Pôvodne zverejnené od Vilo
Pozrieť príspevky
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nová dotácia na elektromobily - 8000 eur cez www.chcemelektromobil.sk
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Ja som bol hlupy, ze som dal ziadost len na 1 auto, teraz by som kludne kupil aj dalsie 2 Skoda ze oslovuju automaticky len dalsich ludi, co boli pod ciarou v poradovniku, ale uspesni ziadatelia uz nemaju moznost na zmenu poctu EV, ak niekto odstupi / mal zamietnutu ziadost.
-
Tak presne že 756 to nebude, nakoľko to hovorí o žiadostiach, nie počte vozidiel. Na dotáciu bola vymedzená suma prostriedkov v € a podľa požadovanej sumy v jednej žiadosti sa to vyčerpalo.
Medzi stornovanými je aj niekoľko firiem, čo žiadali tri alebo zasa nejakí, čo chceli PHEV. Otázka je, koľko čakateľov chcelo viac áut, takže 756 je len odhad, možno je to 780, možno 720.
-
EV_Future Tomu sa u nas hovori lachvate ludze. Ja by som naopak obmedzil len na jedno auto a len pre obcanov, aby sa uslo viacerym. Firmy kupia aj tak pre ekonomicke vyhody ktore uz su pri EV resp. by som ich motivoval dalsimi danovymi ulavami , bonusmi a vyhodami.
Nechapem preco dotaciu potreboval Renault Slovakia na 3 BEV, tych 24tis im mal dotovat vyrobca ked su chudobny.
Aby nedoslo k mylke tiez mam firmu, nejde o hate na podnikatelov. Len si mysllim, ze firmy sa daju aj inak motivovat k EV nez im pchat cash do uz plnej penazenky u niektorych.
-
Ja si zas myslim, ze je dobre, ked maju dotaciu aj firmy. Firmy pouzivaju auta podstatne viac ako sukromne osoby, takze dotacia pre firmy viac pomoze zameru co najviac najazdenych kilometrov na elektrine voci spalovaku. Tiez firmy maju hustejsiu obratkovost aut vseobecne, navyse EV si mozu odpisat za dva roky (rovnaky cas ako musia auto vlastnit aby splnili podmienky dotacie), takze mozu ciastocne ojazdene elektromobily posunut dalej ludom co na nove nemaju a kupit si dalsie.
-
jux Ved praveze fy maju uz x dovodov kupit EV, zrychleny odpis, prevadzkove naklady, registracne poplatky, udrzba ,,, dalsie motivacne by im este mohli vymysliet. Ale obcanom s pevnym platom ine ako priama finanacna dotacia velmi nepomoze,
Cielom dotacii je co najviac km? Som myslel, ze popularizacia a pripagacia emobility medzi verejnosotu. V takom pripade si myslm, ze viac uzitku by spravilo 6 EV medzi ludmi, ako 6EV u 2och firiem este k tomu takych ako importer aut a ektrarenska firma. Polovica ziadajucich fy su predajcovia aut a tych budu vyrobcovia aj tak tlacit do emobility, tak ich sami podporia.
A myslis ze firmy, ktorym ide o maximalizaciu zisku po dvoch rokoch budu obcanom tie auta predavat za lacno, za ceny o dotaciu mensiu? O tom pochybujem. Mozno ani keby chceli im to DU nedovoli. Odpisane auto s nulovou uctovnou hodnotou firma nemoze predat za korunu, ale mala by ho predat za trhovu cenu. Inak DU protestuje. Takze nakoniec firmam tu dotaciu stat vlastne zdani ked o 2 roky predaju auto.
-
Taur ako povedal Jux - obycajni ludia nenajazdia ani zdaleko tolko co firmy (cest vynimkam). Tam sa dotacia mina ucelu. Ucelom podpory je byt eko a znizit produkciu emisii. Pri firemnom aute kde sa urobi za rok 40tis km to ma urcite vacsi zmysel ako pri fyzickej osobe co da 10tis km. Este praveze mozme byt radi ze bola dotacna schema takato otvorena. Ak by stat mal ist striktne ucelovo a sledovat stanovene ciele tak by dotacia bola len na kupu elektrickej dodavky pre postu, kurierov a zasobovanie. A pripadne osobne auto len pre taxikarov. Lebo tam to ma realny vyznam s viditelnym a meratelnym dopadom na okolie. To ze si 500 fyzickych osob kupi elektricke auto je sice sympaticke ale v cele scheme zivotneho prostredia je to prd platne najma ked velka cast tych aut skonci ako druhe/tretie auto vyuzivane manzelkou na rozvoz deti a motkanie po meste s dennym najazdom 10km. A to imho aj tak skonci ked pozrieme ako sa rozchytali Citigo a UP!. S tym asi nebude vela ludi robit pravidelne streky BA-KE. Vynimkou su asi len donaskove sluzby ktore to v meste realne vyjazdia.
-
Ja nevidím účel dotácie v momentalnom dopade na ekologiu. Tých cca 800 BEV aj keby jazdilo každé 50 tis km/rok tak s % CO2 na SK neurobi aksolutne nič.
Ja vidím účel dotácie v propagácii BEV aby sa medzi bežných ľudí, ktorí BEV odmietali sa dostalo povedomie, že je to pre mestké a prímestké jazdenie, kde sú emisie kriticke už veľmi dobrá vec. Stale medzi bežnými ľudmi je veľmi rozšírené odmietanie BEV a vďaka dotácii získali/ získajú BEV aj bežní ludia a určite BEV spropagujú v znacne širokej vtstve obyvateľov.
A tu si myslím, že firmy ktoré BEV kupujú len pre finančny profit , t.j. nie sú taxiky, rozvázková sluzba a pod by dotáciu nemali dostať.
Zaujimave riešia (riešili?) dotáciu vo Francúzku. Tu bolo možné zíkať niekoľko stupňov dotacie, Vo finale extrémne vysokú ale boli tam pomerne zložité ale logicke kritéria ako napr. kazdodenné dochadzanie do práce z odstupňovaných vzdialenosti. Detaily si nepamätám.
Druhá vec je spósob pridelenia dotácie. Bolo to nedôstojné a MHSR to urobilo veľmi nedomyslene. Možno pod dojmom, že predchádzajúce výzvy vyzerali diametrálne odlišne.
Najrozumnejší spôsob by bol aby každý kto kupuje BEV dostal dotáciu a pre štát by to bolo najjednoduhšie a najmenej bolestné keby zrušil na BEV DPH. Komisia EU už o takom niečom údajne uvažuje.
-
-
Presne tak som pochopil ja zmysel dotacie, dostat EV medzi ludi. Okrem toho neprodukuju auta viac skodlivin pri jazde v meste? Pomala jazda, rozbehy, cakanie na krizovatkach, v zapchach (pokial viem startstop kazdy vypina), ako pri jazde vonku?
Nevyprodukuje ta futbalova mamina zo svojim SUV v meste viac exhalatov ako dealer s Fabiou na okreskach i ked najazdi viac km rocne? Nenasiel som kolko produkuju auta v zavislost od rychlosti...
Komentár
-
To je jednoduché, produkcia CO2 je priamo úmerná spotrebe. Veľmi ma prekvapilo, že váha vyprodukovaného CO2 je citeľne väčšia ako váha spotrebovaného paliva. Zjednodušené vysvetlenie: uhlík C v palive ktorý tvori prevažnú čast uhlovodika= fosilné palivo sa zlučuje s dvomi molekulami kysliku O2. Jazda BB - BA 140 km/h na SUV vyprodukuje cca 30- 40 kg CO2. A je to cca 60- 80 m3 100% CO2 tj cca 1 veľka obývačka.
To si veľmi veľa ľudí neuvedomuje že je tož až tak veľa. A monžno ani svätá Gréta.Naposledy upravené palo47; 28-05-2020, 14:58.
-
-
SIEA práve začína oslovovať ľudí s číslami 669 az 755, hýbe sa to, super
Čo sa týka tej debaty či firmy majú dostať dotáciu rovnako ako smrteľníci, ja to vidím takto:
Firma kúpi EV bez dane + dostane 8000€, dá si do nákladov nákup auta aj prevádzkové náklady a má tým ešte nižšiu aj daň zo zisku.
Smrteľník zaplatí na auto DPH + dostane 8000€, nič si nemá nárok dať do nákladov a zaplatí daň zo zárobku v plnej výške.
To znamená, že firma kúpi auto o takmer 40% lacnejšie ako smrteľník.
Namiesto dotácií by bolo rozumné podľa mňa zrušiť DPH na EV, tak ako to už v niektorých štátoch EU je. Bolo by to spravodlivejšie.
- Likes 2
Komentár
-
ivan32 Pre firmu, ktora je platcom DPH by to znamenalo, ze by nedostala ziadnu podporu, pre firmu, ktora je neplatcom DPH by to podporu znamenalo. Seriozne co uz len trosku vecsie firmy spravidla byvaju platcami DPH. Neplatcami DPH byvaju spravidla len jednochlapove firmy ci mali zivnostnici co maju maly obrat resp. vecsinu kseftov robia nacierno.
-
Vilo Este si zabudol, ze fy EV odpise za polovicnu dobu ako ICE, usetri na dani za motorovych vozidiel, na regisrracnom polatku atd, oproti ICE.
Cize motivacie maju. A ak nahodou by prisli dalsie vyhody so zelenymi znackami tak dalsie plusy. Uz teraz nemusia platit dialnice v CZ napr., ak by chodili s EV sluzobne do/cez CZ.
-
Ešte by som k tejto diskusii pripomenul, že len kvôli zvýhodneniu právnických osôb pri nákupe áut, vzniká kopa zbytočných a fiktívnych sro-čiek, ktoré iba účtovne vykazujú nejakú činnosť, aby mohli tých 40% "ušetriť". Sami viete, ktorí ste tu takéto prípady...
-
Preco by mala robit fiktivne obchody? Ved sa da kupit uplne nova ready-made spolocnost s platnou DPH registraciou. Pripadne sa da rovnako kupit uz pouzivana firma s historiou ktora je platcom. Na trhu su vzdy nejake na predaj.
Na platcu DPH sa da registrovat aj dobrovolne. Nemusis cakat kym sa dosiahne obrat.
-
Pôvodne zverejnené od Vilo Pozrieť príspevkyFirma kúpi EV bez dane + dostane 8000€, dá si do nákladov nákup auta aj prevádzkové náklady a má tým ešte nižšiu aj daň zo zisku.
Smrteľník zaplatí na auto DPH + dostane 8000€, nič si nemá nárok dať do nákladov a zaplatí daň zo zárobku v plnej výške.
To znamená, že firma kúpi auto o takmer 40% lacnejšie ako smrteľník.
Tento princíp by mal byť výsledkom reťazca odpočtov a platieb DPH firiem medzi sebou takisto, bohužiaľ v tomto reťazci sa veľa DPH stratí, v Európe to politici z určitých dôvodov (rokmi čo sa nad tým zamýšľam, nevidím iný dôvod ako na to stratenie), zaviedli zložitými mechanizmami takto.
Firmy si síce DPH z auta odpočítajú pri kúpe, ale potom auto používajú na dosahovanie tržieb, z ktorých DPH musia odviesť, tak ju vlastne znova odvedú vo výške, koľko mali ziskovosť. A keďže väčšina firiem zisk má a na to je založená, tak v konečnom dôsledku odvedú viac DPH ako si odrátali. Takže DPH im len ničí cash-flow, lebo ju musia zaplatiť a väčšina slušných firiem by sa rada tejto finančnej a administratívnej komplikácie vzdala a prešla na jednoduchý model dane z USA. V konečnom dôsledku DPH vždy nakoniec zaplatí koncový spotrebiteľ, len u nás je to zložité a veľa DPH sa stratí, čo vedie k vysokej sadzbe.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Lenze tu DPH z trzieb by odviedla tak ci tak. Ak firma zinkasuje 100tis zisku od obcana povedzme za nejaku sluzbu ku ktoremu prirata 20%DPH a zobrala od neho 120tis, tak ma 100tis pre seba a 20tis DPH odvedie statu a dalsich 20tis na dani z prijmu z tych zarobenych 100. Ak ale za tie prachy od obcana kupi auto za 120 tis s DPH, Tak statu neodvedie ziadnu DPH, a auto odpise do nakladov, takze nezaplati ani tu dan z prijmu, ktore by inak zaplatila. Cize fy ma auto za 80tis, Obcan ked si chce kupit auto za 120tis musi v hrubom zarobit 200+tis, lebo dan zo mzdy, dph, odvody ... ktorym sa nevyhne. Preto ta dotacia skor pomoze obcanom a pre fy-platcu su to len dalsie prachy navyse.
Cisla zu zhruna a zaokruhlene pre jednoduchost pointy.
-
Je hlúposť čo píšeš. Firma zinkasuje od občana a ľudia vo firme musia z niečoho žiť, mat výplaty. Nemôže si len tak kúpiť auto za to čo zinkasovala lebo by nemala na nič iné.
Treba sa na firmu pozerať komplexne, náklady firmy nie sú drahé auta, ale veci potrebné na chod firmy a auto je len jedna z nich. A dane a odvody platí rovnako firma ako občan. Keď firma nemá na výplaty a prepustí Ta, vieš aké dane a odvody zaplatíš ?
-
Základný limit je 48 bez dane na odpis auta ale ak firma vykazuje zdaniteľný zisk v určitej výške, tak sa limit posúva. Teda kto platí veľké dane, odpíše aj najdrahšiu Teslu.
-
Pracoval som s okuhlymi cislami pre zjednoduseny prklad, preto ta 100vka
Ja som pisal 100 zisku, nie trzby/obratu, ked tak chces detailovat, tak povedzme fy zinkasovala 550 bez DPH z toho 300 nakup materialu, 150 rezija a 100 zostal cisty zisk za ktory kupi to auto. Ale kludne to moze byt fy bez zmestnancov a priestorov... ktora vyuctuje proviziu 100 za sprostredkovanie obchodu a cela trzba je jej zisk. A kludne si hodte koeficient 0.4, aby sa auto zmestilo do limitov odpisov. Islo o princip, nie konkretny model fungovania firmy.
A platcom musi byt kazda firma ktora dosiahne obrat 50tis eur za poslednych 12 mesiacov POVINNE. Dokonca ked uz vies ze dosiahnes limit, tak mozes (neviem ci nie aj musis) sa registrovat ako platca DPH. Takze az tolko fiktinych obchodov na to netreba. Moze stacit jeden kontrakt cez 50tis. podpisany pre registraciu, ktory sa moze aj zrusit, alebo cely nenaplnit, napr. koli corone. Ale uz je fy platcom a si odratava DPH z auta....
Ja som nechcel kydat na fy, ved aj ja mam, len som poukazoval prikladom ze kupou auta/EV na fy usetri dost aj bez cash dotacie,
Kedysi sa z osobakov nedala DPH odratat, do kombikov a SUV sa montovali mirezky, aby sa to obislo, ale kto chcel sedan mal smolu. Takze dnes to maju fy zas lepsie...
-
Taur
tým že kúpi to auto a urobí si náklad a odpočet DPH, tak tá firma, od ktorej to auto kúpi, má ten zisk a platí DPH
štát je rovnako na svojom, má daň z pridanej hodnoty, akurát od inej firmy a pre štát je len dobre, že človek kúpil auto, lebo tú dph dostal z tej pridanej hodnoty, ktorú niekto vytvoril na tom aute
pochop že DPH ide preto mimo firiem, lebo keby firmy platili DPH, tak by si tam tovar drahý nie podľa toho, koľko je na ňom pridanej hodnoty ale cez koľko firiem k Tebe prišiel
-
Miroslav Rojko Co tu pleties stat do toho? Rec bola o porovnani ako firma pride lacnejsie k EV/autu oproti obcanovi, o tom ze dotacia sa zide obcanovi viac ako firme, pretoze obcanovi ani DPH nevratia ani o cenu auta zaklad dane zo mzdy a odvody neponizia. Jasne, budes namietat ze obcan ma nezdanitelnu cast prijmu, ale ta ma daleko od ceny auta.
-
Neviem či si nemýliš daň zo zisku s daňou pridanej hodnoty. Firma kúpi od distribútora auto bez zaplatenia DPH (Alebo teda sa zaplatí a následne vráti, čiže vo výsledku zaplatená nie je).
Tá firma, ktorá si kúpila to auto a rovnako ten distribútor platí len daň zo zisku ak nejaký dosiahne.
Smrteľník keď si kúpi auto, platí DPH (technicky DPH platí štátu ten predajca a nie smrteľník, ake vo výsledku tie peniaze idú z vrecka smrteľníka) a daň zo zisku (z platu) platí bez ohľadu koľko akých má nákladov. Smrteľník si iba pár drobností môže odrátať ako napr. určité druhy poistenia, odpočitateľnú položku a pod. Takže, keď nerátam odvody, smrteľník platí na všetko takmer 40% daň.
-
-
dobre, teóriu každý nepochopí, preto sa to učí niekoľko rokov na ekonomickej škole, ale dám Ti jednoduchý príklad na pochopenie DPH, platí všeobecne na hocijaké podnikanie
Kolotočiar chodí po jarmokoch a na jednom jarmoku zarobí 1000€ na deň.
Potreboval kolotoč za 20000€.
a) urobí 49 jarmokov v roku a zarobil 49000€ a do nákladov si dal kolotoč 20000€ = má zisk 29000€, z ktorého zaplatí daň 19% a ostane mu 23490€ v čistom
b) urobí 50 jarmokov v roku, musí byť plátca DPH, kolotoč kúpi len za 16.333€ (lebo si odrátal DPH) ale z každých 1000€ tržby odvedie štátu 167€ DPH = odráta si 3.666 dph z kolotoča, odvedie 8.333 dph z tržby, teda štátu dá 4667€ len na dph, k tomu mu dá daň zo zisku 4813 a ostane mu 20520€ v čistom
výsledok je taký, že plátca DPH síce zarobí o 1000€ viac, odráta si DPH z kolotoča ale nakoniec mu ostane o 3000€ menej ako tomu neplátcovi, čo si dph neodrátal a zarobil o 1000€ menej (limit na registráciu dph je 49.xxx)
kto je na tom lepšie ?
P.S. len mi nenapíš, že keď je plátca, tak dvihne cenu z 1000€ na deň na 1200 (+dph), to nemôže lebo žijeme v konkurencii a išli by zákazníci ku konkurencii, nie k nemu[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevkydobre, teóriu každý nepochopí, preto sa to učí niekoľko rokov na ekonomickej škole, ale dám Ti jednoduchý príklad na pochopenie DPH, platí všeobecne na hocijaké podnikanie
Kolotočiar chodí po jarmokoch a na jednom jarmoku zarobí 1000€ na deň.
Potreboval kolotoč za 20000€.
a) urobí 49 jarmokov v roku a zarobil 49000€ a do nákladov si dal kolotoč 20000€ = má zisk 29000€, z ktorého zaplatí daň 19% a ostane mu 23490€ v čistom
b) urobí 50 jarmokov v roku, musí byť plátca DPH, kolotoč kúpi len za 16.333€ (lebo si odrátal DPH) ale z každých 1000€ tržby odvedie štátu 167€ DPH = odráta si 3.666 dph z kolotoča, odvedie 8.333 dph z tržby, teda štátu dá 4667€ len na dph, k tomu mu dá daň zo zisku 4813 a ostane mu 20520€ v čistom
výsledok je taký, že plátca DPH síce zarobí o 1000€ viac, odráta si DPH z kolotoča ale nakoniec mu ostane o 3000€ menej ako tomu neplátcovi, čo si dph neodrátal a zarobil o 1000€ menej (limit na registráciu dph je 49.xxx)
kto je na tom lepšie ?
P.S. len mi nenapíš, že keď je plátca, tak dvihne cenu z 1000€ na deň na 1200 (+dph), to nemôže lebo žijeme v konkurencii a išli by zákazníci ku konkurencii, nie k nemu
Takže platca nezaplatí žiadnu DPH (technicky zaplatí, ale to ide z vrecka zákazníka, tak uvádzam, že nezaplatí), má však príjem o DPH nižší ak teda uvažujeme ako si uviedol, že musí mať koncovú cenu rovnakú ako neplatca. A teda ako si uviedol, v tomto prípade má menší zisk ako neplatca.
Ale do tabuľky som dal aj smrteľníka, ktorý si namiesto kolotoča kúpi auto, na ktorom chodí do práce a teda ho potrebuje. Zarobí rovnako ako kolotočiar. Auto si do nákladov nemôže dať, preto zaplatí vyššiu daň a vo výsledku všetci mali rovnaký príjem, všetci majú auto alebo kolotoč v rovnakej hodnote a smrteľník má menej ako 1/3 peňazí v porovnaní s platcom DPH.Pripojené súbory
Komentár
-
Zmysel DPH je zdaňovať spotrebu. Podnikateľ auto kupuje na dosahovanie zisku, z ktorého platí daň. Ak podnikateľ využíva auto na súkromné účely, tak musí platiť daň z nepeňažného plnenia (základ dane 1% z ceny auta mesačne), firma kráti v pomere súkromných jázd odpis a tiež kráti odpočet DPH zo všetkých výdavkov súvisiacich s vozidlom a v konečnom dôsledku súkromná jazda stojí podnikateľa ešte viac ako keby bol "smrteľník".
Prečo stále vypichujete jednu DPH na auto, to isté je s každou inou vecou, ktorá nie je na podnikanie. Keď si podnikateľ kúpi dovolenku, šatstvo, ..., platí rovnako ako smrteľník, nemôže to kúpiť na firmu, lebo to nesúvisí s podnikaním.
Smrteľník si to auto nekúpi na podnikanie ale aby sa sám rozvážal za zábavou alebo potrebami rodiny a to nie je daňový náklad. Keď si auto kúpi, aby robil niečo produktívne pre spoločnosť, tvoril pridanú hodnotu, je to už podnikaním a má všetky možnosti na odpočet dph, dať si do nákladov atď. Tá DPH je tak urobená, aby ju platil konečný spotrebiteľ, ktorý vec nepotrebuje na podnikanie. Tak potom žiadajte politikov aby zrušili DPH ale neviem z čoho tu budeme mať všetky veci, ktoré robí štát. Na príklade som vysvetlil, že firme byť plátca nepomôže, v konečnom dôsledku na tom prerába.
Keď tak chcete odpočet DPH, založte si živnosť, dohodnite sa zo zamestnávateľom na tom, že budete pracovať na živnosť, rozlúčte sa s platenou dovolenkou mesiac v roku, ďalších 14 dní plateními paragrafmi (návšteva lekára atď.), polovicou stravy zaplatenou a neviem čím všetkým, žiadnym odstupným, prácou kedy je treba a nie ako zákon stanoví 7,5 hodiny denne a môžete mať to jedno auto bez dph. Ale nezabudnite, že keď nebudete mať zárobok, tak ste podnikateľ a máte rozmýšlať ako zarobiť, nie čakať odstupné a neviem čo všetko. Ale stále hovoriť o jednom odpočte dph a nevidieť to komplexne je veľmi zúžený pohľad na vec.
Proste niekto vie byť samostatný a podniká a niekto radšej má pohodlie zamestnania s menej stresmi, obavami z budúcnosti a určité zabezpečenie, ktoré si platí odvodmi. Jedna hlúpa DPH z auta na jednom ani druhom stave nič nezmení.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Do nakladov sa da vselico schovat pri troche sikovnosti, aj ta dovolenka aspon ciastocne, ked sa tvari ako sluzobka.
DU uz prehralo sudne spory, kde si podnikatelia obhajili aj jachty, lietadla, hodinky aj neviem co. Preto uz vraj radsej pokutuju formalne chyby v uctovnictve a podobne z coho sa neda vykrutit.
-
Taur - a zasa uvádzaš len anomálie, väčšina ľudí je poctivých a riadia sa zákonmi, takže to že pár ľudí podvádza, nie je argument proti tomu ako to naozaj je
To isté môžem aj ja napísať o "smrteľníkoch", lebo viem ako sa vozili autá. Na prihlásenie potrebuješ potrvrdenie z DU, že si zaplatil DPH. Predstav si, že potvrdenia si urobia autíčkari sami a polícia si ich nepáruje - neoveruje na DÚ, len založí do spisu a povinnosť policajta splnená.
Takže ak sa podvádza, ide to na oboch stranách, nehádž do jedného vreca podnikateľov, tých pár čiernych sa nájde aj medzi podnikateľmi aj medzi nepodnikateľmi a na každej strane barikády sa dá štát oklamať, len niekto je poctivý a uvedomuje si aj spoločenskú zodpovednosť a čo by sa stalo, keby to robil každý a niekto proste nemá vychovanie ani svedomie.
-
Miroslav Rojko vychovanie a svedomie idu ruka v ruke s benefitmi ktore stat poskytuje takemuto platcovi dane... ak platcovi dane stat hadze polena pod nohy, neplni si svoju funkciu vo zverenych oblastiach alebo neposkytuje v case nudze socialnu zachrannu siet (na ktoru promptne vybera v ramci odvodov vypalne) tak sa niet co divit ze tym nasratejsim sa potom nechce platit ked vidia kde tie peniaze koncia. Poznam x ludi ktorym pri 7-cifernom obrate pravidelne vychadza dph aj danova povinnost v 3-cifernych cislach ale namiesto plneho priznania radsej sami sponzoruju verejne projekty. Supluju vo financovani verejnych projektov funkciu statu tam kde by v opacnom pripade boli ich peniaze pouzite na stavbu Bonaparte a podobnych sraciek 🤷♂️
-
-
Zmena stavu zo zásobníka žiadateľov už beží. Prišla mi výzva na skompletizovanie žiadosti. Stačí im potom na mail odpísať, že nie je záujem a nech pokračujú ďalším. Nech sa to zbytočne nezdržuje tými čo nemajú nárok.
edit: Stornovali do hodky...Naposledy upravené nick81; 03-06-2020, 12:38.
- Likes 2
Komentár
-
dango ... a koľko by som ušetril za vývoj dashboardu :-) Žiadne EV a ušetril by som ešte viac :-D. Nedá sa takto na to pozerať. Niečo treba obetovať... Ak sa tie peniaze dostanú niekomu, kto je v ťažšej situácií, bude aspoň o EVčkára viac. Ja si to svoje nejako už vysplácam
-
Bolo by super, keby ľudia aj takí, čo už majú podpísané zmluvy, ale koróna ich dostala do situácie, že nevedia využiť dotáciu, poslali storno a zbytočne nedržali príspevok, keď ho nakoniec nevyčerpajú. V zásobníku je určite dosť ľudí, ktorí peniaze majú nachystané.
Podľa mňa bude čerpanie dotácii do roka možno 40-50 percent.
Pre storno stačí poslať email.
Komentár
-
Veľa ľudí plánovalo kúpiť Citigoe, ale tie nebolo ľahké zohnať. Každý sníval o aute za 6000e bez DPH.
Stačí sa pozrieť na tých 70 storn zo 667 žiadostí, to už je 10 percent, koľko ľudí si to už v hlave stornovalo, ale si to nechávajú, že čo keby ? Koľkým je to jedno, že to prepadne a storno zámerne nepošlú? A navyše je tu ešte pomalý štátny aparát, ktorý o stornách vedel už vo februári a čiara sa posunula až dnes.
-
Ti co chceli citigo a nemaju zatial koli nedostatku aut tak podla mna to auto chcu a cakaju do poslednej chvile ze sa stihne vyrobit... Ja by som to urobil rovnako na ich mieste. Potom ked sa vyroba rozbehne a nahodou by si to stornoval tak by si si buchal hlavu.
-
Ved este ma byt mii dostupne koncom roka mi v vraveli v Seate, tak moznosti by mali byt aj pre tych co nestihli citygo.
A za rok za moze mnohym ludom zmenit situacia aj k lepsiemu. Mozu prist nove modeli, mozno EV zlacneju, mozno pride oslobodenie od DPH, ak sa to bude dat kombinovat s dotaciou by bola aka parada.
Stornovat preto ze sa mi teraz hned neuslo citygo by bola hlupost.
Podla mna vacsinou asi stornuju tie fy a FO co nesplnaju podmienky, ze maju dlhy na socialke, DU, zdtavotke mozno zapis v registri trestov. A par nedockavcov co si uz kupilo.Naposledy upravené Taur; 03-06-2020, 17:35.
-
Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevkyPodla mna vacsinou asi stornuju.......... A par nedockavcov co si uz kupilo.
Komentár
-
Catchcash Nie kazdy si nastudoval podmienky (v style najprv strielam potom sa pytam), alebo ich nepochopil, alebo si ich vysvetlil po svojom ...
Tiez sa pisalo vo vyzve, ze sa niektore veci nebudu overovat a nakoniec zopar ziadosti neschvalili, lebo overovali ...
-
Catchcash Keď som objednával zač.novembra auto, predajca tvrdil, že majú info, že to bude platiť aj spätne. A dôležité bude vystavenie FA, a tá sa vystaví po dodaní auta. Na nete vtedy boli o dotáciách len hmlisté info. Utriaslo sa to až neskôr. Časovo by to aj pekne zapadlo, keď dodacia doba je často ∞.Naposledy upravené nick81; 03-06-2020, 23:05.
-
Catchcash Odpovedal som na otázku "A preco by taki ziadali o dotaciu?" ... JJ FA platí. Akurát veľa ľudom mohlo prísť auto skôr ako sa dostali na radu. Myslím, že nikto v decembri nevedel, ako dlho sa budú tie žiadosti vybavovať. Ale o nič nejde....
-
Catchcash Veľa ľudí môže byť takto na hrane, lebo veľa sa aj min. rok čakalo s kúpou EV kvôli dotáciam. Menili sa modelové roky a výroba nešla pár mesiacov (kony/nira). Plus boli asi aj ľudia (poznám 1), ktorý naklikli žiadosť pritom šanca, že to zrealizuje je rovná skoro 0... Čo ak.. ale má číslo 3000 Možno mu to vyjde :-DDD
-
Ľudia, čo majú číslo 3000 sú v pohode, lebo tam je isté, že sa na rad nikdy nedostanú 😃 Ale čo taký, ktorý má číslo 800 a chýba mu len pár čísel. Ten sa na rad určite dostane, ale kedy ? V októbri ? O rok ? Auto dostupné, peniaze tiež a teraz budem ďalšie 4 mesiace čakať ? Celé zle.
-
No mal si byt sikovnejsi ako tych 799 pred tebou na to sa neda nic ine povedat Ja osobne nevidim dovd preco by to oni mali rusit koli tebe (nemyslim teraz konkretne teba ale vo vseobecnosti) ak este maju sancu ze sa k autu dostanu.
A teraz sa do mna ti co su pod ciarou mozu pustit za moje nehorazne nazoryNaposledy upravené Catchcash; 04-06-2020, 09:22.
-
Myslím si, že som bol dosť šikovný, dotáciu som mal získanú aj v prvom kole, ktoré zrušili. Spravil som inú chybu, ale to je už teraz jedno.
Mne by úpne stačilo zrušiť nezmyslené pravidlo, že si nemôžem podať žiadosť skôr, ako ma oni vyzvú. Keby tie peniaze prišli až decembri 2021, tak by mi to stačilo.
-
demo ja ta chapem, je isto vela ludi v podobnej situacii ako ty len mozno nechodia sem na forum Clovek od zaciatku projektu nevedel co sa kedy deje a natahuje sa to velmi dlho. Korona tomu tiez moc nepomohla a este sa aj vlada vymenila.
Ked sa mozem este spytat lebo mi to fakt neda...ako je mozne ze v prvom kole sa ti to podarilo a v druhom nie? Tipujem to na cislo pasu
-
Vzdy lepsie ked sa dostane v poradovniku na rad hoci aj o rok, ako keby to nerobili a nevycerpane peniaze prepadli.resp/boli pouzite na ine vyzvy.
Niekomu ta 12 mes. doba moze vyhovovat, ked ma dlhu cakaciu dobu na auto, alebo si pocka na nove modeli ci akcie, alebo ma cas si pripravit financovanie ...
-
Tiez ma nakoniec kontaktovali,bol som na zozname cakatelov uz som si myslel že to nevyjde, takze som si zarezervoval Kia eNiro vybava silver 2020, papiere som podal vo stvrtok kompletne , v piatok si ich prevzali, som im pisal či už možem kupit auto, odpoved ano od podania žiadosti t.j. od stvrtka je to opravnený výdaj a auto mozem kupit, už len aby schvalily dotáciu a poslali zmluvu tak snad to vyjde, auto už chcem mať doma čím skôrNaposledy upravené jurajsun; 13-06-2020, 22:30.
- Likes 2
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevkyJa mam presne 800 :-)))- DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE:
SIEA od 1. júna 2020 oslovuje žiadateľov zo zásobníka. Budú oslovení žiadatelia s referenčným číslom žiadosti od 669 po 755. Sledujte e-maily.
Komentár
- DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE:
Komentár