Dnes som bol velmi milo prekvapeny. Spotreba na trase BA - Gabcikovo pri ustalenej predpisovej jazde bez zapchy a pri zapnutej AC na 22°C bola 9.5kWh/100km. Naspat asi fukalo a tak sa to vysplhalo na 10.7 na celej trase BA - Gabcikovo - BA co je stale velmi slusne. Priemerna rychlost 60km/h.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Skoda Citigoe iV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Nieje do Gab dole kopcom? Start a ciel mali rovnaku nvysku?
-
Moja žena s tým jazdí za 10-11 bežne, priemer má 55km/h a má veľa obcí po ceste, 55km tam a 55 späť. Nepoužíva tempomat - lepšie to rekuperuje.
Inak ten tempomat a to zbytočné (veľmi slabo funkčné sledovanie jazdného pruhu) z toho mohli tiež vynechať a bola by ešte nižšia cena. Radšej mali dať elektrické zrkadlá, ktoré využívam na inom aute aj 8 mesiacov do roka.Naposledy upravené jozefSk; 26-06-2020, 06:59.
-
jozefSk Zartujes? Bez tempomatu sa neda zit. Setri to pokuty a aj lepsie rekuperuje ako ja. Bez neho mam tendenciu stale tlacit na plyn a ist rychlejsie a rychlejsie. Co ide do spotreby aj penazi za pokuty. A el. zrkadla su zbytocnost. Ved nastavis raz a vymalovane. Ibaze zdielas auto s niekym. Potom su fajn ak su s pamatou.
-
jozefSk To je iste pravda,ale je to namahave. A tiez mi pride bezpecnejsie nielen vonku, ale aj v meste ak tuknem tempomat a maximalne sledujem premavku namiesto tachometra ci neprekracujem rychlost. A tych par eur co by sa usetrilo za tempomat sa iste da usetrit inde, na nejakej chromovanej liste ci podobnej estetickej zbytocnosti.
-
Neviem spravit lepsiu spotrebu ako ma tempomat, ak nevyuzivam teren a neutral. Bud je to v tom Nirovi tak dobre spravene, alebo som totalny amater. Neutral uz vobec nepouzivam, adaptivny tempomat je najuzitocnejsia vec ktora sa dat do auta. Ubzrdi vsetko a je absolutne spolahlivy. Dohliadam len na jeho slabe miesta (auta pri ceste a pod)..
-
podstatné je to, čo platilo aj pri spaľovákoch aj hybridoch a platí to aj pri elektromobiloch - nebrzdiť, nebrzdiť a nebrzdiť (a teda čo najmenej rekuperovať)
vtedy je spotreba najmenšia
-
Pridavam sa k nazoru, ze bez tempomatu sa da urobit mensia spotreba. Dole kopcom rekuperovat az ked rychlost prilis stupne, hore kopcom mierne znizit rychlost.
Cim tazsie auto, tym si tempomat zoberie viac ako pozorny sofer. A s tazkym privesom je rozdiel skutocne podstatny. Tempomat nezvysi spotrebu v podstate len na prazdnej dialnici s minimalnymi prevyseniami.
-
Sa nehram.. ked som isiel ECO PK - Pezinska baba a spat PK. Mal som okolo 15 a tesil som sa ako super auto zrovna kopec. Brat vcera Pernek -> baba -> Pezinok v Sport mode letel na max povolenu lebo mal za sebou auta. Za cely ten usek mal 9.2kWh/100 priemerku mal v Pezinku (hore na kopci cca 40kWh/100). Hmm takze nie vzdy pomalsie je lepsie...
-
Podla mojich skusenosti za 3000 km nema tempomat vplyv na spotrebu. Podstatne je využivať maximálne rekuperáciu, čim menej brzdiť mechanicky, mat správne nafúkané pneumatiky a nemať nosič na streche. Plachtenie podľa mňa nemá žiadny prínos len znižuje komfort jazdy.
Kopcovitosť terénu nemá skoro žiadny vplyv. Rozhoduje len rozdiel nadmorskej výsky cieľa a štartu. Rekuperácia má veľmi dobrú účinnosť. Mám to overené na cca 14 jazdách BB - RK-BB cez Donovaly, čo je celkové stúpanie cca 1200 m. Spotreba cca 11, 2 kWh/100km.
Podľa mňa má minimálny vplyv aj zaťaženie vozidla ak sa prifúkajú pneumatiky. A to aj v kopcovitom teréne pokial je rozdiel nadmorskej výšky cieľa a śtartu nulový.
Rozhoduje potom už len rýchlosť jazdy a vietor, ktorého pozdľžna zložka sa pričítava/odčitava od rýchlosti jazdy.
Najviac jazdim Dolné Pršany - BB- Dolné Pršany čo je s prevýšenim cca 100 m a celková dĺzka cca 10 km. Typická spotreba je 9,5 kWh/100km (cca 50 km/h , bez klimatizácie- pootvorené okno). V meste uprednostnujem max rekuperáciu “B”, brzdu používam len tesne pred zastavenim.
Pre mňa bolo (je) sledovanie spotreby len zábavka. E-up použivam len na kratšie trasy (do cca 100 km tam a 100 km nazad) kde mi dojazd bohato stačí. Zatial som nenabíjal inak ako z mojej zásuvky.Naposledy upravené palo47; 29-06-2020, 11:30.
-
Pre info: v sobotu som išiel (Hyundai Kona Electric) BA- Lomnica (cez Čertovicu) v priemerke 18,9 a naspäť (cez Donovaly) za 12,9 čo je priemer 15,9. Neutrál a plachtenie nepoužívam, takže je to tak ako píše Palo47, rozhodujúci je rozdiel nadmorskej výšky v štarte a v cieli. Priemerku 12,9 s klímou a pri rýchlosti 128 km/h mám bežne aj keď jazdím tu po dolnej zemi bez kopcov.
-
Ešte k plachteniu.
To či môže priniesť plachtenie nejakú významnejšie nižšiu spotrebu závisí podľa mňa od účinnosti rekuperacie ( koľko % mechanickej energie sa vráti do nabitia akumulátoru).
Podľa spotreby pri 14 jazdách BB-RK-BB mi vychádza, že e-up má veľmi účinnú rekuperáciu. Potom plachtenie nemá význam a mne by významne znižovalo komfort jazdy a v hustejšej premávke s častejšim predbiehanim si to bolo až neprirodzené.
-
no veď práve o rekuperáciu sa jedná, že nie je 100% efektívna ale tak 70%, teda je tam tretinová strata oproti plachteniu
samozrejme plachtením nemyslím vyraďovať do neutrálu, to určite nerobím, zas také nepohodlie kvôli spotrebe nie, ale mať nastavenú rekuperáciu na najmenej, čo je u Citigo pod 0,5kW a predvídať situáciu
o účinnosti rekuperácie sa dajú nájsť nejaké testy, dokonca nejakí Česi to pred pár rokmi aj na eUp dosť podrobne rozpracovali a niekoľkonásobne testovali
-
Miroslav Rojko Ja som bol v tom, ze plachtenie je na neutrali. Eventualne dosiahnutie okamzitej spotreby nula s dokonalou nohou. Som myslel, ze akokolvek mala rekup je stale rekuperacia. A ked mi svieti okamzita spotreba -40kw, tak mi to pride efektivne dost, ved to akoby som bol na DC nabke.
-
Skúste vyhladat česky zdroj kde analyzovali rekuperáciu na e-up (zrejme to bol starý model) a dať link.
Podla mna však úcinnosť rekupracie (% spotrebovanej mechanickej energie - jazda z kopca ku enegii, ktorou sa dobila bateria , nie koľko ukazuje ručička merača výkonu) musi byt lepšia ako 90% Inak by mi nemohla výjst na trati s celkovým stúpaním 1200 m na 110 km trase spotreba 11,3kWh/100km. Stúpania majú celkovú dĺžku cca 30 km a spotreba dosahuje v stúpaniach aj viac ako 35 kWh/100km. Ak by bola uvedená trasa úplná rovina tak by som pri rýchlosti cca 60 km/h určite nemal lepšiu spotrebu ako 10kWh/100km co zhruba dáva účinnosť rekuperácie 87% a to aj s účinnostou pohonu pri opätovnom využití energie v baterii, ktorá sa uložila počas rekuperácie. Urcite je absolútne nereálne dosiahnut na rovine pri 60km/h spotrebu 8,3 kWh/100km čo by potom dávalo celkovú účinnosť rekuperácie 70%. takže 70% URČITE NIE.
Nevylučujem, že jazda na dlhom miernom klesaní na “D” (len minimálna rekuperacia) je výhodná. Tu sa ale rekuperovsť ani nedá lebo by veľmi klesla rychlosť. Na strmśich klesaniach zase by sa len na “D” sa rýchlosť velmi zvyšovala a na strmšich klesaniach sú časte aj zátačky kde sa musi aj vyrazne spomaliť. A práve tu sa získava rekuperácioou výrazne viac energie ako úsporená energia získaná plactením na “D”
Je veľký rozdiel v štýle jazdy na “dolnej zemi” kde sa ani rekuperovať nedá a štyle na hornatom strednom Slovensku kde sa dá plachtiť len vynímočne s veľmi malou ušetrenou energiou.
Ja som s rekuperáciou e-up 32,3 kwh VEĽMi spokojný. Priznám sa mal som dosť veľké obavy koľko bude realny dojazd e-up na hoských cestách v mojom okolí a či vôbec urobim na otočku trasu BB-RK-BB bez dobijania. Realita ma veľmi prijjemne prekvapila. BB-RK-BB urobím na jedno nabitie až dva krát. A dokonca na otočku aj BB -Štrbské- BB (celkové prevýšenie cca 3 km) s rezervou 90 km dojazdu.A to len vďaka vysokej účinnosti rekuperácie. Takže opakujem, v žiadnom prípade nie 70%.
Ešte doplňujem, že celková účinnosť rekuperácie je zjednodušene súčin troch účinností: účinnost premeny mechanickej energie pohybu na elektrickú energiu v motore, účinnosť nabijania baterie a účinnosť premeny energie z baterie v motore na mechanický pohyb. Stanoviť presnejšie jednotlivé zložky nie je možné bez pristupu k materiálom VW. Je ale možné, že konštruktéri dokázali maximalizovať jednotlivé účinnosti. Že by to u tak mohlo byť napovedá moje meranie účinosti batérie. Kedže mám prístup k čitacom kWh nabíjania a čitačom vybijania tak som porovnal energiu vybitia baterie zo 100% nabitia do vybitia pri dojazde 1 km s energiou dodanou do baterie pri následnom 100% nabití a vyšla účinnosť nabíjania/vybíjania 99,8 %. Asi to treba zopakovať lebo je to neuveriteľne vysoká účinnost aj keď išlo o pomalé nabijanie 2,3 kW.Naposledy upravené palo47; 30-06-2020, 13:01.
-
Vseobecne sa udava efektivita rekuperacie pri EV na urovni 60-70%. Rekuperacia strati priblizne 10-20% energie pocas “zachytneho” procesu energie a potom sa strati dalsich 10-20% energie pocas opatovneho “vydavanie” tejto narekuperovanej energie v procese akceleracie na povodnu rychlost. Da sa na to najst kopec technickych clankov. Pre laikov klasika electrek.co
https://electrek.co/2018/04/24/regen...-how-it-works/
-
-
- Likes 1
Komentár
-
roman-ba - Nabi si na Budči aj zadarmo na Slovnafte. V pohode by si mal dôjsť až k nám do Veľkej Lomnice. Ja tak chodím s IONIC28. Okolo nás je viacero nabíjačiek DC - Poprad - 3x, Tatranská Lomnica 1x a aj AC trebárs u nás pri predajni elektrobicyklov vo Veľkej Lomnici
-
Ja už roky chodím BB- Čertovica, Štrba, Štrbské pleso ale doterz vždy na Tiguane TDI 2,0. Priamo na ceste som nenašiel nič. Odbočovať do Popradu, Lomnice resp ísť cez ĹM a RK som nechcel. RK- BB je samý pomalý kamión.
Najviac ma prekvapilo, ze po návrate do BB po 222 km (BB - Šrbské-BB) som mal dojazd ešte cca 90km. Doba jazdy nebola významne dlhšia ako na Tiguáne, neponáhlal som sa, bol som na výlete.Naposledy upravené palo47; 26-06-2020, 12:14.
-
Spotreba 10 - 11 je skutočne bežne dosahovaná spotreba (najazdené 3000 km) pokial sa nejazdia významnejšie úseky nad 90 km/h, používa rekuperáciu, bez klimaticácie, nebrzdí veľmi intenzívne (tak aby sa aktivovali mechanické brzdy) bez toho aby sa o to sa to to vodíč musel sústreďovať.
Pozrel som si certifikát výrobcu COC a tam je dokonca uvedený mestký dojazd 354 km, čo zodpovedá spotrebe 9,1 kWh/100 km. Zrejme je to pri rýchlosti do 50km/h, bez kúrenia/chladenia a pri teplote okolo 25 deg, bezvetri, minimálne prevýšenie a brzdenie len rekuperácoiu.
O tom, že energerická účinnost e-up/citygo je na veľmi dobrej úrovni svedči aj spotreba 9,7 kWh/100km pri mojom výlete z BB na Štrbké pleso (cez Čertovicu = suma stúpaní cca 3 km, tam a nazad, nie dialnica, teplota cca 15 deg C, 2 osoby). Ale tam som sa dosť snažil lebo som nemal chuť niekde odbočovat na nabíjanie (priamo na ceste nič nie je].
Podľa mňa tempomat nemá na spotrebu vplyv ak sa jazdí bežnými týchlosťami. Ja ho zapínam len na dlhých úsekoch cez obce, kde sa dá očakávat meranie.
Navádzanie do pruhu som začal v poslednej dobe vypínať, ruši ma jeho zasahovanie na bežných cestách s častejšimi zatáčkami. Mohli si to odustit ale neziskali by toľko hviezdičiek z nárazových testov.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevkynavádzanie do pruhu som začal v poslednej dobe vypínať, ruši ma jeho zasahovanie na bežných cestách s častejšimi zatáčkami. Mohli si to odustit ale neziskali by toľko hviezdičiek z nárazových testov.
Komentár
-
Keby nedali navádzanie do pruhu tak možno by dali len dve hviezdy. Matne si spomínam, že pre vypustenie núdzového brzdenia boli nejaké technické dôvody.
Ja by som uvital dostatočne funkčne “pedestian recognition”. Testy súčasných vykazujú malú efektivitu hlavne v tých pripadoch kedy by to človek skutočne potreboval (šero, dážď, náhle vstúpenie do jazdnej dráhy....). Hlavný dôvod je asi len marketing a viac získamých hviezd. V súčasnosti je veľkou chybou sa na ne spoliehať.
-
palo47 Ale to by mala byť len SW záležitosť? Snáď nejaký update to dá, keď to vyladia. Spoliehať určite nie. Radar nemá problém s počasím, ale tiež má svoje limity niektoré len 16 objektov, just tam ten čo má nedá. Resp. majú limity v uhloch. Napr. MRR 170m 8 stupňov a 40m 90stupňov.
-
Iste SW sa dá vylepšovať neustále ale len v rámci limitov HW. Čo je však veľmi ťažko riešiteľné SW je nepredvidateľné chovanie chodcov. Tam ľudský mozok bude mať ešte veľmi dlho navrch.
Ešte k autonómnemu riadeniu. Spomínam si na analýzu ktorú zadala asociácia US poisťovni, po vyhodnotení cca 5000 reálnych nehôd sa cca 30 % nedalo NIJAK zabrániť (čisla sú tak ako si ich pamätám- bez záruky). A to je pre legislativu autonomneho riadenia veľmi tvrdý oriešok kto by bol za takéto nehody zodpovedný.
-
Zákulisná informácia pre majiteľov Citigo iV - od 15.6.2020 pripravil importér v spolupráci so ZSE Drive darček - nabíjaciu kartu so štartovacím kreditom 650kWh na ½ roka.
Ak ste nedostali a v júni si preberali auto, pýtajte sa predajcu. Ja som nedostal a dnes keď som sa o ňu pýtal, tak že im prišla aj na moje meno dodatočne až teraz ... a idem si ju brať. Preto ak by niekomu z Vás ju tiež zabudol predajca dať (nenašiel som to nikde na webe, mám to len od iného predajcu), tak sa asi treba dôraznejšie hlásiť.
650kWh nie je až tak málo, nemám ešte presné info či to platí aj v roamingu, v národnom roamingu Ionity, atď.
Pripojené súbory[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
škoda že som kúpil auto o niečo skôr , aj keď by som to asi ani neminul za toho pol roka, aktuálne 3700 km natočené a na verejných spoplatnených staniciach som nabil za ten čas len 60 kWh - cca 2-3 mesiaceNaposledy upravené miso; 29-06-2020, 15:08.
-
ja som za 3 mesiace ešte citigo nenabíjal inde ako doma, jazdím s ním len ako česi hovoria "kolem komína", ale karta nie je viazaná na typ auta a je to len bonus k autu pre kupujúceho, môžete ju používať s inými autami
pre mňa by bol zaujímavý zahraničný roaming, ale to ešte zisťujem
-
Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevkyUrcite je absolútne nereálne dosiahnut na rovine pri 60km/h spotrebu 8,3 kWh/100km
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevkyKedže mám prístup k čitacom kWh nabíjania a čitačom vybijania tak som porovnal energiu vybitia baterie zo 100% nabitia do vybitia pri dojazde 1 km s energiou dodanou do baterie pri následnom 100% nabití a vyšla účinnosť nabíjania/vybíjania 99,8 %. Asi to treba zopakovať lebo je to neuveriteľne vysoká účinnost aj keď išlo o pomalé nabijanie 2,3 kW.
Pri nabijani su straty:
- Straty v nabijacke auta - nabijacka, t.j. menic AC/DC mava straty medzi 5 az 10%. Lepsi ako 5% nikto este nevyrobil a ani nevyrobi.
- Straty pri nabijani baterie (bateria sa zohrieva), pre jednoduchost zanedbam
- Auto musi mat pocas nabijania zapnute systemy (DC/DC menic dobija 12V bateriu, pocitace a riadiace jednotky musia pri nabijani fungovat, Dalej musi fungovat chladiaci system nabijacky (cerpadlo, pripadne aj vetrak) tieto systeme konzumuju podla typu elektromobilu medzi 300 az 500W elektriny.
Takze pri pomalom nabijani 2.3kW, ktore trva dlhy cas sa len na beh systemov auta minie 10 az 20 % elektriny dodanej do auta. Plus ostatne straty sposobia ze pomale AC nabijanie 2,3kW ma ucinnost niekde medzi 70 az 80%.
Prave pomale nabijanie je z titulu spotreby elektriny najmenej efektivne.
Elektromobily pri vybijani indikuju elektrinu, ktora odchadza z baterie, no straty su aj pri vybijani (bateria sa ohrieva), pri konverzii DC/AC3f v invertore (zase medzi 5 az 10%) straty v elektromotore (zase 5 az 10%)
Komentár
-
Pozor!
Ja som vyčitaval energiu na svorkách baterie smerom dnu a von. Vyčítaval som to priamo z BMS (parameter Historia baterie su to celkové kWh ktore isli priamo do baterie a priamo z batérie od začiatku používania vozidla). Tam sa neuplatňuje strata nabijacky. Samozrejme, že účinnost nabíjania keď sa uvažuje vstup AC 230 V je nižšia o úćinnosť AC nabíjacky,. Konštantna spotreba pri pomalom nabíjani sa prirátáva k stratám AC nabíjačky čo mi však len zvyšuje cenu nabíjania (pri domacom nabíjaní nočnym prúdom irelevantné).
Úćinnosť premeny DC napätia baterie priamo na trojfázový prúd do motora može byť vďaka napätiu cca 300 V a modernym polovodičovým prvkom s velmi nízkym odporom v zopnutom stave značne vysoká ( účinnosť dá sa odhadnút z teploty výkonových modulov čo sa dá vyčítať cez OBD II). Rovnako premena (usmernenie) trojfázového rekuperačneho prúdu z motora na nabíjaci prúd batérie môže byť veľmi vysoká, lebo zrejme sa rekuperačný nabíjaci prúd sa dolnom rozsahu nereguluje ale priamo púšťa do batérie. Ale učite sa limituje ak je batéria nabitá na 100% je nízka teplota batérie alebo je rekuperačný prúd na limitom pre prúdový bolus určený výrobcom článku.
Koľko je účinnosť moderneho synchrónneho motora s kotvou veľmi kvalitnými permanentnými magnetmi som nehľadal ale odhadujem, že nebude nižšia ako 95%, treba si uvedomiť, že motor bol špeciálne vyvinutý pre elektromobil.
Trvám na tom, že celková účinnost rekuperácie určite nie je len 70% ale niekde okolo môjho kvalifikovaného odhadu 87%. Tie jazdy v kopcoch, ktoré som reálne vykonal by s účinnosťou rekuperácie 70% boli nerealizovatelné. V podstate mi je jedno ake je to čislo účinnosti , mňa len zaujíma , že aj v kopcovotom teréne mám veľmi slušný dojazd (pri predpoklade , že sa vraciam na rovnakú nadmorskú výšku).Naposledy upravené palo47; 30-06-2020, 16:19.
-
K tej rekuperácií a účinnosti.. Ak by bolo 100%.. vyjdem na kopec... zídem dole.. a mám pôvodný stav baterky = spotreba 0. Podarilo sa takéto niečo niekomu? Veľa faktorov pôsobí na účinnosť rekuperacie, od zotrvačnosti, váhy auta, stupňov rekuperácie (každý je inak efektívny) . Ale to je jedno, je premenlivá. Iná účinnosť ak sa slabo a dlhšie rekuperuje ako krátko a silno (kde už nemusia baterky stíhať napratat v okamihu toľko šťavy)... v každom prípade EV neskutočne dobre rekuperujú a to je hlavné.Naposledy upravené nick81; 30-06-2020, 16:28.
-
-
K úvahe nick81:
Velmi si to zjednodušil, zabudol si na valivý odpor, aerodynamicke straty a mechanické straty v ložiskách homokinetických kĺboch, diferenciáli, pevnom prevode a somozrejme účinnosť motora a výkonovej elektroniky. Tieto straty su nevratné, skoncia prevažne ako teplo, ktoré unikne do okolia a nedajú sa zrekuperovať, elektromobil nie je perpetum mobile.
keby si uviedol: “Výjdem na kopec a keď zidem dolu tak mám baterku nabitú skoro ako keby som išiel po rovine”, tak by to bolo správne.
Komentár
-
Ešte s odstupom času začínam pochybovať o mojom odhade účinnosti rekuperácie 87% ako o príliš optimistickom. Ak keď mi je čislo v podstate ukradnuté, hlavne že to má aj v kopcoch dobrý dojazd, tak asi príležitostne sa to pokúsim experimentálne overiť. Veľmi ma zaujíma či je VW v el pohone až tak dobry keď i e-up je koncept z cca 2011 roku
Uvedomil som si že aj keď celkové stupanie BB-Štrbské-BB bolo až cca 3000 m, tak na dráhe cca 210 km tam bola aj významná čast po rovine. Takže to skusim smerať len čisto do kopca a z kopca a uvidím aká bude spotreba v porovnani s bežnou jazdou po rovine.
-
Komentár
-
a ako navádza v pruhoch keď nemá kameru ? podľa čuchu - cíti farbu ?
-
Nevidel som z LKA kamery este ziadny zaznam ,, neviem ci len neposiela autu cez can len spracovane data cez CAN. Pri HK teraz v OP riesili ze su tam v jednotke pomiesane data z SCC radaru a LKAS kamery .. V nirovi ma snad 80C .. strasne pecie ked je zapnute auto. Pridat si hocijaku kameru a tuto radsej nechat tak. :-)
-
Komentár
-
Ja by som losí test nezvládol zajazdiť ani náhodou ani v 65 km/h. Tak rýchlo krútiť volatom raz na jednu. a hneď na druhústranu by som nestíhal. Chcelo by to tréning. Takze mňa sa tento pomerne nepriaznivý výsledok losieho testu netý’ka.
Spomínam si však na fiasko prvej verzie Mercedes A model, ktorý sa pri losom teste prevracal.
-
Su to rozdielne auta, ale pre zaujimavost Model 3 (dava to do rychlosti 83 km/h):
https://www.youtube.com/watch?v=XRCWBFSQsp4
-
pod "losím testom" bolo ako je auto odolné pri zrážke s ťažkým zvieraťom, ktoré má dlhé nohy a telo je nad kapotou, teda "letí" do okna.
a to, že dnešné autá nevyhovujú takémuto manévru je prítomnosť asistentov.
na autách bez nich som to v reále (aj priudkom daždi) zvládol šmykom, ani som nemusel veľa točiť volantom - trochu otočiť volant, krátke šliapnutie na brzdu, otočenie volantu späť. bolo to niečo ako sa v škansdinávii jazdili preteky na šotoline.
-
Marcel Pavlík losí test bol vždy aj za socializmu, keď začínal, aj vždy potom o VYHÝBACOM MANÉVRI, nie o ochrane pri náraze
ochrana pri náraze, keď sa cez čelné sklo valí 300 kilový los s parohmi, je len v tanku, tam autá nemajú šancu, je to podobné ako keď u nás pár krát doroka zrazí osobné auto koňa, tiež sú to väčšinou smrteľné nehody pre predných pasažierov
-
-
Tak citigo mam uz aj ja. Bohuzial je tu problem ze sa auto nevie spojit so sluzbou skoda connect. Vzdy vyhodi chybu ze auto je uz v garazi alebo nepodporuje sluzbu skoda connect. Pricom ani jedno nie je pravda.
Komentár
-
Takze od vcera uz po BA beha jedno zelene citigo s SPZ RK Vcera zevraj na mna blikalo ine citigo (modre) pri vjazde do rovinky. Som sa sustredil na ine veci, iba priatelka si vsimla. Tak ak to bol niekto z fora tak dajte vediet.
Komentár
-
Tak dnes som sa prvýkrát odhodlal nabijat na chate celu noc. Doteraz som testoval cez den ci sa nebude prehrievat, pripadne v noci prsalo a nepotreboval som to silit. Takto si predstavujem zivot s BEV. Konecne som to pochopil o com všetci hovoria. Vecer zapichnem kabel a rano 100% a idem...Uz len keby som nemusel zmotavat ten 60m kabel Musim si na to nejaky kotuc zohnat neviete nieco poradit za dobry peniaz?
- Likes 2
Komentár
-
Pre 60m 2,5mm2 trojziloveho kabla potrebujes dost velky a primerane masivny bubon.
Podla priemeru kabla a jeho dlzky si vypocitaj aky velky bubon potrebujes. Pozri ake vhodne bubny na predlzovacky su v predaji, tiez skus pozriet ci sa ti nehodi niektory bubon na zahradne hadice. Alebo ak si zrucny a mas moznosti, tak si vyrob bubon na mieru.
Kedisi som vyrobil bubon na predlzovacku - na cela bubna som pouzil velke pozinkovane pokrievky na hrnce z bazaru - nejake taketo...https://www.dokosika.eu/index.php?ro...age=9&limit=75
Stred bubna som ohol z pozinkovaneho plechu a znitoval s celami. Stojan som pozvaral z nejakych polcolovych rurok.
-
Keď chodíš na chatu častejšie a je Tvoja a aj miesto kde parkuješ, tak by som zvážil zakopať bežný CYKY 3x2,5 mm2 do zeme a urobil si malý stlpik s priemyselnym typom zásuvky . V chate pripojil cez prúdový chránič s ističom a na dostupnom mieste v chate vypinač.
-
Presne tak. Ja som po 3 rokoch neustáleho vyberania a balenia mobilného konektoru vymakol a zbastlil som si EVSE aj s káblom.
-
Inak ak môžeš obmedziť v aute nabíjací prud tak by som kľudne išiel do 3x1.5 mm2. Daj to na istič 10A a máš istotu že to nikto neprepali, aj keď optimálne to nie je (ale výrazne lacnejšie).
Komentár