Ja časovač nepoužívam, lebo nemám NT. Keď som nastavil minimálnu aj maximálnu hodnotu nabitia v Move&Fun tá minimálna hodnota sa mi ukázala sj v MySkoda. A potom auto nabíja hneď na 90%. Prikladám foto...😀
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Skoda Citigoe iV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
-
K reakcii Taur.
Môj príspevok sa netýkal buffrov baterie citygo/eup.
Ale pre úplnosť je to podla mňa s bufframi nasledovne:
Z merania na vozidle je max napätie članku 4,16 V (zhodne z podmienkami merania degradacie datašite LG Chem). Kapacita brutto je definovaná pre nabitie na 4,2 V a vybíjanie do 2,5 V . 4,16 V voči 4,20 V predstavuje rozdiel v kapacite 3% z brutto. Ak brutto 100% je 36,8 kWh a 100% netto je 32,3 kWh tak potom dolný buffer je 10%. Nie je ale isté, že brutto 36,8 KWh zodpovedá vybíjaniu do 2,5 V.
Pri vybíjjani blížiacom sa k 2,5 V sa však už uvolňuje len veľmi málo energie takźe to nie je nijak zásadné. Pri vybíjaní pod 3,5 V už prudko narastá vnútorný odpor a tým zahrievanie baterie ako i výrazný úbytok napätia na vnútornom odpore. Vlastnosti vozidla sa výrazne znižujú (dynamika).
-
Poznámky k výsledkom zistovania kapacity "roomix"
Sú tú silné indície, že diagnostika batérie nie je správna. Našiel som škodovácky "Popis kvalifikovaného výpočtu kapacity akumulátoru" viď príloha. Je to pre mňa dosť nejasné ale zrejme algoritmus výpočtu kapacity vyžaduje splniťrad predpokladov. Som presvedčený, že BMS nevie priamo merať kapacitu, je to len aproximacia z priebehu napätí, výkonov v palubnej sieti.
Spotreba - 8,1 kWh /100 km je úplne mimo. Ktovie či si upgradovali diagnostiku ODIS . Na mojom e-up to vychádza 16,3 kWh /100km ale treba uvažovať aj s rekupraráciou, ktorú ja mám značne. vysokú. Ja som vyčitaval celkové nabitie/vybitie batérie cez OBD pomocou "custoner" PID z wiki webu Going Electric.
Pre info ešte typické vlastnosti použitého článku LG Chem e63 z datašítu výrobcu. Pre 32000 km je to cca 123 plných cyklov tj pri 25 deg C by mal byť pokles kapacity len cca 2-3% a časová degradácia po roku cca 3-4% tj celom 5- 7%. Ale grafy platia pre 25 deg C ( priemerná ročná teplota SK je len cca 10 deg C), vybíjanie 0,5 C na 2,5 V a nabíjanie 1/3C na 4,16 V článok. Bežné využívanie, ak nepočítame DC nabíjanie, je asi dosť šetrnejšie.
Ja by som údaje servisu nebral príliš vážne.
Komentár
-
Zima sa blíži... Podarilo sa niekomu legálne bez straty záruky domontovať neelektrické kúrenie? Lieh/benzín/...
http://kwsaki.blogspot.com/2016/01/heating-my-evs.html
https://newatlas.com/bio-ethanol-powered-heater-volvo-c30/18250/Naposledy upravené romiix; 23-08-2021, 17:03.
Komentár
-
Ako toto môže niekoho vôbec napadnúť
-
Akymikolvek zasahmi do auta by urcite padla zaruka.
Do starych Mitsu trojciat nejaki zufalci montovali fosilne kurenie, to ma este kvoli pidi baterii nejaku zvratenu logiku.
Niektori ho montovali dopredu, niektori dozadu - je na to kopa videi. No sami priznali, ze maju potom v elektromobile viac smradu ako v spalovaku.
Mitsu trojcata maju problem, ze kurenie je vymyslene blbo. Vyhrevne teleso, dost dlhe rury, cerpadlo aj vyrovnavacia nadrzka su nezaizolovane, takze kopa tepla unikne.
Ja som celu vykurovaciu sustavu na nasich i-MiEV-och (po 5r. zaruke ) poriadne zaizoloval 1cm hrubou izolaciou a obalil hlinikovou paskou. Bolo to dost pracne, no vysledok je uspokujujuci, narast zimnej spotrteby oproti stavu pred zaizolovanim klesol asi na polovicu.
Pri kapacite baterie citigoe je uz len uvazovat o fosilnom kureni uplna zvratenost.
-
s pdpustením nesúhlasím s názormi skúsenejších. veď celý rok sa na tých novučičkých vymakyných veľkokapacitných sťažujete ako v lete aj v zime pomaly nabíjate. viem, ste všetci pracovne vyťažení (inak by ste na bev nemali), ale našiel by sa niekto, kto dokáže komplexne uvažovať a je aj manuálne šikovný.
-
Aj ked sa v citygo/eup jazdí v zime na doraz pri cca 20% rezerve, tak tych circa 180 km pri rychlosti 90 km/h je cca 2 hodiny jazdy. A dve hodiny sa dá pri bežnej SK zime absolvovat pri teplejšom oblečení len s vyhrievanými sedačka.
Ale aj pre chúlostivejšich pri bežnej SK zime zabudované el. kúrenie je vyhovujúce. Pri prímestkú prevádzku pokles dojazdu nevadí.
Pri krátkych mestkých jazdách je však škoda sa zobliekať a zapínať kúrenie.
Zahmievaniu čelného skla by malo zabraniť automaticke sledovanie vlhkosti a následné automatické zapinanie buď kúrenia alebo chladenia (podľa vlhkosti). Ale toto som zatial nemal príležitosť overiť.
-
Máte niečo konkrétne aj proti bioliehu? Zdroj je relatívne eko, odpadom je voda.
Pýtam sa ako na to, ako to spraviť čo najlepšie, či je to možné, aby som nemusel mať ďalšie ICE k tomu.
Miroslav Rojko Autom mám bežne nájazdy aj 400 km denne. Jazdíme na ňom dvaja. Sami viete, ako brutálne klesá v zime dojazd už len samotným podchladením batérie a zároveň sa pomaly dobíja. Cieľom je nemusieť si na zimu dokupovať ICE.
jux Vďaka aspoň za jeden konštruktívny komentár. Auto potrebujem na jazdenie, mať v ňom teplo mi nepríde extra zvrátené. Preferujem biolieh. Za mňa dosť čisté riešenie.
Taur Wilo milan84 Tak to bolo konštruktívne
palo47 Takže, kúpim auto za ~20k€ a budem v ňom jazdiť v overale, lebo nekúri. Tomu by som sa rád vyhol. Ešte ja som s tým ako tak v pohode, ale priateľke sa to rozhodne nezdá vhodné riešenie. A taktiež pasažierom, ktorých občas so sebou beriem.
-
romiix to s tou zimou je pravda, asi nie je ine auto, kde percentualne tak narastie spotreba kurenia v zime oproti letnej spotrebe, mne to vychadzalo aj 6kWh/100km
Tak ma teraz napadlo, a co nieco uspornejsie ako originalna spirala ale stale na elektrinu ? Co tak pod strechou na zimu upevnit infrapanel, co sa tyka efektivity hovoria v dnesnej dobe ze je to jeden z najefektivnejsich elektrickych zdrojov tepla ? Na tak maly priestor auta stacia male vykony co utiahne aj zasuvka Citigo.
-
Miroslav Rojko Tiež mi to napadlo, ale medzi infrapanelom a telom musí byť nejaká rozumná vzdialenosť. Samotný panel sa dosť zahrieva, mal by som obavu z bezpečnosti. Taktiež prevedenie by nebolo zrovna estetické.
Ale áno, pocitovo by to malo spraviť ~12% nižšiu spotrebu oproti priamemu ohrevu vzduchu. Mám IP v dome a je to fajn.
-
Tak si asi spravím romantiku a rozložím 2-3 kahance na palubovku https://www.alza.sk/sport/tatonka-al...r-d4524061.htm
-
Ako to myslis, ked ratame spiralu 6kW, tak infrapanel si potiahne vyse 5 kW ? To je mala uspora. Ja som myslel ze je to zlomok spotreby priamoohrevu.
-
Miroslav Rojko Výhodou infrapanelu je iba to, že neohrieva priamo vzduch, ale objekty na ktoré žiary. Preto je o niečo efektívnejší a v literatúre sa uvádza, že človek pociťuje totožný tepelný komfort ako v prípade ak je vzduch ohriaty cca o 2°C viac. Tzn. teplota vzduchu stačí v prípade infra o 2 stupne nižšia.
Taktiež sa štandardne počíta (pri domoch, v autách neviem) 6% úspora/náklad na každý 1°C hore/dolu.
Nie je to samospásne, ale aj tých 12% poteší. Hlavne keď sú panely relatívne lacné.
-
romiix prepac ale uz z principu mi nejde dokopy BEV a cokolvek spalovat, nech je odpad akykolvek. A uz duplom nechapem motivaciu niekoho, kto najazdi denne 400km kupit si elektricke Citigo. Nehovoriac o tom, ze ak by sa cokolvek stalo s autom, a najde sa tam takto dorobene kurenie, tak to bude zabava… ale ak si dobrodruh, smelo do toho
-
Suhlasim s nazorom Wilo to su dost protichodne veci.
Zazil som v niekolkych eNV200 dieslove webasto. To bolo nieco strasne. Kym to nabehlo, smrdelo to ako pri vyfuku Avie, hucalo to....nehovoriac o fajnovej nadrzi pod prednou kapotou, ktora netesnila, musel si to tam tankovat-vzdy si otvorit prednu kapotu. A to si vies predstavit tie pohlady napr. na pumpe....
Chapem, ze lieh bude v niektorych veciach lepsi, ale vazne za usetrene peniaze viac nabijaj na DC nabijackach. Bude to lepsie vo vsetkych bodoch.
-
Dobra seria videi ako dorabal externe kurenie do i-MiEV-a je tu
https://300mpg.org/imiev-heater-installation/
mal by si si tie videa popozerat, tech uvidis, ze je to dost tvrdy oriesok.
Ma to urobene na benzin, no vo videu tvrdi, ze to pretobi na alkohol.
Zakladna otazka: ma citigoe kvapalinove kurenie alebo ma spiralovy priamoohrev vzduchu?
-
Jazdiť v zime 400 km denne na citygo tak to je skutočný výkon. V takomto prípade by bolo externé kúrenie užitočné. Ale v každom prípade je to použitie na ktoré toto vozidlo nie je určené.
Asi najjednoduhšie by malo šancu byť bezplameňove katalytické spalovanie benzínu a zrejme aj etanolu. Je po obdoba automobilového katalyzátora. Použivali to napr nemeckí vojaci v Rusku. Bolo to “vajíčko” s platinou na ktore sa nakvapkal benzín a ten sa katalyticky spalill a zohrial vajíčko.
Ale pre automobilové kúrenie to nikto nevýrába asi vo forme maleho IČ panelu by to nemuselo byť zložité. Ale cena by nebola nízka kvôli potrebe platinu. Pokial viem vyrába sa len pre horolezcov na zohrievanie rúk.
-
Wilo Citigo som kúpil, lebo som chcel elektro a na lepšie nebolo Pozerám sa na to tak, že práve mne sa oplatí, keďže mám vysoké nájazdy. Keď už mať niečo odstavené v garáži, radšej ICE.
Problému so zárukou som sa chcel vyhnúť, preto som chcel kontakt na firmu so schválením od výrobcu. Keď je možné prerábať motory na LPG, je blbosť aby nešlo niečo dopojiť do vodného okruhu.
milan84 Problém je, že občas sa potrebujem relatívne rýchle presúvať a vzhľadom na pomalé DC je to na rychlodobijackach tiež trápenie. Čiastočným riešením asi bude inštalácia wallboxov v cieľových destináciách, kde sa zdržujem najčastejšie. Dokonca to asi bude lacnejšie ako bufík Žiaľ nepodarí sa mi to v každej destinácii.
Taur Nie je to každý deň 400, ale tiež to nie je úplne vzácnosť. Keď už je, aspoň sa používa.
jux pokiaľ viem, je kvapalinove. V ideálnom prípade by som tam nejak dokúpiť TČ vzduch-vzduch, aspoň na nejaký menší výkon, ale na to by som firmu zohnal asi ešte ťažšie A sám, no ťažko, možno tak z dielov chladničky, pri pokusoch na konci života auta
palo47 No je to občas boj. Auto občas fičí na 3 zmeny.
Zaujímavý nápad. Dostudujem aspoň pre rozšírenie znalosti, diky.
-
romiix Chapem, ja som na tom so Zoe podobne (nabeham 4k mesacne), aj ked o velky chlp lepsie, preto som nakoniec rad ze sa mi citigi/up neuslo. Dojazd mi na 90% pokryje moju dennu potrebu a zvysok skvele riesi AC22kw, ale aj DC furngujuce vdaka chladeniu bat. So Citigo by to bolo trapenie, takto vcelku pohodicka.Tiez som zvedavy ako zvladneme prvu zimu.
-
Pôvodne zverejnené od romiix Pozrieť príspevkyV ideálnom prípade by som tam nejak dokúpiť TČ vzduch-vzduch, aspoň na nejaký menší výkon, ale na to by som firmu zohnal asi ešte ťažšie A sám, no ťažko, možno tak z dielov chladničky, pri pokusoch na konci života auta
Pre TC jednak treba dost miesta a hlavne zlozite riadenie, pretoze pracovne podmienky tepelneho cerpadla vo vozidle su podstatne zlozitejsie ako u stacionarneho tepelneho cerpadla. Hlavnym problemom je spravne fungujuci softver na rozhodovanie kedy tepelne cerpadlo este pouzit a kedy uz nie, kedy este obetovat energiu na odmrazovanie vyparnika a kedy uz nechat pracovat len cisto elektricky ohrev, tiez riadenie udrzovania spravnej vlhkosti (zamedzovaniou zarosovania skiel) sucasnym chladenim a kurenim nie je jednoduche.
Spomen si na prve testy kurenia Id.3 s tepelnym cerpadlom - mali tak nedotiahnuty softver, ze spotreba kurenia s TC bola vecsia ako bez neho. Tiez v tesle dlho vahali s nasadenim technologie TC, lebo neboli spokojni s komponentami TC pre vozidla, ktore sa dali ziskat na trhu. Zacali montovat TC az ked mali zvladnutu kompletnu integraciu TC do svojho systemu kurenia/chladenia vsetkych komponentov auta - vivinuli kvoli tomu specialnu sadu ventilov "octovalve".
Moj nazor je taky, ze ak chces pridavne kurenie do kvapalinoveho systemu, tak jedine zaradenim dalsieho kvapalinoveho zdroja tepla (alkoholoveho alebo benzinoveho) do kvapalinoveho okruhu, pretoze jedine vtedy moze system pracovat v takom rezime ako to vymyslel vyrobca auta. Bufiky sa zaraduju do kvapalinoveho okruhu primarne preto, aby ohriali chladiacu kvapalinu pre motor a az ako vedlajsi efekt sluzia na kurenie. Technologia bufikov je tu uz dlho a je vymakana, takze na kurenie je zrejme jedina pouzitelna.
- Likes 1
Komentár
-
Názor jux, o použiti klasického bufíka je podla mňa jediné realistické riešenie. časovo a finančne. A myslím, že treba zabudnúť na ekológiu a použiť klasický dobre overený benzínový bufík. Dosť pochybujem, že sa nájde výrobca bufíku, ktorý bude mať výrobcom vozidla schválené riešenie pre citygo napr aj z toho dôvodu, že citygo sa vyrabalo len cca 2 roky a len odhadom 100 tis ks (schválenie nie je lacné). Potom môže byť aj problém na STK.
A stále je isté riziko, že na integraciu do existujúceho systemu bude neprimerane reagovať SW. Riešením bu mohlo byť oddelit okruh bufíku s orginálnym radiatorom kúrenia úplne od existujúceho orginálneho systému.
Citygo má záruku 5 rokov?
Ak áno tak bude potrebne velmi dobre vyriešiť inštaláciu aby v prípade vážnejšej zavady sa dal bufik demontovať bez zjavných stôp (čo riešilo aj STK). Len napr elektrický kompresor klimatizácie stojí cca 900 €, AC nabijacka 1.800 €, výkonová elektronika pohonu 4.900 €, vlastný elektropohon 5.500 €. Problém je že tieto diely sa neopravujú aj keď je v nich vadný len nejaký sensor za pár € ale menia ako celok.Naposledy upravené palo47; 24-08-2021, 11:12.
-
romiix ked by si chcel co najlahsie demontovatelne riesenie, tak porozmyslaj o bufiku, co ohrieva len vzduch a je uplne nezavisly na povodnom kureni/chladeni. Kedze citigoe ma vsetko vpredu, mohlo by sa ti hodit riesenie kurenia vzadu na naftu/benzin/alkohol Je to sice trochu proti srsti klasickemu toku vzduchu spredu do zadu, no zas ti nebude smrdiet ako v pri umiestneni vpredu, ked spaliny idu cez vetranie do auta.
https://kiwiev.com/installing-a-diesel-parking-heater/
-
palo47 Vyslovene mi šlo o info na riešenie schválené výrobcom. Ak nie je, nebudem riskovať záruky ani poistku.
jux Vďaka, premyslím, ale keďže nejde o legálne riešenie, nebudem to určite riešiť kým je auto v záruke.
Ale vzduchový bufík, ktorý by iba ohrieval vzduch vchádzajúci na vstupe do sania ventilácie, by mi nevadil. To by už fakt nemuselo byť kriticky komplikované. Vyslovene doplnenie na začiatok okruhu.
-
a co nejake powerbankou elektricky vyhrievane vetrovky, topanky, neviem ci su aj nohavice.
auto nemusis modifikovat. bude to urcite lacnejsie. a pouzitelne aj mimo auta.
niekolko hodin to vydrzi hriat a potom nabit spolu s autom.
kolega ma taku vetrovku a zastavili ho na letisku na bezpecnostnej kontrole, ked mu tam zrengenovali podozrive kable vo vetrovke a mysleli si, ze je terorista.
-
nemas celne sklo s tymi elektrickymi odmrazovacimi drotikmi?
ak nie, tak stoji 650e v autorizaku a asi polovicu inde.
zadne ich ma tiez. a bocne ...
ale ak bude padat mrznuci dazd, tak toto stacit urcite nebude
http://www.torgrim.no/varmer.pdf
chlapik si namontoval naftovy bufik do e-golfu
kangoo ZE + diesel heater. nenasiel som aky.
https://www.youtube.com/watch?v=mxuAyuirkl0
skus sa informovat tu
https://www.eberspaecher.sk/vyrobky/...onic-2-comfort
ja by som to neriesil a na dlhe zimne jazdy pouzil/kupil starsi diesel v cene webasta s montazouNaposledy upravené denial; 25-08-2021, 21:27.
-
LF Bross Nezávislé kúrenie E5.0 12 V 5 kW.
Majú aj 2 kW verziu. Toto by mala byť kópia webasta. Majú ešte aj nejakú Čínu za cca110 eur. Aj to ma celkom dobre recenzie. Ja som ten 5kW LF Bross práve objednal tak uvidím keď to príde čo to bude zač..
-
Koľko už máte na vašich Citigo IV najazdené a vyskytli sa aj daake poruchy? Ja momentálne 34552 a porucha žiadna, len jeden defekt minulú jeseň. A ešte jedna otázka, zvolávačka bola len jedna na ten softvér riadiacwj jednotky batérie alebo ešte daaka? Ktosi na fóre spomínal ešte dačo, niečo čo súviselo aj so spotrebou, len keď som to kontroloval cez VIN tak im to zrovna vtedy nefungovalo.
Komentár
-
39000 km
1. zvolávačka RJ - auto posrali a bolo 6 týždňov odstavené v servise.
2. zvolávačku (súvisiacu so spotrebou) vyriešili nedávno počas 1. servisnej prehliadky.
Okrem defektu za ktorý výrobca nemôže teraz riešim prvú závadu - nefunkčné vyhrievanie vodičovho sedadla.
Po 3 hodinách v servise (NZ) neboli ani len schopný zistiť kde je problém.
Inak šlape ako hodinky, podla OBD počas servisnej prehliadky baterka v 89% stave.
-
Ahojte. Ja mám najazdených 21 000km a zatiaľ bez jedinej poruchy. Bol som na dvoch zvolávačkách. S autom som maximálne spokojný. 👍
-
denial my sme skusali na starom BEV 205/55R16 celorocky Michelin CrossClimate+. Rocny najazd cca 32tis km, po 17 mesiacoch a necelych 50tis km stratili 1.5mm. Jazda 70% okresky 100km/h, 15% mesto, 15% dialnica, vacsina casu juhozapadne Slovensko + Rakusko a Madarsko, velmi prilezitostne sever Slovenska. Ziadne sprinty, ustalena a svizna jazda. Prijemne tiche. Za mna uplne dokonale pneu na tie zebracke zimy co u nas byvaju, ale nezlakli sa ani snehu ked nasnezilo. Kriteria, podla ktorych sme vyberali boli co najmensi hluk, dobre vysledky a nizke opotrebenie. Tieto nam vysli najlepsie podla vsetkych testov aj skusenosti uzivatelov. Trosku drahsie, vtedy stali cca 97€/ks, ale zas radsej priplatit ako potom otacat pneuservis castejsie kvoli rychlemu opotrebeniu. Continental boli drahsie ale hlucnejsie, Dunlop aj GoodYear mali ok hluk ale vyssie opotrebenie, Hankook mali horsie vysledky v zime, Bridgestone mali horsie vysledky v kazdom pocasi, a este tam boli dake Matadory, ktore boli horsie uplne vo vsetkom. Najma pri EV mi pride hluk dost kontraproduktivny lebo tam pocut vsetko a tie lacnejsie EV su dost slabo odhlucnene
-
Nato ze sa auta predavaju rok a pol, mate zaujimave najazdy na malom mestskom aute. Ja s mojimi 5000 km na svojich Citigo si pripadam, ze mi len parkuju.
-
Ja mam 38 000 a zatial len raz ma v zaciatkoch tahali, ked vypadlo lanko z tiahla voliacej paky a nesiel "zaradit smer", kolesa ostali zablokovane v P. Este potom som dostal neskor defekt, prisla odtahovka a pamatali auto, ze uz ho raz niesli :-) Potom este par defektov a menil som stierace, lebo tie originalne na novom aute boli hrozne. Inak pneumatiky som dal na zimu celorocne Maxxis, najlacnejsie a boli v pohode, len sa rychlo zjazdili, jedna myslim dostala defekt a dalsiu vydulo. Ale nedavno mi vydulo aj Continental, tak asi tie cinske az take hrozne neboli. Teraz mam prichystane na zimu celorocne Vredestein, tak uvidime.
-
Ake Vredesteiny si kupil, stare QUATRAC 5 (E/C/69dB) alebo nove QUATRAC (D/B/70dB) ?
Pozeram, ze Michelin su CrossClimate 2 (D/B/69dB), nemaju ich a stoja 123+ eur za kus.
Original Continentaly EcoContact5 boli B/B/70dB.
Fuel efficiency / Wet grip / Noise
Stierace - ktora znacka je dobra? Nonstop mam znecistene sklo od hmyzu, nepomohli ani tekute stierace, nepomaha ani cistenie na pumpe.Naposledy upravené denial; 17-09-2021, 11:41.
-
Nove Quatrac, 5 uz myslim ani nie su skladom. Zatial ich mam vzadu, vpredu mam este letne. Stierace myslim Bosch, je to dost rozdiel oproti povodnym.
Michelin myslim ani nie su celorocne na nas originalny rozmer. Quatrac nejakych 74 € za kus bol.
-
xxc 38tis a zopar defektov? To kade chodis, po farbrike na klince? Som nemal defekt ani nepamtam. A EV je moje prve auto bez plnohodnotnej rezervy. To ked je defekt sa musi volat odtahovka? Ta sada lepiaca ci co to je v kufri je uplne na nic? Rozmyslam ze budem vozit jedno letne/zimne koleso v kufri ako rezervuNaposledy upravené Taur; 17-09-2021, 12:12.
-
Ja som nemal defekt 21 rokov, popravde uz ani netusim, kde je naradie a ako sa pouziva lepiaca sada alebo zdvihak 🙈
Btw akurat som pozeral cenu tych CrossClimate, sranda, ze v mensej sirke 185 su o 40€ drahsie oproti vacsim 205 (84€ vs 122€) 🤨Naposledy upravené Wilo; 17-09-2021, 12:26.
-
@Wilo
Ja na e-up som vymenil hneď od nova za Michelin CroosClimate 165/65 R15 (rovnakýrozmer ako orginál) .
Plná spokojnosť opotrebenie po 12+tis veľmi malé. Som z BB ale aj tu v meste je v týchto zimách sneh na ceste len pár hodín takže som nemal absolutne žiadny problém. Na mestké menej výkonné e- auto je škoda dávať špičkové letne a zimné pneu. Paradoxne v prechodných obdobiach môže byť s kvalitnými celoročnými aj väčšia bezpečnosť (zimné vo februari pri 15 deg C majú asi citelne dlhšiu brzdnú dráhu ako CrossClimate). Michelin deklaruje CrossClimate ako “ letne pneu do zimy”.
Doporučujem.Uvedený rozmer bol ale dosť drahý cca 70 €.
Inak za 12 tis km žiadna závada len jeden defekt, indikacia fungovala už pri miernom poklese (skrutka zostala zapichnutá.
Ale degradácia dosť vysoká cca 8% (20 mesiacov od výroby) viď môj včerajší príspevok vo vlákne iD3.Naposledy upravené palo47; 17-09-2021, 13:40.
-
Na inych autach si nepamatam, aby som mal defekt. Na Skode sa mi to podarilo, manzelke tiez. Ja som raz sekol gumu, cinsku Maxxis, nejak som dosiel na tom do ciela. Ktovie, ci to nema nejake dojazdove bocnice, lebo disk bol v pohode. Este pred tym zena sekla gumu, par metrov za domom, ale to som volal odtahovku. A nedavno vysla na nejaky obrubnik a vydulo povodnu Continental pneumatiku. Disk je vraj v poriadku. A este raz defekt, moja chyba, presiel som po srubke a pekne to signalizoval aj ten nepriamy system merania tlaku.
-
tak u mna najazdenych 29000km, za sebou dve zvolanacky + bola vola na prednych brzdach, prejavovalo sa to tak ze pri cuvani a nasledom brzdeni sa ozvala rana z prednej napravy, opravene v ramci zaruky - dali tam podlozky (rovnaky problem mal aj VW polo)
Najblizsie pojdem do servisu
- problem s vnutorym okruhom klimatizacie, ked ho zapnem tak sa po par sekundach vypne, po dalsom zapnuti uz je vsetko OK
- pri nabiti auta na 100% a pri naslednom prudsom brzdeni pri rychlosti okolo 10km/h prestane tak na 0.5 sekundy auto brzdit a nasledne hodi plnu brzdu. Problem je iba pri nabiti na 100% a iba par km pokial sa bateria trocha nevybije.
- a potom kopa chyb ohladom ich aplikacie move and fun a mySkoda... ako developer web aplikacii mam pocit ze tieto ich appky nikdy nikto netestoval + vylepsit by sa tam dalo velmi vela veci, hold softver okrem tesly ostatny nevedia robit.
-
Objednal som nove Micheliny Crossclimate2.
Este som mal na vahe nove Vredestein Quatrac a v niektorych testoch predbehli miselina aj Hankook Kinergy 4S2.
https://www.tyrereviews.com/Article/...-Tyre-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/...-Tyre-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/...-Tyre-Test.htm
-
@Denial.
Som presvedčený že s CrosClimate+ budeš spokojný.
Je jeden parameter v ktorom je väčšina michelin neprekonateľná a to opotrebenie.
A Michelin je asi jediný, ktorý sleduje vlastnosti aj na ojazdených pneu. Výborné výsledky testov nových pneu nemusia platiť po najazdení napr 20 tis km. Napr. vyzýva aby sa mneu zjazdili úplne na zákonnú hranicu aj kvôli ekológii. Žial s aquaplaningom potom je nutné počitať už pri podstatne nižšich rýchlostiach.
-
s tymi celorocnymi michelinmi som nepochodil, volali mi, ze este nie su ani vyrobene a vedia mi ich dodat tak o 3 tyzdne.
tak som na bazosi kupil styri cele R15 zimne kolesa za rovnaku cenu ako dve celorocne pneu.
ktovie, ci sa daju zapisat R17, tieto sa mi celkom pacia
https://auto.bazos.sk/inzerat/129098...t-mii-nove.php
a o kolko by to znizilo dojazd
-
@romiix
Myslím, že širka pneu nerozhoduje o jej pružiacej schopnosti, skôr výška bočnice (profil). Mám zato, že výrobca kvôli maximalizácii dojazdu predpísal neprimerane vysoké hustenie a to zhodne pre 1 osobu a aj pre 4 osoby s batožinou. Ja e-up využivam v 90% pri obsadení len vodičom a hustim o 0,2 Bar menej. Je to trochu pohohodlnejšie a spotreba je OK a ani na opotrebení by sa to nemalo prejaviť.
-
-
Najeto 28 000km. Zavady:
1) Vybijeni 12V baterie a v dusledku toho vybijeni trakcni baterie. Vyresilo se po prehranim ridici jednotky palubnich pristroju.
2) Zvlnene brzdove kotouce. Bylo to jiz na novem voze. Reklamoval jsem to po pul roce od koupe pri stavu tacho 10500km. Reklamace neuznana, zaruka se na spotrebni material nevztahuje. Budu muset kotouce vymenit, je to ci dal tim horsi...
Komentár
-
romiix Několikrát za den (cca 3x), když se 12V baterie díky "neuspané" řídící jednotce vybila na cca 12.1V, naskočil DC-DC měnič, který nabíjel 12V baterii (při nabíjení bylo slyšet slabé pískání v motorovém prostoru). Nabíjení trvalo cca 2 hodiny. Takto se to opakovalo cca 5 měsíců, než jsem na to přišel. Z "trakční baterie se za den vybilo 2 až 3 %. Když se jezdilo každý den, bylo těžké poznat že něco není OK....
-
martin7470 Fu, tak toto asi hodne likviduje 12V baterku :/ Toto som si nemal šancu všimnúť ak sa to dialo aj mne.
-
Inak s autom za tie peniaze spokojnosť len mi vadilo že si kúrenie nepamätá navolenú teplotu,ale to mi kamarát spravil a je to oveľa lepšie
Komentár
-
jux vid videnavod https://www.youtube.com/watch?v=wK20vyOEl1c
-
Neviem ako je na to citygo ale e-up si pamätá po vypnutí zpalovania ešte cca 2 hodiny nastavenie teploty.
Moja skúsenosť je však taká, že východzie nastavenie 22 C je optimálne aj v zime aj v lete. Aj tak počas jazdy napr cez Donovaly teplotu chladenia upravujem. Napríklad začínam jazdu pri teplote okolia 24 C nastavim na 23 C Ale v Korytnickej doline je napr 18 C a auto začne automaticky kúriť a v momente prepnutia začne na čoveka fúkať horúci vzduch (PTC ide na plný výkon cca 5kW). Takže znižujem napr na 19 C pretože kúrenie je neporovnateľne energeticky náročnejšie ako chladenie.
Občasne ťuknutie do tlačitok teploty nepovažujem v žiadnom prípade za diskomfort,
Ale v pravda, že napr. v BA sa podobné situácie asi nestávajú.Naposledy upravené palo47; 18-09-2021, 14:29.
-
- Likes 1
Komentár
-
Taur Čo ako treba..
V rovine sú sklopené väčšinu času. Stále niečo prenášam. Keďže nemá ťažné, používam ho ako minipickup.
denial Za účelom fotenia by sa mi to nechcelo. Prišiel som zo stavebnín, tak som to cvakol.
Čo sa týka ak/dekcelerácie, bezpečné by to nebolo, i keď cez sedadlá by sa tomu moc nechcelo. Bolo to len cca 2 km zo stavebnín.
-
decelerácia - aj keď sa sklopia sedadlá, pásy ostávajú funkčné. kedysi som prevážal 48/5 zariadenia trojizbového bytu (nie elektromobilom!) a hoci som vybral všetky sedadlá, pásy ostali a mnohé veci som nimi stabilizoval. v prípade stavebnín postačuje prehodiť starú deku a pásy sa nezašpinia. mimochodom, pásy sú istejšie ako upevnenie rakvy na streche.
-
Dobry den.
Pred par dnami som sa trochu previezol, odchod 100%, prichod 2% ("13km").
Prejdena vzdialenost 147km, eco+, kurenie off, ventilator off, vyhrevy off.
Spotreba v aplikacii 18.2 kWh/100km, rychlost 67 kmh, zimne R15, sucha cesta, teplota 10, LV-BS okresky.
Pomale 3.7kW nabitie na 100%, podla wattmetra dodanych 31.5 kWh.
Mal som tiez mensiu nehodu (klucove slova do gugla: kruhovy objazd zobor), takze najblizsie 3 tyzdne mi maju menit naraznik a blatnik.
Neviete, prosim, ci musim informovat aj moju poistovnu, kde mam havarijne, prip. ministerstvo hospodarstva/SIEA-u (kedze mam dotaciu)?
V autorizaku mi nahradne vozidlo nevedeli dat.
Ake si mozem pozicat z beznej autopozicovne, aby s tym poistovna vinnika nemala problem?
Nasiel som elektricku mazdu mx30 za 36, zoe za 44 a dieslovu fabiu za 32 na den.
Vdaka.
Komentár
-
Tak dnes mi odišlo vyhrievanie sedadla vodiča, zapnnem to na prvý dielik a sedadlo vôbec nehreje, dám na druhý a po asi 5 sekundách zhasnú kontrolky vyhrievania sedadla úplne. Jentu ešte niekto čo sa s tým stretol? Už dávnejšie tu ktosi písal že mu to odišlo, písal som si predtým ešte s jedným chalanom ktorému to odišlo ešte minulú zimu, o 3 týždne na to mu vyhodilo chybu elekteického systému a auto ani nenaštartoval, auto mu vtedy brali do servisu v BA. Snáď to spolu nemá daaky súvis. Ak tu je náhodou niekto komu sa to ešte stalo tak ako dlho mu to riešili a čo tomu bolo?
Komentár
-
Riešil som, bol som v servise kvôli tomu 3x:
- 1. pokus - premerali riadiacu jednotku, objednali rohož sedáka
- 2. pokus - vymenili rohož sedáka, nepomohlo, objednali rohož vyhrievania chrbta
- 3. pokus - vymenili rohož vyhrievania chrbta - pomohlo.
Pravdepodobne by to šlo na 1. pokus, keby mali u seba náhradné diely (sľúbili, že rohože si objednajú vopred). Taktiež by prospelo, ak by v servise vedeli premerať odporové drôty vyhrievania namiesto štýlu pokus-omyl.
-
Mne to NM servis riesil este na jesen 2020 na jednej Citigo, takze asi ten dodavatel rohozi mal nejaku vadnu seriu.
-
Miroslav Rojko Aj ja s tým pôjdem do NM do servisu, tak snáď budú vedieť čo ich tam čaká a budú to mať rýchlo hotové
-
Nahradnu pneu original mam na predaj ak by niekto potreboval.
-
-
Dobry den,
tak po troch tyzdnoch som opat pojazdny. Mazda ako menila jazdy pruh, v polsekunde ju otocilo okolo mna, nestihol som ani trubit, ani brzdit, ani nic.
Dva tyzdne oprava, kedze ma naburali v NR, auto odtiahli do miestneho autorizovaneho servisu, ten ale vraj neopravuje elektro, tak to odtial islo do centraly v TO.
Tyzden reklamacia, na laku flak od farby, skriabanec, maska nakrivo, chybajuce skrutky ...
Tvrdili mi, ze auto uz nikdy nebude vyzerat ako nove, lebo toto je repas.
Oprava 2140 eur. Po vlastnej osi si musim doriesit preplatenie odtahu, nahradneho vozidla a duplikatu TEC.
Rovno spravili vraj aj dve zvolavacie akcie, o ktorych nemam ziadne potvrdenie a http://recall.skoda-auto.com/ cely cas ukazuje, ze na moj vin nie je ziadny recall campaign.
Komentár
Komentár