Software number: 12E915227AA
Software version: 2714
Hardware number: 12E915227Q
Hardware version: H14
Serial number: 288 VWAPLF4032
ODX name: EV_BECM084202112E915227AA
ODX version: 009010
Faults:
P0A8D00 - 14 Volt Power Module System Voltage Low
Intermittent
75 Telematics
System description: OCULowEMobil
Software number: 12E035284B
Software version: 0183
Hardware number: 12E035284B
Hardware version: 029
Serial number: 00000356059050501663
ODX name: EV_OCULow
ODX version: 002010
Faults:
No trouble codes found
61 Battery Regulation
System description: Batt.regelung
Software number: 1S0907534
Software version: 0772
Hardware number: 1S0937090L
Hardware version: H84
Serial number: 7202 080201709
Faults:
02256 - Static current Upper limit exceeded
Intermittent
Priority: 7
Frequency counter: 33
Driving cycle: 178
5F Multimedia
System description: MU-E--EU
Software number: 1S0035871A
Software version: 7388
Hardware number: 1S0035871A
Hardware version: 080
Serial number: 29052000020302
ODX name: EV_MUEnt4CGen2LGE
ODX version: 001032
Faults:
B110231 - Rearview camera No signal
Intermittent
Date: 2003-12-25 17:57:03
Mileage: 8103 km
Priority: 6
Malfunction frequency counter: 2
Unlearning counter: 198
Dynamic environmental data: 028692
51 Drive Motor
System description: Inverter Gen3
Software number: 12E907080L
Software version: 2175
Hardware number: 12E907080L
Hardware version: H17
ODX name: EV_DMCM100301112E907080L
ODX version: 001002
Faults:
No trouble codes found
44 Steering Assistance
System description: TRW_G4L_MQBA0
Software number: 2Q1909144R
Software version: 6212
Hardware number: 2Q1909144N
Hardware version: 611
Serial number: 01886200CB2L14721457
ODX name: EV_SteerAssisZFGen1PQ12PA
ODX version: 002002
Faults:
No trouble codes found
25 Immobilizer
System description: IMMO
Software number: 5K0953234
Software version: 0304
Hardware number: 12E920860G
Hardware version: H41
Serial number: 00000000000000
ODX name: EV_ImmoUDSMM9RM10
ODX version: A01702
Faults:
No trouble codes found
23 Brake Boost
System description: EBKV
Software number: 12E909059A
Software version: 0123
Hardware number: 12E909059
Hardware version: H12
Serial number: 085460010349
ODX name: EV_BrakeBoostEBKVBosch
ODX version: 004025
Faults:
No trouble codes found
19 Gateway
System description: GW-K-CAN TP20
Software number: 1S0909901
Software version: 0772
Hardware number: 1S0937090L
Hardware version: H84
Faults:
No trouble codes found
17 Dashboard
System description: KOMBI
Software number: 12E920860G
Software version: 0304
Hardware number: 12E920860G
Hardware version: H41
Serial number: 00000000000000
ODX name: EV_KombiUDSMM9RM10
ODX version: A05811
Faults:
No trouble codes found
15 Airbag
System description: Airbag VW12
Software number: 6C0959655S
Software version: 0503
Hardware number: 6C0959655S
Hardware version: 001
Serial number: 003G2A12PIF6
ODX name: EV_AirbaVW12TS6VW25X
ODX version: 001001
Faults:
No trouble codes found
10 Parking Assistance
System description: PARKHILFE 3K
Software number: 1S0919475C
Software version: 0014
Hardware number: 1Q0919475
Hardware version: H03
Serial number: 32932014101167
ODX name: EV_EPHVA14VW1200000
ODX version: 001011
Faults:
No trouble codes found
09 Central Electrics
System description: BCM PQ25 1MX4
Software number: 1S0937090L
Software version: 0772
Hardware number: 1S0937090L
Hardware version: H84
Serial number: 7202 080201709
Faults:
No trouble codes found
08 Air Conditioning
System description: Climatronic
Software number: 12E907044D
Software version: 0110
Hardware number: 12E907044D
Hardware version: H07
Faults:
04070 - Function limitation of blower regulator 1
static
Priority: 2
Frequency counter: 1
Driving cycle: 161
Mileage: 34 km
01317 - Instrument cluster control module Please read DTC
Intermittent
Priority: 6
Frequency counter: 1
Driving cycle: 193
Mileage: 7685 km
04112 - Ctrl. module for HV battery charging management No signal/communication
Intermittent
Priority: 6
Frequency counter: 1
Driving cycle: 201
Mileage: 8663 km
03 Brakes
System description: EBC 460 ESP
Software number: 12E614517G
Software version: 0014
Hardware number: 12E614517G
Hardware version: H18
Serial number: A022LWQ
ODX name: EV_Brake1ESPTRWPQ12E
ODX version: 006016
Faults:
- Unknown
Intermittent
Date: 2001-12-22 11:07:01
Mileage: 3078 km
Priority: 4
Malfunction frequency counter: 2
Unlearning counter: 201
DTC: 0001CB
01 Engine
System description: E-Vehicle
Software number: 0EA906016M
Software version: 7453
Hardware number: 0EA907309B
Hardware version: H24
ODX name: EV_VCU00XXX0110EA906016M
ODX version: 003001
Faults:
No trouble codes found
Mileage: 8710 km
Date: 2020-10-21 16:36
-
-
Komentár
-
https://www.emos.sk/wattmeter-meradl...-energie-p5801
ukazuje iba cele kWh, nema desatiny, nevie nic, iba odmerat spotrebu od-do, ani casy nezapisuje
ale mohlo by to sediet
niekedy mozem zopakovat s urcite ovela presnejsim
https://www.aliexpress.com/item/32697059152.htmlNaposledy upravené denial; 10-10-2020, 12:34.
-
ten isty som kupoval v Kauflande pred tyzdnom za 12,99
Ukazuje vyssie cisla ako iny neznackovy, co som mal. Napriek tomu tvrdil, ze do auta pritieklo menej energie ako auto zaznamenalo v BMS - vid moje prispevky aj v teme Leaf.
Ak by sme aj prizmurili oci v nepresnosti, nie su tam akoby ziadne straty a to bude blbost.
-
Preco myslis, ze ten z aliexpresu bude presnejsi? Ved u neho nie je uvedene nic o presnosti.
Digity nehovoria nic, kludne to moze byt presna interpretacia nepresneho merania.
Treba pouzit homologovany elektromer niektorej z tried presnosti A, B alebo C.
"The EN50470-1/-3 standard defines three specific accuracy classes: A, B and C. These are comparable to the IEC62053-21/-22 active energy metering standard: Class A is equivalent to 2% accuracy, Class B to 1 % and Class C to 0.5 %. "
Ja pouzivam tento elektromer triedy B, teda 1% presnost merania el. energie, samozrejme cinnej.
Na trojfaz mam tri - jeden na kazdu fazu, nech vidim pripadnu nerovnomernost odberu na jednotlivych fazach.
https://www.schrack.sk/eshop/elektro...-mgmiz132.html
Okrem funkcie elektromera (suma cinnej el energie) meria aj aktualne hodnoty vykonu, napetia, prudu, frekvencie a ucinnika.
-
Mne sa celkom osvedčil “Low cost” od Hutermann: https://www.hutermann.sk/produkt/ele...termann-ht-1pd . Výrobca udava triedu 1 čiže 1%. Dosť zle sa ale odčítava, displej je na výšku LCD nepodsvietený. Rozlíšenie desatiny kWh.
-
ten zhurui cinsky s farebnym displejom uklada spotrebu (podla cinana 30 rokov) a dokaze zobrazit report spotreby za jednotive dni a aj za jednotlive mesiace a toto presne potrebujem a o ziadnom inom takom, co to dokaze (v akceptovatelnej cene) neviem.
a pise tam aj o jeho presnosti:
If power <100w, the resolution is 0.01w, the measuring accuracy is±(0.5FS+0.01w),
power>100w, the resolution is 0.1w, the measuring accuracy is±(0.5FS+0.1w),
the power> 1000w, the resolution is 1w, the measuring accuracy ±(0.5FS+1w)
https://lygte-info.dk/review/Power%2...PR10%20UK.html
It is an impressive little meter.
The precision is very good even at fairly low loads.
-
Funkcionalita Zhurui Power Recorder PR10 je zaujimava. Na pouzitie pre jedno meranie doma je to sikovne, kompaktne a lacne. No zozbierane udaje su len v nom, nedaju sa pouzit inde.
Koho zaujima zber udajov z mnozstva elektromerov nech cita dalej.
Presun udajov do pocitaca je dolezity hlavne pri vecsom pocte elektromerov. Elektromery maju na to optoclenom galvanicky oddeleny impulzny vystup. Male jednofazove elektromery davaju 1000 impulzov na kilowathodinu, vecsie trojfazove 500imp/kWh. Udaje o spotrebach odcitanych cez impulzy z mnozstva elektromerov zbierame do systemu a potom z nich vyhodnocujeme co treba - grafy prudu a spotreby, hlasenia o zvyseni, ci znizeni odberu mimo nastavene hranice a podobne udalosti. Klienti si mozu online pozriet aku maju spotrebu energie a tiez aky prud im tecie ktorym elektromerom (cinny prud vypocitany zo spotreby energie). Zozbierane udaje pouzivame aj na refakturaciu.
Su aj elektromery s CAN zbernicou, no su drahe, rozhodli sme sa zbierat impulzy svojou elektronikou postavenou na rasberry pi. Pri velkych mnozstvach je to podstatne ekonomickejsie.
-
Zaujíma ma to, lebo si neuviedol záver, či cez RPI prostredníctvom foto počítaš svetelné impulzy (prípadne rpi rozpoznáva jednotlivé oblasti obrázku pre viac meračov) alebo cez IO modul počítaš impulzy drôtovo. Niečo také som uvažoval v jednej svojej nehnuteľnosti, kde mám viac nájomcov a zároveňviac 1-DIN pomerných meračov (podobné ako si dal odkaz, len lacnejšie od inej značky, majú červenú diódu blikajúcu podľa odberu) a nad týmto som rozmýšľal, či by to tak nešlo.
-
Miroslav Rojko Ja mám v byte odpočet S0 elektromeru cez SDS micro light. Tá verzia z 2012 má 3 optické vstupy a priamu podporu pre S0 čítače. Takto som tam mal zavesené aj vodomery, kým ešte neboli rádiové a mali len relé kontakt. SDS vie priamo posielať na ich web cez net, resp. má to SMNP interface a dá sa robiť zber svojim systémom. Super je ten HW ide nonstop, takže nie sú v podstate žiadne výpadky pri odčítaní. Teraz majú tie SDS ešte lepšie http://www.onlinetechnology.cz/eshop.../lan-controler
-
Jeden rpi obsluzi 16 vstupov, no nie priamo... ma na to dcersku karticku nasadenu na rpi.
SO vystupy su galvanicky oddelene v elektromeri - je tam optotranzistor s otvorenym kolektorom. Z SO vystupu idu vodice na vstupy rpi modulov.
Pocitacie moduly nam na zakazku podla nasej specifikacie vyraba piestanska firma Promod. Mame s nimi dohodnute API, z modulov uz nasim softverom presuvame udaje do nasho systemu. Aktualne mame v prevadzke asi 20 snimacich modulov pre viac ako 300 elektromerov.
Pozor: ledka na elektromeri spravidla blika hustejsie ako SO vystup. Na nasich je 5 blikov na 1SO impulz.
-
-
Napadla ma jedna vec. Dá sa naše Citigo IV niekde nastaviť tak, aby sa štandardne nabíjalo na 80%, prípadne len 75%? Akonáhle dám auto nabíjať, má tendenciu nabíjať asi do 100%, hoci som to do 100% nikdy neskúšal, na 100% bolo nabité len raz a to keď som ho bral nové zo Škodovky, hoci som ich žiadal nech to nabijú len na 80% keďže to chceli nasilu odovzdať nabité. Nabíjanie na 80% nastavujem v aplikácii Škoda connect, ale to musím nastaviť pri každom nabíjaní. Navyše aplikácia blbne a spustí sa správne minimálne pri druhom spustení po sebe. Move and Fun mu cez mobil blbne úplne. Keď je auto zapnuté sa spustí len niekedy, ale neuloží údaje po jazde a po zatvorení aplikácie aplikácia stále beží v pozadí, vypisuje chybovú hlášku cca. každých 10 minút a žerie batériu v mobile.
Komentár
-
Inak Škoda už ponúka tie ich Škoda wallboxy. Základný za 556 eur. Ďalší s WIFI za 795 eur a tretí s WIFI, 4G LTE a certifikovaným elektromerom za 1074 eur. Všetky sú 3F 11kw. Okrem toho prvého by mali mať zvyšne 2 pravdepodobne aj appku. Objednať by sa mali dať už tento týždeň. Zvažujem ten stredný, Škoda IV charger connect
Komentár
-
Wallbox nemoze vediet nic o stave nabitia baterie elektromobilu, takze cez wallbox nemozes nastavit vypnutie pri urcitom stave SoC.
Da sa to len nastavenim dlzky casu nabijania. No to zvladne aj zasuvka s casovacom, alebo inteligentnejsia - ovladana dialkovo napr. cez wifi.
-
Wallbox si ale nemozes zobrat so sebou, co je skoda ... napr na chatu a pod.
Ja uvazujem skor nad tymto: https://shop.go-e.co/index.php?k=38&lang=eng
Ma to aj wifi a pod..
-
Wallboxy a prenosne nabijacie kable su funkcne rovnake zariadenia.
No ja tiez preferujem prenosne napajacie kable oproti pevne nainstalovanym wallboxom.
Penosne pouzivam aj v garazi, kde ich mam natrvalo nainstalovane.
Skutocne pevne nainstalovany wallbox ma vyznam vtedy, ked vie riadit nabijanie podla zataze privodu domu/bytu, ako tom pekne pise Miro:
https://www.mojelektromobil.sk/nabij...m-vykonu-blog/
-
-
par postrehov/otazok:
1) original stredova opierka na Citigo nepasuje na Citigo iV. Drzial pohara je oproti benzinovemu Citigo posunuty o cca 3cm dozadu, takze to robi dost problem pri montazi..Musel som ho cely odrezat, potom to uz sedi - asi preto to neni uvedene v katalogu ako officialne prislusentstvo.
2) ako funguje planovac v skoda connect? snazim sa nastavit cas NT a vzdy ked zadam 00:00 - 06:00 tak mi to po ulozeni prepise na 02:00 - 08:00. Je to nejaky bug alebo robim nieco nespravne?
3) oplati sa mat pri nabijani zapnute kurenie? alebo mi to znizuje efektivitu/predlzuje nabijanie?
4) ako sa da rozumne zamedzit zahmlievaniu predneho okna ak mam vypnutu klimu. Je na to nejaky "hack"?
[edit] doplnujem foto k opierke:
prva fotka je instuktazneho videa - takto by to malo vyzerat, ale v citigo je ten plast dlhsi a pohar precnieva za tym kovovym drziakom. Treba ho zrezat podla tej cervenej ciary.
dalsie dve fotky ukazuju ako to vyzera po montazi, ten pohar je dnu v opierke a po montazi k nemu uz nie je pristup, takze to odrezanie funkcnost nemeni.
Co sa tyka zaruky, tak ja som to vobec neriesil. Ak by s tym bol problem, tak si za 20e kupim novy stredovy plast, opierku vymontujem a vratim to do povodneho stavu. Je to praca na 20minut a okrem toho plastu v aute nie je nic upravovane / rezane.
este prikladam video, podla ktoreho som montoval. ked v tom videu ukazu pohlad na skrutku v pohari, tak skrutka je v zadnej casti drziaka. v citigo je ta skrutka v prednej casti - to presne robi ten rozdiel a posun pohara o tych 3cm.
https://www.youtube.com/watch?v=J4nwSGh7-7M
Naposledy upravené Ivan91; 13-10-2020, 08:29.
Komentár
-
4) otvor si okno neda sa musis to mat proste zapnute uz som skusal vsetko mozne aj ja
Vies sem dat par foto ako sa ti podarilo namontovat tu opierku? Aj daky zaber na tie casti co si musel orezat ci to neni nejako moc vidno. Pytal si sa aj na zaruku? Mne nevedeli na to dat jednoznacnu zaruku iba nieco v zmysle: ak sa pokazi nieco a nebolo to zapricinene montazou tak to bude v zaruke ale tam kde sa montuje je vraj battery pack. Obavam sa ze to budu chciet hodit na mna ak sa daco pokazi a ako im dokazem ze som to nesposobil ja?
-
-
Zdravicko. Nedavno som si prevzal citigo a nejak mi nefunguje nezavisla klimatizacia so zapnutim cez skoda connect. Stale mi pise, ze auto musi byt v zastrcke aky sa mohla zapnut klimatizacia... co je ze dost velky nezmysel, kedze auto je na nabijacke tak max. raz za tyzden... baterka je nabita na 95%. Vam to funguje normalne?
Komentár
Komentár