Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla Autopilot 3.0
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
we'll get to full self-driving next year. I don't think anyone else is on track to do that.
No one is even close when you look at all the competitors?
I would say unless they're keeping it incredibly secret which is unlikely I don't think any of the car companies are likely to be a serious competitor.
Will they ever be a serious competitor from your perspective?
In self-driving - I don't think so they're just not good at software and this is a software problem.
Asi v 32 minute.
Komentár
-
Nechcem byt pesimista ale spolahlive self-driving nie je iba software. Tesla zatial spolieha iba na opticke riesenie. Vcera bola hmla, nijako husta, a kamera jednoducho nevidela ciary, ktore boli velmi zretelne namalovane (rakuska dialnica). Aj ked musim uznat ze verzia 9 je lepsia ako 8 v tomto aspekte.
Ked je pekne isto maju riesenie. Ale ked zacne prsat, snezit a podobne je cisto opticke riesenie IMHO nemozne.
-
To si osobne nemyslim, LIDAR ma v hmle a dazdi daleko viac problemov (vidi este menej ako kamera). Co moze mat Tesla problem je stereo videnie, taku kameru ma len v predu, ostatne su single kamery a jedine na co sa moze spoliehat je ich kalibracia + ultrazvuk (preto auta okolo dost poskakuju).
Ja osobne ale verim, ze sa im to podari a ze kvalitativne budu na urovni LIDAR technologii a za hmly / dazda budu na tom lepsie.
-
To mas svatu pravdu ale v okamziku, ked autonomna Tesla v hmle ktora by sa dala krajat havaruje, tak ma Tesla na krku sud. Ludia su od prirody blbi (a cim dalej tym blbsi, rozmyslat totizto boli) a kludne zapnu autonomne riadenie aj v tom najhorsom pocasi. Vid tych mrtvych Amikov co si zapli terajsieho autopilota a bolo im jedno kam auto ide...
-
Hmla alebo huste snezenie nie je pri terajsej technologii problem. Kto mal niekedy v aute Night Vision tak vie, ze aj husta hmla zazracne zmizne a vidite na 200m, aj ked su vsetci naokolo vas slepia funguje to aj cez den. Jediny problem je, ze musite pozerat na display a nie cez okno, ale pocitac to vie vyriesit za vas
Priplatok za Night Vision bol toho casu okolo 1100€ a to bolo 7 rokov dozadu. Odvtedy isla dopredu tech aj znizenie nakladov, a realne ta kamera s celym SW stoji mozno patinu. To je urcite ciastka, ktoru by si majitelia bez problemov priplatili...
-
-
Poistovna AXA uz riesi poistenie autonomnych vozidiel: https://www.axa.com/en/newsroom/news...xa-partnership
- Likes 1
Komentár
-
Tesla vyvija technologiu detekcie poruchy auta pred tym ako sa stane a autonomnu jazdu do servisu: https://electrek.co/2019/01/08/tesla...omous-service/
Komentár
-
Hm. Takze rano chcem odist do roboty a auto tam nebude, lebo sa odislo servisovat... cool. Free day ahead.
-
Neviem, ci je toto nieco revolucne v automotive, ale v zdravotnickej technike mame taketo nieco uz zo 5 rokov. Masina proste hlasi vopred, ze ju nieco trapi.
-
Novinka je v tom, ze system bude aj poruchy predvidat pomocou zmien v stresovych snimacoch a auto sice odide do servisu ale este pred tym pride zo servisu loaner ;-) Vysledkom ma byt vyssia bezpecnost jazdy, pretoze sa tym znizi riziko prejavenia poruchy. Privital by som take nieco aj na prevenciu zdravia.
"For example, a processor may send stress cycle and/or damage data to a service center, such that service center may contact the operator to schedule a maintenance appointment when a damaged subsystem is identified. Additionally or alternately, when a vehicle is an autonomous vehicle, the vehicle may be instructed to drive autonomously to a service center for repairs."
-
nemo - to nie je ziadna novinka. Kazdy takyto system samozrejme pouziva senzory pre odhalenie stavov, ktore predchadzaju poruche. Ale moze to byt novinka v automobilovom priemysle. Na druhej strane je zakaznik otrokom automobilky a ked sa auto rozhodne, ze potrebuje vymenit nieco, napriek tomu, ze normalne jazdi, tak zakaznik cvaka. Toto moze fungovat len v system predlzenej (alebo dodatocne zakupenej) pausalnej zaruky. V USA bezna vec, u nas si asi nikto nekupuje predlzenu zaruku na auto.
-
-
Interview s Elonom Muskom:
Full self-driving, this year – meaning the car will be able to find you in a parking lot, pick you up and take you all the way to your destination without intervention, this year.My guess as to when we would think it is safe for somebody to essentially fall asleep and wake up at their destination? Probably towards the end of next year.
Komentár
-
- Likes 3
Komentár
-
Podla mna to bola vyborna prezentacia. Hlavne sa mi pacilo ked vysvetlovali ako trenuju ich neuronovu siet a preco Lidar nielen nieje potrebny, ale systemy s Lidarom su slepa cesta. To iste plati aj o GPS na zaklade ktoreho sa neda riadit a rozpoznanie obrazu musi mat vzdy vacsie slovo. Samozrejme len buducnost ukaze ci budu prvi s realnym full self driving autom, alebo nie.
-
GPS sa podla mna hodi v podmienkach, kedy budu zle podmienky viditelnosti, auto sice nebude tak dobre vidiet, ale bude vediet, kde sa momentalne asi nachadza a ako v tychto miestach jazdili tie tisice aut predtym, ktore vytrenovali neuronovu siet za dobreho pocasia, takze podla toho bude vediet dobre predpovedat kam vedie cesta
-
Az kym nenastane na ceste zmena, ako napriklad praca na ceste, chodec/cyklista na ceste, hocico ine. Potom pojde auto podla GPS rovno do prekazky. V takom pripade nepomoze ani lidar, ktory dobre nefunguje za dazda, hustej hmly, snezenia... Cize ak je taka zla viditelnost, ze sa neda jazdit, tak auto ma stat.
-
auto sa samozrejme nebude orientovat primarne podla GPS, to spominali aj v tej prednaske, ze to tam bude mat iba podpornu funkciu, primarna je vzdy kamera, ale zrejme ked budu podmienky uplne nevhodne k jazde, tak auto pojde bud pomalsie ("prisposobi svoje schopnosti stavu a povahe vozovky...") alebo vyhodi warning, ze nie je bezpecne pokracovat a zastavi
-
"help button" ktory nadviaze spojenie s helpdeskom kde pracovnik da instrukcie ako pokracovat. To si robia srandu? To myslia akoze vazne? Tak auto by malo dat soferovi navedomie, ze ma prevziat kontrolu a nie, ze nejaky typek s croissantom v ruke a cokoladou okolo huby sa pozrie na monitor este zivajuc, ze co sa deje a bude rozmyslat ako dalej. Ved tam ide o sekundy ci stotiny sekund.
-
Uz som to davnejsie spominal, staci tam hodit infra kameru pouzivanu na nocne videnie a problem so snehom, hmlou alebo dazdom je vyrieseny. Kto skusil v nemeckej premii da za pravdu, hmla zmizne lusknutim prstaRovnako dobre to funguje aj na zvery, cyklistov atd. Uz to staci len poriadne nakodovat a prepojit s existujucim systemom.
-
Komentár
-
Skoda ze sprosta EU legislativa nam toto v EU neumoznuje, dufam ale, ze Tesla to nejako vyjedna, Elon na twitteri uz 2x potvrdil, ze rokuju s EU. Lebo ak sa im to nepodari vyriesit, tak im zacnu Navigate on Autopilot a dalsie FSD funkcie ludia otrepavat o hlavu, vid moj popis aktualneho stavu:
https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...pilot-v-europe
-
-
Tesla opätovne zavádza „vylepšený autopilot“ - ponúka lacnejšiu alternatívu k „Full Self-Driving“
https://electrek.co/2020/09/19/tesla...-self-driving/
1 Bild
Komentár
-
V skutocnosti ponuka v Európe rovnaku funkcionalitu za polovičnú cenu. Konečne. Asi to zoberiem.
-
na ceskej stranke enhanced nemaju, stale to maju v ramci FSD baliku za 200000:
"Autopilot Zahrnuto
Umožňuje vašemu vozu automaticky udržovat směr, zrychlovat a brzdit s ohledem na další vozidla a chodce ve vašem pruhu.
Schopnost plně autonomního řízení
Navigate on Autopilot: automatické řízení na dálničních nájezdech a sjezdech včetně změn jízdních pruhů a předjíždění pomalejších vozidel.
Auto Lane Change: automatické změny jízdních pruhů při jízdě na dálnici.
Autopark: automatické parkování na podélných a kolmých parkovacích stáních.
Připravujeme:
Rozpoznávání a reagování na semafory a značky Stůj, dej přednost v jízdě.
Automatické řízení v ulicích měst.
Vyberte doplňkové vybavení 200 000 Kč
Schopnost plně autonomního řízení lze zakoupit po dodání vozidla, ceny budou se zaváděním nových funkcí pravděpodobně postupně stoupat"
-
To je iba dostupne ako upgrade, nie pri kupe noveho auta. Plati na vsetkych trhoch. Ten obrazok hore ukazuje dostupne upgrady pre dane auto v apke priamo v mobile.
-
Lebo ti chcu predat FSD. Co su vyhodene peniaze lebo to nevie nic viac ako to EAP.
-
dzodzo Skor si myslim, ze FSD ako L5 tak skoro nebude a ludia to uz zacinaju chapat. Takto aspon predaju toho ovela viac. Prijatelna cena za uzitocne veci a budu mat prachy na vyvoj a viac dat z terenu. Zbytocne by isli s cenou na 1/3 auta, ked nemaju za to co ponuknut.
-
Presne tak. Realne L5 FSD bude tak o 10 rokov. Ked vidim kolko vplyvov dokaze pomylit aj L2 co mam teraz tak som dost skepticky. Vypoctova kapacita v aute je zatial prilis slaba IMHO.
-
-
Autopilot, resp. autonómna jazda, ako taká je síce pekná vec, ale osobne dúfam, že nikdy nepríde k tomu, že by bol autopilot zodpovedný aj v rámci zákona. Vždy to musí byť len na vodičovi. Ja osobne veľmi rád šoférujem, takže u mňa by sa autopilot veľmi nedostal k slovu. Ako pomocný systém (ak mi príde zle, zaspím, skolabujem, prípadne niečo podobné) to beriem, ale inak mi to príde vhodné akurát do verejnej dopravy. Neviem, ja akosi nemusím, ak ma má nahradiť stroj vo veciach, ktoré ma bavia. navyše by som stroju určite nikdy úplne neveril. Vždy je to len blbý počítač, ktorý si môže postaviť hlavu a je jedno aký stupeň inteligencie v ňom je, alebo aké senzory má.
- Likes 1
Komentár
Komentár