Podla Sulika sa chysta dalsie kolo dotacii, sice s nizsim prispevkom, ale mal by sa ujst (takmer) vsetkym zaujemcom:
Nová dotácia na elektromobily - 8000 eur cez www.chcemelektromobil.sk
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Tak kazdemu sa to neujde, ak to bude podobne nastavene ako tato co skoncila do cca 4minut.Spravne si dal do zatvorky tamer. Ale mali by dat stopku tim, co uz teraz dostali dotaciu, aby sa dostalo aj na dalsich, bolo by to podla mna spravodlive. Lebo zas to kupia taky co uz maju EV a len chcu zarobit na dotacii a maju na EV aj bez dotacie. Nehovorim, ze vsetci su taky ale nak sa dostane aj na dalsich, ktory doteraz neboli uspesny a chcu EV. -
Ako fajn , ale kedy chcú konecne uzavriet prvu vyzvu? Cakam pol roka , teraz aktualné 5 týždňov ani ťuk na MH SR , komisia stále nezasadala na schválenie ďalších žiadostí v poradovníku, tahaju to neskutocne dlho, teraz som vybavoval cez SIEA dotáciu na fotovoltaiku 1500 eur poukazku som mal vyriešenu za mesiac..., takže nechápem kde je problém keď poukážky na fotovoltaiku vedia vybaviť za mesiac, a táto výzva sa ťahá od decembra 2019. -
Ako povedali včera zástupcovia ministerstva na e-salon Košice, ďalšia výzva na EV bude po vyhodnotení prvej - až keď budú vyplatené všetky peniaze. Potom upravia zákony aby prispôsobili - vylepšili. Z toho mi vyplýva, že ďalšie dotácie budú najskôr 2022.
-
-
Komisia opäť zasadala 28.8.2020
Aktuálny zoznam (ne)schválených žiadostí tu:
Komentár
-
Komentár
-
V prípade ak je k vozidlu vystavená prevozná značka, napríklad Rakúska (čiže to vozidlo je dočasne registrované v inom štáte PREDTÝM ako bude prihlasované na Slovensku) tak je to porušením tohoto pravidla?
"Dotácia je oprávnená iba pre nové vozidlo, ktoré nebolo prihlásené do evidencie vozidiel v SR ani v žiadnom inom štáte. Preukázanie skutočnosti, že vozidlo nebolo prihlásené do evidencie vozidiel v SR ani v žiadnom inom štáte, je možné preukázať napríklad údajom z osvedčenia o evidencii časť II tak, že dátum prvej evidencie vozidla a dátum prvej evidencie v SR sú totožné dátumy, prípadne iným hodnoverným a verifikovateľným dokladom, t. j. napríklad Potvrdenie o kontrole originality, ktoré preukáže, že vozidlo nebolo registrované v inom štáte"
Mali ste niekto problém s dotáciou ak vozidlo neprišlo na kamióne ale po vlastných ?Komentár
-
niekto tu už písal, že nie, prevozná značka nie je porušením podmienopk na dotáciu, pohľadaj v iných témach -
Pri pouziti prevoznej znacky auto nie je nikde registrovane, nikde v dokladoch od auta nie je ziadna zmienka o pouziti prevoznych znaciek. Len do sprievodneho tlaciva k prevoznej znacke sa napise vin auta. Ten kto pozical prevoznu znacku len mozno archivuje, komu ju pozical. Absolvoval som to viackrat. -
dovoz vozidla zo zahraničia na tzv. vývozných tabuľkách EČV nie je v rozpore s podmienkou podľa čl. II. ods. 2 písm. c) Zmluvy o poskytnutí dotácie na nákup batériových elektrických a plug-in hybridných elektrických vozidiel.
Pridelenie dočasných (vývozných) tabuliek EČV sa nezaznamenáva do evidencie vozidiel. Takýto dovoz teda nie je v rozpore so Zmluvou a podmienkami pre refundáciu finančných prostriedkov.
S pozdravom
Tím Emobility emobility@mhsr.sk
-
-
SIEA osloví v najbližších dňoch žiadateľov zo zásobníka. Budú oslovení žiadatelia s referenčným číslom žiadosti od 795 po 819. Sledujte emaily.Komentár
-
Zakladne kolo skoncilo uz davno.
Tych 20 co oslovili pred vianocmi bolo uz tretie kolo, ktore znova vzniklo tym, ze ludia co boli na rade zrusili poziadavku na dotaciu alebo nesplnili podmienky. V dalsom opakovanom kole mozno zase vzniknu nejake volne miesta, ale bude ich cim dalej tym menej. Teoreticky, ked nikto dalsi v poradi nebude dotaciu chciet, moze to trvat donekonecna. Kazde kolo potrebuje cas, lebo ziadatelia maju cas na zaslanie ziadosti aj na podpisanie zmluvy o dotacii. No jedna sa uz o tak malo (jednotky) potencialnych volnych slotov na nove ziadosti, ze to nie je z pohladu celkoveho procesu dotacie zaujimave. -
Mozno pozicia tych, co mali podpisanu zmluvu a do roka nekupili nebude uz ponuknuta dalsim, tak by to skutocne neskoncilo nikdy... Niekde to predsa musia useknut.
Mozno aj tych ostatnych 20, co oslovili v novembri 2020 bude skutocne poslednych a ked z nich vzniknu este nejake volne sloty, uz ich tiez nebudu recyklovat.Naposledy upravené jux; 08-01-2021, 14:52.
-
Komentár
-
co som pocul obvykle do troch tyzdnov pride suma na ucet, do mesiaca urcite, zalezi od dodania dokumentacie aj, asi, kedy zasadne niekto na ministerstve, prezrie ze je to ok a vydaju suhlas na vyplatenie a ako maju "vyplatny termin" tipujem. Ale co som videl/pocul od znamych, tak cca 3 tyzdne (mne tiez tak, ale nemam to spocitane presne)
-
-
Aktuálne je vyplácanie dotácií tak rýchle, ako sú rýchle byrokratické procesy.
Doklady predložené 14.12.2020 (prevzatie zásielky z pošty ministerstvom), peniaze doteraz neprišli, dnešná odpoveď : "z dôvodu pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 sú niektoré byrokratické procesy značne spomalené"
Len aby ste mali predstavu, koľko sa čaká teraz na vyplatenie dotácie, na otázku "kedy predbežne" nevedeli odpovedať termínom, len "prosíme Vás však o Vašu trpezlivosť".[priezvisko]@me.comKomentár
-
Je tu niekto, z tych co boli vyzvani na zaslanie dokumentov v novermbri 2020? t.j. niekto kto ma referenčné číslo žiadosti od 795 po 819?
Ja medzi nich patrim, poslal som doklady elektronicky obratom, do el. schranky som obratom dostal potvrdenie o prevzati dokumentov, no doteraz som nedostal ziadne ine info. Ani na stranke www.chcemelektromobil.sk nie je od novembra 2020 ziadne nove info. Vie niekto nieco nove?Komentár
-
Caute, v podmienkach dotacie je, ze auto musi byt prvykrat prihlasene ziadatelom o dotaciu. Okej. A teraz otazka. Po prihlaseni som dostal biele SPZ a ich cislo + info o majitelovi a drzitelovi vozidla boli zapisane na velky TP vydany importerom. Mozem si v pohode zamenit SPZ za zelene (a teda nove cislo a novy TP) a toto dat na ministerstvo s podkladmi pre dotaciu? Lebo je to stale prva registracia, ale uz zmena tabuliek a teda novy TP. DakujemKomentár
-
Nie, nerobil by som to. Dátum prvej registrácie v TP sa musí zhodovať s vydaním TP - myslím že niekde v príručke ku kontrole podmienok toto je napísané. Mal si si rovno dať zelené značky, resp. Pošli im TP s bielymi značkami a keď Ti pošlú peniaze (t.j. Všetko overili), potom si daj zelené. Následne kontrolujú či si majiteľom po dvoch rokoch a to si. -
Zmenou evidenčných čísiel a teda aj dokladov nedochádza k zmene držiteľa a preto by to nemal byt problém. Keďže sme ale na Slovensku a slovenskí úradníci sa riadia príkazmi, nariadeniami tabuľkami a nie zdravým rozumom, urobil by som tak ako píše Miroslav: najskôr si vybav dotáciu a potom vymeň značky. Aj tak z nich nie je na SK žiadna výhoda tak je jedno kedy ich vymeniš. -
Roman-ba Podla tej .logiky by mohli aj potom pytat dotaciu spat ak by to malo byt porusenie podmienok.Tak jby malo byt jedno kedy to spravi. Ale zmena EC by nnemala byt porusenim. Ale je fakt ze lepsie najprv mat prachy v hrsti a potom riesit zmeny. Neviem preco neprihlasoval rovno na zelene. Ved tych par dni sa da pockat na auto kym pridu.
-
-
V zmluve sa píše, že treba zaslať úradne overené doklady, TP II a hav.poistenie. Čo sa pod tým chápe?
Ďalej sa píše, že treba zaslať fotodokumentáciu o vozidle (asi s fotkou nálepky) elektronicky na mailovú adresu nimi zadanú.
Zároveň sa píše, že doklady treba poslať v uzatvorenej obálke na MH SR s nápisom NEOTVÁRAŤ.
Tak ako ste to vybavovali?Komentár
-
posielali emali s pokynmi kde sa pise
V súvislosti s problémami súvisiacimi s úradným overovaním uzatvorených zmlúv o havarijnom poistení a spôsobe predloženia dokumentov pre splnenie tejto zmluvnej podmienky voči poskytovateľovi dotácie, Vám dávame do pozornosti nasledovné dočasné usmernenie:
"V prípade ak príjemca dotácie uzatvoril havarijné poistenie elektronicky a reálne nedisponuje tlačenou formou zmluvy parafovanou obidvomi zmluvnými stranami, príjemca je povinný predložiť návrh zmluvy o havarijnom poistení vozidla vydaný spoločnosťou spolu s dokladom (napr. výpis z internet bankingu) preukazujúcim uhradenie platby za havarijné poistenie vozidla." -
Všetko je v tejto téme podrobne popísané, stačí sa o par strán vrátiť.
-
Ak by niekomu zostala biela nálepka "Jazdím ekologicky s podporou..." a nebude ju potrebovať, tak mi ju odložte. Zobral by som. ĎakujemKomentár
-
Vzhladom na cely system, proces tejto dotacie a kolko im to trva vsetko od schvalovania po vyplatenie by bola vystiznejsia nalepka "Jazdim ekologicky s odporom MH"Komentár
-
Tak už prešiel rok a pol odkedy som oficiálne zaregistroval svoj záujem o dotáciu a nikam to neviedlo.
Kupujem auto bez dotácie. Viem, že sa tu o tom srandovalo, ale vytvoril niekto nakoniec tie nálepky "Jazdím bez podpory"?
Rád by som si takú ba auto nalepil.Komentár
-
Pretože som pravidlá splnil a dotáciu nedostal.
V pravidlách nikde nie je uvedené, že v prípade technických problémov sa moja žiadosť zneplatní a budem musieť žiadať znova.
Prvý krát som sa do zoznamu dostal, druhý krát som bol pod čiarov, pretože chceli aby všetci dostali rovnakú šancu.
Ale s tak hlúpym systémom, že úspešný bude ten kto má najlepšie pripravený skript, alebo má natrénované vyklikať formulár v konkrétny čas je všeko možné, len nie rovnaká šanca.
Keby povedali, že dotáciu dostane prvých X ľudí čo si kúpia EV (Tak ako to bolo v prvom kole), každý by mal rovnakú šancu, nie takto.
Veľa ľudí v registrácii uspelo, ale dodnes si auto nekúpili, lebo sa registrovali len pre istotu.
A zas je veľa ľudí pod čiarov, ktorí si chcú kúpiť auto, ale štát peniaze drží pre nerozhodnutých.
Tomu nehovorím rovnaká šanca.
Tak "spravodlivo" to bolo vymyslené, že to až vyzerá akoby to niekto vymyslel, aby vedel "pomôcť" svojim dostať dotáciu. -
Vilo S tym uz nic nenarobis... Snad dalsie kolo dotacie urobia rozumnejsie, ak vobec nejaka dotacia na EV este na SK bude. Samozrejme dotacia pre kazdeho ako napr. v Nemecku je v poriadku, no zase sa mi zda zvratene, ze nemeckych 9 tisic dotacie sa stalo objektom spekulacii odkedy skratili dobu vlastnenia elektromobilu na pol roka. Neviem ci sa nemeckym danovym poplatnikom bude pacit, ked sa z nemeckeho rozpoctu dotuju nakupy vozidiel mimo Nemecka a suvisiace zisky nemeckych priekupnikov. Este niekolko rokov budu ceny elektromobilov vyssie ako porovnatelnych spalovakov, takze nejake prechodne riesenie musi byt.
Po roku 2025 sa maju postupne ceny elektromobilov a spalovakov zrovnavat a nasledne otocit.
Zrovnanie cien podla kategorii:
2025: Light vans
2026: Sedans
2026: SUVs
2026: Heavy vans
2027: Small cars
Vid studia:
-
Vilo prosim ta nekonspiruj ja som ziadny skript nepouzil a bol som 76. Keby to zaviselo od toho kto si skor kupi auto tak by to tiez nebolo dobre pretoze cakacie doby na jednu znacku mozu byt ine ako na druhu...
O tom ci mali vsetci rovnaku sancu sa tu nemusime bavit. Samozrejme, ze ti co nevedia pouzivat pocitac nemali ziadnu napriklad
Neobhajujem ako to bolo spravene, ale naozaj by ma zaujimalo ako by ste to spravili vy. Jedna vec je kritizovat a druha dat nejake konstruktivne riesenie (mne ziadne nenapada ak sa nebavime o tom dat dotaciu kazdemu, pretoze bud by to bola smiesna suma alebo by to bolo mimo rozpocet).
A teraz sa mozte vsetci do mna pustitNaposledy upravené Catchcash; 13-05-2021, 12:43. -
Catchcash Nekonšpirujem, veď to bolo úplne na hlavu postavené.
Prvé kolo malo svoje problémy, ale bolo lepšie ako druhé.
A najlepšie to vymysleli v Amerike. Každý výrobca čo predá X EV, dostane zákazník toľko tisíc dotáciu, potom na ďalších Y EV dostane už menšiu dotáciu.
A je jedno aké sú dodacie doby ako vie kto robiť s počítačom, proste si ideš kúpiť auto a máš ho s dotáciou, aká na toho výrobcu prislúcha. -
Vilo to som napriklad nevedel a znie to celkom rozumne ale tiez tam vidim potencialne problemy.
Ako prerozdelia vysku dotacie pre automobilky? Kazdemu daju rovnaky objem dotacii? Ak ano tak ti co predavaju menej v absolutnej hodnote budu na tom lepsie pretoze predaju viac BEV (v pomere k celku) a tym padom ich flotilove emisie pojdu viac dole ako konkurencii ktora predava ovela viac aut ale dostane rovnaky pocet dotacii. A tym padom mozu predavat aj ICE s vacsimi emisiami (kadejake 6-12 valce) alebo davat menej do vyvoja novych technologii atd.
Samozrejme SR je maly trh nato aby sa nieco take prejavilo ale keby to tak bolo vsade?
Kazda dotacia ti nejakym sposobom pokrivi trh nech je nastavena akokolvek dobre. Vzdy sa proste najde niekto kto bude ukrateny.
Ja keby som napriklad dotaciu nedostal si citigo nekupim za 20 to hovorim rovno -
Každá automobilka má limit na počet dotovaných áut. Neviem aké čísla tam presne majú, ale napríklad, každá má na prvých 200 000 áut. Z toho prvých 100 000 dostane 10 000USD, ďalších 50 000 áut dostane 5 000 USD a zvyšných 25 000 áut dostane 2 500USD.
A je jedno či toľko áut predajú za pol roka, alebo 5 rokov.
Proste veľké automobily to vyčerpajú rýchlejšie a malé automobilky sú zvýhodnené roky, lebo tak veľa áut nepredajú.
Osobne som tiež názoru, že dotácie sú vždy alebo takmer vždy blbosť, lebo neprirodzene deformujú trh.
Ale z vmysle hesla "kto nekradne, okráda vlastnú rodinu", som sa o dotácie, s ktorými nesúhlasim pokrytecky hlásil. -
Catchcash uplne jednoducho, oddelit dotacnu schemu pre firmy a pre fyzicke osoby, a dat dotaciu kazdemu, kto prejavi zaujem o kupu BEV. Maju to tak v Rakusku, a rovnako aj v Nemecku. Na Slovensku stale nie je o BEV az taky zaujem aby to malo vacsi dopad na rozpocet, a taktiez nemyslim, ze by kazdy Slovak mal pripravene financie ihned utekat kupit nove BEV. Vzhladom na rozne dodacie lehoty roznych vyrobcov tiez nehrozi velky napor na kasu, naklady by sa prirodzene rozhodili na dlhsie obdobie podla postupnych dodavok vozidiel. Mne celkovo unika pointa poskytovat dotaciu X prvym uchadzacom, a este za takychto podmienok, ze polovica z nich teraz blokuje peniaze kym sa racia rozhodnut.
Zmyslom dotacie je podporit predaj BEV a znizit emisie. Predaj BEV a znizovanie emisii sa najrychlejsie prejavia, ked to umoznis ludom vykonat okamzite, bez rocneho cakania. Za ten rok, co sa 100 trtkov rozhoduje ake auto kupit a ci vobec kupit, tu uz mohlo rok behat 100 elektriciek a setrit ovzdusie. Proste tu mas dotaciu, ber alebo nechaj tak. Ak nechces, daj ju druhemu, ktory ju vie vyuzit okamzite, a ty si kludne cakaj na svoje vysnivane auto dalsie 2 roky 🤷♂️ Ale takto sa to nerobi do psej matere. -
Ešte jedna zaujímavá štatistika, tá dotávcia je zhruba vo výške DPH (neplatí pre lacné autá), takže technicky vzaté, tými dotáciami štát len prelieva DPH z BEV do dotácie, takže nevidím prečo by to nemohli robiť neobmedzene - takmer nič ich to nestojí.
Komentár