Cesta z distribučného centra/závodu Tesly v Tilburgu, Holandsko do Topoľčian, Slovensko. Je viacej možností ako to prejsť a aj ako to prejsť rýchlejšie. Ja som sa však nikam neponáhľal a chcel som vyskúšať Supenabíjačky na ktorých som ešte nebol. Toto je len jeden z príkladov ako sa to dá prejsť. Celou cestou až do Topoľčian sa nabíjalo len na Supernabíjačkach. tilburgtopolcany.jpg
Normálne sa to dá prejsť aj za jeden deň, keď sa vyrazí skoro ráno. Bod C a E sa dá aj vynechať, len si treba dávať pozor na rýchlosť. Ja som však tak skoro vyraziť nemohol, bolo mi jasné, že budem musieť prespať aj keby som išiel na spalováku.
Moja cesta totiž začala ešte pred odchodom z Tilburgu. Vstával som v sobotu okolo štvrtej ráno 14. feb., tak aby sme stihli prísť autom z Topoľčian na letisko Schwechat. O siedmej to odlietalo a niečo po 9:00 som už hľadal vlak z Amsterdamu do Tilburgu a z vlakovej stanice taxíkom do Tesla závodu. O 11:16 som už vyštartoval s Modelom S z Tesla závodu späť na Slovensko.

Cestou som si fotil palubnú dosku, tam sú v podstate všetky údaje, pre tých koho zaujímajú presné údaje.

A-B, Tilburg-Wilnsdorf

Stav palubnej dosky pred odchodom z Tilburgu: Tilburg_odchod.jpg
Z Tesla závodu som vyrazil s baterkou nabitou na 390 km 14. februára o 11:16 pri teplote 7°C s hudbou z FUN Rádia.


Stav palubnej dosky po príchode do prvej zástavky, Wilnsdorf: Wilnsdorf_prichod.jpg
K prvej Supernabíjačke vo Wilnsdorf, som prešiel 308.3 kilometrov (ešte mi ostalo v baterke dojazdu na 65 kilometrov) o 14:42 pri teplote 8°C. Spotreba energie celkom bola 61.8 kWh a priemerná spotreba 200 Wh/km. Kto chce mať dobrý dojazd, mal by sa držať pri priemernej spotrebe okolo 200 Wh/km a menej. Čím menšia priemerná spotreba, tým väčší dojazd.

Vo Wilnsdorfe, počas prvého nabíjania, som konečne mal príležitosť sa poriadne najesť a oddýchnuť si. Tak kým mi doniesli "Schnitzel", najedol sa, behol na toaletu, auto už bolo nabité. Takže žiadne extra zdržanie. To isté by som musel spraviť aj na spalováku.

B-C, Wilnsdorf-Neuberg (kto sa ponáhľa, táto zastávka sa dá vynechať)

Stav palubnej dosky pred odchodom z Wilnsdorf do Neuberg: Wilnsdorf_odchod.jpg


Stav palubnej dosky po príchode do druhej zástavky, Neuberg: Neuberg_prichod.jpg
V Neubergu som prišiel o17:03 s dojazdom 218km. Kto sa ponáhľa, táto zastávka sa dá vynechať a ísť až do Gramschatzer Wald. Len treba ísť normálnou rýchlosťou, podľa našich SK predpisov a nesnažiť sa súperiť s autami čo idú rýchlosťou okolo 200km/h a viac.


C-D, Neuberg-Gramschatzer Wald

Stav palubnej dosky pred odchodom z Neuberg do Gramschatzer Wald: Neuberg_odchod.jpg
Takže tu som ani zbytočne dlho nestál (za 13min. som získal 64km. Na bežnej nabíjačke, ako napr. teraz postavili v Prešove, by mi to trvalo okolo 1h:15min..), len sa poobzeral čo tu je a išlo sa ďalej.

Stav palubnej dosky po príchode do tretej zastávky, Gramschatzer Wald: Gramschatzer_Wald_prichod.jpg
V Gramschatzer Wald je len jedna pupma a jedna reštaurácia a nejaké kasíno. Dal som si čaj a niečo sladké....


D-E, Gramschatzer Wald- Regensburg (kto sa ponáhľa táto zastávka sa dá vynechať)

Stav palubnej dosky pred odchodom z Gramschatzer Wald do Regensburg: Gramschatzer_Wald_odchod.jpg
Supercharger nabíja posledných 10-20 km strašne pomaly. Takže kto sa ponáhľa nemusí čakať až pokiaľ sa auto úplne nabije. Ja som sa tu zdržal, lebo mi bolo jedno či budem trochu dlhšie sedieť v reštaurácii pri nabíjačke alebo v hotelovej izbe.

Stav palubnej dosky po príchode do štvrtej zastávky, Regensburg: Regensburg_prichod.jpg
Kto sa ponáhľa, táto zastávka sa dá vynechať a isť až do Hengersberg. Len znova treba ísť normálnou rýchlosťou, podľa našich SK predpisov a nesnažiť sa súperiť s autami čo idú rýchlosťou okolo 200km/h a viac.

Regensburg bola v túto sobotu posledná zastávka. Ubytoval som sa kúsok od nabíjačky na hoteli ibis budget. Mali tam automat namiesto recepčnej. A sprchovací kút má tento hotel priamo v spálni aj s umývadlom.


E-F, Regensburg-Hengersberg

Stav palubnej dosky pred odchodom z Regensburg do Hengersberg: Regensburg_odchod.jpg
Nedal som nabiť doplna, nebolo treba. Ráno však vonku mrzlo a padal sneh. Keď som pozrel z izby na auto, bola na ňom vrstva snehu. Tak som z izby zapol kúrenie cez mobilnú aplikáciu a sledoval ako sa sneh z okien postupne rozpúšťa až ostali dokonca celkom suché. Na hoteli som neraňajkoval, nebolo to v cene. Na raňajky som využil čas nabíjania na ďalšej zastávke v Hengersberg.


Stav palubnej dosky po príchode do piatej zastávky, Hengersberg: image_558.jpg



F-G, Hengersberg-Viedeň

Stav palubnej dosky pred odchodom z Hengersberg do Viedne: Hengersberg_odchod.jpg
Kým som vyskúšal dosť štedré raňajky/zároveň aj obed, behol na toaletu, naštudoval si mapu ako ďalej, auto bolo nabité. Takže v podstate znova žiadna strata času, raňajkovať by som musel aj so spalovákom.

Nakoľko mrzlo práve vtedy keď som mal pred sebou najdlhší úsek cesty, rozhodol som sa ísť skratkou: skratka.jpg
Nie je to úplne nevyhnutné ani keď mrzne (prešiel som to už aj bez skratky v -10), ale skratka (mimo diľnice) mi umožnila získať navyše nejaké kilometre a tak keď som sa dostal na diaľnicu, mohol som ísť po nej rýchlejšie aj kúriť si celou cestou. Je to aj vidieť na videu (35:30-44:40), že som mohol ísť potom po diaľnici okolo 130km/h. Keď sa ide mimo diaľnice podľa predpisov, pre Teslu je to vlastne ísť v šetrnom režime. Takže nikoho nezdržiavate, idete zarovno s premávkou a zároveň aj šetríte dojazd.


Stav palubnej dosky po príchode do poslednej, šiestej zastávky, Viedeň: Vieden_prichod.jpg
Počas cesty sa začalo otepľovať až do 12°C vo Viedni.


G-H, Viedeň-Topoľčany

Stav palubnej dosky pred odchodom z Viedne do Topoľčian: Vieden_odchod.jpg
Vo Viedni nie je čo robiť, mohol som odísť aj skôr.


Stav palubnej dosky v cieli, Topoľčany: Topolcany_prichod.jpg
Do cieľa som dorazil s ešte 95 kilometrami dojazdu. Z Viedne sa dá v pohode dostať až do Žiliny alebo Banskej Bystrice. Prešiel som 1359 km a okolo 19 hodín jazdy s prestávkami, keď nepočítam prenocovanie.

Tu je také video cieľom ktorého bolo ukázať, že s Teslou človek sa môže cítiť ako doma aj keď je v cudzine a to počúvaním slovenských rádií cez internet. Občas, samozrejme internet vypadol, hlavne pri prechode hraníc, ale inak v pohode. Celá táto jazda bola v pohode, žiaden stres. Model S je super auto na dlhé trasy, na výpočty dojazdu sa dá veľmi spoľahnúť a je to ešte stále jediný elektromobil na svete, čo niečo takéto dokáže. Preto je pre mňa Tesla Model S momentálne jediný elektromobil na trhu čo sa oplatí kúpiť.


Pre mňa najzaujímavejšie úseky (ohľadom hudby aj okolia) začínajú tu: 12:41, 14:28, 22:00, 29:00, 30:30, 39:45