čo vám o elektromobile neprezradia - skryté náklady v tisícnásobkoch oproti spaľováku. odporúčam aj diskusiu
Vtipy, funy fotky, gify a podobne ;)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
-
Som nasiel nahodou na webe, elektricky AMC Gremlin, ktory sa nabija v Seattli v roku 1973 na poulicnej nabijacke. Cena 25c/hodina 🙈1 BildKomentár
-
To je primarne poplatok za parkovanie, elektrina je bonus. Skus, kolko zaplatis za parking v centre Seattlu dnes
edit: som len zbezne pozrel, okraj centra cca 4-9$ za hodinu, samotne centrum 22-50$/hodina 😉Naposledy upravené Wilo; 04-05-2021, 18:14.
-
Komentár
-
milan84 ...no LIDL ma obcas svojske napady. V Tornali sa napr oproti povodnemu miestu nabijacka 2x prekladala. Rozhodli sa, ze ju chcu mat co najblizsie k hlavnej ceste, aby kazdy, kto ide okolo videl, ze tam je.
Pointa tohto je podobna, reklama musi byt pri vjazde, aby bola co najlepsie viditelna.
Ale musim sa ich zastat, dve parkovacie miesta na nabijanie su na sirku ako tri standardne, cize by nemal byt ziaden problem, aby sa vedla toho vozika zmestili dve naraz nabijajuce sa auta. -
ano, napasovat na "petrzalcana" by sa to dalo, ale tu ide o princip. Vedla tych dvoch sirokych boxov maju dalsich 8-10 beznych, rovnako vzdialenych od hlavnej ulice, kde by to tiez kazdy videl.
Mozno to nabuduce mozu supnut pred rampu do vjazdu....to len bude reklama........ -
milan84 mne sa zase zda lepsie, ked je ten dlhy vozik na kraji parkoviska, ako niekde uprostred. Suhlasim, ze to nie je zrovna stastne riesenie, ale opakujem, ze tym nijako nebrani dvom autam naraz nabijat (ak sa tam aj stretnu) Ten stlp osvelenia na obrazku sa osadzuje presne medzi parkovacie miesta. Vozik je uplne pri obrubniku, takze tam ostavaju v pohode dve normalne miesta na parkovanie, cize sa nikde nemusis napasovavat ako "petrzalcan" :P
-
Komentár
-
Pochodil som 8 lidlov aby som nasiel 3. A hentie comas Leaf a i3 som mal v ruke a nezobral a teraz banujem, uz nikde neboli. Pisal som aj do Dracik, tam maju HotWheels ale taketo nove edicie to je otazka par rokov az to objednaju. HotWheels ma ediciu Green, kde je aj Tesla 3, S atd. -
Miroslav Rojko 8 lidlov kvoli autickam? A teraz ich budes menit v skolke za ine? -
Taur to sme mali taku hru v Tesla skupine, chodili sme po Lidloch, kto najde viac pokemonov (“Cyybertruck-ov). Niektori aj po nemeckych lidloch. Zabavat sa da vselijak, mna to bavilo. -
Wilo v Lidli to bolo po 1,99€, na Amazone po 15 az 20$. Ono je to asi nedostupne, ked to ma take ceny. -
-
Ano, ja som pisal o TM3 tuna, tam je to 20€ za 10 kusov takze 2€/ks, ak ma zaujemca co robit s tym zbytkom
-
Tiez niekto zo Senca na bazosi predava za 1,5€ a v Kosiciach za 3, tak kto je z tychto miest, mozu aj tam najst.
-
Komentár
-
No myslím, že pre EV to vyšlo v tom teste ešte celkom pozitívne. Keď si vezmem najnovší cenník od GW a nameranú spotrebu v teste, tak voziť sa za 3,36 €/100km je celkom umenie. (60tis. km za 2 016,-€)
Jasné, dá sa to "ošídiť" tým, že vrazím x-tisíc € do vlastného zdroja a potom sa tváriť, že jazdím za free alebo dať si dvojtarif a nevšímať si fixy za elmer. Ale to je také klamanie samého seba. -
Preco by som mal nieco niekam vrazat ked mi staci bezna zasuvka? Takymto sposobom nabija vacsina majitelov
Skor ked v teste porovnavas Toyotu, Peugeot a Mercedes, a zohladnujes cenu, tak to musi byt na prvy pohlad blbostked uz porovnavaju ID3 tak nech to porovnavaju s Golfami s porovnatelnou motorizaciou/dynamikou a vybavou 🙄
-
Wilo porovnavaju porovnatelnu velkost a porovnatelny vykon, cize celkom v pohode. Ale par veci mi nesedi:
1. naklady na udrzbu/servis su pravdepodobne iba tabulkova kalkulacia ukonov stanovenych vyrobcom (na tejto vzdialenosti pri pouzivani auta vacsinou v meste budu u spalovaku za 4 roky menene 2x brzdove platnicky a pravdepodobne aj 1x kotuce aspon v predu)
2. uvadzane spotreby u spalovakov sa mi zdaju dost mierne
Ale 60000km je naozaj malo aby sa elektroauto oplatilo voci spalovaku za sucasnych podmienok. To mozno platilo u stareho Ioniqu z jeho cenou o par tisic vyssou ako ta ista spalovacia verzia -
Lebo Mercedes bude mat uz z podstaty veci tie prevadzkove naklady vyssie. Servis ma vyssiu normohodinu, drahsie su diely, vyssia je nakupna cena (v tomto pripade o dakych 40%), proste vsetko je na tom aute drahsie. Ak to malo byt relevantne porovnanie, mohli zobrat ID3 vs Golf GTI vs Golf GTD vs Golf GTE, mali by vsetky paliva a kombinacie co chcu, porovnatelnu velkost, vykon, cenu aj servisne prace a diely… proste je to 100-nasobne relevantnejsie, ako porovnavat Mazdu s Mercedesom. Mercedes A sa vo VSETKYCH casakoch vzdy porovnava s relevantnou konkurenciou, t.j. Audi A3 a BMW 1er. Mazda 3 ide proti Toyote Corolla, Peugeotu 308, Golfu atd.
Este raz si precitaj test a zamer - porovnavali NAKLADY na km pre rozne POHONY. Nakolko najvyznamnejsia premenna, ktora najviac ovplyvnuje vysledok, je cena, tak nemozes porovnavat premiu vs mainstream, lebo premia ti vzdy vyjde drahsie bez ohladu na pohon. Keby dali do toho Mercedesu hybrid, a vyhodili by Toyotu, tak ti vyjde hybrid ako najmenej vyhodny. A vcul co… -
Wilo scasti mas pravdu, ale v sucasnej dobe je problem ze v porovnani v ramci triedy bude problem najst diesel/benzin s porovnatelnym vykonom. 1-2 roky dozadu by tvoj navrh bol relevantny. Toto bol podla mna dovod ze pribrali Mercedes.
Samozrejme najlepsie by bolo porovnavat jeden model vozidla z rozdielnymi pohonmi, ale aj tam vyrobca moze carovat z cenou servisu a nahradnych dielov tak aby vyslo to co potrebuje. (vid rozdielne normohodiny na elektricke auta) -
To je alibizmusvela automobiliek ma natolko motoricky rozmanite portfolio, ze vyber naozaj nie je problem. Jeden navrh som uz dal, zo stajne VW. Vsetko auta porovnatelnej velkosti, vykonu a dokonca aj cenou, s tym, ze elektro je logicky vzdy trosku drahsie. To iste vedia urobit pri Stellantise, Peugeot/Citroen ma v ponuke v ramci jednej velkostnej konfekcie niekolko pohonov. A dokonca aj pri Mercedese mohli kludne hodit do porovnania EQA vs GLA s roznymi pohonmi. Tie vykony vies vzdy napasovat k EV modelu.
Nechapem, preco citis potrebu stale obhajovat tohto mackopsa, kde realne porovnali nakupnu cenu jednotlivych znaciek, slahli tu cenu plus zostatkovu hodnotu do tabulky a z toho odvodili naklady, v ktorych hra ta cena primarnu rolu. V podstate zistili to, co uz vsetci davno vedia, ze Mercedes je drahsi ako Mazda. -
Wilo Az tak jednoduche to nebude, tiez som myslel ze dam priklad 208icku, ale chyba im hybrid a oni tiez porovnavali auta s vykonom co najblizsie k 200 koni (neviem preco prave taky) a to uz naozaj ziadna stajna nema model vo vsetkych typoch pohonov prave s 200konmi. -
Taur nemusis mat uplne vsetko totozne, ale aspon sa snazit mat co najviac aut porovnatelnych. Tu zobrali pomaly najlacnejsi hybrid a najlacnejsi benzin na trhu, a postavili to proti premiovemu dieslu a EV ID3. Preco ma Mazda manualnu prevodovku, ked vsetci ostatni maju automat? Na danu konfiguraciu sa da zvolit. Nieze zobrali lacnejsi model, ale este ho dali aj v zakladnej vybave, zatial co ostatni maju slusne nalozenu vybavu. Ako ok, ak sa vam to zda korektne, porovnavat cenu zakladnej verzie mainstreamu vs vyssiu vybavu premie, fajn, asi zijem v inom sveteAle to ten test nemuseli ani robit, uz dopredu bolo jasne kto vyhra, kedze nakupna cena tam v tej rovnici zohrava najvacsiu rolu. Predpokladam, ze ked sa vas niekto pyta na EV, tiez vsetkym hovorite, ze jazdite o 40% drahsie ako spalovaky
-
Wilo Ved mne sa to nepaci, preto som poukazoval aj na tych nezmyselnych "rovnakych" 200koni, co je to za nezmysel. Preco prave 200? Keby nejaky ako tak uzitocny/prakticky parameter trebars auta s rovnakym zrychlenim, ale kone? Ked kazde ma inu hmotnost? Jasne ze aj ta rozna vybava a premiovost je blbost. Proste cele zle ak islo o ekonomiku na 1km.
Moja prax je taka ze za rovnake peniazie co som daval len na prevadzku ICE (udrzba+palivo) teraz platim prevadzku BEV, ale aj splatky za jeho kupu a ked ho o par rokov splatim, tak ma kupa vysla na nulu. BEV mam vlastne zadarmo, jeho kupa ma nestoji nic.To so spalovakom benzinom/dieslom, ani hybridom, ani vodikom nedokazem. Samozrejme to chce vacsi najazd, aby sa vyssia kupna cena BEV "rozpustila".
-
-
Prevzate z internetu:
Traja policajti v San Franciscu ukončili zmenu nečakaným príbehom. Pokúsili sa zastaviť Chevy Bolt, ktorý nemal zapnuté svetlomety. Bolt však bolo autonómne vozidlo od spoločnosti Cruise a za volantom nemal vodiča.
Aj keď to vyzerá ako začiatok policajnej naháňačky alebo ako začiatok sci-fi filmu človek verzus stroj, Cruise vo vlastníctve General Motors na Twitteri napísal, že Bolt sa správal presne tak, ako bol naprogramovaný. "Náš AV sa vzdal policajnému vozidlu a potom zastavil na najbližšie bezpečné miesto na zastavenie premávky, ako bolo zamýšľané." A skutočne, Bolt odíde na okraj cesty a zapne výstražné svetlá.
Zábery incidentu zverejnené na sociálnych médiách ukazujú, ako policajti potom bezradne obiehajú tento autonómny prototyp Chevrolet Bolt.
A driverless Cruise robotaxi was stopped by a San Francisco Police Officer, who got confused, as there was no driver in the car.Update: the Cruise was drivin...Komentár
Komentár